🔘#ویراستی ا #اومانیسم
☑️ نقدی بر عقل مدرن و اومانسیم
علی عسگری
▪️اومانیسم با تکیه بر عقل مدرن که اساس هدایت وحیانی را نفی میکرد، عنان تدبیر امور انسانها را در اختیار گرفت. در این رویکرد اهالی قدرت و ثروت پیروزی بیشتری در تأمین منافعشان خواهند داشت.
🔻مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه |مدرسه فکرت | رادیوفکرت
🔘#گزارش ا #نشست
☑️ اسلامشناسی غربیها با چه نیت و اهدافی صورت میگیرد؟
▪️در نشستی که با حضور دکتر سعید طاووسی مسرور به همت کانون اندیشه جوان برگزار شد، ابعاد مختلف اسلامپژوهی در غرب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
▪️دکتر طاووسی در مقدمه بیان خود، مطالعات اسلامپژوهی را در غرب بسیار با اهمیت خوانده و گفت که امروز در دانشگاههای مختلف غرب، اسلامشناسی با گرایشهای متنوع مثل شیعهشناسی و… رواج دارد.
▪️ایشان در مورد سابقه این مسئله در غرب بیان داشت: مسئله شرقشناسی، امری آگاهانه، برنامهریزیشده و هدفمند برای کمک به استعمار بوده است. به تعبیری، شرقشناسی نوعی از استعمار فرهنگی بوده است که برای بهرهبرداری از این ملتها موردتوجه قرار میگرفتند.
▪️رویکرد ما نسبت به اسلامپژوهی غربیها را انفعالی است، در ۵۰ سال اخیر هیچ مقالهای در سطح مقالهی آقای کولبرگ علیه تشیع نوشته نشده است. در جواب، تنها یک مقاله از آقای دکتر الویری نوشته شد؛ اما اصلاً کافی نبوده است.
🔻مطالعه گزارش در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه |مدرسه فکرت | رادیوفکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘#کلیپ ا #هویت
☑️ هویت انقلابی یا انقلاب هویتی؟
▪️دکتر موسی نجفی دو مفهوم «هویتِ انقلابی» و «انقلابِ هویتی» را تعریف میکند. هویت انقلابی صرفاً برای شروع است و برای ادامه باید انقلاب، هویت حقیقی را بسازد. اینجاست که در مرحله نظامسازی پس از انقلاب، بایستی فکر و اندیشه تولید شود. این کلیپ، دقیقتر این دو مفهوم را توضیح میدهد.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه |مدرسه فکرت | رادیوفکرت
🔘#انتخاب_فکرت ا #فخری_زاده
فیلسوف هستهای
▪️ مطلبی در باب تقارن فلسفه و علوم پایه از منظر شهید فخری زاده:
بخش اول
▪️ محسن فخریزاده عقیده داشت که میبایست فلسفه اسلامی احیا شود و احیای آن وظیفه حوزه و دانشگاه است. حیات فلسفه، قدرت تعامل با محیط و رشدیافتن و رشددادن است؛ به نحوی که با پرسش های فلسفی اکنون رویارویی داده شود، چالش پذیر باشد و از مسیر فلسفۀ علم، تاثیر ملموس بر جهت گیری علم داشته باشد. فلسفه اسلامی هم نوع زنده و مرده دارد.
▪️شهید فخری زاده، ریشۀ چالش بزرگ فیزیک جدید را در «فلسفۀ فیزیک» میدید و اصل «عدم قطعیت» را کاملا ادامۀ نظریۀ معرفت شناختی امتناع در شناخت ذات واقعیات طبیعی با روشهای فیزیک میداند چه برخلاف ادعا کمیات وابسته به هم برای یک ذره فیزیکی به طور همزمان با دقت صفر، همچنان غیرقابل اندازه گیری است. همچون اندازه گیری تکانه بادقت بالا در الکترون که سبب می شود نتوانیم اطلاعاتی روشن از مکان بدهیم و به عکس.فیزیک کلاسیک در مورد انرژی و زمان با همین مشکل مواجه است. اندازه گیری دقیق یک کمیت، سبب عدم دقت در بی نهایت کمیت وابسته دیگر می شود و تلاش هایی چون نظریه «متغیرهای پنهان» نتوانسته خطر ظاهری این اصل را جبران کند.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فکرت
🔘#انتخاب_فکرت ا #فخری_زاده فیلسوف هستهای ▪️ مطلبی در باب تقارن فلسفه و علوم پایه از منظر شهید فخ
🔘#انتخاب_فکرت ا #فخری_زاده
فیلسوف هستهای
▪️ مطلبی در باب تقارن فلسفه و علوم پایه از منظر شهید فخری زاده:
بخش دوم
▪️محسن فخریزاده اصل «عدم قطعیت» در فیزیک را اگر نفی علیت به مفهوم نیوتونی آن باشد، معقول وحتی عامل پیشرفت علم می شمارد اما این اصل نمی تواند نفی «علیت» با تبیین فلسفی باشد مگر کسانی به دلایل ایدئولوژیک و غیرفلسفی چنین استنتاج نادرستی بر آن تحمیل کنند.
▪️شهید فخری زاده در نقاط ربط فیزیک با فلسفه و در حلقه وصل «فلسفه علم» و معرفت شناسی با مشکلات انسان و نیازهای حیات، درگیر تالیف کتاب هایی بود و می پرسید چرا نهاد فلسفه اسلامی در صحنه نیست و تفریع فروع نو نمی کند؟ چرا تاثیر آن در علوم تجربی و علوم انسانی به درستی برای دانشجویان «فلسفه علم»، تبیین نشده و فیلسوفان این عصر، تن به رویارویی جدی با مسائل بنیادین علم نمی دهند؟ کجایند مقالاتی که با مبانی فلسفه اسلامی به نقد تفسیرهای فلسفی ناشی از علوم بپردازند؟ چرا فیلسوفان امروز غالبا به ذکر مصادیق و مثال های تازه، اکتفا کرده و مثلا در تدقیق و تجزیه روایت فلسفی از هستی نکوشیدند؟ حال آنکه فلسفه غرب با مبانی متشتت معرفت شناختی در معرکه، حاضر و با علوم، در تعامل زنده و با هر چالشی، نحله ای زاده و صاحب اولاد مشروع و نامشروع بسیاری شد و بر روند علوم و تطبیق یافته ها با سبک زندگی، ایفای نقش کرد؟ انیشتین گفت نظریه «نسبیت»، آنقدر میوه می دهد که خود دیگر آن را نمی فهمم.
▪️شهید محسن، دیدگاه امثال پوپر و پیروان ایرانیش را نه تنها غیر فلسفی بلکه منجر به فروپاشی علم می داند و تداخل بی منطق و افراطی علوم و فلسفه در یکدیگر را اخلال در هردو می شمارد و می نویسد گرچه هرگز نخواسته ام با فیزیک به خدا برسم اما مگر با فلسفه(بدون نبوت) می توان جز به خدایی ناقص رسید؟ او قاطعانه، فیزیک را بستری کارآمد(نه بیشتر و نه کمتر) برای عرفانی مستظهر به «طبیعت شناسی» می خواند و می گوید فیزیک در اندازه خود، جلوه هایی زیبا و باشکوه از حضرت حق به نمایش می گذارد و من شخصا از فیزیک نه تنها لذت حل مسئله، بلکه لذت معنوی برده ام و بر ایمانم افزوده است.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘#انتخاب_فکرت ا #فخری_زاده
☑️ آیا در باغ شهادت بسته شده است...
🎙شما صدای دکتر محسن فخریزاده را میشنوید...
◾️خیلیهامون برای ثروتمند شدن در حال سبقت گرفتن هستیم که همین سبقت گرفتنها و همین چشم و هم چشمیهاست که اختلاس را به بار میآورد...
◾️کسی شهید میشود که در زمان حیاتش شهید شود. به حیات شهدا که نگاه میکنیم میبینیم که حیات طیبهای حقیقتا داشتند.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه |مدرسه فکرت | رادیوفکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘#انتخاب_فکرت ا #فخری_زاده
☑️ تا آنها هستند ما به شهادت امید داریم
🎙شهید محسن فخری زاده:
▪️صهیونیستها نشان دادند که جهادگران علمی را هم میکشند، پس ما هم امید داریم که یک روز شهید بشویم ولو سوریه و عراق نرویم.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه |مدرسه فکرت | رادیوفکرت
#گفتگو | #فضای_مجازی
بشر در تهدید جهل مدرن
👤 دکتر محمد حسنی، مدیر عامل انتشارات جمکران
▪️فضای مجازی یک جهلی را به شما منتقل میکند که عدمی نیست یعنی با داده شما را جاهل میکند. من نسبت به امراض کلیوی جاهل هستم چون من پزشک نیستم و میدانم که نمیدانم و نسبت به آن جاهل هستم اما آنچه که این کانالهای ارتباطی برای ما ایجاد کردهاند این است که ما را با دادهها جاهل کردهاند و مسئله اصلی با دادهها است. دادههایی که جهل میآفرینند.
▪️سال گذشته در جنبش زن، زندگی آزادی اینها از طریق فضای مجازی تجمع میگذاشتند و بههم اطلاع میدادند و آن یک کنش رفتاری است. نمیشود فرد قبلاً گرایش و بینش او تغییر نکرده باشد و صرفاً چون پیام را دیده باشد آمده باشد. اینها از قبل با هم در یک جبهه تعریفشدهاند و هم افق و هم گرایش شدهاند. یعنی حب و بغض شان با هم تنظیم شدهاست.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فکرت
#گفتگو | #فضای_مجازی بشر در تهدید جهل مدرن 👤 دکتر محمد حسنی، مدیر عامل انتشارات جمکران ▪️فضای مجا
بخش دوم
▪️مهمترین کاری که رسانهها و فضای مجازی میکنند تنظیم حب و بغض است. حتی وقتی داده میدهند برای این است که محاسبات شما را در حب و بغض بههم بریزند. الان اسرائیلیها نگران این هستند که مردم جهان آنها را دوست ندارند و علیه آنها هستند و به همین دلیل در این فضا تلاش میکنند و دادههای غلط میهند که حماس سر مردم را بریده است و مردم را سپر خود کرده است و... برای اینکه حب و بغضها را تنظیم کند و در آن موقع که تنظیم شد او همه کاری میتواند بکند.
▪️طبیعی است که این جهل مرکب است و هرچقدر آن وجه ترکیبی آن افزایش پیدا کند از بین بردن آن سختتر و خطرناکتر میشود. انتهای همهی جهلهای مرکب و همهی فضایهای جهالت آمیز مرکب در واقع از این ماجرا اشراب شدهاست. رب النوع همهی جهلهای مرکب شدهاست و این روشن است. مثل سینما که الان خیلی واقعنما شدهاست و هر چقدر دروغهای آن بزرگتر باشد که آن اوهام ساخته در ذهن خود را به تصویر میکشند و شما را به آن عوالم میبرند پس هرچقدر دروغ رشد یافتهتر و از آن طرف هم دروغهای واقع نمایانتر که فضای مجازی هم انتهای همه اینها است؛ جهلی است که شما به انتهای جهالت بودن آن نمیرسید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از رادیو فکرت
رابطه با غرب.mp3
998.1K
🔘#رویداد ا #مدار
✔️ رسانه فکرت، هشتمین نشست تحلیلی «مدار» را برگزار میکند؛
☑️ ورزش و سیاست (واکاوی سخنان رهبر انقلاب در دیدار قهرمانان ورزشی)
با تأکید بر:
▪️راهبردهای مواجهه با استکبار در میدانهای ورزشی
▪️ظرفیتهای ورزش در ساخت تمدن ایرانی_اسلامی
با حضور:
👤حجتالاسلام دکتر رسول حسنیزدی، استاد دانشگاه و فعال عرصه ورزش
👤حسین کاوه، پژوهشگر و مجری کارشناس
⏰ زمان: پنجشنبه ۹ آذر ساعت ۱۰ تا ۱۱
مکان: قم، بلوار بسیج، مؤسسه شناخت
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔘#ویراستی ا #فروغی
☑️ تطهیر مشکوک!
✍️ دانیال بصیر، سردبیر فکرت
▪️امروزه محمدعلی فروغی در حالی تطهیر می شود که در زمینه سازی و امتداد جریان شبهروشنفکری تاثیرگذار بوده است.
وی، عامل اصلی استقرار مجدد سلسلهی پهلوی به مدت ۳۷ سال در کشور بوده است.
🖇 ویراستی فکرت را دنبال کنید
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه |مدرسه فکرت | رادیوفکرت
#انتخاب_فکرت | #حشمت_پور
☑️ اظهارات جالب یا عجیب از یک مدرس قدیمی فلسفه!
▪️هفته گذشته، استاد محمدحسین حشمت پور از با سابقهترین مدرسان حکمت و فلسفه در ایران معاصر، در اظهاراتی به زعم برخی عجیب و غریب و به زعم عدهای دیگر جالب و تازهای، در گفتوگو با خبرگزاری ایکنا مطالبی را اظهار داشتند که در فضای مجازی هیاهوی زیادی ایجاد کرد و با واکنشهای متفاوتی روبرو شد. فکرت برخی از این واکنشهای را بازتاب خواهد داد:
▪️استاد حشمتپوردر جایی از این گفتگو میگوید: من دروس حوزه را در مشهد خواندهام و فلسفه هم جایگاهی در مشهد نداشت. در آن سالها من از بقیه در ضدیّت با فلسفه متصعبتر بودم و هیچگاه فکر نمیکردم که در آینده چنین رابطهای با فلسفه پیدا کنم. خدا مقدر کرد که به این رشته بیایم.
▪️در جایی دیگر که با مخالفتهایی نیز روبرو شد، میگوید: من مخالف فلسفه بودم. وقتی به قم آمدم تصمیم گرفتم یک سال فلسفه بخوانم تا بدانم فلسفه چیست که اینقدر با آن مخالفت میشود. یکی دو سال حوالی سال ۶۰ در درس آقای جوادی آملی و آقای حسنزاده آملی شرکت کردم. وقتی خواندم، متعجب شدم. متوجه شدم فلسفه را بلدم. نمیدانم چه اتفاقی افتاد. خدا چه لطفی کرد ولی دیدم که فلسفه را بلدم. میگویم به من افاضه شد. فلسفه را کامل بلدم. هر کجا هم که تدریس میکنم، درسم پذیرفته میشود.
▪️جنجالیترین بخش این مصاحبه این است که استاد میگوید: فلسفه برای من تمام شده است. میخواهم «تفسیر مجمعالبیان» را تدریس کنم. تمام این درسهایی که ما میخوانیم مقدمهای هستند برای این ذیالمقدمه؛ یعنی قرآن و حدیث. عمر من در مقدمه گذشته است و هنوز به ذیالمقدمه نرسیدهام. همواره دعا کردهام که: خدایا من را به این راه منتقل کن.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فکرت
#انتخاب_فکرت | #حشمت_پور ☑️ اظهارات جالب یا عجیب از یک مدرس قدیمی فلسفه! ▪️هفته گذشته، استاد محمدح
☑️ امین صیدی از شاگردان استاد حشمتپور به تفصیل با ایشان سخن گفته و در مورد ابهامات آن مصاحبه، پرسشهایی را با استاد در میان گذاشته است. فکرت، عین آن پرسشوپاسخها را در اینجا به عنوان دفاع از استاد میآورد:
▪️امین: آیا میدانستید که در موقعیت مصاحبه قرار دارید یا نه؟
استاد: وقتی جلسه شروع شد، من اصلا در ذهنم این نبود که قرار است چاپ شود. فکر میکردم در یک جلسهٔ خصوصی دارم صحبت میکنم و چیزهایی گفتم که نباید میگفتم.
▪️امین: متنی که منتشر شده را پیش از انتشار به شما دادهاند که بخوانید؟
استاد: نخیر؛ اما مطالب، همان مطالبی است که من گفتهام و آنها چیزی از نزد خود، اضافه نکردهاند؛ اما تصور من این بود که در جمعی خصوصی صحبت میکنم و مطالب بین خودمان است.
▪️امین: یعنی میدانستید که ضبط میشود؟
استاد: بله؛ اسمش مصاحبه بود و طبعا باید چاپ میشد اما در ذهن من این نبود که چاپ خواهد شد.
▪️امین: آن مطلبی که گویا در حالتی بین شوخی و جدی دربارهٔ ابنسینا طرح فرمودید را هم گفته بودید؟
استاد: بله؛ اما من کجا ابنسینا؟! من هیچوقت به ابنسینا توهین نمیکنم. ممکن است با برخی عباراتش مشکل داشته باشم؛ چون عباراتش سنگین است؛ اما هرگز به خودش توهین نمیکنم. در این مصاحبه هم در مجموع از فلسفه تعریف کردهام؛ حتی گفتهام برخی عبارتهای ابنسینا در حد معجزه است؛ خیلی عبارتهای عجیبوغریبی دارد؛ عبارتهایش فوقالعاده است.
▪️امین: آیا مراد شما از این سخنان این بود که فلسفه، مهملات است و خواندنش مفید نیست؟
استاد: از همان اول، علاقهٔ من به تفسیر و حدیث بود و فلسفه را از باب مقدمه برای فهم آنها تدریس میکردم. نمیگویم از فلسفه متنفرم؛ بلکه میگویم به آن علاقهای ندارم.
▪️امین: من خاطرم هست که شما بارها از فلسفه دفاع کرده بودید و در همین مصاحبه هم اشاره فرموده بودید به این که بسیاری از سخنان فیلسوفان درست و دقیق است
استاد: من همین الان هم مشغول تدریس فلسفه هستم و یک فن از منطق شفا - که قیاس است - را درحال حاضر تدریس میکنم. اگر نفرت داشتم که نمیگفتم. [در آن مصاحبه] نفرت که گفتم یعنی دلخوشی چندانی ندارم. وقت زیادی صرف میکنم ولی استفادهٔ چندانی نمیبرم؛ چون مطالب یادم میرود و الا شاید اگر این درسها بماند برای دیگران هم استفاده داشته باشد.
▪️امین: در حال حاضر اگر کسی، در مقام مشورت، نزد شما بیاید و بگوید که فلسفه بخوانم یا نه؟ شما منعش میکنید و پیشنهاد میکنید که نخواند؟
استاد: نه، میگویم بخوان؛ ولی به عنوان مقدمه. من فلسفه را رد نمیکنم. خیلی از روایات ما را بر اساس فلسفه خواهی فهمید. هنوز هم این اعتقاد را دارم، از قبل هم این اعتقاد را داشتم. میخواستم خودم که مدتی به مقدمه پرداخته بودم، دیگر برسم به ذیالمقدمه؛ اما الان تصمیم گرفتم که انشاءالله به سمت ذیالمقدمه بیایم.
[در پایان] این را هم اضافه کنید که این حرفی که من زدم بخاطر عبارتهای ابنسینا زده بودم و الا اگر عبارتهایش راحت بود من این حرف را نمیزدم، حتی در مجالس خصوصی.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فکرت
☑️ امین صیدی از شاگردان استاد حشمتپور به تفصیل با ایشان سخن گفته و در مورد ابهامات آن مصاحبه، پرسش
☑️ شخصی دیگری نسبت به این مصاحبه میگوید: معمولا بزرگان حکمت وفلسفه وعلوم مختلف در برخی از مواقف زندگی خود دچار چنین استبصار درونی میشوند.
▪️مثلا شیخ بهایی در اواخر عمر اشعاری در مذمت عمده علوم سرود....یا حضرت امام خمینی(ره) در نامهای که به عروسشان نوشتند در مذمت علوم معقول وماندن در اصطلاحات علمی مطالبی مرقوم کردند.
▪️به عقید حقیر این نوع سخنان بیشتر یک تحول درونی است ونه نفی رسمی علوم ومعارف بشری
وگرنه خود امام خمینی(ره) دوسال بعداز نامه فوق در نامهای که به گورباچف نوشتند برای خداشناسی و شناخت معارف الهی او رابه خواندن فلسفه سهروردی و عرفان ابن عربی ترغیب کردند.
▪️الغرض آنکه این نوع سخنان یک موضع گیری رسمی برعلیه فلسفه وعلوم معقول نیست بیشتر یک حال درونی است
شما در همین مصاحبه ببینید استاد حشمت پور از سختی خواندن متون بوعلی میگوید واین که با مشقت زیاد این کتب را خوانده اما دست آخر با بی توجهی طلاب وحوزه نسبت به علوم عقلی وفلسفه سینوی مواجه شده است... ایشان گله مند است ازاینکه در جلسه درسشان برخی خواب هستند...یابعد از کرونا جمعیت طلبه ها کمتر شده....وبه معقول اهمیتی نمیدهند...وخوب حالا سفری به مشهد داشتند ودرآنجا هم دچار بیماری وبی حالی شدند...و از لحاظ روحیه شخصی هم گرایش به علوم قرآنی وروایی ومنقول دارند...همه این موارد وباید در نظر گرفت وآنگاه درباره ایشان ومصاحبه فوق اظهار نظر کرد.
▪️به اعتقاد من سخنان ایشان به معنای نفی فلسفه و علوم عقلی نیست....بیشتر یک گله مندی و یک حال درونی وشخصی است نه یک موضع گیری رسمی...به همین خاطر از نشر این مصاحبه ناراحت شدند.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
☑️ شخص دیگری نیز که با عنوان "مَلَکی در میان ما" یادداشتی را نگارش کرده است میگوید:
▪️این روزها بعد از انتشار مصاحبه استاد حشمت پور بعضی از آقایان -که شاید خود روزی شاگرد حضوری یا نواری ایشان بودهاند- سماوات و ارضین به هم دوختند و «پی مصلحت مجلس آراستند* نشستند و گفتند و برخاستند».
گویی فراموش کردهایم کتبی که سالهای سال در حوزه و دانشگاه مهجور بود -و تنها زمان خرید و فروش مورد تورق اهل علم قرار میگرفت- به وسیلهی ایشان جانی تازه یافت و صوت درسهای ایشان سالهاست در بین خرد و کلان دست به دست میشود، و همه معترف که «کلامش همه جانپرور و دلکش باشد».
▪️از یاد بردهایم صوت بیش از سیزده هزار ساعت درس در علوم مختلف از ایشان، که در فضای مجازی بی هیچ توقع و چشم داشت در اختیار همه قرار گرفته و هر خدمتی که کرد بی مزد بود و منت.
▪️غافلیم از استادی که آهسته میآید و میرود، از شهرت گریزان و با همه مهربان است، هیچ حریمی برای خود قائل نیست، مانند مردم معمولی جامعه زندگی میکند و حرکات و سکناتش در زمانهای که «منسوخ شد مروت و معدوم شد وفا» تداعی کنندۀ حکایات عالمان گذشته است که البته در این روزگار به فسانه میماند.
▪️ای کاش قدرش را بدانیم و بیشتر از او تجلیل کنیم.
گفت استاد مبر درس از یاد
یاد باد آنچه به من گفت استاد
هر چه می دانست آموخت مرا
غیر یک اصل که ناگفته نهاد
قدر استاد نکو دانستن
حیف! اُستاد به من یاد نداد ...
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت