eitaa logo
نشریه فرهنگ پویا
2.4هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
818 ویدیو
15 فایل
فرهنگ پويا با تحليل‏ها و راه‏كارهاى دقيق از جريان‏هاى سياسى و فرهنگى جامعه و با بهره‏گيرى از آثار نويسندگان متعهد و جوان حوزه و دانشگاه، نسل امروز را با مباحث فرهنگی آشنا می‌سازد. ارتباط با نشریه با: @manshoorat_def
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | نقد آیت‌الله میرباقری بر «سرمایه‌داری جهانی» و هشدار نسبت به «شکل‌گیری سرمایه‌داری حزبی و رفاقتی» در داخل کشور 💥 به سرمایه‌دار غربی می‌گویند چقدر ثروت داری؟ می‌گوید: «الآن» یا «الآن»؟! و این در حالی است که ده‌ها میلیون فقیر در جهان هستند که یک وعده غذای سیر در روز ندارند که بخورند! 🆔 @farhang_puya
💠 آزادی و تحولات اجتماعی 🔰 دست انسان در امر آینده و پایان تاریخ باز است؛ به گونه‌ای که می‌تواند با تغییر و تحولات مبتنی بر آزادی و خواست آدمی افتد. در این میان تأسیس دولت مهدوی به آمادگی انسان بستگی دارد که چگونه و با چه محتوایی در دگرگونی‌ها بکوشد و بتواند زندگی و جامعه خود را بدان سوی رهنمون گرداند. ◀️ انتظار جز این نیست که انسان بتواند با اختیار و آزادی خود امام صالح و عادلی را برگزیند و راه را برای تأسیس دولت وی فراهم آورد. به هر حال مفهوم انتظار با عنصر آمادگی در هم آمیخته است. هرگاه انسان از این آمادگی برخوردار گشت و با آزادی خود، راه مورد رضای الهی را برگزید، زمینه پایان انتظار و تأسیس دولت مهدوی فرا رسیده است. ✏️ سید حسین میکائیل 🆔 @farhang_puya
🛑 امام على علیه السلام: فرصت ‌ها چون ابر بهارى در می‌گذرند. پس آن را در انجام دادن انواع خير غنيمت بدانيد؛ زيرا در غير اين صورت، پشيمانى به بار می‌آيد... 📚 غررالحكم حدیث ۳۵۹۸ 🆔 @farhang_puya
🌐 انرژی هسته‌ای در زمان پهلوی دوم ♻️ کشور ما همزمان با تحولات جهانی درصدد ایجاد مراکز اتمی برآمد. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، در زمانی که رژیم دست نشاندۀ پهلوی در ایران حاکمیت داشت، کشورهایی که اکنون در برابر استفاده صلح‌جویانۀ جمهوری اسلامی ایران از انرژی هسته‌ای ایستاده‌اند، شاه را به راه اندازی هر چه سریعتر نیروگاه‌های هسته‌ای تشویق کردند. 🔰 گرچه در پی این تشویق‌ها گام‌های مؤثری برای دستیابی به مصارف صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای برداشته نشد اما تلاش‌های جسته و گریخته‌ای به شرح زیر انجام گرفت: در سال ۱۳۳۵ شمسی مجلس شورای ملی وقت ایجاد مرکز اتمی دانشگاه تهران را تصویب کرد. پنج سال بعد در سال ۱۳۴۰ کلنگ احداث این مرکز در تهران به زمین زده شد. شش سال پس از آن در آذر ماه ۱۳۴۴ راکتور پنج مگاواتی آموزشی و تحقیقاتی ایران آماده به کار شد. 🔚 تاریخ صدور فرمان ایجاد سازمان انرژی اتمی ایران اسفند ماه ۱۳۵۲ بود و در فروردین ۱۳۵۳ این سازمان تشکیل شد. در پی تشویق‌ها، توصیه‌ها و دستورهای مکرر سران استکبار، سرانجام در تیرماه ۱۳۵۵ بین رژیم پهلوی و وزارت تحقیقات و صنعت آلمان آلمان غربی موافقت‌نامه‌ای برای تأسیس نیروگاه اتمی در بوشهر امضا شد و سپس قراردادی در این زمینه تنظیم گردید. ✏️ سید عبدالمجید اشکوری 🆔 @farhang_puya
⭕️ روش‌های بازرسی آژانس 1⃣ بازرسی عادی: این نوع بازرسی در محل معرفی شده از سوی کشورهای عضو صورت می‌گیرد. بازرسان پس از حضور در محل، شیوه‌های حسابرسی دولت‌ها برای تعیین مواد هسته‌ای و استقرار تأسیسات و تجهیزات اطلاعات ارائه شده از سوی کشورها را مورد بررسی قرار می‌دهند. 2⃣ در مواردی که آژانس بازرسی از تأسیسات با مواد هسته‌ای کشور عضو را ضروری بداند، چنانچه شورای حکام آژانس بازرسی ویژه را تصویب کند، این بازرسی انجام خواهد شد. در مواردی که دولتی قصد صدور مواد هسته‌ای خود را داشته باشد، باید تا دو هفته پیش از ارسال مواد مراتب را به آگاهی آژانس برساند. در این صورت اگر آژانس، بازرسی از محموله را ضروری تشخیص دهد، از عضو خواهد خواست که امکانات لازم را برای بازرسی از محموله فراهم آورد. سپس بازرسان در محل حضور یافته و پس از درج مشخصات مواد، به پلمپ کردن محموله اقدام خواهند کرد. 3⃣ بازرسی داوطلبانه: در برخی موارد، کشور عضو از آژانس درخواست خواهد کرد که از تأسیسات کشورش بازرسی به عمل آورد؛ چنان که ایران در سال‌های ۱۳۷۲ و ۱۳۷۴ برای اثبات صلح‌آمیز بودن فعالیت‌هایش و به منظور خنثی کردن تبلیغات دولت آمریکا، از آژانس این تقاضا را کرده بود. این نخستین بار بود که چنین بازرسی‌هایی توسط آژانس انجام می‌گرفت. 🖊 سید عبدالمجید اشکوری 🆔 @farhang_puya
31.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | چرا صهیونیست‌ها شهید اسماعیل هنیه را ترور کردند؟ 🎙 حجت‌الاسلام محمد سعادتمند 📍 آیا تابحال از زاویه دید قرآن کریم به این شهادت نگاه کرده‌اید؟ 🆔 @farhang_puya
⭕️ دشمن‌شناسی در قرآن ‼️ یکی از مهم‌ترین مسائلی که قرآن در آن بر موقعیت‌شناسی مؤمنان تاکید کرده و درباره غفلت از آن هشدار می‌دهد، دشمن‌شناسی است. آیات متعددی از قرآن این مساله را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند. قرآن دشمن اصلی انسان‌ها را شیطان می‌داند: «ان الشيطان كان للانسان عدوا مبینا» (اسراء، ۱۷) ⛓ چرا که همواره درصدد است تا زشتی‌ها را زیبا جلوه دهد و اعمال بد را زینت داده و آن را به صورت اعمال زیبا نمایش می‌دهد: «وَ زَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطَانُ ما كانُوا يَعْمَلُونَ» (انعام، ۴۳) خداوند همچنین از دشمنان دیگری نیز نام می‌برد و مسلمانان را به موقعیت‌شناسی در برابر حیله‌های آن‌ها فرا می‌خواند. این دشمنان بزرگ عبارتند از: یهودیان: »لَتَجِدَنْ أَشَدّ النّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ...» (مائده، ۸۲) – به طور مسلم دشمن‌ترین مردم نسبت به مؤمنان را یهود خواهی یافت. ✏️ علی‌اکبر عالمیان 🆔 @farhang_puya
🛑 امیرالمؤمنین عليه السلام: هر كه عقل خود را كامل بداند، بلغزد. 📚 ميزان الحكمه جلد۷ صفحه۵۵۳ 🆔 @farhang_puya
💎 وابستگی به دشمن، ام‌ُّ‌الفساد ❇️ مسئولین ما یک وظیفه‌ای دارند که حتما باید جامعه را به خوبی اداره کنند، مردم هم اگر اعتراضی دارند عاقلانه و عالمانه بیان کنند، اما آن ضلع سومی که خدای ناکرده فساد را راه می‌اندازد، کشور را ناامن می‌کند و آشوب ایجاد می‌کند این وابسته به بیگانه است. ‼️ قرآن در خصوص برخورد با دشمنان فرمود «و ليجدوا فيكم غلظه»؛ یعنی حتما دشمنان باید در شما غلظت و ستبری را احساس کنند. این امر حاضر به ما است. این که فرمود «و ليجدوا» یعنی حتما بر شما واجب است که دشمنان در شما قدرت احساس کنند، یعنی مقتدر باشید، طرزی باشید که نتوانند در شما نفوذ کنند، حالا چه جنگ نرم و چه جنگ سخت؛ این امر الهی است. 📣 آیت‌الله جوادی آملی 🆔 @farhang_puya
📌 در خط مقدم رسانه - بخش اول - ⬅️ برای این‌که بدانیم وظیفه ما در استفاده از فضای مجازی چیست، ابتدا به برخی مبانی دینی اشاره می‌کنیم که می‌تواند در این جهت راه گشا باشد 1⃣ استفاد از چیزهایی که سودمند است، مجاز و استفاده از چیزهای زیان‌بار ممنوع است. اما برخی چیزها هم سودمند هستند و هم زیان بار؛ یعنی برخی نتایج سودمند دارند و برخی نتایج زیان‌بار. در این موارد تنها وجود برخی سودها یا زیان‌های قطعی یا احتمالی موجب جواز یا عدم جواز استفاده از آن‌ها نیست؛ بلکه ملاک برای جواز و عدم جواز استفاده از یک چیز برآیند سودها و زیان‌های آن است. برای مثال، با این که در شراب فوایدی نیز هست، استفاده از آن مجاز نیست؛ چون در مجموع زیانش بیشتر است. 2⃣ تشخیص برخی سودها و زیان‌های یک چیز با تجربه و تعقل ممکن است. اما برخی سودها و زیان‌ها یا درجه سود و زیان برخی چیزها با دانش عادی قابل تشخیص نیست و قواعد و احکام شرعی معیار نهایی برآیند سود و زیان یک چیز هستند. برای مثال ممکن است دانشمندان خواص مفید برخی نوشابه‌های الکلی را کشف کنند، اما این مقدار برای تجویز استفاده از آن‌ها کافی نیست. ⏺ دلیل شرعی بر حرمت نوشابه‌های مست‌کننده یا حاوی مواد مست‌کننده نشان می‌دهد که زیان آن‌ها در مجموع بیشتر است، تا حدی که پرهیز قطعی از آن‌ها لازم است. شریعت بر مبنای سود و زیان‌های مادی و معنوی و دنیوی و اخروی فرد و جامعه چیزی را تجویز یا تحریم می‌کند. در شریعت ملاک‌های کلی برای درجه اهمیت امور مختلف وجود دارد؛ مثل این‌که حفظ دین مهم‌تر است از حفظ جان و مال. ✍ مجتبی مصباح 🆔 @farhang_puya
📝 | چرا دکتر اسماعیل هنیه در ایران ترور شد؟ 🖇 طبق اخبار رسیده ایرانیان ساکن در برخی از کشور‌های جبهه مقاومت مورد بی‌لطفی برخی از برادران عرب قرار گرفتند. علت این مسئله آن است که اعراب متعصب گمان کردند ترور شهید هنیه به دست ایرانیان انجام شده است. 🔚 در حقیقت این یکی از استراتژی‌های یهودیان صهیونیست است. آنها شهید اسماعیل هنیه که فردی عرب است را در مرکز ایران ترور کردند تا از این طریق، اعراب متعصب و محدود به مفاهیم ناسونالیسم، ترور انجام شده را بر گردن ایرانیان بیاندازند. ⭕️ جبهه مقاومت که اکنون پشت دیوار‌های قدس در حال شهید دادن است، شمارش معکوس مرگ حیات یهود را به راه انداخته است؛ طبیعی است که دشمن صهیونی در این باتلاق دست و پا بزند و به اختلافات قومی درون جبهه مقاومت دامن زند. 🆔 @farhang_puya
🔴 جنبش بابیه و شروع کشف حجاب در ایران 🔰 مصاف این جریانات انحرافی با اعتقادات مسلمانان بخصوص مسئله حجاب را باید از همان آغازین روزهای پیدایش بابیت جستجو کرد. هنگامی که علی محمد باب، رهبر این فرقه در قلعهٔ چهریق در زندان به سر می‌برد، پیروان و طرفداران او در دشت بدشت، نزدیک شاهرود اجتماع کرده و به قول نبیل زرندی مورّخ بهائیت که درباره قره العین می‌نویسد: «ناگهان حضرت طاهره بدون حجاب و با آرایش و زینت به مجلس ورود نمود.» ◀️ وی با این شگرد که در تاریخ انبیاء الهی بی سابقه بود، با لغو دیانت اسلام، فسخ احکام آن را اعلام کرد. در دوره‌های بعد به ویژه در عصر مشروطه این فعالیت حجاب‌زدایی ازلی‌ها و بهایی‌ها شدت بیشتری گرفت از میان آنها می‌توان به صدیقه دولت آبادی خواهر یحیی دولت آبادی ازلی مشهور اشاره کرد. 🔘 وی در سال ۱۲۹۶ش اولین مدرسه دخترانه را در شهر اصفهان دایر کرد و یک سال بعد برای زمینه‌سازی بی‌حجابی شرکت خواتین اصفهان و دو سال بعد شرکت آزمایش بانوان را تشکیل و در سال ۱۲۹۸ نیز مجله زبان زنان را تأسیس کرد. در کنار جریان ازلی بهائی‌ها نیز در ترویج بی‌حجابی نقش مهمی داشتند. ✏️ سید عبدالمجید اشکوری 🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تصاویر که حزب الله از فؤاد شکر، فرمانده‌ای که توسط اسرائیل ترور شد، منتشر کرد 🆔 @farhang_puya
🛑 امیرالمؤمنین عليه السلام: حريص فقير است، حتّى اگر كران تا كرانِ دنيا را مالک شود. 📚 غررالحكم حدیث۱۷۵۳ 🆔 @farhang_puya
💢 مردم ستون دین هستند ◀️ حضرت امیر در نامه‌ای که به مالک اشتر نوشتند فرمودند، ای مالک بدان مردم ستون دین هستند. در دوران حکومت سقیفه هم نماز و حج و زکات بود اما آنها در اسارت بودند و از حج و نماز اسیر، کاری ساخته نیست، این غدیر است که می‌تواند دین را آزاد کند. ما این افتخار را داریم که با جان و دل منتظر ظهور حضرت حجت باشیم. 🔰 امیرالمومنین نقش مردم در جامعه اسلامی را به خوبی بیان می‌کنند و می‌فرمایند مهم‌ترین ستون دین، مردم‌اند، داشتن رهبر معصوم نیمی از قضیه است؛ نیم دیگری از وظیفه به عهده مردم است. مانند حکومت حضرت امیر که هر چند رهبر، معصوم بود اما چون مردم همراه حضرت نبودند، به شهادت حضرت منتهی شد. این جمله حضرت که «مردم ستون دین هستند» یک جمله خبری است که صبغه تربیتی دارد، این جمله خبری به داعیه انشاء القاء شده است؛ یعنی مردم بکوشید تا ستون دین باشید؛ جامعه مهدوی، جامعه‌ای است که ستون دین باشد. 📝 آیت‌الله جوادی آملی 🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👿 نزدیک شدن شیاطین جنی به زمین 🔚 ضرورت دعا در چنین شرایط 👤 حجت الاسلام و المسلمین شجاعی 🆔 @farhang_puya
⭕️ بیعتی از روی عشق و علاقه 🔗 شرکت در فرصت‌های انتخاباتی نظام جمهوری اسلامی، رسالت خطیری است که همواره در هر دوره‌ای با شعور سیاسی مردم در شهرها و روستاها از هر صنف و گروه و زبان و قومیت و فرهنگی که هستند گره خورده است. نمونه بارز ایـن شـعور سیاسی و انقلابی را مردم ما با حضور گسترده و فوق‌العاده چشمگیر خود در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن هر ساله به منصه ظهور می‌رسانند. 🔻 بر حسب اطلاع آمایشی امسال، شرکت مردم از عموم اقشار و طبقات در این حماسه جاویدان نسبت بــه سال‌های گذشته ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش داشته است. 🔰 این در حالی است که کسی مردم را برای شرکت در راهپیمایی وادار و يا تطمیع و یا تهدید نکرده است. لیکن این خود مردم هستند که با حضور بصیرت‌افزای انقلابی و هشیاری ایمانی و روحیه ولایی و عشق و ارادت به امام و رهبری و وطن شهیدپرور اسلامی سرشار از اشتیاق کامل همراه فرزندان و عزیزان خود امسال نیز همچون ۴۴ سال گذشته بهتر از سال‌های پیش ارادت و بیعت خویش را با امام راحل و مقام معظم رهبری و شهیدان با کمال اخلاص ابراز داشتند. مردم ما با تمام وجود بار دیگر همین موضع و موقعیت را برای حضور در میدان رأی و انتخابات هم تکرار کردند. ✏️ مدیر مسئول 🆔 @farhang_puya
👆📣 سلسله نشست‌های تبیینی-بصیرتی دفتر ارتباطات فرهنگی به مناسبت محرم الحرام ۱۴۴۵ 🟢 مکتب عاشورا 🟢 تبیین ویژگی‌های مکتب عاشورا همراه با نقد کتاب «عاشورا؛ فساد و اصلاح» اثر حجت‌الاسلام دکتر فیرحی 🗂 موضوع: 🔴 تحلیل عاشورا و مسئله بیعت جلسه ۱ 🎙 کارشناس: حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین رضازاده مدرس حوزه علمیه قم، پژوهشگر فقه سیاسی ⏰ زمان: دوشنبه 1403/5/15 ساعت 18:00 📡 آدرس مجازی: 🌐 https://tekye.net/tekye/live/3856👈 جدیدباترافیک‌رایگان👆 🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/live 🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe https://www.aparat.com/dpfqom/live 🌐 https://web.rubika.ir/#c=c0B2xs30daaa5d0480cc739eb3cec3e3 🆔 @difqom https://eitaa.com/difqom
💠 امام علی عليه ‏السلام: كينه، كارهاى نيک را از بين مى ‌برد. 📚غررالحكم حدیث۶۴ 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
📌 در خط مقدم رسانه - بخش اول - ⬅️ برای این‌که بدانیم وظیفه ما در استفاده از فضای مجازی چیست، ابتدا
📌 در خط مقدم رسانه - بخش دوم - 3⃣ ممکن است برآیند سود و زیان یک چیز در موارد مختلف متفاوت باشد؛ یعنی در برخی موارد، در مجموع سودمند باشد و در برخی موارد در مجموع زیان‌بار. روشن است که استفاده از این امور در همان مواردی که برآیندش سودمند است مجاز و در موارد دیگر غیر مجاز است. این موارد خودشان چند صورت دارند: ◀️ گاه آن چیز در صورتی که در اختیار برخی افراد باشد سودمند است اما همان چیز اگر در اختیار افرادی دیگر باشد، زیان‌بار است. در این حالت استفاده از آن برای دسته اول مجاز و برای دسته دوم غیر مجاز است و نباید در اختیار آن‌ها قرار گیرد. ◀️ گاه برخی اقسام یک چیز سودمند است و برخی اقسام آن زیان‌بار. در این صورت استفاده از قسم سودمند آن مجاز است و بایستی از آن بهره جست. اما از قسم زیان‌بار باید پرهیز و ممانعت شود. برای مثال عرضه خوراکی‌های مفید مجاز و عرضه خوراکی‌هایی که احتمالا زیان‌بار هستند ماننـد خوراکی‌هایی که تاریخ مصرف آن‌ها گذشته غیر مجاز است. ✍ مجتبی مصباح 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
📌 در خط مقدم رسانه - بخش دوم - 3⃣ ممکن است برآیند سود و زیان یک چیز در موارد مختلف متفاوت باشد؛ ی
📌 در خط مقدم رسانه - بخش سوم - 4⃣ گاه تشخیص سود و زیان یک چیز یا تشخیص این که از اقسام مفید است یا از اقسام زیان‌بار، به کارشناسی نیاز دارد. در این موارد نظارت و تأیید کارشناسان نیز لازم است. از این رو، مؤسسه استاندارد کالاهای قابل اعتماد را مشخص می‌کند و نشریات هم به همین دلیل نیازمند نظارت و ارزیابی هستند. 5⃣ درباره استفاده یا عدم استفاده از چیزهای سودمند یا زیان‌بار هر یک از فرد خانواده، جامعه و حکومت وظایفی دارد. هر فرد باید وظیفه خود را تشخیص داده و بدان عمل کند. افراد خانواده نیز وظایفی نسبت به یکدیگر دارند و باید به یکدیگر در تشخیص وظیفه و عمل به آن کمک کنند. والدین باید برای کمک به رشد و تعالی فرزندان وسایل لازم را در حد مقدور فراهم کنند و جلوی استفاده آن‌ها از امور زیان بار را بگیرند. ✍ مجتبی مصباح ٢٩ 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
📌 در خط مقدم رسانه - بخش سوم - 4⃣ گاه تشخیص سود و زیان یک چیز یا تشخیص این که از اقسام مفید است ی
🔚 در خط مقدم رسانه _بخش چهارم_ 🔻 جامعه هم در قبال یکدیگر مسؤولیت دارند و نمی‌توانند نسبت به خوشبختی و بدبختی دیگران و هدایت و گمراهی آن‌ها بی‌اعتنا باشند. حکومت نیز باید راه رشد و تعالی را برای افراد جامعه فراهم کند، از فساد و کج‌روی جلوگیری کند. طبیعی است که مسؤولیت هر یک از آن‌ها برحسب شرایط و نیز امکاناتی که در اختیار دارند متفاوت است. 🔻اگر درباره یک موضوع افراد یا نهادهای گوناگون مسؤولیت داشته باشند، چنانچه برخی از آن‌ها مسؤولیت خود را انجام ندهند، وظیفه از دوش دیگران برداشته نمی‌شود و دیگران باید وظیفه خود را در حد توان انجام دهند. فضای مجازی از قواعدی که گفتیم مستثنا نیست. بنابراین، برای آن که بدانیم وظیفه ما در برابر فضای مجازی چیست، باید از همین مبانی استفاده کنیم. 📝 مجتبی مصباح 🆔 @farhang_puya
📝 | آقای احمدی‌نژاد نسبت به ترور ترامپ موضع صریح می‌گیرد و آن را «زشت‌ترین اقدام انسانی» تلقی می‌کند. اما او در برابر ترور اسماعیل هنیه هیچ موضعی نمی‌گیرد و این مسئله، سوژه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. ❌ خداوند در قرآن کریم، شدیدترین دشمنان نسبت به مسلمانان را «یهود» می‌داند. با توجه به حمایت‌های صریح و واضح دولت آمریکا از این دشمنان اسلام، جای هیچ شبهه‌ای نیست که آمریکا نیز کم از یهود ندارد. چطور ترور کسانی که به تروریست‌های تاریخی کمک می‌کنند، ضد انسانی است اما ترور افرادی که در برابر نسلِ فرماندهانِ اردوگاهِ جبهه باطل ایستادند، مستحق سکوت و بی‌طرفی است؟ 🖇 پ.ن: حمایت از حامیِ نسل تروریست‌های انبیا، بالاخص رسول الله(ص)، چه مفهومی را می‌رساند؟ 🆔 @farhang_puya
🛑 امام على عليه السلام: استمرار در عبادت، نشانه دستيابى به خوشبختى است. 📚 غررالحكم حدیث۵۱۴۷ 🆔 @farhang_puya