eitaa logo
فکرت
9.9هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
929 ویدیو
150 فایل
💢 #فکرت محفلی برای اندیشیدن 🔻نگاهی عمیق به: 🔸 فرهنگ و هنر 🔹 سیاست و جامعه 🔸 دین و فلسفه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @rasoul1414 📩 تبادل و تبلیغ: @reza_Ojaghi
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 | ☑️ معنویت عامل پیشران و حرکت 🎙حمیدرضا مظاهری سیف، مدیر مؤسسه بهداشت معنوی ✔️تمام خسران و زیان نظام ما به آنجایی برمی‌گردد که معنویت در آنها نیست و تمام منافعی هم که در نظام ما وجود داشته آنجایی بوده که به معنویت پرداخته است. کسانی توانستند به این مملکت خدمت کنند که در وجود آنها معنویت و ارتباط قلبی با خدا وجود داشت. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
فعالان روشنفکر اصلاح‌طلب در ماه رمضان امسال به دو دسته تقسیم شدند: عده ای در کشور ماندند و در حین سفر علیه مسجد و محراب و روزه‌داری و حد ترخص نوشتند و شائبه ایجاد کردند. عده‌ای دیگر هم که مسلمان‌تر بودند، در نجف و کاظمین برای مردم خیر خواستند و طلبه‌ها را هم تشویق کردند که قم مظهر نامدارایی است و نجف مظهر مدارا و تا توانستند دوگانه آفریدند. دقیقا همین دو دسته، مسئولیت ادبیات‌سازی برای ولنگاری و دوقطبی‌سازی دیندار _ بی‌دین را در جامعه ایرانی دنبال می‌کنند، صرفا به هوای رسیدن به قدرت سیاسی و در کمترین حالت حفظ حیات سیاسی‌شان. https://eitaa.com/fekrat_net
🎙 | 🔸سلسله نشست‌های اندیشه‌ورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان ☑️ «فصل بـرکت» ✔️ " روایت دین‌‌پژوهی" 3️⃣ ملاک‌های اجتماعی دینداری 👤دکتر مریم منصوری؛ پژوهشگر فلسفه علوم اجتماعی 🎧 (بـشـنـویـد) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 | 🔸سلسله نشست‌های اندیشه‌ورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان ☑️ «فصل بـرکت» ✔️ " روایت دین‌‌پژوهی" 3️⃣ ملاک‌های اجتماعی دینداری 🎙دکتر مریم منصوری؛ پژوهشگر فلسفه علوم اجتماعی 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
☑️ بازگشت به جهان فرهنگی مسجد 🖋سید محمد تقی موسوی کراماتی ▫️مسجد از ویژگی خاص ایجاد بینش نظام‌مند و ذهنیت حاکم برخوردار است. این امر نیز بنابر تذکر دائمی که همواره از جان مسجد می‌جوشد؛ ساکنان آن را در یک فضای مستمر از جهان‌بینی مکتبی جای می‌دهد. ✔️فضای فرهنگی حاکم بر محیط مسجد به گونه‌ای است که گرایش‌ها و میل‌ها و تمناها و اراده‌ها و خواستن‌های فردی را درونی و وجدانی می‌کند. ▫️ویژگی خاصی که در بافت فرهنگی مسجد جلوه ممتازی به آن بخشیده، اتحاد هویت فردی و اجتماعی فرد در جهان فرهنگی آن است؛ به تعبیر رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم، هم خودسازی و هم جامعه‌سازی در این مکان مقدس به خوبی دست یافتنی است. 🔸فراگیری ساحت فرهنگی مسجد، آنچنان هست که از قابلیت بارورسازی همه اهداف کلان فرهنگ اسلامی برخوردار است. 🔹تا مسجد در متن فعالیت‌های فرهنگی انقلاب بازنگردد هر حرکت و جنبشی از رسیدن به بلندای آرمان‌های مقدس اسلامی، باز خواهد ماند و ناتمام و نورسیده، نرسیده و نیامده، تمام خواهد شد. ➕مطالبه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
🗂 ✅ روایتی از مطالب منتشر شده در کانال اندیشمندان و پژوهشگران فعال در رسانه : ▪️واپسين سفارش‌هاي اميرمؤمنان علیه السلام ا احمد حسین شریفی 📎لینک مطلب ▪️ولاء ها و ولایت ها در قرآن ا محسن قنبریان 📎لینک مطلب ▪️ اسرائیل رفتنی است و آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند| داود مهدوی‌زادگان 📎 لینک مطلب ▪️تأملات تمدنی پیرامون روابط انسانی در قرآن | حبیب‌الله بابائی 📎لینک مطلب ▪️ امام علی(ع) و «بازسازی انقلابی جامعه‌ی نبوی» |مهدی جمشیدی 📎 لینک مطلب ▪️قصه «صدق، امید، حماسه» |علی مهدیان 📎لینک مطلب ▪️دانشجوی ایرانی، اقتصاد و تبلیغ|احمد اولیائی 📎 لینک مطلب 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 | ☑️ بازخوانی تحلیلی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔸 جلسه یازدهم با ارائه: 👤حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
☑️ تهدیدهای الهیات مدرن 🖋دکتر مجتبی رستمی‌کیا، پژوهشگر فلسفه زبان ▫️روند گذشته الهیات ما کاملاً مشخص است و حوزه عقلی و استدلالی را بعد از خواجه نصیر طوسی در حوزه الهیات شاهد هستید، ما یک روند کلان کاملاً عقل‌گرایانه در حوزه الهیات داریم. ▫️چیزی که باعث شکل‌گیری مدرنیته شد و نهضت روشنگری را راه انداخت، چه شخصیتی مثل خود «مارتین لوتر» که پروتستانیزم را ایجاد کرد و چه «فریدریک شلایر ماخر» به‌عنوان پدر هرمنوتیک رومانتیک و چه دیگران، به‌شدت اعتقادشان این بود که می‌توان با بسط تجربه دینی و احساس دینی، مرجعیت دین را از مراجع و علما و از دانشمندان و کلیسا گرفت و آن را به تک‌تک انسان‌ها واگذار کرد. ▫️نکته قابل توجه این است که، آنچه در حال اتفاق افتادن است دو چیز است؛ اولین چیز این است که در معرفت مدرن و معرفت مبتنی بر تجربه، تراکم ظنون یا انباشت داده‌ها به‌جای معرفت می‌نشیند وقتی این اتفاق بیفتد ما دیگر اساساً معرفتی نداریم. ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
🎙 | 🔸سلسله نشست‌های اندیشه‌ورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان ☑️ «فصل بـرکت» ✔️ " روایت دین‌‌پژوهی" 4️⃣ موانع دینداری انسان مدرن 👤دکتر علی‌اصغر اسلامی‌تنها؛ عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) 🎧 (بـشـنـویـد) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 | 🔸سلسله نشست‌های اندیشه‌ورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان ☑️ «فصل بـرکت» ✔️ " روایت دین‌‌پژوهی" 4️⃣ موانع دینداری انسان مدرن 🎙دکتر علی‌اصغر اسلامی‌تنها؛ عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت