💢 کانال صوت فلسفه اسلامی در تلگرام:
👇👇👇👇👇👇👇
t.me/s_feghheakbar
💢 کانال صوت فلسفه اسلامی در ایتا:
👇👇👇👇👇👇👇
@s_feghheakbar
⭕️ دو کانال با هم تفاوت محتوایی دارند.
💢 دعوت حجت الاسلام و المسلمین #خسروپناه از حجتالاسلام علوی برای مناظره علمی
✅ t.me/Islamicphilosophy_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 خاطرهای مهم از نفوذ ایادی دشمن در بیوت مراجع تقلید در بیان #رهبرمعظم انقلاب
#نفوذ
#بصیرت
✅ t.me/Islamicphilosophy_ir
💢 ذهن نقالهای و نفس بیقرار
ذهن نقالهای به ذهنی میگویند که وقتی آیهای، روایتی، نکتهی تهذیبی و اخلاقی را میشنود، سریعا از آن به یک مصداق بیرونی و یک شخص دیگر منتقل می شود ... صاحب چنین ذهنی به جای آن که سریعا آن دستور سازنده و تهذیبی را بر خود عرضه کند که آیا من به آن متصف هستم یا خیر و آیا من تا چه حدی از آن برخوردارم و چهکار کنم تا جان خود را در آن راستا ارتقا دهم؟ سریعا به اشخاص بیرونی منتقل می شود و می گوید:
آری، زید متاسفانه دارای این فضیلت نیست ... عمرو متاسفانه همین رذیلت و کاستی را دارد ... متاسفانه بکر چرا به این روایات عمل نمی کند و ...
در واقع شخص دارای ذهن نقالهای شخصی است که از داشتن نفس مضطربه (در مقابل نفس مطمئنه) رنج میبرد و نفسی بی قرار و "اجتثت من فوق الارض ما لها من قرار" دارد.
و روشن است که چنین شخصی در تربیت و ترقی و تکامل نفس خود ناکام میماند و به طریق اولی قابلیتی برای الگوی سلوکی دیگران شدن را نخواهد داشت؛ چرا که اساسا، فاقد شیء معطی شیء نمیتواند باشد.
فاجعه آنجا عمیقتر میشود که چنین اشخاصی خدای ناکرده در همین مسایل تربیتی به وادی دهنکجی و نقزدن و کارهای خلاف ادب، بیافتند ... در این صورت، الگویی منکوس و معکوس را به عموم مردم عرضه خواهند کرد.
✅ t.me/Islamicphilosophy_ir
💢 برنامه دروس آیت الله #یزدان_پناه در سال تحصیلی جدید (حضوری و مجازی)
◾به اطلاع میرساند دروس حضرت استاد یزدانپناه در سال تحصیلی جدید با حفظ دستورالعملهای بهداشتی به صورت حضوری برگزار میگردد.
◾همچنین دروس استاد به صورت پخش زنده در فضای کانال نسیم حکمت در پیامرسان «روبیکا» برقرار است؛
👇👇👇
Rubika.ir/nasimehekmat
✅ https://eitaa.com/nafahat_eri
✅ https://eitaa.com/nasimehekmat
✅ @feghheakbar
عاشق شده ام بر تو تدبیر چه فرمایی
از راه صلاح آیم یا از ره رسوایی؟
تا جان و دلم باشد من جان و دلت جویم
یا من به کنار افتم یا تو به میان آیی
هر جا که تو را بینم دست من و زلف تو
دانی که قلم نبود بر عاشق سودایی
زین سان که منم بی تو دور از تو مبادا کس
نه دسترسی بر تو نه بی تو شکیبایی
_________________________________
خطاب به عشقنا الخمینی (شعر از نظامی)
💥 انتصاب عجیب اعضای جدید شورای سیاست گذاری مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات!!
از بین این شش نفر که عضو جدید مرکز پاسخ به شبهات شده اند ، فقط آقایان عبدالله محمدی و محمدباقر پورامینی سابقه مطالعات جدی در مباحث کلامی و فلسفی دارند!!
آقایان ایزدهی و میرمعزی و مقیمی که بیشتر تمرکزشان در مباحث فقهی(خصوصا اقای مقیمی) و مسئولیتهای اجرائی می باشد و آقای ملانوری هم سابقه و رزومه اش نشان می دهد که قبلا در معاونت تبلیغ حوزه مشغول بوده و مقالات وی نیز در مساله تبلیغ و سخنرانی و منبر می باشد!!
و نکته جالبتر اینکه اکثر این بزرگواران در مراکز دیگر هم اکنون مشغول هستند و به تبع ، وقت کمی برای این مرکز خواهند گذاشت!
حال باید پرسید علت این انتصابات چیست؟! آیا ما متخصص کلام و مهدویت و فلسفه اسلامی که سرشان خلوت تر از این آقایان باشد، کم نداریم؟! چرا باید در یک مسئولیتی که به دانش آموختگان کلام و فلسفه و مهدویت و فرق و ادیان مربوط است ، کسانی مسئولیت بگیرند که تخصص و وقت لازمه در حل این مباحث را ندارند؟!
_ ارسالی یکی از اعضای محترم کانال (و تیتر و مطلب از ایشان)
♦️ حوزه و فلسفه:
✅ @feghheakbar
💢 ۳ نکته راهبردی
آیت الله سیدحسن سعادت #مصطفوی:
۱. فلسفه غرب، حرف مفیدی برای ارائه به انسان ها ندارد، #فلسفه_غرب، در بسیاری موارد بیش از آن که معادلات ذهنی و عقلی ما را حل کند، به مجهولات ما اضافه کرده و در مجهولات ما را رها می کند اما فلسفه اسلامی، اگر موضوعی را خراب می کند، خودش هم آن را می سازد و انسان را در جهل مرکب نمی گذارد و انسان را رو به کمال می برد. توصیه می کنم، جوانان مراقب باشند تا فلسفه غرب آنان را فریب ندهد
۲. از جوانان می خواهم که فلسفه اسلامی را خوب بخوانید؛ البته خواندن شما نباید مانند خواندن حوزه های امروزی باشد؛ متأسفانه حوزه های علمیه امروزی، مانند دانشگاه ها درس می خوانند، در حالی که ما خودمان باید به سراغ استاد خوب فلسفه باشیم و مطالب را بیاموزیم. بنده با ادامه این روند در حوزه های علمیه، می ترسم روزی برسد که طلاب ما و دیگر جوانان، برای فهم و خواندن فلسفه اسلامی، به سراغ مستشرقان غربی و اروپایی بروند.
۳. چندی پیش دیداری خصوصی با رهبر معظم انقلاب داشتم که از ایشان پرسیدم از وضع حوزه های علمیه مطلع هستید؛ ایشان فرمودند «شنیده ام که «شرح منظومه علامه سبزواری» را از دروس حوزه حذف کرده اند که خوب نیست.»؛ به مقام معظم رهبری عرض کردم که اگر لازم می دانید، خودتان دستور دهید تا کتاب «شرح منظومه علامه سبزواری» به دروس رسمی حوزه بازگردد که ایشان در پاسخ فرمودند «بنا ندارم در امور حوزه ها دخالت کنم و دخالت هم نمی کنم»
♦️ کانال حوزه و فلسفه:
✅ @feghheakbar
💢 لطفا در نظرسنجی شرکت فرمایید: 👇
(ویژه حوزویان)
EitaaBot.ir/poll/jlefi
💢 برنامه دروس استاد #امینی_نژاد در سال تحصیلی جدید (حضوری و مجازی)
◾به اطلاع میرساند دروس استاد امینی نژاد در سال تحصیلی جدید با حفظ دستورالعملهای بهداشتی به صورت حضوری برگزار میگردد.
◾همچنین دروس استاد به صورت پخش زنده در کانال دروس استاد امینینژاد در پیامرسان روبیکا برقرار است؛
👇👇👇
Rubika.ir/dorous_ostad_amininejad
✅ https://eitaa.com/nafahat_eri
✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 ترسوها حق ندارند اسم عقلانیت را بیاورند؛ زیرا عقلانیت به معنای محاسبه درست است.
#رهبرمعظم انقلاب:
بعضیها اسم عقلانیت و عقل را میآورند اما منظورشان ترس، انفعال و فرار از مقابل دشمن است در حالیکه فرار کردن و ترسیدن، عقلانیت نیست.
ترسوها حق ندارند اسم عقلانیت را بیاورند؛ زیرا عقلانیت به معنای محاسبه درست است.
✅ t.me/Islamicphilosophy_ir
حوزه علمیه تمدن ساز
💢 ترسوها حق ندارند اسم عقلانیت را بیاورند؛ زیرا عقلانیت به معنای محاسبه درست است. #رهبرمعظم انقلاب:
"ترسوها حق ندارند اسم عقلانیت را بیاورند" نه یک شعار که جملهای دقیق و مستدل، مبتنی بر شناخت کامل از روانشناسی انسانهاست.
اصولاً استیلای ترس، مقدمه زوال عقل است.
ترس، وهم می آورد و وهم - یا به تعبیر مولانا "ترس وهمی" - دشمن و آفت عقل و عقلانیت است.
عقل جزوی آفتش وهم است و ظن
زانک در ظلمات شد او را وطن
بر زمین گر نیم گز راهی بود
آدمی بی وهم آمن میرود
بر سر دیوار عالی گر روی
گر دو گز عرضش بود کژ میشوی
بلک میافتی ز لرزه دل به وهم
ترس وهمی را نکو بنگر بفهم
✅ t.me/Islamicphilosophy_ir
💢 امورعامه صدرایی، زیربنای خداشناسی و هستی شناسی
استاد علی #ربانی گلپایگانی:
بسیاری از مسائل فلسفی از مبادی استدلالهای کلامی بوده و نقش تعیین کنندهای در بحثهای کلامی ایفاء میکنند، این اصل در مورد حکمت متعالیه صدرایی عمیقتر و فراگیرتر است.
هر گاه متکلم نسبت به مباحثی مانند اصالت وجود، تشکیک در وجود، وجود رابط و مستقل، ویژگیهای هستی ممکن و واجب، وحدت و اقسام آن، علت و معلول، امتناع دور تسلسل، ویژگیهای هستی مادی و مجرد، اقسام سبق ولحوق و...آگاهی کافی نداشته باشد، از عهده تحقیق پیرامون مسائل خداشناسی و توحید بر نخواهد آمد.
📒 درآمدی بر علم کلام، ص۸۲و۸۳
♦ کانال حوزه و فلسفه:
✅ @feghheakbar
استاد علی #ربانی گلپایگانی:
... از اینجا میتوان به ناآزمودگی نظریه برخی که احیانا از سر دلسوزی و اخلاص به دوستداران فلسفه توصیه میکنند که قبل از آموختن فلسفه، علم کلام را بیاموزند، پی برد.
اینان در حقیقت تحت تأثیر شایعه بی اساس مخالفت فلسفه با دین و عقاید دینی که توسط اشاعره شیوع یافت، قرار گرفته و بدون اطلاع کافی از بحث های فلسفی و کلامی و به انگیزه دفاع از حریم دیانت، یا آموختن فلسفه را تحریم نموده، و یا فرا گرفتن کلام را قبل از آن توصیه مینمایند!!
آری در اینکه آراء فلاسفه در مواردی با آراء متکلمان تعارض دارد، شکی نیست.
ولی به کدام حجت علی و نقلی فهم متکلمان صواب بوده و گزارش صحیح شریعت است، تا اینکه رأی آنان معیار حق و باطل در عرصه دیانت دانسته شود؟!
📕 درآمدی بر علم کلام، ص۸۵
♦ کانال حوزه و فلسفه:
✅ @feghheakbar