eitaa logo
تکلیف بزرگ
575 دنبال‌کننده
638 عکس
664 ویدیو
186 فایل
🔸ارتباط @alam_yalam_beanallaha_yara @ste_gonabad5 جهت #روشنگری واجب فراموش شده.و #مطالبه گری فهرست کلی: https://eitaa.com/fatemi5/2772
مشاهده در ایتا
دانلود
تکلیف بزرگ
اگر بنی اسراییل بیتفاوت نبودند مورد لعن از لسان داوود و عیسی ابن مریم نبودند پس اگر امام حسن مجتبی ع
شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها نشانه بارز تنهایی آن حضرت در سکوت مومنان در مقابل منکر است. در فتنه ها دیدیم که سکوت و بیتفاوتی در مقابل منکر چقدر هزینه های جانی داده شهید الداغی اگر کسانی که در کلیپ دارند بیتفاوت از کنار ماجرا رد میشوند ببینید،اگر انها نیز بیتفاوت نبودند،نه الداغی شهید شده بود و نه آن دو جوان مرتکب گناه قتل شده بودند. در جامعه اگر یک نفر امر بمعروف کند ،اگر در اطرافش مطمئن باشد که پشتیبانی دارد،اصلا احتمال صدمه دیدن را در خود نمی‌بیند. از منکر بدتر ،سکوت کنندگان. و حتی راضی بودن به منکر و حتی پشتیبانان منکر هستند.
فرزندت را تربیت کن!🧒🏻❤️ ای فرزند عزیزم، نماز را به پا دار و ‌ امربه‌ معروف و نهی منکر کن 🌱 و (از این کار از مردم نادان) هر آزار بینی صبر پیش گیر، که این نشانه ای از عزم ثابت در امور عالم است. (سوره لقمان، آیه ١٧) ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیطان وقتی میبینه شما کانال و آموزش‌ها رو به مؤمنین معرفی می‌کنید 😂 🏃‍♂️ بدوبیاواجباتت‌رو‌یاد‌بگیر👇 https://eitaa.com/fatemi5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مستقیم ⬅️ جاسوسی ⚠️ترس از افشای یک خطای کوچک ،شما رو به خطای بزرگتر وادار میکنه 📌درصورت اطلاع رسانی یک مشکل ، بخشی از راه حل خواهید بود https://eitaa.com/fatemi5
23.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 غصه تون این باشه: چه کار کنم که همه نماز خوانها، آمر به معروف هم بشن⁉️ https://eitaa.com/fatemi5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️ تلاش های بی وقفه حضرت زهرا سلام الله علیها برای این بود که جهل تثبیت نشود! https://eitaa.com/fatemi5/3496
✨كمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ (بقره /٢۴٩) ⁉️چرا هر وقت این آیه رو می شنوید فکر می‌کنید اون فِئَةٍ قلیلة، شمایید؟! اتفاقا شما فِئَةٍ کثیره هستید 🔻مؤمن ها، انقلابی ها، متدیّن ها زیادن اما زیادهای بی حال!! ❓بین کمِ فعال و زیادِ بی حال، کی باید پیروز بشه؟! 🤔 👈مگه به جمعیته؟! به فعالیته! 📌بله توی ایران حتی تو شهرهایی که وضع فرهنگی خیلی خرابه، متدینین بیشترن! *محجبه ها و نمازخون ها بیشترن اما نشستن تو خونه! *یه پارک نمیره، یه تفرجگاه نمیره! 🍃همون شام رو با خانواده برید پارک، دو رکعت نماز هم بخونید 👈 بذارید نماز و چادر حضرت زهرا(س) توی پارک دیده بشه ✅ جاءَ الحَق، زَهَقَ الباطِل! 🍂نمیری میگی پارک ها شده محل اراذل و اوباش! خوب تو نرفتی، فضا رو خالی کردی دیگه، میدون دست دشمن افتاد، غیر از اینه؟! 🚫یه بهائی رو دستگیر کرده بودن، میگفت من اگه روزی ده نفرو بهائی نکنم شب خوابم نمیبره! ♨️شما روزی ده نفرو محجبه و نمازخون نکنی، چرا شب خوابت میبره؟! ⭕️ نیستیم! بسیجی ها هستند ولی خسته اند! هیئتی ها، نمازخون ها و چادری ها هستند ولی خسته اند! ⬅️ یادت باشه جنگه! فقط صدای خمپاره هاش شنیده نمیشه! شهر تو آتیشه، تو داری راحت زندگی میکنی!! دشمن داره کار میکنه!! https://eitaa.com/fatemi5/3496
✅ شهید حمید سیاهکالی مرادی 🔰ماجرایی که از کتاب "یادت باشد" تعریف کردند؛ یک کتابی تازه خوانده‌ام که خیلی برای من جالب بود. دختر و پسر جوان -زن و شوهر- متولّدین دهه‌ی ۷۰، می‌نشینند برای اینکه در جشن عروسی‌شان گناه انجام نگیرد، نذر میکنند سه روز روزه بگیرند! به ‌نظر من این را باید ثبت کرد در تاریخ که یک دختر و پسر جوانی برای اینکه در جشن عروسی‌شان ناخواسته خلاف شرع و گناهی انجام نگیرد، به‌ خدای متعال متوسّل میشوند، سه روز روزه میگیرند. پسر عازم دفاع از حریم حضرت زینب سلام الله علیها میشود؛ گریه‌ی ناخواسته‌ این دختر، دل او را میلرزاند؛ به این دختر -به خانمش- میگوید که گریه‌ی تو دل من را لرزاند، امّا ایمان من را نمیلرزانَد! و آن خانم میگوید که من مانع رفتن تو نمیشوم، من نمیخواهم از آن زنهایی باشم که در روز قیامت پیش فاطمه‌ی زهرا سرافکنده باشم! ببینید، اینها مال قضایای صد سال پیش و دویست سال پیش نیست، مال سال ۹۴ و ۹۵ و مال همین سالها است، مال همین روزهای در پیش [روی] ما است؛ امروز این است. در نسل جوانِ ما یک چنین عناصری حضور دارند، یک چنین حقیقت‌های درخشانی در آنها حضور دارد و وجود دارد؛ اینها را باید یادداشت کرد، اینها را باید دید، اینها را باید فهمید. فقط هم این [یک نمونه] نیست که بگویید «آقا! به یک گل بهار نمیشود»؛ نه، بحث یک گل نیست؛ زیاد هستند از این قبیل. این دو -زن و شوهری که عرض کردم- هر دو دانشجو بودند که البتّه آن پسر هم بعد میرود شهید میشود؛ جزو شهدای گران‌قدر دفاع از حریم حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) است. وضعیّت این‌جوری است. ۱۳۹۷/۰۶/۱۵ https://eitaa.com/fatemi5/3496
🔻 در الگوسازی ما می‌گوییم الگوی ما حضرت زهرا (س) است. اما وقتی می‌پرسیم حضرت زهرا(س) کیست؟ معمولا گفته می‌شود کسی که خیلی به حجاب اهمیت می‌دادند و خیلی مادر خوبی بودند!! آیا فقط همین خصوصیات حضرت زهرا بوده است؟! هر کسی با اندک تحلیلی می‌دانست که بعد از جریان سقیفه، حکومت دیگر به امیرالمومنین (ع) نمی‌رسد. اما چرا حضرت زهرا (س) این همه فعالیت می‌کردند، خطبه می‌خواندند، روز و شب گریه می‌کردند و قهر سیاسی داشتند؟ دلیل حضرت این بود که می‌خواستند جهل تثبیت نشود. آیا حضرت زهرا را اینطور برای بچه‌ها توصیف کرده‌ایم؟ 🔻 در الگوسازی ما می‌گوییم الگوی ما حضرت زهرا (س) است. اما وقتی می‌پرسیم حضرت زهرا(س) کیست؟ معمولا گفته می‌شود کسی که خیلی به حجاب اهمیت می‌دادند و خیلی مادر خوبی بودند!! آیا فقط همین خصوصیات حضرت زهرا بوده است؟! هر کسی با اندک تحلیلی می‌دانست که بعد از جریان سقیفه، حکومت دیگر به امیرالمومنین (ع) نمی‌رسد. اما چرا حضرت زهرا (س) این همه فعالیت می‌کردند، خطبه می‌خواندند، روز و شب گریه می‌کردند و قهر سیاسی داشتند؟ دلیل حضرت این بود که می‌خواستند جهل تثبیت نشود. آیا حضرت زهرا را اینطور برای بچه‌ها توصیف کرده‌ایم؟ https://eitaa.com/fatemi5/3496
🔴 مهم‌ترین گناهی که ما را از خدا و ظهور دور می‌کند، ترک مسئولیت اجتماعی است 🔴 از چه چیزی باید بیشتر استغفار کنیم؟ از اینکه من زیاد آدم اجتماعی‌ای نیستم؛ یعنی اهل امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نیستم 📌 تاریخ بعثت و عصر ظهور(فصل دوم) – ج۸ 🔻 معنویت و استغفار در خلوت و تنهایی، با ابعاد اجتماعی زندگی ما چه ارتباطی دارد؟ 🔻 کسی که تمنّای تقرّب به خدا و ظهور دارد، باید بداند چه چیزی او را از خدا و ظهور دور کرده است 🔻 طبق روایت، همۀ خوبی‌ها در مقابل اقیانوس امر به‌معروف و نهی از منکر، مثل قطره است؛ پس گناه ترک امر به‌معروف، به اندازۀ یک اقیانوس است و گناهان دیگر در مقابلش مثل قطره‌اند 🔻 چرا آدم‌ها معمولاً به امر به معروف و نهی از منکر، تن نمی‌دهند؟ چون برایشان سخت است و می‌گویند: من خودم و خانواده‌ام را اداره کنم بس است، چرا می‌خواهید مسئولیت کلّ شهر را گردن من بیندازید؟! 🔻 باید توبه کنیم و ضجه بزنیم تا این بیماری «علاقه به فردی زندگی کردن» در ما برطرف بشود _ 🔘 بحث تاریخ بعثت و عصر ظهور، بیشتر یک بحث اجتماعی محسوب می‌شود، پس با ماه رمضان که ماه و استغفار و معنویت است چه ربطی پیدا می‌کند؟ آن‌هم معنویتی که جنبۀ فردی‌اش بیشتر است. 🔘 ما نباید تصور کنیم که استغفار و ارتباط با خدا در خلوت و تنهایی خودمان، با ابعاد اجتماعی زندگی ما بی‌ارتباط است. ما وقتی می‌خواهیم استغفار کنیم از چه چیزی استغفار می‌کنیم؟ از نقص‌ها، گناهان و اشتباهات خودمان. خُب مهم‌ترین گناه‌ ما ترک امر به معروف و نهی از منکر است که یک موضوع اجتماعی است. 🔘 طبق روایت، همۀ خوبی‌ها در مقابل اقیانوسی به نام امر به معروف و نهی از منکر، به منزلۀ یک قطره است (نهج البلاغه/حکمت 374) لذا وقتی امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنیم، انگار به اندازۀ یک اقیانوس گناه کرده‌ایم و گناهان دیگر در مقابلش مثل قطره‌اند. 🔘 جهاد با همۀ سختی‌هایش به اضافۀ همۀ کارهای خوب دیگر، یک قطره است در مقابل اقیانوس امر به معروف و نهی از منکر (أَعْمَالُ الْبِرِّ کُلُّهَا وَ الْجِهَادُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ عِنْدَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْیِ عَنْ الْمُنْکَرِ إِلَّا کَنَفْثَةٍ فِی بَحْرٍ لُجِّی) امر به معروف و نهی از منکر، سخت است و آدم‌ها به آن تن نمی‌دهند. می‌گویند: من خودم و خانواده‌ام را اداره کنم بس است، چرا می‌خواهید مسئولیت کلّ شهر را گردن من بیندازید؟! 🔘 تمنّا می‌کنم ‌وقتی می‌گوییم «امر به معروف و نهی از منکر» به یاد تذکر نسبت به بی‌حجابی در خیابان نیفتیم، بلکه به یاد یک سبک زندگی‌ بیفتیم که یک سبک حکمرانی هم دنبالش دارد، به یاد قیام به قسط بیفتیم، یاد تعاونی بیفتیم. 🔘 اگر تعاونی را مثال می‌زنم، به‌خاطر این است که ایجاد تعاونی، یک نمونۀ برجسته برای زیست اجتماعی و احساس مسئولیت اجتماعی است و در روایات، تعاون مکرراً در کنار امر به معروف و نهی از منکر قرار گرفته است. 🔘 آدم‌ها به سادگی تن به زندگی جمعی نمی‌دهند چون درواقع با زندگی جمعی، نه‌تنها خلوت خودت را به‌هم زده‌ای، بلکه خلوت خانوادگی خودت را هم به‌هم زده‌ای و بخشی از زندگی‌ات را برای جامعه گذاشته‌ای. 🔘 وقتی می‌خواهیم استغفار کنیم از چه چیزی باید بیشتر استغفار کنیم؟ از اینکه «من زیاد آدم اجتماعی‌ای نیستم» باید توبه کنیم تا این بیماری در ما برطرف بشود. باید ضجّه بزنیم تا فردی زندگی‌کردن و علاقۀ به فردی زندگی‌کردن در ما از بین برود. 🔘 اگر آموزش‌های دینی درست بود الان همه می‌دانستند بزرگ‌ترین گناه، ترک زیست اجتماعی و ترک مسئولیت اجتماعی است که البته اسمش همان «امر به معروف و نهی از منکر» است. 🔘 اگر دنبال معنویت و‌ ارتباط با خدا هستیم، و اگر تمنای ظهور داریم، باید بدانیم از چه راهی می‌توانیم به خدا و ظهور نزدیک بشویم و چرا از خدا دور شده‌ایم؟ عدم احساس مسئولیت اجتماعی (یا همان امر به معروف و نهی از منکر) یکی از دلایل مهم دور شدن ما از خداست. 🔘 معرفی مفاهیم و مباحث دینی بدون توجه به زندگی اجتماعی و مسئولیت‌ اجتماعی‌، خراب معرفی کردن دین است مثلاً اگر کسی دربارۀ توکل به خدا صحبت کرد ولی به رابطۀ توکل با زندگی اجتماعی و مسئولیت‌ اجتماعی‌ هیچ اشاره نکرد، این خراب معرفی کردن دین است. 🔘 اگر از بعثت و تاریخ پیغمبر(ص) حرف بزنیم ولی مسئلۀ هجرت را برجسته نکنیم، این خیانت است. پیامبر(ص) دستور داد هر کسی مسلمان شد، به مدینه هجرت کند و این یک مسئلۀ مهم اجتماعی بود که زندگی فردیِ مسلمان‌ها را به‌هم ریخت. هرچند بعد از پیامبر(ص) مسلمان‌ها کم‌کم در لاک فردیّت خود فرو رفتند؛ به‌حدی که وقتی حضرت زهرا(س) هم ضجّه زد، اینها بیرون نیامدند. 👤علیرضا پناهیان 🚩 شبکه افق - ۱۴۰۱/۱/۲۲ 📢صوت: @Panahian_mp3 👈🏻 متن کامل: Panahian.ir/post/72 https://eitaa.com/fatemi5/3496
💥 علت وجوبِ امر به معروف ❇️ از حضرت زينب سلام اللَّه عليها بنت على بن ابى طالب عليه السلام نقل شد كه فرمودند: حضرت فاطمه عليها السلام در خطبه اى فرمودند: 🍃خداوند «ايمان» را واجب كرد، برای پاك شدن انسان ها از شرك؛ 🍃و «نماز» را به جهت تنزيه از كبر؛ 🍃و «زكات» را به داعى زياد شدن رزق؛ 🍃و «روزه» را به خاطر تثبيت اخلاص؛ 🍃و «حجّ» را به قصد رونق يافتن دين؛ 🍃و «جهاد» را براى عزّت و بزرگى اسلام (برای اينکه امّت اسلام، عزّت و ابهّت داشته باشد و به ذلّت نيفتد) ؛ 🍃و «امر به معروف» را به جهت مصلحت عموم (مصلحت جامعه و اصلاح همگانی) واجب و فرض قرار داد؛ ... ✅ نکات: 🔸اين روايت، بخشی از فراز طولانی ای از خطبه حضرت زهرا (س) است كه به نوعی می شود گفت «فلسفه وجوبِ» بعضی از احکام و عقايد اسلام را حضرت در آن بيان می فرمايند؛ كه ابتدا از «ايمان» شروع می كنند، تا فرازهای بعدی، كه می رسد به «جهاد» و «امر به معروف» ؛ و موضوعات مهم ديگری كه در ادامه روايت و خطبه ايشان، در كتب حديثی آمده است. 🔸هر كدام از احکام شريعت ما يک حکمتی، مصلحتی - حداقل يک دليل محکم - پشتش هست كه آن، علت غايی وجوبش هست. 🍃 مثال خداوند در قرآن كريم درباره روزه گرفتن می فرمايد: «كُتِبَ عَلَيکُمُ الصّيام كما كُتِبَ علي الَّذينَ مِن قَبلِکُم لَعَلَّکُم تَتَّقون» (183 بقره) ؛ 💢 بزرگان و مفسرين از اين آيه برداشت می كنند كه هدف غايی و اصلی از وجوب روزه، تقوا است. ⏪ اينجا نيز در اين روايت، حضرت می فرمايند : در شريعت اسلام واجب شد برای و . و به تعبيری اين دستور حضرت زهرا (س) است كه «وجوب» و «علتِ وجوب» امر به معروف و نهی از منکر را دارد صراحتاً بيان می فرمايد. 📌 پيام ها و رهنمودها: 🌹 حضرت زهرا (س) هم در «قول» هم در «فعل»، اين فريضه را به ظهور رساندند و با فدا كردن خودشان و فرزندی كه در شکم داشتند و با «اظهار حق» و «ابطال باطل» ، نشان دادند كه «بی تفاوتی» بزرگترين جرم است و نسبت به منکرات نبايد بی تفاوت بود. 🌸 ان شاءالله كه ما هم بتوانيم رهرو ايشان باشيم. **سند روایت: بحارالانوار ؛ ج 6 ؛ ص 107 - وسائل الشيعة ؛ ج 1 ص 22 - علل الشرايع ؛ ج 1 ص 248 https://eitaa.com/fatemi5/3496