استاد محمدحسین فرجنژاد
◾️تفکر الحادی اسپینوزا در مورد خدا و وحی ◽️ خدای اسپینوزا تفاوت بسیار فاحشی با خدای دینی دارد؛ از ه
◾️آغاز انحراف اسپینوزا و رانده شدن توسط یهودیان
▫️ میتوان چنین گفت که در سن ۱۸ سالگی، نشانههای تردید در مورد کتاب مقدس یهودیان بهعنوان وحی الهی در او آشکار شد و تدریجاً موضوعاتی چون دخالت یک خدای شخصی در امور انسانی، برگزیدگی قوم یهود از طرف خداوند و نیز حقوق ویژه روحانیون را مورد شک و پرسش قرار داد. اسپینوزا مراسم عبادی و دینی را بیاهمیت و زائد خواند و به این نظر رسید که متون کتاب مقدس را نباید لغت به لغت فهمید.
▫️ پس از این حرفها، یهودیان هلند، او را به جرم اینکه گفته بود، عالم بهمنزله بدن خداست و فرشتگان، زاده خیالاتاند و روح، همان حیات است و نیز بهدلیل نقد تورات و ابراز این عقیده که کتاب «عهد عتیق» سخنی درباره بقای روح و زندگی پس از مرگ نگفته است، تکفیر کردند.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۳۵، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#یهود_شناسی
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🔰 ارتباط هوش مصنوعی و حکمرانی مجازی
💬 در کتابی به نام «Governance for digital world» یا حکمرانی جهان دیجیتال که در سال ۲۰۲۰ چاپ شد، گفته شده است که: اپلیکیشنهایی مانند گوگل، فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام و...، یک زمینهای شکل میدهند و بوسیله مخاطبانشان، یک «community» و جامعه شکل میگیرد.
💬 برای مثال کسانی که از یوتیوب استفاده میکنند، یک جامعه هستند، کسانی که از توئیتر استفاده میکنند وابسته به اینکه چه گروهی باشند، یک اجتماع تشکیل میدهند و با بهرهگیری از هوش مصنوعی، این رابطه و اجتماع، شکلدهی و جهتگیری میشود.
💬کمپانیهای بزرگی پشت این فضا هستند و اصطلاحاً یک حکمرانیای ایجاد میکنند که بسیار بزرگتر از حکمرانیهای بزرگ کشورهای اروپایی است. برای مثال درآمدی که گوگل از سرویس سئو (اولویت نمایشهای جستوجو) دارد، از درآمد دولت دانمارک بیشتر است.
👤 استاد بهروز مینایی، دوره رسانه و جنگ شناختی
#فضای_مجازی
#دوره
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📌جایگاه ایران در جنگ جهانی چهارم
◽️یک دیالوگ بسیار مهمی در سریال تهران گفته میشود که: ما آماده پذیرش یک ایران هستهای نیستیم. به نظر شما چرا این تمرکز بر بخش هستهای ایران وجود دارد؟
◽️آقای الکساندر دومارانش، در کتاب جنگ جهانی چهارم کشورها را به دو دستهی شمالی و جنوبی تقسیم میکند. کشورهای شمالی از جمله آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونسیتی و باقی کشورهای اروپایی و صنعتی که کشورهای ثروتمندی هستند، بازدارندگی هستهای دارند که برای حفظ و برقراری امنیت از طریق انرژی هستهای و بمب اتم ورود میکنند.
◽️اما کشورهایی که ثروتمند نیستند یا همان کشورهای جنوب، یک شاه دارند و آن شاه ایران است. اما چون این کشورها مثل کشورهای شمال ثروتمند و صنعتی نیستند، بازدارندگی هستهای ندارد و امنیت خود را از طریق تروریسم تأمین میکنند. با تصورات آقای دومارانش فرض کنید که شاه جنوب، قدرت بازدارندگی هستهای - تروریستی داشته باشند. قطعاً این را نمیپذیرند!
📎 استاد امیر ایوب، نشست «جنگ جهانی چهارم با نگاهی به سریال تهران»
#نقد_فیلم
#نشست
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📑 پژوهشی پیرامون نافرمانی مدنی زنان
(بخش اول)
📎 مهندس فاطمه کریمی دردشتی، نشست «نافرمانی مدنی زنان در شبکههای اجتماعی»
🎥فیلم کامل نشست:
🌐aparat.com/v/8joSX
#زن_و_رسانه
#نشست
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📑 پژوهشی پیرامون نافرمانی مدنی زنان
(بخش دوم)
📎 مهندس فاطمه کریمی دردشتی، نشست «نافرمانی مدنی زنان در شبکههای اجتماعی»
🎥فیلم کامل نشست:
🌐aparat.com/v/8joSX
#زن_و_رسانه
#نشست
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🔻 شناخت روشهای عملیاتی دشمن
⭕️ عملیاتهایی که درحال حاضر توسط دشمن استفاده میشود در سه نوع عملیات روانی، عملیات اقناعی و عملیات شناختی قرار میگیرد.
1️⃣ عملیات روانی کوتاه مدت است و موضوعات اقتضایی دارد. برای مثال امروز کامیوندارها اعتراض میکنند، هدف عملیات روانی این است که بتواند جوّ را تغییر داده و احساسات مردم را جریحهدار کند.
2️⃣ عملیات شناختی بلند مدت است و موضوعات راهبردی دارد. همچنین به دنبال راهبردهای بلندمدت و اجرایی کردن آنها است.
3️⃣ عملیاتهای اقناعی بینابین این دو است. اکثر روزنامهها، مطبوعات، خبرگزاریها و... به دنبال تحلیل و اقناع هستند و از عملیاتهای اقناعی استفاده میکنند.
📎 دکتر رفیعالدین اسماعیلی، نشست «جنگ شناختی دشمن در آشوبهای اخیر»
#جنگ_شناختی
#عملیات_روانی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
◾️آغاز انحراف اسپینوزا و رانده شدن توسط یهودیان ▫️ میتوان چنین گفت که در سن ۱۸ سالگی، نشانههای ت
◾️ لعنتنامهای برای اسپینوزا
◽️سال ۱۶۵۶ م. کنیسه مرکزی آمستردام در ۲۴ سالگیاش برائتنامه زیر را در مورد اسپینوزا منتشر کرد:
◽️«به قضاوت فرشتگان و روحانیون، ما باروخ اسپینوزا را تکفیر میکنیم، از اجتماع یهودی خارج میکنیم و او را لعنت و نفرین میکنیم. تمامی لعنتهای نوشتهشده در قانون (منظور تلمود و تورات است) بر او باد، در روز بر او لعنت باد، در شب بر او لعنت باد، وقتی خواب است بر او لعنت باد، وقتی بیدار است بر او لعنت باد، وقتی بیرون میرود بر او لعنت باد و وقتی باز میگردد بر او لعنت باد.»
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۳۵، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#غرب_شناسی
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
جریان شناسی سینمای ژاپن .mp3
6.72M
🎙 #بشنوید| جریان شناسی سینمای ژاپن
👤 استاد فرج نژاد
#سینمای_شرق
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
⚡️مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد برگزار میکند: 🧕دوره آموزشی #زن_و_رسانه 📌ویژه بانو
تکمیلی: دوره زن و رسانه از روز پنج شنبه 24 آذرماه شروع میشود و به مدت سه هفته در روزهای پنج شنبه و جمعه کلاس برگزار میشود.
زمان کلاس روزهای پنج شنبه: 2 الی 19:30
زمان کلاس روزهای جمعه: 8 الی 17
📋ثبت نام از 15 الی 22 آذر
💳هزینه ثبت نام: 300 هزار تومان، تخفیف برای ثبت نام گروهی
📍مکان: قم، هنرستان، مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد، پلاک 245
🖇جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آی دی @Media_Institute در ایتا پیام دهید یا با شماره 09197455891 تماس حاصل فرمایید. دوره به دو صورت حضوری و آفلاین برگزار میشود.
#زن_و_رسانه
#دوره
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◾️ بندیکت و نگارش کتاب اخلاق
◽️اسپینوزا پس از طرد از جامعه یهودیان هلند، نام خود را از «باروخ» به معادل لاتینی آن «بندیکت» تغییر داد و باقیمانده عمر را در انزوا گذراند؛ در بیرون از آمستردام اتاق آرامی در زیر شیروانی اجاره کرد و به تألیف آثار فلسفی پرداخت و شغل تراشیدن عدسی برای عینک و دوربین را برای امرار معاش برگزید.
◽️در پایان سال ۱۶۶۰ م. به همراه صاحبخانه قبلی خود که دوستی خوبی بین آنها برقرار شده بود، به دهکده راینسبورگ رفت. وی در خانهای محقر اقامت گزید و به تحقیق و پژوهش همت گماشت. در آنجا چنان سرگرم و مجذوب کارهای علمی و فلسفی شد که بسیار اتفاق میافتاد که برای مدت زیادی خانه را ترک نمیکرد؛ چنان که یک بار به مدت سه ماه از خانه بیرون نیامد.
◽️ در ۱۶۶۱ م. شروع به نگارش رسالهای در باب بهبود عقل کرد؛ اثری که نشانگر نفوذ دکارت در او بوده و در عین حال متضمن انتقاداتی از دکارت است. وی در همان دوران، با علما و حکمای بزرگ عصرش مانند لایبنیتس مکاتبه داشت.
◽️تألیف اثر بزرگش موسوم به «اخلاق» را در ۱۶۶۳ م. آغاز کرد ولی تا ۱۶۷۵ م. تکمیل نشد؛ زیرا موقتاً آن را کنار گذارد تا رسالهای در دفاع از آزادی فکر و بیان بنویسد.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۳۶ و ۱۳۷، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#غرب_شناسی
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
◾️ بندیکت و نگارش کتاب اخلاق ◽️اسپینوزا پس از طرد از جامعه یهودیان هلند، نام خود را از «باروخ» به
◾️پایانی بر داستان اسپینوزا
◽️رساله اخیرالذکر که در ۱۶۷۰ م. با نام مستعار به چاپ رسید، با مخالفت شدید [علمای یهود و سپس مسیحیان] روبرو شد و به زودی پی بردند که مؤلف واقعی آن کیست. بنابراین با آثار و مقالات خود، اسپینوزا را مورد حمله و اتهام قرار دادند.
◽️در نتیجه او به صلاح خود دید که اثر دیگری منتشر ننماید و این نشان میدهد که فضای هلند در سده هفدهم میلادی، آنچنان که شایع است بردبار و شکیبا هم نبوده است و محدودیتهایی حتی برای اسپینوزای یهودی وجود داشته است.
◽️وی در باقیمانده عمرش کتاب «اخلاق» را کامل کرد و بر روی اثری به نام «رسالهای در باب سیاست» کار کرد که موفق به تکمیل آن نشد و پس از مرگش به چاپ رسید.
◽️اسپینوزا در سال ۱۶۶۴ م. به دهکده کوچکی در نزدیکی لاهه و در سال ۱۶۷۰ م. به شهر لاهه رفت و تا پایان عمر در این شهر اقامت گزید. او در ۲۱ فوریه ۱۶۷۷ م، در حالی که چهلوچهار سال بیش نداشت، بر اثر بیماری سل، در لاهه دار فانی را وداع گفت.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۳۶ و ۱۳۷، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#غرب_شناسی
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
◾️پایانی بر داستان اسپینوزا ◽️رساله اخیرالذکر که در ۱۶۷۰ م. با نام مستعار به چاپ رسید، با مخالفت ش
◾️بقای اسپینوزا در تفکرات اندیشمندان غربی
◽️پس از اسپینوزا، کمتر اندیشمندی را میتوان یافت که مستقیم یا غیرمستقیم از وی تاثیر نگرفته باشد. خصوصاً هگلیها که روح جهان و نوعی حلول گرایی خاص تاریخی و زمانی و تکمیل خدا در کل تاریخ بشریت را مطرح میکنند، متأثر از اسپینوزا و خداشناسی وی هستند.
◽️همچنان که «آورباخ» توجه داده است، افکار اسپینوزا، دو قرن را تغذیه کرد. گرچه عقل گرایان بعدی از وی متأثر بودند، اما برخی عرفای اسپینوزایی نیز پدید شدند که از وی تأثیرات زیادی گرفتند، از جمله «پونیتان فان هاتم» که طریقتش به «هاتمیسم» شهره گشت.
◽️ انتقادات وی به کتاب مقدس، دستمایه جنبش روشنگری فرانسه علیه کلیسا شد و آنها افکار طبیعتگرایانهاش را تقدیس کردند. نویسندگان و فلاسفه و مورخان بزرگی چون «هیپولیت تَن»، «کاستیو فلوبر»، «ارنست رِنان»، «اِدگار کوئینه»، «آلفونسو دِ لامارتین»، «ژول میشیله»، «ژُرژ ساند» و... در فرانسه و «گوته»، «هنریش هاینه»، «شلایر ماخر»، «جان گوتلیب فیشته (فیخته)»، «فردریش ویلیام ژوزف وُن شلینگ»، «هگل» و... در آلمان، از او به نیکی یاد کردند و به نشر افکارش پرداختند. بعدها در قرن هجدهم و نوزدهم در روسیه و انگلیس و آمریکا نیز مورد توجه قرار گرفت.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۳۷ و ۱۳۸، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#غرب_شناسی
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🔘 ترور، از خصوصیات صهیونیستها
◾️ یهودیان و اسرائیلیها تخصص شان ترور است. حتی پیش از شکلگیری رژیم صهیونسیتی، تشکیلات هاگانا که آقای بن گوریون (مؤسس رژیم صهیونسیتی) ایجاد کرده بود، با هدف ترور رهبران و شخصیتهای ضد یهود در فلسطین شکل گرفته بود.
◾️ پس از شکلگیری رژیم صهیونسیتی، موساد این خط را در پیش گرفته و تقریباً اغلب ترورهایی که در منطقه رخ میدهد، ترورهایی است که موساد شکل داده و در حال حاضر موساد به یک ماشین کشنده در منطقه تبدیل شده است.
📎 استاد امیر ایوب، نشست «جنگ جهانی چهارم با نگاهی به سریال اسرائیلی تهران»
#رژیم_صهیونیسم
#عکس_نوشت
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
جنگ شناختی دشمن در آشوب های شهریور 1401(0).mp3
2.56M
📻 #پادکست| سخنان دکتر رفیعالدین اسماعیلی پیرامون جنگ شناختی، نشست «جنگ شناختی دشمن در آشوبهای اخیر»
#جنگ_شناختی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
◾️بقای اسپینوزا در تفکرات اندیشمندان غربی ◽️پس از اسپینوزا، کمتر اندیشمندی را میتوان یافت که مستق
◾️اثرات اسپینوزا در جهان غرب
▫️ هایدگر و گادامر نیز به نحوی متأثر از اسپینوزا بودند: با توجه به این پرسش که «آیا ما در هستی میتوانیم خودمان را در خارج از حلقه هستی فرض کنیم و آنگاه برای رسیدن به مطلق هستی و حقیقت هستی، که برای اسپینوزا همان جوهر است، کوشش کنیم؟» این یک پرسش عمیق و فلسفی است، بهترین وجه توسط «هایدگر» و «گادامر» بازگو میشود.
▫️ اسپینوزا در تقاطع بسیاری از پیشینههای تاریخی و سنتها واقع شد و انسان گرایی او دقیقاً محصول تعادلی است که از میان بایدها و نبایدهایش از این دو [تاریخ و سنتها] پدید آمدند.
▫️او شاید بهتر از هرکس دیگری دکارت را فهمید. انجمن فکری پیرو اسپینوزا در فرانسه، غوغایی برپا کرده است. از چند سال گذشته نیز توجه به اسپینوزا در دانشگاههای جهان، افزایش یافته است. «انجمن آمریکای شمالی اسپینوزا» هم در دهمین سالگردش گستردهتر میشود.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۳۸، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#غرب_شناسی
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
34.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید| تمدن پارادوکسیکال - قسمت دوم
👈برشی از نشست «شورشهای آخرالزمانی، غرب و ایران اکنون، همراه با بررسی فیلم جوکر» با حضور استاد محمد حسنی
فیلم کامل در آپارات:
🌐 aparat.com/v/PAp8n
#نقد_فیلم
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📍 چگونگی تأثیرپذیری ذهن
💬 بحث مهمی که متعدد در علوم شناختی مطرح میشود تأثیر پذیری ذهن است. ذهن از یک خط مستقیمی تأثیر نمیپذیرد؛ برای مثال دو نفر با شما صحبت میکنند، شما از همانها تأثیر بپذیرید، خیر اینطور نیست.
💬 ذهن از رویکردهای مختلف با چارچوبهای مختلف تأثیر میپذیرد. برای مثال از نوع نشستن، معماری خانه، تا نصحیت کردن دیگران و خواندن قرآن تأثیر میپذیرد و اینها کنار هم قرار گرفته و شما یک تصمیمی را انتخاب میکنید.
💬 دیدید زمانهایی افراد تلنگر میخورند؟ آن تلگنر هم ریشه در پس زمینههای ذهنی طرف دارد. ذهن به دلیل انباشتهای گذشته و جرقهای که حالا خورده، یک تصمیم خاصی میگیرد.
📎 دکتر رفیعالدین اسماعیلی، نشست «جنگ شناختی دشمن در آشوبهای اخیر»
#نشست
#جنگ_شناختی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◾️یاکوب فرانک و ریاست فرقه دونمه
▫️در حوالی نیمه سده هجدهم از درون فرقه رازآمیز کابالا و بر بنیاد میراث شبتایزوی و ناتان غزهای، فردی به نام «یاکوب (یعقوب) فرانک» ظهور کرد و فرقهای را بنیاد نهاد که به «فرانکیسم» شهرت یافته است. «یعقوببن یهودا لیب» که با نام «یاکوب فرانک» (۱۷۲۶_۱۷۹۱) شهرت دارد، به یک خانواده ثروتمند تاجر و پیمانکار یهودی ساکن اوکراین تعلق داشت و همسرش نیز از یک خانواده ثروتمند تاجر بود.
▫️فرانک در جوانی به طریقت کابالا جذب شد، کتاب ظُهر را خواند و به عضویت فرقه شبتایزوی درآمد. در دسامبر ۱۷۵۵، فرانک سوی سران فرقه دونمه برای تصدی ریاست این فرقه در لهستان به همراه دو خاخام راهی زادگاه خود شد.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۳۹، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#پاراکتاب
#غرب_شناسی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🔘 دستهای پشت پرده دنیای دیجیتال
◾️ دانشگاه آکسفورد کتابی به نام (AI GOVERNANCE: A Research Agenda) را منتشر کرده است. در این کتاب یک تکنیک و نرمافزار را معرفی میکند به نام «Artifical intelligence governance» یا به طور مخفف «AI- governance»این فن و مهارت فقط بر روی پلتفرمهای دنیای دیجیتال قابل اجرا است و بر روی دیتاها سوار میشود و اطلاعات را بو میکشد و رصد میکند.
◽️ این نرمافزار خارج از دنیای دیجیتال هیچ کارایی ندارد. نکتهی دیگر این که ریشه «AI» نرمافزار است؛ نرمافزاری که سختافزار را هم به حرکت میاندازد.
📎 دکتر بهروز مینایی، دوره رسانه و جنگ شناختی
#سواد_رسانه
#عکس_نوشت
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اطلاعاتی پیرامون فتنههای ۴ دهه اخیر و فتنه ۱۴۰۱
📎 مهندس فاطمه کریمی دردشتی، نشست «نافرمانی مدنی زنان در شبکههای اجتماعی»
#نشست
#جنگ_هیبریدی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
سه فرقهی اصلی در دین یهود.mp3
1.8M
🎙#بشنوید|سه فرقهی اصلی در دین یهود
👤استاد فرج نژاد
#یهود_شناسی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◾️نفوذ شرابی در کشورهای اسلامی
◽️ در سده هجدهم، خاخام شالوم شرابی (۱۷۷۷_ ۱۷۲۰)، که به یک خانواده یهودی مستقر در یمن تعلق داشت، در بیتالمقدس مستقر شد و به رهبر معنوی فرقه کابالا در شمال آفریقا و به تعبیر دائره المعارف یهود «در سراسر مشرقزمین» بدل شد. طریقت شرابی به مشرب صوفیان مسلمان شباهت آشکار داشت. در پیرامون و گروهی از شاگردان زبده حضور داشتند که سران فرقه او به شمار میرفتند.
◽️بدینسان، بیتالمقدس به یکی از کانونهای مهم تولید کابالیستهای یهودی و تکاپوی آنان در شمال آفریقا و سراسر مشرق زمین بدل شد. با توجه به پیشینه تاریخی و فضای فکری و سیاسی مکتب کابالا، روشن است که این کانون میتوانست تأثیرات جدی بر فرقههای اهل تصوف داشته باشد و به منبع الهام انواع مدعیان مهدویت در میان مسلمانان بدل گردد.
◽️دایرةالمعارف یهود مینویسد: «اقتدار تفوقآمیز این حلقه به سرعت در تمامی کشورهای اسلامی تثبیت شد و مواضعی بسیار نیرومند کسب کرد.» طریقت شرابی تا سده بیستم در بیتالمقدس مستقر بود.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۳۸ و ۱۳۹، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#یهود_شناسی
#عکس_نوشت
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
◾️یاکوب فرانک و ریاست فرقه دونمه ▫️در حوالی نیمه سده هجدهم از درون فرقه رازآمیز کابالا و بر بنیاد
◾️نفوذ یاکوب و پیروانش در مسیحیت
▫️فرانک در رأس فرقه شبتای در پودولیا قرار گرفت ولی کمی بعد، در ژانویه ۱۷۵۶، کارش به رسوایی کشید. زمانی که فرانک و پیروانش در یک خانه دربسته مشغول اجرای مناسک جنسی مرسوم در فرقه شبتای بودند، به علت باز شدن تصادفی پنجرهها، مردم مطلع شدند و تمامی آنان را دستگیر کردند. مقامات شهر، یاکوبفرانک را آزاد کردند؛ زیرا گمان بردند وی تبعه دولت عثمانی است.
▫️فرانک به عثمانی بازگشت و مدتی به ظاهر مسلمان شد. کمی بعد، بار دیگر به پودولیا رفت و رهبری فرقه شبتای را در گالیسیا، اوکراین و مجارستان به دست گرفت. مدتی بعد، یاکوبفرانک و صدها تن از پیروان یهودی او گروه گروه به مسیحیت (مذهب کاتولیک) گرویدند. مقامات اسقفی منطقه نیز با خشنودی آنان را به سلک مسیحیت پذیرفتند.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۳۹ و ۱۴۰، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#یهود_شناسی
#عکس_نوشت
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 #ببینید|آیندهسازی منفی در سینمای ایران
📎 استاد سعید ارجمندفر، نشست «آنارشیسم اجتماعی در رسانه»
#سینمای_ایران
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
نگاه پراگماتیسم آمریکا به غرب.mp3
2.82M
🎙#بشنوید| نگاه پراگماتیسم آمریکا به شرق
👤 استاد فرج نژاد
#سینمای_غرب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad