eitaa logo
نشریه فرهنگ پویا
2.4هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
850 ویدیو
15 فایل
فرهنگ پويا با تحليل‏ها و راه‏كارهاى دقيق از جريان‏هاى سياسى و فرهنگى جامعه و با بهره‏گيرى از آثار نويسندگان متعهد و جوان حوزه و دانشگاه، نسل امروز را با مباحث فرهنگی آشنا می‌سازد. ارتباط با نشریه با: @manshoorat_def
مشاهده در ایتا
دانلود
نشریه فرهنگ پویا
⚠️ بی‌خیال توهین و تحقیر دیگران را! (قسمت دوم) 💄 صورت‌های بزک کرده، موهای چرب و ژل‌زده یا برق گرفته
⚠️ بی‌خیال توهین و تحقیر دیگران را! (قسمت سوم) ➰ می‌توان گفت که مد به تغییر سلیقه ناگهانی و مکرّر و اکثر یا برخی از افراد جامعه اطلاق می‌شود که باعث گرایش و بروز رفتارهای خاص یا مصرف کالاهایی ویژه و پیش گرفتن سبکی نو می‌شود. ⛔️ تباهی شخصیت ❌ کمبود شخصیت را نمی‌توان با نگاه هوس انگیز دیگران پر کرد. با این کار آدمی هر روز افسرده‌تر و با پیروی از مد و بی‌عفتی، بی‌ارز‌ش‌تر و در نهایت بی‌شخصیت‌تر می‌گردد. 🗑 مصرفی شدن 🔘 مدپرستی، کم کم انسان را به موجودی مصرفی تبدیل می‌کند که هر لحظه و هر ثانیه خرید یک لباس، یک وسیله و یک کالای جدید، تمام همّ و غمّ چنین فردی می‌شود. ♨️ محرومیت از عشق و علاقه 〽️ وقتی فرد با پیروی کورکورانه از مد، خواسته یا ناخواسته به سمتی و بی‌بند و باری کشیده می‌شود، محبت همسر، خانواده و به مرور زمان اطرافیان را از دست می‌دهد. 🖊 محمد متین 🆔 @farhang_puya
⚔️ فضای مجازی Vs زندگی حقیقی (قسمت اول) 💥 خلاصهٔ وضعیت اکنونِ ما، غوطه‌خوردن و تنفس میان صدها پیچ اینترنتی است. در هر سن و سالی، با هر سلیقه‌ای، با هر نوع نیازی و با هر ملیت و مذهبی! سهل است سخت گفتن از مشتی آمار و ارقام در مورد کم و کیف گرایش به فضای مجازی که اگرچه زیاد شنیده‌ایم اما هنوز رعب‌آورند و البته بیش از آنکه رعب‌آور باشند، تفکر برانگیزاند. صفت رعب‌آور، نه از باب مبالغه بلکه از باب تماشای فاصله‌ای است که میان انسان امروز و انسان کامل ایجاد شده است. 📲 این فاصله به زعم من، نه محصول ارتباطات مدرن، بلکه مستقیم محصولِ بیگانگی روزافزون ما با تفکر و نقد است؛ چه اینکه در جهان کنونی، مفرّی از دستاوردهای مدرن و مشخصاً فضاهای مجازی و اینترنتی نداریم، و لاجرم، تنها آگاهی است که ضمن صیانت از ما و ارزش‌هایمان، حضورمان را در میانه این دستاوردهای نوین، موجّه و معقول می‌سازند. 🖊 الهام عباسی 🆔 @farhang_puya
❎ کار نداشت کیست، دقت می‌کرد چه میگویی؟ 🎙 استاد حسن رحیم‌پور ازغدی: ✳️ من ایشان [علامه مصباح] را پنج شش جلسه بیشتر ملاقات نکردم. یک جلسه یادم است فقط برای نقد ایشان رفتم. یعنی از اول تا آخر من به ایشان اعتراضات علمی می‌کردم که این حرف شما غلط است به این دلائل. یا چرا راجع به فلان مساله اینگونه گفتید؟ ✅ یک لحظه ندیم ایشان چهره‌اش بگیرد و ناراحت شود که تو کی هستی که آمدی اینجا به من نقد می‌کنی؟! ابدا. دقیق گوش می‌کرد. کار نداشت کیست، دقت می‌کرد چه میگویی؟ یکی یکی هم جواب داد. 🆔 @farhang_puya
💠 مکتب اسلام، مکتب تمدن‌ساز (بخش اول) 💢 یکی از ملاک‌های شناخت و جایگاه و اهمیت هر مکتبی را می‌توان در انگاره‌های تمدنی آن مکتب جستجو کرد. مکتب اسلام که سعادت دنیا و آخرت انسان و هستی را در برنامه خود دارد، از نظر بنیان‌های تمدنی نیز برترین مکتب است. برای فهم این مطلب، لازم است تا با اقسام جوامع بشری و مفهوم تمدن‌سازی آشنا شد. ⚡️ تمدن‌های بشری که عمدتا شامل تمدن‌های مادی است، در طول تاریخ با فراز و فرودهایی همراه بوده‌اند، بر اساس باورهای اسلامی، آن‌چه در نهایت، بشریت را به سعادت می‌رساند، تمدن اسلامی است که علاوه بر امور دنیوی، نگاه عمیقی به معنویات و امور اخلاقی نیز دارد. این مطلب نیز ریشه در باورهای هستی‌شناسانه اسلام دارد. ادامه دارد ... ✂️ برشی از یادداشت محسن مومنی در نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya
🔘 علامه مصباح‌یزدی، مولد علوم انسانی اسلامی ✍️ محسن مومنی: ▪️ دغدغه علامه مصباح در تمام این سال‌ها ورود دیانت به همه حوزه‌های زندگی انسان بوده است، از نظام تعلیم و تربیت، اقتصاد، متون درسی و ... گرفته تا روان‌شناسی و سبک زندگی. از این روست که ایشان را یک تئوریسین تمدن اسلامی می‌دانیم. ▪️ اگر تلاش‌های شبانه‌روزی ایشان و شاگردانشان نبود معلوم نبود اروز علوم انسانی ما دچار چه بلایی شده بود. تلاش‌های این مجاهد خسته‌ناپذیر و جنگیدن ایشان در سنگر مبارزه با التقاط و تحریف بود که موجب شد تا علوم انسانی ما جولان‌گاه دشمن نشود. ▪️ فعالیت‌های علمی ایشان از موسسه در راه حق و بنیاد باقرالعلوم (ع) گرفته تا دفتر همکاری حوزه و دانشگاه و موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) و هم‌چنین مناظره‌های علمی با گروه‌های مارکسیستی و کمونیستی و چهره‌های شاخصی مانند احسان طبری و فرخ نگهدار، همگی نشان از عزم ایشان برای پالایش علوم انسانی موجود از مبانی غربی دانست. 🆔 @farhang_puya
🔴 انتخابات بسیار مهم است! 💠 حضرت امام خامنه‌ای: ‼️ انتخابات در کشور ما بسیار مهم است. انتخابات یکی از دو رکن مردم‌سالاری دینی است. مردم‌سالاری دینی روی دو ستون ایستاده است؛ یکی از این دو ستون رای مردم است، انتخابات است. ما به برکت انتخابات به دنیا فخر می‌فروشیم. دشمنان برای کوبیدن ملت ایران و جمهوری اسلامی انتخابات ما را ندیده می‌گیرند و متهم می‌کنند. ☑️ این نشان می‌دهد انتخابات خیلی مهم است. انتخابات بسیار مهم است. مایه‌ی عزت ملی است؛ مایه‌ی تقویت ملت ایران است؛ مایه‌ی آبروی ملت ایران است. آن‌چه امروز درباره مسئله انتخابات عرض می‌کنم این است که این یک پدیده‌ی اقتدارآفرین است، مردم دنیا، صاحب‌نظران دنیا در مقابل فکر مردم‌سالاری دینی که در دنیا مطرح شد، مجذوب شدند. ↙️ در مقابل مکاتب گوناگون مثل لیبرالیسم و کمونیسم و فاشیسم و امثال این‌ها، امام بزرگوار مردم‌سالاری دینی را که همان جمهوری اسلامی است، وارد میدان کرد و ملت‌ها را و خواص را در همه‌ی امکنه‌ی عالم، در همه کشورهای دنیا مجذوب خود کرد. 📆 1 فروردین 1396 🆔 @farhang_puya
◾️ حجاب نماد فرهنگی اسلام 💢 «حجاب» از ارزنده‌ترین نمودهای فرهنگی، اجتماعی در تمدن ایرانی اسلامی می‌باشد که پیشینه آن به قبل از ورود اسلام می‌رسد، اما در فرهنگ اسلامی به اوج تعالی و منتهای ارزش و اعتبار خود می‌رسد. حجاب و عفاف؛ پدیده مذهبی ارزشی مهمی در تعالیم اسلامی می‌باشد و توجه به زمینه‌های فرهنگی اجتماعی به عنوان بستر آن بسیار شایسته و لازم می‌نماید و اشاعه و تعمیق آن نیازمند آموزش‌های بنیادین و مداوم در خانواده، مدرسه، دانشگاه و اجتماع است. ⭕️ بدیهی است که در کنار شرایط مسائل اجتماعی، برای ارزش تلقی کردن و الگوپذیری این فرهنگ، نیازمند درونی و نهادینه شدن آن در وجود افراد می‌باشیم. بدون شک رسیدن به این هدف، نیازمند مشارکت و توجه جدی همه نهادها و دستگاه‌ها به صورت مستمر و هدف‌مند می‌باشد. 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⚔️ فضای مجازی Vs زندگی حقیقی (قسمت اول) 💥 خلاصهٔ وضعیت اکنونِ ما، غوطه‌خوردن و تنفس میان صدها پیچ ا
⚔ فضای مجازی vs زندگی حقیقی (قسمت دوم) 🌀 فضای مجازی یک طیف است؛ میدانی وسیع برای ظهور و بروز‌های صفر تا صدی! این خاصیت تکنولوژی مدرن است؛ محصولی که خاستگاهش غرب مدرن است اما در هر زمینی و میان هر ملتی که بخواهد سکنا می گزیند! ملت‌ها به تناسب نسبتی که با تفکر و اصالت‌های دینی و فرهنگی خود دارند، رابطه و ارادتشان را با آن مشخص می‌کنند. 🔻 بی‌آنکه خواسته باشم موقعیت کنونی ایران را در این آشوب‌ جهانی داوری کنم؛ تنها مصرم از یک چیز حرف بزنم: از نسبتی که تکنولوژی امروز به خصوص فضای مجازی با خاستگاهش دارد و نیز از نسبتی که مخاطب آن در ایران، با خاستگاهِ خود دارد. تکنولوژی میان ما و غرب ایستاده است. 🖊 الهام عباسی 🆔 @farhang_puya
⚖️ پیشرفت آمیخته با عدالت است (قسمت اول) ‼️ پیشرفت اگر با عدالت همراه نباشد، پیشرفت مورد نظر اسلام نیست. اینی که ما تولید ناخالص ملی را، درآمد عمومی کشور را به یک رقم بالایی برسانیم، اما در داخل کشور تبعیض باشد، نابرابری باشد، آلاف و الوف برای خودشان داشته باشند، عده‌ای در فقر و محرومیت زندگی کنند، این آن چیزی نیست که اسلام می‌خواهد! ⚠️ این آن پیشرفتی نیست که مورد نظر اسلام باشد. باید عدالت تأمین بشود. عدالت هم یک واژه‌ی بسیار عمیق و وسیعی است که بایستی خطوط اصلی آن را جستجو و پیدا کرد. به نظر ما عدالت، کاهش فاصله‌های طبقاتی است، کاهش فاصله‌های جغرافیایی هست. 📆 بیانات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) ۱/ ۱/ ۸۸ | 🆔 @farhang_puya
💢 حضرت آیت‌الله مصباح‌یزدی (ره) برای ایجاد جامعه آرمانی سه شرط را متذکر می‌شوند: 1️⃣ اول اینکه کاملا واقع‌بینانه باشد و حقایق زیست‌شناختی، روان‌شناختی و جامعه‌شناسی را به هیچ روی از نظر دور ندارد و به دست فراموشی نسپارد. 2️⃣ دوم اینکه همراه با ارائه طریق باشد، یعنی فقط جامعه آرمانی را تصویر نکند، بلکه راه و روش رسیدن به آن را نیز نشان دهد. 3️⃣ سوم اینکه اهدافی را، اعم از هدف اصلی و نهایی و هدف‌های واسط، برای جامعه آرمانی تعیین کند که دارای مراتب باشند. ✍️ مهدی حسن‌زاده 🆔 @farhang_puya
✅ انتخابات، مایه‌ی آبروی ملت 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⚔ فضای مجازی vs زندگی حقیقی (قسمت دوم) 🌀 فضای مجازی یک طیف است؛ میدانی وسیع برای ظهور و بروز‌های صف
⚔ فضای مجازی vs زندگی حقیقی (قسمت سوم) 🔰 تکنولوژی میان ما و غرب ایستاده است. گذشته‌اش غرب مدرن است و حالا همچون امکانی فریبنده و پر زرق و برق رو درروی ماست. ما کیستیم؟ و غرب کیست؟ این سوال ساده‌ای است که اغلب فراموش می‌شود؛ زیرا در وهله اول، مسئله این نیست که با تکنولوژی چه کنیم؟ فضای مجازی خوب است یا نه؟ با ابزارهای این فضا چه کنیم؟ و... بلکه قبل از آن باید دانسته باشیم که تکنولوژی و مشخصاً فضای مجازی از کجا می‌آید؟ 🌐 فضای مجازی، اینستا، فیس‌بوک، تلگرام و ده‌ها مدل دیگر دستاوردی نوین، از دل یک تحول تاریخیِ چند صدساله در غرب هستند؛ تحولی که از سدهٔ ۱۴ و ۱۵ میلادی زیرساخت‌های فکری و معرفتی، صنعتی و نظامی و علمی و پژوهشی را تحت یک وضعیت خاص تاریخی که آن را مدرنیته می‌نامیم، سامان داد. 🖊 الهام عباسی 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⚖️ پیشرفت آمیخته با عدالت است (قسمت اول) ‼️ پیشرفت اگر با عدالت همراه نباشد، پیشرفت مورد نظر اسلام
⚖ پیشرفت آمیخته با عدالت است (قسمت آخر) 🔚 این‌جور نباشد که اگر یک مرکزی، یک استانی، یک شهری، یک کوره‌دهی از مرکز دور است، در یک نقطه دور جغرافیایی کشور قرار گرفته است، دچار محرومیت باشد؛ اما آن جایی که نزدیک است، برخوردار باشد؛ این عدالت نیست. ✔️ هم فاصله‌های طبقاتی باید برداشته شود، هم فاصله‌های جغرافیایی باید برداشته شود، هم برابری در استفاده‌ی از امکانات و فرصت‌ها باید به وجود بیاید. همه‌ی آحاد کشور، آن کسانی که استعداد دارند، آن کسانی که امکان دارند، بتوانند از امکانات عمومی کشور استفاده کنند. این‌جور نباشد که نور چشمی‌ها مقدم باشند و افراد متقلب و خدعه‌گر جلو بیفتند. 🌐 کاری کنیم که افراد گوناگون کشور، همه بتوانند در برابر امکانات کشور، از فرصت برابر استفاده کنند. البته این‌ها آرزوهای بزرگی است، لیکن دست یافتنی است؛ دست نیافتنی نیست. اگر تلاش کنیم و کار کنیم، می‌توانیم به آن برسیم. سخت است، اما شدنی است. 📆 بیانات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) ۸۸/۱/۱ | 🆔 @farhang_puya
⚠️ مواظب سرنوشتتان باشید! 🌐 انتخابات ریاست‌جمهوری از جدی‌ترین، پرشورترین و پرجاذبه‌ترین صحنه‌های مشارکت ملی است. انتخابات پرشور، نظام جمهوری اسلامی را جوان‌تر از آنچه هست خواهد کرد و روز نویی را برای مردم به ارمغان می‌آورد. 🚫 ملت اجازه نمی‌دهد رئیس‌جمهور آینده خلاف مصالح جامعه حرکت کند. رئیس جمهور منتخب مردم می‌تواند گره‌های زندگی مردم را بگشاید. باید با برنامه‌ریزی عدالت‌خواهانه و تلاش بی‌وقفه، فقر را از کشور بر‌چید، فساد را ریشه‌کن کرده، شکاف فقیر و غنی را از بین برد و با تحقق عدالت اجتماعی و عمق بخشیدن به باورهای دینی و ملی، ایران را به الگویی توانا، مقتدر، پیشرفته و شایسته این ملت تبدیل ساخت. 📆 رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) ۸۴/۲/۱۱ | 🆔 @farhang_puya
▪️ مجاهد عالم ✍️ محمد جعفری: 🔹 عالمان اصیل دینی و احیاگران اندیشه‌ی ناب الهی همواره در تلاش بوده‌اند که اندیشه‌ و باور دینی را از گزند انحرافات و تحریفات مصون نگه دارند. امام صادق (علیه‌السلام)، ویژگی بارز عالمان دین را حفظ حدود و ثغور اعتقادی جامعه می‌دانند که با مرزبانی عقیدتی خود، مانع از رخنه شبهات در افراد ضعیف‌الاعتقاد می‌شوند. حضرت علامه آیت‌الله مصباح را به حق می‌توان از اسلام‌شناسان دغدغه‌مندی دانست که در طی نیم قرن اخیر در مبارزه با انحراف و التقاط در صف اول مجاهدت علمی بوده است. 🆔 @farhang_puya
✅ همه انسان‌ها عبد و مملوک خدا هستند 💢 بر اساس تفکر اسلامی، همه انسان‌ها عبد و مملوک خدا هستند؛ آن هم نه ملک اعتباری و قراردادی که بر اساس جعل و اعتبار به‌وجود آمده باشد بلکه ملک حقیقی؛ یعنی حقیقتا ما مالک هیچ جزء از وجود خودمان نیستیم و هستی ما تماما از اوست. از طرف دیگر، عقل هر انسانی درک می‌کند که تصرف در ملک دیگران بدون اجازه آنان مجاز نیست و کاری ناپسند و نارواست. 📝 محسن هنرجو 🆔 @farhang_puya
⛔️ خیانت در امانت نکنید! (قسمت اول) ⚖️ حق‌مداری و عدالت‌محوری افزون بر این‌که وظیفه‌ای بر دوش حاکمان اسلامی است، عامل مؤثری جهت نفوذ و اثربخشی در دیگران و استحکام حکومت به شمار می‌آید، چنانکه امیرالمومنین (علیه السلام) می‌فرماید: «کسی که عادل باشد، حکمش نافذ است» و عمل به عدالت موجب پایداری حکومت می‌شود. 💯 رئیس‌جمهور متعهد می‌شود در زمان تصدی قدرت، به کسی ستم روا ندارد و شهد شیرین عدالت را به ملت بچشاند و با این عمل موجبات استحکام و نفوذ هر چه بیشتر نظام اسلامی را فراهم آورد. 💠 از نگاه اسلام، سمت‌ها امانتی هستند که از سوی خداوند متعال و حاکم اسلامی به مدیران واگذار می‌شود تا به مردم خدمت کنند. 📇 سیده سهله/ سوده سادات تقوی | 🆔 @farhang_puya
✅ سر پیروزی امام امت 💠 حضرت آیت‌الله جوادی آملی: 🔰 سر پیروزی امام امت این بود که هم آن حضرت وارث تام حضرت علی (ع) بود و هم مردم گران‌قدر ایران اسلامی وارثان اصحاب حسین‌بن‌علی (ع) بودند، که هیچ ناکث و مارق و قاسطی در بین حواریین حضرتش نبود. اگر سالار شهیدان حسین‌بن‌علی (ع) اصحابی همانند مردم ما داشت، حتما حکومت نحس امویان و مروانیان بدست نیستی سپرده می‌شد، ولی با جمعیت کم ممکن نبود صحنه انقلاب را پر کند. ✳️ مردم فداکار ایران اسلامی تاکنون گفتند: «خدا»، و پایدار و مستقیم بودند و از این به بعد نیز ان شاالله وفادارتر خواهد بود و با روح مطهر امام خمینی (ره) پیمان می‌بندند که هم‌چنان در صحنه‌ی ثوره و میدان انقلاب باقی و برقرار باشند. 🆔 @farhang_puya
☑️ آرمان‌خواهی در جامعه ایرانی ✍️ محمدحسین علیجان‌زاده ⚡️ از منظر تاریخی ملت ایران همواره در طول تاریخ بدنبال آرمان‌شهر و نظم مطلوب بوده و حتی پذیرش دین اسلام در میان ایرانی‌ها و گسترش آن با تلاش علما، تجار و اندیشمندان به اقصی نقاط عالم با این درک و مفاهمه‌ی فکری بوده است که همواره در مسیر آرمانی حرکت می‌کرده‌اند. قبول تفکرات ناب شیعی و آرمان‌خواهی جامعه مهدوی از مهم‌ترین مسائل قابل تامل است. 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⛔️ خیانت در امانت نکنید! (قسمت اول) ⚖️ حق‌مداری و عدالت‌محوری افزون بر این‌که وظیفه‌ای بر دوش حاکما
⛔️ خیانت در امانت نکنید! (قسمت دوم) ✅ امانتداری شایسته 📜 علی (ع) ضمن نامه‌ای به فرماندار خود «اشعث‌ابن قیس» در آذربایجان می‌نویسد: «ان عَمَلَک لیسَ لَکَ بطعمة و لَکنّه فی عنقک‌ام انة»؛ منصب حکم‌روایی و مدیریت، برای تو طعمه نیست؛ بلکه آن مسئولیت در گردن تو امانت است. بنابراین امکانات و قدرتی که در دست رئیس‌جمهور قرار می‌گیرد، امانت ارزشمندی است که مردم با رای خود در اختیار او قرار می‌دهند تا از آن در جهت رشد و بالندگی جامعه و نظام بهره گیرد. 🔅 او باید امانت‌داری شایسته باشد و من نیز باید با رای خویش آن را به امانت‌دار لایقی بسپارم تا به فرمان خدای متعال عمل کرده باشم که فرمود: «اِن‌الله یأمرکم اَن تُوُّ الام اٰنات الی اهله»؛ خداوند شما را فرمان می‌دهد که امانت‌ها را به کسانی بسپارید که اهلیت داشته باشند. 🗄 سوده سادات تقوی؛ نهج‌البلاغه، نامه ۵؛ نساء، ۵۸ | 🆔 @farhang_puya
💢 جهاد و مجاهد در نوک حمله دشمن (بخش اول) ⭕️ دشمن به خوبی به این نکته مهم دست یافته است که برای تغییر جمهوری اسلامی و براندازی آن، باید بر روی ایدئولوژی نظام متمرکز شود. زیرا غربی‌ها می‌دانند موفقیت الگویی مردم‌سالاری دینی در جمهومری اسلامی که مبنای مشروعیت را قوانین اسلامی در نظر گرفته است، چالشی جدی برای جهان‌بینی و معرفت‌شناسی غربی به حساب می‌آید. ♨️ دانیل پایپس (رئیس سابق انستیتو پژوهش‌های سیاست خارجی آمریکا و عضو ارشد شورای امنیت ملی آمریکا) معتقد است: «امروزه مسلمانان به ایران نگاه می‌کنند و از آن الگوبرداری می‌کنند. اگر این تجربه موفق شود، جسارت مسلمانان کشورهای دیگر بیشتر خواهد شد و این برای ما قابل تحمل نیست.» ✍️ حجت‌الاسلام قاسم روانبخش 🆔 @farhang_puya
🔆 اسوةالمدیریة (قسمت اول) 💢 اصول کشورداری و سیره سیاسی یک حاکم همواره در تیررس دیدگاه منتقدان و حتی مردم عادی قرار گرفته است. این اصول به کارآمدی آن نظام سیاسی کمک فراوانی می‌کند. 🌐 بی‌گمان اصول کشورداری حضرت امیرالمومنین (علیه‌السلام) و نقش کم‌نظیر ایشان در ارائه‌ی یک نظام حکومتی آرمانی و کارآمد غیرقابل انکار است و این چیزی نیست که حتی از نگاه غیر مسلمانانه‌ی منصفی از قبیل «جرجی زیدان» مخفی مانده باشد. 🔰 شیوه و منش حکومت‌داری آن بزرگوار سیره سیاسی تحسین‌برانگیز ایشان الگوی مناسبی برای همه آنانی شد که می‌خواهند در روش سیاسی خود، توفیق مدیریتی و حاکمیتی کسب کنند. 📝 علی‌اکبر عالمیان 🆔 @farhang_puya
🔆 اصول مکتب تشیع (قسمت اول) 💠 امامت یکی از اصول مکتب تشیع است. مکتب تشیع، برای انسان به عنوان خلیفهٔ‌الله چنان ارزشی قائل است که هیچ کسی را دارای شأن حاکمیت بر او نمی‌داند مگر خداوند متعال به عنوان کمال مطلق و ائمه هدی (صلوات‌الله علیهم) در طول خداوند و نائب امام معصوم که مجتهد جامع‌الشرایط نام دارد. ❌ در اندیشه شیعی رعایت این اصل در کنار رعایت قوانین مطرح شده و در کتاب سنّت، یگانه راه نجات بشریت شناخته می‌شود. بنابراین اصل فوق ذکر در درون، نسلی انقلابی را می‌پروراند و آن اعتقاد به نامشروع بودن همه حکومت‌های غیر معصوم و غیر مأذون (حکومت‌های شکل گرفته به دست غیر مجتهد جامع‌الشرایط) در دوران غیبت است. 📝 سیدعبدالمجید پیش‌بین اشکوری 🆔 @farhang_puya
▪️ انتخابات پرشور نشانه بیداری ملت است 💠 حضرت امام خامنه‌ای: 💥 در همه‌ی دنیا، انتخابات پرشور، مظهر زنده بودن و حضور با اراده و عزم راسخ یک ملت در عرصه‌هاست. هر جا انتخابات با شرکت گسترده‌ی مردم باشد، این نشانه‌ی این است که ملت در آن کشور بیدارند، هوشیارند و با نظام خود همراهند. می‌خواهند این را از دست ملت ایران بگیرند. ❌ همه‌ی این صدها و هزارها و -اگر این رسانه‌های تازه پدید آمده‌ی اینترنتی را هم محاسبه کنیم، سر به میلیون‌ها می‌زند- میلیون‌ها رسانه راه انداختند، برای اینکه مردم را دل‌سرد کنند. گاهی گفتند مردم شرکت نمی‌کنند، گاهی گفتند تحریم می‌کنند، گاهی گفتند تقلب می‌شود، گاهی گفتند چه و چه؛ برای اینکه مردم پای صندوق رای نیایند، دل‌سرد بشوند. 📆 10 اسفند 1390 🆔 @farhang_puya