هدایت شده از اسماعیل فخریان
AudioCutter_شام وفات حضرت زینب علیهاالسلام(2).mp3
28.9M
#صوت_کامل
تبیینِ نقطهزن و برانگیزاننده
چهارشنبه ۱۴۰۲٫۱۱٫۱۱
#نیشابور، هیأت منتظران ظهور
در این صوت، نقش مردم و رهبر در تحقق نیازهای اساسی یک ملت تبیین شد.
همچنین چرایی شرکت در #انتخابات تبیین شد.
@fakhrian_ir
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
🕋 ظلم برچیده خواهد شد
امروز هر فرد شیعه میداند که در آینده-آینده ممکن است که نزدیک باشد و ممکن است که دور دست باشد اما به هر حال قطعی است- این بساط ظلم و بیعدالتی و زورگویی که امروز در دنیا هست برچیده خواهد شد.
۱۳۷۷/۹/۱۴
#سلسله_مباحث
#مهدویت
#عدالت
@t_manzome_f_r
▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
#جهاد_تبیین
به نام خالقِ تحول
🔖 امامِ تحولهای عظیم
انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (رحمهاللهعلیه) انفجار نور بود و همچون معجزهای، زمینهساز ظهور عقلانیت و توحید در دوران جاهلیت ثانی گشت و چون یک موجود کاملاً زنده در جهان معاصر است؛ تفکرش، اهدافش، مبارزات و موضعگیریهایش زندهاست. انقلاب یک حقیقت و موجود زنده است؛ که تولّد دارد، رشد دارد، قِوام دارد و عمر طولانی دارد در صورتی؛ و بیماری دارد، مرگ دارد، نابودی دارد، در صورت دیگری؛ مثل هر موجود زندهٔ دیگری. انقلاب چون موجودِ زنده است، پس افزایش دارد، رشد دارد، قِوامیافتگی و کمالیافتگی برای آن وجود دارد. قرآن کریم میفرماید: «وَمَثَلُهُم فِیالاِنجیلِ کَزَرعٍ اَخرَجَ شَطئَه فَئازَرَه فَاستَغلَظَ فَاستَویّْ عَلیّْ سوقِه: مَثَل اصحاب پیغمبر، جامعهاسلامی -یعنی همان انقلابیّون- مثل یک گیاهی است که از زمین سر میزند، خودش را نشان میدهد، بعد بهتدریج رشد میکند، ساقهی آن محکم میشود، بهتدریج قد میکشد و تبدیل میشود به یک موجودِ مستقرِّ بابرکتِ شگفتانگیز؛ برای خود آنکسی که این گیاه را بر زمین نشانده، شگفتآور است، دشمن را هم به خشم میآورد؛ انقلاب اینشکل است؛ روزبهروز میتواند رشد و تکامل پیدا بکند.» (بیانات رهبر انقلاب، ۱۹ بهمن ۸۶)
امام خمینی، امامِ تحولهای عظیم بود. او معنای حقیقی «ما میتوانیم» را در رگ و ریشه و خون ملت ایران جاری ساخت و با هویتبخشی به امت اسلامی، ملت را از دورهی انفعال، ضعف و بیتحرکی به کنشگری و اثرگذاری تبدیل کرد. امام روحالله با دمیدن روح خودباوری و نفیِ از خودبیگانگی، زمینههای بازگشت به «مَنِ اسلامی» را در میان امت اسلام فراهم ساخت و با وامداری از دو عامل ایمان و امید، تحولهای عظیم را در سطح کشور، در سطح امت و در سطح جهان برای طول تاریخ به وجود آورد. امام روحالله نگاهِ حداقلی به دین را برنتافت، پس چون پیامبران الهی، اسلام را برای همهی عرصههای زندگی بشر در طول تاریخ میخواست. او امامِ تاریخ اسلام و امامِ تحولات عظیمِ تاریخی بود و سرمایهای که برای کشور و ملت ذخیره کرد، یک سرمایهی تاریخی، حیاتی و ارزشمند است و آن استقلال سیاسی، شناخت هویت ملی، عزت ملی، خودباوری ملی و فرهنگی، ایمان عمیق و شجاعت است که در سالهای اخیر به تحقق عملیِ شعار «ما میتوانیم» در صحنههای گوناگون علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی منجر شده است.
هدف امام خمینی (رحمةاللهعلیه) از انقلاب اسلامی، احیای تفکر دینی بود و امروز دشمنان انقلاب با تفکر ناب وصحیح اسلام ناب مخالفند و به آن حمله میکنند. اینک مکتب فکرى انقلاب اسلامى، چارچوبى مطلوب براى تثبیت و تحکیم پایههاى ارزشى آیندهی جـامـعـهی اسـلامـى دارد؛ چرا که درصدد زمینهسازىِ تجدید حیاتِ عظمت تمدن جهان شمول اسلامى است و از این نگاه، آیندهی انقلاب اسلامى بازسازى تمدن فراموششدهی اسلامى در جهان امروز خواهد بود. مـقـصـدِ کـاروان انـقـلاب اسـلامـى، تـحـولات عـمـیـق فـکـرى در مـسـائلى چـون هویتیابى، استقلالطلبى، مدیریت، سیاست، فرهنگ، اخلاق، شناخت و ترویج ارزشهاى اسلامى و ایجاد تحولِ روحى در سطح فرد و اجتماع است. نگاه آیندهی انقلاب را باید در پیام انقلاب اسـلامـى در احـیـاى دیـنمدارى و تفکر اسلامى در سطح جهان جستجو کرد.
✍ آمنه عسکری منفرد
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
#جهاد_تبیین
به نام خالقِ مردم
🔖رهزنانِ مردمسالاریِ دینی
رای نمیدهم زیرا احساس میکنم رای من تاثیری ندارد، چون تورم و گرانی مهار نشده است؛ به صندوق رای نه میگویم چرا که مجلس به مسئله حجاب و عفاف توجه بایسته نکرده است و یا به این دلیل که با تایید صلاحیتها مخالف هستم...
همانطور که ملاحظه شد، همیشه نزدیک انتخابات، طرح شبهاتی باعث میشود قشری از مردم نسبت به حضور در انتخابات دلسرد شده و با فاصله گرفتن مردم از صندوق رای، مردمسالاری در ایران تضعیف شود؛ و در مقابل عدهای در تلاش هستند با پاسخ به شبهات مانع از این آسیب شوند، اما در پاسخ به این شبهات توجه به چند نکته لازم است.
۱. تربیت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی🔻
رژیم پهلوی وقتی میخواست برای خود مشروعیتی کسب کند و اربابانش را راضی نگاه دارد، خود را به هخامنشیان و ۲۵۰۰ سال تاریخ استکباریِ سلطنت منتسب کرده و به اینکه بازماندهی دوران شاهنشاهی است افتخار میکرد، و دوستداران این رژیم منحوس نیز همین خط را دنبال میکردند؛ در حالیکه افتخار به ۲۵۰۰ سال نظام شاهنشاهی یعنی افتخار به ۲۵۰۰ سال بندگی و بردگی انسان، که خداوند آن را آزاد آفریده است، فخر به ۲۵۰۰ سال سرسپردگی مردم به کسانی که هیچ حجتی برای سلطنت بر آنها ندارند، یعنی افتخار به ۲۵۰۰ سال تضعیف مردم و ضدیت با مردمسالاری، ۲۵۰۰ سال خفقان در ذیل عناوین مقدسِ فرزندِ خدا یا ژن پادشاهی، و مباهات به بیش از دو هزاره ظلم و استکبار و تجاوز به حقوق حقه انسانها؛ انتخاب و اختیار. به تخت جمشید مینازند بدون آنکه از فغان کسانی بگویند که برای ساخت آن، مورد استعمار قرار گرفتهاند گرچه تخت جمشید از این لحاظ که نماد هنر و فنِ پیشرفتهی ایران است، باعث افتخار است، اما این هنر همان مردم مستضعف مظلوم بوده است نه هنر شاهان؛ و همانقدر که این آثار نشاندهندهی قدرت و مهارت ایرانیان بوده، همانقدر نشانه استعمار و استبداد و بیرحمی شاهان نیز بوده است.
با طلوع انقلاب اسلامی، پایان نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی اعلام شد و شعار جمهوری یا همان مردمسالاری بر زبانها افتاد اما کار به این سادگی نبود؛ تاثیر تربیت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی، باوجود دم مسیحایی امام در عمق جان مردم ریشه گرفته بود. بعد از انقلاب و با آمدن شعار مردمسالاری، برخی گمان کردند مردمسالاری یعنی اگر در این ۲۵۰۰ سال مردم کار میکردند و شاهان و سردمدران بهره میبردند، الان وقت آن رسیده مسئولین و سردمداران و حاکمان، کار کنند و مردم در رفاه مطلق از نتیجه فعالیت آنان بهره ببرند!
متاسفانه مردمسالاری دینی با اینکه یکی از سه رکن مهم انقلاب (مردم ، رهبر و مکتب) بود اما به درستی تبیین و آموزش داده نشد. در گذشته شاهان و سروران، به تنهایی بدون ذرهای اهمیت به مردم، در مورد مردم و سرنوشت کشور تصمیم میگرفتند، و آن را بدون موافقت و حضور واقعی مردم اجرا میکردند و نتیجه آن طبیعتا گریبانگیر همه مردم میشد. اما مردم در درون خودشان احساس سرزنش یا مسئولیتی نمیکردند، و همهی مسئولیتها و نقدها (یا حداقل بخش عمده و مستقیم آن) متوجه حکومت بود و مردم در تصمیمگیری دخالت نداشتند، پس به تبع اگر انگشت انتقادی وجود داشت به سمت حکام بود و مسئولیتی متوجه مردم نبود.( البته این نافی مسئولیت مردم برای انقلاب کردن در قبال چنین ظلمی نیست ). در واقع حکومتهای طاغوتی مردم را همچون کودکانی نابالغ بار میآورند که باریبههرجهت زندگی کرده، والدین برایشان تصمیم میگیرند و آنها هیچ انتخابی در زندگی نداشته، و مقصرِ آنچه در زندگیشان اتفاق میافتد را والدین میدانند، و هیچ احساس مسئولیتی نمیکنند؛ ضمن اینکه این رفتار والدین راه بهانهجویی آنها را برای هر تنبلی، رشد نکردن و .. باز میگذارد؛ و این بلایی است که ۲۵۰۰ سال تربیت شاهنشاهی، بر سر مردم کشور ما آورده است. مردم ما تقریبا ناخواسته و نادانسته گرفتار تربیت ۲۵۰۰ ساله شدند. تربیتی که باعث شده مردم با مسئولیتها و حقوق خود آشنا نباشند و از سوی دیگر سهم خود در حل مسائل کشور را نشناخته و بار مسئولیت را بهطورکامل برنداشته و همه مسئولیت را تنها متوجه حکومت بداند.
گرچه امام خمینی با آن دم مسیحاییاش، از همان ابتدای نهضت پرچم مردمسالاری دینی را بلند و به معنای واقعی کلمه مردم را به میدان کشید و به آنها مسئولیت داد، و جانشین بر حق او امام خامنهای به تأسی از ایشان زمینهساز رشد مردم و تقویت مردمسالاری بودهاند، اما این تربیت نزدیک به ۵۰ ساله نیاز به تدوام بس طولانی دارد تا به اهداف مردمسالاری دست پیدا کند و این مهم بدون خواست و حضور خود مردم ممکن نیست.
✍ محدثه زندی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
📝 ادامه مطلب...
۲. دموکراسی رقیب مردمسالاریِ دینی🔻
دموکراسی که مفهومی غربی و مدعی دخالت مردم در حکومت است، رقیب یا بهتر بگوییم سنگ راه مردمسالاری دینی است. افرادی به اسم دموکراسی به مفهوم مردمسالاری در جمهوری اسلامی حمله کردهاند، چه مردمسالاری در ایران یک مردمسالاری دینی است نه دموکراسی، و دقیقا به همین علت است که با وجود آنکه مردمسالاری ایران از متن دین اسلام برخاسته، با صفت دینی مزین میشود تا بهطور کامل از دموکراسی غربی متمایز شود؛ و در این یادداشت هم منظور از مردمسالاری، همان مردمسالاری دینی است.
دموکراسی غربی اراده همهی مردم در حکمرانی را دخیل میداند، و معتقد است باید به رای و نظر مردم احترام گذاشت حتی اگر بخواهند با سر به ته دره بروند! ظاهر دموکراسی غربی این است که هر چه مردم بخواهند همان است، اما باطن آن چیز دیگری است. برای شناخت باطن دموکراسی غربی باید پرسید خواست و میل مردم در کجا شکل میگیرد؟
حقیقت آن است که خواست مردم، توسط محیط جهتدهی میشود و در دنیای غرب آنچه به ذهن مردم جهت میدهد، رسانه است و ارباب رسانه کیست غیر از کارتلها و سرمایهداران و زورگویان بیتقوایی که فقط به فکر منافع خود هستند؟
اما در مردمسالاریِ دینی رهبری دینی، در درجه اول انبیاء و اولیای معصوم هستند و در درجه دوم ولیفقیه که منافع مادی و معنوی مردم را در نظر میگیرد است، که جهتدهندهی خواست و میل مردم است. به بیان دیگر خواست و میل مردم لاجرم از بیرون جهتدهی میشود، دین افسار این خواست را رها نکرده که در دست طاغوتیان بیفتد، بلکه با تنفیذ رهبر الهی این میل و خواست را به سمت منافع مادی و معنوی، یا به عبارت دیگر، حیات طیبه، هدایت میکند. ضمن آنکه در دموکراسی، جهتدهی میل مردم بر اساس تحمیق و در تاریکیِ جهل نگهداشتنِ مردم است. دموکراسی با حیله و نیرنگ، و غلط را درست جلوهدادن، خواست مردم را در جهت حفظ منافع قدرتمندان و سرمایهداران شکل میدهد؛ اما در مردمسالاری دینی میل مردم بر اساس آگاهیبخشی و تبیین هدایت میشود و راه به مردم نشان داده میشود و درنهایت انتخاب با مردم است.
دین نهتنها هدایتگر میل مردم به سمت کمال است بلکه ضامن مردمسالاری نیز هست؛ و این معنا در بطن ولایت فقیه نهفته است. چه کسی میتواند از آراء و خواست مردم محافظت کند جز کسی که با خصوصیت «تقوا»، منافع مادی و معنوی مردم و جامعه را بر منافع خود و حکام ترجیح دهد؟
اما غرب و غربزده، به اسم دموکراسی، این رهبری و جهتدهی خواست ملت را انکار کرده و آن را مخالف آزادی میدانند، اما هیچ نمیگوید که در دنیایِ آنها کسانی ذهن مردم را جهت میدهند که نهتنها هیچ شایستگی و حقی برای این امر ندارند، بلکه دموکراسی را ابزاری برای رسیدن به منافع شخصی و طبقاتی خود قرار دادهاند.
✍ محدثه زندی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
📝 ادامه مطلب...
۳. نارضایتی داخلی🔻
مورد دیگر، موجسواری روباهصفتان بر مشکلات داخلی است که با ترفندهایی مردم را ازگرفتن حق انتخاب و انجام مسئولیتهای اجتماعیشان باز میدارند. این مورد که بیشتر به اوضاع اقتصادی و معیشت مردم بازمیگردد، از دو منظر قابل بررسی است؛ یکی تقلیل خواستها و آرمانهای مردم به خواستهای مادی و دیگری تحلیل سیره انبیاء و اولیای گرامی.
ایران عزیز ما در زمانی طولانی دچار مشکلات اقتصادی بوده و همین امر بهانهای شد تا آرمانخواهی در تقابل دروغین با معیشت قرار بگیرد. با این توضیح که شهید مطهری در کتاب انسان و ایمان، تمایز بین انسان و حیوان را «بینشها» و «گرایشهای متعالی» انسان میداند. گرایشهایی که از حد شکم و مادیات میگذرد و سر بر آستان انسانیت و الوهیت میگذارد. چگونه ممکن است انسانی با این تعریف دفاع از مظلوم و سد ظالم را مغایر با معیشت بداند؟ چگونه ممکن است انسانی که انقلاب اسلامی آن را بازتعریف کرده، مسئولیتهای اجتماعی خود را مشروط به معیشت کند؟ درست است که اقتصاد قوی و معیشت مناسب حق مردم و یکی از اهداف انقلاب بوده است و باید مسئولین امر در این مورد پاسخگو باشند، اما یکی از اهداف است، نه همهی آن. چطور ممکن است همچون شیطان اعورانه به انسان نگریست و او را فقط در مادیات خلاصه کرد و دیگر نیازهایش را نادیده گرفت. در طول سالیان درگیری با مشکلات اقتصادی و لجنپراکنی بیگانگان در رسانه، بهاشتباه، توسط برخی از روی عمد و برخی به طور سهوی، همه چیز به معیشت و اقتصاد پیوند زده شد، حتی انجام مسئولیتهای اجتماعی مثل انتخابات!
اما از این نکته که بگذریم، باور داریم که امروزه مردم نهتنها از معیشت تنگ، از بیعدالتی، از ژن برترپنداری، آقازادگی، نادیدهگرفته شدنِ برخی مطالبتشان و مسائل برحق دیگر ناراضی هستند، و تحریم انتخابات را، تحت القای برخی، یکی از راههای اعتراض خود به این امر تصور میکنند؛ آن هم در زمانی که منطقه غرب آسیا در التهاب درگیری مقاومت با دشمن استعمارگر است. شاید برخی اقشار در مقابل این سخن، اشکال کنندکه همیشه به بهانه دشمن مردم را به پای صندوق کشیده و سپس به آنها بیمحلی کردهاند. از درست و غلط بودن این ادعاها که بگذریم، باید گفت: آری! تا ایران، ایران است و تا در این منطقه است و تا فرهنگهای طمعکار هستند، چشم طمع آنها به ایران خواهد بود و ایران دشمن خواهد داشت. تنها راه یا بردن ایران از این منطقه به جغرافیای دیگر است یا قوی شدن، و یکی از پایههای قوی شدن ایران، حضور پر رنگ مردم در صحنههای مختلف است.
اگر به سیرهی ائمه و انبیاء نگاه کنیم همواره حفظ انسجام و وحدت داخلی حتی با وجود مشکلات فراوان داخلی، حتی با وجود غصب خلافت، یا استبداد ، حتی با حضور ظالمانی مثل عباسیان یا بیکفایتانی همچون قاجار، در زمان خطر خارجی اولویت بوده است. امیرالمونین علیهالسلام در زمان خلفاء که حق او را غصب کرده بودند، ضمن بیان حق خود در فرصت مناسب، به آنها مشورت و یاری میرساند و اشتباهات آنها را مجوزی برای ترک مسئولیت خود قرار نداد. امام باقر علیه السلام برای جلوگیری از سلطه اقتصادی مصر به حاکم سفاک ضرب سکه آموخت. این اصل در سیرهی علما در اعلام جهاد در زمان حکومت قاجار و جنگهای روس و ایران یا تجاوزات انگلیس از جنوب، و یا فعالیتهای اقتصادی ایشان در دوران استعمار دیده میشود. البته که جمهوری اسلامی ایران اجلّ از آن است که با حکومتهای غاصب یا ظالمی همچون قاجار و پهلوی و... مقایسه شود و حکومتی که بر پایه اصل ولایت فقیه و عدالت اجتماعی برپاشده و تاریخ حدودا نیم قرنیاش شاهد پایبندی آن به آرمانهای والایش است، اما این اصل همچنان برقرار است که اشکالات درونی و ترک فعل و عدم توجه برخی به مسئولیتشان بههیچوجه جواز شانهخالیکردن دیگران و همچنین مردم از زیر بار مسئولیت نمیشود. چگونه است خود را پیروان ائمه میدانیم اما از مسئولیت خود در برابر حکومت اسلامی و بر مبنای ولایت، به اسم مشکلات داخلی و معیشت چشم میپوشیم؟!!
با این توضیحات، قوی شدن و بستن دست دشمن، و خروج او از منطقه، میتواند فضای نسبتا امن و آرامی برای رسیدگی به مسائل داخلی ایران فراهم آورد. تا هنگامی که دشمن ما بهویژه اسرائیل و آمریکا در منطقه هستند و به دشمنیِ خود ادامه میدهند، لاجرم انرژی بسیاری از کشور و مسئولان برای دفع دشمنی آنان صرف خواهد شد. با خروج آنها از منطقه، انرژی بیشتری صرف مسائل داخلی خواهد شد.
طنز تلخ آنکه، همانها که به بهانه معیشت «نه» به انتخابات میگویند، همانها به بهانه معیشت «نه» به غزه میگویند! و بسی قابل تامل که هر دو شعار، مورد علاقه استعماری است که صدها سال کشور ما را عقب نگه داشته و استبداد را در میراندن و بیاثرکردن حضور مردم در حکومت یاری رسانده است.
✍ محدثه زندی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
📝 ادامه مطلب...
تمام دین بر آن است که انسان را در محیط اجتماع و به اختیار خود، به سمت انسان کامل بودن هدایت کند و این رسالت جمهوری اسلامی است. جمهوری اسلامی وظیفه دارد با ایجاد محیط مناسب و هدایت مردم، راه انتخاب را برای آنان هموار کند و مردم هم وظیفه دارند با آگاهی و استفادهی درست از حق انتخاب خود، نهتنها به رشد خود، بلکه به اعتلاء جامعه و تمدن اسلامی یاری رسانند. تربیت شاهنشاهی، جایگزین کردن فریبکارانه دموکراسی و موجسواری مکارانه بر مشکلات داخلی، از راهزنان این مسیر مبارک هستند که با آگاهی از آنها میتوان به سلامت از این مسیر عبور کرد، انشاءالله.
✍ محدثه زندی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
#جهاد_تبیین
به نام خالقِ بعثت
🔖اجابتِ یک دعوت
امام خامنهای در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی میفرماید: «پیغمبر امروز دارد دعوت میکند ما را. همهی ما را. امّا دعوت شونده اجابت نکند اتفاقی نمیافتد. آنچه که در انقلاب ما اتفاق افتاد این بود که دعوت شوندهها اجابت کردند، امام بزرگوار سخن پیغمبر را، بعثت پیغمبر را برای مردم بیان کرد از مردم مجاهدت را مطالبه کرد مردم هم اجابت کردند. این حرکت عظیم اتفاق افتاد این کار بزرگ انجام گرفت.» ( ۱۹بهمن۱۴۰۲)
۲. آری! اکنون میبینیم که بعد از انقلاب اسلامی به واسطهی اجابت دعوت از سوی حضرت روحالله، چه جرئت و روحیه عظیمی بین
مسلمین و حتی بین همه دینداران ایجاد شدهاست. یک مُبلُغ بزرگواری که به کشور برزیل رفته بـود، تعریف میکرد که در برزیل از نظر مذهبی، مسیحیت کاتولیک خیلی قـوی اسـت و پـیـروان زیــادی دارد. بـرای تبلیغ اسـلام به آنجـا رفته بـودم، یک دیــداری با نمایندۀ پاپ در آنجا داشتم. ایشان گفت: «وقتی شما در جنگها موفق میشوید، در وقایع موفق میشوید، ما خیلی خوشحال میشویم». من تعجب کردم و گفتم: شما مسیحی هستید و ما مسلمان. ما که باید رقیب هم باشیم، شما چطور از موفقیت ما خوشحال میشوید؟! گفت: چون شما به دینداری آبرو میبخشید. دین یک خردهفرهنگ شده بود که انگار تأثیری در سرنوشت بشریت ندارد، اما شما نشان دادید که دین میتواند در سرنوشت بشر و جهان، اثر بگذارد.»
۳. بله آنگاه که حضرت روحالله دعوت بعثت را اجابت کرد، دنیاپرستان نظم جهانی را بر اساس باطل به دست دنیاپرستان تقسیم کرده بودند به دوقطب بزرگِ هم «شرقی» هم «غربی» و اینگونه معادلات قدرت جهانی را رقم میزند. اما حضرت روحالله پرچم توحید را در دستان مبارکش به حرکت درآورد و مردم در پی این اجابت حول پرچم توحید به رهبری خمینی عظیم گرد آمدند و با شعار «نه شرقی» «نه غربی» قدرتی الهی و نوظهوری را به نام اسلام محمدی ایجاد کردند. دیگر حفظ طرح و نقشه بعثت و امتداد راه نورانی پیامبر اعظم( صلیاللهعلیهوآلهوسلم) شد راه و رسم ملت ایـران، و با ندای توحید قدرت بزرگی در جهان تولید کرد و جرئت روحی بزرگی به جهان اسلام دمید.
۴. امام خامنهای در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی میفرماید: «مصیبت غزه مصیبت بشریت است و نشان میدهد نظم کنونی جهانی نظم باطلی است و این قابل دوام نیست.» (۱۹بهمن۱۴۰۲) این نظم باطل جهانی و در مقابل این جرئت روحی جبهه حق، آنچنان است که مردم غزه هم با شجاعت جلوی رژیم کودککش با آن ارتش میلیاردی و تجهیزات برترش میایستند و هم از دیـوار چندمیلیاردی که دور غزه کشیده بودند، با عملیاتی قهرمانانه عبور میکنند و به ایستادگی و مقاومت در برابر این هیمنه پلشتی و پستی میپردازند. بله این نعمت بزرگ به رهبری حضرت روحالله در پی اجابت دعوت الهی برای همهی فلسطینیان و بشریت فراهم شده است. بر خود میبالیم و شاکر تمام لحظات هستیم که در چنین عصر و زمانهای _پس از قرون متمادی و تاریکی که بهخاطر عدم لبیک به بعثت بود،_ به رهبری امامین انقلاب ندای حق را شنیدیم و لبیک گفتیم. اما از سوی دیگر نگران نیز هستیم که این نعمت عظیم، اراده و عزم اعظم میخواهد برای رساندن بار رسالت رسول اکرم (صلیاللهعلیهوآله) و این مُیّسر نیست مگر با جهاد تبیین و مجاهدت در این راه شیرین و حق به رهبری امام خامنهای.
✍ خالقی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
#جهاد_تبیین
به نام خالقِ فجر
🔖دهۀ فجر معجزه عظیم الهی
۱. دههی فجر مقطع و نقطهی رهایی ملت ایران از قرنها ستمکاری و ظلمت حکومت پادشاهان مستبد، بخصوص حکومت پهلوی است؛ که سرتا پا در رذیلتهای انسانی فرو رفته بود و علاوه بر استبداد، نوکری استعمار و بیگانگان را نیز بر دوش میکشید، حکومتی که منتهای آرزویش رسیدن به تمدن پوسیده و مبتذل غرب بود. این نقطهی رهایی که ایام الله دههی فجر نام گرفته است؛ یک عید حقیقی برای ملت ایران اسلامیست، زیرا در چنین ایامی، با ورود حضرت روحالله، نعمت ولایت بر ملت ما تمام شد و حقیقت امامت به صورت عملی محقق شد. ملت انقلابی ایران هر سال در دههی فجر، با آرمانهای انقلاب اسلامی این معجزهی عظیم الهی، تجدید عهد میکنند.
۲. از سویی دیگر با پیروزی انقلاب اسلامی در این ایام خاطرهانگیز، ابرقدرتیِ استکبار جهانی نیز به چالش کشیده شد و همزمان طرح و الگوی حکومت مردمی که بر مبنای اسلام شکل گرفت، به دنیا عرضه گردید. آنروزها مردم با دستان خالی و اما با نثار خون، شعار پیروزی خون بر شمشیر را عینیت بخشیدند و با پیروزی بر طاغوت و استکبار از آن زمان، در بیست و دوم بهمن هرسال، همهی مردم از پیر و جوان، زن و مرد، خرد و کلان به صحنه میآیند و این گرامیداشتها، ذخیرهای افزونبر ذخایر دیگر انقلاب گردیده و سبب تقویت و استحکام پایههای انقلاب اسلامی میشود. بنابراین دشمن شکستخوردهی بدسیرت و عنود به گمان باطل خویش، با هجمههای شدید و تمام عیار و با تمام دستگاههای رسانهای و تبلیغاتی و به انحای مختلف، شبانه روز در حال تشویق مردم به عدم حضور در این میدانهای سرنوشتساز است.
۳. در حرکتهای اجتماعی بزرگ مانند شرکت در راهپیمایی ۲۲بهمن یا حضور باشکوه در انتخابات... ورود بههنگام و توصیههای خواص کشور نیز میتواند تبلیغات سوء دشمن را خنثی و به شکست بکشاند. امام خامنهای در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی ارتش در تاریخ (۱۶ بهمن ۱۴۰۲) درباره تاثیر «خواص» میفرماید: «حرکتهای اجتماعی دچار این آفتها میشوند. آفت کند شدن، آفت توقف پیدا کردن، آفت به عقب برگشتن. این حرکت اگر بخواهد ادامه پیدا کند شتابدهنده لازم دارد.اما شتاب دهنده کیست... ما به آن میگوییم... خواص جامعه... خواص یعنی آن مجموعهی انسانهایی که در کار خود با فکر و با شناخت و با تشخیص عمل میکنند. تابع جوّ نیستند.»
۴. این کنشگری زیبا و باشکوه مردم در ایام دههی فجر، بهخصوص راهپیمایی ۲۲بهمن، خود مانعی بزرگ بر سر راه دشمنان ملت است. عزم و ارادهی هر سالهی مردم و حضور یکپارچه در میدانهای مهم، سهم ایران عزیز پیشرفت و رشد و بالندگی در کشور و سهم دشمن یاس و ناامیدی از دخالت و تسلط مجدد میشود. یکی دیگر از شتابدهندههای مهم، وحدت کلمه، همان وصیت حضرت روحالله است؛ که امید است، موجبات همافزایی بیشتر، در رسیدن به آرمانهای انقلاب اسلامی را در میدانهای مختلف فراهم آورد.
۵. در این برهه از تاریخ، که جبههی مقاومت در اقصینقاط جهان بهخصوص منطقه غرب آسیا در حال رفع ظلم و کمک به مستضعفان است و مردم مقاوم و مظلوم غزه به نیابت از جبهه مقاومت در حال درگیری با رژیم کودککش صهیونیستی و حامیان خونخوارش هستند، هر حرکت که باعث سیاهنمایی و ناامیدی در کشور ما، که اولحامی مظلومان و دشمن مستکبران است، شود؛ میتواند به تحولات و پیشرفتهای جبهه حق، صدمات جبرانناپذیری بزند و دشمن را شاد کند. البته ناگفته نماند که تاکنون مردم بصیر و مقاوم ایران همیشه در لحظات مهم و سرنوشتساز با حضور خود دسترد به سینهی دشمنان و تمام عناصر وحدتشکن زدهاند. ملت ایران با تمام وجود، هرگونه انحراف و تفرقه را عقب زده و مسیر را برای ایجاد تمدن نوین اسلامی هموار میسازند تا پرچم جمهوری اسلامی را به دستان مبارک حضرت حجت (عجلاللهتعالیفرجهالشریف) برسانند.
✍ خالقی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
#جهاد_تبیین
به نام خالقِ وطن
🔖جانم وطنم
من دوست دارم به جای نقزدن و دنبال مقصر گشتن، خودم برای امورم دست به کار شوم و یک جا ننشینم تا دیگران برایم تصمیم بگیرند. اصلا این شیوه زندگی اجتماعی، با غیرت و خلق و خوی ایرانیام سازگار نیست. یک ایرانی هیچگاه دست روی دست نمیگذارد تا ذرهای از صلابت و اقتدار وطنش کاسته گردد.
من میخواهم به دنیا ثابت کنم که یک ایرانی اجازهی دخالت در امور کشورش را به بیگانه نمیدهد و خودش امور کشورش را رقم میزند و برای کسب سبک و روش صحیح زندگی، فقط به فرامین الهی متمسک میشود.
من به تمام دنیا نشان خواهم داد که مردم ایران، با تمام اختلاف سلیقهها و با وجود نظرات و عقاید مختلف، باز هم در همهی شرایط، کنار هم و دوشادوش هم، یک تن میشوند برای جان شیرینشان، ایران و هیچ عرصهای را برای جولان دشمنان خالی نمیگذارند.
جلوههایی از زیبایی و شکوه حکومت مردمسالارِ اسلامی ایران، در همین انتخابات همیشه رقم خورده و میخورد. همهی اقشار جامعه، اعم از دارا و ندار، پایتختنشین و دور از مرکز، روستایی و شهری، پیر و جوان، تحصیلکرده و کمسواد، زن و مرد، همه با شوق و علاقه و قلوبی مملو از عشق به وطن پاکشان، شناسنامه به دست، پای صندوق آرا حاضر میشوند و در همان پای صندوق گور دشمنان را کنده و مدفونشان میکنند.
و اما رایاولیها، چه نوباوگان پر حرارتی که خون تازهاند به شریان جامعه و ملائک بدرقهشان میکنند تا آن شریفزادگانِ شریف، با نوک انگشتانشان، دهان کثیف خبیثان روزگار را بدوزند و حسرت از همهی رنج و خرج، برای منحرف ساختن آنان را نصیب دلهای سیاهشان کنند.
من منتظرم تا وفا کنم به عهدی که با خونم برای جانم بستهام، دل در دلم نیست تا برسد روز عمل به تکلیف و وظیفه، لحظات آغازین روز موعود،با استعانت از خدای قادر، نیت خواهم کرد به نابودی دشمنان اسلام، وضو خواهم ساخت تا نوری شود بر وجودم و جامهی آراسته بر تن خواهم کرد که لباس رزمم خواهد بود و پای اخلاص در کفش عزم و اراده فرو برده و گام را استوار بر مسیر سربازی برای وطنم قرار خواهم داد.
در هر گام با خود لبیک خواهم گفت به دعوت پروردگارم و سرود ظفر زمزمه خواهم کرد.
مدارک نشانگر از هویت پرافتخارم را با دستان راستین بر اعتقاداتم، تحویل داده و برگههای تعرفه که همان تیرهای زهرآلود برای چشمان خیره شدهی بدخواهان است را به دل صندوق انداخته و انگشت میزنم سند ارادت به وطنم را.
این کمترین کاری است که در این رزمگاه از من برمیآید و این سربازی ناقابلِ من کجا و سرباختن شهدای جانباختهی وطنم ایران کجا!
✍ فاطمه مهدوی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
#جهاد_تبیین
به نام خالقِ انقلاب
🔖اعتکاف، رویشِ انقلاب اسلامی
وقتی خبر رویت هلال ماه رجب را شنیدم وسایل اعتکافم را جمعوجور کردم و در این چند روز باقیمانده تا اعتکاف، همهاش در این فکر بودم که از لحظهی ورود به مسجد تا لحظهی خروج چه کار کنم؟ آیا همهی اوقاتم را به نماز و عبادت و خلوتگزینی بهسر ببرم؟ چون رهبر معظم انقلاب فرموده است، «اعتکاف بیشتر یک کار فردی است؛ ایجاد یک ارتباط با خداست؛ جوری نشود که برنامههای جمعیِ این مراکزِ اعتکاف، حالت خلوت و حال ارتباط فردی و قلبی با خدا را در افراد ضعیف بکند یا بگیرد.»(بیانات در دیدار اعضای ستاد مرکزی اعتکاف، ۲۶ تیر۸۷) من که مسئول فرهنگی اعتکاف بودم، میخواستم از این فرصت سه شبانهروزی استفاده کنم و جلسات و حلقههای فرهنگی و تبیینی برگزار کنم، خدایا چه کار کنم؟ در خلوت همهاش مشغول عبادت باشم و دیگران را به انجام اعمال وارد شده توصیه کنم یا به امور فرهنگی و تبیینگرانه بپردازم؟ یا به هر دو؟ این موضوع ذهنم را خیلی جدّی به خود مشغول کرده بود تا اینکه در بیانات مقام معظم رهبری دیدم که فرموده است، «اعتکاف جای عبادت است؛ البتّه عبادت فقط هم نماز خواندن نیست؛ تماسّ خوب با معتکفین، ارتباط دوستانه و برادرانه، فراگیری از آنها، تعلیمدهی به آنها، معاشرت اسلامی را تجربه کردن و آموختن؛ همهی اینها فرصتهایی است که در اعتکاف ممکن است پیش بیاید؛ [برای] این باید برنامهریزی بشود.»(بیانات در دیدار اعضای ستاد مرکزی اعتکاف، ۱۵اردیبهشت ۹۳). بنابراین تصمیم خودم را گرفتم و یک برنامهریزی کاملی را برای سه شبانه روز آماده کردم. بالاخره زمان رفتن به مسجد فرا رسید وسایلم را برداشتم و روانهی مسجد شدم، در اولین لحظهی ورود طبق برنامهریزی قبلی، احکام اعتکاف را برای معتکفین توضیح دادم، بعد با همهی آنها ارتباط صمیمی برقرار کردم تا بتوانم تعداد بیشتری را برای برنامههای بعدی جذب کنم. دو رکعت نماز شبهای ایّامُالبیض را به جا آوردم، بعد از نماز آنها را جمع کردم که جمع صمیمی و دوستانهای بود، سپس یک کتاب به اسم «عارفانه» که با خودم تعدادی برده بودم، بین آنها تقسیم کردم و گفتم این کتاب را تا فردا عصر بخوانید، فردا روی آن با هم مباحثه میکنیم و به بهترینها جایزه میدهیم. با وجود اینکه حدوداً ۱۵۰ صفحه داشت، فردا همه آمادهی ارائه و مباحثه بودند؛ چون همهی آنها واقعاً خوب ارائه دادند؛ کتابها را به آنها هدیه کردم. چقدر خوشحال شدند؛ چون واقعاً کتاب عارفانهای بود که سرگذشت شهید «احمدعلی نیّری» بود. بهترین ارائهدهنده، یک دختر ۸ سالهای بود که مطالب را چنان بیان میکرد که همگی حظ بردیم. ارائهی حاضرین آنقدر جذاب و شیوا بود که تقریباً همهی معتکفین به حلقهی ما پیوستند. فضای مسجد فضای عارفانهای شد، همگی آنقدر تحت تاثیر قرار گرفتند که اشک در چشم اکثر آنها حلقه زده بود. بعد از اتمام جلسه تعدادی از معتکفین که مدیر دبیرستان بودند با خواهش و التماس میگفتند بیا در مدارس ما همین برنامه را اجرا کن تا فضای عارفانهای بر مدارس حکمفرما شود، در این فضای عارفانه خیلی تبینگری شد. آنها میگفتند شما حرفهای خیلی جدیدی میزنید، مسئول اصلی اعتکاف که خادم یکی از امامزادههای شهرمان است میگفت من ۳۰ سال است که مجلس دارم ولی نتوانستهام یک نفر را جذب برنامههای مسجد کنم، شما حرفهای کاربردی خیلی جذابی میزنید، ما را هم بینصیب نگذارید. اصلاً این اعتکاف با تمام اعتکافهای قبلیام تفاوت اساسی داشت، مرتب سوالهای هدفمند میپرسیدم و به جواب صحیح جایزه میدادم، اما یک سوال تقریباً مشکل مطرح کردم و گفتم، «نتیجهی عفاف و پاکدامنی چیست؟» جواب این سوال روی کاشیهای محراب مسجد نوشته شده بود، البته روی دیوارهای چهار طرف مسجد آیات و احادیث مختلفی نوشته شدهبود. آنها هرچه جواب میدادند اشتباه بود. اصلاً چیز عجیبی بود، توجه کسی به آیهی مورد نظر جلب نمیشد گفتم تا عصر وقت دارید که جواب را پیدا کنید. ناگهان همان دختر ۸ ساله از خواب بیدار شد و گفت چه خبر است؟ چرا این همه سر صدا میکنید؟ تا اینکه به خودم مراجعه کرد و پرسید و سوال را برایش تکرار کردم فوراً اشاره کرد به آیهی مورد نظر که روی کاشیهای محراب نوشته شده بود، «کُلِّما دَخَلَ عَلَیها زَکَریَّاالمِحرابَ وَجَدَ عِندَها رِزقاً، هر وقت زکریّا به محل عبادت مریم داخل میشد، نزد او مائدهی آسمانی مییافت»(آل عمران /۳۷). اصلاً غوغایی در مسجد شد همه میگفتند این دختر کوچولو که خواب بود از کجا متوجه شد؟ همه تعجب کرده بودند گفتم از خودش میپرسیم گفت من در این مدت همهی احادیث و ترجمهی آیات روی دیوارها را خواندم و چیزی که به این سوال مربوط باشد نبود، گفتم پس حتماً این آیه، جواب سوال است.
✍ مرضیه عاصی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
📝ادامه مطلب...
بعد از اعلام جواب روی این آیه بحث شد و رعایت حجاب را جزئی از عفاف بیان کردیم و به این نتیجه رسیدیم هر کس عفاف و پاکدامنی پیشه کند از روزی خداوند بهرهمند میشود و مسئله حجاب و عفاف به خوبی تبیین شد. در این جلسه صحبتهایم خیلی موثر واقع شد و طرفدار پیدا کرد چون به صورت جمعی و پرسش و پاسخ همگانی بود. در آخرِ هر جلسه به مدت ربع ساعت جمعبندی و نتیجهگیری میکردم. خلاصه در طول این سه شبانهروز بحثهای انگیزشی و کنشی زیادی را مطرح میکردم. ساعات آخر همه میگفتند امسال با سالهای قبل خیلی تفاوت داشت، حرفهای جدیدی شنیدیم و عدهی زیادی شمارهام را گرفتند و شمارهی خودشان را هم به من دادند و قرار شد چند "حلقهی میانی" تشکیل بدهیم. بعد از انجام اعمال امِّ داوود و نماز جماعت، با وداعهای جانسوزی مسجد را ترک کردیم و به خانههایمان برگشتیم. فردا صبح زود مسئول اصلی اعتکاف با من تماس گرفت و ضمن تشکر از من، گفت میخواهم مرا از همان جایی که تغذیه میکنی تغذیهام کنی، من ۳۰ سال است که مجلسهای مختلف برگزار میکنم نه خودم نه اهل مسجد اصلاً از این حرفهای شما نشنیده بودیم، گفتم تشریف بیاورید حسینیهی امام حسن مجتبی (عَلَیهِالسَّلام)، در خدمتتان هستیم. این اعتکاف پرثمرترین اعتکافی بود که در طول عمرم به جا آوردهام، انشاءالله مورد قبول حقّ قرار بگیرد.
✍ مرضیه عاصی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
به نام خالقِ فرصتها
🔖مشارکت، فرصتی بیبدیل و زیبا
۱. پس از قرنها حکمرانی پادشاهان مستبد در کشور ما بدون کمترین اعتنا به ملت، با پیروزی انقلاب اسلامی، طعم شیرین تجربهای نو برای بشریت، به وسیلهی الگویی به نام نظام جمهوری اسلامی با رهبری بینظیر و با به پای صندوق آمدن تودهی میلیونی مردم ایران و انتخاب حکومتی براساس مردمسالاری دینی پدید آمد و به معرض تماشای جهانیان گذاشته شد. این شور و نشاط و حضور مردم در انتخابات از همان روزهای اول انقلاب به خلاف تمام انقلابهای دنیا زمینهای شد برای استحکام پایههای مردمسالاری دینی، بنابراین، این حضور و نقش پررنگ مردم، نشانهی پیوند عمیق ملت با این معجزهی الهی -انقلاب اسلامی- و تحقق هرچه بیشتر و بهترِ مردمیبودن نظام اسلامی است، که مسئلهی بسیار گرانقدر، مهم و تمدنیست و باید آن را قدر دانسته و از این مشارکت به نحو احسن حمایت و حفاظت کرد.
۲. باید گفت که در انتخابات هرچه حضور مردمی بیشتر و بهتر باشد این پشتوانه و حمایت مردمی، خود سنگر مستحکمی برای حفظ کشور و ملت از هر گزند و آسیب دشمن داخلی و خارجی میشود. در غیر این صورت به محض مشارکت کم در انتخابات دشمن نتیجهگیری میکند که بین نظام و مردم جدایی افتاده است، بنابراین تلاش میکند تا دوباره برای تسلط و دخالت اقدام کنند. برای همین است که همواره امامین انقلاب تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات دارند تا دشمن از تعرض باز داشته شود. حضرت امام خامنهای در خطبههای نمازجمعه میفرماید: «اهمیت اوّلِ انتخابات بهخاطر این است که انتخابات سنگر کشور است؛ حضور مردم در پای صندوقهای رأی، مصونساز سرنوشت ملت و مردم است و دشمن را از تعرّض و تجاوز و پُرروییِ بیشتر باز میدارد.»( ۲۴بهمن۱۳۸۲)
۳. از جنبههای دیگر نیز انتخابات پرشکوه و با حضور پرشور مردم در مسائل سیاسی و بینالمللی تاثیرات و منافع زیادی دربرخواهد داشت. این حضور پرشکوه خود ابزار قدرتی است که کشور را قدرتمند میکند. لازم به ذکر است که اگر حتی در زمینههای نظامی و اقتصادی و سیاسی دارای قدرت و برتری باشیم؛ هیچکدام به اندازهی حضور و مشارکت پرشور و حماسی و حداکثری مردم در انتخابات، در به نمایش گذاشتن اقتدار ملی و ابهت بینالمللی نیست. این پرانگیزه بودن و هوشیاری و عزم ملت، هیبتی کمنظیر در چشم همهی دنیا پیدا میکند و هرچه گسترش مشارکت بالاتر رود، اعتبار کشور هم بالا خواهد رفت. امام خامنهای در دیدار فرماندهان نیروی هوایی ارتش می فرماید: انتخابات پرشور، اقتدار ملی و اقتدار ملی، امنیت ملی را بوجود میآورد. خواص میتوانند در برگزاری هرچه پرشورتر انتخابات نقش ایفا کنند.( ۱۶ بهمن۱۴۰۲)
۴. صحنهی زیبای مشارکت مردم، اقتدار و ابهتی در پیکرهی نظام اسلامی ایجاد میکند و خون تازهای را در آن به جریان میاندازد و موجب نشاط و احساس مسئولیت بیشتر در بین آحاد مردم و حرکتهای تازه و مقدمات تحولات جدید و رفع مشکلات در کشور خواهد شد. در واقع با حضور پرشور و حداکثری در صحنه و انتخاب درست در مدیریتها، در عین ثبات در کشور، نظام اجتماعی از رکود خارج و زمینهساز تحول در جامعه خواهد شد. حضرت امام خامنهای در دیدار مردم کرمان و خوزستان میفرماید: «این است که با انتخابات -حالا چه انتخابات مجلس، چه انتخابات مجلس خبرگان، چه انتخابات ریاست جمهوری، چه انتخابات شوراها- کسانی را که با آن فکر سیاسی آنها و جهتگیری سیاسی یا اقتصادی یا فرهنگی آنها همراهند، سر کار بیاورند؛ این میشود تحوّل.» (۲ دی ۱۴۰۲) بنابراین انتخابات موثرترین وسیلهی تحول برای هر فردی است که بخواهد آرمانها و خواست خود را در جامعه، با توجه به چارچوبهای نظام اسلامی به تحقق نزدیک کند.
✍خالقی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
📝 ادامه مطلب...
۵. حضور حداکثری و مشارکت در انتخابات خود فرصتی بیبدیلیست برای امنیت و بازدارندگی دشمنان این مرز و بوم، حضرت امام خامنهای در دیدار مردم کرمان و خوزستان میفرماید: «وقتی کشور امنیّت پیدا کرد، آنوقت علم در آن کشور پیشرفت میکند، اقتصاد در آن کشور به شکوفایی میرسد، مشکلات گوناگون فرهنگی و اقتصادی و سیاسی در کشور قابل حل میشود؛ مشارکت یک چنین معجزهای میکند.» (۲ دی۱۴۰۲) علاوه بر این، مشارکت عامل اتحاد و قدرت ملی و نیز عامل ثبات و پیشرفت جامعه در همهی میدانها است و سبب تحکیم، استحکام و اقتدار نظام میشود و تمام حماسهی پرشور انتخابات در این ۴۵ سال عمر با شرافت جمهوری اسلامی و قوی شدن ایران عزیز، خود عاملی است برای رسیدن به آرمانهای حضرت روحالله که همان آرمانهای انبیاء و اولیاء الهیست. پس بیاییم از این فرصت بیبدیل و زیبای مشارکت برای سرنوشت کشور عزیزمان ایران و ایجاد تمدن نوین اسلامی استفاده کنیم و در صحنهی انتخابات حاضر شویم و همهی خیر و خوبی را برای ملت خود و امت اسلام به ارمغان بیاوریم.
✍خالقی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
#جهاد_تبیین
به نام اولین انتخابگر هستی
🔖انتخابِ اصلح
این روزها بعضی از افراد میگویند ما در انتخابات شرکت میکنیم اما نمیدانیم به چه کسی رای بدهیم، چون خیلی از نامزدها وعده سر خرمن میدهند ولی وقتی در انتخابات رای آوردند، دیگر پشت سرشان را نگاه نمیکنند و نقش مردم را نادیده میگیرند. هدف نگارنده در اینجا برشمردن ویژگیهای نامزد اصلح میباشد تا انشاءالله باعث رفع ابهام شود.
[۱]. «انتخاب خوب یعنی، آدمهایی را انتخاب بکنند که وقتی رفت در آن مسند نشست، خودش را سپر بلای مشکلات کشور قرار بدهد، فانی در خدمات و مصالح و منافع عمومی مردم باشد، کشور را به دشمن نفروشد، مصالح کشور را برای رودربایستی با این و آن زیر پا نگذارد؛ باید این را انتخاب کنند.»(بیانات در دیدار دستاندرکاران برگزاری انتخابات، ۳۰دیماه۹۴)، رهبر انقلاب در این جملات پرمغز، به چهار خصوصیت یک فرد اصلح اشاره فرموده است، اول خودش را سپر بلای دشمن قرار دهد، یعنی نهتنها به دشمن چراغ سبز نشان ندهد، بلکه در مقابل او قرار بگیرد و در زمین دشمن بازی نکند و بعد میفرماید «فانی در خدمات و مصالح و منافع عمومی مردم باشد و کشور را به دشمن نفروشد و... »، یعنی قبول مسئولیت، لزوم ایثار و دوری از رودربایستی را در بر دارد و اگر کسی این ویژگیها را ندارد، نباید به او رای داد.
[۲]. «وعدههای غیر عملی ندهند؛ بعضی از نامزدها، وعدههایی به مردم میدهند که خودشان هم میدانند از دست آنها ساخته نیست؛ شما که نمیتوانی این وعده را عملی کنی، چرا به مردم وعده میدهی؟ چرا مردم را امیدوار میکنید به چیزی که میدانید نخواهد شد؟»(بیانات در دیدار دستاندرکاران برگزاری انتخابات، ۳۰ دیماه ۹۴)، بعضی مواقع، نامزدها وعدههایی میدهند که غیر قانونی یا غیر عملیست، چون زمانی که خواستند به آن وعدهها عمل کنند، میبینند که غیرممکن است و این باعث میشود مردم نسبت به او بیاعتماد بشوند، پس لازم است قبل از انتخابشان با مردم صادقانه برخورد کنند و و عدههای غیرممکن و غیرقانونی به مردم ندهند، چون مردم صداقت را درک میکنند و این یکی از آداب انتخابات سالم است.
[۳]. رهبر انقلاب در ۱۶ بهمن سال ۹۸ پیرامون رایدادن در انتخابات مجلس، سخنان صریحتری بیان فرمود،"هرگز در هیچ انتخاباتی رسم بنده نیست که اشاره کنم به کسی تا انتخاب بشود، امّا این خصوصیّات به نظر من در منتخَب باید وجود داشته باشد، انقلابی، مؤمن، کارآمد، دارای روحیه جهادی، شجاع، طرفدار عدالت. اگر میتوانیم یک چنین افرادی را بشناسیم، که بهشان رأی میدهیم؛ اگر نشناختیم، از آدمهای بصیر و مورد اعتماد استفاده کنیم. «پس کسی نباید بگوید شرایط نامزد انتخاباتی، اینهاست ولی من که نمیشناسم و نمیدانم، پس بهتر است که رأی ندهم، چون رهبر انقلاب در این مورد فرموده، "از آدمهای بصیر و مورد اعتماد استفاده کنید.»، باید نهایت تحقیق و پرسوجوی خودمان را از این افراد بکنیم تا به فرد اصلح برسیم. رهبر انقلاب تا آخرین قدم ما را راهنمایی نموده و بر ما اتمام حجت کرده است، پس هیچ دلیلی برای عدم شرکت در انتخابات و برگزیدن شخص اصلح نداریم.
[۴]. رهبر انقلاب پنج شاخص را برای انقلابیبودن بیان فرموده است که اگر این شاخصها در شخصی وجود داشت میتوان به او اطمینان کرد، «شاخص اوّل، پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی انقلاب؛ شاخص دوّم، هدفگیری آرمانهای انقلاب و همّت بلند برای رسیدن به آنها؛ شاخص سوّم، پایبندی به استقلال همهجانبهی کشور، استقلال سیاسی، استقلال اقتصادی، استقلال فرهنگی که مهمتر از همه است و استقلال امنیّتی؛ شاخص چهارم، حسّاسیّت در برابر دشمن و کار دشمن و نقشهی دشمن و عدم تبعیّت از او؛ شاخص پنجم، تقوای دینی و سیاسی که این بسیار مهم است.»، (بیانات در بیست و هفتمین سالگرد امام خمینی، ۱۴ خرداد ۹۵)، پس فرد انقلابی حتما حد و مرز یا ویژگیهایی دارد که در مواضع، در رفتار، درعملکرد، در زندگی فردی و خانوادگی، در مناسبات و روابط اجتماعی و در تعاملات عمومی او جلوهگر میشود. یعنی یک نماینده انقلابی توحید محور، معادباور و مردمیاور است و بامردم ، بین مردم ، برای مردم وهمراه مردم است.
[۵]. انتخاب نماینده بدون هیچ عیب و نقصی در شرایط فعلی برای ما امکانپذیر نیست. اساسا قرار هم نیست نماینده ما عاری از هر هیچ عیب و نقصی باشد. ما باید از بین نامزدهای فعلی، بهترینشان یعنی اصلح را انتخاب کنیم. همانهایی که با تقواتر، انقلابیتر، مردمیتر، حرف و عملشان یکیتر، قابل اعتمادتر و پاکدستتر هستند، وقتی نگاهمان اینگونه شد، راحتتر میتوانیم از بین نامزدها انتخاب کنیم، چون مسئله، مسئله دین و خدا و ادای تکلیف است.
✍ مرضیه عاصی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی