eitaa logo
حوزه علمیه تمدن ساز
4.4هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
574 ویدیو
94 فایل
فضایی طلبگی برای نگاهی راهبردی‌تر و عمیق‌تر ... ✏نقد تحجر ✏نقد التقاط @amin_dehghani ◾صوت @s_feghheakbar
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حیرت انگیز است؛ دقت کردید برخی از همین آدم‌های سمّی‌ای که آقای انوشه اسم می‌برند، قصد و دغدغه‌شون اصلاح دیگرانه ... واقعا تعجب آور است. از آدم‌های سمّی (عیب‌جوها، نق‌نقوها، بدبین‌ها، کج‌فهم‌ها، دمدمی‌مزاج‌ها، فضول‌ها و وراج ها) به شدت فاصله بگیرید.
9.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 تذکر محترمانه و اعمال قانون حجاب در فرودگاه بین المللی شیراز به امید اینکه سایر نهادها و دستگاه‌ها از این حرکت‌های مثبت الگو گرفته و قانون حجاب را در زیرمجموعه خود اجرایی کنند.
💢 حوزه به متن آموزشی دانشگاه‌ها ورود تدریجی داشته باشد. / ارتباطاتی که حوزه امروز با دانشگاه دارد، باید به تدریج به متن آموزشی دانشگاه‌ها وارد شود و به شکلی باشد که به عقبه موجود نظام حوزوی آسیبی نرسد. استاد : 🔸 تا حوزه نتواند انسجام حوزه‌های معرفتی را برای نظام و جهان اسلام تعیین کند، حرکت تمدنی شکل نمی‌گیرد. 🔸 ارتباطاتی که حوزه امروز با دانشگاه دارد، باید به تدریج به متن آموزشی دانشگاه ها وارد شود و به شکلی باشد که به عقبه موجود نظام حوزوی آسیبی نرسد. 🔸 اصل شکل گیری ستاد راهبری علوم انسانی اسلامی بسیار مغتنم و ارزشمند بوده هر چند دیر انجام شده، اما باید با جدیت کار دنبال شود. ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
اصلاح در چارچوب، ارزشمند است؛ اما باید مثل امام خمینی، به جای اصلاح در چارچوب، چارچوب‌ها را تغییر دهیم. ... ✍ حوزه علمیه تمدن‌ساز
9.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 اتفاقات این روزها، میوه الگوی توسعه غربی است که توسط نظریه پردازان علوم انسانی دانشگاهی (مقلدان غرب) و مسئولان تابع آن‌ها، ۴۰ سال است آبیاری شده. استاد : ◾️ نمی شود با ارتکاب کننده ی منکر درگیر بشوید ولی با شبکه ی اقامه و اشاعه منکر درگیر نشوید! ◾️ به کارشناسِ اقامه کننده ی منکر مدال و عنوان دانشمند می دهیم. ◾️ اون کسانی که چهار دهه است زیرپوست، تصمیم سازی می کنند تا الگوی توسعه غربی را اشاعه بدهند، میوه هایش را الان بچینند! ◾️ چهار دهه است تصمیم سازانی، کشور را به بحران می برند و دولت ها را از کار می اندازند، هنوز هم محترمند و اسمشان دانشمند است! تا مسئله ی علمی پیش می آید صدایشان می زنیم! ______________________________ ✍ حوزه علمیه تمدن ساز: بیان آیت الله میرباقری تاکید دیگری است بر ضرورت اسلامی کردن علوم انسانی. حوزه علمیه باید در این زمینه، راهبردی و حساب شده و با برنامه ورود کند، وگرنه دهه‌های آتی وضعیت بدتر خواهد شد. (راهکاری مهم) ✅ @feghheakbar
حوزه علمیه تمدن ساز
یک نمونه از امتداد مباحث فلسفه غرب در هنر را در اینجا ببینید.
شناخت باطن کابالیستی غرب عرفان شیطانی غرب و امتداد آن در هنر و افتتاحیه شیطانی را در اینجا ببینید.
بنابراین مسئله حجاب هم امنیتی است و هم شناختی، هم قضایی است و هم فرهنگی، هم دولتی است و هم مردمی.
6.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 آیا وظیفه فقط اصلاح مدّ ولاالضآلین روستایی هاست؟!! 💢 مسئولین دانشگاهی در شیلی (با ۴۰هزار دانشجو) به ما گفتند: ما حاضریم این دانشگاه را در اختیار شما قرار دهیم که ما را از فرهنگ فاسد آمریکایی نجات دهید! ما حتی یک نفر هم نداشتیم که به آنجا بفرستیم! ... 💢 حالا آن‌ها را مسلمان نکردیم هیچ؛ به احتمال قوی نسل آینده ما در معرض فسادهای عقیدتی و اخلاقی فراوانی هستند که طلیعه‌اش که ظاهر شده خیلی خطرناک است ... _ علامه ۹۸/۱۱/۱۴ ♦️ کانال حوزه تمدن‌ساز: ✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 معرفی آثار استاد سیدعلی طباطبایی 🔸 بیان نظرات و اندیشه‌های علمی حِکمی استاد سید علی طباطبایی در کانال اندیشه حکیمانه: http://eitaa.com/ostadtabatabai ✍ پ‌ن: کتاب های استاد طباطبایی در حیطه های مختلف بسیار پرمغز و غنیمت‌اند. می‌توان از این کتب بهره‌ها بُرد و به تحصیل‌کردگان هم هدیه داد. برخی از آن‌ها که : ▫️ _ انسان در حال شدن ▫️ _ انسان کامل ▫️ _ شرح موضوعی نهج البلاغه ▫️ _ حضور و مراقبه ▫️ _ تجلی اعظم
افراد زیادی تحت ولایت شیطانند، ولی خود را مخلص می پندارند؛ مثلا، ما گاهی کارهای خوبی می کنیم، ولی هنگامی که آن کار را از ما می گیرند و به دیگری می دهند، . معلوم می شود ما کار خوبی را می خواهیم که به ارتباط داشته باشد و از ما صادر شود، نه اصل کار خوب را و این، خطر بزرگی است و در این صورت ما ، نه خیر خواه. آنگاه در قیامت و هنگام نقادی، ما چون خیر را نمی خواستیم، خیر را به ما نمی دهند و در مقابل، همان خودخواهی را که مطلوب ما بود، به ما می دهند که زمینه «نار الله الموقدة التی تطلع علی الافئدة»  را فراهم می کند و درون سوزی انسان آغاز می شود. 📚 علامه ، تفسیر موضوعی، ج۱۱ (مراحل اخلاق در قرآن)، ص۲۵۸ @Islamicphilosophy_ir
🔎مساله حجاب و استراتژی پنج ضلعی در جنگ ترکیبی ✍علیرضامحمدلو ▫️مقام مسئولی توییت زده که حجاب یک مساله فرهنگی است و ورود دولتی و قضایی اشتباه است. بزرگواری هم گفته که راه حل ماجرا در قضیه موسوم به ، ورود مردمی است نه دولتی. اهل دغدغه ای هم اشاره کرده که تا مقتدر نباشیم و احترام به قانون را از دولت و ساختارهای رسمی شروع نکنیم، عنان کار از کف می‌رود. تحلیلگری هم قضایا را یک برساخت رسانه‌ای و خوانده و شیوه مواجهه را نیز بر همین پاشنه و سیاق، تجویز کرده است. ▫️باید اذعان داشت که در حتی مفاهیم بسیط نیز صورت مرکب پیدا می‌کنند. هویت و حجاب هم بعنوان مفاهیم آوانگارد این بدون شک چنین حکمی‌ خواهند داشت. نکته بعدی اینکه بنطر می‌رسد وقتی یک مساله، مسری شد و از چارچوب علمی و پارادایم عملیاتی خود جدا گردید، دیگر نگاه های تک سویه رنگ می‌بازد. شاید در فهم اولیه و اجمالی بتوانیم حجاب را یک نماد و ارزش دانسته و در چارچوب اخلاق و فرهنگ تحلیل کنیم، اما با لنز عینیت و مبتنی بر ، تفکیک این مساله فرهنگی از حواشی سیاسی و امنیتی و اجتماعی، جز نظریات تک ساحتی، برونداد دیگری نخواهد داشت. ▫️اساسا و محاسباتی یعنی ندیدن پیچیدگی های مسائل چندضلعی با نتایج و امتدادهای ماتریسی و چندسویه که نادیده گرفتن بخشی از ماجرا، مساوی تحلیل های کاریکاتوری و رفتارهای رادیکال و جدا شدن از دوستان و کج فهمی از نقشه بیگانگان خواهد بود. بعنوان نمونه در ماجرای مسمومیت مدارس، یک مساله هویتی و نماد ایدئولوژیک مثل تحصیل و حجاب دختران، لایه ای امنیتی پیدا می کند یا در اغتشاشات سال گذشته، شعار زن زندگی آزادی، توسط سرویس های جاسوسی بیگانه تغذیه و هدایت می‌شود. ▫️در واقع نه می شود ضلع هویت بخش و مبانی فرهنگی و معرفتی حجاب و عفاف را نادیده گرفت و نه می توان داده‌های ناظر بر نقش ۹ کشور بیگانه در حوادث اخیر را فراموش کرد. بگذریم که ترک فعل های ساختاری و بازیگری های منفی و منفعلانه نیز کم اثر نبودند و پازل دشمن را کامل کردند. 🔻اما چه باید کرد؟ 1⃣اقتدار فراموش شده: از آنجایی که هویت در جهان عینیت، هم در حدوث و هم در بقا متاثر از قدرت و در سایه اقتدار شکل و صورت می‌یابد، نمی شود که نقش بی‌بدیل قانون را ندید و به بهانه فرار از تنش یا یک تجربه تلخ، سیاست را و شاهد بازاری ترجمه کرد. اگر ساختارها و ادارات دولتی بعلاوه پاساژها و و تفریحی، مساله حجاب را بطور هوشمندانه جدی بگیرند و ظرفیت های قانونی تشویق و تنبیه و تعلیق را با اعلام و ابلاغ قبلی و شفاف، فعال کنند، بی‌حجابی های معدود ولی پرسروصدا میدان جولان و را بطور حداکثری از دست خواهند داد. 2⃣بازیگری فرهنگ: آنچه که از مدل نقش جهان اصفهان هم پیداست، میز گفتگو و همچنین فضاسازی برای تاثیر و تعمیق فرهنگی بسیار اهمیت دارد. در واقع اگر بتوانیم ساز و کارهای جهاد تبیین و کارفرهنگی خلاقانه و موثر را در و فضاهایی با ترافیک جمعیتی بالا فراهم کنیم به تدریج در ذهنیت و بافت‌ فرهنگی جامعه به یک خواهد انجامید. سرودها و نماهنگ های رونق گرفته نیز فناوری مناسبی بشمار می‌روند. 3⃣ افکارعمومی و نقش مردم: در امتداد نقش حد و مرزساز قانون و تبیین بازیگری فرهنگ، نقش مردم و افکارعمومی گره‌گشاست. برطبق آمار و نظرسنجی های معتبر، عموم مردم ما با حجاب همسازند و معدود مخالفت‌ها و ضعف و زاویه‌ها نیز تا حد زیادی با ولی گسترده و فاقد تنش، تا حد زیادی قابل جبران است. در حکمرانی مردم سالار بایستی اکثریت موافق را یک فرصت تلقی نمود و بخشی از راه حل دانست. 4⃣ مدیریت رسانه‌: سیالیت و سرایت بدحجابی جز با رسانه و مجاری مجازی اتفاق نمی‌افتد. نظارت موثر بر فضای مجازی و کنترل شبکه خانگی مسموم و ضدعفاف از طرفی و ، افق‌گشا، پیشران و قهرمان‌طور از زن مسلمان محجبه در رسانه های رسمی و ضریب بخشیدن به پروتکل‌های مثبت و موثر دولتی و مردمی در مواجهه با بدحجابی می تواند برساخت‌های رسانه‌ای و و قلدری‌های کاذب را کنترل و حداقلی نماید. 5⃣ پیوست امنیت: نمی شود ژست فرهنگی گرفت و عوامل و نتایج ضدامنینی مساله حجاب را ندید گرفت. نمی توان به لایه معرفتی حجاب توجه نمود اما از ساحت نمادین و هویت بخش حجاب در ادبیات موافقین و مخالفینش غافل شد. اینکه حجاب را بهانه ای برای عملیات ناامن سازی قرار می‌دهند، دال بر این است که در هر اقدام فرهنگی و قانونی برای حجاب بایستی پیوست های امنیتی و را نیز در نظر گرفت تا اسیر اتفاقات نشویم و خطاهای احتمالی، تمارض ها و شبیه‌سازی‌های هدایت شده و مشکوک، ابتکار عمل را از دست حاکمیت خارج نکنند. @mirkhalili
علامه : 🔸 برخی از عبارات نهج البلاغه به مراتب از "لا تنقض الیقین بالشک" سنگین تر است. لاتنقض الیقین بالشک را یک طلبه بعد ۸ سال با استاد استصحاب برایش روشن می شود. ولی "کل قایم فی سواه معلول" را یک طلبه درس خارج خوان نمی تواند ترجمه کند تا چه رسد به شرح. 🔸 ما درس خوان زیاد داریم ولی عالم ربانی نه. چون درس هایی که می خوانیم مال چه کنیم و چه نکنیم است ولی علومی که در مورد جهان شناسی و انسان شناسی و رابطه انسان با جهان است نمی خوانیم.  این ها در و نیست این ها در قرآن و نهج البلاغه است. 🔸 موعظه با اخلاق فرق دارد. سخنرانی و موعظه، علم نیست. ، علم است علم فلسفی است. اخلاق یعنی عقل نظری را بدانی و مراتب آن و زیرمجموعه آن را بدانی. تجرد روح و نفس و مراتب آن (عقل و وهم و خیال) را اثبات کنی. عقل عملی و زیرمجموعه آن را بدانی. تفاوت عقل نظری (بخش اندیشه و جزم) و عملی عملی (بخش انگیزه و عزم و اراده) را بدانی. 🔸 مومن آبرویش مال خودش نیست. مال خداست. می شود اولیا دم از قاتل فرزند خود بگذرند اما مساله ی آبرو مال خود ما نیست مال خداست و امانت خداست. مومن در مساله آبرو امین الله است. آدم نباید حرفی بزند تا دیگران بخندند. این ذلت است. امام علی علیه السلام به فرزندش می فرماید: مبادا در جمع کاری کنی یا حرفی بزنی که دیگران بخندند. این کار تو را کوچک می کند. 🌿 فرازهایی از جلسه اخلاق ۱۹ بهمن ۹۶ ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar