eitaa logo
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
3.7هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
60 ویدیو
49 فایل
─━━━━━━ا﷽ا━━━━━━─ ⭕️موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت) 💢با مدیریت حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فلاح شیروانی 📍قم، میدان سپاه، بلوار شهید اخلاقی، پلاک۱۲ 📩درگاه ارتباطی و تبادل: @Admin_fotovat 🔺نشر مطالب همراه با آدرس
مشاهده در ایتا
دانلود
بلندای حوزه قبل و بعد از قیام امام.mp3
3.05M
🔲 #تبیین_راه #استاد_فلاح ▫️ #مقوله_رهبری 🎧 #صوت #گزیده —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🔰 🔺بلندای حوزه پیش از قیام امام خمینی (ره) ➖مرجعیت دینی ➖پاسخ به سؤالات مربوط به احکام دین ➖دریافت وجوهات ➖رسیدگی به برخی فقرا و دسته ای خدمات اجتماعی ➖تبلیغ دینی ➖و... 🔺بلندای حوزه پس از قیام امام خمینی (ره) ➖رهبری دینی ➖تشخیص سمت و سوهای واجب اجتماعی ➖هدایت جامعه به سوی آن مقاصد(ایجاد قبلۀ اجتماعی) ➖درگیری با موانع پی در پی مسیر ➖و... —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
بیانات اخلاقی-استاد فلاح شیروانی.mp3
884.6K
🎧 بیانات اخلاقی، استاد فلاح شیروانی —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9
💠 ، 🔺حدیث آزاداندیشی 🌸امام علی(علیه السلام) 🔸منِ اسْتَقْبَلَ وُجُوهَ الْآرَاءِ عَرَفَ مَوَاقِعَ الْخَطَاءِ 🔹آن کسی که به پیشواز گونه های متنوع اندیشه برود، زمینه های خطار را خواهد شناخت. —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
مقدماتی برای ورود به فلسه-نسبت فلسفه با دین1.mp3
4.01M
🔲 #مقدمات_ورود_به_فلسفه #استاد_امینی_نژاد ◻️نسبت فلسفه با دین ▫️نگاه دین به روش فلسلفی 🎧 #صوت #گزیده —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
0️⃣1️⃣ خلاصه ای از مقدمات تدریس کتاب بدایة الحکمة استاد امینی نژاد 🔺نسبت فلسفه با دین 1️⃣نگاه دین به روش فلسفی 2️⃣نگاه دین به محتویاتی که در فلسفه هست، چگونه است و تقارب این ها به چه شکل است. 3️⃣تعامل فلسفه و دین است. آیا این ها تعاملی می توانند با همدیگر داشته باشند؟ تعامل فلسفه با دین، قبل از اثبات دین چگونه است؟ بعد از اثبات دین چگونه است؟ 4️⃣فلسفه از منظر روایات و اهل بیت معصومین علیهم السلام است. 🔸ما اگر بخواهیم نگاه آموزه های دینی را به فلسفه از منظر روشی مورد مطالعه و بررسی قرار بدهیم، حداقل از چهار زاویه می توانیم نگاه بکنیم. ➖منظر اول: فلسفه ی اسلامی به لحاظ مبانی معرفت شناختی، هماهنگی کاملی با مبانی معرفت شناختی اسلام و دین دارد. ▫️مثلا واقع گرایی و رئالیسمی که در فلسفه ی ما مطرح است، در هماهنگی بسیار جدی با مبانی معرفت شناختی دین است. ➖منظر ثانی: تأیید روش عقلانی آزاد از سوی دین. ▫️در فلسفه ای که الآن میان مسلمان ها هست، مهم ترین روش پیش برد مسائل، استفاده از تعقل آزاد و تفکر آزاد است. ▪️مراد از تفکر آزاد بهره گیری از مرحله ای از قوه ی درونی انسان، بدون اعمال نفوذ گزاره های دینی است، یعنی فرض کنید که ما الان بخواهیم آزادانه درباره ی معاد فکر کنیم. اصلا کاری نداشته باشیم که دین در ارتباط با معاد چه می گوید. در فلسفه ی اسلامی هم این روش عمده به کار رفته است. ⚠️اساسا دین نمی تواند نظر منفی نسبت به تفکر و تعقل آزاد داشته باشد. چون تعقل و تفکر آزاد، راجع به خود دین مطالعه می کند. ▫️گزاره های دینی، انسان را مخاطب قرار می دهد و می گوید: زمانی که فکر بکنید به من خواهید رسید و من حرف حق را می زنم. آن تفکر و تعقلی که مخاطب دین هست در این دست گزاره ها، چه نوع تعقلی است؟ آیا دین می تواند برای آن حد و مرز تعیین بکند؟ مثلا بگوید تا زمانی اجازه دارید تفکر بکنید که به دین برسید! اصلا دین نمی تواند چنین حرفی را بزند. 👈روش اصلی و بنیادین در فلسفه این است و دین نمی تواند نسبت به آن نگاه منفی داشته باشد. ▪️افزون بر این ما گزاره هایی از فضاهای دینی داریم که این روش را تأیید می کند. اصلا افتخار دین این است که اگر شما تفکر آزاد کردید حتما به مدعیات من می رسید. ▫️شما نگاه کنید، بحث تعارض علم و دین چه زمانی مطرح می شود؟ زمانی که علم برای خودش ارزش فی نفسه داشته باشد. تعارض عقل و دین جه زمانی مطرح می شود؟ زمانی که عقل به حسب خودش حجیت ذاتی داشته باشد. وقتی که حجیت ذاتی داشت، آنوقت است که مثلا می گوییم با این گزاره ی دینی هماهنگ است یا با این گزاره ی دینی هماهنگ نیست یا در تعارض قطعی است یا در تعارض نسبی است. این وقتی میسور است که شما تعقل آزاد و عقل آزاد را پذیرفته باشید. ▪️در فضای اندیشمندان اسلامی و در فضای متکلمین همه این معنا را پذیرفته اند. لذا جاهایی که گزاره های دینی با عقل صریح مخالف است، گزاره های دینی را تأویل می بریم، به گونه ای معنا می کنیم که با گزاره های عقل سلیم منافات نداشته باشد. تمام این ها معنایش این است که تفکر آزاد که روش اصلی فلسفی است، از سوی دین مورد تأیید است. ▫️معنا ندارد که دین تفکر آزاد را نفی یا محدود کند، چون تازه می خواهد راجع به اصل دین قضاوت کند. ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🎤مصاحبه با حجت الاسلام و المسلمین استاد امینی نژاد 🔰موضوع مصاحبه: امتداد حکمت 🔺دین و امتداد فلسفه ­ی اسلامی 🔸ما به دلیل وجود منابع زیرزمینی عظیم مثل نفت، بسیار تنبل شده ایم و این تنبلی باعث شده که ما رکودهای فراوانی در عرصه­ های مختلف زندگی خودمان داشته باشیم. ⚠️وجود دین در کنار فلسفه ­ی اسلامی مثل ذخایر نفتی می ­ماند که ما را تنبل کرده. 🔹دنیای غرب به دلیل اینکه دین را کنار گذاشتند، چاره­ ای جز اینکه استنباط بکنند و استنطاق بکنند و استخراج بکنند تمام شئون عرصه­ های زندگی انسان را از همان اندیشه­ های بنیادین فلسفی، وجود نداشت و لذا فلسفه مجبور بود خودش را در ساحت­ های متعدد پیاده بکند و تقاضاهای موجود هم به حدی وسیع بود که فیلسوفان و فلسفه ­ها خودشان را در آن ساحت ­ها عرضه می ­کردند. 🔸اما در دنیای اسلام به دلیل وجود دین، یک وضعیت ویژه به وجود آمده یعنی ما از سرمایه خوردیم، از این سرمایه استفاده کردن، در عین اینکه یک سرمایه برای ما هست، آفت­ هایی را هم برای ما ایجاد کرده که ما باید به آن توجه بکنیم. 🔺امتدادهای فلسفی تمدن غرب ⚠️در کنار دین، ما تمدن غرب را هم داریم. یعنی وجود تمدن غرب در کنار ما باعث شده احساس نیاز چندانی نمی­کنیم که اندیشه­های بنیادین فلسفی ما خودش را در عرصه ­های متعدد حاضر کند، کأنّه سیری کاذب حاصل می­شود. 👈من تقاضایم این است در ارتباط بین فلسفه و فقه و اینکه این ها چطور باید با هم تعامل داشته باشند و چه خدماتی فلسفه به فقه می ­تواند بکند، چه خدماتی فقه می ­تواند به فلسفه بکند، بحث های بسیار مبسوطی است که در نهایت ما به امتدادهای بسیار راقی فلسفه­ ی اسلامی در همه­ ی عرصه­ ها برسیم. 🔹از یک جهت این موجب شده که امتدادهای ما ضعیف بشود و من فکر می­کنم اگر درست این ها روبروی همدیگر گذاشته بشود، مسئله­ ی امتدادها می­ تواند یک جهش بسیار وسیعی داشته باشد که هم خدمت عظیمی به فلسفه است و هم خدمت عظیمی به فقه است و به مبسوط شدن فقه بسیار کمک می­ کند و به جا پیدا کردن مسائل فقه بسیار کمک می ­کند و در نهایت این خدمات به جامعه و به همه ­ی عرصه­ های حیات بشری خواهد رسید. 🔸هم این را باید فکر کنیم و هم نحوه­ی تعامل تمدن اسلامی با تمدن غرب را در این ساحت باید توجه بکنیم یعنی باید مواظب باشیم این بی ­اشتهایی که به خاطر سیری کاذب در کنار تمدن غرب بودن برای ما ایجاد شده، این را باید چکار بکنیم در این میدان و چه طور ما از این تهدیدی که تمدن غرب از این منظر برای ما دارد، این را تبدیل به فرصت بکنیم. 🔹این یک فرصت هم برای ما می­تواند باشد، می ­توانیم با مطالعه­ ی کیفیت امتدادیابی فلسفه­ ی غرب در مجموعه امتدادهایی که در عرصه ­های متعدد پیدا کرده، نکته­ های خوب را دریابیم و اشتباهاتی را که در آن ساحت پیدا شده، کشف بکنیم و فضاها جدی­ تر بشود. ❇️این بحث واقعاً جای دقت و توجه دارد، خصوصاً نحوه­ی تعامل فلسفه­ ی اسلامی با فقه برای شکل دادن به امتدادها، بسیار جدی و اساسی است. ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
💢عمق ادعیه اهل بیت علیهم السلام 🔸تمام اين مسائلى که عرفا در طول کتاب هاى طولانى خودشان يا خودشان مى‏ گويند در چند کلمه مناجات شعبانيه هست، بلکه عرفاى اسلام از همين ادعيه و از همين دعاهايى که در اسلام وارد شده است از اين ها استفاده کرده‏اند. 🔹و عرفان اسلام فرق دارد با عرفان هند و جاهاى ديگر. 🔸اين دعاهاست که به تعبير بعض از مشايخ ما مى ‏فرمودند که «قرآن، قرآن نازل است، آمده است به طرف پايين و دعا از پايين به بالا مى‏ رود، اين قرآن صاعد است.» 🔹معنويات در اين ادعيه -آنى که انسان را مى ‏خواهد آدم کند، آنى که اين افرادى که اگر سر خود باشند از همه حيوانات درنده‏ تر هستند- اين ادعيه با يک زبان خاصى که در دعاها هست اين ها اين انسان را دستش را مى‏ گيرد و مى‏بردش به بالا، آن بالايى که من و شما نمى ‏توانيم بفهميم، اهلش هستند. 📚صحيفه امام ج‏13 / 32 —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
💢حجاب بودن علم بدون تزکیه 🌸دخترم! سرگرمى به علوم حتى عرفان و توحيد اگر براى انباشتن اصطلاحات است -که هست- و براى خود اين علوم است، سالک را به مقصد نزديک نمى‏کند که دور مى ‏کند العلم هو الحجاب الاکبر؛ 🔸و اگر حق‏جويى و عشق به او انگيزه است که بسيار نادر است، چراغ راه است و نور هدايت الْعِلْمُ نُورٌ يَقْذِفُهُ اللَّهُ فى‏ قَلْبِ مَنْ يَشاءُ و براى رسيدن به گوشه‏ اى از آن تهذيب و تطهير و تزکيه لازم است، ❇️تهذيب نفس و تطهير قلب از غير او، ▫️چه رسد به تهذيب از اخلاق ذميمه که رهيدن از آن بسيار مجاهده مى‏ خواهد، ▪️و چه رسد به‏ تهذيب عمل از آنچه خلاف رضاى او- جلّ و علا- است، ▫️و مواظبت به اعمال صالحه از قبيل واجبات که در رأس است ▪️و مستحبات به قدر ميسور و به قدرى که انسان را به عُجب و خودخواهى دچار نکند. 📚صحيفه امام ج‏18 / 445 —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🔶همزمان با هفته پژوهش، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری نور از تاریخ 25 لغایت 28 آذر‌ماه 1398 در ساختمان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)، برگزار می‌شود. 🔴در این نمایشگاه که به مناسبت سی‌امین سالگرد تأسیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) برگزار خواهد شد، بازدیدکنندگان با حضور در میزهای تعبیه‌شده، علاوه بر آشنایی با دستاوردها و افتخارات نور، با چرخه تولید محصولات نیز آشنا می‌شوند. 🔵لازم به ذکر است، در این نمایشگاه جهت اکرام بازدیدکنندگان و به پاس 30 سال همراهی کاربران با محصولات نور، بن‌ تخفیف 70 درصدی برای خرید نرم‌افزارهای نور و بن تخفیف 90 درصدی برای خرید نرم‌افزارهای پرتابل، ارائه می‌شود. 🌾
🔴 هفته چهارم سلسله نشست های اندیشه ورزی ورثه الانبیاء با موضوع *«الگوی نقش آفرینی طلاب در دولت سازی اسلامی»* 🕗 پنجشنبه مورخ ۱۳۹۸/۰۹/۲۸ ساعت ۸ الی ۱۵ با حضور حجج الاسلام جعفری،امینی نژاد و علی محمدی برگزار می گردد. مکان:بولوار شهید صدوقی، خیابان شهید مفتح، بین کوچه 6و8، پلاک 130 توجه: بعد از نماز ان شاءالله برای گعده و صرف ناهار خدمت دوستان هستیم. ساعت 🌐 کانال بله: https://ble.im/Warathah 🌐کانال ایتا: https://eitaa.com/Warathah 🌐صفحه اینستاگرام: https://www.instagram.cm/mwarathah —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
بیانات اخلاقی-استاد فلاح شیروانی17.mp3
1.14M
🎧 بیانات اخلاقی، استاد فلاح شیروانی —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9
💠 ، 🔺حدیث آزاداندیشی 🌸قال جواد الائمه (علیه السلام): ▫️منْ‏ أَصْغَى‏ إِلَى‏ نَاطِقٍ‏ فَقَدْ عَبَدَهُ‏ ▪️فإِنْ كَانَ النَّاطِقُ يُؤَدِّي عَنِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَقَدْ عَبَدَ اللَّهَ ▫️و إِنْ كَانَ النَّاطِقُ يُؤَدِّي عَنِ الشَّيْطَانِ فَقَدْ عَبَدَ الشَّيْطَان‏ 🔸آن که به سخن گوینده ای گوش فرا دهد او را بندگی کرده است. 🔹آگر گوینده از خدای عزیز و جلیل چیزی را بیان می کند او خدا را بندگی کرده است. 🔸اگر گوینده از شیطان چیزی را بیان می کند او شیطان را بندگی کرده است. —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🎤 مصاحبه مجله رهنامه پژوهش با استاد یزدانپناه 9️⃣ 🔰موضوع مصاحبه: رابطه فلسفه و دین ❇️برای اسلامی شدن فلسفه چه باید کرد؟ 🔺باید فهم منضبط و علم اصولِ مربوط به معارف داشت. 🔸اصول فقه متعارف و به ویژه بحث ظهورگیری آن بسیار مفید است؛ 🔹دو قسم تاویل وجود دارد؛ تأویل طولی و تأویل عرضی. این دو نوع تأویل به بحث های هستی شناسانه ای مربوط است که ما در پی آنیم و نباید همه الفاظ شریعت در این وادی، همچون عرش، کرسی، ید و سماء را مجاز کنیم، بلکه باید در جای خود درباره آنها بحث شود. 🔸به باور من اگر کار منضبط دیگری در متون دینی انجام شود، تمام آنچه در متون دینی موجود است، به طور جدی به هم گره می خورد؛ فلسفه به تدریج بسیاری از مسائلی را که در شریعت آمده است، سامان داده و فهم عقلانی از آن ها ارائه می کند. ☑️برای حل تعارض ها نیز راه های بسیاری وجود دارد. ◻️تعارض را باید به ▫️تعارض صریح، ▫️تعارض به لوازم و ▫️تعارض به مبانی تقسیم کرد. فیلسوف مسلمان، خود را با تمام این ها درگیر می کند. ▪️اگر سرانجام تعارضی پیش آید، فیلسوف مسلمان غالباً به نفع دین کنار می رود؛ به این معنا که راه فلسفی دیگری باز می کند؛ ▪️اما در برخی موارد فیلسوف مسلمان هر چه تلاش می کند، باز می بیند متن دینی آن گویایی را ندارد. در این گونه موارد او می کوشد نظر خودش را نگه دارد و متن دینی را تأویل کند. ▪️در مواردی نیز متن دینی واضح است؛ 🔳پس فیلسوف مسلمان یا خودش تعارض را حل می کند و یا فیلسوف بعدی آن را حل می کند. از این رو، اعتقاد این است که به تدریج سیر فلسفه اسلامی در اسلام قوی تر شد. ⚠️البته در مواردی که متن دینی وضوح ندارد، کار فیلسوفان مانند کار فقیهان می شود. مثلاً فقیه در مسائلی که روایات زیادی دارد، کرّ و فرّ بسیاری دارد؛ اما در مواردی که روایت، واضح نیست، در نهایت می گوید علمش را به اهلش رد می کنیم؛ یعنی ائمه می فهمند. تعبیری وجود دارد که می گوید هر روایتی را رد نکنید و به اهلش ارجاع دهید تا آن را حل کنند. 🔸متن دینی نیز قرار نیست همه اش در مرحله وضوح باشد؛ مثلاً در مورد بداء بیست ویژگی مطرح شده است؛ ولی گاهی نیز مطلبی گفته می شود؛ اما ویژگی های آن نمی آید. در این موارد است که به مشکل برمی خوریم؛ برای مثال درباره اینکه حضرت آدم پیش از اینجا کجا بود که هبوط کرد، متون دینی چندان وضوح ندارد. گاهی نیز روایت ها با هم تعارض دارند و هرگز با هم جمع نمی شوند. 🔺البته تلاش دیگری که باید بکنیم و بسیار مهم است، این است که فهمی فیلسوفانه از متون دینی و فهمی منضبط و در عین حال گسترده ایجاد کنیم. 🔸اگر تمام ادعاها فراهم آید، می تواند فیلسوف مسلمان را در تحلیل ها، استدلال ها، فهم فضاها و رفتن به فضاهای جدید بسیار کمک کند؛ از این رو معنایی که به آن استناد می کنند و می گویند امتناع در تفکر لازم می آید، به باور من برعکس است. _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🎤 مصاحبه مجله رهنامه پژوهش با استاد یزدانپناه 1️⃣0️⃣ 🔰موضوع مصاحبه: رابطه فلسفه و دین ❇️بحث معرفت نفس در فلسفه اسلامی بسیار کم رنگ است؛ در حالی که متون دینی بیشتر به معرفت نفس فراخوانده اند؛ پس اگر فلسفه اسلامی از دین متأثر بود، باید بیشتر به معرفت نفس می پرداخت؟ 🔺نباید در معارف دین مجامله کنیم. در متون دینی مسائل بسیاری مطرح شده است؛ ولی فیلسوف مدعی نیست که عهده دار همه این مسائل و بحث احکام شریعت است. 👈ادعای فیلسوف این است که در فضای معارف دین تلاش می کند؛ به تعبیر دیگر فیلسوف مسلمان در کار خود به بخشی از متون دینی نظر دارد. ➖سخن فقیه نیز همین است. ➖بخشی از متون دینی هم مباحث سیر و سلوک است که عرفان عملی بدان می پردازد. ➖یک بخش هم مباحث حالات روحی انسان و معامله های احساسی است که با خدا دارد. در شریعت، بحث های احساس، اطمینان قلب و… آمده است که باید به آن بپردازیم و آن را تحلیل کنیم. ✔️فلسفه ای که اکنون محل بحث ما است، معارف دین را مد نظر دارد. ⚠️مجامله نکنیم و نگوییم این گونه معارف وجود ندارد. اگر وجود دارد، باید کسی عهده دار آن باشد. عالِم دینی ما از راه فلسفه اسلامی و عرفان نظری عهده دار این مسئله است. 🔸اتفاقاً عرفان عملی تا حدودی مباحث مربوط به معرفت نفس را با چنین زاویه دیدی عهده دار شده است. دین هم بدان تشویق کرده است؛ اما این گونه نیست که فقط به این مسئله تشویق کند. 🔹امیرالمؤمنین می فرماید صفت، زائد بر ذات نیست و دلیل آن را هم می آورد؛ یعنی بدان استدلال می کند. پس این گونه نیست که دین فقط به احساسات و حالت های ارتباط با خدا دعوت کرده باشد؛ 🔸تمام مسئله دین، در احساس منحصر نمی شود، بلکه معرفت هم جدی است؛ دین با گزاره های معرفتی ما را به احساس دعوت می کند و سپس ما را به تجربه عملی مثل نماز، روزه و... می کشاند؛ 🔹البته احساس نیز در دین وجود دارد و بازکردن این باب اشکالی ندارد و من نیز قبول دارم؛ گرچه معتقدم بخشی از آن را عرفان عملی بر عهده گرفته است. _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تبیین راه-جلسه دوم2.mp3
3.34M
🔲 #تبیین_راه #استاد_فلاح ▫️ #نسبت_دروس_حوزه_با_انقلاب_اسلامی 🎧 #صوت #جلسه_دوم #گزیده 🗓 تاریخ جلسه: 1397/09/14 —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac