این درد با که گویم و این غم کجا برم!
✍🏻محسن انبیائی
@anbiaei14
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
به گزارش خبرگزاری ها شبکه #منوتو فعالیت خود را از شنبه 22 دی مجددا آغاز کرد.
بخشی از یادداشت بنده با عنوان «تعطیل شدن «من و تو»؛ مسئله این نیست» در آبان 1402هنگام تعطیلی این شبکه :
دنیای امروز عرصه رقابت های رسانه ای و تاسیس رسانه های جدید است. از این رو تعطیلی یک رسانه نباید ما را از #آسیب شناسی و درس آموزی از آن غافل کند. جالب این که همان طور که برخی محققان هم خاطرنشان کرده اند خود «من و تو» هم با شناسایی نقاط قوت و ضعف شبکه های فارسی زبان قبلی کار خود را آغاز کرد و این مسئله در موفقیت اش تاثیرگذار بود.
✍حسینعلی رحمتی
متن کامل یادداشت را در آدرس های زیر بخوانید:
https://eitaa.com/harahmati/796
https://eitaa.com/harahmati/801
این هم آدرس دو یادداشت اخیر بنده درباره خبر بازگشت این شبکه:
https://eitaa.com/harahmati/1404
https://eitaa.com/harahmati/1405
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
این انسان را کدام نظریه اقتصادی می تواند تحلیل کند الا نظریه ای که صدور آن از ناحیه وجود مبارکه حضرت زهرا سلام الله علیها صادر شده باشد.
الا نظریه ای که «وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى حُبِّهِ مِسْکیناً وَ یَتیماً وَ أَسیراً» را توضیح می دهد.
الا نظریه ای که "إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ" را تبیین می کند.
هیچ نظریه ای به جز اقتصاد علوی محمدی اسلامی نمی تواند این ماجرا را توضیح دهد.
✍دکتر حمیدرضا مقصودی
استاد گروه اقتصاد دانشگاه قم
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
34.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥دکتر حسن سبحانی
شناسنامه بازار ارز آزاد در ایران:
🔻عرضه کنندگان و تقاضا کنندگان عمدتا متخلف
▫️عرضهکنندگان:
- صادرکنندگان غیرنفتی که ارز خود را میخواهند گرانتر بفروشند و بصورت نیمایی باز نمیگردانند.
- قاچاقچی های صادرکننده
- ارزهای خانگی
- بانک مرکزی تحت عنوان مدیریت بازار
▫️تقاضاکنندگان:
- برخی از واردکنندگان رسمی
- قاچاقچی های واردکننده
- خارج کنندگان سرمایه از کشور
- دریافتکنندگان ارز مسافری
- سفته بازان
- تقاضاهای سازمانیافته
- خریداران خُرد جهت کسب درآمد
🔻حجم بازار ۳تا ۵ درصدی:
▫️یک بار از آقای همتی قبل از وزارتش[در مورد میزان ارز در این بازار] پرسیدم، گفت فکر می کنم ۲ونیم تا ۳ درصد ارز در این جا عرضه میشود ولی البته می گفت نمیدانم، فکر می کنم این میزان باشد. یعنی کسی که رئیس کل بانک مرکزی بود [نمیدانست و تردید داشت]. دیگرانی هم که در کشور مقامی داشتند مقدار را ۳ درصد گفتند.
🔻بازار غیرقابل رصد:
▫️ عرضه کنندگان و تقاضا کنندگان در این بازار را نمیشناسیم و امکان ندارد که تعداد و جغرافیای آن را بدانیم و اطلاع نداریم که برای چه کالا و خدماتی استفاده میشود و کلیه اطلاعات این بازار در ابهام قرار دارد.
🔻قیمت جعلی و مصنوعی:
▫️ظن غالب این است که قیمت در این بازار تا حد زیادی، جعلی و مصنوعی است، بخاطر آنکه قابل رصد کردن نیست.
🗓 ۶ دیماه ۱۴۰۳
✍️دکتر محمدجواد توکلی عضو هیئتعلمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی
eitaa.com/eqmoq2
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
انتقاد نماینده مجلس نسبت به توقعات غیر قانونی برخی نهادها
🔹امروز چند نفر از همکاران یکی از نهادهایی که به آن ارادت دارم به حقیر مراجعه کرده بودند تا برای حل مشکل یکی از پروژههایشان سفارش کنم. موضوع آن بود که نهاد مذکور، اخیرا زمینی را با کاربری فضای سبز خریداری کرده بود و حالا از حقیر انتظار داشتند که در مرحله اول برای تغییر کاربری از فضای سبز به کاربری مسکونی، و در مرحله دوم برای اخذ مجوز ساخت یک برج مسکونی ۱۲ طبقه در زمین مذکور مساعدت نمایم!
🔹بعد از شنیدن درخواست این عزیزان یک لحظه به خودم شک کردم و از ایشان پرسیدم که برادران گرامی! آیا اساسا مواضع حقیر در خصوص مسائل معماری و شهرسازی را میدانید؟ و آیا از نظرات حقیر هیچ اطلاعی دارید؟ و آیا اگر بنده برای شما چنین رانتی را سفارش کنم اساسا دیگر هیچ اعتباری برایم باقی میماند که از فردا دوباره بتوانم سر کلاسهایم در دانشگاه، با دانشجویانم درباره معماری و شهرسازی اسلامی صحبت کنم؟!
🔹خدمتشان متذکر شدم که به رغم ارادت قلبیام به این نهاد و سایر نهادهای مشابه، به هیچ وجه برای تخصیص چنین رانتهایی قدم بر نخواهم داشت و عرض کردم که در صورت چنین اقدامی، خیلی بیش از سودی که از چنین رانتی نصیبتان میشود، ضررهایی متوجهتان خواهد شد که مهمترینش، افت سرمایه اجتماعی شما در افکار عمومی است.
🔹گرچه برخورداری از رانت برای همه ما زشت و ناپسند است اما این کار برای شخصیتهای حقیقی و یا حقوقیِ مذهبی، انقلابی و سایر مجموعههای منتسب به نظام به مراتب ناپسندتر و زشتتر است به ویژه آنکه اشتباهات اقلیتی از این شخصیتهای حقیقی و یا حقوقی، ممکن است به تخریب سرمایه اجتماعی اکثریت آنها در افکار عمومی منتج شود. اینها را اینجا نوشتم تا انشاالله مِن بعد، هیچ مراجعه مشابهی از سوی هیج بزرگواری به حقیر صورت نپذیرد!
بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی
https://eitaa.com/baladetayyeb
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
🔰پست مدرنیسم و هویت سیال جنسی
اندیشههای پسامدرن، به دوران جدیدی گام نهاد که تمام چارچوبهای هویت ایستا و پایدار را شکست و هویت را بازتعریف و بازخوانی کرد. در فضای پستمدرن و انکار فراراویتها، هویت جنسی از جمله مقولاتی بود که درگیر سیالیت شد. پست مدرنیسم با پرداختن به گفتمانهای جنسیت و هویتهای بومی بهبیان رابطه میان هویت و موقعیت پرداختهاست. بر این اساس، چیزی با عنوان هویت فردی و یکپارچه غیرممکن میشود. در دوران پستمدرن، انسان بهدنبال همان هویت تکهتکه است. دیگر هویت امری موروثی نیست، بلکه اکتسابی و حاصل معاشرت و زندگی کردن با دیگران است و تمام نگاهها معطوف به روندی است که در جریان آن هویت ساخته و پرداخته میشود.
خویشتن پستمدرن فاقد هر گونه جوهره و ذات است. لذا هویت برساخت شکل میگیرد که طی آن هر هویت در فرایندی مشخص و معین شکل میگیرد. هویت جنسی نیز بهتبع سیال شدن مفهوم هویت و هویت جنسیتی، دچار سیالیت شد. در پی سیال کردن هویت جنسی، سبکهای نامتعارف زیست جنسی به مثابه جایگزین خانواده سنتی به رسمیت شناخته شدند برای اینکار به نقض عملی هنجارهای جنسی دینی پرداختند و به بهانه تکثرگرایی، بیقاعدگی در رفتار و سبک زندگی جنسی را دامن زدند. رواج دگرباشی جنسی از این جهت حائز اهمیت است که آنارشیسم و بیقاعدگی جنسی با نام توجه به هویتهای مختلف جنسی و سیالیت هویت جنسی ، در جامعه حاکم میشود و نظم اجتماعی را به مخاطره میاندازد.
✍خانم دکتر راضیه زارعی
استاد گروه علوم سیاسی دانشکده اصول الدین
┅┅┅┅═✧❁••💠••❁✧═┅┅┅┅
🔗کانال دفتر هم اندیشی استادان دانشکده اصول الدین
https://eitaa.com/osool_aldin
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
34.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ارتباط تلفنی با برنامه 《ایران من》در شبکه افق سیما پیرامون «نامه بيش از ۱۰۰۰ روانشناس و مشاور به سران قوا همراه با طرح ۶ سوال اساسی»
✍دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
تصویری که میبینید گریههای جیمز وودز است؛ به خاطر آتش گرفتن عمارت میلیون دلاریاش در کالیفرنیا!
او که از بازیگران مشهور هالیودی و سلبریتیهای مدافع جنایات صهیونیستهاست، قبلا در توئیتی در دفاع از جنایتهای وحشیان صهیونیستی علیه مردم بیدفاع و مظلوم غزه چنین نوشته بود:
No ceasefire. No compromise. No forgivenes
نه آتشبس. نه سازش. نه بخشش.
آری این فقط گوشهای از عذاب اینجهانی خدای متعال است که بر داشتههای دنیوی این جنایتکاران افکنده شده است؛ باید خود را برای عذاب جاودانه الهی در آخرت آماده کنند:
فَأَذَاقَهُمُ اللَّهُ الْخِزْيَ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَلَعَذَابُ الْآخِرَةِ أَكْبَرُ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ (زمر، ۲۶)
#عذاب
#غزه
✍دکتر احمدحسین شریفی
رئیس دانشگاه قم
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
.
🔰بازتاب نامه هشدار ۸۰۰ استاد حوزه درباره افزایش سلطه سايبري دشمنان
خبرگزاری حوزه:
https://hawzahnews.com/xdmLp
خبرگزاری فارس:
farsnews.ir/Journalist/1736150934913608525/
خبرگزاری مهر:
mehrnews.com/x36tGt
کیهان:
https://kayhan.ir/001GwW
خبرگزاری رسا:
https://rasanews.ir/003Exp
خبرگزاری رضوی:
razavi.news/vdcfm0dytw6d0ta.igiw.html
جهان نیوز:
jahannews.com/vdce7z8o7jh8zpi.b9bj.html
✍دکتر علیرضا جوادزاده
موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
۱۲ دلیل فرانک نایت برای بیکفایتی سیاست لسهفر (بگذار بشود/ بازار آزاد رقابتی) در تفسیر یا تطابق با واقع:
۱. واحد تحلیل در واقعیت #فرد نیست بلکه #خانواده است.
۲. #فرد_آزاد خودش محصول نظام اقتصادی است و این نظام اقتصادی جزئی بنیادین از #محیط_فرهنگی است که تمایلات و نیازهای او را شکل داده است.
۳. فرض #سیالیت به معنای تقسیمپذیری کامل و جابجایی تمام کالاها و خدمات آنقدر سادهسازی شده است که نتایج حاصل از نظریه را مخدوش میسازد.
۴. فرض #آگاهی_کامل افراد از فرصتهای مبادلاتی پیش رو که از مفروضات مهم رقابت کامل است، در بسیاری از بازارها وجود ندارد.
۵. در عالم واقع افراد از ویژگیها و نیروهای کالاها و خدمات عرضهشده برای تامین خواستههای خود آگاهی دقیق ندارند.
۶. نتایج اعمال آگاهانه افراد همان #اهدافی است که برای آنها اقدام کردهاند. بنابراین تنها در صورتی که خود این اهداف مطلوب باشند میتوان آن اعمال را خوب دانست نه صرفا به این خاطر که فرد نوعی توانسته است به بهترین نحو ممکن به اهداف خود برسد! بنابراین بدون قضاوت دربارۀ اهداف افراد، نمیتوان اعمال آنها را قضاوت کرد.
۷. انسانها به بازارهای ناکامل موجود، #دسترسی کامل ندارند. آزادی را نباید با رقابت آزاد خلط کرد. اعضای گروههای اقتصادی ازطریق ترکیب و ادغام، منافع بیشتری به دست میآورند تا ازطریق رقابت. عملکرد #رقابت بهطور فرایندهای #انحصار را به افراد میآموزاند!
۸. اثر ارضای خواستههای فرد بر #دیگران و برعکس، لحاظ نشده است. منشأ برخی از خواسته یا ناخواستهها دیگران هستند.
۹. یک نظام مبادلاتی نمیتواند مطابق «نظریه» عمل کند مگر آنکه واحد علمی برای #اندازهگیری_ارزش داشته باشد. جامعه باید بر هر فعالیتی که با ابزار مبادله (پول) سروکار دارد، سیطره یا نظارت دقیق داشته باشد. کنترل اعتبارات و نظام بانکی مستلزم سطح نظارت بسیار بالا بر تمام کسبوکارهاست چرا که بانکداری واقعاً #آزاد بهزودی تمام روابط مبادلاتی را به #هرج_و_مرج میکشاند.
۱۰. فردگرایی نمیتواند در انتخاب بین خواستههای فعلی فرد و نیازهای آیندۀ جامعه، با واقعیت تطابق پیدا کند. براساس فردگرایی، لزوما نیازهای فردی فعلی که مشخص و معین هستند بر نیازهای آتی جامعه که مبهم و اجتماعی هستند ترجیح دارند و اینجاست که #دخالت_جامعه ضرورت پیدا میکند وگرنه پیشرفت جامعه در آینده مختل خواهد شد.
۱۱. عموما رفتار انسانها در مواجهه با ریسک و احتمال، #غیرعقلانی است و جامعه باید آزادی فردی را در این زمینه محدود کند. نهتنها قمار باید ممنوع شود بلکه شروطی باید وضع شود تا کنترل منابع و هدایت تولید ثروت در دست کسانی قرار گیرد که به طور معقول و شایستهای مسئولیت بپذیرند.
۱۲. نکتۀ آخر دربارۀ #اخلاق_توزیع است. توزیع در نظام رقابتی متاثر از فرایند بازار، ارزشگذاری خدمات مولد و البته مقید به تمام محدودیتهای بازاریابی به طور کلی است. مهمتر اینکه فرض سهمبری براساس میزان مشارکت در تولید، به لحاظ اخلاقی کماهمیت یا بیاهمیت است.
Frank Knight, Ethics of Competition, pp: 49-54
🆔 @DrSaeedi
✍دکتر علی سعیدی
استادیار گروه اقتصاد دانشگاه قم
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
آتش لس آنجلس و تحلیل های ما
این مسیر درست نیست
🔺از آغاز آتش سوزی لسآنجلس دیده ام خیلی ها دوست دارند این آتش خاموش نشود، دوست دارند عذاب باشد و از آسمان ببارد، دوست دارند دار و ندار هالیوود کثیف و فرهنگ آمریکایی جزغاله شود. دوست دارند این آتش را بومرگ آتش غزه بدانند. اینگونه دلشان خنک میشود.
🔺اما رفقا! اولا مردم آمریکا بیچارگانی هستند که خود توسط کانونهای ثروت و قدرت به استضعاف کشیده شده اند، موجوداتی که حقیقتا کور و کرند با ابزارهای جدید رسانهای، حقیقتا اسیرند با سبک زندگی آهنینی که کار و وام و تخصص برایشان ایجاد کرده. همین مقدار بیداری که در جوانان و نخبگانشان دیده میشود هم عجیب است. دشمن اینها نیستند. دشمن آن اراده استکباری اداره کنندهشان است که منابع ثروت و قدرت و رسانه و هنر در دست او است.
🔺ثانیا این ضررهای مالی و امثال این ضررهای مالی را هم از چاه های نفت عراق و سوریه و عربستان و امارات و دیگر کشورها برمیدارند. دست آمریکا در جیب مسلمین و مستضعفین است. این به جز دزدی است که با دلارشان از جیب کل دنیا انجام میدهند.
🔺ثالثا اصلا چرا باید اینقدر ظاهرگرایانه آنهم بر اساس ظن و گمان بخواهیم دل خود را شاد کنیم. شیطان بزرگ با سوختن خانه هایش و مرگ مردمش و تخریب اموالش نابود نمیشود. چرا چشمهایمان را عادت نمیدهیم واقعیت را ببینیم؟
🔺واقعیت آن است که حماس کوچک را با تمام تکنولوژیشان نتوانستند نابود کنند، حزب الله بی سردار و زخمی را نتوانستند به انفعال و تسلیم بکشند بلکه خود تسلیم شدند، بیست سال است تحریمهای خرد کننده شان ایران را به زانو در نیاورده، بیش از ده سال کوبیدن یمن نتوانسته اراده یمن انصار الله را تغییر دهد، واقعیت آن است که از سوریه بی بشار اسد هم میترسند. از جوشش مقاومت سوری در کنار دیگر حلقات مقاومت در عراق و اردن و کرانه و غیره میترسند. واقعیت آن است که قدرت بلامنازع منطقه یعنی ایران محور مقاومت را نمیتوانند انکار کنند. واقعیت سوختن و نابود شدن اراده راهبردی دشمن و نقشه آنها در دنیا است. تغییر جغرافیای قدرت در منطقه است، شعله کشیدن آتش مقاومت از سینه مردم اطرافشان است، واقعیت جهنمی است که اسراییل را محصور کرده.
🔺این سوختن استکبار را نبینیم و دلمان را خوش کنیم به سوختن خانه ها و مردم بیچاره و مفلوک آمریکایی؟ مثل مردمی نشویم که آفتاب گرفتگی را بی دلیل ربط میدادند به رحلت فرزند رسول الله ص و توسط ایشان توبیخ شدند. سوره کوثر را نشنویم و ان الباطل کان زهوقا و ان شانئک هو الابتر را نبینیم و دل به سوختن لسآنجلس ببندیم؟ به نظرم این مسیر درستی نیست.
@ali_mahdiyan
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur