eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
دکتر ابراهیم پور.mp3
5.45M
🔊 قهرمان بدون مرز 🔹سخنرانی حجت الاسلام دکتر قاسم ابراهیمی پور 🔸موضوع: محبت در اندیشه اجتماعی مسلمین و حاج قاسم سلیمانی کانال فکرت: 💠https://eitaa.com/fekrat_net
دکتر قائمی نیک.mp3
5.2M
🔊 قهرمان بدون مرز 🔹سخنرانی دکتر محمدرضا قائمی نیک 🔸موضوع: ایام الله شهادت حاج قاسم و الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفتی کانال فکرت: 💠https://eitaa.com/fekrat_net
دکتر روزبهانی.mp3
7.52M
🔊 قهرمان بدون مرز 🔹سخنرانی دکتر روزبهانی کانال فکرت: 💠https://eitaa.com/fekrat_net
خانم دکتر صادقی.mp3
4.79M
🔊 #فایل_صوتی قهرمان بدون مرز 🔹سخنرانی دکتر عاطفه صادقی کانال فکرت: 💠https://eitaa.com/fekrat_net
محمد رضا مالکی.mp3
5.25M
🔊 قهرمان بدون مرز 🔹سخنرانی محمدرضا مالکی موضوع: دو روایت از اسطورگی حاج قاسم کانال فکرت: 💠https://eitaa.com/fekrat_net
📬 : مردم را با دروغ انتصابات از انتخابات دلسرد نکنید کانال فکرت: 💠https://eitaa.com/fekrat_net
📬 : بضاعت اصلاح طلبان کفاف لیست نمی‌دهد کانال فکرت: 💠https://eitaa.com/fekrat_net
📬 : جبهه‌های یکبار مصرف کانال فکرت: 💠https://eitaa.com/fekrat_net
📬 #پیشخوان #وطن_امروز: معامله قرن قبل از ترامپ می‌میرد کانال فکرت: 💠https://eitaa.com/fekrat_net
📆 تقویم روزانه امروز 🌞 ١9 بهمن ۱۳۹۸ هجری‌شمسی ☪️ 13جمادی‌الثانی ۱۴۴۱ قمری ✝️ 8 فوریه ۲۰٢٠ میلادی 1️⃣ اعلام همبستگي همافران با در حضور (ره) (1357 ش) 2️⃣ راهپيمايي عظيم مردم در تاييد دولت موقت به فرمان امام خميني (1357 ش) 3️⃣ درگذشت "ابن هيثم" رياضي‏دان و فيزيك‏دان شهير اسلام(430 ق) 4️⃣ روز تکریم مادران 5️⃣ تولد "جان راسكين" نويسنده و منتقد برجسته انگليسي (1819م) (ر.ك: 20 ژانويه) 6️⃣ مرگ "پيوتر كروپوتكين" فيلسوف آنارْشيست معروف روسي (1921م) 📍کانال فکرت: 💠https://eitaa.com/fekrat_net
📝 🔸پنج شاخصه ناصر ایمانی 🔹 یکی از صفاتی است که رهبر معظم انقلاب برای نماینده مجلس شورای اسلامی نام بردند. اما لازمه عدالتخواهی چیست و چگونه یک نماینده می‌تواند عدالتخواه باشد.برخی از شاخص‌های عدالتخواهی را مرور می‌کنیم تا مردم متناسب با این معیارها و شاخص‌ها نماینده اصلح را انتخاب کنند. 1️⃣ پاکدستی: یکی از شاخص‌های عدالتخواهی پاکدست بودن است. نماینده‌ای که در بند فساد قرار می‌گیرد به‌طور طبیعی نمی‌تواند عدالتخواه شود. منظور از فساد، فساد مالی شخصی نماینده نیست بلکه فساد زدوبند با صاحبان قدرت و ثروت است. نمایندگانی که برای منافع خود زدوبندهایی با وزیران و مسوولان قوه مجریه انجام می‌دهند تا از نظارت خود کاسته و از خطاها چشم‌پوشی کنند به وفور دیده می‌شود. برخی از نمایندگان نیز با فشار به مسوولان امتیازات ویژه‌ای برای حوزه انتخابیه خود با هدف رأی‌آوری مجدد می‌گیرند که فساد بزرگ در بیت‌المال محسوب می‌شود؛ بنابراین باید به این فسادهای کلان توجه داشت چراکه نماینده‌ای که در زدوبند ورانت قدرت قرار بگیرد به‌طور طبیعی از عدالتخواهی به‌دور است. 2️⃣ شجاعت: شاخص دوم عدالتخواهی این است که نماینده باید حریت و شجاعت داشته باشد تا بدون ملاحظه و آزادانه در مقابل کجی‌ها و انحرافات قاطعانه بایستد چنین نماینده‌ای عدالتخواه خواهد شد. 3️⃣ اعتقاد به کارآمدی : شاخصه سوم یک نماینده عدالتخواه است. یک نماینده عدالتخواه باید اعتقاد واقعی به کارآمدی نظام سیاسی داشته باشد. نماینده‌ای که اعتقاد نداشته باشد که نظام جمهوری اسلامی الگوی کاملاً مترقی است و قادر است مشکلات کشور را رفع کند نمی‌تواند عدالتخواه باشد، بلکه باید به احکام اسلامی و مبانی حکومت اعتقاد داشته باشد. 4️⃣ تقوا: نماینده باید به لحاظ اعتقای معتقد به مبانی دینی و با تقوا باشد یعنی اهل رعایت احکام شرع باشد و در مقابل هر اقدامی که انجام می‌دهد آخرت را در نظر بگیرد و چنین نماینده‌ای می‌تواند عدالتخواه باشد. 5️⃣ کارآمدی: مورد دیگری که ذهن را به خود می‌خواند کارآمدی است. خیلی از افراد شخصیت‌های خوبی دارند و بین مردم دارای حسن سابقه و شهرت نیز هستند اما شاید به درد نمایندگی نخورند. دیدگاهی که در مردم هست که می‌گویند فلانی آدم خوبی است شاید به او رأی بدهند . ممکن است آن فرد صالح باشد اما شاید شایستگی تصدی نمایندگی مجلس را نداشته باشد و نتواند وظایف نمایندگی را به خوبی ایفا کند. یک نماینده کارآمد باید بر اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور تسلط داشته باشد و بتواند طرح دهد و از حقوق مردم دفاع کند. 📍شنبه، ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ : 💠https://eitaa.com/fekrat_net
📍 🔸شاید مهم‌ترین حرف فیلم در سکانس فینال از زبان متهم بیان شود که با پخش اعترافات کیانوری شبکه مخفی حزب توده دیگر مخفی‌تر شده و کشف آن به آسانی امکان‌پذیر نیست اتفاقی که عملاً در سال‌های اخیر هم باعث شده دیگر حرفی از توده و سازمانش شنیده نشود. ولی آیا واقعاً شبکه در ایران کاملاً متلاشی شده است؟ 🔹شنبه، ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ 📍: 💠https://eitaa.com/fekrat_net
📝 🔹نگاهی کوتاه به فیلم به‌دنبال شبکه از ابتدای تا امروز 📍مصطفی وثوق‌کیا 🔸ماجرای کشف شبکه حزب توده پس از از اتفاقات و شاید معجزات باشد. حزب توده به مدت نیم قرن در دوران پهلوی فعالیت کرد و به غیر از ضربه اول در دهه بیست این حزب تقریباً به حیات مخفی خود ادامه داد. حتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم حزب توده خود را با و و امام همراه نشان داد و در چند سال اول انقلاب هم جزو احزاب قانونی به شمار می‌رفت با این حال کشف شبکه جاسوسی این حزب و دستگیری کیانوری و اعدام ناخدا افضلی، فرمانده نیروی دریایی ارتش نشان داد که اگر حزب توده با همان روال ادامه می‌داد و فعالیت‌اش کشف نمی‌شد احتمالاً می‌توانست ضربه اساسی به انقلاب بزند. بعد از ساخت فیلم خوش فرم «ماجرای نیمروز» درباره دستگیری باقیمانده گروهک رجوی در ایران این‌بار ماجرای کشف و انهدام شبکه توده در دستور کار موسسه اوج قرار گرفت و بر این اساس فیلم «لباس شخصی» با کارگردانی امیرعباس ربیعی ساخته شد. 🔸فیلم «لباس شخصی» با بازیگران تئاتری ساخته شده است که تمهید هوشمندانه‌ای بوده تا مخاطب در فضای فیلم درگیر سابقه بازیگران نشود و داستان روی دوش چهره و سابقه بازیگر جلو نرود این اتفاق هر چند به روند فیلم کمک کرده است ولی به احتمال زیاد در مسأله اکران به ضرر آن خواهد شد. با این حال فیلم «لباس شخصی» روایت خود را بدون لکنت پیش می‌برد البته روند فیلم کند است چون کارگردان می‌خواهد مخاطب درک کند این شبکه پیچیده و مخوف چگونه آرام‌آرام گره‌اش باز می‌شود به‌نحوی که وقتی پایان داستان به شاه مهره می‌رسد همه در انتظار کشف ماجرا هستند با اینکه این داستان کاملاً تاریخی بارها بیان شده است اما نحوه روایت فیلم جذابیت‌های خاص خودش را دارد. کارگردان فیلم «لباس شخصی» برای اینکه بتواند نبض مخاطب را در دست داشته باشد با چند تمهید سعی می‌کند حالت معمایی داستانش را هم اضافه کند اتفاقی که شاید در مواجهه مخاطب عام باعث گمراهی آن شود. فیلم «لباس شخصی» فیلمی است که اکشن ندارد . همه چیز بر اساس دو دوتا چهارتایی شخصیت اصلی که مأمور پرونده است پیش می‌رود حتی این شخص در چند مورد از بدون دستور مافوقش عمل می‌کند که نمایش‌های این اتفاق شاید بتواند برای فیلم دردسر ایجاد کند. 🔸بازی‌های فیلم روان است. مهدی نصرتی، بازیگر نقش یاسر در فیلم کاملاً به کارش مسلط است. چهره‌ای که برای او ساخته شده به باورپذیری نقش‌اش کمک می‌کند. سایر بازیگران هم در اندازه خودشان حضور مهم و مفیدی دارند حتی آن مأمور ساواک که در زندان است و سه دهه روی پرونده توده کار کرده است. بازیگر نقش بازجو که بعداً می‌فهمیم روحانی هم هست یکی از جذاب‌ترین چهره‌های فیلم است و کل‌کل‌های وی با یاسر کاملاً فیلم را جلو می‌برد. هرچند کاراکتر جواد که از میانه فیلم بدون هیچ مقدمه‌ای اضافه می‌شود و سابقه‌اش برای مخاطب مبهم است در فیلم نقش اساسی دارد و در انتها می‌فهمیم که در همه جهات بر عملیات نظارت داشته است. لباس شخصی فیلمی است که در اندازه خودش ساخته شده است و اگر کارگردان در حذف برخی صحنه‌های زائد که در روند فیلم تاثیری ندارد را حذف کند هم ریتم فیلم‌اش بهتر خواهد شد و هم اینکه روایت داستان جذاب‌تر پیش خواهد رفت. 🔸شاید مهم‌ترین حرف فیلم در سکانس فینال از زبان متهم بیان شود که با پخش اعترافات کیانوری شبکه مخفی حزب توده دیگر مخفی‌تر شده و کشف آن به آسانی امکان‌پذیر نیست اتفاقی که عملاً در سال‌های اخیر هم باعث شده دیگر حرفی از توده و سازمانش شنیده نشود. ولی آیا واقعاً شبکه در ایران کاملاً متلاشی شده است؟ 🔹شنبه، ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ 📍: 💠https://eitaa.com/fekrat_net
📝 #یادداشت 🔹بسودای سکون درجهان ناآرام 📍نگاهی تحلیلی-‌انتقادی به آثار #عبدالکریم_سروش : کتاب «نهاد ناآرام جهان» 🔸« #نهاد_ناآرام_جهان»، کتاب مشهوری است که هرچند عنوانی به‌ظاهر انقلابی دارد و از قضا در سال‌های منتهی‌به انقلاب نگاشته شده، اما از نهادی آرام برخاسته؛ نهاد آرام سروش که به‌رغم تظاهرش به انقلابی‌بودن، در مدرنیته آرام گرفته است، مدرنیته‌ای که تجدد و نوبه‌نوشدن را در خیال می‌پروراند. 📍#کانال_فکرت: 💠 https://eitaa.com/fekrat_net
📝 🔹سودای سکون درجهان ناآرام 📍نگاهی تحلیلی-‌انتقادی به آثار : کتاب «نهاد ناآرام جهان» ✅ بخش اول 🔸« »، کتاب مشهوری است که هرچند عنوانی به‌ظاهر انقلابی دارد و از قضا در سال‌های منتهی‌به انقلاب نگاشته شده، اما از نهادی آرام برخاسته؛ نهاد آرام سروش که به‌رغم تظاهرش به انقلابی‌بودن، در مدرنیته آرام گرفته است، مدرنیته‌ای که تجدد و نوبه‌نوشدن را در خیال می‌پروراند. ‌ 🔸در این نوشتار قصد این است که از طریق «بازی» با‌عنوان اغوا‌کننده کتاب، روزنه‌ای به‌سوی تحلیل ساختاری متن کتاب بگشاییم. در این نوشتار، از طریق تحلیل متن، به تحلیل خواهیم رسید و تقریر از حرکت جوهری را مورد بررسی و نقد قرار خواهیم داد. البته این توضیح سلبی نیز ضروری می‌نماید که وقتی درباب روش تالیف متن، صحبت از «تحلیل زبانی» یا «تحلیل ساختاری» می‌شود، به‌هیچ‌وجه به‌معنای محدود‌کردن روش بحث به تحلیل زبانی به سبک آکسفوردی یا کمبریجی یا ساختارگرایی ابداعی لوی‌استراوس و یاکوبسن و دیگران نیست؛ بلکه درعین توجه به ساختار منطقی و زبانی متن، با نگاهی تاریخ‌محور به زمینه و زمانه تقریر و تحریر این کتاب و نیز رای خاص ملاصدرا در این باب تا حد امکان، توجه شده است. 🔸نهاد ناآرام جهان، مشتمل بر دو مقدمه، یک پیش‌گفتار، فصلی درباره ماهیت و موضوع و بسترهای حرکت، فصلی در باب براهین سه‌گانه سروش و فصلی درمورد لوازم و نتایج مابعدالطبیعی مقتبس از نظریه (مانند رابطه نفس و بدن، معاد، ربط حادث به قدیم و ثابت به متغیر و...) است، به انضمام یک نتیجه‌گیری. تمرکز اصلی متن حاضر بیشتر روی براهین سه‌گانه و رویکرد کلی تالیف این کتاب است. 🖋 نویسنده: امیر فرشباف،کارشناس‌ارشد فلسفه 📍منبع: فرهیختگان : 💠https://eitaa.com/fekrat_net
📜 #درس_گفتار 🔹#غرب_گزینی و #غرب_گریزی ایده حضرت امام (ره) نبود. 🔸کساني که قائل به #تمدن_اسلامي و حتي #فراتمدن هستند، مثل #حضرت_امام رحمه الله علیه که #انقلاب_اسلامي را معطوف به عصر ظهور مي دانند، هرگز نمي توانند قائل به غربِ خوب و بد و غرب گزيني باشند؛ به نظر من، اينکه کسانی مثلِ حضرت امام و #مقام_معظم_رهبري را در غرب گزين ها داخل کنيم، يک درک سطحي از #انديشه امام و مقام معظم رهبري است و يک تلقيِ عمیق و همه جانبه نیست. 🔸همچنین ایشان جزو غرب گريزها هم نيستند که بگويند ما بايد منزوي شويم؛ خير، ايده ايشان ايده انزوا نيست؛ ايشان پيشنهاد نمي دهند که مثلاً آباديِ آن عزيزاني را که مقلد مرحوم #ميرزا_صادق_مجتهد_تبريزي هستند بازسازي کنيد و گسترش بدهيد؛ بلکه مي گويند ما باید از بستر يک جنگ همه جانبه با تمدن غرب، تمدن جديدي را بسازيم. ممکن است حضرت امام در ادبياتشان کمتر اين طور صحبت فرموده باشند، اما مقام معظم رهبري که به صراحت، مدعي تمدن اسلامي هستند و گام هايي را که ما بايد بعد از انقلاب اسلامي براي رسيدن به تمدن اسلامي برداريم، طراحي مي کنند؛ به هيچ وجه نمي توان ايشان را جزو غرب گزين ها به حساب آورد. #کانال_فکرت : 💠 https://eitaa.com/fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #کلیپ 🔹 #غرب_گزینی و #غرب_گریزی ایده #حضرت_امام (ره) نبود. 📌#کانال_فکرت: 💠 https://eitaa.com/fekrat_net
✏️ 🔷 🔸یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های با سایر انقلاب‌ها در همان مسئله است. حکومت اسلامی به دنبال اجرای احکام الهی است. 🔸تفاوت اساسی در همه حکومت‌ها در مبنای است. در طول تاریخ 10 نوع در جوامع مختلف تحقق خارجی پیدا کرده است. یکی از این 10 نوع مردم سالاری اسلامی است که به عبارت دیگر به آن حکومت اسلامی یا می‌گوئیم. 🔸در این بین فقط حکومت اسلامی و است که داعیه مبتنی بودن احکام و قوانینش بر دستورات دینی و الهی را دارد. بقیه چنین داعیه‌ای را ندارند. 📌 : 💠 https://eitaa.com/fekrat_net
📝 🔷خلاصه تقریر در کتاب «نهاد ناآرام جهان» 📍نگاهی تحلیلی-‌انتقادی به آثار : کتاب «نهاد ناآرام جهان» 🔸دکتر عبدالکریم در فصل دوم کتاب«نهاد ناآرام جهان» که حدود25 صفحه است، صرفا به تکرار اقوال می‌پردازد؛ او با زبانی امروزی‌تر، براهین را بازنویسی می‌کند که ماحصل آنها به‌نحو اجمالی نقل می‌شود. : 💠 https://eitaa.com/fekrat_net
فکرت
📝 #یادداشت 🔹سودای سکون درجهان ناآرام 📍نگاهی تحلیلی-‌انتقادی به آثار #عبدالکریم_سروش : کتاب «نهاد
📝 🔷خلاصه تقریر در کتاب «نهاد ناآرام جهان» 📍نگاهی تحلیلی-‌انتقادی به آثار : کتاب «نهاد ناآرام جهان» ✅بخش دوم 🔸سروش در فصل دوم این کتاب که حدود25 صفحه است، صرفا به تکرار اقوال نمی‌پردازد؛ او با زبانی امروزی‌تر، براهین را بازنویسی می‌کند که ماحصل آنها به‌نحو اجمالی نقل می‌شود. 🔸برهان اول با چند پرسش آغاز می‌شود؛ اینکه آیا «حرکت صرفا صفتی است که به اجسام می‌دهیم؟» یا «شیئی است که در کنار شیء دیگر می‌نهیم؟» سروش در این برهان، پس از نفی دو فرضیه مذکور و اثبات اینکه «صفت حرکت، برخاسته از نهاد خود شیء است» و تطبیق آن بر آخرین نظریات علمی جدید، نتیجه می‌گیرد که «نهاد و جوهر شیء که علت حرکت شیء است، ناگزیر باید متحرک و ناآرام باشد و آن هم حرکتی ذاتی و از پیش خود، نه حرکتی وام‌کرده و عاریتی» و می‌نویسد «حرکت جوهری عمیقا به این معناست که جوهر و نهاد شیء ذاتا همراه و متحد با حرکت است و دگرگونی، بعدی است از ابعاد جدایی‌ناپذیر اشیاء مادی.» 🔸برهان دوم، همان برهان کلاسیک ملاصدراست که مبتنی‌بر تحلیل رابطه اعراض با جوهر و اثبات تابعیت اعراض از جوهر در تمام شئون است. برهان سوم مبتنی‌بر موضوعاتی همچون حدوث حوادث، بعد رابع بودن زمان، تقدم و تأخر و زمان‌مندی ذاتی اشیاء در بحث حرکت است. 🔸سروش می‌نویسد: «مفهوم دقیق تقدم و تأخر در هستی‌های مادی این است که زمان‌دار بودن حوادث و ترتیب وقوع آنها از خود آنها سرچشمه می‌گیرد نه از عاملی خارجی... ‌. حوادثند که ترتیب دارند و آنگاه زمان از ترتیب ذاتی آنها اتخاذ می‌شود نه اینکه حوادث برحسب زمان ترتیب می‌یابند.» 🖋 نویسنده: امیر فرشباف،کارشناس‌ارشد فلسفه 📍منبع: فرهیختگان 📌: 💠https://eitaa.com/fekrat_net
♦️ 🔹سی و هشتمین دوره از جشنواره همچون ادوار گذشته به مسئولیت خود در«ادای دِین به حافظان امنیت» عمل کرد تا نشان دهد برخلاف آنچه که برخی القاء می‌کنند، این همچنان تا حدود بسیاری در مسیر اصلی خود گام برمی‌دارد. 🔹به عنوان مثال، می‌توان به نمایش فیلم «روز صفر» در جشنواره فجر اشاره کرد که عملیات شناسایی و دستگیری «عبدالمالک ریگی» سرکرده گروهک «» را به تصویر کشید تا نشان دهد که امنیت امروز در واقع محصول سلسله جانفشانی‎‌هایی است که سربازان گمنام اما بیدار، از خود به نمایش گذاشته‌اند. 📌: 💠https://eitaa.com/fekrat_net
📝 🔷سی و هشتمین جشنواره ؛ ادای دِین به حافظان امنیت 📍رامین حسین آبادیان 🔸قریب به یک هفته است که از آغاز سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر سپری می‌شود. این جشنواره در واقع مهمترین و اصلی‌ترین جشنواره محسوب می‌شود که از سال 1361 پایه‌ریزی شد. 🔸ازجمله مهترین اهداف جشنواره فیلم فجر می‌توان به مسائلی نظیر «به تصویر کشیدن پیام‌های انقلاب اسلامی»، «ترویج فرهنگ شهادت و ایثارگری»، «احیای ارزش‌های اسلامی در جامعه»، «دفاع از آرمان‌های جامعه اسلامی»، «به تصویر کشیدن رشادت‌ها در جنگ تحمیلی برای نسل‌های بعدی» و ... اشاره کرد. 🔸امسال نیز طبق روال سنوات گذشته جشنواره فیلم فجر برای سی و هشتمین سال متوالی به امید اینکه بتواند مسئولیت تحقق حداقل بخشی از اهداف یادشده را به دوش بکشد، در تهران آغاز به کار کرد. 🔸اما جشنواره فیلم فجر تنها منحصر در فیلم‌سازیِ برگرفته از رمان‌های واقعی و نشأت‌گرفته از قصه‌پردازی‌های نویسندگان نیست، بلکه مستندهایی را نیز شامل می‌شود که در واقع بازسازی واقعیت‌هایی هستند که روزی ظهور و بروز پیدا کرده‌اند و اکنون بار دیگر در ذهن مخاطبان تداعی می‌شوند. 🔸بر همین اساس، نباید در گیرودار معطوف شدن تمرکز افکار عمومی به فیلم‌های مختلف از کنار نقش مهم، مؤثر و بسزای مستندهایی که در طول جشنواره فجر ارائه شدند، به سادگی عبور کرد. در این میان یکی از مهمترین ویژگی‌های جشنواره کنونی فیلم فجر، «ادای دِین به حافظان امنیت» بوده است که بدان می‌پردازیم. 🔸پر واضح است که جشنواره فجر می‌بایست همواره در خدمت ، ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های جامعه اسلامی بوده و حقایق ناگفته از مرحله جنگ تحمیلی را بازگو کند؛ کما اینکه در سی و هشتمین دوره از این جشنواره، با توجه به آثار نمایش‌داده شده، تا حدود زیادی موارد مذکور مورد توجه و اهتمام قرار گرفته است. 🔸به عنوان نمونه، سی و هشتمین دوره از جشنواره فیلم فجر نیز همچون ادوار گذشته به مسئولیت خود در «ادای دِین به حافظان امنیت» عمل کرد تا نشان دهد برخلاف آنچه که برخی القاء می‌کنند، این جشنواره همچنان تا حدود بسیاری در مسیر اصلی خود گام برمی‌دارد. 🔸به عنوان مثال، می‌توان به نمایش فیلم «» در جشنواره فجر اشاره کرد که عملیات شناسایی و دستگیری «» سرکرده «» را به تصویر کشید تا نشان دهد که امنیت امروز در واقع محصول سلسله جانفشانی‎‌هایی است که اما بیدار، از خود به نمایش گذاشته‌اند. کما اینکه پیشتر نیز بارها و در مناسبت‌های مختلف با تأکیداتِ مؤکد بر مقوله «امنیت و لزوم حفظ آن» صراحتا از وجود «امنیت» به عنوان یکی از بزرگترین عواید یک ملت تأکید کرده‌اند. 🔸مقام معظم رهبری همچنین تحقق هرگونه پیشرفت در کشور را مرهون برقراری امنیت دانسته‌اند. بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که فیلمی در تراز «روز صفر» توانسته است ضمن ادای دِین خود به «حافظان امنیت»، جشنواره فیلم فجر را در مسیر جامه عمل پوشاندن به بخشی از منویات مقام معظم رهبری قرار دهد. 📌: 💠https://eitaa.com/fekrat_net
♦️مداد قرمز 🔹گفتگو با مشاوره رسانه‌ای 🔹«مداد قرمز» در اولین قسمت از خود به دوگانه و پرداخت که آیا جمهوری اسلامی را باید نتیجه طبیعی و محتوم انقلاب اسلامی دانست و اگر آری، تا کجا و اگر اشتباهی در سطوح مدیریتی جمهوری اسلامی اتفاق بیفتد، اگر فاسد باشد یا سیاستی ناکارآمد، باید ریشه آن‌ها را تا انقلاب اسلامی پیش ببریم یا آن که نه باید جمهوری اسلامی را نتیجه برآِیند نیروهای تاریخی‌ بدانیم که در لحظه فعال بودند اما از آن به بعد مسیر تاریخی خاص خودشان را پیموده‌اند که حاصل تصمیمات آن‌ها در مواجهه با پدیده‌های جدید بوده است، تصمیماتی که نه گریزناپذیر بوده‌اند و نه لزوما ریشه در انقلاب اسلامی داشته‌اند و یا شاید باید اساسا از این دوگانه فراتر برویم و دیگری به مسائل نگاه کنیم. 📌: 💠https://eitaa.com/fekrat_net
برنامه مداد قرمز گفتگو با محمد قوچانی.aac
18.22M
♦️مداد قرمز 🔹گفتگو با مشاوره رسانه‌ای 🔹«مداد قرمز» در اولین قسمت از خود به دوگانه و پرداخت که آیا جمهوری اسلامی را باید نتیجه طبیعی و محتوم انقلاب اسلامی دانست و اگر آری، تا کجا و اگر اشتباهی در سطوح مدیریتی جمهوری اسلامی اتفاق بیفتد، اگر فاسد باشد یا سیاستی ناکارآمد، باید ریشه آن‌ها را تا انقلاب اسلامی پیش ببریم یا آن که نه باید جمهوری اسلامی را نتیجه برآِیند نیروهای تاریخی‌ بدانیم که در لحظه فعال بودند اما از آن به بعد مسیر تاریخی خاص خودشان را پیموده‌اند که حاصل تصمیمات آن‌ها در مواجهه با پدیده‌های جدید بوده است، تصمیماتی که نه گریزناپذیر بوده‌اند و نه لزوما ریشه در انقلاب اسلامی داشته‌اند و یا شاید باید اساسا از این دوگانه فراتر برویم و دیگری به مسائل نگاه کنیم. 📌: 💠https://eitaa.com/fekrat_net
📝 🔷«جهان» یا «هستی»؟ 🔸نگاهی تحلیلی-‌انتقادی به آثار : 📚کتاب «» 🔸دکتر عبدالکریم سروش به وجود و وحدت و اشتداد آن توجه دارد و در مواردی از این مفاهیم استفاده هم می‌کند و خیزهایی هم به‌سوی معنای جامع برمی‌دارد؛ اما مشکل کار او این است که نمی‌تواند اینها را در یک وحدت تالیفی و در یک نظام معنایی و مابعدالطبیعی منسجم ملاحظه کند، بلکه با رویکردی گزینشی و محدود -اگر نخواهیم بگوییم تنگ‌نظرانه- با مبحث حرکت جوهری و مابعدالطبیعه -به‌طور کلی- مواجه و نتایجی را -احتمالا ناخودآگاه و ناخواسته- به‌ بار می‌آورد که از حکمت متعالیه بسیار دور است. ‌ 📌: 💠 https://eitaa.com/fekrat_net