eitaa logo
شبنم آیات
40 دنبال‌کننده
957 عکس
1.4هزار ویدیو
44 فایل
ارتباط با مدیریت : @keshteiaray
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از استاد عابدینی
[ASHABOLHOSSEIN.IR]1402050802.mp3
48.04M
🔉 🔖 مجالس اهل بیت (ع) زیارت حضرات است 📥 دریافت نسخه: تصویری | صوتی 📆 یکشنبه 8 مرداد ماه ۱۴۰۲ 🕌 مسجد هیئت اصحاب الحسین(ع) ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
هدایت شده از استاد عابدینی
[ASHABOLHOSSEIN.IR]1402050902.mp3
47.07M
🔉 🔖 یقین کنیم که با شرکت در مجالس حضرات به زیارت حضرات رفتیم 📥 دریافت نسخه: تصویری | صوتی 📆 دوشنبه ۹ مرداد ماه ۱۴۰۲ 🕌 مسجد هیئت اصحاب الحسین(ع) ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
هدایت شده از روانشناسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد فاطمی نیا: ۴۴ ثانیه این همه اعمال مستحبی که انجام میدیم چرا برکت تو زندگی بعضیامون نیست!!! به کانال روانشناسی بپیوندید👇 @Ravanshenasee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️سکوت در برابر اعدام شیخ فضل‌الله، گناه جمعی ملت بود! ▶️ ۸۴/۸/۸(بخش دوم): 3️⃣گناهان جمعی ملت‌هاست. 🔹یک گاهی سال‌های متمادی در مقابل منکر و ظلمی می‌کند و هیچ عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دهد؛شاید این سنگین‌ترین گناه باشد؛این همان «ان اللَّه لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» است؛این همان گناهی است که بلاهای سخت را بر سر جماعت‌ها و ملت‌های گنهکار مسلط می‌کند. 🔸ملتی که در تهران ایستادند و تماشا کردند که مجتهد بزرگی مثل را بکشند بالای دار و دم نزدند؛با این‌که جزو بنیانگذاران و رهبران مشروطه بود،به جرم این‌که با جریان انگلیسی و غربگرای مشروطیت همراهی نکرد،او را ضد مشروطه قلمداد کردند، ولی [مردم] دم نزدند؛چوبش را هم خوردند. 🔹«واتقوا فتنة لاتصیبن الذین ظلموا منکم خاصة»؛گاهی مجازات فقط شامل افرادی که مرتکب گناهی شدند،نمی‌شود؛مجازات عمومی است؛چون حرکت عمومی بوده؛ولو همه‌ی افراد در آن شرکت مستقیم نداشتند. 🔺همین ملت آن روزی که به خیابان‌ها آمدند و سینه‌شان را مقابل تانک‌های محمدرضا پهلوی سپر کردند و از مرگ نترسیدند؛یعنی سکوت گناه‌آلود پنجاه ساله را تغییر دادند،خدای متعال پاداش آنها را داد؛حکومت ظلم ساقط شد،حکومت مردمی سر کار آمد؛این به خاطر این بود که حرکت کرد. گناه نوع سوم،اینطور استغفار دارد. 🗓به مناسبت۱۱مرداد سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری 🎬@Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻موضوع :دعاهای مستجاب ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔹کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
هدایت شده از علیرضا پناهیان
📌 رهبر انقلاب: عدم پیگیری، یکی از مشکلات عمدۀ ما 👈🏻 نسخۀ قابل چاپ @Panahian_ir
هدایت شده از الهادی
*‍ 🔻چرا یک جوان، زن را كه مى ‏بيند يک دفعه ملتهب مى ‏شود؟ 🔸چون صفحه ‏اى از عكس زن نامحرم به چشم منعكس مى‏ شود؛ چشم اين عکس را به قوه واهمه مى ‏فرستد؛ قوه واهمه و مصوره اين را مى‏ گيرد و به قوه حافظه مى‏ فرستد و در آنجا ذخيره مى‏ كند؛ حافظه اين را نگه داشته است. 🔹از طرفی بوسیله رشته‏ هاى عصبى بين مراكز و قواى بدنى (از كبد و غير كبد) با حافظه ارتباط هست. يک دفعه با ورود این عکس به قوه واهمه و حافظه یا تذكر و یادآوری آن، به قوای انسان گزارش مى‏ دهد كه یک مورد هست و يک دفعه تحريكات بر اثر مقدماتى كه خودش داشته صورت مى ‏گيرد. 🔸حالا با اين صفحه ذهن چه كار بايد كرد؟ باید به جاى يک سرى مسائل نامناسب، پیوسته به آن «لا اله الا اللّه‏» تزريق كرد تا آرام آرام با ذكرُ اللّه‏، ‏ يک ياد دیگرى بر دلش مستولى ‏شود. 🔹با این کار يک لذت ديگرى پيدا می ‏كند و جنس روحش عوض مى ‏شود و از يک سرى امور بيرون مى ‏آيد و سلطانى (ذکر خدا) بر دلش حكومت مى‏ كند. 🔸ولى خيلى بايد كار کند تا این حال بماند و الّا با سستى و تنبلی این حالت که با دیدن یک نامحرم ملتهب می شود نمى‏ رود. ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
هدایت شده از الهادی
1402.5.12 سخنرانی حجت الاسلام ناصری.mp3
9.25M
🎧 اهمیت و فضیلت خدمت به دستگاه اهل بیت علیهم السلام 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۱۲ ⏱ زمان: ۳۸ دقیقه 📍در جمع مهمانان و کارکنان هتل ولایت مشهد 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
هدایت شده از الهادی
* 💠 جمله طلایی آیت الله قاضی 🔻از آنجا كه روح انسان سالک حساس مى‏ شود؛ هيچ چيزى براى او ضررش به اندازه آزردن نيست. 🔸 يک نفر از مرحوم آیت الله قاضى سوالی مى ‏پرسد ايشان جواب می دهند كه: مى ‏دانم تو اهل عمل نيستى ولى اگر بخواهم به تو يک جمله بگويم: «ميازار و آزرده مشو» 🔹 واقعا اين جمله را باید با طلا نوشت. گاهی بعضی توفيق نماز شب و گرفتن روزه زیاد و عبادت را دارند اما بر اثر يک آزردن همه را از دست مى‏ دهند. ‌ ‌‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
هدایت شده از الهادی
🔻 «بَلْدَةٌ طَيِّبَةٌ وَ رَبٌّ غَفُورٌ» (شهرى است پاكيزه و پروردگارى آمرزگار /سبأ، ۱۵) می‌توان بلده‌ی طیبه‌ای تعریف کرد به شرط اینکه انسان‌ها بخواهند. 🔸 چون که یکی از قوائم مدینه‌ی فاضله، نفوس انسان‌ها است. امان از بی‌مبالاتی در رزق! امان از بی‌مبالاتی در دماء (خون‌ها)! امان از بی‌مبالاتی در اَعراض (آبروها)! 🔹 بعضی ارتباط این معادله را توجه ندارند ولی بخش أعراض، در کل خیلی آسیب‌زننده است، حالا یکی از آن‌ها حجاب است؛ ولی ببینید گاهی این عدم مراعات‌ها چه آفتی می‌گیرد! 🔸 بعضی برای اینکه می‌خواهند برنامه‌های [ضد دینی] خود را پیش ببرند، مقایساتی می‌کنند؛ مثلا بلافاصله به نظر او می‌آید که فلان جا که اصلاً کفار هستند، پس چطور هیچ مبتلا نمی‌شوند؟ 🔹 چرخه‌ی سرنوشتی انسان‌ها و بهره‌وری آن‌ها از امکانات، _ امکاناتی که خدای متعال به صورت طبیعی در اختیار مردم قرار داده است، _ با نفوس، با حدی که در آن هستند، ارتباط‌های عمیقی دارد. 🔸 این‌طور نیست که اگر منطقه‌ای کافر شدند، این‌ها باید نابود بشوند. آن‌ها خلق شدند و بهره‌ی خود را دارند. 🔹 ما فعلاً دنبال وظائف خود می‌گردیم که چگونه بهتر باشیم؟ چگونه معصیت نکنیم؟ چگونه جلب رحمت و نعمت الهی بکنیم؟ وإلّا هر جای دنیا خدای متعال خلقت گسترده است، هر کسی بهره‌ی خود را دارد، نصیب خود را دارد، أجل خود را دارد. کد ۱۲۲۳۵ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
هدایت شده از الهادی
🔻 از قضیه طوفان نوح نکته لطیفی به دست می آید که آب که از لطیف ترین اجسام است چگونه گاهی سبب آسیب می‌شود! آب است، خیلی لطیف است ولی چگونه اسباب زحمت برای بعضی تولید می‌کند! 🔸 نکات دقیقی در این است که گاهی با لطیف ‌ترین اجسام چه مشکلاتی می‌تواند تولید بشود! 🔹 یعنی چه؟ یعنی أیها الناس خیلی می‌تواند بلا به ما نزدیک باشد، خیلی می‌تواند یک دفعه بسیاری از نعمت‌ها را از بین ببرد. 🔸 پیام آن چیست؟ پیام آن این است که کارهای خود را بیشتر با خدا ببندید و او را ببینید، نه کثرات را. اسامی بت‌ها، یغوث و یعوق و نَسر در همین سوره نوح است، یعنی از گرایش به کثراتی که این‌ها داشته‌اند. نکنید، فقط خدا. نعمت‌ها به دست او است. کد ۱۲۲۳۵ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
هدایت شده از الهادی
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
هدایت شده از روشنگری ۱
دعای‌کمیل۩احمد‌الفتلاوی.mp3
14.04M
🤲 دعاء كميل 🎙 با صدای زیباے اباذر حلواجی،فوق العاده زیبا 24:39
هدایت شده از ایران آینده🇮🇷
⬅️⛔️➡️فاصله دو منطق؛ منطق بوقلمون راسل تا منطق دکتر نعمت‌الله فاضلی 1️⃣ از 2️⃣👇 🦃 برتراند راسل در نفی اتقان استقراء مثال به یک بوقلمون محتاط می‌زند؛ این بوقلمون در اولین بامداد حضور خود در مرغداری ملاحظه می‌کند که ساعت ۹ صبح به او غذا می‌دهند. با این حال چون استقراگرای خوبی است در قضاوت و نتیجه‌گیری تعجیل نمی‌کند. روزها و ماه‌ها از پی هم می‌آیند و در شرائط مختلف آب‌وهوایی همان روند تکرار می‌شود و سرانجام احتیاط علمی او رضایت می‌دهد و نتیجه می‌گیرد که: «من همیشه در ساعت ۹ صبح تغذیه‌ام را دریافت می‌کنم»، اما همان شب که شب کریسمس بود، گلویش بریده می‌شود! حال به یک داستان واقعی گوش فرادهید؛ 👨‍💻دکتر نعمت‌الله فاضلی در ۶ مرداد ۱۴۰۲(دو روز بعد از عاشورا) طی یک یادداشت، مشاهدات خود را از مراسم عاشورای هیئت زادگاهش(روستای مصلح‌آباد فراهان) می‌نویسد؛ همه سطور این یادداشت می‌گوید مراسمات عاشورا کماً و کیفاً در این روستا نزولی بوده است. بعد در روز ۹ مرداد و پنج روز بعد از مشاهداتش در روستای زادگاهش، طی یک یادداشت دیگر با خلق یک ادبیات و جعل برخی اصطلاحات هر آنچه را که در روستایش دیده است به سراسر کشور تعمیم می‌دهد! ⁉️پرسش آن است که در مقام ارزیابی منطق و شکل استدلال و احتیاط علمی، بوقلمون خیالی راسل را باید ستود یا نعمت‌الله فاضلی را؟ گرچه نتیجه‌گیری بوقلمون راسل بعد از انبوهی از مشاهدات است ولی باز نتیجه غلط می‌گیرد، اما اگر بخواهیم با آقای فاضلی همراهی کنیم باید به او تبریک بگوییم که بعد از یک مشاهده آن هم در یک روستا نه تنها توانسته است نتایجش را به کشور تعمیم دهد بلکه برای آن هم ادبیات علمی بیافریند. اما اگر نخواهیم با آقای فاضلی همراهی کنیم باید به ایشان بگوییم که حداقل در این امر تأمل کنند که چرا گاه بعد از ده‌ها مشاهده نمی‌توان نتیجه قاطع گرفت ولی ایشان به این راحتی با یک مشاهده، این‌چنین قاطعانه از ظهور و بروز گونه‌های جدید(!) عاشورا سخن می‌گویند؟ 😮با ادای احترام به همه جامعه‌شناسان و اصحاب دانش که با دغدغه درمان بیماری‌های این مرز و بوم در تلاش برای فهم و انذار و بازکردن مسیر هستند اما گاه مشاهده می‌شود که برخی علی‌رغم برخورداری از پیشینه‌های قوی مطالعاتی آن‌چنان ساده‌اندیشانه و نابریده و نادوخته درباره وقایع جاری کشورمان قضاوت‌های عجیب و غریب عرضه می‌دارند که از فرط بهت، زبان در کام می‌ماند. این یک بیماری فکری بلکه گرایشی است که دائم در این کشور درد و رنج دیده می‌شود و همه چیز چنان روایت می‌شود که گویی این جامعه فردا یا حداکثر پس فردا از لبه پرتگاه سقوط خواهد کرد یا در مرداب نیستی به زیر کشیده خواهد شد! 🤔باید به این مطلب فکر کرد که چطور فکر اشعری در میانه شیعیان درس‌خوانده در فرنگ نفوذ یافته است که برای غرب و غربیان(یعنی اروپا و امریکا) از باب "هرآنچه آن خسرو کند شیرین بود"، هیچ حسن و قبح ذاتی قائل نیستند بلکه حسن را تماماً تابع فعل و وضع غرب و غربی می‌دانند و در عوض برای ایران و ایرانیِ خارج از مدار غرب چیزی جز قبح نمی‌شناسند. 📚نمی‌دانم در میان انبوه پایان‌نامه‌هایی که در قفسه دانشگاه‌ها و حوزه‌ها بایگانی می‌شود می‌توان به تحقیقی دست یافت که از ریشه‌های این فکر اشعری سخن گفته باشد یا نه؛ اما اگر هیچ تحقیق علمی هم در میان نباشد، اصل این سیاه‌دیدن و سیاه‌نمودن چیزی نیست که بر کسی مخفی باشد؛ این نه دود تهران که دوده علم غربی است که در مجاری فکری و روحی و انگیزشی ایرانیان پمپاژ می‌شود. 📌اما سخنی با دکتری که به نام کربلا و شب عاشورا برای سی نفر از تحصیلکردگان و دانشگاهیان هم‌ولایتی خویش سخن رانده است و در آن درباره راه‌های توسعه مصلح‌آباد مانند برگزاری جشنواره‌های محلی و آیین‌هایی چون جشن تیرگان و برگزاری شب شعر و موسیقی و تبدیل حمام به موزه روستایی سخن به میان آمده است و در آخر نوشته است که شرکت‌کننده‌ها دوست داشتند جشنواره‌هایی با شرکت شعرا و اهالی موسیقی برگزار کنند اما معتقد بودند که حکومت اجازه چنین جشنواره‌هایی را نمی‌دهد؛ ادامه در بعدی🔰 https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
هدایت شده از ایران آینده🇮🇷
⛔️➡️فاصله دو منطق؛ منطق بوقلمون راسل تا منطق دکتر نعمت‌الله فاضلی 2️⃣ از 2️⃣👇 پرسش این است که تناسب این سخنرانی با حادثه کربلا و شب عاشورا چیست؟ آیا ما حکمت قدمای خویش را هم اجر نمی‌نهیم؟ منطق دینی به‌کنار، اما مگر تناسب بین زمان و مکان و موضوع نباید رعایت شود؟ اگر بگویند ما از دین و کربلا و امام حسین ع هیچ نمی‌دانیم باید پرسید بسیار خوب، پس با چه منطقی از دین حکومتی و غیرحکومتی سخن می‌گویید و اگر می‌شناسید چرا همان چیزی را که می‌شناختید با دیگران به بحث نگذاشتید؟ اما اگر بفرمایند آنچه که از آن سخن گفته‌ایم با امر دینی مرتبط است باید پرسید اگر کسی قائل به تفکیک امر سیاسی از امر دینی است چرا وقتی نوبت به خود او می‌رسد حاضر به تفکیک امر توسعه از امر دینی نیست؟ و یک آرزو؛ اینکه ای کاش به مخاطبان خود می‌گفتید اگر واقعاً فکر می‌کنند صلاح دین و دنیای مصلح‌آباد با چیزی است که حکومت مانع آن است، بیایید امشب در شب عاشورا از امام حسین ع بیاموزیم که ما هم می‌توانیم در این زمانه امر به معروف و نهی از منکر انجام دهیم؛ اما دریغ که این میزان درس‌آموزی هم در کار نیست! ✍حجت الاسلام حیدری پور @abbas_heidaripour https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
هدایت شده از 🖤TAKOTOOK
به پایان آمد این دفتر حکـــــایت هـــم چنان باقی... پایان دومین رویداد «یارستان کودکستان» و دریافت لوح مبارک تقدیر از دستانِ پرتلاش جناب آقای دکتر هــمتی فـر؛ 🌷ریاست محتــرم سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک🌷 📱 https://eitaa.com/takotook
از ریان بن شبیب روایت شده که گفت روز اول محرم به خدمت امام رضا علیه السلام رسیدم. حضرت فرمودند: ای پسر شبیب! اگر بر حسین علیه السلام گریه کنی و آب دیدگان تو بر رویت جاری شود، حق تعالی جمیع گناهان صغیره و کبیره تو را می‌آمرزد؛ خواه اندک باشد و خواه بسیار. ای پسر شبیب! اگر می‌خواهی خدا را ملاقات کنی، در حالی که هیچ گناهی نداشته باشی، حسین علیه السلام را زیارت کن. ای پسر شبیب! اگر می‌خواهی که در غرفه‌ای از بهشت با رسول خدا و ائمه طاهرین محشور شوی، قاتلان حسین علیه السلامرا لعنت کن. ای پسر شبیب! اگر بخواهی مانند شهدای کربلا باشی و ثواب آن‌ها را داشته باشی، هر گاه مصیبت آن حضرت را یاد کردی، بگو: «یا لَیتَنی کُنتُ مَعَهُم فَاَفُوزَ فَوزًا عَظیماً» [ای کاش من با ایشان بودم و رستگاری عظیمی می‌یافتم}. ای پسر شبیب! اگر می‌خواهی در درجات عالی بهشت با ما باشی، برای اندوه ما اندوهناک باش و در شادی ما شاد. بر تو باد ولایت و محبت ما که اگر کسی سنگی را دوست داشته باشد، حق تعالی او را در قیامت با آن محشور می‌کند‌. علیه السلام در روایت دیگری دارد موقعی که کسی بر امام حسین علیه السلام گریه نماید حضرت به او نظر می‌کند و و برایشان طلب آمرزش کرده و از پدرانشان می‎خواهند که برای آن‌ها استغفار کنند و به او می فرمایند: ای گریه کننده بر من! اگر بدانی خدا چه چیزی از ثواب‎ها برای تو مهیا کرده، هر آینه شادی تو زیادتر از اندوه تو خواهد شد. آن بزرگوار از حق تعالی درخواست می‎کند که هر گناه و خطا که گریه کننده بر او کرده است بیامرزد. این، اثر فوق‌العاده گریه کردن بر امام حسین علیه السلام است. انسان باید خودش را از این مجالس محروم نکند؛ هر چند کارهایش زیاد و گرفتاری‌هایش بسیار است؛ لکن برادرها و خواهرها! شبانه‌روزی یک جلسه، ده دقیقه، ربع ساعت، برای خدا در این جلسات شرکت کنید. برای بزرگداشت عظمت امام حسین علیه السلام و اهل‌بیتش شرکت کنید. برای اینکه قطره اشکی بر مظلومیتشان بریزید، شرکت کنید. اگر گریه‌ات گرفت که چه بهتر؛ اگر گریه‌ات هم نگرفت، ناراحت نباش؛ خودت را شبیه گریه کننده‌ها در بیاور. در روایت معتبر است که حضرت حق می‌فرماید: مَنْ بَکَى عَلَیْهِ أَوْ أَبْکَى أَوْ تَبَاکَى‏ حَرَّمْتُ جَسَدَهُ عَلَى النَّار؛ کسی که بر امام حسین علیه السلام گریه کند یا کسی را بگریاند یا خودش را شبیه گریه‌کننده درآورد، جسدش را بر آتش جهنم حرام می‌کنم. لذا بسیار مناسب است که انسان در این جلسات شرکت بکند. حیف است که چنین فیوضاتی در دسترسی ما باشد و ما خودمان را محروم بکنیم. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
‌ 📣عزیزانی که تحصیل کرده یا دانشجوی رشته حقوق یا فقه و حقوق هستند،توجه کنید : 🌹 مطالب کانال حاوی جزییاتی است که شما در هیچ کتابی وهیچ واحد دانشگاهی به این شکل کاربردی آن را پیدا نمی کنید. 🌹محتوای تولید شده درکانال حاصل بیست سال قضاوت وهشت سال وکالت موفق دردعاوی است 🌹کانال را به دوستان حقوقی خودتون معرفی کنید تا به زودی با هم جمع تخصصی جداگانه ای را برای اشتغالزایی وشیوه های درآمدزایی از رشته حقوق آغاز کنیم. لینک عضویت در کانال☘ 🆔https://eitaa.com/joinchat/770245020Cb40930372c
هدایت شده از محمدحسن روحانی
میگن ما قبل اینکه به دنیا بیایم صحنه‌های مهم زندگی‌مون رو بهمون نشون میدن و میگن میخوای به زمین بری یا نه؟ من فکر می‌کنم حتما یه صحنه‌ی مهمی بوده که ما تصمیم گرفتیم به این دنیا بیایم یه چیزای قشنگی بوده که ارزشش رو داشته با اون همه سختی ما باز هم خواستیم به دنیا بیایم پس برای ترک کردن زندگی عجله نکن یاد اون صحنه‌ی مهمی که هنوز ندیدی باش و منتظرش بمون حتما ارزشش رو داره 👳🏻‍♂🌴 @mh_rohani
هدایت شده از پاتوق بچه شیعه ها
داستان شیب تند و‌ قله 🔹چند سال قبل از پیروزی انقلاب، سیدعلی خامنه ای حکیم جوان قاعده پیشرفت یک امت را در مسجد امام حسن ع مشهد توضیح میداد. خلاصه مسیر این بود: ۱.کلا سبک رشد، با اراده الهی انجام میشه. منتظر اراده او باید بود. اراده او ورق را بر میگرداند، فتح و پیروزی که ایجاد میکند خیره کننده است. ۲. محصول این اراده الهی آن است که اتفاقی انفسی در جان شما رخ میدهد به نام «بعثت»، یا همان «انقلاب». و سپس همه عالم هماهنگ با خواست شما میشود. ۳.راه دستیابی به این معجزه الهی چیست؟ «صبر» و «توکل». «صبر» اوج «ایمان» است «راس الایمان» است و «توکل» به اراده خدا «امید» حقیقی ایجاد میکند. «ایمان» و «امید». ۴.راه ایجاد این «ایمان» و آن «امید» چیست. اینکه همه وجودتان را مزین کنید به ایمان و امید. در عمل نشان دهید، در زبان محقق کنید. بگویید و بگویید. عمل کنید و عمل کنید. همانکه در سوره والعصر میخوانید. ۵.خدا در فشار و بلا یتان میگذارد. از جانب دشمن فشارهای سخت پیش میآید، ضعفهایتان هم جلوی چشمتان میآید. ولی تلاش کنید صبر کنید. ناامید نشوید. ادامه دهید. خوب؟ حالا برگردید اتفاقات یک دهه گذشته را مرور کنید. 🔹الان اراده «بریکس» و «شانگهای» و عربستان و فسقلی های زیر خلیج فارس و بالای خزر با شما همراه شده. با آسیای شرق و آسیای غرب و آفریقا و آمریکای جنوبی وارد معاملات با رویکرد حذف دلار شدید. آمریکا پولهای بلوکه شده را دارد پس میدهد. بدنه مدیرانتان جوانان آرمانجوی پر کارند. صحنه رسانه مجازی تحت مدیریت آمریکا فیلتر شده. حضور مردم در پیام رسانهای داخلی چندین برابر شده. اهالی هنر و رسانه الک شدند. شیب تورم کم و کنترل شده، بانکهای دولتی از وضع ضرر خارج شدند. شیب نزولی جمعیت تغییر وضعیت داده و وضعیت رشد گرفته. خوب؟ ثم ماذا؟ صبر کنید. باز تصویر چند سال قبل ترش را به سرعت مرور کنیم. توضیح میدهم. عجله نکنید. 🔹صدها نفر در روز کشته کرونایی یعنی هزاران نفر روزانه عزادار میشدند. دولت وقت گرفتن دارو و واکسن را منوط به پذیرش اراده غرب و فتف کرده بود. مدیران رسما دروغ میگفتند در قصه بنزین در قصه بورس. روحانی دم از رفراندوم میزد. تا فشار ها را به گردن رهبری بیندازد. جمع زیادی از جریانات ظاهرا انقلابی ناامیدی را در فضای رسانه ای پمپاژ میکردند و جهاد امیدآفزایی را که رهبر یک تنه پیش میبرد مسخره میکردند. کارخانه ها و کارگاه ها به اسم اصل ۴۴ فروخته میشد به سوداگران، دولت توان تصمیم نداشت نه اقتدار داشت و نه مدیران پیر و فرتوت و کم کارش توان عمل داشتند. همه رسانه ها و جریانها هم خوان با دشمن مردم را ترغیب میکردند به قهر کردن با صندوقها. فرمانده راهبردی و فوق العاده ایران در منطقه و سپس یک مدیر دانشمند مهم و کلیدی ،ترور شدند. نفوذ جدی بود. وزیر خارجه وقت که در هنگامه جشن مقاومت استعفا داده بود، بعدها درگیری ایران با تهدید میدانی را مانع طرح خود میدانست. او بعدها اعتراف کرد که ما متمرکز به ارتباط با غرب بودیم و بقیه دنیا را رها کرده بودیم. جمع زیادی از مردم زیر خط فقر قرار میگرفتند. این سیاهه را بنویسید و تکمیل کنید. 🔹در این میان رهبر یک تنه جهاد تبیین و امید انجام میداد. دعوت به صبر و مقاومت میکرد. داشته های اصلی مردم را یادآوری میکرد. مردم هم حضور معنا دارشان خیره کننده بود چه در تشییع «شهید هویت»شان، چه در دو رای گیری عجیب و غریب در اوج فشارها، چه با رشد سی درصدی راه پیماییها، چه با حضور در مراسمات دینی و معنوی و .... 🔹حالا برگردیم به قاعده ای که سیدعلی خامنه ای حکیم ابتدای دهه پنجاه در مسجد کوچکی در مشهد یاد میداد. صبر راس ایمان است و امید ثمره توکل و ایندو را وقتی یک جامعه بروز میدهد، ورق بر میگردد اراده الهی میآید. 🔹انقلاب پنجاه و هفت همینطور پیروز شد. جنگ در دهه شصت همینطور پیروز شد. غربگرایان کثیف داخلی در دهه هفتاد همینطور پس زده شدند و گفتمان عدالت جایگزین شد. انقلاب علمی همینطور در دهه هشتاد محقق شد. حالا در جنگ بی سابقه اقتصادی هم همینطور از شیب تند عبور کردیم و نزدیک قله ایم. 🔹یادتان هست وسط مشکلات که دریای خروشان مشکلات پیش رو بود و لشکر فرعون پشت سر، رهبرمان گفت «کلا ان معی ربی سیهدین» ؟ حالا همه پیروزیهای امروز تلولو همان صبر و پایمردی است. نوبت «فبشر الصابرین» است و «فاذا هم مبصرون». @ali_mahdiyan •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 👌 رسانه «پاتوق بچه شیعه‌ها» را در شبکه‌های اجتماعی ایتا، بله، اینستا، تلگرام، واتس‌اَپ، روبیکا و سروش‌پلاس دنبال کنید: 👉 zil.ink/shia_patogh 👈 🆔 @shia_patogh
💠 آیات، احادیث و دعاهایی که در برنامه حجت الاسلام والمسلمین نظافت با موضوع " نکاتی از نامه ۳۱ نهج‌البلاغه " قرائت شد. 🔸 سيَجْعَلُ اللَّهُ بَعْدَ عُسْرٍ يُسْرًا 🔹 خداوند بزودی بعد از سختیها آسانی قرار می‌دهد! ⬅️ سوره طلاق، آیه ۷ ---------------- 🔸 قلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذي تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلاقيکُمْ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلي‏ عالِمِ الْغَيْبِ وَ الشَّهادَةِ فَيُنَبِّئُکُمْ بِما کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ 🔹 بگو: «این مرگی که از آن فرار می‌کنید سرانجام با شما ملاقات خواهد کرد سپس به سوی کسی که دانای پنهان و آشکار است بازگردانده می‌شوید آن گاه شما را از آنچه انجام می‌دادید خبر می‌دهد!» ⬅️ سوره جمعه، آیه ۸ ---------------- 🔸 امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) فرمودند : « زكوة العلم نشره » 🔹 زکات دانش،نشر آن است. ---------------- 🔸 پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : « الأملُ رَحمةٌ لاُِمّتي ، و لَوْ لا الأملُ ما أرْضَعَتْ والِدَةٌ وَلَدَها، و لا غَرَسَ غارِسٌ شَجَرا » 🔹 آرزو، براى امت من رحمت است. و اگر آرزو نبود، هيچ مادرى فرزند خود را شير نمى‌داد و هيچ باغبانى درختى بر نمى‌نشاند. ---------------- 🔸 تنبيه الخواطر : بينما عيسَى بن مريم عليه السلام جالِسٌ و شَيخٌ يَعملُ بِمِسْحاةٍ و يُثيرُ بهِ الأرضَ ، فقالَ عيسى عليه السلام : اللّهُمَّ انْزعْ عنه الأملَ . فَوَضَعَ الشَّيخُ المِسْحاةَ و اضْطَجَعَ، فَلَبِثَ ساعةً فقالَ عيسى عليه السلام : اللّهُمَّ ارْدُدْ إليهِ الأملَ ، فقامَ فَجَعَلَ يَعملُ . 🔹 تنبيه الخواطر : عيسى عليه السلام نشسته بود و پير مردى با بيل زمين را شيار مى‌كرد، عيسى عليه السلام فرمود: بار خدايا! آرزو (اميد) را از او برگير. آن پير در دم بيل را كنار نهاد و دراز كشيد. ساعتى گذشت و عيسى گفت: بار خدايا! آرزو را به او بازگردان. آن پير بی درنگ برخاست و شروع به كار كرد. ---------------- 🔸 امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) فرمودند : « كلُّ شيءٍ مِن الدُّنيا سَماعُهُ أعظمُ مِن عِيانهِ، و كلُّ شيءٍ مِن الآخرةِ عِيانُهُ أعظَمُ مِن سَماعِهِ، فَلْيَكْفِكُم مِن العِيانِ السَّماعُ ، و مِن الغَيبِ الخَبَرُ » 🔹 و هر چيز دنيا، شنيدن آن بزرگتر از ديدن آن است؛ و هر چيز آخرت، ديدن آن بزرگتر از شنيدن آن است. پس، به جاى ديدن آخرت و مشاهده آنچه از ديدگان شما پنهان و در پس پرده غيب است، به همان شنيدن و خبر يافتن {توسط پيامبران} اكتفا كنيد. ---------------- 🔸 امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) فرمودند : « أَلَا وَ إِنَّ مِنَ الْبَلَاءِ الْفَاقَةَ، وَ أَشَدُّ مِنَ الْفَاقَةِ مَرَضُ الْبَدَنِ، وَ أَشَدُّ مِنْ مَرَضِ الْبَدَنِ مَرَضُ الْقَلْبِ؛ أَلَا وَ إِنَّ مِنْ صِحَّةِ الْبَدَنِ تَقْوَى الْقَلْبِ. 🔹 آگاه باشيد كه يكى از بلاها فقر و تنگدستى است و بدتر از آن بيمارى جسم است و از آن بدتر بيمارى قلب (فساد اخلاق و انحراف عقيدتى) مى‌باشد و بدانيد كه تقواى قلب به دليل صحت بدن است. ---------------- 🔸 حضرت امام کاظم (عليه السلام) فرمودند : « اللّهُمَّ إنّي أسألُكَ العافِيَةَ ، و أسألُكَ جَميلَ العافِيَةِ ، و أسألُكَ شُكرَ العافِيَةِ ، و أسألُكَ شُكرَ شُكرِ العافِيَةِ » 🔹 بار خدايا! من از تو عافيت مسألت دارم، عافيت نيكو عطايم كن و شكر بر عافيت و شكر بر شكرِ عافيت ارزانيم فرما. ---------------- 🔸 امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) فرمودند : « اِنَّ الْبَلاءَ لِلظّالِمِ اَدَبٌ وَ لِلْمُؤْمِنِ اِمْتِحانٌ وَ لِلاَْنْبياءِ دَرَجَةٌ » 🔹 بلا، براى ظالم، تنبيه، براى مؤمن، آزمايش و براى پيامبران، مقام و درجه است. .: ایتا | سروش | روبیکا | بله :. 🌐 SamteKhoda3.ir
هدایت شده از مطالب ویژه
38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🎬 تجديد عهد و پيمان و بيعت تجدید عهد و پیمان هزاران جوان عراقی با صاحب الزمان و نایب بر حقش در شب عاشورا. گوشه ای از سخنرانی سید هاشم الحیدری 🔹 عراق - بغداد شب ۱۰محرم ۱۴۴۵ ه.ق 💎🔻: 🖌چه اندازه این جوانان و این جمع ، خوب و عالی و اندیشمندانه خود را و محبوب خود یعنی حضرت مهدی علیه السلام را این چنین یافته‌اند! آری زمان ، زمان اسلام و ولایت و جمهوری اسلامی است. چه اندازه زندگی زیبا و قابل پذیرش است وقتی انسان در چنین حضوری و در چنین جمعی با مولای خود امام حسین علیه السلام عهد کند که هرگز در هیچ شرایطی و به هیچ بهانه‌ای ذلت نمی‌پذیرد ، وقتی نایب الامام حضرت آیت الله امام خامنه‌ای همچون حضرت هارون علیه السلام در غیاب موسی ی زمانه ، پای برجا و مقاوم ایستاده اند و اسیر حیله های سامری های داخلی و خارجی نمیشوند و با فریاد «هیهات من الذله » خود را آنچنان بسط می‌دهیم تا در کنار همه آزادگان جهان حاضر و حاضرتر باشیم آزاد از هرگونه پوچی که غربگراهای داخلی وجهان مدرن گرفتار آن شده اند.☘️ https://eitaa.com/hashemalhaidary
هدایت شده از مطالب ویژه
50.docx
155.9K
🇮🇷 🦋 بشر جدید؛ نهایی ترین حضور و نهایی ترین توهم