eitaa logo
فکرت
9.9هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
926 ویدیو
150 فایل
💢 #فکرت محفلی برای اندیشیدن 🔻نگاهی عمیق به: 🔸 فرهنگ و هنر 🔹 سیاست و جامعه 🔸 دین و فلسفه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @rasoul1414 📩 تبادل و تبلیغ: @reza_Ojaghi
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 📍 ♦️جایگاه انسانیت (س) در سیاره انسان‌ها 🔹 از چهار مدل انسان نام برده است، پس از بررسی این چهار مدل، جایگاه حضرت معصومه (س) رخ می‌نماید. 🔹روش ملاصدرا ماهیتی معرفت شناسانه دارد و ترکیبی از تجربه و فلسفه است که بر «تشخیص تهدید» مبتنی است که در ضمن بحث، روشن می‌شود. ✍️نویسنده: رضا لک زایی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1351 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📝 📍 ♦️جایگاه انسانیت (س) در سیاره انسان‌ها 🔹انسان معنوی بر مدار عقلانیت و عدالت حرکت می‏‌کند. 🔹 برای تبیین این مدل، به حیوانات مثال نمی‏‌زند. این مدل انسان‏‌ها خطرات دنیوی را تشخیص می‏‌دهند و همچون حضرت یوسف آن‌ها را مدیریت می‏‌کنند. 🔹اما تفاوتی که انسان معنوی با انسان دنیوی دارد این است که انسان‏ معنوی خطرات و تهدیدات اخروی را هم تشخیص می‏‌دهد و برای برطرف کردن و در امان ماندن از آن خطرات عظیم و کمرشکن طرح و برنامه ارائه می‏‌دهد. 🔹یعنی خطراتی که بعد از مرگ احتمال دارد که انسان‏ با آنها روبرو شود را می‏‌داند و تلاش می‏‌کند که خود و جامعه را از آن خطرات و تهدیدات حفظ کند. 🔹اگر قدرت را هم به دست می‏‌گیرند برای همین هدف است نه آنکه قدرت، برای انسان معنوی کمال و درجه‏‌ای محسوب شود. 🔹لذا قدرت و مسئولیت از منظر انسان معنوی یک امانت و به تعبیر خودمانی دردسر است. ✍️نویسنده: رضا لک زایی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1351 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📝 📍 ♦️جایگاه (س) در جغرافیای فرهنگی کجاست؟ 🔹مراد از فرهنگ متعالی این است که در این فرهنگ عقل و عدل، فرماندهی و اداره قوای شخص را بر عهده دارند. قوا تحت تربیت عقل قرار دارند. 🔹فطرت بر مرکب نشسته است و به مدد عقل بیرونی یعنی انبیای الهی قدرت سه قوه شهویه، غضبیه و وهمیه را شکسته و آنها را به اعتدال رسانده است و حق هر یک را ادا نموده. ✍️نویسنده: رضا لک زایی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1347 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📝 📍 ♦️جایگاه (س) در جغرافیای فرهنگی کجاست؟ 🔹در این فرهنگ، عفت، شجاعت، حکمت، عدالت، معنویت، محبت به دیگران، عقلانیت و انسانیت اولویت دارد. 🔹حضرت فاطمه معصومه (س) ساکن جغرافیای فرهنگی متعالی است. 🔹بانوی جوانی که مدتی اندک ۱۶ یا ۱۷ روز (بانوی ملکوت، ص۷۱ ) در قم اقامت داشت اما جای عبادت او اکنون بیت النور نامیده می‏‌شود که روشن می‏‌سازد چه ارتباط تنگاتنگی با خدا و مناجات با خدا داشته است. 🔹بانویی که به دنبال امام خویش آمده، امامی که مظهر تمام خوبی‏‌ها و پاکی‏‌ها و فضیلت‏‌های سیاسی و اخلاقی است. و اگر قضیه حمله به کاروان کوچک بانوی مهربان و کریمه قم صحت داشته باشد، درمی‏‌یابیم که حمایت از او و دل سپردن به ولایت هشتمین امام همام از نظر ساکنان فرهنگ مادی و تنازعی و شیطانی جرمی بزرگ و غیرقابل بخشش بوده است. ✍️نویسنده: رضا لک زایی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1347 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📍 🎙 ♦️تأسیس شبکه‌های مجازی ایرانی-اسلامی می‌تواند حیازدایی را متوقف کند. 🔸طی سال‌های اخیر شبکه‌های اجتماعی آمریکایی-صهیونیستی طرفداران بسیاری در سطح جهان پیدا کردند. 🔸در کشور ما نیز فرصت و شرایط برای فعالیت این نرم‌افزارها آماده شد و با گذشت مدت زمان کوتاهی، شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام، اینستاگرام، واتس‌اپ، توئیتر و... مورد استفاده عموم مردم قرار گرفتند. 🔸مشکل اما زمانی مشخص می‌شود که فضای این شبکه‌ها به دقت مورد بررسی قرار گیرد. ✍️نویسنده: روح‌الله مومن نسب 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1342 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📍 🎙 ♦️تأسیس شبکه‌های مجازی ایرانی-اسلامی می‌تواند حیازدایی را متوقف کند. 🔸 که الان در اختیار داریم، بازیگران اصلی‌ای دارد که عمده‌ترین آن، ، ، و امثال این‌هاست. 🔸این نرم‌افزارها زاییده تفکر جنسیت‌گرای غرب هستند. 🔸در تفکر ، و محصولاتش یعنی لذت‌گرایی و سودگرایی تبلور پیدا کرده و مبنا قرار گرفته است. 🔸طبیعتاً وقتی این تفکر محصولی را تولید می‌کند و مثلاً اسمش را می‌گذارد اینستاگرام، این نرم‌افزار باید فردمحوری را تقویت کند؛ یعنی باید مخاطبان را به خودشان سرگرم و گوشه‌گیر کند. 🔸می‌بینیم که فعالین این شبکه به این نقطه رسیده‌اند. 🔸اینستاگرام که تولید این تفکر است، باید لذت‌گرایی را نیز تقویت کند. یعنی مخاطبان باید به دنبال لذایذ، به خصوص لذایذ و و شیطانی باشند. 🔸سودگرایی هم در بحث تعداد و کلیک و این‌ها، بازار مکاره‌ای به وجود آورده و لذا این بحث هم در اینستاگرام مشهود است. ✍️نویسنده: روح‌الله مومن نسب 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1342 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📍 📝 ♦️دیدگاه و نقد آن 🔹امروزه موضوع «زن» در دنیا یکی از موضوعات بسیار مهم تلقی می‌گردد و دیگر مانند گذشته نادیده گرفته نمی‌شود. 🔹متاسفانه در طول تاریخ جنایات مختلفی علیه زنان صورت گرفته و درد بزرگی را در وجود این جنس نهادینه کرده است که اکنون با جنبش‌های مختلف در پی برگرداندن عزت و منزلت خود هستند. ✍️نویسنده: سعید ابوالقاضی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1339 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📍 📝 ♦️دیدگاه و نقد آن 🔹در گذشته، تفکرات خشن غربی در مورد زن، این جنس را در اروپا سرخورده کرد. 🔹ژان کریسوستوم قدیس در مورد زن می‌گفت: «در میان تمام جانوران وحشی؛ زیان بارتر از زن وجود ندارد.» 🔹مسائل ضد انسانی ماننده برده‌داری در غرب و خصوصا آمریکا و استفاده از زنان در بخش‌هایی از فرهنگ غربی، تبدیل شدن زن به کالای جنسی کارفرما پس از جنگ جهانی، نداشتن حق رای، نداشتن حق تحصیل، مردسالاری افراطی در برخی فرهنگ‌های اروپایی، استفاده از دهان‌بند آهنی برای جلوگیری از پرحرفی زنان، عدم مالکیت در هیچ چیز و حتی عدم دریافت حقوق کارهای خارج از خانه توسط خود زنان و دریافت آن توسط شوهران آنها، زندانی کردن زنان توسط شوهرانشان در اروپا قبل از خروج از خانه و همچنین پوشاندن لباسهای آهنی و تیز و بُرنده بر تن زن‌ها جهت جلوگیری از رابطه جنسی با مردان دیگر و دیگر رفتارهای افراطی، جنبش‌های فمنیستی را بیش از پیش پر رنگ‌تر کرد. ✍️نویسنده: سعید ابوالقاضی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1339 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📝 ♦️خط شورش ۳۰ خرداد 🔹مقطع تاریخی 30خرداد1360، پس از گذشت بیش از 39 سال از وقوع آن، هنوز محل بحث و گفت‌وگو میان بسیاری از صاحب‌نظران و تحلیلگران مسائل سیاسی ایران است؛ اینکه چرا گروهی که خود را نیروی انقلابی می‌دانستند به‌سرعت در برابر آن قرار گرفته و در یک حرکت خام (به اذعان بسیاری از تحلیلگران) خود را در مقابل نظام حاکم و مردم انقلابی حامی آن قرار دادند. ✍️نویسنده: محمد رضا سرابندی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1358 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📝 ♦️خط شورش ۳۰ خرداد 🔹در رابطه با وقوع شورش ناکام منافقین در ۳۰خرداد۱۳۶۰ نوشته‌ها و گفت‌وگوهای فراوانی وجود دارد که هر کدام از زاویه خاصی به این مساله نگاه می‌کنند. 🔹یکی از موضوعات مهم و قابل توجه در تحلیل وقوع این حادثه، رفتار و عملکرد خود تشکیلات منافقین در پدید آمدن این شرایط است. 🔹با توجه به گستردگی موضوع مورد بحث، در این نوشتار سعی می‌شود، خط شورش و نافرمانی مجاهدین خلق(منافقین) را در موضع‌گیری‌های مسوولان اول سازمان و به‌طور مشخص شخص مسعود رجوی و موسی خیابانی دنبال کنیم. 🔹 شکوهمند اسلامی پس از پیروزی در ۲۲بهمن۱۳۵۷ بلافاصله با مشکلات زیادی مواجه شد که البته در هر انقلاب دیگری نیز مشاهده می‌شد؛ اما بروز پدیده «چهره‌منافقانه» باعث بغرنج‌تر‌شدن شرایط کشور می‌شد. 🔹این رویه به‌شدت از سوی مجاهدین خلق دنبال می‌شد و به همین دلیل از همان روزهای ابتدای پیروزی انقلاب عنوان منافقین بر آن‌ها اطلاق و ماندگار شد. ✍️نویسنده: محمد رضا سرابندی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1358 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📍 🎙 ♦️تئوری‌های ارزی 🔻(بخش چهارم) 🔻لینک مطلب: 🌐 http://fekrat.net/?p=1274 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net