eitaa logo
فانوس
300 دنبال‌کننده
333 عکس
174 ویدیو
122 فایل
🔷می گویند ملت ها یک فانوس دارند و این فانوس معلم است. 🔶#فانوس پاتوقی است برای همه ی کسانی که دلشان برای تعلیم و تربیت نسل جدید می تپد. ⚡کانون فرهنگی_ تربیتی فانوس⚡ ارتباط با ما: @A_fanoos
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰غلامعباس توسلی زاده 1خرداد 1314 درگذشته 25 مهر 1399 ▪️استاد برجسته جامعه شناسی ▪️استاد دانشگاه تهران ▪️عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی •┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈• @fanoosemellatha
نکاتی کوتاه درباره ی 🌱دکتر توسلی🌱 👇👇👇 غلامعباس توسلی اول خرداد 1314 در رشتخوار متولد شد. از سن شش سالگی وارد مکتبخانه شد و آموختن قرآن و فارسی را تا فراگیری آثار سعدی، حافظ، عربی را در حد نصاب، جامع المقدمات و صمدیه ادامه داد. پس از فوت پدر وارد مدارس جدید شد و مستقیماً در کلاس چهارم ابتدایی دبستان طغرایی رشتخوار پذیرفته شد و بعد نیز در دبیرستان قطب‌الدین حیدر در تربت حیدریه تحصیلات خود را ادامه داد. غلامعباس توسلی با گذراندن امتحان ورودی وارد دانشسرای عالی تهران شد. او همزمان در سه رشته زبان فرانسه، ادبیات و فلسفه قبول شد. اما چون در کنکور زبان و ادبیات فرانسه اول شده بود بالاجبار در آن رشته مشغول تحصیل شد. اما هم‌زمان با ورود او به این رشته، جایگاه زبان فرانسه متزلزل شد و او نیز مطالعه انگلیسی را در کنار فرانسه آغاز کرد. در دوره کارشناسی دانشسرای عالی نیز حائز رتبه اول شد و علاوه بر دریافت مدال فرهنگ با پایه دبیری به استخدام همان مؤسسه درآمد. توسلی با استفاده از امتیاز شاگردان رتبه اول و پس از یک سال تدریس در دانشسرای عالی تهران به اروپا اعزام شد و تحصیلات خود را در دانشگاه پاریس ادامه داد و در آنجا تصمیم گرفت جامعه‌شناسی بخواند. در آن زمان در فرانسه جامعه‌شناسی به تازگی از فلسفه جدا شده بود و استادان بنامی در دانشگاه‌های آنجا مشغول تحصیل بودند. عنوان رساله اصلی او «جامعه سنتی ایران از دید اروپائیان: مقایسه دیدگاه انگلیسی‌ها و فرانسویان» و رساله فرعی «صنایع دستی ایران و جنبه‌های روان‌شناسی اجتماعی آن» بود. رساله اصلی با کمک مالی مرکز تحقیقات علمی فرانسه قبل از دفاع به چاپ رسید. دکتر توسلی در تابستان ۱۳۴۵ به ایران بازگشت و تدریس خود را با سمت استادیاری از سر گرفت. وی علاوه بر تدریس در دانشسرا از همان آغاز ورود، در بخش مطالعات شهری مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران نیز به تحقیق پرداخت و در مطالعات اقتصادی و جامعه‌شناختی و طرح‌های جامع شهری از جمله طرح جامع تهران که از سوی سازمان برنامه به مؤسسه واگذار شده بود و طرح جامع شیراز که با همکاری دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران انجام می‌پذیرفت و همچنین طرح‌های جامع اراک و همدان و چند شهر دیگر شرکت داشت و به صورت مستقل آن‌ها را سرپرستی و تدوین می‌کرد. وی در آن دوره همچنین سرپرستی طرح ارزشیابی سواد توأم با حرفه را که در اصفهان و دزفول به‌طور آزمایشی از سوی یونسکو و سازمان برنامه وارد تجربه عمل شده بود، برای ارزیابی و بازسازی در مؤسسه به عهده داشت. نتیجه این تحقیقات و مطالعات علاوه بر گزارش‌های علمی، پیشنهادهایی عملی برای چگونگی توسعه و رشد شهرها در آینده بود. دکتر غلامعباس توسلی سپس به درخواست دانشگاه ملی ایران، رشته جامعه‌شناسی را در دانشکده ادبیات آن دانشگاه پایه‌گذاری و برنامه‌ریزی کرد و به تدریس برخی دروس در آنجا پرداخت. در سال ۱۳۵۰ از دانشسرای عالی به دانشگاه تهران منتقل شد و یک سال بعد به دانشیاری و پس از آن به مرتبه استادی ارتقا یافت. وی در سال 1351 به سمت مدیر گروه جامعه‌شناسی انتخاب شد. در سال ۱۳۶۴ مجدداً به عنوان مدیر گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران انتخاب شد و یک سال بعد نیز به سمت ریاست دانشکده منصوب گردید. او همچنین در ایجاد دوره دکتری در دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس و دانشگاه آزاد اسلامی نقش بسزایی بر عهده داشته‌است. استاد توسلی تالیفات و ترجمه های زیادی داشت. وی اولین کسی است که کتاب جامعه شناسی کلاسیک را ترجمه کرد؛ او زمانی که علوم اجتماعی مورد تهاجم و سوءظن قرارداشت به تاسیس انجمن جامعه شناسی ایران همت گمارد. بسیاری از جامعه شناسان معاصر وی را تاریخ جامعه شناسی پس از انقلاب می دانند. از دکتر غلامعباس توسلی بیست جلد کتاب به یادگار مانده است که برخی از آن‌ها مانند نظریه‌های جامعه‌شناسی، جامعه‌شناسی کار و شغل، جامعه‌شناسی دین و … به چاپ‌های مکرر رسیده‌اند. وی همچنین در حدود شصت مقاله علمی پژوهشی در مجلات معتبر داخلی و بین‌المللی منتشر کرد. استاد دکتر غلامعباس توسلی عضو پیوسته فرهنگستان علوم بود. او علاوه بر چند دوره ریاست شاخه جامعه شناسی گروه علوم انسانی فرهنگستان علوم و عضویت در شورای آینده نگری فرهنگستان، در سایر برنامه های علمی و پژوهشی فرهنگستان نیز مشارکت داشت. منبع: سایت فرهنگستان علوم ┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈ فانوس، رهیافتی‌در زیستِ‌معلمانه 💡 eitaa.com/fanoosemellatha 💡 t.me/fanoosemellatha
✅تربیت باید تابع فطرت، یعنی‌تابع و پیرو طبیعت و سرشت شیء باشد. اگر قرار باشد یک‌شیء شکوفا بشود، باید کوشش کرد همان استعدادهایی که در آن است بروز و ظهور پیدا بکند. اما اگر استعدادی در یک شیء نیست بدیهی است آن چیزی‌که نیست و وجود ندارد، نمی شود آن را پرورش داد.مثلا استعداد درس خواندن در مرغ وجود ندارد به همین جهت ما نمی توانیم یک‌مرغ‌ را تعلیمات‌یاد بدهیم مثلا ریاضیات یاد بگیرد. ┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈ فانوس، رهیافتی‌در زیستِ‌معلمانه 💡 eitaa.com/fanoosemellatha 💡 t.me/fanoosemellatha
🔰محتوای کانال فانوس🔰 🔖 💠استاد علی حق شناس https://eitaa.com/fanoosemellatha/102 💠خاطرات معلمان https://eitaa.com/fanoosemellatha/115 💠نوشته های فانوس https://eitaa.com/fanoosemellatha/96 💠رویداد چهارسوق https://eitaa.com/fanoosemellatha/253 💠تربیت مطهر https://eitaa.com/fanoosemellatha/208 💠کتاب گویا https://eitaa.com/fanoosemellatha/332 💠پرونده TED https://eitaa.com/fanoosemellatha/530 💠معرفی کتاب https://eitaa.com/fanoosemellatha/465 🍃 به فانوس بپیوندید 🍃 👇👇👇👇👇👇 📲 eitaa.com/fanoosemellatha 📲 t.me/fanoosemellatha
11.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️کلاس درس معکوس ✅استفاده از فضای مجازی به عنوان مکمل آموزش حضوری پ.ن: اگر آموزش و پرورش بتواند با رفع کاستی های پیام رسان شاد، کارآمدی آن را افزایش دهد؛استفاده از بستر فضای مجازی در دوره ی پس از کرونا(شروع آموزش حضوری) ، به یادگیری دانش آموزان و عمق بخشیدن به روابط معلم و شاگردی کمک شایانی خواهد کرد و فضای مجازی مطمئن مکمل خوبی برای آموزش حضوری خواهد شد. ┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈ فانوس، رهیافتی‌در زیستِ‌معلمانه 💡 eitaa.com/fanoosemellatha 💡 t.me/fanoosemellatha
♨️آموزش مجازی در بلند مدت دانشجویان را منزوی خواهد کرد! 🔺رییس دانشگاه تربیت مدرس: دانشگاه ها اگر چه در بهره برداری از سیستم های IT و مجازی ارتقاء بسیار یافتند اما یک بعد فعالیت دانشگاه که حیات و زندگی دانشجویی است که تعطیل شد. ‏ 🔹دانشجویان در این دوران از همنشینی با دیگر دانشجویان، تعامل با اساتید و حضور در گروه های علمی و تحقیقاتی و آنچه دستاورد اینگونه ارتباطات است، محروم شدند. در واقع حیات اجتماعی دانشجویان دستخوش تغییراتی گردید که در سیستم های IT قابل بازسازی نیست و در درازمدت آنهارا منزوی و دچار آسیب می کند. پ.ن:این نکته را مدتی پیش در مقاله " راهکارهایی برای تدریس مجازی بهتر" متذکر شده بودیم. ┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈ فانوس، رهیافتی‌در زیستِ‌معلمانه 💡 eitaa.com/fanoosemellatha 💡 t.me/fanoosemellatha
معرفی کتاب و مقاله یکی از مهمترین برنامه های کانال فانوس است که تقریبا از ابتدای شروع کار تا اکنون به طور مستمر انجام شده است. در پست بعدی می‌توانید فهرست کتاب های معرفی شده در این‌ کانال را ببینید.👇👇 ┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈ فانوس، رهیافتی‌در زیستِ‌معلمانه 💡 eitaa.com/fanoosemellatha 💡 t.me/fanoosemellatha
فانوس
#معرفی_کتاب معرفی کتاب و مقاله یکی از مهمترین برنامه های کانال فانوس است که تقریبا از ابتدای شروع ک
🔰کتاب خانم مربی خاطرات شفاهی خانم سعیده صدیق زاده-مربی پرورشی https://eitaa.com/fanoosemellatha/49 🔰کتاب آیین دوست یابی نوشته ی دیل کارنگی https://eitaa.com/fanoosemellatha/268 🔰مقاله معلم الهام بخش https://eitaa.com/fanoosemellatha/317 🔰مقاله مروری بر آرای تربیتی غلامحسین شکوهی https://eitaa.com/fanoosemellatha/412 🔰کتاب داستان پداگوژیکی نوشته ی آنتون سمیونوویچ ماکارنکو https://eitaa.com/fanoosemellatha/357 🔰کتاب از مکتبخانه تا مدرسه نوشته ی فروزنده ی محفوظ https://eitaa.com/fanoosemellatha/440 🔰مجموعه آثار آیت الله حائری شیرازی https://eitaa.com/fanoosemellatha/464 🔰کتاب عطای پهلوان ✍محمدعلی علومی https://eitaa.com/fanoosemellatha/500 🔰نظام آموزشی و ساختن ایران مدرن ✍دیوید مناشری https://eitaa.com/fanoosemellatha/641 🔰مربای گل محمدی خاطرات مربیان پرورشی دهه شصت آدربایجان شرقی https://eitaa.com/fanoosemellatha/717 🔰نیمه پنهان آ.پ رسمی ✍عبدالعظیم کریمی https://eitaa.com/fanoosemellatha/793 🔰آسیب شناسی نظام آموزشی در ایران ✍ ولی بهرامی https://eitaa.com/fanoosemellatha/979 🔰لبخندی به رنگ شهادت ✍مومن دانشگر_محسن حسن زاده https://eitaa.com/fanoosemellatha/952 🔰سفر زندگی ✍دکتر محمدرضا سنگری https://eitaa.com/fanoosemellatha/919 🔰نقد علمی بر سند ۲۰۳۰ ✍حجت الاسلام سید محمدحسین راجی https://eitaa.com/fanoosemellatha/883 🔰معلم باید در خط مقدم باشد، سایه‌ی نبی و منشور معلمی در کلام‌مقام معظم رهبری. ✍سعید ابوالقاضی، غلام حسین جعفری، معاونت پژوهشی و فنآوری دانشگاه فرهنگیان https://eitaa.com/fanoosemellatha/871 🔰فکر، کودک، فلسفه ✍غلامرضا حیدری ابهری https://eitaa.com/fanoosemellatha/677
6.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️کوچ اجباری معلمان و دانش آموزان از شبکه «شاد» 🔸این روز‌ها اختلالات شبکه «شاد» دانش آموزان و معلمان را به کوچ اجباری به سمت شبکه‌های اجتماعی دیگر وادار کرده است. 🔸این در حالی است که بر اساس بخشنامه‌ی وزارت آموزش و پرورش، ارتباط دانش آموز، مدرسه و اولیا به هر نحو ممکن از طریق پیام‌رسان‌های غیربومی، ممنوع بوده و تخلفی قابل پیگرد و برخورد قانونی محسوب می شود. منبع: کانال خبرنامه فرهنگیان👇 @newsfarhangi ┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈ فانوس، رهیافتی‌در زیستِ‌معلمانه 💡 eitaa.com/fanoosemellatha 💡 t.me/fanoosemellatha
⚠️تعارض جدّی است! خطر جدّی تر! 🔰آموزش‌ و پرورش با محدود کردن استفاده از پیام رسان های غیربومی، اگر به دنبال ایجاد فضای امن برای دانش آموزان است؛ بهتر است بداند که با فراگیر کردن آموزش مجازی (که البته نیاز جامعه هم هست)بدون ایجاد بستر مناسب توسط که از طریق ایجاد قابل دسترس است، زمینه‌ی ورود کودکان و نوجوانان بیشتری را به فضای نا امن مجازی به وجود آورده است. شاهد مدعا این که برای دانش‌آموزان زیادی در این مدت بدون حساب و کتاب گوشی همراه و تبلت شخصی تهیه شده است. با فرض این که مدارس و معلمان در پیام رسان هایی مانند واتساپ و تلگرام با دانش آموزان ارتباط نداشته باشند که بسیار میمون و مبارک است اما با مشکل نواقص پیام رسان شاد و همچنین ورود دانش آموزان به فضاهای نامناسب چه باید کرد؟ آیا نصب‌کردن یا نکردن اپلیکیشن های غیر بومی توسط دانش آموزان هم در اختیار بخشنامه های آموزش و پرورش‌ است؟ ✍رضا نوری فر ┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈ فانوس، رهیافتی‌در زیستِ‌معلمانه 💡 eitaa.com/fanoosemellatha 💡 t.me/fanoosemellatha
207.mp3
6.58M
♨مهارت های تدریس. 🔰استاد علی حق شناس 🌸🌸🌸🌸 💎شما زمانی می توانی مطالب را برای محصلت پخته کنی که برای خودت پخته شده باشد. 🌸🌸🌸🌸 🔺با فانوس همراه شوید🔻 👇👇👇👇👇 📲 eitaa.com/fanoosemellatha 📲 t.me/fanoosemellatha
14.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ♨️شناخت واقعی از دانش‌آموز. 🔰از زندگی دانش‌ آموزان خود چه می دانیم؟ آیا حاضریم پای درس ناگفته های دانش‌آموزانمان بنشینیم؟ 🔰داستانی جذاب و دیدنی از یک تغییر و تحول در زندگی معلم به دست دانش آموز! ┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈ فانوس، رهیافتی‌در زیستِ‌معلمانه 💡 eitaa.com/fanoosemellatha 💡 t.me/fanoosemellatha