eitaa logo
مکتب خانه
311 دنبال‌کننده
775 عکس
322 ویدیو
261 فایل
نشر آثار صوتي و تصويري و مکتوب @roshd_harakat
مشاهده در ایتا
دانلود
با جستجوی هشتگ و می توانید به سایر تقریرهای بارگذاری شده در کانال دسترسی پیدا کنید.
مهارتهای زندگی.pdf
538K
مهارتهای زندگی (سازمان بهداشت جهانی) 1️⃣ خودآگاهی 1. اطلاع از نقاط ضعف 2. اطلاع از نقاط قوت 3. تصویر هود واقع بینانه 4. اطلاع از خقوق و مسئولیتها 5. توضیح ارزشها 2️⃣ همدلی 1. علاقه به دیگران 2. تحمل افراد مختلف 3. رفتار بین فردی همراه با پرخاشگری کمتر 4. دوست یابی 5. احترام قائل شدن برای دیگران 3️⃣ ارتباط گیری 1. ارتباط موثر کلامی و غیرکلامی 2. ابراز وجود 3. مذاکره 4. امتناع 5. خجالت نکشیدن 6. گوش دادن 4️⃣ مهارت بین فردی 1. همکاری و مشارکت 2. اعتماد به گروه 3. تشخیص مرزهای بین فردی مناسب 4. دوست یابی 5. شروع و خاتمه ارتباطات 5️⃣ حل مسئله 6️⃣ تصمیم گیری 1. تصمیم گیری فعالانه براساس اطلاع از حقاق 2. تصمیم گیری براساس ارزیابی دقیق موقعیت 3. حل تعارض 4. تشخیص راه حلهای مشترک 7️⃣ مقابله با هیجانات منفی 1. شناخات هیجانات خود و دیگران 2. مقابله صحیح با هیجانات 3. مقابله با موقعیتهای غیرقابل تغییر 8️⃣ کنترل استرس 9️⃣ تفکر انتقادی 🔟 تفکر خلاق
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
ارسالی مخاطبین سلام و وقت بخیر متاسفانه جدیدا دغدغه ای برای من ایجاد شده. اول توضیحی بدم من سریال کره ای میبینم.سریال هایی که مثل جومونگ و دونگی و متشکرم و ... است. جدیدا توی کانال های دانلود سریالهام در روبیکا یه سری سریال میگذاره که اصلا مناسب نیست😔 من هم به تازگی فهمیدم بهشون میگن سریال های بی ال(عاشقانه های ۲ جنس مذکر🤕) هیچ نظارتی هم نیست لطفا شما که رسانه دستتون هست پیگیری کنین من همیشه خوشحال بودم توی فضای امنی مثل روبیکا سریالهامو میبینم ولی این اصلا برای یه اپلیکیشن داخلی خوب نیست که همچین چیزهایی رو اپلود کنه. قشر سنی هم که بیشتر این کانال ها رو دارن مثل من جوان و نوجوان هستن😔 ممنون میشم دغدغه من دغدغه شما هم باشه و بهش توجه کنین🌹 🔰 شیخ فرهاد فتحی عضو شوید🔻🔻🔻 eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ سیاست‌ها همان است، نقدها هم همان! 🔹تعیین از سوی شورای‌عالی کار، امسال هم با واکنش‌های انتقاد آمیزی مواجه شد. 🔸عمده‌ی نقدهای تخصصی -نه سیاست‌زده- همان‌ حرف‌هایی هست که سال‌های گذشته هم مطرح می‌شد؛ و این یعنی سیاست‌ها همان است، فقط آدم‌ها عوض شده‌اند! 🔹بد نیست نقدهایی که به دولت قبل می‌شد را یک‌بار دیگر مرور کنیم: ⭕️ افزایش حداقل دستمزد کارگران، عامل اشتغال است نه بیکاری! ◀️ پروفسور درخشان می‌گوید کارگر مصرف‌کننده اصلی است و اگر دستمزد بیشتری دریافت کند به جای انباشت ثروت، به تأمین نیازهایش می‌پردازد و اقتصاد، نیاز به تولید بیشتر و کار بیشتری پیدا می‌کند. درواقع با تحریک تقاضای این طبقات می‌توان جهش تولید و اشتغال را محقق کرد... ⭕️ سرتاپای اقتصاد ما است! ◀️ شهریار‌ زرشناس: مولفه‌‌های نئولیبرالی در ایران این است که نرخ تورم چند برابر نرخ افزایش دستمزد کارگر است و فاصله بین حقوق حداقلی کارگر با درآمد قشری از جامعه چند صد برابر است. سرتاپای این اقتصاد، نئولیبرالی است... ⭕️ چاره مکتب اقتصادی اسلام برای کارگر ✍️ حجت‌الاسلام قنبریان: در فرهنگ اسلامی "عامل" و "العمالات" داریم که در کشاورزی و تجارت از "سود نهایی" بهرمندند نه اینکه صرفا کار خود را بفروشند و دستمزد بگیرند. در حالیکه در کارگری موجود حتی یک سوم ارزشی که کارگر بر کالا افزوده را دریافت نمی‌کند... ⭕️ تبعیض در پرداخت حقوق و دستمزد، چگونه کینه و نفرت را در جامعه زیاد می‌کند؟ ◀️ حجت‌الاسلام خاکی از رابطه بین تبعیض در نظام پرداخت حقوق و دستمزد، و به وجود آمدنِ دنیایی پر از کینه، نفرت و عقده می‌گوید... ⭕️ حقوق مدیران بی‌مصرف؛ ۱۸ برابر حقوق کارگران ◀️ شهید‌مطهری : اینکه در یک اجتماع، یک مدیر کل بی‌مصرف ماهی دو ‌هزار، سه هزار تومان حقوق می‌گیرد ولی یک کارگر روزی ده‌ تومان که اگر همه روزه بگیرد ماهی سیصد تومان می‌شود، یک کار ظالمانه است... ⭕️ «شورای عالی اغنیا» علیه کارگران ◀️ بنظر می‌آید تا وقتی ساختار شورای عالی کار به شکل عادلانه‌ای اصلاح نشود، هر سال باید شاهد تصمیم‌گیری‌های ناعادلانه، ضد حقوق کارگران باشیم... ⭕️ «کارگران صدا ندارند» ◀️ کارگران تشکل مستقل ندارند. کارگران حتی حقوق قانونی خودشان را هم نمی‌توانند از کارفرمایان و دولت بگیرند و هر سال به خاطرِ همین بی‌قانونی‌ها بیشتر از سال قبل در چاهِ فقر و بی‌پولی پرت می‌شوند... ⭕️ واردات مازراتی عامل ایجاد تورم است؛ نه افزایش حقوق کارگر ◀️ تا حرف از افزایش دستمزد کارگران می‌شود فوراً عده‌ای مردم را از افزایشِ شدیدِ تورم می‌ترسانند تا هر سال کمر کارگران زیر بار تورم بیشتر خرد شود. اما فریبرز رئیس‌دانا، پاسخ این ادعا را به خوبی می‌دهد... ⭕️ دستمزد کارگران؛ همچنان زیر خط فقر ◀️ کاش وزیر کار و دیگر مسئولان دولتی برای یک ماه هم که شده با حقوق کارگران زندگی می‌کردند و درد کارگران را از نزدیک می‌چشیدند؛ شاید واقعی‌تر برای زندگی میلیون‌ها کارگر تصمیم می‌گرفتند... ⭕️ دولت در تعیین حداقل دستمزد، حافظ منافع سرمایه‌داران است ◀️ دکتر فریبرز رئیس دانا: شمار کارگرانی که زیر خط‌ فقر قرار گرفتند هر سال بیشتر شده است و تورم برای طبقه کارگر و محرومان خیلی بیشتر از دهک‌های بالاست... 🎬 @Mostazafin_TV
🔹 افکار عمومی! • سخنرانی اول فروردین رهبر انقلاب اسلامی جزء سخنرانی های کلیدی و مهم سالانه ایشان است. امسال یک در آن پرتکرار و دارای وزن ویژه بود: ! - "مسائل اساسی باید با افکار عمومی مطرح بشود" - "جوانهای صاحب فکر درباره مسائل مهمی که با افکار عمومی مطرح می شود، فعال می شوند و آن را به نصاب لازم می رسانند" - "اگر افکار عمومی استقبال نکند از یک فکر، این فکر به عمل و تحقق نمی رسد؛ صرفاً یک امواجی در فضا خواهد بود، یک چیزی انسان می گوید، بعد هم فراموش می شود؛ یا چند سطر بر روی کاغذ!" - "برای اینکه خواسته ها و مطالبات بزرگ تحقق پیدا بکند، باید با مردم، با صاحبان فکر با افکار عمومی مردم مطرح بشود". - "مایلم افکار عمومی این مطالب را مورد توجه قرار بدهد، در افکار عمومی تصویب بشود و منتشر بشود". - "باید اینها [حوادث و مشکلات و ضربات دشمن] را با مردم در میان بگذاریم، مردم باید بدانند". ✔️ توجه به افکار عمومی، پیشفرض و لوازم خاص خود را می طلبد: - پیشفرض اش مفتون بودن مردم، باز کردن گره ذهنی یا رفع ابهام و درآوردن جوانان از فتنه رسانه ها نیست؛ بلکه "به نصاب رساندن اندیشه های نو با فعال شدن جوانهای صاحبان فکر است"! - یک مونولوگ و از سنخ اسمع افهم نیست؛ "جای تصویب مطالب مهم است"؛ پس لاجرم یک جریان یکسویه نیست؛ رد و ابرام و مباحثه در آن جدی است! - "جای طرح مسائل اساسی و حوادث مهم کشور است"؛ لذا گزینشی نیست که هر مساله صلاح دیده شد، از باب تبیین برای جامعه بیان شود و هرکدام به صلاح دیده نشد، سربسته بماند یا در محفل های محدود تصمیم گیری شود! - "بدون طرح شدن مسائل اساسی و تصویب و انتشار در افکار عمومی، ایده ها و افکار نو، امواجی در فضا و سطوری بر کاغذ می مانند"! ❗️کاش درصدی از فعالیت هم برای این مفهوم مبارک و لوازم و امتدادهای آن مصرف شود. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
💎 امام صادق علیه السلام : اللَّهُ فی عَونِ المُؤمِنِ، مادامَ المُؤمِنُ فی عَونِ أخیهِ خداوند در پی یاری مؤمن است، تا زمانی که مؤمن در پی یاری برادر خویش است. 📚 بحار الأنوار ج ۷۴ ص ۳۲۲ @esra_rasane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حیثیتهای مطرح در نحوه حمل محمول بر موضوع سه گونه اند: 1. حیثیت تعلیلی: موضوع در حقیقت، متصف به محمول است اما علت اتصاف محمول به موضوع، امری غیر از موضوع است؛ این واسطه را که غیر از موضوع است، حیثیت تعلیلی اتصاف محمول به موضوع گویند. 💢 مثال عرفی: آبی که در حال گرم شدن است، حقیقتاً گرم می شود اما علت گرم شدن، امری غیر از آب یعنی آتش است پس آتش حیثیت تعلیلی برای گرم شدن آب است. 2. حیثیت تقییدی: موضوع در حقیقت، متصف به محمول نیست بلکه امری مغایر با موضوع در حقیقت متصف به محمول شده است و همین امر به جهت ارتباطی که با موضوع دارد، واسطه شده است تا موضوع به صورت بالعرض متصف به وصف مورد نظر شود. 💢 مثال عرفی: در گزاره «ماشینم پنچر شد» در حقیقت ماشین پنچر نشده است بلکه اتصاف ماشین به پنچری بالعرض و دارای حیثیت تقییدی است و آن واسطه همان چرخ ماشین است یعنی در حقیقت چرخ ماشین متصف به پنچری است و به واسطه ارتباطی که ماشین با چرخ خود دارد، ماشین نیز بالعرض متصف به پنچری شده است. 3. حیثیت اطلاقی: اگر اتصاف موضوع به محمول، به هیچ کدام از حیثیتهای فوق نباشد، آنگاه می گویند محمول به حیثیت اطلاقی بر موضوع حمل می شود. 💢 مثال فنی: حق تعالی موجود بالذات است بدون حیثیت تعلیلی و بدون حیثیت تقییدی. منبع: مبانی و اصول عرفان نظری، ، ص 169 - 172 / ، شرح مبسوط منظومه
👓 اقدام الگوساز استاد یزدان پناه؛ ایشان که از اساتید مطرح حوزه قم محسوب می‌شوند در ماه رمضان به شهر خود رفتند و در مسجد درس می‌فرمایند؛ امری که اساتید برجسته حوزه خوب است در این امر پیشقدم شوند تا بعد طلاب هم یاد بگیرند. مکان: آمل، مسجد چهارده معصوم علیهم السلام. خیابان شیخ فضل‌الله نوری، قبل از میدان فرهنگ شهر. 🎥 پخش زنده از کانال سلوک و عرفان در عمل در پیام‌رسان ایتا به آدرس زیر: https://eitaa.com/solookvaerfandaramal https://eitaa.com/nasimehekmat @HozeTwit
📌گول ادعاهای سطحیِ مبتنی بر خطا در روش تحقیق را نخورید! شاید بقیه نتوانند این نکته را بگویند، ولی منِ عمامه‌به‌سر می‌گویم. بر این بنده خدا چندان حَرَجی نیست که چنین حرفی بزند، وقتی پس از پیروزی ، عده معدودی!! از فقها در مواجهه با مسئله همین را مرتکب شدند: در آیات و روایات گشتند و چون نهیی از بانک یا قراردادهای آن ندیدند، با اجرای و یکی دانستن هر یک از قراردادهای بانکی با یکی از ، حکم به حلیت آن‌ها دادند. و آن شد که نباید می‌شد. در نقد این رویکرد و با تأکید بر ضرورت فرمودند: "آشنایی به روش برخورد با‏‎ ‎‏حیله ها و تزویرهای فرهنگ حاکم بر جهان، داشتن بصیرت و ، اطلاع از‏‎ ‎‏کیفیت برخورد با ، شناخت سیاستها و حتی سیاسیون و فرمولهای‏‎ ‎‏دیکته شدۀ آنان و درک موقعیت و نقاط قوّت و ضعف دو قطب سرمایه داری و کمونیزم‏‎ ‎‏که در حقیقت استراتژی حکومت بر جهان را ترسیم می کنند، از است" (منشور روحانیت، ۳ اسفند ۱۳۶۷). خیلی‌ها خود را ارتقا دادند؛ هرچند در ماجرای هم برخی مواجهه‌های بسیط را شاهد بودیم که مثلاً با استناد به حکم به حلیت دادند و باز آن شد که نباید می‌شد. سرّ ماجرا در این است که با مظاهر یک تمدن یکپارچه و پیچیده نمی‌توان به سادگی و با استفاده از یک بسیط مواجه شد. خلاصه آنکه، ما همچنان معتقدیم: نفوذی در دولت انقلابی. 🆔 @rajaaei_ir
گفتمان معرفت 6 - استاد فیاضی - جلسه اول.mp3
39.18M
🎙نشست علمی 🔹موضوع: نگاهی به یاء نسبت در واژه فلسفه اسلامی، هستی و چیستی. 🔹ارائه کننده: استاد آیت الله فیاضی (دامت افاضاته) 📆زمان: ۶ فروردین ۱۴۰۲, ۴رمضان المبارک ۱۴۴۴ 🔹مکان: مشهد مقدس، مرکز تحقیقات اسلامی ---------------- ❇️حضرت استاد، در این جلسه، با تمرکز بر نقش عقل و اعتبار آن در دین، به اثبات ضرورت فلسفه اسلامی برای فهم عمیق دین و مرزبانی از دین در برابر شبهات، می‌پردازند. @monir_ol_din
گفتمان معرفت 6 - نگاهی به یاء نسبت در واژه فلسفه اسلامی، هستی و چیستی - غلامرضا فیاضی.mp3
49.1M
🎙نشست علمی 🔹موضوع: نگاهی به یاء نسبت در واژه فلسفه اسلامی، هستی و چیستی. 🔹ارائه کننده: استاد آیت الله فیاضی (دامت افاضاته) جلسه: دوم 📆زمان: ۷ فروردین ۱۴۰۲, ۵رمضان المبارک ۱۴۴۴ 🔹مکان: مشهد مقدس، مرکز تحقیقات اسلامی -------------------- ❇️حضرت استاد، در این جلسه، به وجه اسلامی بودن فلسفه پرداخته و در ادامه به برخی پرسشها ناظر بر بحث ایشان، پاسخ میدهند. @monir_ol_din
مناظره_علمی_با_موضوع_«علم_دینی».mp3
45.65M
علمی با موضوع «علم دینی» 🎤اساتید: حجج اسلام محمد تقی سبحانی، حمید پارسانیا، سید محمد مهدی میرباقری 1️⃣جلسه اول (مبانی علم‌شناختی علم دینی): ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۳ 💠 @parsania_net
مناظره_علمی_با_موضوع_«علم_دینی» (2).mp3
47.45M
مناظره علمی با موضوع «علم دینی» 🎤اساتید: حجج اسلام محمد تقی سبحانی، حمید پارسانیا، سید محمد مهدی میرباقری 2️⃣صوت جلسه دوم (ملاک دینی بودن علم): ۱۲ مهر ۱۳۸۳ 💠 @parsania_net
هدایت شده از مطول استاد احمدی
بولیموس علمی بیماری بولیموس از بیماری های شناخته شده دستگاه گوارش است در اثر این بیماری شخص شهوت و اشتهای غذا را از دست می دهد و احساس سیری می کند در حالی که بدن او بشدت نیازمند غذاست. او فکر می کند به غذا نیازی ندارد در حالی که ریز و درشت اعضای او به غذا محتاج است. فارابی در فصوص الحکم (فص ۲۴) به همین بیماری و شعب مختلف آن اشاره می کند و می گوید:أ ليس من به جوع بوليموس يعاف الطعام و يذوب بدنه جوعا؟! فارابی در صدد شمردن بیماری های جسمی نیست اما می خواهد تذکر دهد که همین بیماری می تواند در روح و نفس انسان نیز ایجاد شود مثلاً شخص به شدت محتاج معنویت یا عشق و محبت و یا توجه و... باشد ولی آن را احساس نکند و گمان کند به هیچ کدام نیاز ندارد، ممکن است روزی متوجه آثار و تبعات این بیماری شود که درمان آن ممکن نباشد. حال این بیماری در عصر ما به نوعی دیگر خود را نشان داده است که می توان اسم آن را بولیموس علمی گذاشت. یعنی شخص در پژوهش ، مطالعه و تحقیقات علمی خود واقعا نیازمند مقدمات و مبادی و قواعد و قوانینی است که تاثیر بسزایی در نتیجه گیری او دارند ولی هرگز چنین احساس نیازی در وجود خود پیدا نمی کند و گمان می کند که خوب فهمیده و درست نتیجه گرفته است: «و هم یحسبون انهم یحسنون صنعا»! یقینا بدون تسلط جامع بر مقدمات و قوانین لازم برای فهم دین از جمله قوانین ادبی ، رجالی ، اصولی و عقلی و.... فهم صحیح ، محکم و مستحکم دین در احکام و معارف امکان ندارد هرچند امروزه خیلی از اصحاب و ارباب رشته های تخصصی گمان بر فهم دین دارند و خود را نیازمند هیچ رشته ی دیگری نمی دانند.
معاد جسمانی.pdf
1.54M
📗معاد جسمانی تالیف شیخ فرهاد فتحی عضو شوید🔻🔻🔻 eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
مناظره_علمی_با_موضوع_«علم_دینی» (3).mp3
51.48M
مناظره علمی با موضوع «علم دینی» 🎤اساتید: حجج اسلام محمد تقی سبحانی، حمید پارسانیا، سید محمد مهدی میرباقری 3️⃣صوت جلسه سوم (معیارها و شاخص‌های علم دینی): ۲۵ خرداد ۱۳۸۴ 💠 @parsania_net