نشریه فرهنگ پویا
🔁مبانی و اصول فرقههای کابالیستی(۱): 1⃣یهودگرایی (جودائیسم که منظور ما مکتب انحرافی غالباً فریسی ام
🔁مبانی و اصول فرقههای کابالیستی(۲):
4⃣نگاه تطبیقی جهان شرّ (سیترا اهرا) و اهریمن با اسلام و مسلمانان؛ (مخالفت مقدس قبالائیان با مسلمانان و مسیحیان، بهویژه تضاد با حکومتهای خلیفهگری خاورمیانه)؛
5⃣جسمانگاری خدا و تلاش برای اندازهگیری قامت خداوند (شیعور قوما) و عرش خداوند (معسه مرکابا)؛
6⃣تلاش برای فهم اسرار خلقت(معسه برشیت) و چگونگی تکمیل خلقت الهی در آخرالزمان؛
7⃣جادوگرایی و علوم غریبه و کیمیاگری و جستجوی سنگ جادو و جام سحرآمیز جهانبین؛
8⃣اعتقاد به تجلّیات یا صفات خدا یا سِفیراها (سفیروت) در قالب درخت حیات و قدرت درخت حیات؛
9⃣میل به ارتباط با فرشتگان و اجنّه برای استفاده از قدرت و علم آنها؛
🔟حروفگرایی و میل به تسلط بر عالم از راه اسرار حروف و اعداد.
✍محمد ابرقویی| #شماره_21
#یهود
#کابالیسم
#استکبار_ستیزی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🔁مبانی و اصول فرقههای کابالیستی(۲): 4⃣نگاه تطبیقی جهان شرّ (سیترا اهرا) و اهریمن با اسلام و مسلمان
🔁مبانی و اصول فرقههای کابالیستی(۳):
1⃣1⃣تقدّس برخی اعداد خاص مانند ۹ فرمانده سلحشور صلیبی در مبارزه با اسلام، ۲۲حرف عبری، حرف گمشده بیست و سوم در عبری که رازهای خلقت و هستی را برملا میکند و...؛
2⃣1⃣تقدّس ذاتی حروف عبری و سعی در کشف حرف بیست و سوم عبری برای فهم اسرار هستی؛
3⃣1⃣میل به تسلط اومانیستی بر عالم از طریق فرهم رازهای آن؛
4⃣1⃣تمایل به مکاتب عرفانی فلسفی یونانی(هلنیستی) و گنوسیستی و چندگانهگرا؛
5⃣1⃣تمایل به کهانت و جادوگری و اساطیر و خدایان مصر باستان؛
6⃣1⃣پاگانیسم و چندگانهپرستی و شرک باستان، تاثّر از فرهنگ رومی و بابل باستان؛
7⃣1⃣وثنیّت (دو خداگرایی) یا اعتقاد به دو مبدأ خیر و شرّ (گنوسیسم یا غنوصیگری)؛
8⃣1⃣طرح ایدهها و آرمانهای قومی یهودی به زبان عرفانی؛
9⃣1⃣برتری نژاد عبرانی و حکومت آخرالزمانی بنییعقوب در سرزمین مقدس؛
0⃣2⃣آدم قدمون (انسان اصلی یا متاترون که در برخی تعابیر به عنوان خدا یا نزدیکترین فرد به خدا شمرده میشود).
✍محمد ابرقویی| #شماره_21
#یهود
#کابالیسم
#استکبار_ستیزی
🆔 @farhang_puya
📘خطر انقلابزدایی از حوزه
💎حضرت امام(ره) در منشور روحانیت، خطر انقلابزدایی از حوزه را مورد توجه قرار دادند و فرمودند:
راستی اگر کسی فکر کند که استعمار، روحانیت را با این همه مجد و عظمت و نفوذ تعقیب نکرده و نمیکند، سادهاندیشی نیست؟
💎امام خامنهای(حفظه الله) درباره این خطر فرمودند:
با توجه به نقش ممتاز و بیبدیل حوزه علمیه قم در پیروزی انقلاب اسلامی، اکنون انگیزهها و طرحهایی برای «انقلابزدایی» از حوزه علمیه وجود دارد.
🔹گاه به صراحت با اصل انقلاب مخالفت میشود اما گاهی غیر مستقیم با مبانی و مبادی اعتقادی انقلاب مخالفت میشود که باید در این زمینه حساس بود و تأکید مکرر بر ضرورت هوشیاری در مقابل استکبار و امریکا به همین علت است.
✍محمد رضا باقرزاده| #شماره_33
#حوزه_علمیه
#امامین_انقلاب
🆔 @farhang_puya
⚫️رشد کاریکاتوری روح
⬛️شهید مطهری کمال نهایی انسان را در تعادل و توازن استعدادهای او میداند. مقصود از هماهنگی و توازن در این جا این است که در عین این که همه استعدادهای وجودی انسان رشد میکند، رشدشان هماهنگ باشد و رشد یکی بیش از دیگری نباشد.
◼️به عنوان مثال اگر کودکی در حال رشد و نمو است، بعضی از اعضای بدنش بیش از سایر اعضا رشد یابد در نهایت چه خواهد شد؟ پس از مدتی با کودکی مواجه خواهیم شد که قسمتی از بدنش رشدی نکرده و قسمتی دیگر بیش از حد رشد کرده است، این عدم هماهنگی در رشد اعضای بدن را در ابعاد مختلف باطنی انسان نیز میتوان مثال زد.
◾️اگر انسانی اهل عبادت است؛ اما در تأمین معاش برای خانواده کمکاری میکند یا اگر انسانی در مقولهای؛ مانند عشق یا آزادی افراط به خرج دهد و در مقولهای دیگر تفریط کند، همهی اینها در نهایت منجر به «رشد کاریکاتوری» روح میشود.
▪️یعنی قسمتی از فضایل انسانی بسیار پررنگ و قسمتی دیگر کمرنگ و بیرمق میشود؛ از این رو انسان کامل انسانی است که تمام قوای روحی و باطنی او بهصورت هماهنگ رشد کرده و به حد تکامل رسیده است.
✍محسن مؤمنی| #شماره_40
#شهید_مطهری
#معارف
👈علاقمندان جهت خریداری #شماره_40 نشریه فرهنگ پویا با رویکرد اخلاق و معنویت در گام دوم انقلاب با شمارۀ 02536624811 تماس حاصل کنند.
🆔 @farhang_puya
🌸 بفرمایید بهشت
🔻حضرت فاطمه عليهاالسلام:
بِشرٌ في وَجهِ المُؤمِنِ يُوجِبُ لِصاحِبِهِ الجَنَّةَ
❇️ خوشرويى هنگام روبهرو شدن با مؤمن، بهشت را بر فرد خوشرو واجب مىكند.
📚 بحارالانوار، ج ۷۵، ص ۴۰۱
#حدیث
🆔 @farhang_puya
📍 تصویر شماره دوم پویا
#شماره_2
📌 شماره 40 نشریه فرهنگ پویا منتشر شد ...
◾️ 👈علاقمندان جهت خریداری #شماره_40 نشریه فرهنگ پویا با رویکرد اخلاق و معنویت در گام دوم انقلاب با شمارۀ 02536624811 تماس حاصل کنند.
#فرهنگ_پویا
🆔 @farhang_puya
⤵️وجه تفاوت انقلاب اسلامی ایران با انقلابهای دیگر در جهان(۱)
↩️انقلاب اسلامی، بازگشت به هویت دینی و ارزشهای انسانی و ملی مبتنی بر آموزههای اسلام بود؛ از همین رو امام خمینی(ره) این انقلاب را چه در ماهیت و چه در چگونگی پیروزی و استمرار و امتداد حرکت، متفاوت از همهی انقلابهای جهان خواندند.
✍حسن ابراهیمزاده| #شماره_40
#انقلاب_اسلامی
#هویت_اسلامی_جامعه
👈علاقمندان جهت خریداری #شماره_40 نشریه فرهنگ پویا با رویکرد اخلاق و معنویت در گام دوم انقلاب با شمارۀ 02536624811 تماس حاصل کنند.
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⤵️وجه تفاوت انقلاب اسلامی ایران با انقلابهای دیگر در جهان(۱) ↩️انقلاب اسلامی، بازگشت به هویت دینی
↙️وجه تفاوت انقلاب اسلامی ایران با انقلابهای دیگر در جهان(۲)
⬅️حرکت و حوادث آیندهی انقلاب و رویارویی مردم انقلابی با جریانهای مخالف اسلام و پدیدههای گوناگون سیاسی و اجتماعی، پایداری آنان بر ارزشهای اسلامی و جانفشانی آنان بر سر آرمانهای الهی، در حقیقت مهر تأییدی بر تعریف درست حضرت امام از این انقلاب و ماهیت و تفاوت آن با انقلابهای دیگر بود.
⬅️این تعریف از انقلاب هرگز به معنای نفی تلاش مردم انقلابی برای دستیابی به دیگر مطالبات و مشترکات دیگر با انقلابهای دیگر؛ چون برداشتن نظام طبقاتی، اجرای عدالت و به حرکت درآوردن چرخهای پیشرفت و بالندگی نبود.
⬅️اما هزینههای بسیار سنگین مردم برای ارزشهای الهی انقلاب و تقدیم هزاران شهید و حضور پرمعنای آنان در حوادث و صحنههای سختی که پای دفاع از باورهای دینی به میان میآمد به خوبی ثابت کرد، اصل و اساس انقلاب و سرنگون کردن رژیم منحوس پهلوی، بازگشت به تحول انسانی و تربیت انسان الهی بوده است.
✍حسن ابراهیمزاده| #شماره_40
#انقلاب_اسلامی
#هویت_اسلامی_جامعه
👈علاقمندان جهت خریداری #شماره_40 نشریه فرهنگ پویا با رویکرد اخلاق و معنویت در گام دوم انقلاب با شمارۀ 02536624811 تماس حاصل کنند.
🆔 @farhang_puya
📚رابطهی رمان و سینما
📗اگر رماننویسی وجود نداشت، سینما هم هرگز بدین مسیر تاریخی کنونی نمیافتاد و صورت تاریخی سینما به نحو دیگری محقق میشد.
📕صورتهای دیگری را که سینما به مثابه یک واقعیت تاریخی میتوانست به خود بگیرد، از نظرهایی که در باب سینما عنوان میشود و تعاریف مختلفی که برای آن ذکر میکنند میتوان حدس زد: سینما به مثابه تصویر محض، سینما به مثابه ادامهی نقاشی، سینما به مثابه یک هنر آوانگارد، سینما به مثابه یک رسانهی ارتباطی و...
📘هیچ یک از اینها عیناً همان صورتی نیست که سینما به طور طبیعی در طول تاریخ به خود گرفته است.
📙برای ادراک ماهیت تلوزیون باید سینما را شناخت و برای شناخت سینما، باید درباره رماننویسی اندیشه کرد. سینما نسبتی بسیار جدی با رمان دارد؛ اما کدام سینما؟ کدام رمان؟ از آن زمان که «ویکتور هوگو» به یک ضرورت تاریخی پاسخ گفت و فریاد زد: «صد بار میگویم: هنر برای هنر»، هنوز هم هر بار که بحثی از هنر به میان میآید، این پرسش جواب ناگفته خود را باز مینماید که «هنر برای چه؟»
✍️شهید مرتضی آوینی| #شماره_10
#هنر
#سینما
🆔 @farhang_puya