eitaa logo
منبرک فاطمی
6.7هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
990 ویدیو
1.4هزار فایل
✔️ مباحث قرآنی، اخلاقی،داستان ✔️اهلبیت ومناسبتهامذهبی ✔️احکام کاربردی،پاسخگو ✔️مرثیه و مداحی ✔️عفاف وحجاب ✔️جهادتبیین ✔️فرزندآوری ✔️مهدویت ✔️شهدا ✔️نماز ✔️ هدیه به مادرم @a_f_133 🔺فهرست و... https://eitaa.com/fatemi222/6618
مشاهده در ایتا
دانلود
👌امام جواد علیه السلام و مسئله ظهور ؟ 🔰بسم الله الرحمن الرحیم 🔹امام جواد(ع) در توصیف امام زمان(ع) فرمودند: «اَلَّذِي يَمْلَأُ اَلْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلاً كَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً » : 🔸 اوکسی است که دنیا را پر از عدل و انصاف کند، چنان چه پر از ظلم و جور شده است. 🔹برخی به اشتباه می گویند برای ظهور باید بگذاریم ظلم زیاد شود تا امام ظهور کند در حالی که : 🌸اولاً: در روایات جمله «کَمَا مُلِئَتْ –همانطور که» به کار رفته و این جمله در حقیقت تشبیه حکومت پر از عدل است به حکومتى پر از ظلم؛ یعنى همانطور که حکومتى پر از ظلم مى شود، حکومت حضرت پر از عدل خواهد بود. 🌸ثانیاً: در این روایات، گسترش ظلم و تعدى و تجاوز، علت براى ظهورنیست؛ بلکه به عنوان وقایع مقارن ظهوراست. 🌸ثالثاً: در این روایات، خبراز واقعیتى خارجى در هنگام ظهورمى دهد، نه اینکه مردم را تشویق به ظلم کند، تا با گسترش دادنِ آن، حضرت ظهورکند؛ 👈بلکه ما وظیفه داریم گسترش دهنده عدالت، یعنى همان چیزى باشیم که حضرت به جهت آن ظهورمى کند و در این امر بزرگ سهیم شویم پُر شدن جهان از ظلم و جور، نیست و در هیچ یک از احادیث و روایات قید نشده که قیام ایشان، مشروط به پر شدن ظلم و جور است، تا بگویند: 👌«پس برویم ظلم و جور کنیم»؛ بلکه این احادیث، بیان و تشریح وضعیت حاکم بر جهان در زمان ظهور می‌باشد. ✍دقت شود که قیام و حکومت عدل، یک امر جهانی است، مختص به یک شهر یا یک کشور یا یک ملت نمی‌باشد و جهان نیز نه تنها هیچ گاه خالی از و جور نبوده است ؛ 🔹 بلکه همیشه پر از ظلم و جور بوده و هست. پس یک منتظر، منتظرریشه‌کنی ظلم و جور است و نه اشاعه آن؛یعنی حق، هیچگاه معلول باطل نخواهد بود. 🔸از طرفی امام عصر، برای مبارزه با ظلم می آید و اگر ما نهی از منکر نکنیم، جزء ظالمین میشویم. ✍خداوند ما را جزء منتظران حقیقی قرار دهد به برکت صلوات بر محمد و آل محمد @fatemi222
✅وصیت امام جواد علیه السلام 👌پس از این مقدمه شرح یکی از وصایای نورانی امام جواد علیه السلام ارائه می گردد. ✍«قَالَ لِلْجَوَادِ علیه السلام رَجُلٌ: أَوْصِنِی قَالَ علیه السلام، وَ تَقْبَلُ؟ قَالَ؛ نَعَمْ قَالَ علیه السلام؛ تَوَسَّدِ الصَّبْرَ وَ اعْتَنِقِ الْفَقْرَ وَ ارْفَضِ الشَّهَوَاتِ وَ خَالِفِ الْهَوَى وَ اعْلَمْ أَنَّکَ لَنْ تَخْلُوَ مِنْ عَیْنِ اللَّهِ فَانْظُرْ کَیْفَ تَکُونُ»؛ 👌مردی به حضرت جواد علیه السلام عرض کرد: مرا سفارشی بفرمایید. امام علیه السلام فرمود: می پذیری؟. گفت: آری. فرمود: تکیه بر صبر کن و به فقرا درآویز و شهوات را رها کن و مخالفت با هوای نفس نما و بدان که تو از دید خداوند مخفی نیستی، دقت کن چگونه باید باشی. 👌در کلام نورانی امام جواد علیه السلام، اخلاقی مطرح گشته که تشریح هر کدام بیان می شود: https://eitaa.com/fatemi222/3603 ادامه👇
5گام رشد انسان https://eitaa.com/fatemi222/3604 ادامه بیا👇👇
۱٫ صبر 🔹لحظه لحظۀ اخلاقی مؤمن، در بستر شکل می گیرد؛ 👈به طوری که وی به هر اندازه از مقام دور باشد، افعال وی نیز تر می گردد؛ و از این روی امام جواد علیه السلام فرمودند: «تَوَسَّدِ الصَّبْرَ»؛ صبر را خود قرار بده. 🔹این تشبیه از آن رو است که چون و قرار جسمی انسان، با تکیه بر بالش است، در رسیدن به آرامش روحی نیز، نیاز به تکیه گاهی چون صبر دارد. 🔹وقتی از رسول خدا صلی الله علیه وآله سؤال می شود: چیست؟. ایشان می فرمایند: «الصَّبرُ.» 🔹زیباتر آنکه امیرالمؤمنین علیه السلام راه رسیدن به الهی را نیز صبر می داند؛ آنجا که می فرمایند: 👌«مَن صَبَرَ عَلَی اللهِ وَصَلَ إِلَیهِ»؛ هر که برای (وصال به) خدا صبر کند، به او می رسد. 🔹پس حقیقت آن است که صبر با هر نوعش (صبر بر گناه و معصیت یا صبر بر مصیبت) بهترین است که می تواند خواستگاه رشد جوانه های ایمان باشد. ۲٫ فقر 🔸از اموری که باعث برخی مؤمنان ضعیف الایمان می شود و یا در سلوک اخلاقی آنها خلل ایجاد می کند، فقر و مادی است. 🔸در نتیجه، آن امام همام علیه السلام فرمودند: «اعْتَنِقِ الْفَقْرَ»؛ (ای مؤمن!) فقر را در بگیر. 🔸به بیان دیگر اگر فقر و تنگدستی، شود؛ اولاً، عزّتمندی مؤمن را به همراه دارد و ثانیاً، رشد اخلاقی و تکامل سالک نمی شود. 🔸بر اساس حکمت و توحیدی برخاسته از مکتب اهل بیت علیهم السلام، این بند از روایت را به مفهوم دیگری نیز می توان تفسیر نمود؛ و آن اینکه انسان اِلی الله، « بالذّات» است، در مقابل خداوند که «غنی بالذات» است؛ و بر این اساس، خود را نیازمند و محتاج دانسته و بسیاری از ها و خودبینی های او از بین می رود. 🔸بیان نورانی امام الموحّدین حضرت علی علیه السلام در مسجد بیان گر همین مطلب است که می فرماید: 👈 «مَولایَ یا مُولای! اَنتَ الغَنِیُّ وَ اَنَا الفَقِیرُ وَ هَل یَرحَمُ الفَقِیرَ اِلَّا الغَنِیُّ»؛ 👈 مولای من ای مولای من! تو بی نیازی و من فقیرم و آیا ترحم می کند بر فقیر به جز کسی که بی نیاز است. https://eitaa.com/fatemi222/3605
۳٫ دوری از شهوات 👌یکی از مهم در راه اخلاقیات، عدم در و کردار فرد می باشد؛ 👌زیر خواسته های ، رنگ و بوی منیّت و انانیّت دارد و انسان را از کسب معارف حقّه الهی دور می سازد؛ ✍️ حال آنکه مؤمن، قدم نهادن در حریم الهی است؛ 👌 لذا امام جواد علیه السلام در وصیت خویش فرمودند: «ارْفَضِ الشَّهَوَاتِ»؛ شهوات را به دور انداز و رها کن. یعنی و اساس فعالیت های مؤمن، های الهی است، نه نفسانی. https://eitaa.com/fatemi222/3606
۴٫ مخالفت با هوای نفس 🔹سخت ترین وادی، در مسیر کسب فضائل اخلاقی مخالفت و مبارزه با نفس است، 👌در همین راستا و برای بیشتر آن، رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله، مبارزه با هواهای نفسانی را «جهاد اکبر» نامیده است . 🔹اهمیت این بدان حد بوده که آن حضرت به همین مقدار کفایت نکرده و برای بیشتر آن فرموده اند: 🔹«أَعْدَی عَدُوَّکَ نَفْسَکَ الَّتِی بَیْنَ جَنْبَیْکَ»؛ دشمن ترین ، نفس تو است که در بین دو پهلوی تو قرار دارد. 🔹از این رو، یکی دیگر از که امام جواد علیه السلام در اخلاقی خویش بیان نمودند این کلام نورانی است که: 👈«خَالِفِ الْهَوَى»؛ با هوای نفس مخالفت کن. 🔹رسول الله صلی الله علیه وآله در کلام نورانی دیگری، از مبارزه با نفس به برترین یاد می کنند و می فرمایند: 👌«اَفْضَلُ الْجِهَادِ أَنْ تُجَاهِدَ نَفْسَکَ وَ هَوَاکَ فِی ذَاتِ اللهِ تَعَالَی»؛ 👌برترین جهاد این است که به خاطر خدای تعالی با نفس و هوای مبارزه کنی. به تعبیر دیگر، باید اولین کار و آخرین کار مؤمن، جهاد با نفس باشد. 🔹امیرالمؤمنین علیه السلام در این رابطه می فرماید: 👌«اَوَّل مَا تَنْکِرُونَ مِنَ الْجِهَادِ، جِهَادُ أَنْفُسِکُمْ آخِرَ مَا تَفْقِدُونَ مُجَاهَدَهُ أَهْوَائِکُمْ وَ طَاعَهُ اُولِی الأمْرِ مِنْکُمْ»؛) 👌نخستین جهادی که آن را ناخوش می دارید، جهاد با ، و آخرین چیزی که گُم می کنید، مبارزه با خواهشهایتان و اطاعت از اولی الأمرتان است. 👌پس مخالفت با و صد البته رها نمودن شهوات، راه را برای وصال و لقای الهی هموار می سازد. https://eitaa.com/fatemi222/3607
۵٫ حضور در محضر الهی 🔸آنچه از همه برای اهمیت داشته و در تمامی لحظات نباید از آن باشد، دقت در این امر است که بداند، همیشه در الهی به سر می برد، و در مَنظر و مرئای او است. 🔸امام جواد علیه السلام فرمودند: «اِعْلَمْ أَنَّکَ لَنْ تَخْلُوَ مِنْ عَیْنِ اللَّهِ فَانْظُرْ کَیْفَ تَکُونُ»؛ 👌 بدان که در برابر دیدۀ و متوجه باش که چگونه ای. 🔸گفتار نورانی ای که از حضرت امام خمینی (ره) به یادگار مانده است نیز، احتمالاً از این روایت امام جواد علیه السلام بوده است که فرمودند: «عالَم خدا است، در محضر خدا معصیت نکنید.» 🔸بر اساس این بخش از گفتار نورانی امام جواد علیه السلام، می توان نتیجه گرفت که یکی از عوامل گناه، می تواند از حضور در محضر الهی باشد. 🔸سالک باید از دستوری که اهل سلوک، از آن با عنوان «مراقبه» یاد می کنند و آن را مایۀ و رکن سیر و سلوک می خوانند، کمک بگیرد و در هر لحظه و در هر جایی و در هر حالی که هست، همواره خود را در الهی بداند تا بدین ترتیب غفلت را که زمینه ساز گناهان و تخلّفات است، از وجود خویش دور سازد. 🔸امام صادق علیه السلام به اسحاق بن عمّار فرمودند: 👌«یَا إِسْحَاقُ خَفِ اللَّهَ کَأَنَّکَ تَرَاهُ وَ إِنْ کُنْتَ لَا تَرَاهُ فَإِنَّهُ یَرَاکَ فَإِنْ کُنْتَ تَرَى أَنَّهُ لَا یَرَاکَ فَقَدْ کَفَرْتَ وَ إِنْ کُنْتَ تَعْلَمُ أَنَّهُ یَرَاکَ ثُمَّ بَرَزْتَ لَهُ بِالْمَعْصِیَهِ فَقَدْ جَعَلْتَهُ مِنْ أَهْوَنِ النَّاظِرِینَ عَلَیْکَ»؛ 👌 ای اسحاق! به گونه ای از خدا بترس که گویا او را می بینی؛ هر چند تو او را نمی بینی، ولی او تو را می بیند، و اگر معتقد باشی که او تو را نمی بیند، بی شک به او کفر ورزیده ای، و اگر بدانی که او تو را می بیند و آن گاه در حضور او معصیت کنی، بی تردید او را از بی ارزش ترین بینندگان قرار داده ای. پس؛ 👌الهی! به حق خودت حضورم ده و از جمال آفتاب آفرینت نورم ده. 👌الهی! چون تو حاضری چه جویم و چون تو ناظری چه گویم. https://eitaa.com/fatemi222/3608
باسمه تعالی ⏪تحسین ✍(به بهانه شهادت امام جواد علیه السلام) 👌از امام جواد علیه السلام منقول است که می‌فرمایند: 👈«مَنِ استَحسَنَ قَبیحا کانَ شَریکا فیهِ»؛ [بحار الأنوار ، ج ۷۵ ، ص ۸۲] ❇️هر کس یک کار و بدی را تحسین کند مثل این است که آن گناه را انجام داده است. ❇️لازم نیست ما حتما خودمان گناه را انجام بدهیم همین که گنهکار را هم بکنیم کافی است! ❇️در سوره مبارکه شمس خداوند می‌فرماید:«فَکَذَّبُوهُ فَعَقَرُوها؛ (آیه ۱۴)قوم ثمود تکذیب کردند و شتر را پی‌کردند.» ✳️مگر همه آنها شتر را پی کردند ؟؟؟ ✳️حضرت علی (علیه السلام) می فرمایند: یکی از آنها را پی کرد. اما چون بقیه راضی بودند آنها هم در گناه شریک‌اند. ✳️گاهی ما یک تحسین کوچکی می‌کنیم: به عنوان مثال: ⭕️طرف می آید می گوید: جنس های بنجل را امروز به قیمت روز به مردم قالب کردم. ما هم می‌گوییم: ماشاء الله! خوب ما هم در آن شریکیم. ⭕️یا اینکه فردی می‌گوید: ما در دوران بچه‌دار شدیم، دیدیم است سقطش کردیم. ما هم می‌گوییم: کار کردی! خوب ما هم قاتلیم؛ فرقی نمی‌کند. ⭕️و یادر تلویزیون می‌شنویم که می‌گویند: «مردم امروز این‌طور شدند»؛ و می‌گوییم: حقشان است! ما هم در تمام گناه این شریک هستیم. ⭕️یا اینکه «برای مردم غزه این اتفاق افتاد»؛ می‌گوییم: حقشان است! 👌ما هم در گناه آنها شریکیم. از آن طرف اگر بگوییم: خدا لعنت کند اسراییلی‌ها را، خدا کند آمریکایی‌ها را، خدا لعنت کند این سعودی‌ها را، ما هم در ثواب مبارزه با آنها شریک می‌شویم. ⭕️گاهی فقط یک به طرف مقابل می زنیم؛ اگر ما این لبخند ها را نمی‌زدیم، امروز این قدر گناه در جامعه عادی نمی‌شد. طرف محجبه بوده، حالا را کنار گذاشته است، می‌گوییم: چقدر لباس به تو می‌آد. اگر تا آخر عمر این فرد بکند ما در آن شریکیم. چون ما از کار او تعریف کردیم. ⭕️چرا ما در زیارت عاشورا چند بار این‌ها را می‌گوییم: « وَشٰایَعَتْ وَبٰایَعَتْ وَ عَلىٰ قَتْلِهِ»، « و اَلْجَمَتْ وَ تَنَقَّبَتْ »؟ ⭕️یعنی کسانی که نگاه کردند، کسانی که راضی بودند، کسانی که لجام زدند بر اسب، که سم اسب شما را آماده کردند، همه آنها را خدا لعنت بکند. ⭕️ داستانک: یک کسی را می‌خواستند کنند، که از دزدهای بنام بود. گفتند: درخواستی نداری؟ گفت: چرا؛ دوست دارم مادرم بیاید با مادرم صحبتی بکنم. گفتند: خوب ندارد، مادر بیاید. مادر آمد. گفت: پسرم چه می خواهی؟ گفت: مادر دوست دارم زبانت را دربیاوری بگذاری در دهان من؛ من همین را دارم. مادر هم گفت: باشه. زبان را درآورد. این فرزند شروع کرد گاز گرفتن زبان مادر. 👈آمدند او را گرفتند و گفتند: ای دیوانه چکار می کنی؟ 👌گفت: این مادر باعث شد امروز من کنار چوبه‌دار بیایم. بچه که بودم یک عدد تخم مرغ دزدیدم آوردم خانه. مامانم گفت: بارک الله. 👈اگر آن بارک الله را مادر نمی‌گفت و یک سیلی در دهانم می زد امروز من اینجا کشیده نمی‌شدم. آن تخم مرغی که آن روز دزدیدم، امروز شتر مرغ دزد شدم. https://eitaa.com/fatemi222/836
🌹🌹🌹🌹
باسمه تعالی 🔸موضوع : برخورد امام جواد علیه السلام در مواجهه با های دنیا ! 👈عنوان : در دنیای بازی ، بازیگری یا کارگردان؟ پیام : مقام معظم رهبری؛ جوانهای ما قادر به خیلی از کارهای بزرگ هستند . ( 1 / 1 / 97 ) ♻️ ماهیت بحث : 👌 تبیین برخورد امام جواد علیه السلام در مواجهه با های دنیا مبنی بر عدم خلقت برای بازیچه بازی های دنیا شدن ، جهت توجه مخاطبین به فرار از بازی های دنیایی شدن و ایفای نقش در دنیای بازی ها. ادامه👇👇 🍃🌸🍃🌹🍃🌸🍃 @fatemi222
✅انگیزه سازی 👈علی بن حسان واسطی می گوید: 👌 تعدادی بازی که ساختِ اصفهان و برخی از آنها، از جنس بود، همراه خود بردا شته تا هنگام دیدار و زیارت امام جواد علیه السلام به ایشان نمایم، و فکر می کردم که آن حضرت از این کار من مسرور و شادمان خواهد شد، چون سن و سال آن حضرت کم و در دوران کودکی به سر می برد . 👌آنگاه که در محضررب بودم، منتظر ماندم تا همه ی افراد متفرق شروند، امام از جای حرکت کرد و به طرف که در نزدیکی مدینه است حرکت نمود، و من نیز به دنبال او به راه افتادم، به موفق خادم حضرت گفتم: 👌 از امام برایم اجازه ی بگیر، تا به محضرشان شرفیاب شوم . 👌پس از کسب اجازه و در حالی که اسباب ها را در دست داشتم به محضر شان وارد شده، سلام کردم، سلام مرا پا سخ گفت ولی در ی امام جواد علیه السلام ناراحتی و عدم و خشنودی دیده می شد، و مرا به نیز دعوت نفرمود . 👈در همان حالی که ایستاده بودم به ایشان نزدیک شده و اسباب بازی ها را در مقابل حضرت ، و منتظر بودم تا حضرت ورضایت خویش را اعلان و از من تشکر کند، 👌 فَنَظَرَ إلَىَّ مُغضِباً ثمّ رَنا یَمیناً وَشِمالًا ؛ اما ناگهان دیدم امام با حالت خشم و غضب به من مینگرد، و گاهی نیز نگاهی به طرف راست و چپ می اندازد، 👌وَقالَ ما لِهذا خَلَقَنی اللَّهُ ما أنا وَاللَّعبِ؟ سپس فرمود: امام جواد علیه السلام فرمودند ما برای خلق نشده ایم خداوند مرا برای این کارهابازی ) نیافریده، من کجا و بازی کجا! از این سخن امام متوجه شدم که کار من موجبات ناراحتی وی را فراهم نموده است . 👌از این رو، از ایشان خواهی نموده و پوزب طلبیدم، او نیز مرا مورد عفو و گذشت قرار داد، سپس اسباب بازیها را برداشتم و از محضرشان خارج شدم. 👈امام جواد علیه السرلام نقش خودشران را در دنیای بازی ها و بازی های دنیایی معلوم میکنند ، حضررت اجازه نمیدهند بازیگری باشند که بازیچه بازی های دنیایی شوند. ✅ من و شما قرار است در این دنیای بازی ها ، چه نقشی داشته باشیم؟ بازیگری یا کارگردانی؟! دلائل الإمامة: 212 . https://eitaa.com/fatemi222/3612 🍃🌸🍃🌹🍃🌸🍃
✅اقناع اندیشه ما در دنیایی زندگی میکنیم که پر از های مختلف است: 👌وَ مَا الْحَیاةُ الدُّنْیا إِلَّا لَعِبٌ وَ لَهْوٌ وَ لَلدَّارُ الْآخِرَةُ خَیْرٌ لِلَّذِینَ یَتَّقُونَ أَ فَلا تَعْقِلُونَانعام / 32 👈 لعب" بازى( به کارهایى گفته مىشود که داراى یک نوع نظم براى وصول به یک هدف است، و لهو )سرگرمى( به هرکارى گفته مىشود که انسان را به خود مشغول داشته و از مسائل اصولى منحرف سازد. 🔸تشبیه دنیا به بازى و از این نظر است که بازیها و معمولا کارهاى تو و بی اساس هستند که از متن زندگى حقیقى دورند. 🔹 آدمهایی کوچک موندند ، بازیچه دست این و آن میشوند . ولی آدم های بزرگ بازیگر نیستند ،بلکه بازی های دنیایی رو می کنند. 🔹البته بازی کردن یکی از مهمترین بخش های در زندگی است ، بازى براى کودك، جذاىترین موضوع حیات است.. بازى براى بزرگسالان، مساوى با وقتگذرانى، ، غفلت و ... است که مانع تکامل و تعالى مىگردد؛ امّا در مورد کودك، بستر ر شد وتکامل او ست. دوران بازى کودك، دوران تعطیلى تکامل نی ست؛ بلکه دوران استعدادهاى او از طریق بازى ا ست. از این رو، درروایات توصیه شده که به کودکان خود، بازى بدهید 4 و کودکى که بازىگوببا شد، در بزرگ سالى، خوب فهم و بردبار مى شود. واین مسئله نشانگر نقش اساسى بازى در رشد و تعالى انسان است. 🔻اما همین بازی که باعث رشد و تکامل کودکان میشود ، رشد و تکامل بزرگ سالان خواهد شد. یعنی در همان سن کودکی باقی میمانند. امام جواد علیه السلام به دلیل عنایت خداوند متعال و مقام عصمتی که داشتند نیاز به گذراندن این دوران نداشتند ، اما برخی پیرمردهاهنوز گرفتار بازی های هستند. 60 سال از سنش گذشته ، ولی هنوز با داره بازی میکند. مورد داشتیم داشته جون میداده. اون لحظات آخر همه دور سرب جمع شدند. منتظر بودند کنه ، یه لحظه چشم هاب رو باز کرد و داد زد موبایلم ، موبایلم ... موبایلش روآوردند ، آخرین مرحله بازی رو تموم کرد و مرد. 🔺یکی از بزرگترین وشاید مهمترین علت هایی که باعث میشه ما تو بازی های دنیا ، به جای ، بازیگر و این بازی ها بشیم. ❇️ است. غفلت از چی ؟ از خیلی چیزها مهمترین اونها از خلقت اسررت. لذا خود امام جواد علیه السلام در جواب به اون صحابی می فرمایند : 👈ما لِهذا خَلَقَنی اللَّهُ. یعنی من برای بازی خلق نشدم. همین که بفهمیم برای بازی خلق نشدیم خیلی از مشکلات مابرطرف میشود. https://eitaa.com/fatemi222/3614 🍃🌸🍃🌹🍃🌸🍃
🔰در حدیث قدسری آمده است یَا ابنَ آدَمَ، خَلَقتُ الأَشیا لِجََلِک و خَلَقتُکَ لِاجََلی. 🔻بنده من! من همه چیز را برای تو خلق کردم و تو را برای خودم. حیف است که صرف اشیا و مخلوقات من بشوی، تو مال !این را بفهمیم! 🔺به قول آن عارف بزرگ، آیت الله حق شناس رحمةالله علیه: 🔻هشیار باب که خلقت عالم ز بهر توست غیر از خدا هر آنچه خواهی شکست توست @fatemi222
🔸خدا می خواد من و تو به برسیم ،خدا می خواد ما مثل خودب همه چیزمون بشود 👈 خدا می خواد به دست ما رو در جهان به وسیله برپا کند. 👈 اگه این ها رو بتونیم کنیم دیگه بازیگر و بازیچه بازی های دنیا نخواهیم بود. کارگردان خواهیم شد. ✔️پرورش احساس 🔺مردی داشت در آفریقا قدم می زد که ناگهان صدای وحشتناکی که دایم داشت بیشتر می شد به گوشش رسید . 🔻به پشت سرب که نگاه کرد دید گرسنهایی با سرعت باورنکردنی به سمتش میآید و بلافاصله مرد پا به فرار گذاشت و شیر که از گرسنگی، تورفتگی کاملا به چشم میزد، داشت به او نزدیک و نزدیکتر میشد که مرد چاهی را در مقابل خود دید که طنابی از بالا به داخل چاه آویزان بود . 🔹سریع خود را به داخل چاه انداخت و از طناب آویزان شد. تا مقداری صدای نعره های شیر کمتر شد و مرد نفسی تازه کرد . 🔻متوجه شد که در درون چاه ا ژدهایی عریض و طویل با سری بزرگ برای وی لحظه شماری میکند . 🔺مرد داشت به راهی برای نجات از دست شیر و ا دها فکر میکرد که متوجه شد دو سفید و سیاه دارند از پایین چاه از طناب بالا میآیندو همزمان دارند را میخورند و میبلعند . مرد که خیلی ترسیده بود با شتاب فراوان داشت طناب را میداد تا موشها سقوط کنند اما فایدهایی نداشت و از شدت تکان دادن طناب داشت با دیوارهی چاه برخورد میکرد که ناگهان دید بدنش به چیز نرمی خورد . 🔻خوب که نگاه کرد دید کندوی در دیوارهی چاه قرار دارد و دستش که آغشته به عسل بود را لیسید و از شیرینی عسل لذت برد و شروع کرد به خوردن و شیر و اژدها و موبها را فراموش کرد که ناگهان از خواب پرید . 🔺خواب ناراحت کنندهای بود و تصمیم گرفت تعبیر آن را بیابد . 🔺نزد عالمی رفت که تعبیر خواب میکرد و آن عالم به او گفت تفسیر خوابت خیلی ساده است :. 👇👇👇 👌شیری که دنبالت میکرد ملک الموت)عزراییل( بوده... چاهی که در آن ا دها بود همان قبرت است... طنابی که به آن آویزان بودی همان عمرت است... و موب سفید و سیاهی که طناب را میخوردند همان شب و روز هستند که عمر تو را میگیرند ... 👈مرد گفت ای شیخ پس جریان عسل چیست؟ گفت: عسل همان دنیاست که از و شیرینی آن مرگ و حساب و کتاب را فراموب کردهای! 🍃🌸🍃🌹🍃🌸🍃 https://eitaa.com/fatemi222/3617
👈برخی خیال میکنند که بیت علیهم السلام از روی نداشتن بوده و چون دستشان به گوشت نمیرسیده میگفتند اخه... 👈میگویند: روزی ام الفضل به ملعون ملعون گفت . .مرا دادی به مرد فقیری که سبب ننگ ما شده است « مامَون این سخن را سبب خجالت خود دیده و بسیار منفعل شد و این سخن را نقل کرد تا آنکه به امام جواد علیهالسلام رسید. پس آن»؟ میخواهی تو را از خجالت و ننگ بیرون بیاورم « : حضرت به م امَون گفت بلی « : او گفت . » 🔸امر کنید که مردم را ندا کنند تا در مسجد جمع شوند « : 👌 حضرت فرمود .« پس همه در که چهل ستون داشت جمع شدند و مسجد پر شد . خلیفه از خویشی با خاندان رسول صلی الله علیه و آله و سلم به « 👈: امام جواد علیهالسلام به منبر آمد و خطبه ی بلیغی را بیان نمود و فرمود سبب فقر ایشان ننگ دارد و مردم به او طعنه میزنند و من میخواهم این ننگ را از او بردارم . 👌 همه بدانند که ما خاندان عصمت، به دنیا و زخارف آن محتاج نیستیم، ما خود آن را قبول نمیکنیم و الا هر چه میخواهیم برای ما میسر است . 🔹حال ما میخواهیم که امروز به فقرا احسانی بکنیم که کسی را نکرده باشد . 👌« سپس آن حضرت دست مبارکش را بلند کرده و با اعجازی شگفت‌انگیز از آستین در دامان هر یک از فقرا ،َ هزار دانه به قیمت دینار یا بیشتر انداخت . 👈چون اغنیا و ثروتمندان این جریان عجیب را مشاهده کردند به طمع افتادند و از حضرت تقاضای بخشش نمودند . 👈برای رسیدن این احسان منتظر شوید « : حضرت به آنها فرمود . « پس از ». این احسان ما بر اغنیا است « : سپس آن حضرت قدری از خطبه اش را ادا فرمود، بعد از آن دست مبارکش را بلند کرد و فرمود آستین مبارکش به همه ی اغنیا مثل بار اول مرواریدهای هزار دانه عطا نمود . 👈سپس جماعت قضاة به طمع آمده و از آن حضرت درخواست عطا نمودند و حضرت مثل دفعات قبل مقداری از خطبه ش را ادا فرمود وسپس به هر یک از ایشان مروارید هزار دانه اعطا نمود . 👌خلاصه به همه ی اهل مجلس بخشش نمود تا آنکه ما مَون نیز به طمع افتاد و امام جواد علیهالسلام به او نیز مثل دیگران اعطا نمود، واحدی از آن انعام و بخشش فرو نماند . 👈پس همه بیاختیار حمد و ثنای آن حضرت را به زبان جاری نمودند و در کار او و اعجاز او متحیر شدند و جلالت شا نَ و قرب آن حضرت نزد خداوند متعال بر آنها معلوم گردید و ملقب به جواد گردید و او را جواد نامیدند، چرا که جود حاتم در مقابل جود امام جواد علیهالسلام مانند یک قطره در مقابل اقیانوس بیکرانی میباشد @fatemi222 🍃🌸🍃🌹🍃🌸🍃
امشب دلم لبریز احساسی جدید است آقا غلامت در دو عالم روسفید است ذکر قنوتم «یا جواد ٱلاجودین» شد دادی مرادم را اگر این دل مرید است انداختم حرز تو را بر گردن خود عشق تو در نزدیکی ِ حبلُ ٱلورید است نقش نگینت بود "نِعمَ ٱلقادرَ ٱللّه"* این افتخار ِ سنگ زیبای حدید است دستان پر مهرت مرا محتاج کرده با دست خالی رد کنی؟! از تو بعید است ذریّهٔ دردانهٔ سلطان طوسی گفتیم در وصفت: شهید إبن شهید است باب ٱلجواد مشهدم را دوست دارم آنجا برای قفل حاجاتم کلید است مولای گندمگون؛ نقاب از چهره بردار نه! برنداری! چشم بعضی ها پلید است از علم بی حدّ تو مأمون غرق حیرت در محضرت علّامه از خود ناامید است جانم فدای جای جای کاظمینت نذر تو چندین آیه قرآن مجید است- یاسین و ٱلرحمن و حمد و قل هوَ ٱللّه می آیم و هنگامهٔ وعده وعید است إذن از تو میخواهم مدد از مادر تو پابوسی ات وٱلله که عید سعید است خادم فراوان داری اما چند سالی ست ذکر لبم؛ -ایکاش ما را می خرید- است تفسیر حُسن عاقبت یعنی همین که؛ پایینِ پایت مرقد شیخ مفید است 🔸شاعر: شهادت امام جواد علیه السلام تسلیت
در زیر آفتاب تو ماندی حسین هم ای تشنه ! دور از آب تو ماندی حسین هم پیرو جوان نداشت که یک نور واحدید در قلب شیخ و شاب تو ماندی حسین هم کم یا زیاد مرثیه فرقی نمی کند در روضه در کتاب ، تو ماندی حسین هم گودال و بام ، مرز قبول شهادتند راضی از انتخاب ، تو ماندی حسین هم شمشیر و زهر هردو جگر پاره می کنند دل خون و دل کباب ، تو ماندی حسین هم در روضه هی کرببلا جانگدازتر داغ از غم رباب ، تو ماندی حسین هم هرگز نمیرد آنکه از او زنده ایم ما پس با همین حساب ، تو ماندی حسین هم شهادت امام جواد علیه السلام تسلیت
میان هلهله سینه مجال آه نداشت برای گریه شریکی نبود و چاه نداشت درست مثل فدک پاره پاره شد جگرش شبیه مادر خود حال رو به راه نداشت میان حجره کسی وقت احتضار نبود چرا که فاطمه هم طاقت نگاه نداشت بگو به آب که پاکی همیشه دعوی اوست به تشنه ای نرسیدن مگر گناه نداشت سپاه حرمله در پشت در به صف بودند حسین بود و عطش، یک نفر سپاه نداشت نبود نیزه به دیوار تکیه زد یعنی پناه عالمیان بود و خود پناه نداشت برای کشتن او زهر بی اثر می ماند میان سینه اگر داغ قتلگاه نداشت برای غربت او چشم هیچ کس نگریست!! کبوتر حرمش اشک ذوالجناح نداشت سید پوریا هاشمی: زشت است پیش چشمها افتاده باشد ای کاش با افتادنش طشتی نکوبند روی زمین بی سر صدا افتاده باشد تلخ است همسر زهر همسر را بنوشد مردی ز ظلم آشنا افتاده باشد انصاف اصلا نیست در بیرون برقصند در حجره اش آقای ما افتاده باشد در راه پشت بام میبیند مصیبت پیکر که بین پله ها افتاده باشد هرجا بیوفتد روزگارش کربلاییست فرقی ندارد که کجا افتاده باشد ای وای اگر در ازدحام سخت گودال روی تنی سرنیزه ها افتاده باشد این آبرودار قبیله ست و روا نیست عریان دراین صحرا رها افتاده باشد شهادت امام جواد علیه السلام تسلیت
پیکرت از تیر و از سرنیزه مالامال نیست خنجری دیگر برایت در پر یک شال نیست گرچه روی پشت بام و زیر خورشیدی، ولی جسم تو دیگر خدارا شکر در گودال نیست حیف ام الفضل داری، بی ابالفضلی،ولی؛ موقع تشییع دیگر خواهرت بدحال نیست بر تنت آرامش بال کبوترهاست و زیر نعل هیچ اسبی پیکرت پامال نیست زیر نعل هیچ اسبی نیستی، بااین حساب؛ موقع تقطیع جسمت لشکری خوشحال نیست سٙم به تو داده ولیکن بی خیال جسم توست روی سینه قاتل تو این قٙدٙر فعال نیست خانه ات اما خداراشکر در آرامش است پیش نامردان به پای دخترت خلخال نیست زینبی دیگر نداری و نمی بیند دگر هی سرت در تشت و بر نیزه زبانم لال نیست وزن نعل اسب از بال کبوتر بیش بود ذوالجناحت هم کنار خیمه خونین بال نیس شهادت امام جواد علیه السلام تسلیت
دشمنانت یک طرف، آن آشنا از یک طرف بی وفایی یک طرف، زهرِ جفا از یک طرف کلِ عالم خون بگرید در عزای تو کم است ارضیان از یک طرف، اهلِ سما از یک طرف إرباً إرباً شد دلت از فتنه و نامردی اش زهرِ کاری یک طرف، رقاصه ها از یک طرف تشنه ای و طالبِ آبی و این ها یک طرف بر زمین می ریزد آب، آن بی حیا از یک طرف می کشد جسم تو را تا بام خانه، پیکرت... ... می خورد بر کنج پله، بی هوا از یک طرف خاطراتِ کوچه و گودال پیرت کرده اند داغِ مادر یک طرف، کرب و بلا از یک طرف تشنگی تاب و توانش را ربود و ناگهان بر زمین افتاد از زین شاه ما از یک طرف پیر مردان آمدند و بهرِ قربت می زدند با لگد از یک طرف، چوبِ عصا از یک طرف کربلا بال کبوتر نیست، جانم را گرفت... ...بادِ داغ از یک طرف، زلفِ رها از یک طرف روزی ماه محرم از شما خواهم گرفت رزقِ اشک از یک طرف، سوز و نوا از یک طرف از سوی قم یا خراسان یا که از عبدالعظیم راهی ام کن اربعین کرب و بلا از یک طرف شهادت امام جواد علیه السلام تسلیت
«جود جواد» اى جهان ریزه خوار خوان عطاى تو جواد اى ز جود تو کرم گشته گداى تو جواد من چه گویم به مدیحت که به قرآن کریم گفته در آیه ‏ى تطهیر خداى تو جواد عاشر ماه رجب داد خدایت به رضا که تو راضى به حقى حق به رضاى تو جواد گل لبخند به لبهاى پیمبر رویید تا شنیدى خبر نشو و نماى تو جواد گشت از یمن قدوم تو دل فاطمه شاد که على گفته جهانى به فداى تو جواد محو از صحنه تاریخ شود واژه فقر هر کجا خیمه زند جواد سخاى تو جواد حاتم از لطف تو بیند نکند دعوى جود اى بنازم به تو و قدر و بهاى تو جواد عالمى گشت مصفا ز صفاى قدمت اى صفا بخش دل خلق صفاى تو جواد