eitaa logo
فکرت
9.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
152 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
🎤 ♦️روانشناسی بالینی و 🔹یکی از حُسن‌های آقای و این است که جهت‌دار نیستند. 🔹چون وقتی بحث مسائل جنسی مطرح می‌شود این کلیشه در ذهن می‌آید که این‌ها می‌خواهند آخرش بگویند خوب و خویشتن‌دار باش. 🔹اما ایشان خیلی تلاش می‌کند که بگوید من آزاد و با تو هستم و می‌خواهم تو را همراه کنم. 🔹این هم پاشنه‌آشیل قضیه است؛ یعنی شما نمی‌دانید مستند دنبال چه چیزی است. 🔹در کل این ۴ مستند، نمی‌دانید می‌خواهد چکار کند و چه بگوید؟ 🔹معلوم نیست که چه چیز خوب است و چه چیزی بد است. 🔹چون اصلاً نمی‌خواهد در مقام قضاوت قرار بگیرد. 🔹اساساً من فکر نمی‌کنم مستند، مدیوم خوبی برای مباحث جنسی باشد. 🔹کل این سه دختری که با آن‌ها مصاحبه شد، هیستریونیک (نمایشی) هستند. 🔹آن دختر فقه و حقوقی، آن دختری که شلوار چاک‌دار پوشیده بود و آن دختری که می‌گفت حافظ قرآن است، هر سه‌شان افسرده و وسواسی شدید هستند و چند اختلال شخصیتی را باهم دارند. 🔹حالا این آدم دیگر پیام برایش معنا ندارد. 🔹یعنی شما بهترین ورژن قرآن و تربیت دینی و رشته دینی را برای این آدم بگذارید، بازهم این طرف نمایشی است و باید فلرت کند. 🔹فلرت به این معناست که شما می‌آیید اغوا می‌کنید به اینکه نیاز جنسی داشته باشد. 🔹این‌ها فلرت دارند، اما اغواگری‌شان نمی‌خواهد به مسائل جنسی منتهی شود. ✍️نویسنده: دکتر عابدینی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1662 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📍 🎙 ♦️بررسی ماهیت رسانه 🔹ماهیت لزوماً کالای خصوصی مثل در، پنجره، خانه و ماشین که بشود خرید و فروش کرد، نیست. چرا؟ 🔹چون رسانه اساساً پیامدهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی متعدد و متکثری دارد و ما نمی‌توانیم این را رها در اختیار بخش خصوصی قرار بدهیم و بگوییم که هرکس عرضه کرد، ما نباید جلویش را بگیریم. ✍️نویسنده: دکتر علی سعیدی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1745 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📍 🎙 ♦️بررسی ماهیت رسانه 🔹در مورد هم اگر بخواهیم از نگاه اقتصادی به آن نگاه کنیم، اولاً باید بگوییم که اساساً رسانه چه ماهیتی دارد؟ 🔹آیا رسانه ماهیت خصوصی دارد؟ 🔹یعنی آیا رسانه مثل کالاهای خصوصی مانند در، پنجره، چوب و سنگ می‌تواند بازار آزاد رقابتی داشته باشد و هر کسی وارد بازار شود و بتواند این را عرضه کند؟ 🔹آیا ساز و کار بازار را می‌شود برای این پیشنهاد داد؟ 🔹اگر این ماهیت را بپذیریم، خودش تبعاتی دارد؛ بالاخره یک‌عده‌ای می‌شوند عرضه‌کننده رسانه، یک‌عده هم تقاضاکننده رسانه. 🔹ما بازار داریم، بنگاه‌هایی داریم که این‌ها عرضه‌کننده رسانه خواهند بود؛ افرادی هستند که این‌ها مصرف‌کننده رسانه هستند. 🔹در این ادبیات وقتی وارد می‌شویم، در واقع ما رسانه را در حد یک کالای خصوصی آورده‌ایم؛ یعنی یک چیزی که می‌تواند قابلیت تملک خصوصی پیدا کند و افراد می‌توانند این را در مبادلات با همدیگر خرید و فروش کنند. ✍️نویسنده: دکتر علی سعیدی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1745 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📝 ♦️موج بی‌عدالتی در 🔹سیاهان سا‌ل‌ها است که علیه ناعدالتی و می‌جنگند. 🔹برای نمونه در سال ۱۹۶۶،گروه پلنگ سیاه به رهبری آقای «هیویی پی نیوتن» تشیکل شد که دغدغۀ اصلی آن رسیدن به حقوق سیاهان بود. کمتر از یک سال بعد از تأسیس این گروه، بیانیه‌ای صادر شد و در آن بر خواسته‌هایی چند که پای در حقوق آنان داشت تاکید کرد. ✍️نویسنده: دکتر سیدکاظم سیدباقری 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1748 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📝 ♦️موج بی‌عدالتی در 🔹بی‌عدالتی، نبود آزادی، نبود عدالت برای همگان، نژادپرستی و تبعیض و تراکم ثروت و شکاف اقتصادی، شرایطی را به وجود آورده است که برخی از مردم و از جمله سیاه پوستان احساس می‌کنند که به آنان ظلم شده و می‌شود. 🔹لذا می‌توان گفت که این شورش‌ها، حکایت از بازگشت سرخوردگان، به تعبیر برتران بدیع، ذلیل‌شدگان و جمعیت سرخورده، در صحنۀ سیاسی ـ اجتماعی آمریکا است، جمعیتی که حقش ادا نمی‌شود و گرفتار مشکلات و تنگناهای اقتصادی شده است. 🔹این شورش‌ها را باید «بازگشت سرخوردگان» نامید، تحقیرشدگانی که اگر قبلا صدای آنان به جایی نمی‌رسید، امروزه به همکاری رسانه‌ها و عرصۀ مجازی، صدایشان گوش جهانیان می‌رسد، هر چند که گوش سیاستمداران آمریکا در شنیدن این صدا، سنگین است. 🔹لذا می‌بینیم که در بسیاری از کشورها، مردم به پشتیبانی اعتراض‌های آمریکا برخاسته‌اند. ✍️نویسنده: دکتر سیدکاظم سیدباقری 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1748 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📍 🎙 ♦️آیا حقوق و قوانین مدنی در نظام اسلامی تابع احکام اجتماعی اسلام است یا خیر؟” 🔹بد نیست به اصل چهارم قانون اساسی اشاره­ای داشته باشیم. 🔹در این اصل آمده؛ «کلیه قوانین و مقررات مدنی، جزائی، مالی، اقتصادی،اداری، فرهنگی، نظامی، سیاسی و غیر اینها باید براساس موازین اسلامی باشد. 🔹این اصل بر اطلاق یا عموم همه اصول قانون اساسی و قوانین و مقررات دیگر حاکم است و تشخیص این امر برعهده فقهای شورای نگهبان است.» 🔹اساسا اسلامی بودن یک نظام و حکومت، معنایی جز این نمی­تواند داشته باشد که آن حکومت درصدد پیاده کردن احکام اسلام باشد و این مطلبی است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی بدان تصریح شده است. ✍️نویسنده: حجت‌الاسلام سید عباس سیدنژاد 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1609 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📍 🎙 ♦️آیا حقوق و قوانین مدنی در نظام اسلامی تابع احکام اجتماعی اسلام است یا خیر؟” 🔹پس جای بحثی باقی نمی­ماند که نظام موظف است قانون حجاب در اسلام را که یک قانون مدنی برای پوشش زنان است به عنوان یک قانون به رسمیت بشناسد و اگر کسی فقط کمی در مبانی قوانین اسلامی و حوزه زنان و مردان و روابط بین آنان تامل کند و آگاهی نسبی داشته باشد، درمی‌یابد که مساله ، از سنخ مباحث حقوق مدنی؛ و احکامی همچون حکم زنا و لواط، در زمره قوانین مربوط به حقوق جزا (کیفری) می‌باشند؛ و اتفاقا قوانین نظام جمهوری اسلامی هم بر همین اساس تدوین شده است. 🔹پس همانطور که گفتم اول باید ببینیم مخاطب بحث ما کیست؛ اگر کسی است که را و قوانین و احکام آن را قبول دارد ولی اعتقادی به الزام حجاب در حکومت اسلامی ندارد، مسلما با همین مقدمات اندکی که گفته شد به فکر فرو می­رود؛ ولی اگر کسی باشد که قوانین اسلام را قبول ندارد، سخت است با این منظر با او وارد گفتگو شد. ✍️نویسنده: حجت‌الاسلام سید عباس سیدنژاد 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1609 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📍 📝 ♦️خودنمایی 🔸در مواجهه با «خودنمایی» یا به اصطلاح موارد متعددی از «بدن­‌نمایی» با یک مسئله­‌ی دو طرفه روبرو هستیم و بار عفاف جامعه روی دوش هر دو جنس است، نه فقط زن یا فقط مرد! 🔸مسلما هر مردی، اعم از اینکه مجرد باشد یا متاهل، در مواجه با زنانی که از حجاب کافی برخودار نبوده و از آرایش و زینت خاصی استفاده کرده­‌اند، حق ندارد حریم چشم خود را از دست داده یا اینکه به همسرش سرکوفت بزند. 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/?p=1445 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📍 📝 ♦️خودنمایی 🔸در مواجهه با «خودنمایی» یا به اصطلاح موارد متعددی از «بدن­‌نمایی» با یک مسئله­‌ی دو طرفه روبرو هستیم و بار عفاف جامعه روی دوش هر دو جنس است، نه فقط زن یا فقط مرد! 🔸مسلما هر مردی، اعم از اینکه مجرد باشد یا متاهل، در مواجه با زنانی که از حجاب کافی برخودار نبوده و از آرایش و زینت خاصی استفاده کرده­‌اند، حق ندارد حریم چشم خود را از دست داده یا اینکه به همسرش سرکوفت بزند. 🔸او به عنوان یک مرد وظیفه دارد که «غَض بصر» کند، چشمش را فرو بیندازد و مقایسه نکند. 🔸اما در مقابل، دختر یا خانمی که حریم عفت و حجاب را رعایت نمی­‌کند، عمل کردن به این وظیفه یعنی چشم­‌پوشی را برای مرد سخت می­‌کند. 🔸در واقع، او زمینه­‌ی گناه را تقویت کرده و خود نیز مقصر است. 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/?p=1445 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
10.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍 🎬 ♦️اساس نظریه اقتصادی 🔸در تحلیل اقتصادی یک پدید نو ظهور ما به سراغ ماهیت و ذات آن می رویم. 🔸در مرحله بعد بر اساس ذات آن تعیین می کنیم که چه کسی حق تولید و توزیع و مصرف آن را دارد. 🔸این مقوله چگونه باید تولید و حتی چگون مصرف شود و یا چه کسانی باید به آن دست رسی داشته باشند. 🔸درباره نیز چنین فرایندی باید طی شود. 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
🔔فراخوان آثار پژوهشی بانوان استان قم از تمامی بانوان پژوهشگر در عرصه‌های مختلف علوم انسانی اسلامی، دعوت می‌شود آثار واجد غنای علمی خود را به مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم ارسال نمایند. 📕قالب اثر: پایان‌نامه و رساله علمی با رتبه عالی 🗓 مهلت ارسال آثار: 31مرداد99 📦ارسال اثر به شناسه @qompajoohesh در پیام رسان ایتا مکان: 🏢نیروگاه، خیابان مالک اشتر، کوی4، پلاک51 ➕متن کامل 🆔@ENOEnsani 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📍 🎙 ♦️ یک ابزار حاکمیتی! 🔹اساساً بورس یک ابزار حاکمیتی است به لحاظ شکل‌گیری تاریخ دولت‌های اروپایی این بازار را بازارهای مالی ایجاد کردند که از دل آن بتوان یک سری کسری‌های مالی خودشان و کسری سرمایه و بودجه خود را تامین کنند که این را می‌توان در تاریخ مالی انگلستان و کشورهای اروپایی دید. ✍️نویسنده: دکتر علی سعیدی،عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه قم 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1636 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net