eitaa logo
ارتباط موثر
1.3هزار دنبال‌کننده
830 عکس
302 ویدیو
7 فایل
مسیری برای یادآوری و تداوم مطالعه و آموختن مهارت‌های توسعه فردی به خصوص مهارت‌های ارتباطی مربوط به دوره‌های ارتباط موثرِ حجة الاسلام مخدوم این‌کانال با هدف تامل و به کارگیری مهارت‌ها، در هفته به طور متوسط با سه مطلب کاربردی به روز رسانی می‌شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ تاثیر واژه‌ها وقتی عصبانی هستید مراقب واژه‌هایی که به کار می‌برید باشید.‌ واژه‌ها نقش زیادی در تشدید هیجان‌های منفی دارند. آنها می‌توانند جهانی را به آتش بکشند یا صلح و آرامش را برقرار کنند. اگر با دیگری اختلاف نظر دارید و در حال بحث با او هستید، حواستان باشد از به کار بردن واژه‌هایی که توهین، تهدید، تمسخر به شمار می‌رود یا به نحوی حساسیت‌زاست خودداری کنید. این واژه‌ها هم هیجان درونی خود شما را افزایش می‌دهد و هم شدت خشم او را تشدیدکرده و واکنش‌هایش را از کنترل خارج می‌کند. معمولا بار هیجانی واژه‌ها در حالات مختلف در خود گوینده هم موجب تشدید آن حالت می‌شود. اگر به توپی که در حال حرکت است، در جهت حرکتش ضربه محکم بزنید، انتظار داشته باشید سرعتش چند برابر شود! و یا وسیله متحرکی را که در سراشیب در حال رفتن به طرف پائین است، با فشار بیشتری به همان سو حکت دهید، سرعت پائین رفتن آن بیشتر می شود... @ertebatmoaserdini .
هدایت شده از 
به او ایراد گرفتند که چرا به میان خانم‌های می‌روی؟ پاسخ داد: اگر من به میان آنها نروم هرگز سخنی در مورد اسلام نخواهند شنید، چون ارتباطی با روحانیت ندارند. و اگر حضورم را به حجاب مشروط کنم، علاقه نشان نمی‌دهند و من موظف به انجام این رسالت هستم. منبع: صفحه شخصی شیخ سهیل اسعد آرژانتینی در فضای مجازی ✈️ خاطرات مبلغین خارج از کشور https://eitaa.com/joinchat/2977890327C71ecb3c542 https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
4_5859395080435008322.mp3
1.53M
بیانی از مرحوم آیت الله علامه حسن زاده در مورد ابدیت... @ertebatmoaserdini .
🔵 تجسم شکوهمند عشق یک جانباز دفاع مقدس: اگر به عقب برگردم همسرم را انتخاب نمی‌کنم! یک برنامه تلویزیونی با نام «ماه در می‌زند» جمعه شب میزبان یکی از جانبازان متفاوت دفاع مقدس بود. مجتبی مروتی که با اصابت ترکش‌های خمسه خمسه (نوعی راکت روسی با نام ب‌ام-۲۱ گراد) بخش زیادی از صورت خود را از دست داده و بیش از ۶۰بار تحت عمل جراحی قرار گرفته در این برنامه به همراه همسرش به روایت قصه ازدواجشان پرداختند. حبیبه‌سادات موسوی همسر این جانباز گفت: پدرم با این ازدواج مخالف بود؛ ولی من محو غیرت آقای مروتی شدم و با او ازدواج کردم و به خاطر این ازدواج ترک تحصیل کردم. 🌹 مجتبی مروتی هم در بخشی از روایتش گفت: ما هیچ‌وقت به اختلاف بزرگی نخوردیم که منجر به دعوا شود. 📌 اما اگر به سال۶۴ برگردم همسرم را برای ازدواج انتخاب نمی‌کنم. نه اینکه دوستش نداشته باشم. برای اینکه واقعا سختی و زجر کشیده. من بارها و بارها برای سختی‌هایی که بچه‌ها، همسرم و خودم کشیدیم، غصه خوردم. به ویژه برای خودم. چون تحمل وضعیتی که من داشتم خیلی سخت بود. برای دختر نوجوان من سخت بود که در خیابان من را می‌دیدند و مسخره می‌کردند. نمی‌دانستند که جانباز جنگ هستم. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ از فرط عشق انتخاب نمی کنید... شکوه عشق، غیرت و عزت شما برای ما درس های زیادی دارد؛ وای اگر در کوچه پس کوچه‌های روزمرگی از شما غافل شویم... مولوی: تا که سرو از شرمِ قدت، قد خود پنهان کند تا زبان اندر کشد سوسن که تو سوسن تری یادمان هست که ما مدیونیم؟ @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نوشته‌اند: انسان‌ها به میزان حقارت‌شان دروغ می‌گویند؛ به میزان فرهنگ‌شان اعتماد می‌كنند؛ به میزان هویت و تربیت‌شان مهربانی می‌کنند؛ و به میزان كمبودهايشان به دیگران آزار می‌دهند و به سبک افکارشان، خود را رنج می‌دهند... @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در این تنهایی عالم، حقیقتا او منتظر ما است... مرحوم استاد صفایی حائری @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از ماه صفر، داغ دمادم چه بگویم از داغ چهل روز پر از غم چه بگویم از ماتم پیغمبر اکرم چه بگویم... @ertebatmoaserdini
هدایت شده از حسینیه امام خمینی
14000713_42630_1281k.mp3
7.95M
🎙 بشنوید | صوت کامل روضه‌خوانی حاج مهدی سلحشور در مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) در حسینیه امام خمینی(ره). ۱۴۰۰/۷/۱۳ 🚩 صفحه ویژه مراسم‌های حسینیه امام خمینی 💻 @hoseinie_emamkhomeini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دل همیشه غریبم، هوای‌تان كرده است هواى گریه پایین پای‌تان كرده است خداش خیر دهد آن كسى كه بال مرا كبوتر حرم باصفای‌تان كرده است چگونه لطف ندارى به این دو چشمى كه كنار پنجره هایت صدایتان كرده است ؟ «اَلسَّلٰامُ عَلَیک یٰا عَلِی ابْنَ مُوسَی الرِّضٰا الْمُرْتَضٰی» @ertebatmoaserdini
ايها الناس من از پاره‌ی تن می‌گويم دارم از خويشتن خويش سخن می‌گويم آنکه هر دم نفسش با نفسم مأنوس است آنکه با ذات خدا عزّوجل ممسوس است من علی هستم و احمد، من و او خويشتنيم او علی هست ومحمد، من و او خويشتنيم نه فقط جسم علی روح محمد باشد يک تنه لشگر انبوه محمد باشد... شعر: استاد سید حمید برقعی ــــــــــــــــــــــــــــــــ شب اول ماه ربیع الاول، شب لیلة المبیت است. یکی از فضائل مولای ما @ertebatmoaserdini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⏹ انعطاف‌پذیری شناختی در کودک آموزگار ریاضی در انتهای کلاس، صورت‌مسئله‌ جدیدی را روی تابلو نوشت و گفت: «هر کسی که این مساله را حل کند، یک نمره به او اضافه خواهم کرد». پیشنهاد او هیجان کلاس را برانگیخت؛ «حتما مساله، راه‌حل پیچیده‌ای دارد». فرنوش، دانش‌آموز ممتاز کلاس در ریاضی، با عجله اطلاعات سوال را روی یک کاغذ نوشت و تمام زنگ تفریح درگیر آن بود. با این‌حل حتی پس از چندین کوشش، پاسخ‌اش با داده‌های مسئله تناقض داشت. سرانجام فرنوش، با کلافگی تلاش خود را متوقف کرد. دو روز بعد، آموزگار پاسخ مسئله را از آن‌ها خواست، زهرا، با استفاده از یک راهبرد بسیار ساده، تنها دانش‌آموز موفق در حل مسئله بود. این موضوع دیگران را شگفت‌زده کرد؛ تنها تفاوت، در درک متفاوت او از صورت‌مسئله بود. ❇️ «انعطاف‌پذیری شناختی (ا.ش)، توانایی جابه‌جایی توجه، میان جنبه‌های گوناگون مساله است و به واسطۀ آن، فرد می‌تواند چشم‌انداز و راهبرد خود را نسبت به یک مسئله تغییر دهد» (پرون، آلمی، زلازو؛ ۲۰۱۸). ذهن انسان شبیه به یک نمایش بزرگ است که در آن کارگردان به صورت لحظه‌ای نور را روی بازیگران جابه‌جا می‌کند. در این مثال، نور، همان «توجه» و کارگردان همان، ا.ش است. نمودهای گوناگونی از ا.ش در زندگی روزمره وجود دارد. اغلب، کودکان در بازی‌های خود استفاده‌ی خلاف عادتی از اشیا دارند. برای مثال آن‌ها از ملاقه به عنوان چوب جادو، از قابلمه به عنوان کلاه‌ استفاده می‌کنند. در همۀ این موارد آن‌ها توجه خود را از یکی از آشناترین جنبه‌های شیء به یک جنبۀ کمتر آشنای آن جابه‌جا می‌کنند. در موقعیت کلاس ریاضی، بیشتر دانش‌آموزان نتوانستند توجه خود را از راهبردهای پیشرفتۀ حل مسئله به نفع درک آن به شیوه‌ای متفاوت، جا‌به‌جا کنند، در نتیجه علی‌رغم استفاده از راهبردهای پیشرفته‌تر نتوانستند مسئله را با موفقیت حل کنند. محیط نیز می‌تواند ا.ش را تقویت کند. خانواده‌ای را تصور کنید که برنامۀ گردش آخر هفته‌اش، به علت بارش باران به‌هم خورده است. در چنین موقعیتی پدر و مادرها می‌توانند به کودکان در «جابه‌جایی توجه» خود از برجسته‌ترین جنبۀ ناکامی موقعیت، به سایر جنبه‌ها کمک کنند، . برای مثال می‌توانند به کودک نشان دهند "به‌هم خوردن برنامۀ گردش بسیار ناراحت کننده‌است، اما در عوض موقعیت جدیدی وجود دارد که در آن می‌توانیم از بارش باران لذت ببریم" اهمیت این تمرین‌های ساده در این است که پس از مدتی، کودکان صدای والدین خود را درونی می‌کنند و در موقعیت‌های چالش برانگیز مشابه به صورت خودکار از ا.ش استفاده می‌کنند. 🖊دکتر حامد صفایی @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از 
🔴تکفیر علامه حسن‌زاده آملی! 🖊احمدحسین شریفی 🔶اخیراً دیدم شخصی با ذکر کلماتی از علامه حسن‌زاده آملی درباب وحدت وجود می‌گوید او معتقد بوده است همه چیز خدا است و غیر از خدا چیزی وجود ندارد و این کفر آشکار است! و سپس به مردم و علمای بزرگ اعتراض می‌کند که چرا در مرگ یک کافر و ملحد سوگوار شده‌اید و پیام تسلیت می‌دهید؟! 🔶حقیقت این است که بحث «وحدت شخصیه وجود» صرف نظر از پذیرش یا عدم پذیرش آن، از دقیق‌ترین و پیچیده‌ترین مباحث عرفان نظری است. شرح و توضیح آن در چنین فضایی ممکن نیست. حتی عارفان به کسانی که تعمق در فلسفه به ویژه حکمت متعالیه نداشته باشند، آموزش چنین بحثی را مجاز نمی‌دانند. 🔶در عین حال به این آقایانی که با تمسک به پاره‌ای از آیات و روایات در نقد وحدت وجود و در تکفیر عارفان به ویژه امام خمینی(ره) و علامه حسن‌زاده آملی(ره) بی‌محابا سخن می‌گویند عرض می‌کنم که مدعای این آقایان چیزی جز شرح عمیق و دقیق این آیات نیست: هُوَ الْأَوَّلُ وَ الْآخِرُ وَ الظَّاهِرُ وَ الْباطِنُ وَ هُوَ بِكُلِّ شَيْ‏ءٍ عَليم‏ (حدید، ۳) وَ لِلَّهِ الْمَشْرِقُ وَ الْمَغْرِبُ فَأَيْنَما تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ واسِعٌ عَليم(بقره، ۱۱۵)‏ 🔶به تعبیر آملی در فصل دوم رساله لقاء الله: «بيشتر کسانى که در سخن گفتن مبالاتى ندارند، اگر از عارفى بشنوند که بگويد: «وجود، واحد است و در آن تعدد نيست، و وجود همان خداوند متعال است»، او را به کفر و الحاد و زندقه متهم می‌سازد. زيرا نمی‌دانند که نفى «وجود حقيقى» از اشيا، معنايش اين نيست که همه چيز خداست و معنايش اتّحاد نيست.» 🔶سپس داستان شیرینی را از کتاب لقاء الله مرحوم میرزا جواد ملکی تبریزی درباره مواجهه یکی از عرفا با طلبه‌ای که او را به دلیل قول به وحدت وجود کافر و نجس می‌دانسته است، نقل می‌کند و در پایان آن داستان از قول آن حکیم وحدت وجودی به آن طلبه تکفیری که علیرغم گرسنگی حاضر نیست از غذای حکیم تناول کند، می‌گوید: «شما در اشتباه هستيد، بهتر است غذايتان را ميل نماييد؛ من به وحدت وجود معتقدم، ولى همه اشيا را خدا نمی‌دانم. زيرا جنابعالى نيز از جملة آنها هستيد؛ من شک ندارم که شما مانند الاغ و يا پايين‌تر از آن هستيد؛ حال، چگونه می‌توانم شما را خدا بدانم؟ پس بهتر است احتياط را کنار بگذاريد و غذايتان را ميل نماييد.» @Ahmadhoseinsharifi https://eitaa.com/KimiyayeSaadat