مکتب خانه
#تقریر 📌 مباحث اسلام شناسی (نبوت خاصه) 🖋 براساس دروس استاد محمدحسن وکیلی در حال تکمیل ... #ا
تقریرات درس استاد وکیلی؛ دوره برهان.pdf
469.5K
#تقریر
📌 مباحث اسلام شناسی (نبوت خاصه)
🖋 براساس دروس استاد محمدحسن وکیلی
اتمام جلسه 3؛ در حال تکمیل ...
#استاد_وکیلی
#تقریرات
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 اقدام الگوساز استاد یزدان پناه؛
ایشان که از اساتید مطرح حوزه قم محسوب میشوند در ماه رمضان به شهر خود رفتند و در مسجد درس #فلسفه_حجاب میفرمایند؛
امری که اساتید برجسته حوزه خوب است در این امر پیشقدم شوند تا بعد طلاب هم یاد بگیرند.
مکان: آمل، مسجد چهارده معصوم علیهم السلام. خیابان شیخ فضلالله نوری، قبل از میدان فرهنگ شهر.
🎥 پخش زنده از کانال سلوک و عرفان در عمل در پیامرسان ایتا به آدرس زیر:
https://eitaa.com/solookvaerfandaramal
https://eitaa.com/nasimehekmat
@HozeTwit
📌گول ادعاهای سطحیِ مبتنی بر خطا در روش تحقیق را نخورید!
شاید بقیه نتوانند این نکته را بگویند، ولی منِ عمامهبهسر میگویم.
بر این بنده خدا چندان حَرَجی نیست که چنین حرفی بزند، وقتی پس از پیروزی #انقلاب_اسلامی، عده معدودی!! از فقها در مواجهه با مسئله #بانک همین #خطای_روشی را مرتکب شدند:
در آیات و روایات گشتند و چون نهیی از بانک یا قراردادهای آن ندیدند، با اجرای #اصالة_البرائه و یکی دانستن هر یک از قراردادهای بانکی با یکی از #عقود_اسلامی، حکم به حلیت آنها دادند.
و آن شد که نباید میشد.
#امام_خمینی در نقد این رویکرد و با تأکید بر ضرورت #فقه_پویا فرمودند:
"آشنایی به روش برخورد با حیله ها و تزویرهای فرهنگ حاکم بر جهان، داشتن بصیرت و #دید_اقتصادی، اطلاع از کیفیت برخورد با #اقتصاد_حاکم_بر_جهان، شناخت سیاستها و حتی سیاسیون و فرمولهای دیکته شدۀ آنان و درک موقعیت و نقاط قوّت و ضعف دو قطب سرمایه داری و کمونیزم که در حقیقت استراتژی حکومت بر جهان را ترسیم می کنند، از #ویژگیهای_یک_مجتهد_جامع است" (منشور روحانیت، ۳ اسفند ۱۳۶۷).
خیلیها #روش_تفقه خود را ارتقا دادند؛ هرچند در ماجرای #بورس هم برخی مواجهههای بسیط را شاهد بودیم که مثلاً با استناد به #سیره_عقلا حکم به حلیت دادند و باز آن شد که نباید میشد.
سرّ ماجرا در این است که با مظاهر یک تمدن یکپارچه و پیچیده نمیتوان به سادگی و با استفاده از یک #روش_تحقیق بسیط مواجه شد.
خلاصه آنکه، ما همچنان معتقدیم:
#نه_به_نئولیبرالیسم نفوذی در دولت انقلابی.
#حکمرانی_اسلامی
#حکمرانی_لیبرال
#حکمرانی_اقتصادی
🆔 @rajaaei_ir
گفتمان معرفت 6 - استاد فیاضی - جلسه اول.mp3
39.18M
🎙نشست علمی
🔹موضوع: نگاهی به یاء نسبت در واژه فلسفه اسلامی، هستی و چیستی.
🔹ارائه کننده: استاد آیت الله فیاضی (دامت افاضاته)
📆زمان: ۶ فروردین ۱۴۰۲, ۴رمضان المبارک ۱۴۴۴
🔹مکان: مشهد مقدس، مرکز تحقیقات اسلامی
----------------
❇️حضرت استاد، در این جلسه، با تمرکز بر نقش عقل و اعتبار آن در دین، به اثبات ضرورت فلسفه اسلامی برای فهم عمیق دین و مرزبانی از دین در برابر شبهات، میپردازند.
@monir_ol_din
مکتب خانه
#تقریر 📌 مباحث اسلام شناسی (نبوت خاصه) 🖋 براساس دروس استاد محمدحسن وکیلی اتمام جلسه 3؛ در حال
تقریرات درس استاد وکیلی؛ دوره برهان؛ 6 جلسه.pdf
610.9K
#تقریر
📌 مباحث اسلام شناسی (نبوت خاصه)
🖋 براساس دروس استاد محمدحسن وکیلی
اتمام جلسه 6؛ در حال تکمیل ...
#استاد_وکیلی
#تقریرات
#اسلام_شناسی
#نبوت
گفتمان معرفت 6 - نگاهی به یاء نسبت در واژه فلسفه اسلامی، هستی و چیستی - غلامرضا فیاضی.mp3
49.1M
🎙نشست علمی
🔹موضوع: نگاهی به یاء نسبت در واژه فلسفه اسلامی، هستی و چیستی.
🔹ارائه کننده: استاد آیت الله فیاضی (دامت افاضاته)
جلسه: دوم
📆زمان: ۷ فروردین ۱۴۰۲, ۵رمضان المبارک ۱۴۴۴
🔹مکان: مشهد مقدس، مرکز تحقیقات اسلامی
--------------------
❇️حضرت استاد، در این جلسه، به وجه اسلامی بودن فلسفه پرداخته و در ادامه به برخی پرسشها ناظر بر بحث ایشان، پاسخ میدهند.
#استاد_فیاضی
#فلسفه
#فلسفه_اسلامی
#صوت
#سخنرانی
@monir_ol_din
مناظره_علمی_با_موضوع_«علم_دینی».mp3
45.65M
#مناظره علمی با موضوع «علم دینی»
🎤اساتید: حجج اسلام محمد تقی سبحانی، حمید پارسانیا، سید محمد مهدی میرباقری
1️⃣جلسه اول (مبانی علمشناختی علم دینی): ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۳
#استاد_پارسانیا
#استاد_میرباقری
#استاد_سبحانی
#علم_دینی
💠 @parsania_net
مناظره_علمی_با_موضوع_«علم_دینی» (2).mp3
47.45M
مناظره علمی با موضوع «علم دینی»
🎤اساتید: حجج اسلام محمد تقی سبحانی، حمید پارسانیا، سید محمد مهدی میرباقری
2️⃣صوت جلسه دوم (ملاک دینی بودن علم): ۱۲ مهر ۱۳۸۳
💠 @parsania_net
هدایت شده از مطول استاد احمدی
بولیموس علمی
بیماری بولیموس از بیماری های شناخته شده دستگاه گوارش است در اثر این بیماری شخص شهوت و اشتهای غذا را از دست می دهد و احساس سیری می کند در حالی که بدن او بشدت نیازمند غذاست. او فکر می کند به غذا نیازی ندارد در حالی که ریز و درشت اعضای او به غذا محتاج است. فارابی در فصوص الحکم (فص ۲۴) به همین بیماری و شعب مختلف آن اشاره می کند و می گوید:أ ليس من به جوع بوليموس يعاف الطعام و يذوب بدنه جوعا؟!
فارابی در صدد شمردن بیماری های جسمی نیست اما می خواهد تذکر دهد که همین بیماری می تواند در روح و نفس انسان نیز ایجاد شود مثلاً شخص به شدت محتاج معنویت یا عشق و محبت و یا توجه و... باشد ولی آن را احساس نکند و گمان کند به هیچ کدام نیاز ندارد، ممکن است روزی متوجه آثار و تبعات این بیماری شود که درمان آن ممکن نباشد. حال این بیماری در عصر ما به نوعی دیگر خود را نشان داده است که می توان اسم آن را بولیموس علمی گذاشت. یعنی شخص در پژوهش ، مطالعه و تحقیقات علمی خود واقعا نیازمند مقدمات و مبادی و قواعد و قوانینی است که تاثیر بسزایی در نتیجه گیری او دارند ولی هرگز چنین احساس نیازی در وجود خود پیدا نمی کند و گمان می کند که خوب فهمیده و درست نتیجه گرفته است: «و هم یحسبون انهم یحسنون صنعا»! یقینا بدون تسلط جامع بر مقدمات و قوانین لازم برای فهم دین از جمله قوانین ادبی ، رجالی ، اصولی و عقلی و.... فهم صحیح ، محکم و مستحکم دین در احکام و معارف امکان ندارد هرچند امروزه خیلی از اصحاب و ارباب رشته های تخصصی گمان بر فهم دین دارند و خود را نیازمند هیچ رشته ی دیگری نمی دانند.
معاد جسمانی.pdf
1.54M
📗معاد جسمانی تالیف شیخ فرهاد فتحی
عضو شوید🔻🔻🔻
eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1