eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 قورباغه‌های هفت‌تیرکِش ✍️ امیرعباس طباطبایی 🔷 طبق آخرین یافته‌های علمی هفت‌گونه قورباغه در ایران وجود دارد که یک گونه از آن‌ها در ناحیه جنوب تا جنوب شرق کشور زیست می‌کنند؛ همچنین شش‌گونه دیگر در بخش‌هایی از شمال کشور و نواحی زاگرس و جنوب غرب وجود دارند. متخصصین ویژگی‌های زیادی را برای این حیوان بیان کردند که می‌توان سه مورد را جز مهمترین آنها دانست: 1️⃣ دوزیست‌بودن: قورباغه‌ها زیست واحدی ندارند؛ آنها نمی‌توانند خود را در وضعیت ثابت قرار داده و به صورت پیوستار زندگی کنند چرا که اصولا حیاتشان به همین تزلزل بسته است. 2️⃣ جهش‌کردن: قورباغه‌ها برخلاف دیگر حیوانات نه راه می‌روند، نه می‌دوند و نه می‌خزند؛ بلکه آنها می‌جَهَند؛ یعنی به یک‌باره از نقطه‌ای به نقطه دیگر پرش می‌کنند و هیچگاه در موقعیت آرام به پیش نمی‌روند. 3️⃣ حمله به دوست و دشمن: قورباغه‌ها (مخصوصا انواع خطرناک آنها) زمانی که موجودیت خود را در خطر ببینند، به هر طریقی که شده (یا از طریق پوست یا از طریق نیش و بزاغ)، زهر خود را به طرف مقابل (خواه دوست باشد یا دشمن) می‌ریزند. 🔶 تا اینجا فقط یک سری نکات علمی رو مرور کردیم؛ غرض از بیان این مطالب این بود که در وضعیت فعلی کشور، باید مراقب انسان‌های قورباغه‌صفتی باشیم که اولا منافق‌گونه و دوزیست‌وار فقط به فکر منافع خود هستند؛ ثانیا هیچ تعادل شخصیتی نداشته و به یک باد رسانه‌ای از حالتی به حالت دیگر جهیده و مدام گرفتار افراط و تفریطند؛ ثالثا زمانی که دیگ برای آنها نجوشد، اجازه نخواهند داد تا دوست و دشمن بر سر آن سفره بنشینند. 🔷 این افراد فقط در ظاهر بین مردم محلی بلوچ و بختیاری و کرد و عرب زندگی می‌کنند و همانند مردم آن دیاران لباس می‌پوشند، ولی کوچکترین تحریکی کافی است تا آنها موجودیت خود را در خطر پنداشته و آن وقت نه به دشمنان فرضی خود (مامورین حکومتی) بلکه به مردم کوچه و بازار خودشان هم رحم نکنند. ✅ آری اینها نه بلوچند؛ نه بختیاری؛ نه کرد؛ نه ترک و نه حتی انسان؛ اینها مُشتی قورباغه‌اند که شهر را شلوغ پنداشته و هفت‌تیرکِش شده‌اند. 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
💠 مولویِ کاتولیک‌تر از پاپ 🔸قتل، ناامنی، فحاشی، انتشار ترس و وحشت در جامعه و در عین حال مظلوم نمایی و تلاش برای ترغیب زنان و دختران به فرهنگ بردگی و بی‌هویتی، اضلاع متناقضِ اغتشاشات اخیر بود که تشابه عجیبی به استراتژی داعش از شکل‌گیری تا استقرار داشت... 🔸جایگاه بانوان عفیف و اسطوره‌ای ایرانی به مثابه عناصری نمادساز در شکل‌گیری استعاره مامِ وطن و سرزمین مادری و نقش و منزلت مادران شهدا در ایجادِ پیوندِ مفهومِ خانواده و ملیت بر کسی پوشیده نیست، به همین جهت خط رسانه‌ای عبری، عربی، غربی سال‌هاست همگام با پروژه تجزیه ایران، فروپاشی نهاد خانواده را نیز کلید زده است... 🖋 مجتبی عباسی، نویسنده و پژوهشگر 💢 متن کامل در سایت فکرت 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 حکومت، فلسفه عملی فقه 🎙دکتر رضا برنجکار؛ استاد حوزه و دانشگاه ▪️حکومت اسلامی یعنی چه؟ ▪️ارتباط بین عقل و دین چیست؟ ▪️نسبت عقل نظری و عملی با عقل ابزاری در حکومت اسلامی چیست؟ 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📸 ‌ اولین نشست صمیمی شورای سردبیری فکرت با اصحاب رسانه و کنشگران فعال فضای مجازی ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱ در مجموعه شناخت برگزار شد. 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 موانع و امکان‌های عمومی کردن فلسفه در جامعه چیست؟ 🔸نشست تخصصی «فلسفه برای همه» با حضور مالک شجاعی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و فاطمه مینایی، عضو هیئت علمی دانشنامه جهان اسلام، عصر امروز ۲۸ آبان در کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد. 🔸در این نشست مینایی گفت: طرح «فلسفه برای همه» در فرهنگ دنیای جدید به صورت‌های متنوعی اجرا شده و این فکر جا افتاده که فلسفه را می‌شود تا حدی عمومی کرد و عموم مردم می‌توانند از دستاوردهای فکری فیلسوفان استفاده کنند. با این حال فلسفه پیشینه زیادی در کشورهای در حال توسعه ندارد و ما با پدیده جدیدی روبرو هستیم. در طرح فلسفه برای همه، فرد عامی در مقام مخاطب فیلسوف قرار می‌گیرد، به جای اینکه فیلسوفان در حلقه خودشان گفت‌وگو کنند. منظور از عامی نیز فرد غیر متخصص است. جنبه دیگر فلسفه برای همه این است که اهل فسفه از انزوای حرفه‌ای خودشان بیرون بیایند و درباره مسائل اجتماعی و سیاسی اظهار نظر کنند. این دو جنبه در فلسفه باستان هم دیده می‌شود. درست است فلسفه برای همه جدید است ولی توجه فیلسوفان به حوزه عمومی در فلسفه باستان هم هست. سقراط فلسفه را برای عموم شهروندان آتن می‌گفت. افلاطون و ارسطو سعی می‌کردند حاکمان را با آموزه‌های فسفی آشنا کنند. 💢 متن کامل را در سایت ایکنا بخوانید 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فکرت
⁉️ کنشگری سیاسی نخبگان ایرانی در کدام جهان معرفتی شکل می‌گیرد؟ 🔍 پرونده «نخبه و اعتراض» ✍️ دانیال بصیر، سردبیر پایگاه تحلیلی فکرت اهالی لغت، معنا و معادل «نخبه» را «برگزیده» دانستند. در ساحت اندیشه نیز به فردی برگزیده و نخبه گفته می‌شود که عقلانیت نظری و عملی‌اش مورد اقبال عمومی قرار گیرد. در واقع عناصر تبدیل‌شدن یک شخص به نخبه و تمایزش از سایر افراد، استعداد طبیعی و هوش سرشار، همت و تلاش و پشتکار، و هدایت و توفیق الهی است. آنچه جامعه از یک فرد نخبه انتظار دارد این است که در کنار اهمیت به «ارزش‌های معنوی»، ظرفیت شخصی خود را تبدیل به ظرفیت ملی کند و توانایی‌های خود را در جهت حل مسائل کشور قرار دهد. بنابراین فرد نخبه، علاوه بر خودسازی فردی و رعایت ادب و پرهیز از فحاشی و بدزبانی، بایستی دارای قدرت تفکر و بهره‌گیری از منطق استدلالی باشد. نخبه نباید ذهن و فکر خود را به آسانی در اختیار افراد، گروه‌ها و حتی رسانه‌ها قرار دهد که او را کانالیزه کنند. به همین دلیل، اگر محتوایی به دستش رسید را باید با نگاهی تحقیقانه و پرسشگرانه در چارچوب علمی قرار دهد. فضای نخبگانی، فضای نق‌زدن‌های عوامانه و هیجانی نیست؛ لودگی، خشونت و آدم‌کشی در قاموس فکری نخبه، جایی ندارد. اگر نخبه با پدیده و یا آسیب اجتماعی روبه‌رو شد، مسیر اعتراض و کنشگری اجتماعی وی، سمت و سوی علمی و مستدل دارد و نخبگان برای اعلام اعتراض به دیدگاه رقیب یا مخالف، میدان «گفت‌وگو» را برمی‌گزینند. نخبه جریان‌ساز است و سعی می‌کند با درنظرداشت اهداف و ارزش‌های جمعی، گفتمان‌سازی کند. 🔗 متن کامل 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
🔻مجموعه نشست های آشنایی با اندیشه های علامه طباطبائی نشست اول: «معرفت‌شناسی و روش‌شناسی» سخنرانان: دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی، استاد برجسته فلسفه کشور دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی، استاد فلسفه و عرفان اسلامی دکتر محسن حبیبی، عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه علامه طباطبائی دکتر علیرضا فخاری، عضو هیئت علمی گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه علامه طباطبائی 🔴چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۳ تا ۱۶:، کتابخانه مرکزی دانشگاه علامه طباطبائی 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
💠 «موسیقی و اعتراض» 🔸 نشست «موسیقی و اعتراض» با حضور حجت‌الاسلام مجتبی فلاحتی، نویسنده کتاب «فقه، موسیقی و انقلاب اسلامی» با هدف بررسی آسیب‌شناسانه موسیقی در اغتشاشات اخیر به همت فکرت برگزار شد. استاد فلاحتی در این نشست به بررسی مبانی سکولاری علوم انسانی غربی و تأثیر آن در کنشگری نخبگانی پرداخت. این استاد حوزه همچنین با اشاره به اهمیت کنشگری خوانندگان و نوازندگان در عرصه هنری کشور تصریح کرد: مدیریت موسیقی در کشور با خلأ جدی در سندنویسی روبه‌رو است، متأسفانه برخی مدیران هنری و فرهنگی جمله‌ی «ما وضعیت خوبی در موسیقی نداریم» را قبول ندارند. این نشست با حضور برخی پژوهشگران سایت رسانه‌ای فکرت با بررسی محورهایی همچون «ارتباط نخبگان با موسیقی، سند و موسیقی، مدیریت موسیقیایی و ظرفیت‌های موسیقی معیار» برگزار شد. متن کامل این گفت‌و‌گو به زودی در سایت فکرت منتشر می‌شود، همچنین نسخه تصویری آن در آپارات در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. گفتنی است، این نشست در ادامه پرونده «نخبه و اعتراض» در پایگاه تحلیلی اندیشه‌ای «فکرت» برگزار شد. 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
💠 تأمّل دربارۀ کتاب «چیستی و نحوۀ وجود فرهنگ» 🔸کتاب «چیستی و نحوۀ وجود فرهنگ: نگرشی نوین به فلسفۀ فرهنگ»، اثر استاد سیدیدالله یزدان‌پناه است که در حجم ششصد صفحه به تازگی منتشر شده است. کتاب در آنجا که وارد قلمرو فلسفۀ فرهنگ می‌شود و می‌خواهد با تکیه بر مبادیِ فلسفی، فلسفۀ فرهنگ را صورت‌بندی کند، به‌شدّت متأثّر از علامه مرتضی مطهری -رضوان‌الله‌تعالی‌علیه- است، تا آنجا که باید گفت او در «زیر سایۀ» تأمّلات استاد مطهری به سر می‌برد و «انگارۀ جدید»ی را پدید نیاورده است. 🔸 فضل او، «عبور از مطهری» و «شکل‌دهی به یک رهیافت معرفتیِ جدید» نیست، بلکه او توانسته است که اوّلاً، زیرساخت‌های فلسفی را به تفصیل بیابد و در هندسه‌ای موجّه، آنها را بازآفرینی کند؛ و ثانیاً، آنچه را که مطهری به «اجمال» و «اختصار» بیان کرده است را «شرح» و «بسط» بدهد و «نتایج» و «دلالت‌ها»ی آن را بیان نماید. به‌هرحال، رهیافت کتاب، چیزی متفاوت با «صورت‌بندیِ مطهری» از مسأله نیست و نوآوری‌هایش را باید در حوزه‌های دیگر طلب کرد. 💢ادامه مطلب در سایت فکرت 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
📌این گفتگو به صورت زنده از صفحه آپارات کانون اندیشه جوان به نشانی https://www.aparat.com/canoon.org پخش خواهد شد. 📌فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Ne
هدایت شده از فکرت
⁉️ کنشگری سیاسی نخبگان ایرانی در کدام جهان معرفتی شکل می‌گیرد؟ 🔍 پرونده «نخبه و اعتراض» ✍️ دانیال بصیر، سردبیر پایگاه تحلیلی فکرت اهالی لغت، معنا و معادل «نخبه» را «برگزیده» دانستند. در ساحت اندیشه نیز به فردی برگزیده و نخبه گفته می‌شود که عقلانیت نظری و عملی‌اش مورد اقبال عمومی قرار گیرد. در واقع عناصر تبدیل‌شدن یک شخص به نخبه و تمایزش از سایر افراد، استعداد طبیعی و هوش سرشار، همت و تلاش و پشتکار، و هدایت و توفیق الهی است. آنچه جامعه از یک فرد نخبه انتظار دارد این است که در کنار اهمیت به «ارزش‌های معنوی»، ظرفیت شخصی خود را تبدیل به ظرفیت ملی کند و توانایی‌های خود را در جهت حل مسائل کشور قرار دهد. بنابراین فرد نخبه، علاوه بر خودسازی فردی و رعایت ادب و پرهیز از فحاشی و بدزبانی، بایستی دارای قدرت تفکر و بهره‌گیری از منطق استدلالی باشد. نخبه نباید ذهن و فکر خود را به آسانی در اختیار افراد، گروه‌ها و حتی رسانه‌ها قرار دهد که او را کانالیزه کنند. به همین دلیل، اگر محتوایی به دستش رسید را باید با نگاهی تحقیقانه و پرسشگرانه در چارچوب علمی قرار دهد. فضای نخبگانی، فضای نق‌زدن‌های عوامانه و هیجانی نیست؛ لودگی، خشونت و آدم‌کشی در قاموس فکری نخبه، جایی ندارد. اگر نخبه با پدیده و یا آسیب اجتماعی روبه‌رو شد، مسیر اعتراض و کنشگری اجتماعی وی، سمت و سوی علمی و مستدل دارد و نخبگان برای اعلام اعتراض به دیدگاه رقیب یا مخالف، میدان «گفت‌وگو» را برمی‌گزینند. نخبه جریان‌ساز است و سعی می‌کند با درنظرداشت اهداف و ارزش‌های جمعی، گفتمان‌سازی کند. 🔗 متن کامل 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| دستگاه‌های رسانه‌ای،متهم ردیف اول 🎙حجت‌الاسلام دکتر علی نهاوندی، استاد سطوح عالی حوزه و دانشگاه ▪️دستگاه‌های رسانه‌ای ما متهم ردیف اول هستند که در طول سالیان گذشته با نگرش «آینده‌پایه» به سمت‌وسوی تربیت نسلی انقلابی و حماسی و معنوی نرفته‌اند. ▪️امام خمینی(ره) فرمود: «رادیو-تلویزیون دانشگاه است»، یعنی رسانه یک دستگاه «ایدئولوژیک» است که در مواجهه با «تمدن‌ اسلامی» در حال ایفای نقش است. ▪️خواستگاه دستگاه تکنولوژی «ارتباط جمعی» غرب است و به همین دلیل شاید نتواند آنگونه که باید در خدمت آنچه ما می‌خواهیم یعنی «ولایه‌الله» قرارگیرد اما ماهم در این سو برای آن یک برنامه مدوّن و جامع نداریم. 💢 تماشای کامل در آپارات فکرت 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
💢💢 . پیش فروش کتاب او فاطمه(س) است آغاز شد. . ❇️ ۱۵ درصد تخفیف+ ارسال رایگان+ امضا نویسنده و... . 📚کتاب حاضر تلاش خانم یزدان‌پناه برای بازنویسی اثر گرانسنگ دانشنامه فاطمی است، که طبق مقدمه نویسنده با هدف ارتباط سهل مخاطبین عام به‌ویژه زنان و دختران و نیز قشر جوان و دانشگاهی جامعه نگاشته شده است. نویسنده باز‌نویسی چنین کاری را سهل و ممتنع می‌داند, چرا که نیاز مخاطب این ضرورت را ایجاب می‌کند و نتیجه آن به‌کارگیری نثری روان و ساده و به رغم مطالب جدی و استدلالی در فرازهای معارف اعتقادی توأم نمودن با نثری ادبی به قلم نگارنده است. . 🔶ویژگی کتاب: -جامعیت -نثر روان - مرور سریع تاریخ -طراحی جذاب -بیان دیدگاه‌های مهم حضرت زهرا(س) . ⏳مهلت ثبت سفارش: ۲۸ آبان الی ۲ آذر 📬زمان ارسال کتاب: ۳ آذر 💳ثبت سفارش: ۱.🌐http://yun.ir/odnlu6 ۲.📞۰۲۱-۸۸۵۰۳۳۴۱(داخلی ۲) 💢 آخرین مهلت سفارش ۳ آذر .
فکرت
⁉️ کنشگری سیاسی نخبگان ایرانی در کدام جهان معرفتی شکل می‌گیرد؟ 🔍 پرونده «نخبه و اعتراض» ✍️ دانیال
📝 کنشگری نخبگان؛ از وظایف تا چالش‌ها 🔸نخبه صرفاً به کسی که از دیگران به لحاظ فکری و اندیشه‌ای برتر و توانمندتر است اطلاق نمی‌شود؛ بلکه باید این توانمندی در مرحله عمل به اثبات برسد و فرد مدعی نخبگی باید در هر حوزه‌ای اعم از سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حوزه‌های دیگر بتواند وضعیت حال و آینده پدیده‌ها را در سطوح مختلف داخلی و بین‌المللی تحلیل و بررسی و تبیین کند؛ حوادث و پدیده‌ها را مدیریت و در راستای ارتقای زندگی اجتماعی راهکارهای هوشمندانه ارائه کند. چنین عملکردی منوط به برخورداری نخبگان از شاخص‌های مثبت اخلاقی، هوشمندی و دلبستگی به مردم و میهن خویش است. از سوی دیگر، مردم در جامعه اسلامی نیز موظف به الگو قراردادن نخبگانی با این ویژگی‌های اخلاقی هستند. 🖋 محمد ملک‌زاده، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 💢 مطالعه یادداشت در سایت فکرت 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فکرت
کم‌کار ترین مراکز حاکمیتی مراکز افکارسنجی هستند 🔰نشست بررسی «جنبه های فردی و اجتماعی حجاب در جامعه» با حضور ابراهیم فیاض، استاد دانشگاه تهران و جامعه شناس و حجت الاسلام جلیل محبی، با اجرای محمدحسین بدری به میزبانی خبرگزاری مهر برگزار شد. 🔸استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران عنوان کرد: اگر تقوا باشد کار جامعه به چنین شرایطی نمی‌کشد. تقوای بدون قسط یک تخیل سوسیالیستی است. در کشوری که بحث علمی نمی‌گذارند انجام شود خیلی ذهن نوجوانان را روشن نمی‌توان کرد. 🔸حجت الاسلام جلیل محبی به نقش حاکمیت و دستگاه مجری و تصمیم گیر در این مسائل پرداخت و گفت: ما قانون اساسی ای داریم که مبنایش پیش نویسی بوده که از سمت حقوقدانان تهیه شده است. این پیش نویس در دستور کار قرار گرفت و با تغییراتی که در آن اعمال گشت تصویب شد. یکی از این تغییرات امر ولایت فقیه و تئوری نحوه مدیریت جامعه بود. 💢مطالعه متن نشست در خبرگزاری مهر 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 آقای هیچکس(Mr. Nobody) ▪️ما نمی‌توانیم دود سیگار را به سیگار برگردانیم یا پورۀ سیب زمینی و سُس گوجه‌ای که به هم خورده‌اند را از هم تفکیک کنیم و این چنین است که انتخاب سخت می‌شود و باید به انتخاب‌های خود دقت و تأمل نمود. ▪️فیلم Mr. Nobody درباره‌ی جبرها و انتخاب‌های انسان، با چاشنی «اثر پروانه‌ای» در زندگی است؛ زندگی‌ای که به گفته همین فیلم، قوی‌ترین، تأثیرگذارترین و بی‌رحم‌ترین بُعد آن، بُعد «زمان» است؛ چرا که ما اسیر این بُعد هستیم و راه بازگشتی نداریم. 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
95-11-30-sh1.mp3
34.83M
💠 رنج بشر، گنج بشر 🎙استاد حسن رحیم‌پور ازغدی نگاه رحمانی به رنج‌های بشری؛ عدالت خدا و تکامل انسان 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فکرت
⁉️ کنشگری سیاسی نخبگان ایرانی در کدام جهان معرفتی شکل می‌گیرد؟ 🔍 پرونده «نخبه و اعتراض» ✍️ دانیال
📝 منشأ معرفتی در کنشگری نخبگان 🔸رسالت اصیل شخصیت نخبگانی فرد نخبه، در برابر علمکرد سلبریتی قرار دارد؛ سلبریتی، چهرۀ معروف و مشهوری در رسانه یا فضای مجازی است که به واسطه شهرتی که در فضای رسانه یا فضای مجازی دارد، طرفدارانی پیدا می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کند و نوعی هدایت و نظارت بر افکار و اندیشۀ آنان پیدا می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کند؛ اما این هدایت و نظارت بر پایه استدلال و خردورزی نیست؛ بلکه عملکرد سلبریتی در حوادث اجتماعی به معنای تحریک عموم جامعه برای واکنش احساسی و شعرآلود به حوادث و وقایع است. 🔸تحریک اجتماعی از سوی سلبریتی‎ها می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎تواند مثبت یا منفی باشد؛ اما به شکل غالب، رواج فرهنگ سلبریتی در جامعه به معنای تضعیف فضای نخبگانی است که آثار منفی خودش را به دنبال دارد و از آن جمله سلبریتی‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎زدگی فضای نخبگانی است؛ به این صورت که نخبه، رسالت خود را فراموش کند و در قالب یک فرد سلبریتی دربیاید و یا آنکه فرد سلبریتی، جای نخبه را بگیرد. 🖋 محسن ابراهیمی، نویسنده حوزوی و دکتری فلسفه دانشگاه 💢 مطالعه یادداشت در سایت فکرت 🆔 @Fekrat_Net
📸 گزارش تصویری ‌ دومین نشست صمیمی شورای سردبیری فکرت با اصحاب رسانه و کنشگران فعال فضای مجازی ۲ آذرماه ۱۴۰۱ در مجموعه شناخت برگزار شد. 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سازوکار حقوقی اعتراض در ایران 🔸اصل27 قانون اساسی، فصل حقوق ملت، بعنوان یک اصل مجزا، با وجود پذیرش حق فعالیت احزاب و مطبوعات به پذیرش حق مردم در برگزاری تجمعات و گردهمایی‌ها پرداخته است. و این نشان از «رویکرد مردمی» جمهوری اسلامی است. 🔸اعتراض به خودی خود، جای نگرانی و ترس ندارد بلکه نشان از حساسیت مردم یک جامعه نسبت به سرنوشت خود است. اعتراض «سوپاپ اطمینان» برای حکومت و یا «مجال تخلیه انرژی» نیست. 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا