eitaa logo
تکلیف بزرگ
520 دنبال‌کننده
529 عکس
505 ویدیو
172 فایل
🔸ارتباط @alam_yalam_beanallaha_yara @ste_gonabad5 جهت #روشنگری واجب فراموش شده.و #مطالبه گری فهرست کلی: https://eitaa.com/fatemi5/2772
مشاهده در ایتا
دانلود
✋خدمت به امام زمان(عج) و اداي حقوق خدمت ✍وقتي امام صادق-عليه‌السّلام- درباره‌ حضرت مهدي-عليه‌السّلام- مي‌فرمايد:‌«لو ادركته لخدمته ايام حياتي»[1]. 🔹«اگر دوران او را درك مي‌كردم،‌ همه روزهاي زندگيم را در خدمت به او مي‌گذرانيم». 👈اينجا سخن از شخص نيست ،سخن از آرمان هااست، سخن از موقعيت خاص، مأموريت استثنايي و نقش ويژه‌ امام زمان‌ -عليه‌السّلام-‌ در عالمگير ساختنِ حاكميّت توحيد و برقراري عدالت، جهاني است. 👈حاكم دنيايي سازمان‌يافته بر اساس توحيد، و رهبر جهاني آكنده از برابري و عدالت،‌ آن قدر شايستگي مي‌يابد كه پيامبري همچون حضرت عيسي-عليه‌السّلام-‌به ياري او از آسمان فرود آيد. و امامي هم چون امام صادق-عليه‌السّلام-‌براي خدمت كردن به او آرزوي درك حضور او را داشته باشد. راستي وقتي پيامبران و امامان-عليهم‌السّلام- در خدمت به امام زمان-عليه‌السّلام-‌ پيشتازند،‌ وظيفه‌ شيعيان منتظر در خدمت به ساحت مقدّس او چقدر است؟‌ 👈بي‌ترديد خادمين دوران ظهور،‌ همان خادمين دوران غيبت‌اند. 👈آنها كه پس از ظهور شايستگي خدمت مي‌يابند،‌همانهايند كه در دوران غيبت خدمت به امّت امام-عليه‌السّلام- و اهداف امام-عليه‌السّلام-‌ را سر لوحه‌ زندگي خويش قرار داده‌اند. ⭕️اداي حقوق حق امام زمان-عليه‌السّلام-‌ بر همه‌ بندگان و به ويژه بر شيعيان، حق حيات است،‌حق هدايت است، حقّي نيست كه بتوان آن را با معياري سنجيد و ارزش‌گذاري كرد،‌ حقّي نيست كه بتوان آن را با دنيا و هر چه در آن است مقايسه كرد. ⭕️اين حقوق بدون ترديد،‌رعايت حق امامت او،‌مواظبت بر اطاعت او،‌نرنجانيدن قلب مبارك او،‌پاسداري از آرمان‌هاي او، ‌مجاهدت در راه دفاع از او، و جان‌نثاري در راه تحقق خواسته‌هاي او است. ⭕️«و اعنّا علي تأديه حقوقه اليه»[2]. «خداوندا! ما را در اداي حقوق او ياري فرما». ⭕️با چنين ديدگاهي،‌ اگر سخن از پرداخت حقوق شرعيه امام زمان-عليه‌السّلام-‌ و برخي وجوهات مادّي نيز به ميان مي‌آيد،‌ بايد آن را در همين راستا بررسي كرد؛ چنانكه خود آن بزرگوار در توقيعي فرمود: «انّه من اتّقي ربّه... و اخرج مما عليه الي مستحقّيه كان آمناً في الفتنه المبطله»[3]. «همانا هر كس تقواي پروردگارش را پيشه كند و از آنچه كه به عنوان حقوق شرعيه- خمس و زكات- برعهده دارد به مستحقانش بپردازد، از فتنه‌هاي باطل‌كننده‌ دين‌ و دنيا در امان خواهد بود». ⭕️سخن در باب وجوب اداي چنين حقوقي اين نيست كه امام زمان-عليه‌السّلام- چه بهره‌اي از آن مي‌برد، بلكه سخن از اين است كه شيعه ‌حق‌شناس،‌ در راستاي حفظ دين و ايمان خويش چه منفعتي برايش حاصل مي‌آيد. [1] . بحارالانوار،‌ ج51،‌ص148. [2] . دعاي ندبه. [3] . احتجاج،‌ طبرسي،‌ج2،‌ص602،‌ نامه امام زمان-عليه‌السّلام- به شيخ مفيد. @fatemi222
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مگه قــــ📖ــــرآن نمیگه «لا‌اِکراهَ‌فی‌الدین» چرا پس مردمو مجبـــــ👊ــــور به میکنن؟! 🤨 ‏🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 ‏🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 @TabeeneHejab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید بهشتی: اگر کسی قانون راهنمایی رانندگی رو رعایت نکنه مردم حق دارند بهش غرولند بزنند... ‏🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 چند پاسخ کوتاه در مورد 📚 معرفی یک کتاب خیلی خوب در پاسخگویی به شبهات حجاب... کتاب بی‌پرده با حجاب... 👌👌👌 1⃣ با یک تکه پارچه حجاب کامل میشه؟ 2⃣ حجاب اجباری مثل کشف حجاب زمان رضاخان بده! 3⃣ ایرادات در جمهوری اسلامی باعث دین زدگی مردم میشه 4⃣ چرا محجبه ها هم مورد تعرض قرار میگیرن! 5⃣ چرا خون شهدا رو به حجاب ربط میدیم؟ 6⃣ چرا بی حجابی در کشورهای دیگر آسیب زا نیست؟ 7⃣ رنگ شاد پوشیدن برای خانمها اشکال دارد؟ 8⃣ پافشاری روی حجاب باعث حساسیت و بی حجابی میشه؟ ‏🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 @TabeeneHejab
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بذارید عادی بشه همه چیز درست میشه... 😳 ‏🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 ‏🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 @tabeenehejab
◾️باسمه تعالی انا لله و انا الیه راجعون ◾️مراسم مادر شهید جهادگر طالبی و والده حجت الاسلام طالبی فردا یکشنبه ساعت ۹ صبح از بهشت قاسم بسمت روستای حاجی آباد برگزار میشود. ◾️این مادرشهید در اثر سانحه تصادف درکاظمین به رحمت خداوند رفتند. ◾️ضمنا مراسم ترحیم فردا یکشنبه و دوشنبه ۱۵:۳۰ دقیقه عصر الی ۱۷ در حاجی آباد برگزار میشود. ◾️شادی شهدا و‌مادران شهدا صلوات @Tebyangonabad
جهاد اهلبیت👇
بسم الله الرحمن الرحیم " ...وجاهدتم في الله حق جهاده " وجاهدتم فی الله" یک وقت می گویدجهادکردید الی الله یک وقت في سبیل الله، همه درست است امادرمورداهل بیت می گویدجاهدتم في الله یعنی درآغوش الهی جهادراانجام دادیدیعنی جهاد در اوج اتصال به حق بود.برای اهداف بزرگ ومقدس مجاهده بی کم وکاست نیازاست. روحیه جهادکردن یعنی عبورکردن ازطبع وطبیعت؛ طبیعت آدم این است که مثلا هروقت گرسنه اش است غذابخورداماروحیه مجاهده بانفس این است که هروقت احساس نیاز کرد غذابخورد،دیعنی روحیه مجاهده بانفس ازطبع وطبیعت بالاتراست.اگر ملتی خواست ازتنگناهای زندگی تاریخی اش عبورکندبا زندگی سطحی وحرکات عادی نمی تواندعبورکندباید یک روحیه جهادی بیابد و کسی می توانددرجهاددرست عمل کندکه روحیه جهادی را ازاهل البیت گرفته باشد، دراین فرازبه ماخبرمی دهدکه امامان ماباروحیه جهادی راه الهی راطی کردندوبرای ماگشودند. خطبه27 نهج البلاغه: «همانا جهاد دری است از درهای بهشت آن در بهشت را خدا برای اولیاء خاصش باز میکند و آن لباس تقواست...» . و آن ( یعنی جهاد ؛ چه جهاد اکبر چه اصغر) لباس تقواست.یعنی تا آن روحیه جهادی نباشدجان می کنیم تایک گناه نکنیم ،اما باروحیه جهادی اصلاً فردخیلی بالاتر از اینهاست که بخواهد گناه کند،خودش رادریک افق بزرگ می بینداصلاً دروغ وغیبت و... ازذهن او میرود.پس تا کسی روحیه اش جهادی نشودنه جهادنظامی می تواندبکندونه جهادفرهنگی نه.... وقتی روحیه جهادی شددر موقع نیاز جنگ نظامی میکند و به وقتش هم جنگ فرهنگی یعنی در همه زمینه ها روحیه اش جهادی است.امام خمینی در همه زمینه ها روحیه جهادی داشتند هم در فقه هم در عرفان هم در فلسفه و اینطور نبود که فقط در عرفان روحیه جهادی داشته باشند. امیرالمؤمنین در ادامه می فرماید: «...زره محکم وپایدار الهی است».اگرروحیه جهادی پیداکنی به زره استوارالهی می رسی دیگربه این راحتی ها گرفتار افکار غلط وسستی هانمی شوی،در قلعه محکم الهی میروی و «این روحیه سپرمحکم پروردگاراست» .می گویدبااین روحیه ،اینهمه که دشمن برای تهاجم فرهنگی برنامه ریزی میکند هیچکدامش برای شهید مغنیه و امثال او کارساز نیست روحیه جهادی یعنی اینکه آدم اراده کندباکفر باتمام وجود بجنگدچه کفرشخصی وفرهنگی وچه کفر استکباری. ما در ائمه روحیه جهادی زیاد میبینیم ولی چون روحیه جهادی رانمی شناسیم ائمه رادرست نمی توانیم ببینیم.روحیه جهادیی که درسیدالشهداء هست ،میبینیم که درسختترین خطرات یک ذره هم سست نمی شوند. حضرت زهرادرخطبه شان خطاب به انصار می گویند: شماکه اهل جنگ بودید ، چه شد شمشیرهایتان غلاف شد میفرمایند سقوط اسلام به جهت این شدکه مجاهدین رفاه طلب شدند.وگرنه مگرمی شودعلی را ول کنیدکسی دیگر را بگیرید. ادامه خطبه27 نهج البلاغه: «...اگرکسی بامیل خودش سختیهای جهادی راترک کندوازسختیها فرار کندو دنبال رفاه باشدخداوندلباس خواری به تنش می کند» _ زیرا آنی که سختی آمدتسلیم میشود. انسانی که به رفاه عادت کرد و روحیه جهادی راازدست داد برای زندگی مرفه تر خودش را به زحمت می اندازدوخوارمیکندومی فرمایند:«فوج بلابرسرش می آید».تمام بلا ها اشغالش می کند.یک زندگی می شودکه هیچ راه نجاتی درش نیست. 69/ عنکبوت )« والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا و إن الله لمع المحسنین »_کسیکه با روحیه جهادی (با مبارزه با نفس) آمد به سمت ما، حتما حتما حتما به راهی که بسوی ماست هدایتش میکنیم. «إن الله لمع المحسنین»_یعنی تو با این روحیه جهادی محسن میشوی .حتما خدا با توست. مصداق کامل این آیه اهل البیت هستندکه ابتدا جهادفرهنگی داشتندولی ازجهادنظامی نیزگریزی نداشتند، در نظر داشته باشیم که تاجهادفرهنگی نکنیم جهادنظامی به هیچ دردی نمی خورد.بچه های ما چون روحانیت عالی داشتند جنگ نظامی هم برایشان انقدر ملکوتی بود. امیرالمؤمنین به مالک اشتر می فرمایند به بدنت تحمیل کن ، فشار بیاور ، برای نماز بلندش کن .آخر نامه حضرت به مالک اشتر میفرمایند که تو نباید تسلیم رفاه و میل بدنت شوی. روحیه جهادی آدم رابه اصلش برمیگرداند وروحیه رفاه طلبی آدم رابه نفس اماره می کشاندو نفس اماره اصلا از چیزی قانع نمیشود برعکس روحیه جهادی که به کمترین چیز قانع است. کسی که رفاه زده شد می تواند رشوه نگیرد؟ چون رفاه برایش مهم می شودنمی تواندرشوه نگیرد . درمقابل ،ائمه به راحتی می بخشیدندیعنی باکمترین امکاناتی که داشتند بقیه را می بخشیدند حتی خرج سالشان مشخص بود.امیرالمؤمنین برای خودشان قسم تعیین میکردند.
وقتی می گوییم شهادت می دهیم که شمادرراه خداجهادکردیدآنطورکه بایسته وشایسته است بایددرست ببینیم وبرگردانیم به زندگی خودمان،واگر درست برگردانیم محرومیتها بجای اینکه موجب یأس شودموجب اوج می شود. حتی غصه می خوریدکه نکندخدابه ماپشت کرده که زندگیمان به راحتی می گذرد.عرفای بزرگ اگر یک مقدارراحتی درزندگیشان می آمددلواپس بودندکه نکنداستدراج واقع شده است.استدراج : در قرآن میفرماید ما وقتی می خواهیم ملتی رانابودکنیم به آنها رفاه می دهیم تاآرام آرام بسوی سرنوشت فاسدشان برسند. نمونه روحیه جهادی زندگی ائمه است روحیه جهادی است که درسختیهاطرف سختش رامی گیرند (در عین گرسنگی و روزه بودن غذای خودرا به فقیر میدهند) ، همیشه سخت ترینها راانتخاب می کنند. شماجهادکردیددرمقام وتوجه به حق ،" ... حق جهاده" جهادی است که دشواری آن بیشتر واخلاص آن کامل وهمت آن شدیدوشوق به آن زیاد ،بدون نگرانی ازملامت دیگران.
🔰 📜 بیانیه بانوان گنابادی ☀️ بسم الله الرحمن الرحیم ☀️ 🔰 وَاتَّقوا فِتنَةً لا تُصيبَنَّ الَّذينَ ظَلَموا مِنكُم خاصَّةً ۖ وَاعلَموا أَنَّ اللَّهَ شَديدُ العِقابِ 🔸 هتک حرمتی که این روزها به خیمه‌ها و پرچم‌های عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) شده و آتش زدن آنها و برخی صفحات قرآن مجید و شهادت بسیجیان غیور و حافظان امنیت نیروی انتظامی از سوی عده‌ای معلوم الحال به بهانه درگذشت یک شهروند ایرانی، خبری است که دل همه ارادتمندان و عاشقان خاندان عصمت و طهارات را به درد می‌آورد و مصبیت عظیمی برای مردم متدین و مذهبی ایران اسلامی می‌باشد و به امام زمان عجل الله تعالی تسلیت و باید به خدواند تبارک و تعالی از این معصیت بزرگ پناه برد. 🔸 و هم چنین آتش و تخریب اموال عمومی و ایجاد ناامنی در برخی نقاط شهر و طرح شعارهای ساختارشکنانه نسبت به مقدسات دینی و حجاب و ولایت، گناه نابخشودنی است. 🔸 بانوان گنابادی ضمن محکومیت این عمل شنیع و غیر الهی و غیر انسانی از همه اقشار متدین و محبان اهل بیت(علیهم‌السلام) می‌خواهد نسبت به چنین اعمال و رفتار خبیثانۀ شماری اراذل و اوباش و معاندان دین و اهل بیت(علیهم السلام) و جریان رسانه‌ای معاند که می‌کوشند حقیقت را بایکوت کرده و روایت دیگری از آن را ارائه کند، بیش از پیش هوشمندی و حساسیت خود را داشته باشند و از جریان رسانه ای انقلابی و متدین می خواهیم در جهت تبیین این حقیقت گام های عملی و موثر بردارند و نگذارند عده ای از افراد بی ریشه و بی اساس و بی هویت، اعتقادات دینی را به سخره بگیرند؛ فی الحال زمانی است که باید غیرت و حمیت دینی خود را در دفاع از اهل بیت(علیهم‌السلام) و دستگاه حضرت اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) به کار بست و وارد عمل شد. 🔸 بانوان غیور گنابادی با ابراز تاسف از درگذشت یک شهروند ایرانی و عرض تسلیت به خانواده این مرحومه و آرزوی غفران و رحمت الهی برای ایشان، از نهاد‌های امنیتی و انتظامی می‌خواهد تا صبر انقلابی مردم غیور به پایان نرسیده است اقدام فوری جهت ختم قائله انجام دهند . ▪️اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ▪️ نهضت پیشرفت بانوان گناباد @pishraft_banoo 🍃 🌷🍃
پست موقت تبلیغاتی🔻
❇️بعضی از کانالهای ایتا 1_گروه فعالان فرهنگی تبیان http://eitaa.com/joinchat/3049390091C192755f32b 2_کانال فرهنگی،مذهبی گناباد @Tebyangonabad 3_جهاد تببین در گناباد @Tebyangonabad2 4_منبرک_فاطمی @fatemi222 5_در مسیر بندگی @abasali_fatemi 6_خانواده بهشتی @fatemi24 7_احکام کاربردی @ahkam31 8_عفاف و حجاب @Chastity 9_فیش منبرک @fatemi5
💠امام، عواملى را که باعث فراهم شدن (عزّت، شکست دشمن، عافيت، نعمت و کرامت) شد به اين صورت بيان مى فرمايد: ◽️مِنَ الاِْجْتِنَابِ لِلْفُرْقَةِ، وَ اللُّزُومِ لِلاُْلْفَةِ، وَ التَّحَاضِّ عَلَيْهَا، وَ التَّوَاصِي بِهَا 🔴 پرهيز از تفرقه و پراکندگى، تأکيد بر الفت و اتحاد، تشويق يکديگر به آن و سفارش نمودن به انجام آن است» 📘
این است جـواب دندان شکن😏🙌🏻😂
🔺 ایشون‌ خانم‌ نادی‌ پور سفیر ایران‌ در‌ دانمارک‌ هستند... ⬆️ ✅ یکی از آثار حمله ی تروریست‌ مخالف نظام به ایران در این بود که مردم فهمیدند هم داریم😁🤣 👌 بابا ماشاءالله به برکت انقلاب خانم ها کلی از مسئولیت های این کشور رو گرفتن.🙂 از معاونت رییس جمهور تا مدیرکل و استاد دانشگاه و رییس اداره و.... باز بگید زن، زندگی آزادی!!! 😐
🔺کمک به دوستان و نیازمندان جابربن عبدالله یکى از اصحاب بزرگوار رسول خداست، پیوسته در خدمت آن جناب بود، پدرش در جنگ «احد» اشتباهاً توسط مسلمانان شهید گردید، او بعد از رحلت رسول خدا (ص) با امیرالمؤمنین صلوات الله علیه بسر برد، اوست که با عطیه عوفى در اولین اربعین به زیارت ابا عبدالله الحسین (ع) مشرف گردید و اوست که بقدرى زنده ماند تا سلام رسول خدا (ص) را به امام باقر (ع) رسانید. مى‏ گوید: رسول خدا (ص) در بیست و یک جنگ شرکت کرد، و من در نوزده تاى آنها در رکاب ایشان بودم، فقط در دو تا از آنها موفق نشدم. در یکى از آن غزوات شتر من از رفتن درماند و خوابید، آن حضرت در آخر لشکریان حرکت مى ‏کرد تا به بازماندگان یارى رساند و آنها را به مرکب خود سوار کند. من در کنار شتر خویش ایستاده و مى‏ گفتم: اى واى مادرم این چه شتر بدى است، در این هنگام رسول خدا رسید و فرمود: این شخص کیست؟ گفتم من جابرهستم پدر و مادرم به فدایت یا رسول الله (ص). فرمود: چرا در اینجا مانده ‏اى؟ گفتم: شترم از رفتن درمانده است، فرمود: چوب دستى دارى؟ گفتم: آرى. با چوب دستى به شتر زد و او را بلند کرد، آنگاه آنرا خوابانید و قدم بر دو بازوى آن گذاشت، فرمود: سوار شو، سوار شدم و با او راه مى ‏رفتم، آن شب بیست و پنج بار براى من استغفار کرد، شتر من (در اثر قدم آن بزرگوار) حتى بر شتر او سبقت مى ‏کرد. در آن شب که با هم راه مى ‏رفتیم فرمود: پدرت عبدالله چند نفر فرزند بعد از خود گذاشته است؟ گفتم: هفت دختر. فرمود: آیا قرضى هم دارد؟ گفتم: آرى. فرمود: چون به مدینه برگشتى وعده کن که با اقساط خواهى داد14 اگر قبول نکردند، وقت چیدن خرمایتان مرا مطلع کن.بعد فرمود: زن گرفته ‏اى؟ گفتم: آرى. فرمود کدام را؟ گفتم: فلان زن بیوه را که در مدینه بود. فرمود: چرا دختر نگرفتى که با تو بازى کند و تو با او بازى کنى؟ گفتم: یا رسول الله (ص) هفت خواهر کم تجربه در منزل دارم، ترسیدم اگر دخترى مثل آنها را بگیرم کار به اشکال کشد، گفتم: این زن بیوه و تجربه دیده با آنها بهتر مى ‏سازد، فرمود: خوب کرده ‏اى، راه همانست. فرمود: این شتر را به چند خریده ‏اى؟ گفتم: به پنج ششم نصف رطل.. فرمود: او را به من بفروش، و تا برگشتن به مدینه حق سوار شدن دارى، چون به مدینه برگشتیم، شتر را به محضرش آوردم، فرمود: بلال شش «اواق» طلا به او بده تا در اداى قروض پدرش از آنها استفاده کند، سه «اواق» دیگر اضافه کن، شترش را نیز به خودش بده. آنگاه فرمود: آیا با صاحبان قرض پدرت مقاطعه کردى؟ گفتم: نه یا رسول الله (ص) فرمود آیا داده شده؟ 16 گفتم: نه یا رسول اللّه. فرمود: مانعى نیست چون وقت چیدن خرمایتان رسید مرا خبر کن. وقت چیدن خرما به محضرش رفتم، به نخلستان ما تشریف آورد و براى ما دعا کرد( و از خدا برکت خواست) خرما را چپدیم، به همه قرض‏ها کفایت کرد و بیشتر از آنچه آنها بردند، براى ما باقى ماند.حضرت فرمود: اینها را بردارید و پیمانه نکنید، آنها را برداشتیم و مدتى از آنها خوردیم . 🔺عبادت و مناجات شب‏ عبدالله بن سیار از امام صادق (ع) نقل مى‏ کند: رسول خدا (ص) شبى در منزل ام سلمه بود، او در اثناى شب بیدار شد، آن حضرت را در بستر نیافت، فکر کرد که به منزل بعضى از زنانش رفته است. لذا به جستجوى آن حضرت برخاست، حضرت را در گوشه‏ اى از منزل یافت که ایستاده و دست به آسمان برداشته و گریه مى ‏کرد و مى‏ گفت : خدایا نعمتهاى خوبى که بمن داده ‏اى از من مگیر. و مرا بخودم ولو بقدر چشم بهم زدن وامگذار. خدایا هیچ وقت مرا بشماتت دشمن و آدم بدخواه مبتلا مکن. خدایا هیچ وقت مرا به آن بدبختى که از آن نجاتم داده‏ اى بر مگردان . «اللهم لا تنزع عنى صالح ما اعطیتنى ابداً، ولا تکلنى الى نفسى طرفة عین ابداً، اللهم لا تشمت بى عدواً ولا حاسداً ابدا اللهم لا تردنى فى سوء استنقذتنى منه ابداً» ام سلمه با شنیدن این سخنان به گریه افتاد و برگشت و به شدت مى ‏گریست بطورى که رسول خدا با شنیدن گریه او برگشت و فرمود: اى ام سلمه علت گریه‏ ات چیست؟ گفت: پدر و مادرم بفدایت یا رسول الله، چرا گریه نکنم در حالى که تو با آن مقامى که از خدا دارى و خدا گناه قدیم و جدید تو را آمرزیده 24از او مى‏ خواهى که بشماتت دشمن مبتلایت نکند و تو را به نفس خودت ولو به قدر چشم بهم زدن وامگذارد و تو را ببدى که از آن نجاتت داده بر نگرداند و از تو هیچ وقت نعمت خوبى که داده نگیرد!!! رسول خدا (ص) در جواب فرمود: اى ام سلمه چه چیز مرا خاطر جمع مى‏ کند، خداوند یونس بن متى را فقط به اندازه چشم بهم زدن به نفس خویش واگذاشت تا به سرش آمد آن بلائى که آمد «یا امّ سلمة ما یُؤمّننى و انّما و کل اللّه یونس بن متى الى نفسه طرفة عین فکان منه ما کان». @fatemi222
میلاد پربرکت پیامبر مکرم اسلام و حضرت امام صادق علیهماالسلام دلسوزِ دیگران امام صادق و یا امام باقر علیهما السّلام در روایتی که سعدی نیز آن را به شعر درآورده و در سازمان ملل نیز نصب است ؛ (بنی آدم اعضای یک پیکرند) می فرمایند : الْمُؤْمِنُ أَخُو الْمُؤْمِنِ‏ کَالْجَسَدِ الْوَاحِدِ إِنِ اشْتَکَى شَیْئاً مِنْهُ وَجَدَ أَلَمَ ذَلِکَ فِی سَائِرِ جَسَدِهِ … مؤمن برادر مؤمن است، مانند یک پیکر؛ که هر گاه عضوى از آن دردمند شود، اعضاء دیگر هم احساس درد کنند… [الکافی ؛ جلد ‏۲ ؛ صفحه ۱۶۶] باید ما دلسوز دیگران باشیم مثلا : چادر خانمی از موتور آویزان است . بوقی بزنیم و اطلاع دهیم ( نه آنکه سریع موبایلمان را در بیاوریم و از صحنه ی افتادن، فیلم بگیریم) ماشینمان جا دارد ،چرا پیرزن و یا پیر مردی را سوار نکنیم اگر پوست موزی دیدم . آن را با پا به کناری بزنیم اگر سنگ در مقابل راه بود آن را کنار بگذاریم از کنار بیمارستان عبور می کنیم ، برای سلامتی همه ی بیماران سوره ی حمدی بخوانیم از مقابل قبرستان عبور می کنیم ؛ فاتحه بخوانیم اگر کاری از دستمان بر نمی آید ؛ لااقل غصه بخوریم مانند غصه ،برای مردم مستضعف و یا مردم مظلوم عراق ، فلسطین ، افغانستان، پاکستان، یمن ، بحرین، نیجریه و … پیامبر آنقدر برای کفار دلسوزی می کرد که خداوند می فرماید: لَعَلَّکَ باخِعٌ نَفْسَکَ ؛ نزدیک است جان خود را برای آنان تباه کنی ! داستانک ۱: حجت الاسلام قرائتی می فرمودند: آیت الله العظمى گلپایگانى‏ سر درس بود. من نشسته بودم. مى‏گفت: گاهى که متوجه مى‏شوم ،طلبه‏ها کم درس مى‏خوانند، از غصه تب‏ مى‏کنم. گفتم: اگر بچه‏هاى من مردود بشوند، داد مى‏زنم ولى تب‏ نمى‏کنم. آیت الله گلپایگانى‏ براى پسر مردم تب مى‏کند، ولى من براى بچه ‏هاى خودم تب نمى‏کنم. از این پیدا است که او چه سوزى دارد [برنامه درسهایى از قرآن ۰۷/ ۰۲/ ۷۴] داستانک ۲: شخصی تعریف می کرد : در تاکسی نشسته بودم . ناگهان موتوری با سرعتی عجیب ، از کنارمان گذشت با خود گفتم : الان مغزش متلاشی می شود و عبرتی خواهد شد برای دیگران دیدم سریع راننده تاکسی پولی را در آورد و داخل قلک صدقه گذاشت . متوجه شدم، برای سلامتی آن موتور سوار این کار را کرد و فهمیدم ،چقدر دلسوز دیگران است (به بهانه میلاد پربرکت پیامبر مکرم اسلام و حضرت امام صادق علیهماالسلام) آخرین کلام پیامبر و امام صادق چه بود ؟ مردم نوعاً علاقه‌مندند که آخرین سخن و گفتار پایانی شخصیت‌های بزرگ و انسان‌های قدّیس را بدانند و کدام شخصیت همانند رسول خداست و چه کسی به پایه‌ی کمالات آن بزرگوار می‌رسد و چه کسی است‌که نخواهد آخرین‌کلام پیامبراکرم وسخن پایانی حضرت خاتم الانبیاء صلی الله علیه و آله را بداند و بفهمد؟ جابر بن عبدالله می‌گوید: کعب الاحبار از عمر پرسش‌کرد: «آخرین سخن پیامبر چه بود؟» او گفت: «از علی علیه السلام بپرس!» کعب به نزد حضرت علی علیه السلام آمد و همین پرسش را از آن حضرت نمود. علی علی علیه السلام فرمود: اسندت رسول الله الی صدری فوضع رأسه علی منکبی فقال: الصلاه الصلاه رسول خدا را به سینه خود گرفتم پس سر مبارکش را بر دوش من گذاشت و فرمود: نماز، نماز. [فضائل الخمسه من الصحاح السته ؛جلد ‏۳ صفحه ۳۸ ] آخرین توصیه امام صادق نیز نماز است قَالَ أَبُو الْحَسَنِ الْأَوَّلُ علیه السلام:‏ لَمَّا حَضَرَ أَبِیَ الْوَفَاهُ قَالَ لِی یَا بُنَیَّ إِنَّهُ لَا یَنَالُ‏ شَفَاعَتَنَا مَنِ‏ اسْتَخَفَّ بِالصَّلَاهِ. امام کاظم علیه السلام می فرمایند:پدرم در هنگام مرگ وصیت کرد ما را و فرمود:شفاعت ما به کسی که نماز را سبک بشمارد نمی رسد [ وسائل الشیعه،جلد ۴ ، صفحه ۲۴] داستانک: داماد حضرت امام خمینی(ره) می گوید: حضرت امام ، روایتی از امام جعفر صادق علیه السلام نقل می کردند که (اگر کسی نمازش را سبک بشمارد، از شفاعتشان محروم می شود.) من یک بار به ایشان عرض کردم: (سبک شمردن نماز شاید به این معنی باشد که شخص نمازش را یک وقت نخواند و یک وقت نخواند.) گفتند نه این که خلاف شرع است. منظور امام صادق علیه السلام این بوده است که وقتی ظهر می شود و فرد در اول وقت نماز نمی خواند، در واقع به چیز دیگری رجحان داده است. [ هزارو یک نکته درباره نماز حکایت ۷۲۷]
به بهانه میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم مادر های چهار گانه و قال النبیّ صلّى اللّه علیه و آله: إنّ الامّهات أربعه: امّ الأدویه و امّ الآداب، و امّ العبادات، و امّ الأمانیّ؛ أمّا امّ جمیع الأدویه قلّه الأکل، و أمّا امّ جمیع الآداب قلّه الکلام، و أمّا امّ جمیع العبادات قلّه الذنوب، و أمّا امّ جمیع الأمانیّ الصبر مادر چهار قسم است: مادر داروها، مادر ادبها، مادر عبادات، و مادر آرزوها؛ مادر داروها؛ کم خورى است، مادر آداب؛ کم‏ گویى، مادر عبادات؛ کم گناهى، و مادر آرزوها؛ صبر منبع :مواعظ العددیه – صفحه۳۳۵
به بهانه میلاد امام صادق علیه‌السلام درخواست از مردم مفضل مى گوید: محضر امام صادق (علیه السلام) رسیدم و از مشکلات زندگى شکایت کردم. امام (علیه السلام) به کنیز دستور داد کیسه اى که چهارصد درهم در آن بود، به من داد و فرمود: «با این پول زندگیت را سامان بده». عرض کردم: فدایت شوم! منظورم از شرح حال این بود که در حق من دعا کنى! امام صادق (علیه السلام) فرمود: بسیار خوب دعا هم مى کنم. و در آخر فرمود: «مفضل! از بازگو کردن شرح حال خود براى مردم پرهیز کن! اگر چنین نکنى نزد مردم ذلیل و خوار مى شوى. بنابراین براى دورى از ذلت، درد دلت را هرگز به کسى نگو». (منبع: بحارالانوار، جلد ۴۷، صفحه ۳۴)
بسم الله الرحمن الرحیم 🔹مناسبت : میلاد پیامبر اکرمصلی الله علیه و آله 🔹موضوع : رحمت پیامبر راهبردی برای جهانی شدن. 🔹عنوان : حضرت باران . 🔹پیام : وحدت جامعه مسلمین به عنوان یک راهبرد مهم و حیاتی برای زمینه سازی دولت جهانی مهدوی. 🔹ماهیت بحث : تبیین راهبرد اصلی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله یعنی رحمت جهانی ایشان نسبت به تمام اقشار و مردم جهان و تطبیق آن بر مسأله وحدت به عنوان یک راهبرد مهم جهت زمینه سازی حکومت جهانی مهدوی .👇
انگیزه سازی همانطور که همه شما شنیدید وقتی حضرت رسول صلی الله علیه و آله به دنیا آمدند و دنیا به قدوم نورانی و پربرکت حضرت متبرک و نورانی شد برخی از نشانه ها و نمادهای طاغوت که ظاهرا در آن روز از نمادهای برجسته طاغوت بودند متأثر شده و در واقع از بین رفتند. البته برخی از اتفاقات طبیعی دیگری هم رخ داد. یکی از نمادهای طاغوت که از بین رفت این بود که بتهای سراسر دنیا با صورت روی زمین افتادند. ابن شهرآشوب، به نقل از امام صادق علیه السلام، می نویسد که حضرت فرمود: «در هنگام ولادت پیامبر عظیم الشأن، بت ها به صورت، به زمین افتادند... پادشاهی نماند؛ مگر آن که تاجش واژگون و زبانش در آن روز، بند آمد. کاهنان از دانش خود جدا شدند... در آن شب، نوری از سرزمین حجاز پدید آمد و منتشر شد و تا مشرق، گسترش یافت.
بتها که یکی از بارزترین نمادهای طاغوت شمرده می شوند، تاج پادشاهان که باز یکی از نمادهای حکومتهای طاغوت است فرو افتادند و به زمین افتادند. جناب بیهقی در دلائل النبوه نقل میکند که : در شب میلاد پیامبر، ایوان کسری به لرزه درآمد و شکست [ترک] برداشت و چهارده کنگرة آن فرو ریخت. آتشکدة فارس که پیوسته روشن بود، خاموش شد. دریاچة ساوه، خشکید و موبد بزرگ در خواب دید که شتران تنومندی همراه اسب های عربی، از دجله گذشتند و در سرزمین ایران، پراکنده شدند شاید این سؤال برای برخی ایجاد شود که علت اینکه حین تولد یک شخص حالا هرچقدرمهم، این اتفاقات خاص و خارق العاده می افتد چیست ؟! چه ارتباطی بین تولد رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله) و به لرزه افتادن ایوان کسری، یا واژگون شدن تاج پادشاهان، یا به رو روی زمین افتادن بتها وجود دارد!؟
خوب اساسا پیامبر گرامی اسلام یک شخصی هستند که در مکه به دنیا آمدند، چرا در کشور ایران یا کشورهای دیگری این اتفاقات افتاد؟! یعنی در واقع، ظهور پیامبر اکرم مربوط به مکه و مدینه و ملت عرب بود چرا باید دیگر کشورها متأثر از این اتفاق شوند؟؟!
اقناع اندیشه مسیر کمال و رشد یک مسیر تدریجی است، مثل طی کردن پله های یک طبقه که باید یکی یکی و به تدریج پله ها را طی کرد تا به طبقه بالایی رسید رشد انسانها هم به این صورت است، و به تبع این قاعده الزامات این رشد نیز به همین صورت است یعنی اگر انسان باید تدریجی رشد کند دین و آئینی که باید این انسان را رشد دهد باید تدریجی نازل شود. به این معنا که دستور العمل این رشد تدریجی بصورت تدریجی باید باشد که این اتفاق، با ظهور انبیاء مختلف و ادیان مختلف افتاد. به این صورت که هر پیامبری که ظهور میکرد دین و آئین پیامبر قبل را تایید میکرد و بعضا این دین کاملتر از دین قبلی بود و این تعدد انبیاء، همان مسیر تدریجی در تکامل دستورالعمل ها و گسترده شدن این دستورالعمل هاست.