eitaa logo
فضائل‌ امیرالمومنین‌ علیه‌السلام
529 دنبال‌کننده
513 عکس
100 ویدیو
11 فایل
«ـ﷽ـ» 🚩السلام علیک یا مولای یا امیرالمومنین روحی لک الفداء 🔸قال رسول الله صلي الله عليه و آله: ذكرُ عليٍّ عبادة 📚 فضائل امیرالمومنین علیه‌السلام از منابع معتبر شیعی Admin: @ad_fazaael110
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 یا فاطمة اشغعي لنا في الجنة ▪️شهادت کریمه اهل بیت، شفیعه محشر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تسلیت باد. @fazaael110
«ـ﷽ـ» 💠 (۴۵) 🔹در کریم اسمها و کلمات زیادی آمده که منظور از آنها حضرت مولی الموحدین عليه السلام و ولایت و محبت ایشان است؛ ان شاءالله به تعدادی از آنها اشاره می کنیم: {۴۵} 👈 « » در آیه شریفه ۲ سوره مبارکه شمس: «وَ الشَّمْسِ وَ ضُحَاهَا (۱) وَ الْقَمَرِ إِذَا تَلَاهَا (۲) وَ النَّهَارِ إِذَا جَلَّاهَا (۳) وَ اللَّیْلِ إِذَا یَغْشَاهَا (۴)» «سوگند به خورشید و گسترش پرتو آن (۱) و سوگند به ماه هنگامی که در پی آن آید (۲) و سوگند به روز آن گاه که زمین را روشن و فضا را نورانی و خورشید را هویدا سازد (۳) و سوگند به شب آن گاه که خورشید را بپوشاند و آفاق و هوا را تاریک نماید (۴)» 💠 ابومحمد می گوید از عليه السّلام پيرامون آيه: «وَ الشَّمْسِ وَ ضُحاها» پرسيدم؟ حضرت عليه السّلام فرمود: مقصود از «شمس»، صلّى اللَّه عليه و آله است كه خداوند عزّ و جلّ به وسيله او دين را براى مردم روشن كرد. 💠 عرض كردم تفسير: «وَ الْقَمَرِ إِذا تَلاها» چيست؟ فرمود: (قمر) عليه السّلام است كه پس از صلّى اللَّه عليه و آله مى آيد و پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم دانش را به كمال در او مى دمد. 💠 عرض كردم مقصود از: «وَ اللَّيْلِ إِذا يَغْشاها» چيست؟ فرمود: امامان ظلم و جور هستند كه در برابر خاندان پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله خودرأيى مى كنند، و در جايى مى نشينند، كه خاندان پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله از ايشان به آن شايسته تر هستند و دين خدا را، با ستم و ظلم بپوشانند و خداوند كار ايشان را حكايت كرده مى فرمايد: وَ اللَّيْلِ إِذا يَغْشاها. 💠 پرسيدم: مقصود از: «وَ النَّهارِ إِذا جَلَّاها» چيست؟ پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله فرمود: مقصود از آن امام بر حق از نسل عليها السّلام است كه وقتی در مورد دين رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله پرسش مى شود، آن را براى كسى كه پرسيده است روشن مى كند و خداوند از گفتار او حكايت مى كند. 📚 کافی ج ۸ ص ۵۰ ح ۱۲ 🆔 sapp.ir/fazaael110 🆔 eitaa.com/fazaael110
«ـ﷽ـ» ▫️همراهی ، ، و در جنگها با علیه السلام...👇👇 🔹 جابر بن عبدالله از صلی الله علیه و آله نقل می کند که حضرت فرمودند: 🔹 در هیچ جنگی را نفرستادم مگر اینکه دیدم جبرئیل از سمت راستش و میکائیل از سمت چپش و ملک الموت جلویش روی ابری که بر علی سایه می افکند، او را همراهی می کنند تا زمانی که خداوند به حبیب من نصرت و پیروزی عنایت می کند 🔸 در روایت دیگری نیز آمده که رسول خدا صلی الله علیه و آله در روز جنگ ، علی علیه السلام را سوار بر مَرکب خود کردند و با دستان مبارکشان عمامه بر سر او گذاشته و لباسشان را به تن او کردند 🔸 سپس فرمودند: برو علی جان که جبرئیل از سمت راستت ، میکائیل از سمت چپت ، عزرائیل در جلوی رویت ، اسرافیل از پشت سرت ، نصرت خداوند بالای سرت و دعای من بدرقه راهت است. 📚 مدينة المعاجز، ج ۲، ص ۳۰۷ ، منقبت ۴۰۱ @fazaael110
«ـ﷽ـ» 💠 (۴۶) 🔹در کریم اسمها و کلمات زیادی آمده که منظور از آنها حضرت مولی الموحدین عليه السلام و ولایت و محبت ایشان است؛ ان شاءالله به تعدادی از آنها اشاره می کنیم: {۴۶} 👈 « » (حُسْنا) در آیه شریفه ۷ و ۹ سوره مبارکه لیل: «فَأَمَّا مَنْ أَعْطَى‏ وَ اتَّقَى‏(۵) وَ صَدَّقَ بِالحُسْنىَ‏(۶) فَسَنُيَسِّرُهُ لِلْيُسْرَى‏(۷) وَ أَمَّا مَن بَخِلَ وَ اسْتَغْنىَ‏(۸) وَ كَذَّبَ بِالحُسْنىَ‏(۹) فَسَنُيَسِّرُهُ لِلْعُسْرَى‏(۱۰) وَ مَا يُغْنىِ عَنْهُ مَالُهُ إِذَا تَرَدَّى(۱۱)» «اما كسى كه انفاق كرد و پرهيزكارى پيشه ساخت (۵) و وعده نيكوتر را باور كرد (۶) پس به زودى او را براى راهِ آسانى آماده مى ‏كنيم (۷) و اما كسى كه بخل ورزيد و خود را بى‏ نياز نشان داد (۸) و وعده نيكوتر را تكذيب كرد، (۹) پس او را براى راه سخت و دشوارى آماده مى‏ كنيم، (۱۰) و هنگامى كه [به چاه هلاكت و گودال گور] سقوط كند ثروتش [چيزى از عذاب خدا] را از او دفع نمى ‏كند. (۱۱)» 💠 عليه السلام فرمودند: «وَ صَدَّقَ بِالْحُسْنى»‏ يعني (تصديق) ، «وَ كَذَّبَ بِالْحُسْنى‏» يعني (تكذيب) ولايت. 🔹در روايت ديگري فرمودند: «وَ كَذَّبَ بِالْحُسْنى» يعني تكذيب ولايت عليه السلام ، «فَسَنُيَسِّرُهُ لِلْعُسْرى‏» (عُسر و سختي يعني) آتش 📚بحارالانوار ج ۲۴ ص ۴۶ @fazaael110
«ـ﷽ـ» ▫️تبرئه شدن زن بی گناه به عنایت علیه السلام ...👇👇 💠 مرحوم آيت اللَّه العظمي اراكي فرمودند: در رجب سال ۱۳۹۷ هجری قمری [۱] كه به نجف اشرف مشرّف شدم، مرحوم آيت اللَّه العظمي آقاي خويي فرمودند كه امام جماعت مسجد مزار ميرزاي شيرازي كه بسيار صالح و متقي بود، گفت: 💠 در حرم حضرت اميرالمؤمنين عليه السلام براي زيارت رفته بودم، ديدم دو قبيله از قبايل عرب به حرم آمدند، قبيله اول به طرف ضريح مطهّر رفتند و قبيله دوم نيز به دنبال آنان. 💠 در بين قبيله دوم زني بود كه تا چشمش به حرم اميرالمؤمنين عليه السلام افتاد، صدا زد: «بَرِئْنِي»؛ يعني اي اميرالمؤمنين! مرا از نسبتي كه به من داده شده، تبرئه كن. 💠 ناگهان ديدم مردي از قبيله اول از زمين بالا برده شد و چنان به زمين كوبيده شد كه تمام استخوان هايش درهم شكسته و مانند گوشت بدون استخوان به طرفي افتاد، او را از حرم بيرون بردند و در همان حال جان سپرد. 💠 جريان را پرسيدم، گفتند: اين مرد و زن، زن و شوهر بودند و هنوز عروسي نكرده بودند بين آنان اختلاف افتاد، اين مرد در خفا نزد آن زن رفته و او را اغفال كرده كه ما با هم اختلافي نداريم و با او همبستر شده و بعداً به اختلاف ادامه داده. 💠 وقتي كه زن حملش ظاهر شده نسبت زنا به آن زن داده. قبيله او قصد قتل آن زن را كرده، زن هرچه گفته بود حمل من از شوهرم مي‌باشد، كسي باور نكرده تا عاقبت تصميم قتل او را مي‌گيرند. 💠 زن تقاضا مي‌كند كه من از كشته شدن حرفي ندارم، ولي به شرط اين كه شوهرم به نزد حضرت ابوالفضل عليه السلام برود و قسم بخورد كه اين حمل از من نيست، آن وقت مرا بكشيد. 💠 همه قبول كرده و به راه مي‌افتند، وقتي به حرم اميرالمؤمنين عليه السلام مي‌رسند، زن مي‌گويد: من حال آمدن تا حرم عليه السلام را ندارم، همين جا نزد پدر او قسم بخورد، كافي است. به حرم حضرت اميرالمؤمنين عليه السلام مي‌آيند و ديديد كه چه شد. 📚 روزنه هایی از عالم غیب (آیت الله خرازی) ص ۸۵ _ چاپ مسجد جمکران [۱] تیر ۱۳۵۶ @fazaael110
«ـ﷽ـ» ▫️برادر رسول خدا در دنیا و آخرت...👇👇 💠 در روز دوازدهم ماه مبارک در سال اول هجرت، صلی الله علیه و آله بین مسلمانان عقد اخوت بستند. 💠 پس از نزول دهمین آیه سوره حجرات «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ ؛ همانا مؤمنین با یکدیگر برادرند» رسول خدا بین مسلمانان عقد اخوت و برادری بستند و هر فرد را با فرد دیگری که شبیه و نظیر خودش بود، برادر خواندند. 💠 برخی افرادی که بین آنها عقد اخوت بسته شد عبارتند از: ابوبکر و عمر؛ عثمان و عبدالرحمن بن عوف؛ طلحه و زبیر؛ سلمان و ابوذر؛ مقداد و عمار؛ و.... 💠 تا اینکه بین تمام اصحاب عقد اخوت بسته شد ولی بین علیه السلام با کسی عقد برادری بسته نشد. 💠 علیه السلام از این واقعه بسیار ناراحت شدند؛ به رسول خدا صلی الله علیه و آله عرض کردند: ای رسول خدا! پدر و مادرم به فدایت باد! آیا مرا با کسی برادر نمی خوانی؟ 💠 رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: علی جان! تو را برای خودم نگه داشته ام. آیا راضی نیستی که در دنیا و آخرت تو برادر من و من برادر تو باشم؟ تو وصیّ و وزیر و جانشین من در امتم هستی. تو هستی (که پس از من) قرض هایم را ادا می کنی به وعده هایم وفا می کنی و متولی غسلم می شوی. جایگاه تو نسبت به من همانند جایگاه هارون نسبت موسی است، جز اینکه بعد از من دیگر پیامبری نخواهد آمد. 💠 علی علیه السلام السلام با شنیدن این جملات بسیار خوشحال شدند. 🔹در روایتی از رسول خدا صلی الله علیه و آله آمده است که: دو هزار سال پیش از خلقت آسمانها بر روی درب بهشت این جملات نوشته شده بود: «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ عَلِیٌّ أَخُو رَسُولِ اللَّهِ» «محمد رسول و فرستاده خداست و علی برادر رسول خدا» 🔸 امیرالمومنین علیه السلام نیز از این فضیلت به عنوان یکی ده خصلت ویژه خود یاد می کردند. و می فرمودند هرکس غیر از من چنین ادعایی بکند دروغگو است. 📚 بحارالانوار ج ۳۸ باب ۶۸ ص ۳۳۰ حدیث: ۱ ، ۳ ، ۴ ، ۷ و ۸ @fazaael110
«ـ﷽ـ» 💠 (۴۷) 🔹در کریم اسمها و کلمات زیادی آمده که منظور از آنها حضرت مولی الموحدین عليه السلام و ولایت و محبت ایشان است؛ ان شاءالله به تعدادی از آنها اشاره می کنیم: {۴۷} 👈 « » (پرهیزکارترین) در آیه شریفه ۱۷ سوره مبارکه لیل: «فَأَنذَرْتُكُم نَارًا تَلَظَّى‏(۱۴) لَا يَصْلَاهَا إِلَّا الْأَشْقَى(۱۵) الَّذِى كَذَّبَ وَ تَوَلىَ‏(۱۶) وَ سَيُجَنَّبُهَا الْأَتْقَى(۱۷) الَّذِى يُؤْتىِ مَالَهُ يَتَزَكىَ(۱۸)» «پس شما را از آتشى كه زبانه مى‏ كشد بيم مى‏ دهم. (۱۴) [كه‏] جز بدبخت‏ترين(شقی ترین) مردم در آن در نيايند. (۱۵) همان كه [دين را] تكذيب كرد و از آن روى گردانيد. (۱۶) و به زودى پرهيزكارترين [مردم‏] را از آن دور مى‏ دارند. (۱۷) همان كه مال خود را انفاق مى‏ كند تا [مال‏] رشد و نمو كند. (۱۸)» 💠 جابر جُعفي از امام صادق عليه السلام نقل مي كند كه حضرت فرمودند: «لا يَصْلاها إِلَّا الْأَشْقَى» اشقي، است؛ «وَ سَيُجَنَّبُهَا الْأَتْقَى» اتقي، عليه السلام و حضرت هستند. تاويل الآيات ص ۷۸۱ @fazaael110
«ـ﷽ـ» ▫️علم صلوات الله عليه از كجاست؟....👇👇 💠 حمران بن اعين (برادر زراره) مي گويد: عليه السلام فرمودند: عليه السلام دو انار (بهشتي) براى صلّى اللَّه عليه و آله، آورد، 💠 صلّى اللَّه عليه و آله يكى را خوردند و ديگرى را دو نيمه كردند، نيمى را خودشان خوردند و نيمى را به عليه السلام دادند. 💠 سپس پيغمبر صلّى اللَّه عليه و آله فرمودند: برادرم! مى ‏دانى اين دو انار چه بود؟ 💠 عليه السلام عرض كردند: نه! 💠 فرمودند: اما اولى نبوت بود كه (مخصوص من است و) تو را از آن بهره‏ اى نيست و اما ديگرى علم و دانش بود كه تو در آن با من شريك هستى. 💠 حمران مي گويد به امام صادق عليه السلام عرض كردم: چگونه على در علم شريك پيغمبر بود؟ 💠 فرمودند: خدا هيچ علمى را به صلّى اللَّه عليه و آله نياموخت جز آنكه به او دستور داد كه آن را به على عليه السلام بياموزد. 📚 كافي ج ۱ ص ۲۶۳ @fazaael110
َ «ـ﷽ـ» ▫️ثمره پذیرفتن علیه السلام...👇👇 💠 امام باقر علیه السلام فرمودند: 💠 وَ إِنَّ الرَّوْحَ وَ الرَّاحَةَ وَ الْفَلْجَ وَ الْعَوْنَ وَ النَّجَاحَ وَ الْبَرَكَةَ وَ الْكَرَامَةَ وَ الْمَغْفِرَةَ وَ الْمُعَافَاةَ وَ الْيُسْرَ وَ الْبُشْرَى وَ الرِّضْوَانَ وَ الْقُرْبَ وَ النَّصْرَ وَ التَّمَكُّنَ وَ الرَّجَاءَ وَ الْمَحَبَّةَ مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ لِمَنْ تَوَلَّى عَلِيّاً وَ ائْتَمَّ بِهِ وَ بَرِئَ مِنْ عَدُوِّهِ وَ سَلَّمَ لِفَضْلِهِ وَ لِلْأَوْصِيَاءِ مِنْ بَعْدِهِ حَقّاً عَلَيَّ أَنْ أُدْخِلَهُمْ فِي شَفَاعَتِي وَ حَقٌّ عَلَى رَبِّي تَبَارَكَ وَ تَعَالَى أَنْ يَسْتَجِيبَ لِي فِيهِمْ فَإِنَّهُمْ أَتْبَاعِي وَ مَنْ تَبِعَنِي فَإِنَّهُ مِنِّي‏ 💠 همانا نسيم رحمت و آسودگى و پيروزى و كمك و كاميابى و بركت و بزرگوارى و آمرزش و ايمنى و توانگرى و مژده و رضوان و تقرب و يارى و توانائى و اميد و دوستى خداى عز و جل، براى كسى است كه ولایت را بپذیرد، و اطاعتش كند و از دشمنش بيزارى جويد و به فضيلت او و جانشينانش معترف باشد، بر من است كه ايشان را در شفاعتم در آورم و بر پروردگارِ من است كه شفاعت مرا نسبت به ايشان بپذيرد، زيرا آنها پيرو منند و هر كه پيروى من كند از من است. 📚 كافي ج ۱ ص ۲۱۰ @fazaael110
«ـ﷽ـ» 💠 (۴۸) 🔹در کریم اسمها و کلمات زیادی آمده که منظور از آنها حضرت مولی الموحدین عليه السلام و ولایت و محبت ایشان است؛ ان شاءالله به تعدادی از آنها اشاره می کنیم: {۴۸} 👈 « » (آسمان) در آیه شریفه ۱ سوره مبارکه طارق: «وَ السَّمَاءِ وَ الطَّارِقِ (۱) وَ مَا أَدْرَاکَ مَا الطَّارِقُ (۲) النَّجْمُ الثَّاقِبُ (۳)» «سوگند به آسمان و به چیزی که در شب پدیدار می‌شود؛ (۱) و تو چه می‌دانی چیزی که در شب پدیدار می‌شود، چیست؟ (۲) ستاره درخشانی است که پرده ظلمت را می‌شکافد. (۳)» 💠 ابوبصیر از عليه السّلام نقل میکند که درباره آيه «وَ السَّماءِ وَ الطَّارِقِ» فرمودند: 🔹منظور از «سماء» در اينجا عليه السّلام است 🔹و «طارق» کسی است كه از جانب پروردگار، پیش ائمه عليهم السّلام مى ‏آيد و حوادث شبانه و روز را مى ‏آورد و همان روحی است که همراه ائمه علیهم السلام و كمك براى آنها است. 🔹گفتم: «و النَّجْمُ الثَّاقِبُ» یعنی چه؟ فرمودند: صلی الله علیه و آله است. 📚 تفسیر قمی، ج ۲ ص ۴۱۵ @fazaael110
«ـ﷽ـ» ▫️ادعای پرداخت بدهی های صلی الله علیه و آله توسط اولی...👇👇👇 🔻تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف...🔻 💠 علیه السلام فرمودند: علیه السلام ندا می كردند: هر كس از رسول خدا صلی الله علیه و آله طلبكار است يا عطايى را مى طلبد، بيايد و آن را؛ بگيرد. 💠 هر روز عده اى مى آمدند و چيزى را مى خواستند و علی علیه السلام سجاده را بلند مى كرد و همان مقدار در آن جا مى يافت و به شخص طلبكار مى داد. 💠 به گفت: على با اين كار آبروى ما را برد! چاره چيست؟ 💠 عمر گفت: تو نيز مثل او ندا كن، شايد مانند او بتوانى بدهى هاى رسول خدا را ادا كنى. 💠 ابوبكر ندا كرد: هر كس از رسول خدا طلبى دارد بيايد. 💠 اين قضيه به گوش علیه السلام رسيد، فرمود: او به زودى پشيمان مى شود 💠 فرداى آن روز، ابوبكر در جمع مهاجر و انصار نشسته بود، عربى بيابانى آمد و پرسيد: كدام يك از شما جانشين رسول خدا است. به ابوبكر اشاره كردند. گفت: تو وصى و جانشين پيامبر هستى؟ ابوبكر گفت: بلى؟ چه مى خواهى؟ گفت: پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله قول داده بود كه هشتاد شتر به من بدهد، اكنون كه او نيست، پس آنها را تو بايد بدهى. 💠 ابوبكر گفت: شترها بايد چگونه باشند؟ عرب گفت: هشتاد شتر سرخ موى و سيه چشم. ابوبكر به عمر گفت: چه كار كنيم؟ عمر گفت: عرب‌ها چيزى نمى دانند، از او بپرس آيا شاهدى بر گفته خود دارد؟ ابوبكر از او شاهد خواست. عرب گفت: مگر بر چنين چيزى شاهد مى خواهند؟ به خدا سوگند تو جانشين پيامبر نيستى. 💠 سلمان برخاست و گفت: اى عرب! دنبال من بيا تا جانشين پيامبر را به تو نشان دهم. عرب به دنبال او به راه افتاد تا اين كه به على علیه السلام رسيدند. 💠 عرب گفت: تو پيامبر هستى؟ حضرت فرمود: بلى، چه مى خواهى؟ عرب گفت: رسول خدا هشتاد شتر سرخ موى و سيه چشم براى من تعهد كرده بود، اكنون از تو مى خواهم. 💠 حضرت فرمود: آيا تو و خانواده ات مسلمان شده ايد؟ در اين هنگام عرب دست على علیه السلام را بوسيد و گفت: تو وصى به حق پيغمبر خدا هستى. چون بين من و پيامبر شرط همين بود، ما همه مسلمان شده ايم. 💠 على علیه السلام فرمود: اى حسن، تو و سلمان، با اين عرب به فلان صحرا برويد و بگوييد: «يا صالح، يا صالح» وقتى كه جوابتان را داد، بگو: اميرالمؤمنين به تو سلام مى رساند و مى گويد: هشتاد شترى كه رسول خدا براى اين عرب تعهد كرده بود بياور 💠 مى گويد: به جايى كه على علیه السلام فرموده بود، رفتيم، علیه السلام همانگونه كه على علیه السلام فرموده بود، ندا سر داد. پس جواب داد: لبيك يابن رسول الله. 💠 امام حسن پيام اميرالمؤمنين را رساند، گفت: روى چشم اطاعت مى كنم. چيزى نگذشت كه افسار شترها از زمين خارج شد و امام حسن علیه السلام آن را گرفت و به عرب داد و فرمود: بگير. 💠 شترها پيوسته خارج مى شدند تا اين كه هشتاد شتر با همان اوصاف تكميل شد. 📚 بحارالانوار ج ۴۱ ص ۱۹۲ ح ۴ sapp.ir/fazaael110 eitaa.com/fazaael110
«ـ﷽ـ» 💠 (۴۹) 🔻دنیا ولایت طاغوت و آخرت ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام است 🔻 🔹در کریم اسمها و کلمات زیادی آمده که منظور از آنها حضرت مولی الموحدین عليه السلام و ولایت و محبت ایشان است؛ ان شاءالله به تعدادی از آنها اشاره می کنیم: {۴۹} 👈 « » در آیه شریفه ۱۷ سوره مبارکه اعلی: «بَلْ تُؤْثِرُونَ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا (۱۶) وَ الْآخِرَةُ خَیْرٌ وَ أَبْقَی (۱۷) إِنَّ هَذَا لَفِی الصُّحُفِ الْأُولَی (۱۸) صُحُفِ إِبْرَاهِیمَ وَمُوسَی (۱۹)» «بلکه زندگی دنیا را ترجیح می‌دهید (۱۶) در حالی که آخرت بهتر و پایدارتر است. (۱۷) همانا این [حقایق] در کتاب‌های آسمانی پیشین هست (۱۸) [و در] کتاب‌های ابراهیم وموسی (۱۹)» 💠 مفضل می گوید از علیه السلام در مورد معنی این آیه پرسیدم: «بَلْ تُؤْثِرُونَ الْحَياةَ الدُّنْيا»؟ فرمودند: (یعنی) ولایت آنها (منظور حضرت ولایت دشمنان اهلبیت علیهم السلام است) و این آیه «وَ الْآخِرَةُ خَيْرٌ وَ أَبْقى»؟ فرمودند: عليه السلام است «إِنَّ هذا لَفِي الصُّحُفِ الْأُولى صُحُفِ إِبْراهِيمَ وَ مُوسى» (یعنی این مطلب در کتابهای گذشته و در کتاب حضرت ابراهیم و موسی علیهماالسلام آمده است) 🔸 عليه السلام فرمودند: ولايت عليه السلام در کتب تمام انبیا نوشته شده است، و خداوند هیچ رسولی را مبعوث نکرد مگر با (اقرار) به نبوت حضرت صلى الله عليه و آله و وصايت علي عليه السلام. 📚 تفسیر برهان ج ۵، ص ۶۳۸ ، ذیل آیات ۱۶ تا ۱۹ سوره اعلی، ح ۱ و ۲ @fazaael110