eitaa logo
فکرت
9.9هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
1هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 نظم جنسیتی و روایت‌گری تاریخ اجتماعی زنان (نقد روش شناسانه رویکردهای موجود) 🔶 پرسش‌های مورد بررسی در این گفتگو: ❓آیا تاریخِ اجتماعی توان روایت‌گری بی‌طرف از وضعیت زنان را دارد؟ ❓تاریخِ اجتماعی، روایت ناشنیده‌ها و مغفول‌ماندگان یا ابزاری برای بسط نظریات؟ ❓تحلیل نظمِ جنسیتی ایده‌ای مقدم بر روایت‌گری تاریخی یا نتیجه روایت‌گری تاریخی؟ ❓ایده نظمِ جنسیتی تاریخ‌نگار تا چه حد در روایت تاریخِ اجتماعی او اثر گذار است؟ جهت آشنایی بیشتر با برنامه به لینک زیر مراجعه نمائید: معرفی پرونده تاریخ اجتماعی زنان 🗓یکشنبه ۹ بهمن ساعت ۱۰ الی ۱۲ 🖥 محل برگزاری گفتگوها بستر اسکای‌روم می‌باشد. لینک شرکت آنلاین: https://www.skyroom.online/ch/sch_negah/mastoore @sch_negah 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 | ✅ معرفت دینی و معرفت علمی در خوانش علامه محمد تقی جعفری(ره) 👤حجت‌السلام دکتر حمید پارسانیا 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
💠 نخستین همایش جهان فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی 🔶 اندیشه امام خمینی (ره) 🔶سخنران: حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا 🔹همراه با ارائه‌هایی از : -مجتبی همتی‌فر -احسان بابایی -صادق تراب‌زاده -جمال یزدانی 🔶دبیر نشست: -حجت‌الاسلام مجتبی نامخواه 🔴زمان: سه‌شنبه یازدهم بهمن‌ماه همزمان با برگزاری نماز ظهر و عصر 📍مکان: میدان فلسطین، خیابان طالقانی، پژوهشکده باقرالعلوم 🔰جشنواره مردمی علوم انسانی عمار 🔴 راه های ارتباطی: 🆔 https://zil.ink/ammar_ensani 🆔 @ammar_ensani 🆔 @parsania_net 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔍 | ✅ کتاب «هرمنوتیک و نواندیشی دینی» به چاپ سوم رسید ▪️تألیف یادشده درصدد است به کمک مدل‌های تحلیلی مناسب نشان دهد که «گفتمان غالب در میان نواندیشان مسلمان دهه ۷۰ در ایران اسلامی یک گفتمان هرمنوتیکی بوده است» و هرمنوتیک فلسفی بهترین امکانات ممکن را برای بسط پروژه نواندیشان یادشده فراهم ساخته است. ▪️در این نوشتار اصلی ترین مسأله روشنفکران و نواندیشان مسلمان مسأله «سنت و تجدد» معرفی گردیده و نوع نگاه و رویکرد آنها در پاسخ گویی به این مسأله تعیین کننده دستگاه نواندیشی آنان شمرده شده است. 🔗 مطالعه گزارش در خبرگزاری مهر 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔍| شعار «هنر برای هنر» دروغ است ▪️برخی روشنفکران و اصحاب هنر تا سال‌های پیش، شعار هنر برای هنر را بر سر دست گرفته بودند و هر نوع کار هنری که سویه‌هایی از حمایت از انقلاب اسلامی به‌همراه داشت با برچسب‌های مختلف مذمت می‌کردند؛ اما در التهابات اخیر که وجه نمادین در آن برجسته بود، شاهد انتشار برخی آثار به‌اصطلاح هنری و شبه‌هنری در شبکه‌های اجتماعی بودیم ولی دیگر از شعار یادشده سخنی به‌میان نیامد. ▪️به همین بهانه با محمدرضا وحیدزاده، عضو گروه علمی ادبیات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت‌وگو کردیم. وی ضمن بررسی نسبت هنر و اعتراض بر این باور است که هنرمندان متعهد وقتی باید به رانت‌خواری‌ها و بی‌عدالتی‌ها و زدوبندها و فسادهای مالی و کم‌کاری‌ها و بی‌مسئولیتی‌ها بپردازند، در این حوزه کم‌کاری کرده‌اند و وقتی ما وظیفه خود را انجام نداده‌ایم، صدا از جایی دیگر برمی‌خیزد و کسی که شایسته نیست درمورد این موضوعات حرف می‌زند. 🔗 مطالعه گفت‎وگو در فرهیختگان 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔲 | ✅ انقلاب اسلامی؛ آغاز بازخوانی در فرهنگ جهانی 🖋سیدمحمدمهدی موسوی، پژوهشگر عرصه رسانه ▪️«انقلاب اسلامی ایران، آغاز عصر فرهنگی جدید در عالم و سرمنشأ تحولی فرهنگی است که در آینده بنیان همه چیز را، از اقتصاد و هنر گرفته تا سیاست و تمدن، زیر و رو خواهد کرد و طرحی نو درخواهد افکند.» ▪️عبارات یادشده، بخشی از مقاله «ترقی و تکامل» شهید آوینی است که در کتاب «توسعه و مبانی تمدن غرب» منتشر شده است. ▪️در آستانه‌ی دهه مبارک فجر، بازنگاهی به نوشته‌ها و دیدگاه‌های سید شهیدان اهل قلم در باب اهمیت و تأثیرگذاری انقلاب اسلامی بر دنیای امروز می‌تواند به ژرفای نگاه و بینش ما نسبت به پدیده مبارک انقلاب اسلامی بیفزاید. 🔗 مطالعه یادداشت در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔘| 🗂 ✅ «آگاهی از ناآگاهی»؛ نخستین کارکرد الهیات انقلاب اسلامی 🖋علی اسفندیار، دبیر هیئت تحریریه فکرت ▪️عمر انقلاب اسلامی را باید در دوگانه عمر فرهنگی و عمر سیاسی بازخوانی کرد؛ اگر امروز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را قدر می‌دانیم، عمر فرهنگی انقلاب را نیز نباید نادیده گرفت که از سال‌های ۴۱-۴۲ با عبور از فرایندهای شناختی، آرام آرام به بار نشسته و انقلابی قلبی را بر پایه فهم انسان، خودآگاهی و خودشناسی ملی رقم زده است. ▪️این روزها روایتگران ضدانقلاب، جای جلاد و شهید را تغییر می‌دهند یا امنیت را به احساس ناامنی، دارایی را به احساس ناداری برای هم وطنان تبدیل می‌کنند، اینها درس‌های فراگرفته از تجربه‌های تاریخی استعمار است؛ استعماری که روزگاری ناآگاهی و ناداری را به احساس آگاهی و دارایی تبدیل می‌کرد و به خورد ملت می‌داد. ▪️اکنون وقت حراست از پیشینه‌ی شصت‌ساله‌ی «انقلاب فرهنگی» است؛ دستاوردی که تبیین‌اش مغفول مانده است. 🔗 مطالعه سرمقاله در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 | ✅ مفهوم پیشرفت علمی در دوران اسلامی 👤حسین معصومی همدانی 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 | چرا مردم ایران انقلاب کردند؟ ▪️یکی از پرسش‌هایی که در ذهن جوانان ما ممکن است نسبت به انقلاب اسلامی وجود داشته باشد، این است که مردم ایران باتوجه به اینکه رژیم شاه مشغول بسط و توسعۀ ایران بود چرا انقلاب کردند؟ ▪️چرا باید آرمان‌هایی که امام خمینی در سخنرانی‌ها و اعلامیه‌ها بدست می‌داد برای مردمی جذابیت داشته باشد که دارند مشاهده می‌کنند که شاه، مظاهر تمدن جدید را به ایران می‌آورد و بسط و توسعه ایران را هدف و مدنظر خودش قرار داده است؟ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
📝از بایسته‌های جهاد تبیین در فرهنگ تا شاخصه‌های دینداری در جامعه امروز ▪️ در آستانه‌ی ایام‌الله دهه مبارک فجر، نیم نگاهی انداخته‌ایم به مهم‌ترین تولیدات و مطالب انتشار یافته در خبرگزاری‌های اصلی کشور در حوزه فرهنگ و اندیشه و ماحصل این تلاش را با شما مخاطبان عزیز و فرهیخته در این مجال به اشتراک گذاشته‌ایم، به اُمید آن که مقبول نگاه پر مهرتان اُفتد. 🔗 مطالعه گزارش در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔍| پیشرفت فناوری در طول تاریخ مبتنی بر ارتباطات علمی بوده است ▪️نشست «از دیپلماسی علم تا دیپلماسی فرهنگی» یکشنبه ۹ بهمن‌ماه برگزار شد. دکتر زهرا اجاق، رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، در این نشست گفت: پیشرفت فناوری در طول تاریخ، مبتنی بر ارتباطات علمی بوده است و نمونه بارز آن جندی شاپور است که دانشمندانی از کشورهای مختلف را گرد هم آورده بود و با همکاری هم مسائل علمی را پیش می‌برند. 🔗 مطالعه گزارش در سایت ایکنا 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔲 | ✅ محل نزاع عقلانیت انقلابی و لیبرالی 🖋حسین میرچراغ خانی، نویسنده و پژوهشگر ▪️در جامعه امروز ایران دو عقلانیت فعال وجود دارد، یکی عقلانیت انقلابی با مبانی و اصول امامین انقلاب اسلامی و دیگری عقلانیت لیبرالی با مبانی و اصول اندیشمندان غربی. ▪️عقلانیت انقلابی بر این باور است که تجربه نشان می‌دهد آمریکا، پیش از انقلاب و پس از انقلاب بارها به ملت ایران ظلم کرده است. عقلانیت انقلابی با استناد به رفتارهای آمریکا یعنی سرنگون کردن دولت ملی مصدق، همکاری با ساواک، کمک مستقیم به صدام، کودتای نوژه و طبس، سرنگونی هواپیمای مسافربری، تحریم، تهدید و ترورها را دلایل تجربی عدم مذاکره می‌داند. ▪️در مقابل عقلانیت لیبرالی با استناد به دستاوردهای برخی کشورها به سبب ارتباط با آمریکا مانند کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخی کشورهای شرق آسیا مثل ژاپن و کره جنوبی می‌گوید این کشورها با همکاری آمریکا به توسعه رسیده‌اند. 🔗 مطالعه یادداشت در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔲 | ✅ صعود با سقوط 🖋 امیرعباس طباطبایی، پژوهشگر رسانه ▪️ چهارمین قسمت سریال سقوط را در حالی کنار اقوام و آشنایان تماشا کردیم که برخی از زنان و دختران فامیل در هنگام پخش آن انگشت به دهان گرفته و یا از شدت ترس و نگرانی، ناخن‌های خود را بر زمین می‌کشیدند. اگرچه ژانر جنایی و وحشت همواره برای مخاطبان ایرانی جذاب بوده؛ اما محتوای این سریال در کنار القای ترس، مسائل دیگری را هم به بینندگان آن گوشزد می‌کند. این سریال به همه ما می‌فهماند که گفتمان مقاومت از سه گنج گران‌بهای ما ایرانی‌ها و شیعیان، دفاع کرده و در این راه هزینه‌های سنگینی پرداخته است: 1️⃣ امنیت ▪️مردم ما حتی با دیدن صحنه‌های قابل پخش جنایات داعش در عراق و سوریه، عنان از کف داده و بی‌تاب می‌شوند؛ ما بچه‌ها و سالمندانمان را از دیدن این سریال منع می‌کنیم چرا که نمی‌خواهیم ضربه روحی به آنان وارد شود. مخاطبان ایرانی با دیدن هرکدام از صحنه‌های دلهره‌آور این سریال، چهره نوجوانان و جوانانی را که با مظلومیت و قدرت در مقابل حیوانات وحشی استعمار ایستادگی کرده‌اند، به خاطر آورده و فاتحه‌ای را نثار روح سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی می‌کنند. 2️⃣ زندگی آزاد زنان ▪️زنان و دختران ما با دیدن این سریال بار دیگر به یاد جایگاه بدیهی و والای خود در جامعه می‌افتند. آنها می‌دانند که گفتمان مقاومت با اینکه دختران به زور به ازدواج کسی دربیایند، مقابله می‌کند؛ همچنین این گفتمان تمام تلاش خود را برای حفظ جایگاه مادری و تسهیل ارتباط مادر و فرزندان به کار می‌بندد؛ بالاتر از همه گفتمان مقاومت، تمام نیروها و مهمات خود را تلف می‌کند برای آنکه فقط یک زن، آزادی خود را به دست آورد. 3️⃣ دین و ایمان ▪️به نمایش‌گذاشتن چهره غیرعقلانی و خشن از دین، مهم‌ترین رسالت فعالیت‌ استعمارگران و گروهک‌های ساخته دست آنان است. این سریال به همه یادآوری می‌کند که یکی از وظایف جبهه مقاومت، صیانت از دینی است که تمام مناسک و آداب آن با عقل قابل سنجش بوده و اجازه خرافه‌پردازی را به کسی نمی‌دهد.دینی که در آن کنترل و مدیریت شهوت جنسی و مالی یکی از واجبات است و انسانیت انسان در بستر آن تفسیر می‌گردد؛ دینی که قدرت انسان‌ها را در میزان ایمان و تقوای آنها تعریف می‌کند نه سلاح‌های نظامی‌شان. ▪️ امروز پس از پخش چهار قسمت از سریال سقوط همچنان حرف و حدیث‌های زیادی در باب لزوم توقیف آن به خاطر بازی حمید فر‌خ‌نژاد و یا کپی‌بودن آن نسبت به سریال عربی «خلافت» وجود دارد. اما با تمام این حرف‌ها باید اذعان کرد که گفتمان مقاومت و مهم‌ترین متولی آن یعنی جمهوری اسلامی با پخش این سریال بار دیگر در ذهن مردم ایران و جهان، صعود خواهند کرد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙| ✅ حکمت عملی و مساله عدالت و اعتدال مدنی 👤دکتر مرتضی یوسفی راد 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔰 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد برگزار می‌کند 👈 دوم مقدماتی ژورنالیسم 📋سرفصل‌های دوره: 🖇نویسندگی خلاق 🖇مصاحبه 🖇خبرنویسی 📅 13 و 14 بهمن 1401 ⏰مهلت ثبت نام تا 12 بهمن 💳 هزینه دوره: 100.000 تومان (تخفیف برای ثبت نام گروهی و دهه هشتادی) 💥ظرفیت محدود است 📝جهت حضور در دوره، نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه خود را به آیدی @Media_Institute ارسال کنید. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🔍| بررسی «ذائقه سینمایی ایرانیان» در میزگرد «ایران» ✅ تفکر هارمونیک ▪️به قول ژیل دولوز «سینما تکرار پرشتاب تجربه‌ای است که قبلاً در تاریخ اندیشه حادث شده است.» وامداری فیلم از اندیشه و پیوند این دو، قابل انکار نیست از این رو، شاخه‌های مختلف علوم‌انسانی از مطالعات سینما غافل نشده‌اند؛ همچون «جامعه‌شناسی فرهنگی» که سینما را از زوایای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و حتی تمدنی و هویتی تحلیل می‌کند و تأثیرات سینما بر مخاطبان و فرهنگ و جامعه را مورد مداقه قرار می‌دهد. ▪️به این اعتبار، در میزگردی میزبان سه نفر از استادان دانشگاه و متخصص حوزه جامعه‌شناسی فرهنگی شدیم تا با حضور دکتر محمدرضا کلاهی، مدیر گروه مطالعات اجتماعی مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دکتر حسین شهرستانی، مدیر گروه حکمت و هنر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی و دکتر محمدرضا روحانی، رئیس پژوهشکده مطالعات راهبردی فرهنگ پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، «ذائقه سینمایی ایرانیان» و «ظرفیت‌های سینمای ملی» را به تحلیل گذاشتیم و با توجه به بیانیه‌ اخیر جشنواره فیلم برلین که اعلام کرد امسال به فیلمسازان، هنرمندان، خبرنگاران و نمایندگان شرکت‌های ایرانی و مرتبط با دولت، اجازه ورود نمی‌دهد! به «رابطه سینما و سیاست» پرداختیم. 🔗 مطالعه گزارش در روزنامه ایران 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔲 | ✅ «مسئولان ترک فعل» سرعت‌گیر عدالت در انقلاب اسلامی 🖋مجتبی عباسی، پژوهشگر مطالعات سیاسی ▪️بی‌شک عدالت‌گستری با تقسیم ثروت‌ و درآمد کشور و کشاندن مسئولان ترک فعل و مفسدان اقتصادی و فرهنگی به عدالتخانه، امکان‌پذیر است و در عین حال از پیچیده‌ترین و سخت‌ترین مأموریت‌های حکومت و پایه امنیت کشور محسوب می‌شود. ▪️طبق آمارهای بین‌المللی، ضریب جینی ایران پس از انقلاب اسلامی برخلاف دوران پهلوی و با وجود افزایش نابرابری در دنیا به جز پنج سال اخیر دولت روحانی رو به کاهش بوده و چرخه رشد اقتصادی و پیشرفت ایران در گام اول انقلاب، رکورد زده است؛ اما چرخه عدالت با هجمه‌ سازمان‌یافته پدرخوانده‌ها و آقازاده‌ها و با ضربه نهایی دولتِ بایدها و سلطان ترکِ فعل‎ها بر مدار خود نچرخیده و به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌‌های گام دوم انقلاب تبدیل شده است. 🔗 مطالعه یادداشت در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔍|درآمدی بر نظرگاه محمد فاضلی در تحلیل حوادث ۱۴۰۱ ✅ تصویر مشوش از جامعه ایران ▪️پیش از بررسی صورت‌بندی نظری محمد فاضلی از التهابات اخیر لازم است طرح کلی وی از جامعه ایرانی را توضیحی اجمالی دهیم. در دو کتاب «ایران بر لبه تیغ» و «دغدغه ایران» است که می‌توان بیشتر پیرامون طرح کلی وی از جامعه ایرانی نکاتی را به‌دست آورد. ▪️فاضلی از آن دست جامعه‌شناسانی است که کمتر طرحی کلی از جامعه ایرانی را به‌دست می‌دهد. وی به اذعان خود در کتاب دغدغه ایران، علاقه‌مند به ارائه نظریه‌ای درخصوص جامعه ایرانی است که بتوان به سه پرسش وضع فعلی او، خاستگاه این وضع و راه‌حل برون‌رفت از آن به‌نحو منسجم پاسخ دهد؛ اما هرچه بیشتر در این زمینه تلاش کرده ناامید‌تر شده، لذا پژوهش‌های خود را به‌سمت بررسی پراکنده مسائل جامعه سوق داده است تا درنهایت بتواند از طریق برهم نشست آنها طرحی کلی به‌دست دهد. 🔗 مطالعه گفت‌وگو در فرهیختگان 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نحوه کمک به مردم زلزله‌زده "خوی" جمعیت هلال احمر با اجرای طرح کمک‌های مردمی «مهر تابان» از مردم دلسوز و مهربان ایران خواست با کمک نقدی در تهیه لوازم مورد نیاز برای زلزله‌زدگان شهرستان خوی، هلال احمر را یاری کنند و مبالغ اهدایی خود را به شماره حساب و کارت زیر واریز کنند. شماره حساب: 4101034741999998 شماره کارت: 6367957078758336 هموطنان همچنین می‌توانند با کد دستوری #3*112* مبالغ کمک خود را به حساب هلال احمر انتقال دهند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 | ✅ اندیشۀ پیشرفت در آرای روشنفکران ایران 👤علی قیصری 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔲 | ✅ جای خالی «معناشناختی عدالت» در تمدن‌سازی نوین 🖋محسن ابراهیمی، دکتری فلسفه دانشگاه اصفهان ▪️دادن وِجهه تمدن‎‎‎سازانه به مفهوم عدالت، مستلزم الگو قرار دادن نسخه الهی عدالت و توجه به مبانی معناشناختی آن است. امری که کمتر مورد توجه قرار گرفته و شاید بتوان آن را یکی از اشکالات اصلی در بحث تحقق عدالت در جامعه اسلامی دانست. ▪️با پذیرش بحث ظرفیت تمدن‎‎‎سازی انقلاب اسلامی در مباحث نظری، این امر به عنوان نتیجه قابل بیان است که «در جامعه اسلامی ایرانی، استعدادها و قابلیت‎‎‎های فراوانی برای تحقق تمدن نوین اسلامی وجود دارد»؛ اما چگونه می‎‎‎توان این استعدادها را شناخت، پرورش داد و آنها را در نهایت به فعلیت رساند؟ 🔗 مطالعه یادداشت در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| ✅ «سینما»؛ عرصه انتقال تجربه 🎙بهروز افخمی، کارگردان سینما ▪️سینما ابزاری در جهت گسترش دادن تجربه انسان است. سینما، تجربه کردن حیطه‌هایی می‌باشد که به طور معمول در زندگی نمی‌توانید تجربه کنید. سینما بدون اینکه آسیب‌های بزرگی بر شما تحمیل شود، شما را باتجربه‌تر می‌کند. 💢 تماشای فایل با کیفیت در: 🔗 آپــارات | 🔗 یوتیــوب 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔍| ✅ این کتاب‌ها را بخوانید تا بفهمید مردم از شکم‌سیری انقلاب نکردند ▪️کتاب «من اعتراف می‏‌کنم» اثری متفاوت دربارۀ حیات سازمان مجاهدین در دورۀ پیش از پیروزی انقلاب اسلامی است. نویسنده در این کتاب با استفاده از اسناد و منابع متعدد مرتبط با سازمان مجاهدین خلق، به مرور اعترافات وحید افراخته، از اعضای مرکزی این سازمان پرداخته است. وحید افراخته که از اصلی‏‌ترین و مؤثرترین اعضای شاخۀ نظامی سازمان مجاهدین خلق نیز به حساب می‏‌آمد، در مرداد سال ۱۳۵۴ توسط ساواک دستگیر شد. ▪️این کتاب در فصل‌های اصلی خود با عنوان‌های «چرا افراخته»، «در اوج آرمانگرایی»، «بوی تند باروت» و «به نام خدایگان شاهنشاه آریامهر» به نگارش درآمده‌است. جالب این که تمام نسخه‌های کتاب من اعتراف می‌کنم در چاپ نخست در کمتر از یک هفته در مرحله پیش از چاپ، پیش‌فروش شد و عملا این کتاب راهی قفسه هیچ کتابفروشی در چاپ اول خود نشد. 🔗 مطالعه گزارش در سایت فارس 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔍| نقد فلسفی نامه ژیژک درباره وقایع اخیر ✅ ژیژک و معنای زندگی ▪️اسدالله رحمان‌زاده، مدرس کالج کانترا کاستا: مخاطب من در این یادداشت جوانان ایرانی هستند که به‌دنبال معنویت و معنای زندگی‌‌اند. در جوانی عضو گروهی مارکسیستی بودم که شعار سرنگونی جمهوری اسلامی را سر می‌داد. در سال ۱۳۶۰ دستگیر و به اعدام محکوم شدم. پس از دو سال اعدام تعلیقی، به ۸ سال زندان محکوم شدم. در طول سال‌های زندان توجه من از سیاست به‌سمت امر معنوی و فلسفه و معنای زندگی معطوف شد. در زندان عزلت گزیدم و به مطالعه کتب فلسفی-غربی مشغول شدم. در سال ۱۳۶۵ یا ۶۶ که هیات عفو با من مصاحبه کرد، به صداقت نوشتم که دیگر اهل سیاست نیستم اما معتقدم در جمهوری اسلامی آزادی فکر و اندیشه وجود ندارد. ▪️«در سال ۱۳۷۲ من از سوء‌مدیریت، فقر و فساد، فشار اجتماعی، قانون در قانون بودن، و روش خشن اعمال سیاست‌ها در زندگی روزمره خسته شده بودم، پس به‌قول معروف، عطای این جامعه را به لقایش بخشیدم و به آمریکا رفتم. من بی‌دین، و نه ضد دین، بودم و فلسفه تحلیلی و قاره‌ای غرب را دنبال می‌کردم. یعنی به تبع ایدئولوژی سکولار و روشنگری غرب، تفکر دینی را فلسفه محسوب نمی‌کردم. نه از نظر محتوا و نه از نظر نتیجه عملی، تفکری را که مبتنی‌بر ایمان به خداوند باشد را مفید فایده نمی‌دیدم. 🔗 مطالعه یادداشت در فرهیختگان 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net