eitaa logo
فکرت
9.8هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
فکرت
مجموعه رسانه‌ای فکرت با همکاری مدرسه استاد فرج‌نژاد برگزار می‌کند: 📌پنل تخصصی محور #استعمار_علم در
🔈 | ☑️ موضوع | استعمار علم ▫️نقش غرب در مدیریت و نهادهای علم 👤دکتر محمد محمدی‌نیا، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📥 (اینجــا بشنویــد) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
فکرت
🔈 #پادکست | #علم ☑️ موضوع | استعمار علم ▫️نقش غرب در مدیریت و نهادهای علم 👤دکتر محمد محمدی‌نیا، ع
1403.05.17 محمدی نیا - استعمار علم.mp3
22.97M
🔈 | ☑️ موضوع | استعمار علم ▫️نقش غرب در مدیریت و نهادهای علم 👤دکتر محمد محمدی‌نیا، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی چرا علم برای ما مساله است؟ 3:10 استعمار دنیا توسط غرب به‌وسیله علم 5:00 غرب‌شناسی بدیل ندارد 12:50 علت موسس بودن فارابی در فلسفه 20:35 فلسفه، علمی برای همه علوم 23:17 دانش فلسفه و هندسه در یونان 25:25 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
| ☑️ درآمدی برنقدهای سیاسی اربعین ▫️ دوگانه قرائت مردمی و حکومتی از اربعین 📥برگرفته از نشریه دیده‌بان اندیشه، شماره 42. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فکرت
#اربعین | #دیدبان_اندیشه ☑️ درآمدی برنقدهای سیاسی اربعین ▫️ دوگانه قرائت مردمی و حکومتی از اربعین
در مورد نقدهای سیاسی وارد بر مناسک عاشورایی و اربعینی لازم است تا به چند نکته اشاره شود: 1️⃣ مهمترین مساله خدشه در دوگانه‌سازی منتقدین عزاداری است. القای وجود تفاوت بین قرائت مردمی و از این مناسک، مغالطه‌ای است که راه هرگونه دفاع یا پاسخ را نسبت به این انتقاد مسدود می‌کند. دوگانه شور و یا دولت و مردم در حوزه مناسک عزاداری مثل اربعین به هیچ عنوان توجیه عقلانی نداشته و موجب غفلت از رابطه و تنگاتنگ آنها می‌شود. 2️⃣ این دست نقدهای وارده بر مناسک عزاداری، به هدف حل مساله نبوده و خودشان آغشته به مقاصد همچون بازکردن راه برای گفتمان مذاکره و تساهل با دشمنان اسلام هستند. 3️⃣ شعائر اسلامی و شیعی، در سرشت و ذات خویش سیاسی هستند و دلالت‌های آشکار سیاسی دارند چراکه چنین خصوصیتی دارد و احکام و ارزش‌های آن هرگز بیگانه با جامعه و قدرت و نظام سیاسی نیست. پس غایات سیاسی جزو طبیعت آن‌هاست، نه تحمیلی از بیرون که بتوان به آن خُرده گرفت. از این ‌رو مناسک ، انکار بخش‌های عمده‌ای از دین است و بر تلقی سکولار از دین استوار می‌گردد. 4️⃣ آن‌‌چه سیاسی‌کاری و جناح‌اندیشی خطاب می‌شود، هرگز با واقعیت تطابق ندارد زیرا دمیدن در و شیعی و پیوند‍‌زدن درون‌مایه‌های آن با نیازهای انقلاب و کشاندن مردم به عرصه هواداری از ، امری سیاسی است اما سیاسی‌کاری نیست که بتوان به مذمت و ملامت آن پرداخت. چگونه می‌توان ادعای علاقه به معصومین(ع) را داشت اما به دفاع از حکومتی که ریشه در تعالیم و معارف ایشان دارد و می‌خواهد جامعه‌ای مبتنی بر آموزه‌های آنها بنا کند، برنخاست و بی‌طرف و بی‌موضع بود؟! 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
🔈 | ☑️ چرایی،چگونگی و نتایج کودتای ۲۸ مرداد ▫️انگلیس چه تدارکاتی برای حذف مصدق انجام داد؟ مجموعه رسانه‌ای فکرت قسمت دوم 📥 (اینجــا بشنویــد) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
فکرت
🔈 #پادکست | #کودتای_۲۸_مرداد ☑️ چرایی،چگونگی و نتایج کودتای ۲۸ مرداد ▫️انگلیس چه تدارکاتی برای حذف
podcast2.mp3
3.2M
🔈 | ☑️ چرایی،چگونگی و نتایج کودتای ۲۸ مرداد ▫️انگلیس چه تدارکاتی برای حذف مصدق انجام داد؟ مجموعه رسانه‌ای فکرت قسمت دوم 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ا ☑️ ارتباط بین علم و غرب چیست؟ قدرت غرب در استعمارگری به‌واسطه کدام امر به‌وجود آمد؟ 👤دکتر محمد محمدی‌نیا، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🔻یکی از عللی که در جهان اسلام شأن موسس برای را دارد، درکی بود که وی از یونان و رابطه آن با اسلام و ایران به دست آورده بود و این امر در آن زمان درکی همه فهم نبود. نقطه شروع غرب است و از همان ابتدا با علم شناسی گرده خورده است. فایل کامل این گفت‌وگو را در «آپارات فکرت» تماشا کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
📣 مخاطبین گرامی رسانه فکرت می‌توانید برای دسترسی آسان به مجموعه یادداشت‌های پرونده «» از منوی دسترسی زیر استفاده نمایید: ✅ظرفیت‌‌سنجی حافظه تاریخی برای کنشگری سیاسی - اجتماعی در عصر پسا حقیقت ✍️هادی ایزدی‌تبار؛ دانشجوی ارشد فلسفۀ دین دانشگاه تهران 🖇مطالعه مطلب در کانال 🖇مطالعه مطلب در سایت •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• ✅ حافظه و هویت ملی ✍️محمدمهدی فرزبد؛ دکتری جامعه‌شناسی دانشگاه مازندران 🖇مطالعه مطلب در کانال 🖇مطالعه مطلب در سایت •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• ✅ حافظه تاریخی و مسأله تکرار ✍️محسن ابراهیمی؛ دکترای فلسفه دانشگاه اصفهان 🖇مطالعه مطلب در کانال 🖇مطالعه مطلب در سایت •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• ✅ ماهیت و جایگاه حافظه تاریخی جمعی ✍️آفرین قائمی، استاد حوزه و دانشگاه 🖇مطالعه مطلب در کانال 🖇مطالعه مطلب در سایت •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• ✅ حافظه جمعی به مثابه پارادایم افول یا ترقی ملت‌ها ✍🏻 امیرحسین طالبیان، دانشجوی دکتری علوم انسانی 🖇مطالعه مطلب در کانال 🖇مطالعه مطلب در سایت •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• ✅ تشریح مکانیسم تأثّر یا تأثیر بر حافظه تاریخی جمعی ✍🏻 آفرین قائمی، استاد حوزه و دانشگاه 🖇مطالعه مطلب در کانال 🖇مطالعه مطلب در سایت •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• ✅ سازوكارهای اجتماعی خاطره و فراموشی تاریخی ✍🏻 دکتر ناصر فکوهی، استاد دانشگاه تهران 🖇مطالعه مطلب در کانال 🖇مطالعه مطلب در سایت •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• ✅ آینه کهن هویت و حافظه جمعی ✍🏻 مهرداد نورایی؛ دانشیار پژوهشکده مطالعات اجتماعی 🖇مطالعه مطلب در کانال 🖇مطالعه مطلب در سایت •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• ✅ تأثیرات حافظه تاریخی جمعی بر تحولات ایران ✍🏻 آفرین قائمی، استاد حوزه و دانشگاه 🖇مطالعه مطلب در کانال 🖇مطالعه مطلب در سایت •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• ✅ نقش شبکه‌های اجتماعی در حافظه تاریخی جامعه ✍🏻 آفرین قائمی، استاد حوزه و دانشگاه 🖇مطالعه مطلب در کانال 🖇مطالعه مطلب در سایت •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📩 نظرات و پیشنهادات خود را از طریق (@rasoul1414) با ما در میان بگذارید... 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
| ☑️ رویکردهای جامعه‌شناختی اربعین ✍️حجت‌الاسلام شمس‌الله مریجی 🔰برگرفته از کتاب تحلیل جامعه‌شناختی اربعین 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فکرت
#کتاب_‌خوانی | #اربعین ☑️ رویکردهای جامعه‌شناختی اربعین ✍️حجت‌الاسلام شمس‌الله مریجی 🔰برگرفته از ک
در اینکه آیا حسینی را به‌عنوان یک واقعه‌ای تاریخی و اینکه آیا اساساً تاریخ را با رویکردی جامعه‌شناختی می‌توان بررسی کرد یا نه چهار دیدگاه وجود دارد: 1️⃣دیدگاه نخست بر نبود ارتباط میان دو علم تاریخ و جامعه شناسی تأکید می‌ورزد و معتقد است اینکه در گذشته چه وقایعی اتفاق افتاده و چه شخصیت‌هایی بوده‌اند، ارتباطی به حال ندارد و با منفک دانستن تاریخ از جامعه‌ای که در آن زیست می‌شود، به‌نوعی امتداد اجتماعی را منکر می‌شود و در نتیجه تحلیل حوادث امروز با نگاه به گذشته را نمی‌پذیرد. 2️⃣دیدگاه دوم نه‌تنها به رابطه میان تاریخ و جامعه شناسی اذعان دارد، بلکه پا را از آن فراتر گذاشته تاریخ را پدر علم جامعه شناسی و ابزار جوامع بشری می‌داند و بدون وجود آن جامعه شناسی را ناقص می‌شمارد؛ بنابراین برای تجزیه و تحلیل رفتار حال جوامع باید تاریخ و گذشته آنها تبیین شود؛ در غیر این صورت جامعه شناسی بدون ابزار خواهد بود. 3️⃣ دیدگاه سوم را بر تاریخ و سایر مقدم دانسته و معتقد است علوم دیگر تابع جامعه شناسی هستند؛ به این معنا که اگر جامعه شناسی نباشد تحلیل و تبیین در سایر علوم مختل خواهد شد؛ یعنی علم جامعه شناسی به داده‌های تاریخی ساختار می‌دهد و آن را نظام‌مند و زمینه بهره‌گیری از آن را مهیا می‌کند. 4️⃣دیدگاه چهارمی نیز مطرح است که بر ارتباط و جامعه شناسی تأکید می‌ورزد. در این دیدگاه بین جامعه شناسی و علم تاریخ رابطه دوسویه برقرار می‌شود و به‌جای تأکید بر تباین و تضاد یا رابطه یک سویه نوعی هم افزایی و هم پوشانی حاکم است اینکه تاریخ را بخوانیم بازسازی بازخوانی و تحلیل داشته‌باشیم، تا حال و آینده را بسازیم؛ همان گونه که آیت الله تاریخ را در صورتی مفید شمرده‌اند که و تحلیل رفتار جوامع را به‌دنبال داشته‌باشد. با همین نگاه، امروزه بحث امتداد اجتماعی در فقه نیز مطرح می‌شود. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فکرت
#گفتگو | #اربعین ▫️فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی برگزار می‌کند: 🔶 اربعین؛ جامعه نابازار، انسان یاری‌گ
| ▪️اربعین و سه گانه؛ جامعه نابازار، انسان یاریگر، اقتصاد تبرعی 👤محمدامین رضایی، طلبه درس خارج و دانشجوی سیاستگذاری 📥 (اینجــا بشنویــد) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فکرت
#گفتگو | #اربعین ▪️اربعین و سه گانه؛ جامعه نابازار، انسان یاریگر، اقتصاد تبرعی 👤محمدامین رضایی، طل
اربعین.mp3
29.16M
| ▪️اربعین و سه گانه؛ جامعه نابازار، انسان یاریگر، اقتصاد تبرعی 👤محمدامین رضایی، طلبه درس خارج و دانشجوی سیاستگذاری اربعین جامعه نابازار دو نوع ارزش در ادبیات اقتصادسیاسی (مارکس،ریکاردو) انسان یاریگر یا سوداگر؟ سیر شکل گیری انسان سوادگر انسان اربعینی، انسان یاریگر اربعین و اقتصادتبرعی (رایگان) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فکرت
مجموعه رسانه‌ای فکرت با همکاری مدرسه استاد فرج‌نژاد برگزار می‌کند: 📌پنل تخصصی محور #استعمار_علم در
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ا ☑️ درهم‌تنیدگی علم و استعمار در جهان معاصر 👤دکتر محمد محمدی‌نیا، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🔻استعمار در طول تاریخ بر اساس ایده‌ای مبتنی بر علم شکل گرفته است. علم در معنای جدید یعنی ایجاد طبیعت آنگونه که می‌خواهید. به‌عبارت دیگر معنی جدید علم عبارت است از انسانی‌کردن طبیعت، که این ایده پیوند و رابطه‌ محکمی با استعمار دارد و مقوم آن است. فایل کامل این گفت‌وگو را در «آپارات فکرت» تماشا کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فکرت
🔈 #پادکست | #کودتای_۲۸_مرداد ☑️ چرایی،چگونگی و نتایج کودتای ۲۸ مرداد ▫️انگلیس چه تدارکاتی برای حذف
🔈 | ☑️ چرایی،چگونگی و نتایج کودتای 28 مرداد ▫️همکاری داخلی‌ها با خارجی‌ها در ایجاد کودتا ▫️چرا آمریکا و انگلیس با مصدق موافق نبودند و او را یک تهدید می‌دانستند؟ ▫️گزینه‌های مناسب برای کودتای 28 مرداد چه کسانی بودند؟ ▫️نقش لویی هندرسون در کوتاد چه بود؟ مجموعه رسانه‌ای فکرت قسمت سوم 📥 (اینجــا بشنویــد) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
فکرت
🔈 #پادکست | #کودتای_28_مرداد ☑️ چرایی،چگونگی و نتایج کودتای 28 مرداد ▫️همکاری داخلی‌ها با خارجی‌ها
podcast3.mp3
2.56M
🔈 | ☑️ چرایی،چگونگی و نتایج کودتای 28 مرداد ▫️همکاری داخلی‌ها با خارجی‌ها در ایجاد کودتا ▫️چرا آمریکا و انگلیس با مصدق موافق نبودند و او را یک تهدید می‌دانستند؟ ▫️گزینه‌های مناسب برای کودتای 28 مرداد چه کسانی بودند؟ ▫️نقش لویی هندرسون در کودتا چه بود؟ مجموعه رسانه‌ای فکرت قسمت سوم 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
| ☑️ میل جهـانی به مناسـک دینی ▪️کارکرد ایجابی مناسک منوط به حفظ پیوند با امر قدسی 🔰گفت‌وگوی «وطن امروز» با محسن الویری، عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) پیرامون نسبت مناسک با رشد دینداری و فضیلت‌های دینی 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فکرت
#گفت‌وگو | #اربعین ☑️ میل جهـانی به مناسـک دینی ▪️کارکرد ایجابی مناسک منوط به حفظ پیوند با امر قدسی
▪️می‌توانیم بگوییم در نگاه دینی به‌مناسک و نگاه جامعه‌شناختی و مردم‌شناختی به مناسک در هر دو ویژگی‌های مشترکی دیده می‌شود که از جمله آن است. ▪️آنچه خیلی مهم است این است که در هر دو نگاه درون‌دینی و برون‌دینی، معطوف بودن مناسک به یک مرجع بالا و کوشش برای ارتقا دادن خود با حقیقتی بالا وجود دارد. چه در نگاه و مردم‌شناختی و چه در نگاه دینی اصولا مناسک اگر رشددهنده فضائل و تعالی‌بخش و سازنده انسان نباشد، نمی‌توان به آن امر، مناسک گفت. با این توضیحات در پاسخ به پرسش شما می‌توان گفت رشد فضیلت اخلاقی یکی از خروجی‌های مورد انتظار ما از مناسک است. ▪️کارکرد ایجابی منوط به حفظ پیوند آن با آن و متعالی و زنده نگاه داشتن محتوا و انگیزه اصلی است که آن مناسک را ایجاد کرده است و هر وقت این پیوند ضعیف یا گسسته شود، مناسک کارکرد خود را از دست خواهد داد و حتی ممکن است به اصطلاح کارکردهای آن تبدیل به کژکارکرد شود. ▪️به تعبیر معروف که ایران را دمیدن روح در جهان بی‌روح می‌دانست، ایرانیان پیشتاز بازگشت به بوده‌اند ولی بازگشت به دین و آشکار ساختن تمایل به دین، در همه جای جهان از جمله در ایران به چشم می‌خورد. ➕متن کامل را «اینجا» مطالعه کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فکرت
🔈 #پادکست | #کودتای_28_مرداد ☑️ چرایی،چگونگی و نتایج کودتای 28 مرداد ▫️همکاری داخلی‌ها با خارجی‌ها
🔈 | ☑️ چرایی،چگونگی و نتایج کودتای 28 مرداد ▫️چه کسانی نقشه کوتا را طراحی کردند؟ ▫️هدف از سرنگونی دولت مصدق چه بود؟ ▫️روند سرنگونی مصدق چگونه طراحی و طی شد؟ مجموعه رسانه‌ای فکرت قسمت چهارم 📥 (اینجــا بشنویــد) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
podcast4.mp3
2.06M
🔈 | ☑️ چرایی،چگونگی و نتایج کودتای 28 مرداد ▫️چه کسانی نقشه کوتا را طراحی کردند؟ ▫️هدف از سرنگونی دولت مصدق چه بود؟ ▫️روند سرنگونی مصدق چگونه طراحی و طی شد؟ مجموعه رسانه‌ای فکرت قسمت چهارم 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
🔸جهان به دنبال جهانی‌کردن و آمریکایی سازی دنیاست. ، اولین اثرش از بین بردن مرزهای هویتی است. ناکار کردن معانی سنتی و دینی است. بی‌معنا‌کردن و تمایزهای فرهنگی است. 🔸خصیصه های مشترک جهانی بر اساس الگوی مصرف آمریکایی شکل می‌گیرد. حال چه چیزی می‌تواند الگوی مصرف آمریکایی را که بر اساس جهانی شدن است بهم بریزد؟ ودر مقابل الگوی جهانی شدن آمریکایی یک چالش ایجاد کند؟ یک الگوی جهانی مبتنی بر هویت معارض با هویت آمریکایی. 🔸بی شک جریان اربعین از معدود ایده‌های جهان‌وطن‌گرایانه‌ی دوران ماست که هویتی متراکم از معانی دینی را فراتر از مرزها باز تولید کرده و در مقابل تاب دارد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ا ☑️ اربعین، معجزه عصر سرمایه‌داری 👤محمدامین رضایی، طلبه درس خارج و دانشجوی سیاستگذاری مناسک اربعین تمام معادلات بازار و انسان عصر سرمایه‌داری را زیر سوال برده است. اربعین یک قدم جلوتر از جامعه معمولی "جامعه دارای بازار" است. در اربعین "جامعه نابازار" شکل گرفته است. فایل کامل این گفت‌وگو را در «آپارات فکرت» تماشا کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
| ☑️ فلسفه منــاســک ▫️ضرورت وجود مناسک و اهداف آن در تربیت دینی 📥برگرفته از نشریه دیده‌بان اندیشه، شماره 42. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فکرت
#اربعین | #دیدبان_اندیشه ☑️ فلسفه منــاســک ▫️ضرورت وجود مناسک و اهداف آن در تربیت دینی 📥برگرفته
▪️یکی از سرچشمه انتقادات به عرصه و اربعینی، عدم فهم ضرورت وجود مناسک و اهداف آن در تربیت دینی است. هیچ اندیشمند محققی در حوزه اندیشه اسلامی نیست که ادعا داشته باشد مناسک مهم‌تر از معرفت دینی، احساسات مهم‌تر از است. این دوگانه‌ها، اساساً وجود ندارد. ▪️مناسک صحنه بروز عقلانیت و معرفت دینی در صحنه است. احساسات، صحنه لبریزشدن شعور دینی و سرریزشدن آن در قلوب است. این‌ها یک حقیقت با دو ظهور و مرتبه مختلف‌اند. از این رو تأکید بر یکی و ندیدن جانب دیگر، در حقیقت ندیدن حقیقت مسأله، و نگاه‌کردنی، یک جانبه است. اما در حوزه مناسک عاشورایی و اهداف آن، بی‌تردید فلسفه سوگواری امام حسین علیه‌السلام از ایشان جدا نیست. ▪️همان عاملی که موجب شد امام حسین قیام کند و شهادت را با افتخار بپذیرد، دلیل و فلسفه‌ای برای اقامه ایشان است. اگر آن حضرت برای زنده نگه‌داشتن اسلام، دفاع از و اقامه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، سوگواری برای آن حضرت نیز باید ابزاری برای تحقق و ترویج آموزه‌های دین مبین اسلام، اقامه عدل و امر به معروف و نهی از منکر باشد. ▪️بنابراین، محافل و مجالس سوگواری که این اهداف را دنبال نکرده، چنین خواسته‌هایی را برآورده نکنند و محتوا و جهت‌گیری درست نداشته باشند، با اهداف حسینی سازگار نیستند و از مورد انتظار، خالی‌اند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر