فکرت
#تیزر | #مناظره 📍مناظره علمی با موضوع «نسبت استراتژی سیاسی انبیاء با سیاستهای راهبردی جمهوری اسلا
در لزوم توجه به مسائل میدانی و زمینه ای و حفظ فاصله با نواخباریگری که این روزها در حال رشد و نمو است(!)؛
🔺چرا امام (ره) جواب نامه کارتر را نداد؟!
📍#صدای_مخاطبین
▫️پسرم که مناظره آقای اکبرنژاد با آقای رهدار عزیز را دیده بود از من پرسید خب امام (ره) چرا جواب نامه کارتر را نداد در حالیکه امام علی (ع) جواب یکی مثل معاویه را هم می داد؟!
🔹گفتم امام (ره) نه تنها به نامه ها جواب میداد بلکه گاه خودش به یکی مثل گورباچف هم نامه نصیحت آمیز می نوشت اما ماجرا اینست که در دوران امام علی (ع) نامه ها از جمله معدود ابزارهای رسانه ای برای بیان منطق و فلسفه رفتارها بوده و ایشان هم از این ابزار بسیار بهره برده است بطوریکه بخشی از نهج البلاغه به نامه های ایشان اختصاص پیدا کرده است.
🔸اما در عصر خمینی کبیر، ابزارهای انتقال پیام، بسیار توسعه پیدا کرده بود و اینطور نبود که تنها راه ابلاغ و تبیین منطق انقلاب برای کارتر همین نامه نگاری ها باشد؛ البته همچنان نامه نگاری مرسوم است و جواب ندادنش نوعی توهین به طرف مقابل هست!
▫️از طرفی این را هم باید در نظر گرفت که وقتی در اوج شور انقلابی یک فقیهی که بعد قرن ها توانسته یک حکومت دینی را بر پا کند، اگر در ابتدای حرکتش وارد نامه نگاری با آمریکایی ها شود در مظان اتهام ساخت و پاخت با استکبار جهانی قرار می گیرد و عملا ظرفیت بزرگ راهبری جبهه انقلاب و مقاومت جهانی را هم از دست خواهد داد.
🔹و الا در ادامه، جهان دید که ما با خود آمریکایی ها هم وارد مذاکره شدیم و البته رهبر انقلاب اجازه معامله خفت بار را از برخی چهره های غرب زده گرفت.
🔸یادمان باشد ما اخباری نیستیم که هر کاری می کنیم لزوما باید منطبق با ظاهر رفتار اهل بیت (ع) باشد، مهم درک روش ها و راهبردهاست آنهم نه با نگاه تنگ و سلیقه زده ای که جناب اکبرنژاد دارد؛ راهبردها طی سالیان متمادی توسط عالمان و محققین کشف و اعلام شده اند و چه خوب جناب رئوفی در ابتدای مناظره اش اشاره کرد که نه عرف عام و نه عرف خاص از عبارتی مثل "حافظا للسانه" مفهومی مثل تنش زدایی را نمی فهمند و این نحوه ظهورگیری در واقع مصداق تفسیر برأی و تحمیل سلیقه شخصی به روایات خواهد بود.
@sedayehowzeh
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸#ویراستی ا #مدرنیته
☑️ «غارت فروشگاه» نتیجه عقل ابزاری
✔️در این عقلانیت انسان خود را بنیاد و محور میداند و تبدیل به یک ابزار میشود و رابطهها بر همین مبنا تعریف می گردد. حال وقتی که یک اپیدمی به وجود میآید، چنین عقلی به جای این که به سمت مواسات برود به سمت غارت فروشگاهها میرود.
📢دکتر شهریار زرشناس
➕ویراستی فکرت را دنبال کنبد
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فکرت
▫️نخستین نشست نخبگانی فکرت؛ 🖌با حضور کنشگران رسانهای ☑️ "مردم سالاری دینی" در کلام راویان دیدار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘#حاشیه_نگاری ا #گزارش_تصویری
▫️نخستین نشست نخبگانی فکرت؛
🖌با حضور کنشگران رسانهای
☑️ "مردم سالاری دینی" در کلام راویان دیدار
🔻روایت سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم
✔️ بررسی مفاهیم قدرت و مردم
✔️ مردم در گفتمان امامین انقلاب
✔️ لوازم توانبخشی معرفتی مردم
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔴 سومین برنامه #عصر_پرسش
☑️ نقش مردم سالاری دینی در تکوین دولت اسلامی
🔺با تاکید بر تجربه مردمسالاری دینی در شکل گیری نظام اسلامی
👤مشاور: حجت الاسلام و المسلمین مهدی ابوطالبی، معاون پژوهش موسسه امام خمینی(ره)
👤ارائه دهنده: حجت الاسلام جواد کاوندی، دانشپژوه دکتری جامعهشناسی سیاسی
👤میزبان: علیرضا داودی، دکتری مطالعات سیاسی
⏰ دوشنبه ۲ بهمن، ساعت ۱۵:۳۰
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
فکرت
▫️نخستین نشست نخبگانی فکرت؛ 🖌با حضور کنشگران رسانهای ☑️ "مردم سالاری دینی" در کلام راویان دیدار
▫️حاشیهنگاری نخستین نشست نخبگانی فکرت؛
☑️ روایتی از نشست «راویان دیدار»
🔻روایت سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم
▪️دغدغهی راویان دیدار، تحلیل مردم در نگاه فرمانده بود. مردمی که به قول آقای کاوه، به متشابهی تبدیل شده بودند که سالها دستاویز عوامفریبان گشته تا سبد رأیشان را پر کنند. قرعهی روایتگری به نام شیخ فرهاد فتحی خورد تا سفرهی دلش را مثل همیشه باز کند. سفرهای که همه در آن سهیم بودند. چه سفید و چه خاکستری. برای شیخ فرهاد مردم یعنی تودهی آنها. تودهای که در شبانهروز به دنبال سیر کردن شکم خلق الله است و کاری به کار سبز و سیاه و صورتی ندارد.
▪️شیخ فرهاد به دنبال حبلالمتینی میگشت تا فقط دست نااهلان را از آن کوتاه کند و اهل مودت را دور هم جمع کند. صورت شیخ به سمت حاضران تاب میخورد، گویی میخواهد مخاطبان را برای وحدتی همدلانه، به ترسیم نقشهی مبارزه با پوپولیسم، دعوت کند.
➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸#پیشخوان_هفته ا #رویداد_اندیشه
🗞 رویدادهای اندیشهای کشور را در «وبگاه فکرت» دنبال کنید:
✔️عمامه صورتی، نمایشی از قداست زدایی و ناامیدسازی
📑لینک مطلب
✔️چه چیزی اجازه تولد جامعهشناسی ایرانی را نمیدهد؟
📑لینک مطلب
✔️اقناعپذیریِ رفتار انتخاباتی؛ سهم شورای نگهبان در جلب مشارکت حداکثری
📑لینک مطلب
✔️ فلسفه با جار و جنجال پیشرفت نمی کند
📑لینک مطلب
✔️مروری بر کتاب «به من دروغ نگو»/چرا طوفان الاقصی رخ داد؟
📑لینک مطلب
🔗 سرویس رویداد اندیشه آماده دریافت اخبار و محتوای اندیشهای مخاطبان محترم است.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲 وبگاه ا فکرت | مدرسه فکرت
🔸#یادداشت ا #انتخابات
☑️ اقناعپذیریِ رفتار انتخاباتی؛ سهم شورای نگهبان در جلب مشارکت حداکثری
🖋دکتر حامد نیکونهاد
✔️مخاطبان شورای نگهبان، يعنی داوطلبان و توده مردم و سایر دست اندرکاران امر انتخابات، باید نسبت به طی شدن صحیح این فرایند قانع شوند. مخاطبان عملکرد شورای نگهبان باید در فضایی قرار گيرند که ثمره این فعاليت پرمناقشه و حساس را مفهوم و قابل قبول بیابند.
▪️ بديهی است که نه میشود و نه لازم است که همه مخاطبان، اقناع وجدانی نسبت به رفتار و عملکرد انتخاباتی شورا پیدا کنند و یا جزئیات یکیک پروندههای داوطلبان انتخابات مجلس در معرض دید و دسترسی عموم قرار گیرد اما اگر بناست یک انتخابات اقتدارآفرین، ثباتساز و پرشور برگزار شود لازم است تصویری که از عملکرد داور انتخابات در اذهان شکل میگیرد، نمایی قانعکننده و اطمينان بخش باشد. سهم شورای نگهبان در تحقق مشارکت گسترده انتخاباتی نیز با صحت عمل شورا و احراز این صحت از سوی مخاطبان تأمین میشود و نه با تسامح در انجام وظیفه قانونی.
➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸با توجه به استقبال بینظیر از مناظره آقایان سلمان رئوفی و محمدتقی اکبرنژاد، بر آن شدیم تا نظر شما مخاطبان گرامی را برای برگزاری جلسه دوم این مناظره جویا شویم.
➕ لینک شرکت در نظرسنجی:
https://survey.porsline.ir/s/RyQ4CXT2
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فکرت
▫️رویداد مهارتی_تحلیلی فکرت؛ 💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی این هفته با عنوان: ☑️ بررسی فنی یا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸#حاشیه_نگاری
▫️رویداد مهارتی_تحلیلی فکرت؛
💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی
☑️ بررسی فنی یادداشتهای نویسندگان حرفهای
همراه با یادداشتخوانی
🔺 باحضور اعضاء باشگاه فکرت (برادران)
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸#عکس_نوشت ا #انتخابات
☑️ آیا حضور حداکثری مردم در انتخابات باعث تولید قدرت مدنی برای نظام سیاسی میشود؟
🖋حجتالاسلام دکتر محمدرضا باقرزاده
▪️نظام اسلامی متکی به مردم است برای همین میتواند در برابر مستکبرین عالم بایستد و تنها نظامی که در دنیا میتواند اینگونه مقتدارنه در مقابل اسرائیل بایستد نظام جمهوری اسلامی ایران است. درست است که موشک نقطه زن دارد و پهباد دارد؛ اما اینها مهم نیست مهم پشتوانه مردمی آن است که میتواند اینگونه عمل کند.
➕مطالعه گفتوگو در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸#یادداشت ا #غزه
☑️ غزه و حامیان نظریه مدرن شده «الحکم لمن غلب»
🖋داود مهدویزادگان
▪️نباید گمان کرد که نظریه تغلیب در دنیای مدرن کنار رفته است بلکه توسط برخی از متجددین بازخوانی و مدرن سازی شده است و برای مشروعیت بخشی به حکومتهای دیکتاتور و جنایتکار استفاده می شود. لذا وجه نظری گفتمان مقاومت و مبارزه مردم مظلوم غزه ایستادگی برابر نظریه مدرن شده الحکم لمن غلب است.
➕مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸#طنز_اندیشه ا #هابرماس
☑️ هابرماس و رینگ اسپرتی برای اهل خرد
🖋سمیه رستمی، طنزنویس و پژوهشگر حوزوی
▪️شاید تأثیر همین جنگ رفتن بود که بعدها هابرماس نظریاتی در باب مذاکره، گفتوگو و رسیدن به تفاهم را مطرح کرد و سیس خرس مهربون را برداشت؛ البته نمیتوان نظر قطعی داد که شرایط زندگی متأهلی وی در نظریاتش نقش داشته یا نظریاتش در زندگی زناشویی او.
▪️ویکیپدیا هم فقط گفته که زنی داشت و سه فرزند از آبوگل درآمده که چشموچراغیاند برای ننه ـ بابا. آنقدر زندگی خانوادگی او بیغلوغش بوده که میشود گفت که هابرماس از همین نظریه برای خانواده خودش برده و راضی بودند. این هم نشانهای است برای اهل خرد.
➕مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
May 11
🔸#یادداشت ا #انقلاب_اسلامی
☑️ پیشنیازهای تاریخ نگاری انقلاب اسلامی را فراهم کنیم
🖋عباس سلیمی نمین
▪️تاریخنگاری انقلاب اسلامی باوجود اهمیت فوقالعاده و تأثیرگذارش در انسجام دادن به ذهن انسانها و رشد بخشیدن فراوان به آنها، در سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مورد غفلت قرار گرفته، یا دست کم آنگونه که باید مورد توجه واقع نشده است. طبعاً یکی از اقداماتی که میتواند این غفلت را جبران کند، نامگذاری روزی به نام این مناسبت است.
◾️ بنابراین، انتظار میرود با توجه پیدا کردن اهل فکر و اندیشه به این مهم، ما بتوانیم بخشی از عقبافتادگیهای خودمان را در این زمینه جبران کنیم. البته شاید بتوان گفت که هنوز زمان تدوین تاریخ انقلاب اسلامی فرا نرسیده است، چراکه برای تدوین تاریخ، حتماً باید یک نسل از آن بگذرد.
➕مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فکرت
🔸در نشست تحلیلی فکرت بررسی میشود؛ ☑️ عقلانیت، انتخابات، مردم 🔻بررسی نقش نخبگان حوزه و دانشگاه در م
1402.10.28 مصاحبه باقر خراسانی.mp3
8.38M
🎧#صوت ا #انتخابات
☑️ عقلانیت، انتخابات، مردم
🔻بررسی نقش نخبگان حوزه و دانشگاه در مشارکت حداکثری مردم
🎙محمدباقر خراسانی؛ پژوهشگر حوزه و دانشگاه، مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
هدایت شده از دیدهبان اندیشه
#محفل_علمی
🔔 نشریه دیدهبان اندیشه برگزار مینماید:
| تبلور فقاهت در میدان معاصرت|
رونمایی از شماره ۵۱ نشریه دیدهبان اندیشه
با حضور
👤حجتالاسلام احمد مبلغی ؛ عضو مجلس خبرگان رهبری و استاد درس خارج حوزه علمیه
همراه با جمعی از اساتید و فرهیختگان حوزوی
🔸شیوه برگزاری: حضورے
🔸 سهشنبه ۳ بهمنماه، ساعت ۹ تا ۱۱
🔸قم خیابان بسیج، بعد از تراب نجفزاده، موسسه شناخت
🔰 جهت شرکت در نشست، به آیدی @rasoul1414 پیام دهید.
📌آدرس کانال؛
🆔 @Didebane_andisheh
🌕گزیدهای از سخنان دکتر #مهدی_گلشنی در مراسم هفتمین روز درگذشت استاد #کریم_مجتهدی:
▪️از نظر من مرحوم مجتهدی جزو اساتید کم نظیر بود. ایشان دغدغه فلسفه داشت و میگفت جایی که فلسفه نباشد علم هم نیست. این در حالی است که در کشور ما اصلاً چنین نگاهی وجود ندارد. دانشگاههای علوم ما به فلسفه کاری ندارند و دانشگاههای فلسفه هم به دانشگاههای علوم. متأسفانه امروز نگاه هم ما به غرب است و ما سنت فلسفی خود را نه تنها نمیشناسیم بلکه فراموش کرده ایم.
▪️فیلسوف باید دانشجو و جوینده دانش باشد. اما ما در این موضوع اصیل نیستیم. ضعف خودباوری از دیگر دغدغههای مرحوم مجتهدی بود. متأسفانه بعد از انقلاب اسلامی، موضوع فرهنگ فراموش شده و جامعه ما دچارعدم خودباوری است به این معنا که باور نکرده تفکر میتواند کاری را از پیش ببرد.
▪️نقد مرحوم کریم مجتهدی نسبت به سیدجمال الدین اسدآبادی خیلی پخته بود. به عقیده مرحوم مجتهدی، سیدجمال یک سیاستمدار است نه فیلسوف. نکته دیگر اینکه تذکرات مرحوم مجتهدی در حوزه فرهنگ مثل تأکیدی که بر فارسی نویسی داشتند یک یادگار تاریخی که باید از آنها استفاده شود. متأسفانه دانشگاههای فعلی کشور ما خیلی عقب افتاده هستند و باید فکری به حالشان کرد.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🌕گزیدهای از سخنان حجت الاسلام دکتر محمد ملکزاده در کرسی علمی- ترویجی«درآمدی بر نظریه مقاومت اسلامی» :
▪️مهمترین دلیل فراملی بودن اهداف مقاومت اسلامی مربوط به ماهیت دین اسلام است که در مرزهای جغرافیایی کشوری خاص محدود نمیشود؛ بنابراین مقاومت اسلامی به صورت طبیعی در صحنه بینالمللی نیز دارای برنامه و اهدافی است که از آن جمله تلاش برای وحدت جهان اسلام اصلاح ساختار قدرت در نظام بینالملل است.
➕مطالعه گزارش در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🌕گزیدهای از سخنان دکتر عبدالوهاب فراتی در گفتوگو با رسانه مباحثات؛
☑️ لزوم توجه جدی به تحولات تاریخی و معرفتی در بررسی فقه سیاسی
▫️ وقتی لیست کسانی که در حوزهی فقه سیاسی تدریس میکنند را مرور میکنم و گاهی اوقات فایل نوارهایشان را گوش می دهم احساس میکنم که شاید نیمی از کسانی که به این موضوعات میپردازند، دانش کافی برای تحلیل موضوعات فقه سیاسی را ندارند.
▫️ این افراد فهمشان از موضوعاتی که قرار است در دانش فقه بحث شود، بسیط و ساده است و تحولات دانشی را در خصوص آن موضوع دنبال نکردهاند. من فکر میکنم که بخشی از گفتگوهای فقه سیاسی ما تحت هدایت یا مداخلات ملاحظات سیاسی در قم دارد شکل میگیرد.
▫️ اولین خلاء این است که بهرغم تلاش اساتید سطوح عالی حوزه که به طرح بحثهای خوبی در فقه سیاسی میپردازند اما من فکر میکنم نیازمند طرح چنین مباحثی در سطوح عالیتر حوزه، یعنی در سطح مراجع هستیم.
▫️خلاء دوم این است که به نظر من یک دستگاه پژوهشی یا آموزشی باید متولی بررسی موضوعات سیاسی در حوزه باشد. الان شناسایی موضوعات حواله به دریافت یا تحلیل فرد یا استاد دارد و کسی هم که داناتر از آنها در آن موضوعات باشد در درسشان حضور ندارد که او را روی موضوع نگه دارد و تحلیل و دریافتش را از موضوع بههم بریزد.
➕مطالعه گفتگو در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
#انتخابات
🔸رسانه فکرت برگزار میکند؛
☑️ مردم سالاری دینی در بستر تمدن اسلامی
با حضور:
👤دکتر سیدضیاءالدین میرمحمدی، عضو هیات علمی دانشگاه معارف اسلامی
👤دکتر امیرمحسن عرفان، عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی
⏰ چهارشنبه ۴ بهمن، ساعت ۱۰.
🏢 قم، خیابان هنرستان، ساختمان فکرت.
📍لوکیشن
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸#انتخابات | #کلیپ
☑️ نظام اسلامی و کمال حداکثری
✔️نظام اسلامی برای به کمال رسیدن حداکثر مردم باید تلاش کند. در نظام اسلامی تنها بنا نیست که حاکمان از طریق اعمال حاکمیت بر مردم به سعادت و کمال برسند. این نظام برای همهی مردم ایران است.
➕این گفتوگو را از «یـوتـیـوب» و «آپـارات» فکرت ببینید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از سلمان رئوفی
بسم الله الرحمن الرحیم
طلاب عزیز و فاضل
سلام علیکم و رحمة الله
همانطور که مستحضرید، در پی اصرار شما به حجت الاسلام اکبرنژاد برای مناظره با بنده و دعوت حجت الاسلام اکبرنژاد برای حضور در مناظره به احترام خواست طلاب دعوت ایشان را پذیرفتم در حالیکه پاسخ ندادن به نامه اولیه درخواست مناظره ام با ایشان در ۱۷ آذر می طلبید این درخواست را رد کنم
در مناظره ای که با میزبانی و زحمت موسسه فکرت برگزار شد به مقدار ظرفیت زمان مناظره به بعضی اشکالات تحلیلهای حجت الاسلام اکبرنژاد پرداختم و نشان دادم که دیدگاه های ایشان با سیره انبیا و اهل بیت صلوات الله علیهم تناقضات متعددی دارد.
پس از این مناظره، طلاب بزرگوار بارها از آقای اکبرنژاد خواستند که برای ادامه مناظره و پاسخگویی به نقدهایم حاضر شود، اما ایشان اخیرا به واسطه پیغام دادند که چون در فقه سیاسی کار نکرده ام مناظره را ادامه نمی دهند
اولا ایشان چه سابقه ای در فقه سیاسی دارند که پیغام دادند چون سابقه ای ندارم مناظره را ادامه نمیدهند
ثانیا ظاهرا ایشان به دنبال بهانه برای فرار از مناظره هستند وگرنه با سوال از بنده مشخص میشد که چه سابقه ای در این زمینه دارم لذا برای اثبات واهی بودن این ادعا، به چند مورد از سابقهی فقه سیاسی ام اشاره می کنم:
*در سال ۱۳۹۲، با سفارش یک دانشگاه معتبر دولتی کتابی با عنوان "موسوعه روایات فقه حکومتی" با موضوعاتی که مد نظرشان بود تالیف کردم
* در سال ۱۳۹۳، مقاله ای با عنوان "کارکرد عقل در فقه اطلاعات" نوشتم که برگزیده شد و در کتابی با عنوان "همایش ملی فقه اطلاعات" منتشر شد
* در سال ۱۳۹۳ با توجه به جایگاه بلند امام خمینی در سیاست و فقه سیاسی یک ترم تحلیل سیره سیاسی امام خمینی (ره) در دانشگاه صنعتی شریف ارائه دادم که به جایگاه فقه و فقه سیاسی در سیره سیاسی امام خمینی (ره) هم پرداختم
* در سال ۱۳۹۴، ۱۵ ساعت بحثی با عنوان "تحلیلی نو از سیره سیاسی امیرالمومنین علیه السلام" ارائه و به جایگاه فقه در سیره سیاسی امیرالمومنین (علیه السلام) اشاره کردم
* در برنامه "نِبراس" در قسمت "موسیقی و فقه حکومتی" به ارائه ضوابط و راهکارها برای موسیقی از منظر فقه حکومتی پرداختم که گوشهای از ۵ ساعت عرایضم منعکس شد. ضبط برنامه مربوط به حدود دو سال پیش است
*تدریس کتاب ولایه الامر آیت الله سید کاظم حائری که به تازگی درسی شده را در کارنامه سطح عالی دارم.
این موارد، تنها بخشی از سابقهی فقه سیاسی بنده است که نشان می دهد در این زمینه تالیف، سخنرانی، پژوهش و تدریس را در کارنامه دارم.
البته امتناع آقای اکبرنژاد به دلیل احتمال بیش از پیش آشکار شدن تناقضهای تحلیلشان در سیره اهل بیت (علیهم السلام) و ضعفشان در تحلیل سیره امام خمینی (ره) است. چنانکه از تاریخ مناظره تا به امروز در رسانه به جواب اشکالاتم پرداختهاند که البته تعدادی از اشکالات بی پاسخ مانده و با بی اخلاقی پاسخهای بنده را به جوابهایشان نیز منتشر نمیکنند.
با این حال گرچه از جانب بنده رغبتی نیست ولی باز یک هفته به ایشان فرصت میدهم که در یک مناظره دیگر شرکت کنند تا عیار تفکراتشان در این وادی روشن شود.
والسلام
سلمان رئوفی
۱۴۰۲/۱۱/۳
🔆اجتهاد روشمند
🔆 @salmanraoufi
فکرت
🔸با توجه به استقبال بینظیر از مناظره آقایان سلمان رئوفی و محمدتقی اکبرنژاد، بر آن شدیم تا نظر شما م
🔸با توجه به استقبال بینظیر از مناظره آقایان سلمان رئوفی و محمدتقی اکبرنژاد، بر آن شدیم تا نظرسنجی برای برگزاری جلسه دوم این مناظره داشته باشیم که نتیجه آن عبارت از:
79 درصد از شرکتکنندگان، تمایل به برگزاری جلسه دوم مناظره دارند؛
21 درصد عدم تمایل به برگزاری مناظره داشتهاند.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت