eitaa logo
تکثیر نسل_تعدد زوجات
529 دنبال‌کننده
46 عکس
46 ویدیو
8 فایل
ادمین @ya_ali_madaddddd
مشاهده در ایتا
دانلود
دلیل اولی که از مصاحبه‌ی آقای صانعی در عدم جواز تعدد زوجات استفاده می‌شود، آیه‌ی «وَ عَاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» می‌باشد. دلالت آیه‌‌ی «وَ عَاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» بر عدم جواز ازدواج مجدد مرد این دلیل را به این صورت می‌توان تبیین کرد که وجوب معاشرت به معروف با همسر اقتضا می‌کند که مرد ازدواج مجدد نکند؛ زیرا ازدواج مجدد خلاف معاشرت به معروف است. اشکال به دلالت آیه‌‌ی وَ عَاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ در تفسیر مجمع البیان ذیل این قسمت از آیه می‌فرماید: به نیکی با آن‌ها معاشرت کنید؛ چنان که خداوند امر کرده است حقوق آنان را اداء کنید؛ از جمله انصاف در حق ، ، نیکو سخن گفتن و رفتار نیکو و همچنین گفته شده است که یعنی او را و سخن زشت به او نگوید و با او رو باشد. هیچ یک از و همچنین ، عدم مجدد مرد را مصداق معاشرت به معروف ندانسته‌اند. از طرفی خود یا معاصرین ائمه اقدام به ازدواج می‌کردند؛ اگر عدم ازدواج مجدد مرد مصداق معاشرت به معروف بود، ائمه باید این ازدواج‌ها را ترک می‌کردند و همچنین باید سایرین را از این کار نهی می‌کردند. ممکن است اشکال شود که در زمان ائمه ازدواج مجدد منافاتی با معاشرت به معروف نداشته است؛ اما امروزه ازدواج مجدد مرد با معاشرت به معروف منافات دارد. در پاسخ باید گفت همان طور که امروزه بعضی از زنان به واسطه‌ی ازدواج مجدد همسرانشان دچار و زنانه می‌شوند، در عصر هم همین طور بوده است و زنان دچار غیرت و حسادت زنانه می‌شدند. در پست‌های بعدی روایاتی که بیانگر این غیرت در زمان معصومین است، ذکر خواهد شد. https://eitaa.com/ezdevaje2
دلیل دوم آقای صانعی دلالت آیه‌‌ی سوم سوره‌‌ی نساء بر عدم جواز ازدواج مجدد مرد شاید مراد این فقیه از این دلیل به این صورت باشد که طبق آیه‌ی سوم سوره‌ی نساء، مرد در صورت خوف عدم رعایت عدالت بین زوجات، باید به یک زن اکتفا کند. با توجه به این که در زمان معاصر رعایت عدالت امکان ندارد، ازدواج مجدد مرد بر خلاف عدالتی است که در آیه ذکر شده است. اشکال به دلالت آیه‌‌ی سوم سوره‌‌ی نساء مراد از عدالت در تعدد زوجات، رعایت حق قسم و پرداخت نفقه می‌باشد. نفقه‌ی هر زن باید با توجه به شان او باشد و عدالت به معنای مساوات نیست. در حق قسم نیز حق هر زن یک شب از چهار شب می‌باشد و در این مورد نیز مساوات لازم نیست؛ مگر آن که شخصی چهار همسر داشته باشد که رعایت عدالت با مساوات همراه است؛ زیرا حق هر زن یک شب از چهار شب می‌باشد. با توجه به این که عدالت منحصر در نفقه و حق قسم است و مساوات نیز لازم نیست، به نظر می‌رسد رعایت عدالت برای بسیاری از مردان در جامعه‌ی امروزی امکان‌پذیر بوده و در نتیجه شرط عدالت نمی‌تواند به طور مطلق ازدواج مجدد را در این زمان ممنوع کند. https://eitaa.com/ezdevaje2
عمده دلیلی که آقای صانعی برای عدم جواز تعدد زوجات به آن استدلال کرده است، مسئله‌ی ایذاء می‌باشد. استدلال منطقی این دلیل به شکل زیر خواهد بود: صغری: ازدواج مجدد مرد موجب ایذاء زن می‌شود. کبری: ایذاء مومنین حرام است. نتیجه: ازدواج مجدد مرد حرام است. برای بررسی این دلیل چند مرحله بحث وجود دارد. آیا ایذاء مومن حرام است؟ آیا این حرمت در هر صورت و مطلقا وجود دارد؟ آیا ایذاء در زمان ائمه نیز بوده و با این وجود شارع تعدد زوجات را جائز دانسته است؟ با نگاه بدوی، در حرمت ایذاء مومن، اشکالی وجود ندارد. اما نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه نمود این است که بسیاری از احکامی که توسط شارع جعل شده است، ایذائی می‌باشد، چنان که بسیاری از احکام، ضرری می‌باشند و با این وجود شارع این احکام را جعل کرده است. مثلا جهاد که هم ضرری است و هم ایذائی است و موجب اذیت جهادگران می‌شود، اما با این وجود شارع به خاطر مصالح اهم، حکم وجوب جهاد را جعل کرده و نمی‌توان با توجه به ضرری یا ایذائی بودن، دست از حکم وجوب جهاد برداشت. یا مثلا روزه گر چه در مواردی که ضرری است، واجب نمی‌باشد؛ اما در مواردی که ضرری نیست و شخص باید روزه بگیرد، به واسطه‌ی روزه گرفتن اذیت می‌شود؛ اما شارع به خاطر مصالح اهم که در روزه وجود دارد، آن را واجب کرده و این ایذاء را مانع از وجوب روزه ندانسته است. بسیاری از احکامی که توسط شارع جعل شده است ممکن است موجب ایذاء برخی افراد شود؛ اما با توجه به مصالح و مفاسدی که برای آن‌ها وجود دارد، شارع این احکام را جعل کرده است و به آن ایذاء اعتنا نکرده و چه بسا در بعضی موارد آزرده شدن را مذموم شمرده و مورد نکوهش قرار داده است. یکی از این موارد ازدواج مجدد مرد و اذیت شدن زن می‌باشد که با عنوان «غیرت زن» در روایات به آن اشاره شده است. در این روایات شارع از غیرت ورزیدن زن نهی کرده است و آن را در واقع حسادت زنانه دانسته است که ریشه‌ی کفر می‌باشد. https://eitaa.com/ezdevaje2
نکوهش غیرت زن در روایات روایت اول عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِيسَى عَنْ بَعْضِ‏ أَصْحَابِهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: لَيْسَ‏ الْغَيْرَةُ إِلَّا لِلرِّجَالِ وَ أَمَّا النِّسَاءُ فَإِنَّمَا ذَلِكَ مِنْهُنَّ حَسَدٌ وَ الْغَيْرَةُ لِلرِّجَالِ وَ لِذَلِكَ حَرَّمَ اللَّهُ عَلَى النِّسَاءِ إِلَّا زَوْجَهَا وَ أَحَلَّ لِلرِّجَالِ أَرْبَعاً وَ إِنَّ اللَّهَ أَكْرَمُ أَنْ يَبْتَلِيَهُنَّ بِالْغَيْرَةِ وَ يُحِلَّ لِلرِّجَالِ مَعَهَا ثَلَاثاً از امام صادق علیه‌السلام نقل شده است که فرمودند: مخصوص مردان است و اما غيرت زنان در حقيقت است و چون غيرت تنها مخصوص مردان است به همين دليل خداوند بر زنان جز شوهرشان را حرام کرده است ولی بر مردان چهار زن را حلال نموده است. و خداوند کريم تر از آن است که از سويی به زن غيرت بدهد و از سوی ديگر برای مرد سه زن ديگر را علاوه بر آن زن حلال کند. البته این روایت با توجه به «بعض اصحابه» مرسل است و جزء روایات ضعیف به شمار می‌رود. این روایت وجود غیرت در زنان را نفی می‌کند و علت آن را چنین ذکر می‌کند که خداوند کریم‌تر از آن است که تکوینا در زن غیرت قرار دهد و از طرفی برای مرد سه زن دیگر را حلال کند. یعنی غیرت یک صفت ذاتی در زن نیست؛ بلکه در واقع حسادت است که بر زن عارض شده است که از گناهان کبیره می‌باشد. https://eitaa.com/ezdevaje2
نکوهش غیرت زن در روایات روایت دوم عَنْهُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْفُضَيْلِ عَنْ سَعْدِ بْنِ الْجَلَّابِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَمْ يَجْعَلِ الْغَيْرَةَ لِلنِّسَاءِ وَ إِنَّمَا تَغَارُ الْمُنْكِرَاتُ مِنْهُنَّ فَأَمَّا الْمُؤْمِنَاتُ فَلَا إِنَّمَا جَعَلَ اللَّهُ الْغَيْرَةَ لِلرِّجَالِ لِأَنَّهُ أَحَلَّ لِلرَّجُلِ أَرْبَعاً وَ مَا مَلَكَتْ يَمِينُهُ وَ لَمْ يَجْعَلْ لِلْمَرْأَةِ إِلَّا زَوْجَهَا فَإِذَا أَرَادَتْ مَعَهُ غَيْرَهُ كَانَتْ عِنْدَ اللَّهِ زَانِيَةً. امام صادق عليه السلام فرمود: خدا برای زنان قرار نداده است بدانيد که زنان و منکر، غيرت می‌ورزند و هرگز زنان غيرت نمی‌ورزند. خدا غيرت را برای مردان قرار داده است چرا که خدا برای مرد زن و همچنين کنيزکانی حلال کرده است درحاليکه برای زن جز يک مرد را حلال نکرده است و در صورتی که زن با وجود شوهر فسق کند زناکار محسوب می‌شود. این روایت از نظر سندی ضعیف می‌باشد؛ زیرا محمد بن علی ابو سمینه تضعیف شده است و سعد بن ابی عمرو الجلاب توثیق ندارد. این روایت نیز مانند روایت قبل به صراحت، وجود غیرت در زن را نفی کرده است. البته در ادامه‌ی روایت، غیرت را برای زنان منکر ثابت دانسته است که به قرینه‌ی روایت قبل، مراد از این غیرت در برخی از زنان، همان حسادت است که صفت ذاتی زنان نیست؛ بلکه عارضی است؛ زیرا در صدر روایت و همچنین در روایت قبل، غیرت به عنوان یک صفت ذاتی و تکوینی در زنان نفی شد. https://eitaa.com/ezdevaje2
نکوهش غیرت زن در روایات روایت سوم عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ وَ مُحَمَّدُ بْنُ إِسْمَاعِيلَ عَنِ الْفَضْلِ بْنِ شَاذَانَ جَمِيعاً عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ الْحَجَّاجِ رَفَعَهُ قَالَ: بَيْنَا رَسُولُ اللَّهِ ص قَاعِدٌ إِذْ جَاءَتِ امْرَأَةٌ عُرْيَانَةٌ حَتَّى قَامَتْ بَيْنَ يَدَيْهِ فَقَالَتْ يَا رَسُولَ اللَّهِ إِنِّي فَجَرْتُ فَطَهِّرْنِي قَالَ وَ جَاءَ رَجُلٌ يَعْدُو فِي أَثَرِهَا وَ أَلْقَى عَلَيْهَا ثَوْباً فَقَالَ مَا هِيَ مِنْكَ فَقَالَ صَاحِبَتِي يَا رَسُولَ اللَّهِ خَلَوْتُ بِجَارِيَتِي فَصَنَعَتْ مَا تَرَى فَقَالَ ضُمَّهَا إِلَيْكَ ثُمَّ قَالَ إِنَّ الْغَيْرَاءَ لَا تُبْصِرُ أَعْلَى الْوَادِي مِنْ أَسْفَلِهِ. (کافی، ج۵، ص ۵۰۵) در حالی که رسول خدا صلی الله علیه و آله نشسته بود، زنی برهنه آمد و در مقابل او ایستاد و گفت: یا رسول الله من فحشا کردم، پس مرا پاک کن مردی به دنبال او آمد و جامه‌ای بر او افکند. پیامبر فرمودند: این زن کیست؟ آن مرد گفت: همسرم، یا رسول الله؛ من با کنیزم خلوت کردم و او آنچه را می‌بینی انجام داد؟ پیامبر فرمود: او را به خانه بازگردان،سپس فرمودند: زن حسود و غیرت ورز نمی‌تواند بالای بیابان را از پایین آن تشخیص دهد. این روایت بیانگر این نکته است که زن در هنگام حسادت و غیرت ورزی، از نظر عقلی و قدرت تشخیص بسیار ضعیف می‌شود، به طوری که بالا و پایین بیابان را از هم تشخیص نمی‌دهد. https://eitaa.com/ezdevaje2
♦️مادر ۴۰ ساله مینابی سیزدهمین فرزند خود را به دنیا آورد دکتر میثم صالحی رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب: 🔹در این هفته ۲ مادر باردار ۴۰ و ۴۹ ساله به بیمارستان مراجعه کردند که هر دو زایمان طبیعی و موفقیت آمیزی داشتند. 🔹مادر ۴۰ ساله در بارداری شانزدهم، سیزدهمین فرزند خود را به سلامت به دنیا آورد. 🔹مادر ۴۹ ساله هم نهمین فرزندش را در بارداری دوازدهم به آغوش کشید. https://eitaa.com/ezdevaje2
📍راهنمای کانال دیده بان شفافیت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وام ودیعه مسکن https://eitaa.com/djavani/82 گزارش تخلفات به صورت ویدئو https://eitaa.com/djavani/105 زمین های جوانی جمعیت قم کجاست؟ https://eitaa.com/djavani/103 بلوکه کردن پول برای خودرو لازم است؟ https://eitaa.com/djavani/102 طرح یسنا از زبان وزیر رفاه https://eitaa.com/djavani/101 معرفی کانال به دیگران https://eitaa.com/jamiyat/3191 بسته های غذایی مادران باردار و شیرده https://eitaa.com/djavani/97 https://eitaa.com/djavani/91 مالیات سه فرزندی https://eitaa.com/djavani/95 از مهد کودک ادارات چه خبر؟ https://eitaa.com/djavani/94 معافیت سربازی سه و چهار فرزندی https://eitaa.com/djavani/87 معافیت دو فرزندی؟ https://eitaa.com/djavani/87 آیا زمین چهارفرزندی مقید به زمان است؟ https://eitaa.com/djavani/86 نگاهی به مشکلات زنان شاغل https://eitaa.com/djavani/85 سامانه شکایات مردمی نهاد ریاست جمهوری https://eitaa.com/djavani/83 قول وزیر راه و شهرسازی به مردم عزیز ایران در واگذاری دو میلیون قطعه زمین تا ۱۴۰۳ https://eitaa.com/djavani/72 آیا برای تحویل زمین باید پولی واریز کنیم؟ https://eitaa.com/djavani/71 برای شکایت و اعتراض در رابطه با عدم اجرای قانون چه کنیم https://eitaa.com/djavani/65 کارمندان حتما بخوانند https://eitaa.com/djavani/60 خبر خوب برای دستیاران باردار یا دارای کودک زیر دو سال https://eitaa.com/djavani/50 ماده ۱۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت https://eitaa.com/djavani/46 فرزندان طلاق را چگونه محاسبه می کنند؟ https://eitaa.com/djavani/45 شهرهای با نرخ باروری بالای ۲.۵ مشمول حمایت های قانون می شوند؟ https://eitaa.com/djavani/41 اینفو پوشش هزینه های درمان ناباروری https://eitaa.com/djavani/38 آیا طرح خودرو جوانی جمعیت هنوز پابرجاست؟ https://eitaa.com/djavani/36 تاریخ شمولیت قانون در بحث وام، خودرو و.. چیست؟ https://eitaa.com/djavani/30 جدول مشوق های قانون https://eitaa.com/djavani/28 خلاصه نکات مهم قانون https://eitaa.com/djavani/27 اصل و متن قانون https://eitaa.com/djavani/26 آیا زمین به صاحبان ملک هم تعلق می گیرد؟ https://eitaa.com/djavani/23 برای سهام عدالت چه کنیم؟ https://eitaa.com/djavani/20 ابلاغیه وام ودیعه https://eitaa.com/djavani/18 https://eitaa.com/djavani/19 درمان ناباروری و هزینه ها در مراکز دولتی و خصوصی https://eitaa.com/djavani/17 چندقلوها برای دریافت هدیه رهبری چه کنند https://eitaa.com/djavani/15 آدرس سامانه های شکایات https://eitaa.com/djavani/12 جابجایی کارمندان https://eitaa.com/djavani/11 سامانه های ثبت نام مرتبط با قانون https://eitaa.com/djavani/7 ارزش زمین های قانون جوانی جمعیت چقدر است؟ https://eitaa.com/djavani/6 زمان واگذاری زمین ها https://eitaa.com/djavani/6 فرم جیم بعد از تولد فرزند سوم سبز می شود؟ https://eitaa.com/djavani/6 کدام زمین را انتخاب کنیم؟۴فرزندی یا موضوع قانون جوانی جمعیت؟ https://eitaa.com/djavani/4 کانال جهاد تبیین جمعیت https://eitaa.com/jamiyat هرچه در رابطه با جمعیت و فرزندآوری لازم دارید دانلود کنید(رایگان) https://eitaa.com/jamiyat/2327 بیمه رایگان ناباروری https://eitaa.com/djavani/111 آیا امکان تبدیل زمین جوانی جمعیت به زمین۴فرزندی وجود دارد؟ https://eitaa.com/djavani/138 مسکن ملی و زمین همزمان ممکن است؟ https://eitaa.com/djavani/162 اولویت با زمین است یا مسکن ملی https://eitaa.com/djavani/163
نکوهش غیرت زن در روایات روایت چهارم عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ عَنْ يُوسُفَ بْنِ حَمَّادٍ عَمَّنْ ذَكَرَهُ عَنْ جَابِرٍ قَالَ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع‏ غَيْرَةُ النِّسَاءِ الْحَسَدُ وَ الْحَسَدُ هُوَ أَصْلُ الْكُفْرِ إِنَّ النِّسَاءَ إِذَا غِرْنَ غَضِبْنَ وَ إِذَا غَضِبْنَ كَفَرْنَ إِلَّا الْمُسْلِمَاتُ مِنْهُنَّ. (کافی، ج ۵، ص ۵۰۵) امام باقر ع فرمودند: زن است و حسادت اصل است؛ زنان وقتی غيرتی می‌شوند عصبانی می‌شوند و وقتی عصبانی شوند به کفر کشيده می‌شوند. مگر زنان مسلمان که غيرتی نمی‌شوند. این روایت غیرت را در واقع دانسته است که یک صفت عارضی است؛ نه . همچنین حسد را اصل و ریشه‌ی کفر دانسته است. در نهایت غیرت را از زنان مسلمان نفی کرده است. https://eitaa.com/ezdevaje2
🏴 إنا لله وإنا إلیه راجعون اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْكُو إِلَيْكَ‏ فَقْدَ نَبِيِّنَا صَلَوَاتُكَ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ غَيْبَةَ وَلِيِّنَا وَ كَثْرَةَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّةَ عَدَدِنَا وَ شِدَّةَ الْفِتَنِ بِنَا وَ تَظَاهُرَ الزَّمَانِ عَلَيْنَا فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أَعِنَّا عَلَى ذَلِكَ بِفَتْحٍ تُعَجِّلُهِ وَ بِضُرٍّ تَكْشِفُهُ وَ نَصْرٍ تُعِزُّهُ وَ سُلْطَانِ حَقٍّ تُظْهِرُهُ وَ رَحْمَةٍ مِنْكَ تُجَلِّلُنَاهَا وَ عَافِيَةٍ مِنْكَ تُلْبِسُنَاهَا بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از: مادران جمهوری اسلامی ایران به: جهانیان به ویژه مردم مقاوم و مظلوم غزه و لبنان بسم الله الرحمن الرحیم تاریخ شهادت خواهد داد که در سایه انفعال جامعه جهانی و فقدان برخوردهای بازدارنده نهادهای بین‌المللی و دولت ها، نزدیک یک سال است که رژیم منحوس صهیونیستی، در غزه و سپس لبنان، زنان و مردان و کودکان را به وحشیانه ترین شکل به خاک و خون کشیده است. با پشتیبانی آمریکا توحش این سگ هار روز به روز بیشتر میشود و تجاوز و جنایت ها افزون میگردد. اما در گوشه‌ای از جغرافیای عالم ما قرار گرفته ایم، ما مادران ایران. یک سال است اشک چشمانمان خشک و آتش دل هایمان سرد نشده و با حیرت و غمِ بی حد، این جنایت عریان و این مقاومت غرورآفرین و حسرت انگیز را نظاره گر هستیم. یک سال است که جسم مان اینجاست و روح مان، شانه‌های مادرهای بی فرزند شده را، خواهرانه و تسلی بخش، میفشارد. جسم مان اینجاست اما روح مان کنار کودکان زیر آوارِ جنگ، نشسته و گونه های سرد آنان را نوازش میکند. یک سال است که ما جدا از جسم هایمان شده ایم. و حق همین است. مگر مادر شدن، وسعت قلب به همراه ندارد؟ مادر که میشوی، قلبت به اندازه همه کودکان جهان، عاطفه در خود جای می‌دهد. در این میان، مادرِ که باشی، نگاه آرمانی و مبتنی بر عقیده‌ات، خون داغ بیشتری در رگ های عاطفه و خروشَ‌ت می‌دمد. ما مادران ایران زمین این نامه را می‌نگاریم تا در این برهه از تاریخ اعلام کنیم که: ۱- چونان که مردم عزیز غزه و لبنان سالها در بطن جهاد و مقاومت بالنده شده اند، ما نیز در مجالس عزا و حماسه اباعبدالله الحسین، و نیز در مکتب انقلابی امام روح الله پرورش یافته ایم. برای ما نیز نصرت دین خدا و یاری مظلوم ارزش و هدف و آرزوست. تپش قلب های ما «یا لیتنا کنا معکم» است و آرمان ما نابودی استکبار جهانی. ۲- ما مادران فرزندان خود هستیم اما صاحبان آنان نه، تنها کَس آنان نه. بنابراین اگر روزی قرار باشد فرزند در راه خدا بدهیم، میدهیم. چونان که نسل قبل از ما دادند. و اگر قرار باشد فرزندان را بگذاریم و به یاری جبهه مقاومت بشتابیم، می‌گذاریم و می‌شتابیم. خداوند برای فرزندان ما کافی است. همانگونه که حضرت صدیقه طاهره برای وظیفه و در راه خدا، هم فرزند داد و هم فرزندانش را از وجود مادی خود محروم نمود. ۳- مادران همیشه خانواده را گرم و کامل می‌خواهند؛ از بازی پدرها با فرزندان لذت می‌برند؛ از تکیه کردن به مرد زندگی خود نیرو می‌گیرند. اما ما ابایی از راهی کردن همسران و مردان خود به جبهه‌های مقاومت و مبارزه با شیطان مجسم و هموار کردن راه ظهور نداریم. همه فخر ما این است که مصداق این آیه شویم: «لن تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون» ۴- تقدیر و طراحی خداوند اینگونه بوده که بعد از سال‌های انقلاب و دفاع مقدس که ایران اسلامی خود در خط مقدم درگیر مبارزه با دشمن بود، اکنون از مرزهای درگیری فیزیکی دور باشد. لکن این دوری جغرافیایی هرگز برای ما مانع انجام وظیفه نیست. ما مادران ایران طبق حکم جهاد رهبرمان امام خامنه‌ای، بر خود فرض میدانیم با همه توان، مؤمن و استوار، در این جبهه ایفای نقش کنیم: - کمک‌های و غیرمالی پشتیبانی - و روایت صحیح از مظلومیت فلسطین و حقانیت حزب‌الله - تشجیع و تقویت اراده حاکمیت جمهوری اسلامی مبنی بر مبارزه با رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار - جلوگیری از برافراشته شدن پرچم دشمن در و فرهنگ - جهاد و ایجاد نسل ادامه دهنده راه حق - و پرورش انسان های آزاده و مسلمان - دعا و توسل و استغاثه و درخواست امدادهای غیبی و الهی. تاریخ دنیا و خصوصاً تاریخ ایران، بارها ثابت کرده که به خوبی از پس این وظایف برمی‌آیند! زنان همیشه در جبهه‌های سخت و جبهه‌های نرم نقش آفرین بوده‌اند. مادران انسان می‌سازند، انسان‌ها تاریخ را. مادران تاریخ سازند... «و لینصرن الله من نصره» جمعی از مادران ایران اسلامی ༺◍⃟჻ᭂ࿐❁❥༅••┅┄ امضای نامه فوق 👇 https://survey.porsline.ir/s/h4Fs2NaP
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻🎥زوج ها چطور باهم آشنا میشن در سیر تاریخ : کجا بوده کجا رسیده! https://eitaa.com/ezdevaje2
همسایه سایه‌ات به سرم مستدام باد لطفت همیشه زخم مرا التیام داد وقتی انیس لحظه‌ی تنهایی‌ام توئی تنها دلیل اینکه من این‌جایی‌ام توئی هر شب دلم قدم به قدم می‌کشد مرا بی‌اختیار سمت حرم می‌کشد مرا با شورِ شهر فاصله دارم کنار تو احساس وصل می‌کند آدم کنار تو حالی نگفتنی به دلم دست می‌دهد در هر نمازِ مسجد اعظم کنار تو با زمزم نگاه دمادم هزار شمع روشن کنند هاجر و مریم کنار تو تا آسمانِ خویش مرا با خودت ببر از آفتاب، رد شده شبنم کنار تو در این حریم، سینه زدن چیز دیگری است خونین‌تر است ماه محرم کنار تو ما در کنار صحن شما تربیت شدیم داریم افتخار که همشهری‌ات شدیم ما با تو در پناه تو آرام می‌شویم وقتی که با ملائکه همگام می‌شویم بانو! تمام کشور ما خاک زیر پات مردان شهر نوکر و زنها کنیزهات زیباترین خاطره‌هامان نگفتنی است تصویر صحن خلوت و باران، نگفتنی است باران میان مرمر آیینه دیدنی است این صحنه در برابر آیینه دیدنی است مرغ خیال سمت حریمت پریده است یعنی به اوج عشق، همین جا رسیده است خوشبخت قوم طایفه، ما مردم قمیم جاروکشان خواهر خورشید هشتمیم اعجاز این ضریح که همواره بی‌حد است چیزی شبیه پنجره فولاد مشهد است من روی حرف‌های خود اصرار می‌کنم در مثنوی و در غزل اقرار می‌کنم ما در کنار دختر موسی نشسته‌ایم عمری است محو او به تماشا نشسته‌ایم اینجا کویر داغ و نمک زار شور نیست ما روبروی پهنه‌ی دریا نشسته‌ایم قم سالها است با نفسش زنده مانده است باور کنید پیش مسیحا نشسته‌ایم بوی مدینه می‌وزد از شهر ما، بیا ما در جوار حضرت زهرا نشسته‌ایم از ما به جز بدی که ندیدی ببخشمان از دست ما چه‌ها که کشیدی ببخشمان من هم دلیل حسرت افلاک می شوم روزی که زیر پای شما خاک می شوم https://eitaa.com/ezdevaje2
نکوهش غیرت زن در روایات روایت پنجم عَنْهُ عَنْ أَبِيهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ خَالِدٍ الْقَلَانِسِيِّ قَالَ: ذَكَرَ رَجُلٌ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع امْرَأَتَهُ فَأَحْسَنَ عَلَيْهَا الثَّنَاءَ فَقَالَ لَهُ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع أَغَرْتَهَا قَالَ لَا قَالَ فَأَغِرْهَا فَأَغَارَهَا فَثَبَتَتْ فَقَالَ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع إِنِّي قَدْ أَغَرْتُهَا فَثَبَتَتْ فَقَالَ هِيَ كَمَا تَقُولُ. (کافی، ج۵، ص ۵۰۵) مردی نزد امام صادق علیه السلام از زن خود بسیار تعریف و تمجید کرد. حضرت فرمود: تا به حال او را آزموده ای؟ مرد گفت: نه! حضرت فرمود: غیرتش را بیازما. پس آن مرد چنین کرد و زنش هم ثابت قدم ماند. [و نورزید.] خبر را به امام داد و حضرت فرمود: زن تو حقیقتا همان گونه است که تعریف کردی. مراد از ضمیر در «عنه»، احمد بن محمد بن خالد است که شده است. محمد بن خالد برقی و خالد القلانسی نیز توثیق شده‌اند. محمد بن سنان گر چه توثیق نشده است و تضعیفاتی نیز دارد؛ اما این تضعیفات مبنی بر غلو می‌باشد که یک امر اجتهادی است و پذیرفته نیست و با توجه به نقل صفوان از او می‌توان او را توثیق کرد؛ زیرا در مورد صفوان، بزنطی و ابن ابی عمیر گفته شده است که «لا یروون و لا یرسلون الا عن ثقة». در نتیجه این روایت صحیحه می‌باشد. این روایت با روایات قبلی سازگار است؛ امام علیه السلام می‌فرماید: زمینه‌ی غیرت ورزی و حسادت همسرت را فراهم کن؛ اگر حسادت نورزید، همان گونه است که گفتی. یعنی غیرت و حسادت زنانه یک صفت عارضی است که با ایجاد زمینه‌ی آن، همسر این مرد مبتلا به آن نشد. https://eitaa.com/ezdevaje2
نکوهش غیرت زن در روایات روایت ششم وَ قَالَ ع‏ غَيْرَةُ الْمَرْأَةِ كُفْر (نهج البلاغة (للصبحي صالح)، ص ۴۹۱) امیرالمومنین علی علیه‎السلام فرمودند: غیرت زن کفر است. این روایت با توجه به مرسل بودن، جزء روایات ضعیف به شمار می‎رود. در این روایت امیرالمومنین علی علیه السلام غیرت زن را کفر دانسته است. https://eitaa.com/ezdevaje2
نکوهش غیرت زن در روایات روایت هفتم أَخْبَرَنَا عَبْدُ اللَّهِ أَخْبَرَنَا مُحَمَّدٌ حَدَّثَنِي مُوسَى قَالَ حَدَّثَنَا أَبِي عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ‏ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَلِيٍّ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص كَتَبَ اللَّهُ الْجِهَادَ عَلَى رِجَالِ أُمَّتِي وَ الْغَيْرَةَ عَلَى نِسَاءِ أُمَّتِي فَمَنْ صَبَرَ مِنْهُنَّ وَ احْتَسَبَ أَعْطَاهَا اللَّهُ أَجْرَ شَهِيدٍ. (الجعفريات (الأشعثيات)، ص ۹۵ و ۹۶) خداوند جهاد را برای مردان و غیرت را برای زنان قرار داده است؛ پس آن زنانی که صبر و عفت پيشه سازند، خداوند پاداش شهيد به آنان عطا مى‌كند. اینکه مراد از این روایت چیست به قرینه‎ی روایت مشابهی که در کافی وارد شده است، مشخص می‎شود: عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي الْجَوْزَاءِ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ عُلْوَانَ عَنْ سَعْدِ بْنِ طَرِيفٍ عَنِ الْأَصْبَغِ بْنِ نُبَاتَةَ قَالَ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع كَتَبَ اللَّهُ الْجِهَادَ عَلَى الرِّجَالِ وَ النِّسَاءِ فَجِهَادُ الرَّجُلِ بَذْلُ مَالِهِ وَ نَفْسِهِ حَتَّى يُقْتَلَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ جِهَادُ الْمَرْأَةِ أَنْ تَصْبِرَ عَلَى مَا تَرَى مِنْ أَذَى زَوْجِهَا وَ غَيْرَتِهِ. (الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏ ۵، ص ۹) با توجه به این روایت مشخص می‎شود مراد از غیرت، غیرت بی جا و اذیت مرد می‎باشد که اگر زن بر آن صبر کند، پاداش شهید به او عطا می‎شود. در نتیجه این روایت مرتبط با بحث نیست. https://eitaa.com/ezdevaje2
از نکات مهم آن است که غیرت و یا به عبارت دیگر اذیت شدن زن به سبب نکاح همسرش، مخصوص زنان جامعه‌ی امروزی نیست و در صدر اسلام و زمان ائمه نیز این صفت در زنانی بروز و ظهور داشته و با این حال ائمه از نکاح در صورت غیرت، حسادت و اذیت شدن زن نهی نکرده‌اند و این خود بهترین دلیل بر این است که اذیت شدن زن موجب تغییر حکم اولی تعدد زوجات نمی‌شود و همچنین مشخص می‌شود که رضایت زن اثری در جواز یا عدم جواز تعدد زوجات ندارد؛ زیرا شارع زن را از غیرت ورزیدن نهی کرده است. به برخی از روایاتی که بیانگر وجود غیرت در برخی زنان زمان ائمه است، در پست‌های بعدی اشاره می‌شود. 👇👇👇 https://eitaa.com/ezdevaje2
غیرت زنان در زمان ائمه با توجه به این که جنبه‌ی تاریخیِ وجودِ غیرت زنانه و حسادت در زمان ائمه مد نظر است، به بحث سندی در مورد این روایات نمی‌پردازیم. روایت اول عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ حَمَّادٍ عَنِ الْحَلَبِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: جَاءَ رَجُلٌ إِلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع فَقَالَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ إِنَّ امْرَأَتِي حَلَبَتْ‏ مِنْ‏ لَبَنِهَا فِي مَكُّوكٍ‏ فَأَسْقَتْهُ جَارِيَتِي فَقَالَ أَوْجِعِ امْرَأَتَكَ وَ عَلَيْكَ بِجَارِيَتِكَ وَ هُوَ هَكَذَا فِي قَضَاءِ عَلِيٍّ ع. (کافی، ج۵، ص ۴۴۵) امام صادق(ع) می‌فرماید: مردی نزد امیرالمؤمنین(ع) آمد و گفت: ای امیرمؤمنان! همسر من از شیر خود در ظرفی دوشیده و به کنیزم خورانده است. فرمود: همسرت را تنبیه کن و با کنیزت باش. زنی به قدری حس حسادت بر او غلبه کرده است که از شیر خود به کنیز شوهرش می‌دهد؛ تا به گمان خود فرزند رضاعی‌اش شود و از این راه دختر رضاعی شوهر محسوب شده و بر شوهر حرام گردد. در صورتی که در فقه بحث محرمیت رضاعی در دوران شیرخوارگی فرزند است نه در زمانی که بزرگ شده است. چنان چه در روایتی وارد شده است: «لَا رَضَاعَ بَعْدَ الْفِطَام‏» یعنی بعد از دوران شیرخوارگی دیگر محرمیت رضاعی محقق نمی‌شود. https://eitaa.com/ezdevaje2
📢 ازدواج این مرد عربستانی با چهار زن از یک مدرسه جنجال تازه‌ای در رسانه‌های سعودی به راه انداخته است ◀️ این مرد ۴۳ ساله، با یک دانش‌آموز، یک معلم، یک ناظرِ کیفی و مدیر مدرسه ازدواج کرده است. ◀️ همسران این مرد از زندگی خود ابراز رضایت کرده و زندگیشان را رؤیایی دانستند. https://eitaa.com/ezdevaje2
هدایت شده از مباحثه فقاهت
Kashani-14030718-MaziyateTalabegi-Hkashani_Com.mp3
37.95M
🔰 💠 مزیت طلبگی 👤 سخنرانی بسیار مهم استاد حامد کاشانی برای خصوصا طلابی که دچار مشکل انگیزه هستند گوش بدهند 📆 چهارشنبه ۱۸ مهر ماه ۱۴۰۳ ▪️ مدرسه عالی فقهی امام محمد باقر علیه السلام ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" https://eitaa.com/joinchat/3251961862Cb591c8b8aa
هدایت شده از 💫کانون حیات طیبه
غده سرطانی.pdf
2.93M
📔«غدّهٔ سرطانی» محتوایی نو و جامع در زمینه رابطه ایران و رژیم صهیونسیتی 📝تهیه و تألیف:کانون فرهنگی حیات طیبه 🔻اسرائیل چگونه تشکیل شد؟ 🔻چگونگی روابط ایران و اسرائیل قبل از انقلاب؛اسرائیل آغازگر دشمنی! 🔻علت دشمنی ایران با اسرائیل چیست؟ 🔻چرا باید ایران در جنگ فعلی اسرائیل با غزه و لبنان ورود کند؟ 🎙پاسخ به تمامی این سؤالات در کتابچه «غده سرطانی» 🕰 مدت مطالعه: ۴۵ دقیقه 📱نسخه مناسب موبایل همراه با تنظیمات تسهیل گر مطالعه 🔔سهیم شدن در فعالیت های فرهنگی _تبلیغی کانون حیات طیبه از طریق 👇👇
6037997750003742
بزنید رو شماره کپی میشه ؛ به نام گروه تبلیغی شهرستان رامهرمز http://eitaa.com/hayattayebeh_Ramhormoz
🔹 فضائل ناشنیده از اهل بیت 🔸 صادر شده از امامان 🔹 در وصف ائمه هدی 🔸 ذکر و در شرح روایات 🔹 روایات شده از معصومین 🔸 اقوال و جملات دانشمندان در مناقب اهل بیت 🌺🌺 به ما بپیوندید و در فضیلت نشر فضائل اهل بیت شریک شوید. 👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2062418427C4e6c91f177 🆔 @nashre_fazael
مستند نفس: نجات فرزندان سقط... ببینید.تکرارش فردا (جمعه) ساعت ۹ حکایت یه بزرگ زن از دیار خراسان که کمر به نجات مظلوم‌ترین انسان‌ها بست... مستندی که انصراف از سقط را در نیشابور چند برابر کرد... چندجاش اعصابم خُرد شد ... کلی تو دلم فحش دادم: به اون صاحبخونه‌ای که میخواست مستاخر رو بخاطر بارداری خانومش بیرون کنه. به اون‌دختر که میگفت بخاطر ادامه ورزشم میخام‌بچه‌م رو بکشم... به اون‌ عطاری که داروی سقط میفروخت به اون زنایی که با زخم‌زبون باعث سقط اونایی میشدن که در دوران عقد باردار میشدن... کاش نفس در همه‌ی ایران فراگیر بشه... پ.ن: تو این‌مستند میگه تو ایران روزانه۱۰۰۰جنین سقط میشن. یعنی تو این یکسالی که تو غزه ۵۰۰۰۰ نفر مظلومانه به قتل رسیدن تو ایران ۳۶۰.۰۰۰نفر (بیش از ۷ برابر) غزه مظلومانه توسط پدر مادرشون کشته شدن... خدا از مستندسازش قبول کنه... راستی وقتی دیدید، در نظرسنجی هم شرکت کنید. @Takhteh_siah
🖼 ۳ پیش‌بینی دربارهٔ جمعیت آیندهٔ ایران https://eitaa.com/ezdevaje2
هدایت شده از مباحثه فقاهت
❇️ آیت الله سید شهاب الدین مرعشی نجفی(ره): 🔹️ «علت آمدن من به قم این بود که پدرم (که از زهاد و عباد معروف بود) چهل شب در حرم بیتوته نمود که آن حضرت را ببینید. 🔹️ شبی در(حال مکاشفه) حضرت را دیده بود که به ایشان می فرماید: سید محمود چه می خواهی؟ عرض می کند:می خواهم بدانم قبر فاطمه زهراء علیها السلام کجاست؟ تا آن را کنم. 🔹️ حضرت فرموده بود:من که نمی توانم«برخلاف وصیت آن حضرت» قبر او را آشکار کنم. عرض کرد: پس من هنگام زیارت چه کنم؟ 🔹️ حضرت فرمود: خدا جلال و جبروت حضرت فاطمه علیها السلام را به فاطمه معصومه علیها السلام عنایت فرموده است، هر کس بخواهد ثواب زیارت علیها السلام را درک کند به زیارت علیها السلام.» 📚 بر ستیغ نور، (شرح حال آیت الله مرعشی نجفی) ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔 @mobahathah_ir