eitaa logo
گروه علمی فرهنگی فتح
8هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
169 ویدیو
64 فایل
به یاد پیرجماران که فرمود: اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد. #تمدن_نوین_اسلامی #سبک_زندگی_اسلامی 🔸سایت fatehan.net 🔸برادران @moshaver1 🔸خواهران @fatehan_admin2 🔸خانه مشاوره فاتحان @fatehan_moshavere تبلیغ و تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
📖 📋واقع گرایی در شناخت 👈اگر احساسات ما آن گونه شکل بگیرند که می اندیشیم، می توان به راحتی نتیجه گرفت که احساس یا از زندگی، ریشه در چگونگی ما دارد؛ امّا اگر چگونگی تفکر انسان، نقش تعیین کننده ای در احساس شادکامی داشته باشد،⁉ سؤال این است که چه الگویی از شناخت، موجب شادکامی می شود؟ برای رسیدن به یک احساس خوب از زندگی، شاید بتوان دنیا را در خیال خود بسیار زیبا، راحت و دوست داشتنی دانست و در پی آن، به یک احساس خوب و رضایتمندانه از زندگی دست یافت. این نگرش، نگرشی توهمی و تخیلی است و نمی تواند تاثیر پایدار و ماندگاری داشته باشد. 👈، فرار از واقعیت ها و روی آوردن به تخیلات و توهمات نیست؛ باید واقعیت های زندگی را آن گونه که هست، شناخت. این واقعیت ها ابعاد مختلفی دارند: واقعیت های مربوط به ؛ واقعیت های مربوط به ؛ و واقعیت های مربوط به . البته تمام این واقعیت ها را خداوند متعال، تنظیم و تقدیر کرده است. از این رو، در ابعاد مختلف آن، عامل است. پرسشی بعد این است که چگونه می توان واقعیت ها را به دست آورد؟ 👈 پاسخ آن است که ، بیانگر این واقعیت ها هستند. از این رو، مطمئن ترین منبع برای شناخت واقعیت ها، و اند.... 📚الگوی شادکامی اسلامی 🖋دکترعباس پسندیده ⭕️fatehan.net 🆔 @fatehan
📝 📒منتظران بی انتظار 📋میخواهم از حال وهوای شهرم بگویم.نه 900سال،که هزار و چهار صد سال است که ما را به دینمان میخوانند و بیدارنمیشویم.بارها کشتی های نجات برایمان فرستادند و بازهم به خودمان نیامدیم،درسیلاب غفلت هایمان غرق شدیم. ما اسماعیل هایمان را پرستیدیم و خانه خدایمان را قربانی اسماعیلمان کردیم.هزار و چهار صد سال رفتی و ما گوساله های زیادی برای پرستیدن برگزیدیم.آنچنان که حتی خاطره ی دین تو هم از یادمان رفته است.ما یوسفمان را از خانه راندیم و هزار وچهارصد سال است که توبه نکرده ایم.آری ما کاتبان نامه های حسین هستیم و سخت در اشتیاقش میسوزیم اما تا قبل از وعده ملک ری،تنها تا زمانیکه انچه منافع ما را در دست دارد در اریکه قدرت نباشد.ما مسلمانان بی اسلام،ما منتظران بی انتظار،ما متعهدان ناکث، ما عاشقان منفعت طلبی هستیم که هزار وچهار صد سال برای آمدنت دعا میخوانیم و متعجب از براورده نشدنش و کسی چرا به مانمیگوید که دعا پذیرفته میشود از بندگان .بندگی ،کاری که هزار وچهار صد سال است نیاموختیم..... 🖋خانم همتیان، کارشناسی روانشناسی ⭕️fatehan.net 🆔 @fatehan
🎙باز تعریف تربیت جنسی - تربیت جنسی از چه دوره ی رشدی و توسط چه کسانی باید پیگیری شود؟ - آموزش و گفتمان مباحث جنسی به چه شکل باید ارائه شود که کمترین آسیب درهر دوره ای رشدی انسان، به او وارد کند؟  - تفاوت آموزش و صیانت در مقوله تربیت جنسی چیست؟ پاسخ به سوالات فوق، همراه با مباحث کاربردی حوزه ی تربیت جنسی را در کارگاه زیر بشنوید. دریافت رایگان صوت 👇 ⭕️ fatehan.net/post/141 🆔 @fatehan
تو فقط به من نگاه کن.mp3
2.97M
📻 🎙استاد پناهیان ◽️تو فقط به من نگاه کن 🕰02:41 🌐www.fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 📋مسئولیت مقدس مادری،بالاترین مسئولیت ها شما خانم ها به طوری که حالا خودتان می‌گویید معلم هستید؛ دو شغل شریف دارید. شما خانم ها دو تا شغل بسیار شریف دارید. یکی شغل تربیت فرزند،که این از همه شغلها بالاتر است. یک فرزند خوب شما اگر به جامعه تحویل بدهید،برای شما بهتر است از همه عالَم. اگر یک انسان شما تربیت کنید، برای شما به قدری شرافت داردکه من نمی‌توانم بیان کنم. پس شما یک شغلتان این است که بچه‌های خوب تربیت کنید. دامن مادرها دامنی است که «انسان» از آن باید درست بشود. یعنی اول مرحله تربیت، تربیت بچه است در دامن مادر؛و برای اینکه علاقه بچه به مادر بیشتر از همه علایق هست و هیچ علاقه‌ای بالاتر از علاقه مادری و فرزندی نیست. بچه ها از مادر بهتر[مسائل]را اخذ می‌ کنند.آن‌قدری که تحت تأثیر مادر هستند، تحت تأثیر پدر نیستند.تحت تأثیر معلم نیستند،تحت تأثیر استاد نیستند. ازاین جهت بچه هایتان را در دامنتان تربیت اسلامی، تربیت انسانی بکنید تا وقتی تحویل می‌دهید شما این بچه را به دبستان، یک بچه صحیح، اخلاق خوب، آداب‌خوب؛ آن طور تحویل بدهید. 📚بانوی تراز در گفتمان امام خمینی ره و امام خامنه ای مدظله العالی ⭕️fatehan.net 🆔 @fatehan
چه کسانی برای زندگی مشترک مناسب نیستند؟؟.mp3
1.62M
📻 🎙دکتر نوده ئی، روانشناس ◽️چه کسانی برای زندگی مشترک مناسب نیستند؟ 🕰01:38 🌐www.fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 📋منابع سبک زندگی ✔بخشی از آن فقه و اخلاق دینی ماست.هم چنین این گونه سوالات در تعیین منابع سبک زندگی مطرح است:آیا فرهنگ بومی و محیطی جزءسبک زندگی ها باید باشد یا نباشد؟سبک زندگی دینی داریم یاسبک زندگی دینی آفریقایی،آسیایی؟و.... ✔در مؤلفه های تمدنی، تمدن ایرانی - اسلامی با مصری_اسلامی متفاوت است.یکی از گام های اصلی سبک زندگی، استانداردسازی است. سبک زندگی عمومیت دارد، اگر کسی به تنهایی و شخصا هر جوری که میخواهد زندگی کند، سبک زندگی نیست، سلیقه فردی است. سبک زندگی یعنی:اینکه وقتی رایج و جاری است، خلاف آن رفتار کردن خلاف عرف است و قانون. اگر این پدیده را بشناسیم، جایگاه را در آن درست خواهیم فهمید. دولت ها هستند پس مروج آن میباشند. شهید رجایی میگفت من مقلد امام و فرزند ملت هستم؛ یعنی اینکه هرچه این دو تا بفرمایند من مجری هستم. ✔دولت میگوید من فرزند سبک زندگی و مقلد نظام اجتماعی هستم. سبک زندگی حتى لحظات تنهایی فرد را هم پوشش میدهد. 👈سبک زندگی یعنی چگونگی زیست. شما نمیتوانید در فردیت خود یک جور زندگی کنید و در اجتماع به معنای دیگر. اگر این کار را بکنید، شما دارای نفاق جاهلانه. یعنی نفاق سهوی . هستید. نفاق سهوی هم کم کم نفاق علنی ایجاد میکند که از کفر هم بدتر است. 📚سبک زندگی به روایت انقلاب اسلامی ✒دکتر محمدصادق کوشکی 🌐Fatehan.net 🆔 @fatehan
📋روانشناسی بی ادبی افراد بی ادب عزت نفس پایینی دارند، آنها برای خود ارزشی قائل نیستند، آنها در یک فرایند همانندسازی دیگران را نیز مانند خود بی ارزش می پندارند، این سبب می شود که به سادگی بتوانند به دیگران جسارت کنند، افراد بی ادب به دلیل عزت نفس پائین و احساس حقارت تمایل دارند دیگران را تحقیر کنند تا با آنان همسطح شوند، این یک رفتار جبرانی برای کاهش احساس حقارت است، افراد بی ادب عزت نفس پایینی دارند و این سبب تمایل به جلب توجه می شود، این نیز یک رفتار جبرانی برای کاهش احساس حقارت است، آنها برای جلب توجه نمی توانند به دیگران احترام بگذارند زیرا این کار تنها برای کسی میسر است که توانسته باشد اول به خودش احترام بگذارد، اما افراد بی ادب به دلیل عزت نفس پایین به خود احترام نمی گذارند، پس باید راهی دیگر برای جلب توجه بیابند، آنها سعی می کنند وصله ناجور باشند، حرفهای عجیب و غیرمنطقی بزنند، صدایشان را بلند کنند، توهین هایی که معمولا دیگران حاضر نیستند انجام دهند به زبان بیاورند و به این صورت خودی نشان دهند، آنها با غیرعادی بودن و هنجارشکنی جلب توجه میکنند، آنها برای آنکه دچار احساس گناه نشوند به شواهد نادری که بی ادبی آنها را توجیه می کند تمسک کرده و مرتب بر آنها پافشاری می کنند و در مقابل انبوهی از شواهدی که حق بی ادبی را از آنان می گیرد نادیده می انگارند تا دچار ناهماهنگی شناختی و اضطراب ناشی از آن نشوند، افراد بی ادب معمولا منفورند اما به نظر من بیشتر قابل ترحم اند، آنها برخلاف سروصدای زیادی که می کنند هیچ نیستند، فقط بی ادبند. 🖋دکتر مرعشی، روانشناس 🌐Fatehan.net 🆔 @fatehan
⬛️◾️▪️ شهادت پنجمین ستاره آسمان ولایت و امامت ، حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) تسلیت باد. @fatehan
قدرشناسی وادب1.mp3
2.1M
📻 🎙دکتر فاطمی ، روانشناس ◽️قدر شناسی و ادب 🕰04:17 🌐www.fatehan.net 🆔 @fatehan
مدیریت روابط دختر و پسر2.mp3
2.42M
📻 ◽مدیریت روابط دختر و پسر 🎙دکتر حبشی ✂️بخش دوم 🕰08:28 🌐www.fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 📋 در روایتی دارد که رسول اکرم صلى الله عليه وسلم وقتی جوانی را میدیدند که از سلامت و جوانی او خوششان می آمد، از او دو سؤال می کردند و می پرسیدند: ازدواج کردی و آیا شغلی داری یا نه؟ اگر آن جوان می گفت ازدواج نکردم و شغلی ندارم، پیامبر می فرمود: «سقط من عینی" (از چشمم افتاد) پدران و مادران، نسبت به مقدمات غیر لازم ازدواج سخت گیری نکنند؛ جوانان که سخت گیری یی ندارند. بگذارند انجام بگیرد. بگذارند ازدواج برای دختر مسلمان و زن جوانی که در محیط اسلامی است، مثل ازدواج فاطمهٔ زهرا سلام علیها باشد؛ ازدواجی با پیوند عشقی معنوی و الهی و جوششی بی نظیر میان زن و مرد مؤمن و مسلمان و همکاری و همسری به معنای واقعی بین دو عنصر الهی و شریف، اما بیگانه از همهٔ تشریفات و زر و زیورهای پوچ و بی محتوای ظاهری. 👈 این است ازدواج درست... ✂️آیت الله خامنه ای 📚گام های سلوک (ص۱۷۳) 🌐Fatehan.net 🆔 @fatehan
مهارت سواد رسانه ای2.mp3
1.61M
📻 ◽️مهارت سواد رسانه ای ✂️بخش دوم 🕰05:06 🌐www.fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 هنگامی که کودک شخصیت داشته باشد، تقلید نمی‌کند و تحت تاثیر هر حرفی و هر مکتبی و هر عقیده‌ای قرار نمی‌گیرد و هر راهی او را به خود نمی‌کشد و هر سنتی او را در خود هضم نمی‌کند. او در برابر هر مساله، چرایی دارد و در برابر هر عقیده‌ای، سنگری. او بر دریچه‌ی قلبش نشسته، نمی‌گذارد چیزی آن را اشغال کند. 📚 تربیت کودک🗒47 🖋استاد علی صفایی حائری 🌐Fatehan.net 🆔 @fatehan
اگر یاس به پروردگار نداشتیم.mp3
1.91M
📻 🎙استاد پناهیان ◽️اگر یأس به پروردگار نداشتیم 🕰01:35 🌐fatehan.net 🆔 @fatehan
1_420557534.pdf
1.3M
❗️شما هم منتشر کنید ❗️ 📋توهم‌ یا تقلب؟ 🖋دکتر رضامنتظر 🔍پزشک و پژوهشگر طب سنتی پرده اول: در چند روز اخیر نمی‌دانم چه شد که مسئولان وزارت بهداشت همزمان متوجه خطر طب سنتی شدند و به یک‌باره و یکصدا گفتند: کرونا را ولش کنید طب سنتی را بگیرید! ابتدا آقای دکتر جهان‌پور افاضه فرمود: "ادعای درمان کرونا با حنظل و گلاب و فلان شربت گیاهی و بهمان مکتب طبی و... اغلب دکانی بیش نیست"..... 🌐Fatehan.net 🆔 @fatehan
راه کنترل شهوت.mp3
3.75M
📻 🎙استاد عالی ◽️راه کنترل شهوت 🕰07:00 🌐fatehan.net 🆔 @fatehan
حرمت پدر را ببر بالا.mp3
2.41M
📻 🎙استاد پناهیان ◽️حرمت پدر را ببر بالا 🕰02:06 🌐fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 آش نخورده و دهان سوخته! 🔹فرض کنید برای نظافت منزلتان با یک شرکت نظافتی تماس گرفته و با دادن نشانی منزل، قرار می گذارید که چند کارگر ماهر، فلان ساعت برای نظافت، به منزل شما بیایند. 🔸اما در ساعت مقرر هر چه منتظر می شوید، کسی از سوی این شرکت به سراغ شما نمی آید. پس از گذشت مدتی، افرادی زنگ خانه شما را می زنند و می گویند: ببخشید! ما از شرکت نظافتی هستیم، نشانی منزل را اشتباه کرده و برای نظافت به منزل همسایه تان رفتیم. ایشان هم چیزی نگفتند و ما منزل ایشان را نظافت کردیم. خود ایشان را هم شاهد آوردیم که شهادت بدهند کارمان را خوب انجام داده ایم. حالا اگر ممکن است لطفا مزدمان را بدهید! 🔹اگر برای شما چنین اتفاقی بیافتد چه جوابی می دهید؟ آیا نمی گویید برای هر کس کار کردید، مزدتان را هم از همان بگیرید؟! 🔸جالب است بدانید که پاسخ شما یکی از سنت های الهی است و هر کس برای هر که کار کند برای دریافت مزد به همان فرد واگذار می شود. به این روایت هشداردهنده دقت کنید: 🔹امام صادق (علیه السلام) فرمودند: از ریاکاری بپرهیز! زیرا هر که برای غیر خدا کاری کند، خدا او را به همان کس که برایش کار کرده است واگذارد. ✂️ : عمرتون چند؟! ص ۴۹ 👤 نوشته سید مصطفی هاشمی محجوب 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
انعطاف پذیری درروابط با دیگران.mp3
934.2K
🎧 👤 دکتر نوده ئی | انعطاف پذیری در روابط با دیگران 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
نامردنیستم.mp3
2.81M
🎧 👤 آیت الله حائری شیرازی | نامرد نیستم 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 مسلمانان ؛ استاد ما اروپائیان 🔹 بعضی از اروپاییان عار دارند که اقرار کنند مسلمانان سبب خارج شدن اروپای مسیحی از حالت توحش و جهالت گردیده است لذا آن را مکتوم نگاه می دارند ولی این نظر به درجه ای بی اساس و تاسف آور است که به آسانی می توان آن را رد نمود ... 🔸نفوذ اخلاقی همین اعراب زاییده اسلام ، آن اقوام اروپا را که سلطنت روم را زیر و زبر نمودند ، داخل در طریقه آدمیت نمود و نیز نفوذ عقلانی آنان دروازه علوم و فنون و فلسفه را که از آن به کلی بی خبر بودند ، به روی آنان باز کرد و تا ششصد سال استاد ما اروپاییان بودند . ✂️ : تمدن اسلام و عرب ص 751 👤 نوشته گوستاولوبون 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
📝 | با علی(ع) تا بولیوی 🔸 چند سال پیش در جلسه‌ای با مجموعه‌ای از فعالان سیاسی و رؤسای احزاب و سندیکاهای کارگری کشور بولیوی (واقع در آمریکای جنوبی) شرکت کردیم. 🔹 وزیر کار بولیوی به عنوان رئیس هیات، این سوال را مطرح کرد که «نظریه عدالت» جمهوری اسلامی چیست؟ و آیا جمهوری اسلامی طرح و نقشه‌ای برای ایجاد و گسترش عدالت دارد؟ و البته این نکته را هم اضافه کرد که ما در بولیوی به این نتیجه رسیده‌ایم که از طریق اجرای سوسیالیسم و اندیشه‌های چپ نمی‌توان به عدالت رسید و به همین دلیل در جستجوی نظریه‌ای کاربردی برای تحقق عدالت در کشورمان هستیم. 🔸 چون این پرسش به صورت ناگهانی مطرح شد و از قبل اعلام نشده بود دوستان حاضر در جلسه پاسخ را به حقیر محول کردند. از آنجا که هنوز چنین نظریه‌ای به صورت منسجم ارائه نشده، چاره‌ای جز پناه بردن به نهج البلاغه نداشتم. بر اساس شناخت محدودی که از نهج‌البلاغه داشتم، متناسب با پرسش‌های مطرح شده، بخش‌هایی از فرمایشات و نامه‌های حضرت امیر را مطرح کرده و توضیح دادم. 🔹 جلسه بیش‌از دو ساعت طول کشید. در انتهای جلسه اعضای هیات به اجماع بیان کردند بهترین پاسخ‌ها را دریافت کرده‌اند و هیچ یک از سوالاتشان بی‌پاسخ نمانده و خواهش کردند متنی که نظریه عدالت جمهوری اسلامی در آن مطرح شده، جهت ترجمه در اختیارشان قرار گیرد. 🔸 در آنجا بود که توضیح دادم پاسخ سوالاتشان را بر اساس کتابی داده‌ام که‌ بخشی از سخنان و نامه‌های داماد پیامبر اسلام در آن جمع‌آوری شده و هنوز در جمهوری اسلامی به صورت رسمی نظریه عدالت تدوین نشده است! 🔹 در آن حال اعضای هیأت، با اصرار خواستار چند جلد نهج البلاغه شدند و با تعجب می‌پرسیدند با وجود چنین کتابی دیگر شما چه نیازی به نظریه عدالت و امثال آن دارید؟ 👤 دکتر محمدصادق کوشکی 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
📖‍ سرنوشت اسلام به غدیر گره خورده است... 🔹انکار غدیر از اینرو انکار اسلام است که غدیر تعیین سرنوشت حیاتی اسلام است. 🔸یعنی اگر اسلام بخواهد بماند و اسلام باشد و به همه جزئیات آن مانند دوران پیامبر عمل شود و مسائلی که تازه پیش می‌آید بر طبق ملاک‌های صرفا اسلامی و قرآنی نه آرا و ظنون اشخاص، بر میزان علم نبوی فیصله داده شود و آنگاه آیات قرآن احکام وحی محمدی جهانگیر گردد، باید جامعه اسلامی کسی را در رأس داشته باشد تألی تلو پیامبر که جز پیشبرد اسلام صحیح و اجرای یکایک برنامه‌های آن با اطلاع وسیع و درست احتیاط کافی در مورد این برنامه‌ها به صورتی جدی و حقیقی و صحیح هدفی نداشته باشد. و به اصطلاح سر تا پا مجسمه‌ای باشد از اسلام و عمل به اسلام. 🔸پس محتوای غدیر یعنی اسلام و عمل به اسلام و بقای اسلام و تثبیت اسلام. به عبارت دیگر محتوای غدیر یعنی اقامه حدود اسلام و ادامه اجرای امر به معروف و نهی از منکر که عزت و بقای احکام خدا به این دو امر است وبس. و تبلیغ همه احکام قرآن به سراسر جهان بنا بر این آیا انکار چنین محتوایی انکار اسلام نیست؟ ✂️ : حماسه غدیر ص۴٧ 👤 نوشته استاد محمد رضا حکیمی 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
📝 | حقیقت یا منیت؟ 🔸کشمکش حقیقت یا منیت پیشینه تاریخی دارد.انسان در وسط ریسمانی خودش را در می‌یابد که یک سرش حقیقت است و سر دیگر آن در دست من او(نفس) است. و این جدال و کشمکش از لحظه آغازین آفرینش او شروع می‌شود اما تا کجا ادامه پیدا می‌کند؟ 🔹من می‌گویم این‌که پایانش چه می‌شود از لحظه شروع مشخص است.این‌که فرد عزمش را جزم کدام طرف ریسمان می‌کند حق؟یا من؟ بنابراین من می‌گویم هیچ امکان ندارد که کسی یکباره دست به شمشیر برد و در برابر حق قرار گیرد، امکان ندارد ابوبکر وعمر وعثمان یک روزه خیمه‌ای را روبروی حقانیت علم کرده و در برابر علی بایستند. 🔸همانطور که می‌گویم عمر سعد سال‌ها پیش فرماندهی سپاهی در برابر جبهه حق را به عهده گرفته بود و شمر سالها پیش نقشه بریدن سر حسین بن علی را کشیده بود. آن‌روزهایی که ما دیدیم، تنها عرصه ظهور نقشه‌های شوم این منِ سرکش بود.می‌پرسی چگونه امکان دارد؟ 🔹من بسیار حرفه‌ایست و البته بسیار بسیار فرصت طلب؛به شرایط و اوضاع و احوال آن‌زمان نگاه می‌کند و اگر قدرت را هم جهت با حق دید شخص را وادار می‌کند که در آن مسیر گام بردارد، و گاه آن‌قدر موذیانه و زیرکانه این کار را می‌کند که نه تنها دیگران متوجه نمی‌شوند بلکه خود فرد هم گمان می‌کند که سینه چاک ره حق شده است. اما کی این من سرکش از زیر رنگ و لعاب خود بیرون می‌آید؟ 🔸هنگامی که قدرت به جبهه مقابل حق برسد.زمانی که دنیا به باطل روی بیاورد و برگ برنده به آن سمت گذر کند آن‌وقت فرد می‌بیند که دیگر جانباز جنگ صفین نیست، شمر ذی جوشن است.می‌بیند دیگر سینه چاک حق نیست،شعله‌های سوزاننده در خانه دختر پیامبر است. اما از کجا می‌شود به حیله‌ها این منِ مکار قبل از سر براوردن از زیر پوششش خبر دار شد؟ 🔹اگر چه این من یا بهتر بگویم نفس عملیات خود را تا فرا رسیدن زمان مناسب به تعویق می‌اندازد اما نشانه‌ هایی از خود را به تصویر می‌کشد.آن‌ها در وقایع مختلف تصمیمات ناگهانی می‌گیرند و بعد همه افراد را ملزم به آن می‌کنند، پا فشاری خود را تا آن‌جا ادامه می‌دهند که حتی ولی خدا را تهدید به مرگ می‌کنند که بر تصمیم آن‌ها مهر تایید بگذارند(بر تصمیم آتش بس به حکم نیزه کشیدن قرآن‌ها). 🔸آن‌ها همچنین در پیروی از حق چنان گستاخانه عمل می‌کنند که انگار دین خدا ارثیه پدری‌شان است و با دیگرانی که به ظاهر خارج از گروه خودشان هستند چنان بد رفتاری می‌کنند که گویی حتی اگر دست خودشان بود حق زندگی کردن را هم از آنها می‌ستاندند.آن‌ها را موجوداتی پست و مفلوک خطاب می‌کنند بدون این‌که یکبار تلاشی کنند تا جلوه های حق را به آن‌ها نشان دهند و در سایه عطوفت و مهربانی به آن‌ها حق را نشان دهند.آن‌ها حتی نسبت به هم کیشان خود هم بدگمان اند، اگر در موردی با آن‌ها مخالفت کنند خیلی زود آن‌ها را مرتد دانسته وحکم تکفیر آن‌ها را صادر می‌کنند بدون این‌که بخواهند دلیل مخالفتشان را بدانند... 🔹با همه‌ی این اوصاف و داستان‌های تاریخی آیا به گمانتان جدال بین حق و باطل یا حقیقت و منیت درونی تمام شده؟ چه کسی می‌تواند به جرات بگوید کدام سمت این ریسمان قرار دارد؟ چه کسی می‌تواند به راستی ادعا کند که پیشانی مهرخورده اش از خواندن نماز برای حق است یا تنها ماه پیشانی برای این من؟ چه کسی می‌تواند ادعا کند که سینه چاکی اش برای حق او را مخلص انقلابی کرده یا حیله های من برای به دستگیری قدرت؟ 🔸چه کسی چون می‌تواند باشد که سخن گفتنش برای حق، سکوتش برای حق، جنگیدنش برای حق، بخشش برای حق، حتی خوردن و خوابیدن و به تمام معنا همه‌ی هستی اش برای حق باشد؟راستی تمام فحش‌ها و ناسزاها گفتن‌هایمان به افراد به ظاهر مخالف برای حق بود یا من؟ 🔹پیش از آن‌که بتوانیم ادعا کنیم که ما هم چون کوفیان مهدی (عج) را تنها نمی‌گذاریم باید به خود برگردیم و بپرسیم کدام طرف این ریسمان مرا به خود می‌کشد؟ 👤سرکارخانم همتیان | کارشناسی روانشناسی 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan