eitaa logo
منبرک فاطمی
6.1هزار دنبال‌کننده
984 عکس
882 ویدیو
1.3هزار فایل
✔️ مباحث قرآنی، اخلاقی،داستان ✔️اهلبیت ومناسبتهامذهبی ✔️احکام کاربردی،پاسخگو ✔️امرمعروف و نهی منکر ✔️مرثیه و مداحی ✔️عفاف وحجاب ✔️جهادتبیین ✔️فرزندآوری ✔️مهدویت ✔️شهدا ✔️نماز @a_f_133 🔺فهرست + تبلیغات شما و... https://eitaa.com/fatemi222/6618
مشاهده در ایتا
دانلود
فهرست اجمالی: شب اول: امام حسین ع؛ امام تحولآفرین » ضرورت تحول، در زمینهسازی برای ظهور « : پیام شب دوم: تحول روحی؛ آغاز و اصل هر تحولی بیانیه گام دوم( (» معنویت و اخلاق « : پیام شب سوم: موانع تحول روحی: 1 . ترس بیانیه گام دوم( (» معنویت و اخلاق « : پیام شب چهارم: موانع تحول روحی: 2 . غرور و یاس بیانیه گام دوم( (» معنویت و اخلاق « : پیام شب پنجم: موانع تحول روحی: 3 . دونهمتی بیانیه گام دوم( (» معنویت و اخلاق « : پیام شب ششم: موانع تحول روحی: 4 . راحتطلبی بیانیه گام دوم( (» معنویت و اخلاق « : پیام کانال حکمت بیان تحول با بیانیۀ گام دوم 6 شب هفتم: تحول اقتصادی بیانیه گام دوم( (» اقتصاد و تحول در سبک زندگی اقتصادی « : پیام شب هشتم: تحول اجتماعی بیانیه گام دوم( و نقش جوانان در تحولات اجتماعی و مطالبه (» عدالت و مبارزه با فساد « : پیام گر شب نهم: تحول سیاسی بیانیه گام دوم( و نقش مدیران جامعه در (» عزّت ملّی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن « : پیام تحولات سیاسی اجتماعی اقتصادی شب دهم: غربزدگی؛ بزرگترین مانع تحول اقتصادی، اجتماعی و سیاسی
شب اول: امام حس ی ن ع؛ امام تحولآفر ین . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ......... ................................ ................................ ................................ 16 سیر بحث: . ................. ................................ ................................ ................................ ................................ ................................ 16 متن سخنرانی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...... ................................ ................................ ................................ ................................ 17 تحول آفرینی و تحولخواهی در قیام حسینی . ........................... ................................ ................................ ................................ 17 فتح الفتوح امام حسین ع در عاشورا . ......... ................................ ................................ ................................ ................................ 19 تحول آفرینی خون شهید . ........................... ................................ ................................ ................................ ................................ 20 تحول روحی، تجلی حقیقت عاشورا در اربعین . .......................... ................................ ................................ ................................ 20 کاری شبیه کاری خدایی . .......................... ................................ ................................ ................................ ................................ 21 چرا تحول خواهی؟ . ..... ................................ ................................ ................................ ................................ ................................ 23 زندگی و حیات ما به تحول وابسته هست . ................................ ................................ ................................ ................................ 24 تأمین منافع درگرو تحول آفرینی . ............... ................................ ................................ ................................ ................................ 25 امام زمان عج، امام تحول خواه و تحول آفرین . ........................ ................................ ................................ ................................ 25 در زمان ظهور، سود گرفتن از مؤمن مساوی ربا هست . ........... ................................ ................................ ................................ 25 منتظر حقیقی، شخصیتی تحول خواه و تحول آفرین . ................. ................................ ................................ ................................ 26 سختیها و مشقات تحول آفرینی . .............. ................................ ................................ ................................ ................................ 27 مسلم بن عقیل شهید راه تحول . ............... ................................ ................................ ................................ ................................
شب اول: امام حسین ع؛ امام تحولآفرین » ضرورت تحول، در زمینه سازی برای ظهور « : پیام سیر بحث: 1-در این جلسه، ابتدا بر اساس سخنان امام حسین علیه السلام حضرت را به عنوان تحول خواه و تحول آفرین معرفی کرده تا تناسب بحث با محرم مشخص گردد 2- سپس تحول روحی، به عنوان الفتوح قیام اباعبدالله)ع( معرفی میگردد. 3- همچنین به های از تحولات روحی که اباعبدالله )ع( در اربعین و در افراد پدیده آورده اند اشاره مینماییم .4- تحول روحی، کار هرکسی نیست بلکه کاری است و خدا این کار خدایی را به امام حسین )ع( سپرده است. 5-بعد از این، به دو ضرورت تحول خواهی که عبارت است از 1. تأمین منافع، 2. حیات و ممات ما به تحول وابسته است، اشاره میگردد. علاوه بر این، امام زمان)عج(، امام تحول آفرین هست؛ منتظر حقیقی تحول آفرین هست و دنبال ایجاد تحول. 6-بنابراین سه موجب پرداختن به موضوع تحول شد: 1 . اقتدا به امام تحول آفرین یعنی حسین بن علی )ع(؛ 2 . نیاز امروز ما به تحول برای تأمین منافع و ادامه یافتن حیات اجتماعی ما 3. منتظران امام زمان)عج(، تحول آفرین هستند. مسلم بن عقیلی شهید را ه تحول بود و کوفه شهری بود که سنگ محک شد تا میزان آمادگی برای تحول پای رکاب امام مشخص شود
🔺1⃣تحول ⬅️تحول آفرینی و تحول خواهی در قیام حسینی 👈 یکی از ویژگیهای برجسته اما پرداخته شدۀ قیام اباعبدالله الحسین ع،تحول و تحول هست . 🌱 اباعبدالله در آغاز حرکت خودش اعلام کردند که إنَّما خَرَجت لِطَلَبِ الاصلاحِ في امَّةِ جَدّي ، ص حضرت فرمود: من برای تحول در جامعه و امت پیامبر قیام کرده ام. مناقب، ابن شهر آشوب، ج 89 • ☘️پیشانی و نوک پیکان حرکت اباعبدالله تحول خواهی بود. وضعیت جامعه و حاکمیت به گونۀ بود که در آن جامعه برای مؤمنین و زندگی مؤمنانه نداشت. برای همین اباعبدالله بر سر تحول زد و فرمود چنین وضعیتی قابل تحمل نیست چرا مردم! برای تحول و تغییر وضعیت موجود اقدامی نمیکنید؟ 👈 فرمود أ لاَ تَرَونَ أنَّ الحَقَّ لا يُعمَلُ بهِ ، و أنَّ الباطِلَ لا يُتَناهى عَنهُ ، لِيَرغَبِ المُؤمنُ في لِقاءِ اللّه ِ مُحِقّا ، فإنّي لا أرَى المَوتَ إلاّ سَعادَةً ، و لا الحَياةَ مَعَ الظّالِمينَ إلاّ بَرَما . ؛ ❇️ آیا نمیبینید حق و حقیقت زیر گذاشته میشود و به آن عمل نمیشود؟ ✅آیا نمیبینید باطل نهی نمیشود در چنین وضعیت مؤمن سزاوار هست آرزوی ملاقات باخدا را کند. ❇️ من مرگ یعنی مطالبۀ » را جز سعادت نمیبینم و حیات با ظالمان را جز بدبختی و ملالت نمیبینم ♻️خواسته اباعبدالله از مردم این بود که مردم! به پا خیزید و تحولی در جامعه ایجاد کنید. https://eitaa.com/fatemi222/1215
2⃣✅ اباعبدالله الحسین ع در خطبه ای که با اصحاب خودشان و یاران داشتند فرمودند: «أَیُّهَا النّاسُ؛ إِنَّ رَسُولَ اللّهِ(صلى الله علیه وآله) قالَ: «مَنْ رَأى سُلْطاناً جائِراً مُسْتَحِلاًّ لِحُرُمِ اللهِ، ناکِثاً لِعَهْدِ اللهِ، مُخالِفاً لِسُنَّةِ رَسُولِ اللهِ، یَعْمَلُ فِی عِبادِاللهِ بِالاِثْمِ وَ الْعُدْوانِ فَلَمْ یُغَیِّرْ عَلَیْهِ بِفِعْل، وَ لاَ قَوْل، کانَ حَقّاً عَلَى اللهِ أَنْ یُدْخِلَهُ مَدْخَلَهُ» ✅مردم! پیامبر فرمود هر کس زورگویی را ببیند که الهی را زیر پا میگذارد خدا را میشکند، بر منش و روش پیامبر عمل میکند و با و گناه در بین بندگان خدا رفتار میکند؛ 💠 اگر کسی چنین وضعیتی را ولی نه با نه با علیه این حاکم جائر نکرد خدا حق دارد که او را در با این حاکم جائر در یک جا قرار دهد(تاریخ الطبري: ج 5 ص 403 .) 🌐چرا خدایا؟ اینکه ظلمی ؟ ببین علیه ظالم نکرده و این کافی هست که با ظالم یک جا شود. میتوانست تحولی و تغییری در وضع موجود ایجاد کند اما اقدامی نکرده است. این جایش همان جاست. 👌◀️ این جملات اصلی قیام حسینی را به ما نشان میدهد. آن خط اصلی و محوری قیام اباعبدالله، در وضعیت موجود جامعه بود. ◀️اگر از ما بپرسند امام حسین ع را به چه میشناسیم بلافاصله باید بگوییم به . امام حسین ع، امام تحول خواه و تحول افرین هست. روحیه اباعبدالله، روحیه تحول خواهی هست. https://eitaa.com/fatemi222/1216
3⃣✅فتح الفتوح امام حسین ع در • 🔰عمل امام حسین ع هم در تحول افرین بود. اگرچه قیام اباعبدالله الحسین ع، بود؛ 👈اما قیام که به سرعت در ظاهر هم رخ نمایی کرد، بود. 👌بلافاصله از کربلا تا کوفه و شام نرسیده ورق برگشت.# آنقدر برگشت که یزید نتوانست اهلبیت را در قالب اسارت به مدینه بفرستد. 👌حضرت زینب س، در کاخ یزید را سه هیچ به نفع اباعبدالله اعلام کرد. ❇️فتح الفتوح امام حسین ع در عاشورا چه بود؟ 👈آن فتح الفتوح و که اباعبدالله با قیامش انجام داد، تحول هست که حضرت در ایجاد کرد و تا این خط تحول روحی ادامه دارد. 👌 شهادت امام حسین ع تحول افرین بود و هست. فرمودکامل الزیارات، ص (» بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیكَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الضَّلالَةِ وَ الَْْجهَالَة « 228 (. این بیداری یک جلوه از آن تحول روحی هست. بله اباعبدالله نتوانست تحول سیاسی ایجاد کند. 🔆هرچند پایه های اموی را سست کرد. بلکه نابود کرد همانطور امام باقر ع فرمود هر ظالمی خونی از ما اهلبیت بریزد حکومت خودش را نابود کرد. ✳️قیامهای بعد از شهادت اباعبدالله پدید آمد. 👌 عقیله بنی‌هاشم فرمود: كِدْ كَيْدَكَ وَ اجْهَدْ جُهْدَكَ فَوَ الَّذِي شَرَّفَنَا بِالْوَحْيِ وَ الْكِتَابِ وَ النُّبُوَّةِ وَ الِانْتِجَابِ لَا تُدْرِكُ أَمَدَنَا وَ لَا تَبْلُغُ غَايَتَنَا وَ لَا تَمْحُو ذِكْرَنَا 👈 ای یزید! هر چه می‌خواهی نقشه بکش و هر چه می‌توانی انجام بده؛ سوگند به آن خدایی که ما را به وحی و کتاب و نبوت شرافت داد و ما را برگزید، هرگز از بین رفتن ما را نخواهی دید؛ هرگز نخواهی توانست کار ما را به پایان برسانی؛ و هرگز نخواهی توانست نام و یاد ما را محوکنی. https://eitaa.com/fatemi222/1217
4⃣✅تحول افرینی خون شهید • 👌اصلا خون شهید چنین تحول افرینی روحی دارد. شما دید خون شهید چه تحول روحی در آدمها پدید آورد. 👈آدمهای که به دیندار نیستند ولی در عمیقا ا علاقۀ به دین دارند، با شهید سلیمانی روحی و قلبی برقرار کردند. 👈یا وقتی شما نگاهی به راهیان نور میکنید، اسنادش هست چقدر که شدند تصمیم گرفتند زندگی خودشان را کنند. این اثر خون شهید هست. ✳️تحول روحی، حقیقت عاشورا در اربعین • اما عاشورا را شما در اربعین میبینید که چه تحول روحی در آدمها پدید آو رده است. 💠آنوقت میگویند امام حسین ع نیست! 👌امام حسین زنده نیست؟ کدام زنده را سراغ دارید، بعد از 1400 سال هنوز اثرگذار هست، تحول افرین هست. • ◀️ اربعین عجیب وغریب هست. در جهان چنین عظیمی وجود ندارد. 👈تمام هستی خودش را لب جاده به عشق اباعبدالله آورده است. آن موکب دار اربعین میگفت در اینجا رسم هست که ما ماهیانه هرچه درمیآوریم نصفش را خودمان خرج میکنیم نصفش را کنار میگذاریم با عشق برای اربعین. •⬅️ کسی با اباعبدالله الحسین ع، تحول روحی برایش پدید نیاید آدم نیست. به قول قرآن: إِنَّكَ لَا تُسْمِعُ الْمَوْتَىٰ وَلَا تُسْمِعُ الصُّمَّ الدُّعَاءَ إِذَا وَلَّوْا مُدْبِرِينَ نمل 80 مرده ای بیش نیست مُدْبِرینَ ؛ 👌 مسلما تو نمیتوانی سخنت را به گوش مردگان برسانی و نمیتوانی کران را هنگامی که روی برمیگردانند و پشت میکنند. ✅چه تحولی در عالم ببخشید مهمتر از عالم، آدمها هستند، چه تحولی در آدمها پدید آورده است؟ ♻️ این قابل گیری هست؟ شخصی آمد گفت برادرم آدم ناجوری هست اهل همه جور هست، آن عالم گفت او را کربلا اگر قرار هست آدم شود، آنجا میکنند. گفت تا رفتیم کربلا حالش عوض شد، از کربلا برگشتیم یک آدم دیگری شد. https://eitaa.com/fatemi222/1218
5⃣✅کاری شبیه کاری خدایی • 💢 امام حسین ع، امام تحول افرین هست. 💢 عالیترین تحول، هم تحول هست. ⭕️تحول روحی هم به این نیست. شما فکر میکنید آدمها به این سادگی عوض 👈 امام صادق علیه السلام چیست؟ «إِزَالَةُ الْجِبَالِ أَهْوَنُ مِنْ إِزَالَةِ قَلْبٍ عَنْ مَوْضِعِهِ» - برکندن کوه‌ها آسان‌تر از برکندن دل‌ها از جاى خویش است. 🚫تاحالا اصلا کردیم چطور میشود یک را جابه جا کرد؟ حال ا شما امروز را نبین که کار ساده تر شده، بدون این امکانات چطور میشود یک کوه را جابه جا کرد؟ ☺️تقریبا محال هست. حالا حضرت میفرماید ببین کوه جابه جا کردن با آنهم سختی آسانتر از این است که دلی را تکان دهی. تحولی در دلی ایجاد کنی. •💎 اباعبدالله آن ابرمردی هست که افرین هست. میدانی آن کارِ کارستانی که اباعبدالله انجام میدهد چیست؟ 🛎 اباعبدالله را تکان میدهد. دلها را تکان دادن کار هرکسی نیست، کار هست. 👌📍عدهای از سرسخت پیامبر آمدند به دیدار پیامبر در حجه الوداع، درحالیکه مسلمان شده بودند آنجا حضرت فرمود اینها را میبینید یک روز بودند آل ان شده اند این کار خداست. این کار خدایی https://eitaa.com/fatemi222/1219
6⃣❤️إنَّ هَذِهِ الْقُلُوبَ بِیَدِ اللَّه « . هست. دلها دست خداست 〽️اینکه مشهور هست که امام حسین ع، همه اش را در راه خدا داد و 👈خدا هم همۀ امکانات خدایی کردنش را به امام حسین ع داد معنایش این هست که فرمود 👈🔅حسین جان دل تکان میدهم هم بیا مثل من دل تکان بده. ✅لوْ أَنْفَقْتَ ما فِي الْأَرْضِ جَمِيعاً ما أَلَّفْتَ بَيْنَ قُلُوبِهِمْ وَ لكِنَّ اللَّهَ أَلَّفَ بَيْنَهُمْ إِنَّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ «63» 👈 اگر همۀ آنچه در زمین هست خرج کنی تا دلها را به هم نزدیکی کنی نمیتوانی دلها را به هم نزدیک کنی و لکن این خداست که دلها را ♨️ دخل و تصرف در دلها کار خداست. این کار خدا به حسین بن علی )ع( داده شده هست. حسین جان! کن! در دلها ⭕️⚜️تحول ایجاد کن! ✳️واعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ آن خدایی که میفرماید من بین شما و دل شما قرار دارم خدا بین تو و خواسته های تو هست. ⬅️قلب عضوی است ، ولیکن بیشتر در قرآن کریم « : در توضیح این آیه میفرماید استعمال میشود در آن چیزی که آدمی به وسیله آن درك میکند و به وسیله آن احکام باطنیش را ظاهر و آشکار میسازد مثل و بغض، خوف و رجاء، آرزو و درونی و امثال آن را از خود بروز میدهد، پس قلب آن چیزی است که حکم میکند و دوست میدارد و دشمن میدارد و میترسد و امیدوار میشود و آرزو میکند وخوشحال میشود و اندوهناك میگردد ✳️و نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِید « : . من اینقدر به شما نزدیک هستم. از رگ گردن هم نزدیکتر . خدا بادلت کار میکند. چنین در دلها را خدا به امام حسین ع داده است بیا این دل مال تو! یکوقتی میبینی بیقرار کربلا شدی بیقرار اربعین شدی. شاید این حسین هست که به دل انداخته بیا کربلا. ✅به ندای حسین در دلت لبیک بگو. • چقدر آدمها اباعبدالله مقاومت کردند که نکنند، تحولی در آنها پدید نیاید ولی نتوانستند. ⬅️آدمی هست که در مشهور هست که موسیقی های مبتذل میخواهند سالی او را به اربعین به بهانۀ آوردند، او که ته ماجرای دنیا را رفته و برگشته در شب اول پیاده روی اربعین میبینند حالش دگرگون هست. از او میپرسند چرا اینطوری هست؟ گفت نمیتوانم حال خودم را توضیح بدهم. https://eitaa.com/fatemi222/1220
7⃣➕چرا تحولخواهی؟ •🔶 ما در این شبها میخواهیم از خواهی و تحول سخن بگوییم به امامی که تحول افرین هست. ✔️چرا ما سراغ تحول خواهی و تحول افرینی رفتیم؟ جدای از اینکه تحول خوا هی و تحول افرینی در اوج با اباعبدالله قرار دارد. ✅و اگر می خواهیم باشیم و به امام حسین ع اقتدا کنیم پس ما هم تحول خواه و تحول آفرین باشیم. •❇️ علاوه بر این امروز جامعه ما بیش از گذشته به هست. 👈البته آن تحولی که اباعبدالله به دنبالش بود، از وضعیت بد به وضعیت خوب؛ اما تحولی که ما به دنبالش هستیم بیشتر اوقات تغییر وضعیت به هست. 🔰مقام معظم رهبری فرمودند ؛ هر جامعه ی زنده و پویایی به تحوّل احتیاج دارد؛ ما امروز به تحوّل احتیاج داریم، در بخشهای مختلف هم وضعیت خوبی نیست و باید خوب شود. ... انتظار من از خودم و از جوانهایمان و از ملّتمان و از‌ نخبگانمان این است که در فکر ایجاد تحوّل در بخشهای مختلفی که نیاز هست باشیم ✅زندگی و حیات ما به تحول وابسته هست ⛔️ بدون تحول، ما مرده ایم. این واقعیت هست. تحول یک اجتناب ناپذیر زندگی ما هست وگرنه ما محکوم به مرگیم. ❌مثل آبی که اگر بایستد ایستایی، آن آب را تبدیل به میکند. اگر جامعه بایستد، یا خدای نکرده کند، این جامعه خوانده شده است. مردابی بیش نیست. ✳️ اصل با انقلاب اسلامی هم به خاطر همین هست. زندگی و مرگ جامعه ما، به تحول وابسته هست. 💢جامعۀ مرده، نجاتبخش نیست، فرهنگی میزند، و‌ در آن نیست، یعنی همین جوامع غربی که آلان هستند. ⛔️بعد برخی سیاسیون میخواهند سررشته زندگی ما را وصل کنند به جوامع مرده. به قول شاعر ذات نایافته از هستی بخش. چون تواند که بود هستی بخش. خشك ابری كه بود ز آب تهی / نايد از وی صفت آب‌دهی .» وی صفت آب دهی https://eitaa.com/fatemi222/1221
8⃣✅تأمین درگرو تحول افرینی • 💢ما برای تأمین خودمان، نیاز به تحول داریم. ما برای شدن، نیاز به تحول‌داریم. 👈اگر میخواهیم زندگی کنیم، بدون تحولخواهی جامعه این بهتر امکان ندارد و بدون ما، محال هست که اتفاق بیفتد. یک قیام و حرکت‌جمعی، برای تحول، حال جامعه و ما را خوب میکند. ✅امام زمان عج، امام خواه و تحول آفرین • تحول نیاز امروز ما هست. از سوی دیگر، امام زمان عج، هم مثل امام تحولخواه و تحول افرین هست. ⬅️امام باقر ع فرمود آن کننده که شیوه جدید هست، ➕ آنقدر ایجاد میکند که گویا اصلا دین آورده است. قرآن تازه ای «إذا خَرَجَ القائِمُ يَقومُ بِاَمرٍ جَديدٍ وَ كِتابٍ جَديدٍ وَ سُنُّةٍ جَديدٍ وَ قَضاءِ جَديدٍ...» 😳امام زمان اینقدر تحولات اساسی را ایجاد میکند که بعضیها باورشان نمیآید. در زمان ظهور، گرفتن از مؤمن مساوی هست • ❌مثلا فرمود در زمان ظهور اگر مؤمنی از مؤمنی سود دریافت کند مثل ربا هست. چقدرربا زشت و زننده و حرام هست؟ در قرآن میفرماید به جنگ خدا و رسولش رفته ای. از امام صاََدق)ع( پرسیََد: شمََا فرموده اید که اگر کسیََ هنگام بدهکاری، از برادر دینی اش بگیرد ، من از او بیزارم. آیا « اینگونه ا ست؟ حضرت فرمود: ا ین برای بعد از ظهور ا ست. 👈سَأَلَتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَن ل الَخَبَرل الَّذ ی رُولیَ أَنَّ مَنَ کَانَ بل الرَّهْنل أَوْثَقَ مِنَهُ بل اخِیهِ الَمُؤَمِنل فَأَنَا مِنَهُ بَرلیءٌ، فَقَالَ ذَلِکَ إلذَا ظَهَرَ الَحَقُ وَ قَامَ قَائِمُنَا أَهْلَ الَبَیْت؛ در ادامه میگوید: ش نََیدهام اگر یک مؤمن با ✔️علامه طباطبایی، این مفسر بزرگ و جلیل القدر در یک جمعبندی میگوید خدا در قرآن نسبت به دو موضوع بسیار حساس هست یکی حاکمیت دادن به استکبار و واگذاری جامعه به کفار و دیگری ربا، 💎ربا چقدر زشت هست؟ در زمان ظهور سود گرفتن از مؤمن مساوی هست با ربا. آلان در معادلات ذهنی ما این معانی نمیگنجد. ولی در ظهوراینقدر تحولات رخ میدهد که باورکردنی نیست. https://eitaa.com/fatemi222/1222
9⃣✅ حقیقی، شخصیتی تحولخواه و تحول افرین • منتظر حقیقی، شخصیتی تحول خواه و تحول افرین هست. ➕اگر میخواهیم زمینه ساز فرج باشیم، باید زندگی ما، به صورت فردی و زندگی جمعی، سمت وسوی تحول افرینی داشته باشد. • ➕ در محله همه بگویند این آدم پیش فعال هست. آرام و ندارد. میخواهد محله را ارتقاء ببخشد. را به همریخته هست. میخواهد همه چیز را از شروع کند. بالاخره این بیقراری و برای بهتر شدن در گوشت و پوست و هست. ⭕️ژنش اینطوری هست که تحول خواه هست. خدا ان شاء الله ژن ما و نسل ما را تحولخواه و‌ تحول افرین قرار دهد. https://eitaa.com/fatemi222/1223
0⃣1⃣✅سختیها و مشقات تحول افرینی •❌اگرچه تحول افرینی شیرین هست اما زیادی در مسیر تحولخواهی وجود دارد. 🔶مسلم بن عقیل، پیدا کرد اولین قدم را برای جامعه بردارد. به سمت کوفه حرکت کرد. 🔷مردم اعلام آمادگی کردند برای اینکه پای تحول بزرگی که اباعبدالله قرار هست به کمک آنها رقم بزند بایستند اما در راه پا پس کشیدند. ⚫️مسلم بنعقیل اولین شهید راه تحول افرینی حماسه اباعبدالله بود. ✔️مسلم بن عقیل شهید راه تحول • شهادت مسلم بن عقیل داد، چه کسی تحول هست و چه کسی تحول هست؟ وقتی سنگها را به مسلم بن عقیل میزدند حضرت مسلم شکست خدا میداند فرمود مرا سنگباران میکنید مگر در اسلام حکم سنگسار‌ کردن بر من جاری هست؟ • آخ بمیرم مسلم! اینجا تو را کردند، یک روزی هم مفسر این شهر را مردم شروع کردند از بالای بام زدند. یکی از این خانم هایی که سنگ می زد نا راحت شد از بالای پشتبام آمد پایین گفت بگذار به اینها تذکری بدهم رفت جلو گفت آی خانمها اینجا شهر مسلمانان هست این چه وضع حجابی هست که شما دارید؟ خانمی و بانویی برگشت به او گفت ساکت شو! میدانی ما چه کسانی هستیم؟ ما خاندان هستیم. بلافاصله این خانم رفت درب خانه همسایه ها را زد گفت خانمها هرچه رو روسری دارید بیاورید. اینها اهلبیت رسول الله ص هستند. الا لعنه الله علی القوم الظالمین https://eitaa.com/fatemi222/1224
به خون چهره دادم غسل از پا تا سر خود را زیارت میکنم با دست بسته رهبر خود را به یاد حنجر خونین و کام خشک مولایم لب عطشان نهادم زیر خنجر حنجر خود را به هر جا پا نهادم بر رویم بستند درها را که بر دیوارها بگذاشتم امشب سر خود را به فرقم هر چه آتش بارد، از گل دوست تر دارم که وقف خاک جانان کرده ام خاکستر خود را به موج تیغ دشمن دوست را کردم چنان پیدا که گم حساب زخم های پیکر خود را عذار نیلی از سیلی کنم تا هدیه بر زهرا فرستادم به همراه سکینه دختر خود را یقین دارم که مولا از برای دیدنم آید که سوی مکّه افکندم نگاه آخر خود را صدای نالۀ زهرا به گوشم می رسد آری که بالای سرم آورده مولا، مادر خود را الا ای یوسف زهرا میا کوفه که می ترسم به چنگ گرگ ها بینی علیِّ اکبر خود را میا از کعبه ای مولای من در این منای خون که بینی بر فراز دست، ذبح اصغر خود را به دار عشق (میثم) تا زبان در کام خود داری مگوئی جز ثنای عترت پیغمبر خود را
شب اول محرم https://eitaa.com/fatemi5/1226 تحول آفرینی و تحولخواهی در قیام حسینی 👆
از سرِ دار به دلدار نگاهی دارد آه این مرد چه چشمان پر آهی دارد زیر لب زمزمه دارد که گرفتار شدم به ره مکه هر از گاه نگاهی دارد مثل حیدر دلش از کوفه به درد آمده است روی بام است ولی میل به چاهی دارد با لب پر ترکش غرق تمنا می گفت: سخن آخر من، سوی تو راهی دارد؟ همه حرف من این است میا کوفه حسین کوفه بهر تو خیالات تباهی دارد همه بهر علی اصغر پی تیر سه پرند یک نفر نیست بگوید چه گناهی دارد؟ تو به همراه خودت اهل و عیالی داری کوفه امـا سر راه تو سپــاهی دارد قصد دارند عزیـزان تو را خوار کنند پس نیا، که حرمت عزت و جاهی دارد بیشتر از همه دلواپس زینب هستم بین این قوم مپندار پناهی دارد الغرض اینکه بساط همه جور است نیا سهمت از بیعتشان کنج تنور است نیا (مصطفی هاشمی نسب
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب اول: حجت الاسلام فاطمی در دلویی 🔹امام حسین ع؛ امام تحول آفرین 1- امام حسین علیه السلام شخصیت تحول خواه و تحول آفرین داشت. 2- تحول روحی، فتح الفتوح قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام هست. 3- تحولات روحی بعد از عاشورا شروع تابحال ادامه و اربعین اوج ان هست. .4- تحول روحی، کاری خدایی است که به امام حسین علیه السلام سپرده شده است. 5- منتظر حقیقی تحول آفرین هست و دنبال ایجاد تحول. تحول افرینی در واقع اقتدای به امام ست که نیاز امروز جامعه هست ۶. مسلم بن عقیل شهید را ه تحول بود و کوفه شهری بود که سنگ محک شد تا میزان آمادگی برای تحول پای رکاب امام مشخص شود. #منبر_مجازی #حجت_الاسلام_فاطمی #در_مسیر_بندگی @a_fatemi24
بسم الله الرحمن الرحیم شب دوم محرم 99: تحول روحی؛ آغاز و اصل هر تحولی ⏪ مبدأ انسان تحول خواهی:عبارت است از میل و گرایش به بهتر شدن . 💦نقش مادران در فعالسازی این گرایش ، 💠 نمونه های از تار یخ کربلا و آدمهای که چنین میلی در آنها فعال نبود . ♻️موضوع مسابقه و سرعت در خیرات در معارف دینی بر اساس به بیشترها و بهترینها. 💠 هرکسی چنین میلی در او فعال نباشد اهل سرعت و در خیرات نیست. 📌کربلا میدان مسابقه یاران حسینی شد https://eitaa.com/fatemi5/1229
🔻بزرگواری یوسف🔻 ✍ این کرامتی که در پایان داستان، از حضرت یوسف (ع) بروز می‌کنه، واقعاً برای همه‌مون درسه. ☝️ وقتی برادرهاش ازش معذرتخواهی میکنند، جواب میده: اصلاً حرفشو نزنید. دیگه تموم شد و رفت.👇 🕋 قَالَ لَا تَثْرِیبَ عَلَیْکُمُ الْیَوْمَ، یَغْفِرُ اللَّهُ لَکُمْ وَ هُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ (یوسف/۹۲) 💢 یوسف به برادرانش گفت: امروز ملامت و توبیخی بر شما نیست. خداوند شما را می‌آمرزد. و او مهربانترین مهربانان است. 🤔 با اینکه برادرهاش اینهمه بلا سرش آوردند، ببینید آخر داستان، اونجایی که همه برای او سجده می‌کنند (وَ خَرُّوا لَهُ سُجَّدًا)، ببینید اونجا حضرت چی میگه:👇 🕋 قَدْ أَحْسَنَ بِی إِذْ أَخْرَجَنِی مِنَ السِّجْنِ (یوسف/۱۰۰) 💢 خدا به من نیکی کرد، آن زمانی که مرا از «زندان» خارج کرد. دقّت کنیم. ❌ نمیگه: خدا منو از «چاه» خارج کرد. ✅️ میگه: خدا منو از «زندان» خارج کرد. 👈 با اینکه ماجرا از «چاه» شروع شد، برادرهاش او رو در «چاه» انداختند، ولی جلوی برادرهاش اصلاً حرفی از «چاه» نمی‌زنه.😔 اصلاً به روشون نمیاره، که خجالت نکشند. ماها یه وقتهایی «الحمدلله» هم که میگیم، با منظور میگیم❗️ اگه ما بودیم می‌گفتیم: 🤨 «الحمدلله» دیدی ماجرای «چاه» چی شد؟! که همه رو خجالت زده بکنیم. که بگیم: شما چکار کردید و من چکار کردم؟! من به کجا رسیدم و شما به کجا؟! دیدید حالتون گرفته شد!🤨 یعنی یه وقتهایی با «الحمدلله» گفتن، تیکه میندازیم و دل دیگران رو می‌شکونیم.💔 بعد در ادامه آیه، حضرت یوسف می‌فرماید: 🕋 وَ جَاءَ بِکُم مِّنَ الْبَدْوِ مِن بَعْدِ أَن نَّزَغَ الشَّیْطَانُ بَیْنِی وَ بَیْنَ إِخْوَتِی (یوسف/۱۰۰) 💢 و شما را از آن بیابان به اینجا آورد، بعد از آنکه رابطه‌ی مرا با برادرانم به هم زد. ❌ یعنی تقصیر رو گردن برادرهاش نمیندازه. نمیگه: بعد از این که برادرهام توطئه کردند. ✅️ بلکه تقصیر رو به گردن میندازه. میگه: بعد از اینکه رابطه‌ی منو با برادرهام به هم زد. 👌 از این کرامت و بزرگواریِ حضرت یوسف درس بگیریم. 😊 یخورده و داشته باشیم. چقدر خانواده‌ها هستند که اعضای سالهاست با هم قهرند، سر مسائل جزئی.😟 چقدر دوستان و رفقا، چقدر فامیل و آشنا از همدیگه به دل گرفتند، سر مسائل جزئی.😔 ☝️ کنیم. اگه با کسی کوچیک میشد، انقدر بزرگ نبود.❤️ از خطاهای دیگران بگذریم، تا خدا از خطاهامون بگذره.✅️ برداشت شما چیه؟ @a_fatemi24
بسم الله الرحمن الرحیم شب دوم: تحول روحی؛ آغاز و اصل هر تحولی
✅سیر بحث: در این جلسه، ابتدا به مبدأ انسان تحول خواهی، که عبارت است از میل و گرایش به بهتر شدن اشاره نموده . و نقش مادران در فعالسازی این گرایش مطرح میگردد، 💠و نمونه های از تار یخ کربلا از آدمهای که چنین میلی در آنها فعال نبود را مطرح میکنیم. ♻️سپس به موضوع مسابقه و سرعت در خیرات در معارف دینی بر اساس به بیشترها و بهترینها اشاره نموده . 💠و اینکه هرکسی چنین میلی در او فعال نباشد اهل سرعت و در خیرات نیست. درنهایت کربلا را به عنوان میدان مسابقه یاران حسینی برای بهتر شدن معرفی میگردد.
بیانیه گام دوم معنویّت و اخلاق پیام👇 ✅ به معنی برجسته کردن معنوی از قبیل: اخلاص، ایثار،توکّل، ایمان در خود و در جامعه است، و به معنی رعایت چون خیرخواهی، گذشت، کمک به نیازمند، راستگویی، شجاعت، تواضع، اعتمادبه نفس و دیگر خلقیّات نیکو است. ⭕️معنویّت و اخلاق، دهنده ی همه ی حرکتها و فعّالیّتهای فردی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه است؛ ☆ بودن آنها، محیط را حتّی با کمبودهای مادّی، میسازد و نبودن آن حتّی با برخورداری مادّی، میآفریند. ◇شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه هرچه بیشتر رشد کند بیشتری به بار میآورد؛ 🔻 این،بیگمان محتاج جهاد و تلاش است و این تلاش و جهاد، بدون همراهی حکومتها توفیق چندانی نخواهد یافت. 🔺اخلاق و معنویّت، البتّه با و فرمان به دست نمیآید، پس حکومتها نمیتوانند آن را با قدرت ایجاد کنند، امّا او ل خود باید منش و رفتار اخلاقی و معنوی داشته باشند، و ثانی زمینه را برای رواج آن در جامعه فراهم کنند و به نهادهای اجتماعی دراینباره میدان دهند و کمک برسانند؛ با کانونهای ضدّ معنویّت و اخلاق، به شیوه ی معقول بستیزند و خلاصه اجازه ندهند که جهنّمیها مردم را با زور و فریب، جهنّمی کنند
✅متن سخنرانی ⭕️میل به بیشترینها و بهترینها ➕ یکی از تمایلات اصیل و عالی انسان به بیشترهاست، میل به بهترین هاست میل به بادوام ترینهاست. ❇️ هرچه به او بدهی میگوید را میخواهم این برای من کم است. 🔅کافی نیست. ها ما را کشته است و هلاک کرده. از بیشترینهایش را میخواهیم؛ میگویی لذت کم میخواهی یا لذت بیشتر؟ میگوید نه نه بیشترش را میخواهم. 🔰ریشه تحول خواهی، در فطرت انسان؛ میل به بیشترها و بهترین ها هست. ⭕️• بعد از رفع ، تمام زندگی ما درگیر همین موضوع است. ➕تمام تلاشها ما برای کردن وضع زندگیمان هست؛ خانه بهتر، ماشین بهتر خوراک بهتر پوشاک بهتر. بالاتر. ❌دلیل بسیاری از طلبیهای ما همین هست. بیشتر را میخواهیم، بهترش را میخواهیم. https://eitaa.com/fatemi5/1229
✅توقعت را از 👌خودت بالا ببر! • ⭕️ توقعت را از خودت ببر بالا. این اخلاقی است که ➕مناجات شعبانیه به ما یاد میدهد وَ اجْعَلْنِي مِنْ أَحْسَنِ عَبِیدِكَ نَصِیبا عِنْدَكَ وَ أَقْرَبِِمْ مَنْزِلَة مِنْكَ وَ أَخَصهِمْ زُلْفَة لَدَیْك؛ 👌در پیشگاه خود، مرا از بهره ترین بندگانت و مقربترین آنان به من نمیخواهم بنده باشم میخواهم » بهترین بنده ی باشم که بیشترین بهره را از تو میبرم. خود و آنها در نزد خویش قرار ده 👌 من نمیخواهم مقرب باشم من میخواهم ➕ فرد به شما باشم. ❌بابا تو دیگِ کی هستی مقرب شدی کافی است دیگر. ➕ دعا اینگونه انسان را تربیت میکند. به کم نشو. بگو، بگو آن بیشترها را میخواهم. 🌷در لشکر امام زمان عج چه کار میخواهی بشوی؟ کفش دار! همین! • 🌹 بگو ببینم میخواهی در امام زمان عج چه کار باشی؟ 🌷میخواهم کفشدار مهدی فاطمه باشم « : با یک حال معنوی میگوید • »! خب همین « • آقا همینکه در لشکر مهدی فاطمه راهم دهند بس است ما را. •💐 نه بس نیست بگو میخواهم جزء و حلقه اولی های یاران حضرت حجت باشم. 🌷مگر در دعا نمیگوییم خدایا مرا جزء یاران حضرت قرار بده. https://eitaa.com/fatemi5/1229
•✅ این تمایل به بیشترها و 3بهترینها نه تنها اصلش ➕بد نیست بلکه بدجوری به درد ➕ میخورد. 👌عبد یعنی کسی که به ⬅️ بسنده نمیکند. ➕وقتی حضرت ابراهیم علیه السلام صبح ستاره ها از چشمها پنهان » هذا رَ ر بّ « به ستاره پرستان رسید برگشت گفت فَلَمَّا جَنَّ عَلَيْهِ اللَّيْلُ رَأَىٰ كَوْكَبًا ۖ قَالَ هَٰذَا رَبِّي ۖ فَلَمَّا أَفَلَ قَالَ لَا أُحِبُّ الْآفِلِينَ 🔹من زوال پذیران را دوست ندارم « : شدند فرمود 🔹میخواهیم دربارهی ➕ این سخن حضرت ابراهیم سخن بگوییم 🔹نفرمود بیا کنم برهان برای تو بچینم فرمود من دوست ندارم... دوست ندارم خودش منطق دارد، 🔹زوال پذیران را دوست ندارم؛ خودش کلی ➕منطق دارد، دوست نداشتن زوال پذیران. این آدم تو زوال پذیران را دوست نداری. تو دنیای زوال پذیر را دوست نداری.؟ https://eitaa.com/fatemi5/1229