eitaa logo
فکرت
9.8هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.4هزار ویدیو
152 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
| 🔰 دراماتیزه‌کردن تک والدی 🎙الهه‌سادات شفیعی و محمدرضا نصیری؛ 🔸می‌شود گفت كه محوريت انيميشن ربات وحشی حول مسئله خانواده، مادري و والدگري دارد می‌چرخد و به شما ياد می‌دهد كه لزوماً خانواده نباید يك چهارچوب تکرارشونده‌ای باشد كه هميشه مرسوم بوده است. حتي يك فرد با يك ویژگی‌های متفاوت می‌تواند مادري و والدگري را ياد بگيرد و يك خانواده موفق، يك فرزند موفق تربيت كند. غرب نمی‌تواند از خانواده به اين راحتي عبور كند اما می‌خواهد اشكال جديد خانواده را مطرح كند؛ يعني اينكه می‌خواهد شما را از آن چهارچوب سنتي پدر، مادر و فرزند با يك چهارچوب‌های ديگري آشنا بكند. 🔹چيزي كه ما اينجا الآن داريم، کثرت‌گرایی در والدها است. بحثي در روانشناسي هست می‌گویند كه ما چه كار كنيم كه بچه غريبي نكند؟ بچه بايد يك پدر و يك مادر را به‌عنوان دال مركزي ذهني خودش داشته باشد و با این‌ها جلو بيايد. اگر شما در بحث والدبودن دوئيت داشته باشيد چه اتفاقي براي اين بچه می‌افتد؟ در سنين بالاتر اين عدم تمركز در تربيت باعث می‌شود كه به جاهاي مختلفي گرايش پيدا بكند. ➕برای مطالعه کامل این نشست اینجا کلیک کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ @Fekrat_Net
8.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🎞 روایت بهشت و جهنم 👤حسین میرزایی؛ عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی 📍ما در مورد بازنمایی درست مساله مهاجرت و برگشت به کشور، سیاست رسانه‌ای دغدغه‌مندی نداریم که جلوی هجمه‌ها و تحریفات بایستد و بهشت و جهنم واقعی را روایت کند. بخش‌های کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ @Fekrat_Net
📌روایتی از خودِ آشفته ✍🏻امیرعباس شاهسواری 🔹دو روز پیش، اسامی نامزدهای جایزه جلال، معتبرترین جایزه ادبی کشور، منتشر شد. در بخش روایت‌نگاری، نام هفت کتاب به چشم می‌خورد: کتاب «آن شب در دوحه»، «ابهام طبس»، «از سرگذشت»، «خاک کارخانه»، «غلامرضا، غلامرضا را کشت»، «ماه تمام» و «میاندار»؛ 🔸حال باید این هفت کتاب مستندنگاری را در کنار فرمایش رهبری در چهارشنبه سوم بهمن ماه قرار دهیم که فرمودند: ما به یک کار مهم رسانه‌ای نیاز داریم. آیا این پیشرفت‌هایی که شما اینجا گزارش دادید و ما شنیدیم، جوان‌های ما و دانشجویان ما می‌دانند؟ کسانی که مایل‌اند در کشور فعالیت کنند، اثر بگذارند و توانایی‌هایی در خود می‌بینند، آنها می‌دانند که می‌توان یک واحد کوچکی را مثلاً در یک شهر کوچک به وجود آورد و بعد از مدتی آن را به چندین ده برابر افزایش داد؟ پیشرفت این را خبر دارند؟ 🔹با این اوصاف، باید از خود بپرسیم چرا در هفت متن برتر روایت‌نگاری سال گذشته، هیچ اثری درباره پیشرفت‌ها وجود ندارد؟ قطعا در این یک سال، کتاب‌هایی درباره پیشرفت تهیه شده است. آیا آن روایت‌ها به لحاظ فرمی درست و کامل نبوده‌اند که نامزد شوند؟ اگر چنین است، چرا به فکر تربیت هنرمندانی با نگاهی راهگشا و کاربردی به معضلات کشور نیستیم؟ 🔸چرا از خود نمی‌پرسیم آیا حوزه هنری و وزارت ارشاد با این ساختارهای عریض و طویل خود، توانسته‌اند هنرمندی با افق انقلاب اسلامی تربیت کنند؟ اگر نتوانسته‌اند، آیا آسیب‌شناسی شده است؟ چرا حاکمیت هنرمندان را تشویق نمی‌کند که روایت‌هایشان در مسیری باشد که برآیند آن به نفع مواضع کشور باشد؟ مگر در تمامی دنیا، جشنواره‌های بزرگ با کلان ایده کشور خودشان هم راستا نیست؟ 🔹همه این سوالات در مواجهه با نامزدهای جایزه جلال و صحبت‌های رهبری ایجاد شده است. اگر به این سوال‌ها فکر نکنیم و جلسات هم‌اندیشی میان نخبگان فکری و هنری که میان مردم و مسئولین ایستاده‌اند ایجاد نکنیم، مجبور خواهیم بود تنها با یک همایش و یک جایزه با دایره شرکت‌کنندگان اندک از یک طیف فکری خاص، خود را فریب دهیم که داریم پیشرفت‌ها را روایت می‌کنیم. 🔸رهبری با بازدید چند ساعته از نمایشگاه شرکت‌های خصوصی فریاد می‌زنند که این روایت‌ها هنوز به درستی بیان نشده‌اند و از ما می‌خواهند که روایت کنیم. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ @Fekrat_Net
💠 سیره امام کاظم؛ مقاومت و استکبارستیزی 👤با حضور اساتیدی همچون دکتر آیت‌الله احمد مبلغی، دکتر حمید پارسانیا، دکتر مرتضی جوادی آملی، دکتر ناصر رفیعی، دکتر محمد علی رنجبر و دکتر علیرضا پرهیزکار. ⏰زمان: ششم و هفتم بهمن ساعت ۸:۳۰ 🏢قم، چهار راه شهدا، ابتدای خیابان صفائیه، سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، سالن شیخ طوسی 🌐لینک ورود مجازی: https://www.skyroom.online/ch/scoaqr/qom 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ @Fekrat_Net
فکرت
رسانه فکرت در آستانه جشنواره فیلم فجر برگزار می‌کند: 💎 آینه جادو (قسمت آخر) سلسله نشست‌های تخصصی سی
💎 آینه جادو (قسمت آخر) سلسله نشست‌های تخصصی سینمای ایران و جهان ♨️ بررسی جریان روشنفکری در سینمای ایران 📅 پنجشنبه ۴ بهمن‌ماه ساعت ۱۵ 🏛 مکان: قم، خیابان هنرستان، بعد از خیابان نجف‌زاده، جنب قنادی کاکائو، موسسه فکرت، طبقه پنجم 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ @Fekrat_Net
7.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🎞 مهاجرت و تصویر آینده ایران 👤رسول صادقی؛ عضو هیات علمی دانشگاه تهران 📍امید اجتماعی محصول شرایط و شناخت اجتماعی است که از دل تصویرسازی نسبت به آینده به دست می‌آید؛ نبود این مولفه تصویرسازی صحیح در بحث مهاجرت، مانع وجود امید اجتماعی شده است. بخش‌های کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ @Fekrat_Net
🔰امید، مفهومی شناختی است..! 🖇تحلیل مهمترین انگیزه برای توسعه کشور ✍🏻 دکتر محسن ردادی 📍در شرایطی امید از بین می‌رود و ناامیدی جایگزین آن می‌شود که تمامی راه‌ها بن‌بست باشد که این بن‌بست‌بودن هم می‌تواند از نظر واقعی و یا تصور ذهنی باشد؛ البته در این صورت هم نباید از حرکت ایستاد و باید تحرکِ لازم برای یافتن یک راه، وجود داشته باشد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ @Fekrat_Net
🔹مسئله‌ای که امروز با آن مواجه هستیم و در جامعه ما به شدت به آن نیاز داریم، امید است و شاید بزرگترین چالش و انگیزه برای پیشرفت کشور در مقابل توسعه و همچنین مهم‌ترین عامل برای ایجاد توسعه در کشور به همین موضوع امید بازمی‌گردد. 🔸امید، به‌شدت یک مفهوم شناختی است و به تصویر ذهنی مردم بستگی دارد، به این معنا که مهم است ذهن افراد درباره نحوه رسیدن به اهداف، راه‌های پیشرفت کشور و روش‌های حل مشکلات پردازش داشته باشد، هم‌چنین باید فرد به وجود این راه‌ها باور داشته باشد و در صورتی که مشکلات فراوان باشد و وضعیت هم مناسب نباشد، ولی این امید داشتنِ مردم می‌تواند مشکل‌گشا باشد. 🔹در این مقوله، باید به تصویر ذهنیِ مردم توجه ویژه‌ای داشت تا مورد آسیب قرار نگیرد و اتفاقاً دشمن این پروژه را دنبال می‌کند که تصویر ذهنی مردم را مغشوش کند و با استفاده از گزاره‌ها و مثال‌های مختلف و متعدد به این باور برساند که هیچ راهی برای حل مشکلات وجود ندارد. 🔸وعده دادن بد نیست، به شرط آنکه به آن عمل شود. وعده‌های غیرقابل تحقق یا وعده‌های کلی باعث ناامیدی خواهند شد. وعده‌های کوتاه‌مدت و کوچک که در مدت زمان یک سال محقق شوند، می‌توانند در اذهان مردم تأثیرگذار باشند. ➕برای مطالعه متن کامل یادداشت، اینجا کلیک کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ @Fekrat_Net
🔸امید اجتماعی در سینمای ایران گفتگو با: 👤سید علی روحانی؛ استاد دانشگاه و مدرس سینما ⏰ ۲ بهمن‌ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ @Fekrat_Net
1403.11.02 امید اجتماعی در سینما.روحانی.mp3
25.16M
امید اجتماعی در سینما سیدعلی روحانی وظیفه سینما در ایجاد امید 01:00 سینما در ایران و جهان 02:00 آسیب دولتی‌بودن سینماست 04:00 گرید دِپرِیشِن در آمریکا 05:50 سینما در تاریکی جامعه 09:00 القای امید در کلیتِ فرم 12:00 هالیوود و ساختار آمریکا 14:00 شهید آوینی و هالیوود 15:06 سینمای امیدزا در کره جنوبی 17:00 فرم‌های سینمای ایران 20:00 موفقیت انیمیشن ایرانی 21:40 عدم شکست قهرمان 23:00 اصول قصه‌گویی در سینما 26:10 ضد پدری در سینمای ایران 28:30 جمع‌بندی 33:00 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ @Fekrat_Net
16.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🎞 مهاجرت یا صادرات علمی 👤مصطفی زمانیان؛ رئیس سابق مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری 📍دلیل پذیرش دانشجوی خارجی در کشور، صادرات رویکردهای انقلاب اسلامی بود نه کسب درآمد؛ همچنین بورسیه دانشجویان داخلی به خارج نمی‌تواند بدون برنامه‌ریزی دقیق، ثمردهی داشته باشد. بخش‌های کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ @Fekrat_Net
🔰بخش مهمی از اشاعه امید در سطح جامعه، ریشه در مواجهه‌های اخلاقی ما با دیگری دارد. سیره اهل بیت(ع) چگونه امید را در جامعه اسلامی ترویج کرد؟ ✍️سؤال فوق، تنها یک رویکرد نو به تاریخ پژوهی صدر اسلام نیست، بلکه در مقامی دیگر، ارجاعی اصیل است که بازآفرینی امید در مقیاسی تاریخی_تمدنی را دنبال می‌کند و در اندیشه‌ی حضوری امیدوارانه در تاریخ و جهان کنونی خویش است. 🔻بی معنایی و معناداری، دو جنس از تجربه رنج است و رنج، همان چیزی است که امروز همه ما دچار آن هستیم. بازخوانی سیره اهل بیت(ع) در موضوع امید، به منظور مواجهه با همین مسئله(رنج) است و مبتنی بر این نگرش به تحقیق می پردازد، چرا که اساسا مقولاتِ الهیاتی در تاریخ اهل بیت، تنها در ساحت ایمان و نفسِ انسانیِ نمانده‌اند و امتدادی فرهنگی_تمدنی نیز داشته‌اند. از این نظر انسانِ با ایمان در لحظه‌ای که امیدورزی می‌کند، ایمان ورزیده است در مقابل انسان کافر امیدوار، آن کسی است که مهارت حل مسئله‌های دنیوی خودش را به منصه ظهور می‌رساند. بنابراین مفهوم امید الهیاتی با امید سکولار به کلی تفاوت خواهد داشت. «ایمان»، خاستگاه معنا در زندگی است و همان عاملی است که می‌تواند لحظه‌های خالی را، یعنی لحظه‌های رنج را به ساحات معنا بکشاند. ایمان این کار را با قرار دادن لحظه‌های خالی در کنار لحظه‌های پر انجام می‌دهد، شبیه به طرح و نقش های نقاشی در هنر اسلامی. به همین جهت است که هیچگاه رنج برای انسان با ایمان به نهیلیسم نمی‌انجامد. 🔻اما سیره اهل بیت در ایجاد ایمان و گسترش امید چه بوده است؟ یافته‌های تاریخی ما که از قضا با وضعیت دنیای امروز نیز هماهنگ است، نشان می‌دهد که سیره اهل‌بیت(ع) در این موضوع، علاوه بر آنکه شامل نوعی از عقلانیت و استدلال‌ورزی عقلی برای ایمان و امید بوده است، در موارد فراوانی، آنها از طریق یک سلوک اخلاقی، دیگران را به ساحت ایمان دعوت کرده‌اند و آنها را به موقعیت اقناع برای ایمان کشانده‌اند. به همین جهت، ضروری است که توجه داشته باشیم بخش مهمی از اشاعه امید در سطح جامعه، ریشه در مواجهه‌های اخلاقی ما با دیگری دارد. مواجهه‌ای اخلاقی که مبتنی بر الهیات اسلامی بوده و از مسیر گفت‌وگو عبور می‌کند، تسهیل‌گر ایمان و امید الهیاتی خواهد بود. ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah