eitaa logo
فقه نظام ساز
611 دنبال‌کننده
758 عکس
28 ویدیو
83 فایل
ارتباط با ادمین @fnhuman
مشاهده در ایتا
دانلود
💢اهمیت و جایگاه در گام دوم انقلاب اسلامی 🆔 @meftaah_com
1_157482467.pdf
591.4K
❇️ مروری بر آثار استاد مهدی از نظریه پردازان @kooyesimorgh
62610-متن مقاله به فرمت PDF-343980-1-10-20191216.pdf
644.2K
✍مقاله جدید استاد ✅روش‌شناسی ✔️ ابزاری برای استخراج و فرآیندهای مورد نیاز در مقیاس یک 🌐کانال فقه نظام ساز 🆔 @feghheumanism
1_161352241.pdf
831.1K
🔆نظریه فقه نظامات اسلامی ✔️ استاد 🆔 @vasael_ir
💢 بدون به تمدن سازی نمی‎رسیم 🔰 استاد در جمع طلاب: 🔹 ما به فقه نظام ولایی نیاز داریم، فقه موجود قطعاً به درد می‌خورد ولی نگاه ما به کلام و نگاه به فقه باید ذیل نظام ولایی باشد که زیر مجموعه آن فقه نظام سیاسی، نظام اقتصادی، نظام تربیتی و نظام فرهنگی شکل می‌‌گیرد و تا این شکل نگیرد هرگز به تمدن سازی نخواهیم رسید. 🔸 هنوز برخی از اساتیدِ درس خارج می‌گویند باید منتظر باشیم غرب یک سند آموزشی، تربیتی و شهرسازی بنویسد و ما با فقه آن را ترمیم و تهذیب کنیم، یعنی هنوز جامعیت اسلام را قبول نداریم. 🔹 صرف نظریه پردازی در باب امنیت، سلامت و فضای مجازی و حتی نوشتن فقه سبک زندگی، فقه امنیت و سلامت کافی نیست چون ساختار امروز جامعه به سمت دیگری است. 📖 متن کامل در: 🌐 http://meftaah.com/?p=14717 🆔 @meftaah_com
MFH_Volume 6_Issue 1_Pages 199-217.pdf
501.8K
🔆 روش کشف اسباب صدور حدیث ✍استاد عبدالحمید 🌐کانال فقه نظام ساز 🆔 @feghheumanism
🔆نقش خون سردار سلیمانی در فرآیند تحقق تمدن نوین اسلامی ✍️حجت الاسلام دکتر همتی https://iqna.ir/00GEbQ 🌐کانال فقه نظام ساز 🆔 @feghheumanism
تفاسیری از «نظام» در دین، فقه و فقاهت ✍مهدی عبدالهی http://vasael.ir/fa/news/12794 🌐کانال فقه نظام ساز 🆔 @feghheumanism
💢«پندارهایی ناصحیح» پیرامون «مقاصدالشریعه از دیدگاه استاد علیدوست» 🔹چندی پیش، یادداشتی از حمیدرضا تمدن ناظر به بیانات آیت‌‏الله علیدوست در نشست مقاصد الشریعه منتشر شد👈 https://b2n.ir/790844 🔹حجت الاسلام عباسعلی مشکانی سبزواری در مطلب زیر به نقد آن یادداشت می پردازد👈 https://b2n.ir/938351 🆔 @ijtihad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 منکر ولایت فقیه طعم فقه را نچشیده است! ✔️آیت الله جوادی آملی، در درس خارج فقه، قم ؛ ۱۳۹۸/۱۱/۰۲ 🆔 @ijtihad
#تبریزیان #طب_اسلامی 🔶 واکنش آیت الله #علی_اکبر_رشاد به سوزاندن یکی از متون معتبر علم پزشکی: 🔰این رفتار یادآور دانش‌ستیزی و دانشمندسوزی قرون وسطی بود ⚜️ مشروح خبر: 🌐 iict.ac.ir/tabrizyan 🆔 @Rashad_ir
1_180120620.m4a
1.89M
🌐 نظام خانوادگی اسلام 🕌 ✔️معرفی جدیدترین کتاب 🎙استاد 🆔 @muslims_1
♻️تنها راه دفاع از جاودانگی قرآن 🔸دکتر احمد پاکتچی ✔️ دلسوزانه ترین نوع نگاه به قرآن کریم این است که اول ببینیم قرآن در زمان نزول با زبانی که نازل شده پیامش چه بوده که آن پیام جاودانه است. قدم دوم اینکه سعی کنیم در قرن 21 آن را بفهمیم و بر اساس جری و تطبیق ببینیم مصداقش در عصر ما چیست؟ ترجمه تمدنی کنیم. آن زمان معنایش چه بود و این زمان پیامش چیست؟ ⛔️گزینه های دیگر: 1⃣ قرآن را متن غیر تاریخی بدانیم و تاریخ را از حرکت نگاه داریم و جلوی تغییرات را بگیریم! چنین چیزی ممکن است جواب بدهد، ولی انجام آن سخت است و برخی سلفی ها و اخباری ها دنبال همین بوده و هستند. 2⃣ فهم قرآن بر اساس هرمنوتیکِ به شدت نسبی؛ هر کسی در هر زمانی هر چه از قرآن فهمید، درست باشد! «کل یوم فی لباس جدید» قرآن واقعی صامت می شود و هر کس آن را تفسیر می کند در واقع خود او سازنده آن پیام است. نتیجه آن «لا یبقی من الاسلام شیء» . تبدیل قرآن به ملعبه. این دیدگاه کنتور ندارد و نمی توان با صاحب آن بحث کرد و او را نقد نمود. اما روش ما منضبط و دارای اصول است و قابل نقد. ( 25 دی 98 نشست کاربست زبان شناسی در اصول فقه) 🌐کانال فقه نظام ساز 🆔 @feghheumanism
1_181971939.pdf
525.8K
🌐 فقه نظام؛ نرم ‏افزار گذار از تمدن غربی به تمدن نوین اسلامی ✍️ نویسنده: مهدی عبداللهی ♻️کانال‌ فصلنامه نظام ولائی @Nezamvelaee
💠 مشروعیت قانونگذاری عرفی دراندیشه شیخ فضل­ الله نوری ✍حجت الاسلام محمد وظیفه ­مند. 👇👇👇👇 https://plink.ir/g3ykv ♻️شبکه معالم 🆔 @maalem_ir
♻️سومین هم اندیشی فقه نظام ساز ✔️ فقه و حقوق مالکیت فکری دکتر دکتر ☎ 02133131861 🔹مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا 🆔 @feghheumanism
دکتر ضیغمی رئیس کانون پتنت در نشست فقه و مالکیت فکری
آیت الله رشاد و دکتر حکمت نیا در نشست علمی فقه و مالکیت فکری
🔄 چیزی به نام دوگانه فقه یا حقوق نداریم 🔸دکتر حکمت نیا در نشست «روش شناسی استنباط حکم در فقه و حقوق» ✔️ در حقیقت آن چه داریم نظام حقوقی اسلام است که در عرضش نظام حقوقی کامن لو، رومی ژرمنی و ... قرار دارد که همه این ها به لحاظ مبانی، منابع، ساختار، قواعد و شیوه حل مساله تفاوت دارند. نظام حقوقی ما به دلایلی توانمند نیست و نتوانسته برخی مسایل را به خوبی حل کند، ولی نظام های حقوقی‌ای دیگر پاسخ داده اند.  👇👇👇👇 http://vasael.ir/fa/news/15941/ 🌐کانال فقه نظام ساز 🆔 @feghheumanism
🔹دکتر مسلم ملکی در نشست علمی فقه و مالکیت فکری: ✔️ آنارشی قانون‌گذاری در حوزه مالکیت فکری فضای مجازی 👇👇 https://iqna.ir/fa/news/3877105/
🔸دکتر محمود حکمت‌نیا در نشست فقه و مالکیت فکری: ✔️ واکاوی مشروعیت ساز و کارهای تولید ارزش اقتصادی در حوزه 👇👇👇 https://iqna.ir/fa/news/3877110/
🔶 استاد در نوشتاری مطرح کرد: 🔰 «تفقه در مقیاس کلان» یا «اجتهاد نظام ساز و تمدن ساز» ⚜️ مشروح یادداشت: 🌐 iict.ac.ir/ijtihad 🆔 @iictchannel
✔️استاد هادوی تهرانی در نشست «هم­ اندیشی فقه حکومتی» مطرح کرد: 💢مسیر در دستیابی به مکتب به بن‌بست منتهی می‌شود، ولی اصل ایده بسیار راهگشاست. 🔹سال های پیش حضرت آقا نظریه را مطالعه کرده اند و البته اظهار لطف هم داشتند. ✔شاید بتوان گفت، اصطلاح «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» مُلهم از این نظریه بوده است. زیرا اساس این نظریه آن است که اسلام به صورت جهان­‌شمول نگاهی دارد که شما باید آن‌را در موقعیت ایران امروزی مورد مطالعه قرار بدهید. گزارش شبکه اجتهاد👈 https://b2n.ir/608463 گزارش پایگاه وسائل👈 vasael.ir/0004
🔸خلاء حقوقی و دوگانگی فقه و حقوق؛ دو اثر رویکرد پوزیتیویستی در نظام حقوقی ما 🔅حجت الاسلام دکتر در نشست«رابطه متقابل فقه و حقوق» : 🔹 آنچه در قانون مدنی متبلور است، قانون نیست بلکه فقه است و به نظر می‌رسد که راه صحیح در نظام حقوقی ما، همین است؛ یعنی ما باید به جای زنده کردن قانون با نگاه پوزیتیویستی، فقه را زنده کنیم. 🔸فقه قبل از آنکه مجموعه‌ای از قواعد باشد، خود یک روش است. آنچه از تعریف فقه به دست می‌آید این است که فقه کاملا ناظر به روش معنا پیدا می‌کند و بدین خاطر است که کسی به رساله عملیه، فقه نمی‌گوید. 🔹ما باید فقه و این روش را در نظام حقوقی خود زنده کنیم که نتیجه آن، اولا زوال خلاء حقوقی و قانونی است و دوما، دوگانگی فقه و حقوق نیز از بین می‌رود. 🔸کسی اشکال نکند که در این بین، تکلیف قانون چه می‌شود؟ چراکه[پاسخ خواهیم داد] اولا باید دید که آیا قانون مفهوم واضح و روشنی دارد که بخواهیم پای آن بایستیم، ثانیا نظام حقوقی دیگری نظیر کامن لو، مشابه و منطبق بر این نگاه ما است. 🔹هنگامی نظام حقوقی مدرن وارد ایران شد که مردم ایران، کشور و نظام فکری انگلیس را دشمن خود می‌دانستند و نسبت به کشور فرانسه این ذهنیت منفی وجود نداشت. به همین خاطر ناخودآگاه نظام حقوقی فرانسه مورد پذیرش ایرانیان قرار گرفت. 🔸 به نظر می‌رسد که اگر خود آگاه بودیم، نظام کامن لو را انتخاب می‌کردیم. در این صورت، نظام حقوقی ما با نظام فقهی که با آن آموخته شده ایم، بسیار منطبق می‌شد. 🌐 vasael.ir/00049a 🆔 @vasael_ir