فقه حکومتی-استاد موسوی-ج3-980907-LQ.mp3
24.07M
🎧 #فقه_حکومتی
🔘 #استاد_موسوی
📝جلسه سوم
🗓 تاریخ جلسه: #07_09_98
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فقه حکومتی-استاد موسوی-ج4-980914-LQ.mp3
21.38M
🎧 #فقه_حکومتی
🔘 #استاد_موسوی
📝جلسه چهارم
🗓 تاریخ جلسه: #14_09_98
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فقه حکومتی-استاد موسوی-ج5-980921-LQ.mp3
24.07M
🎧 #فقه_حکومتی
🔘 #استاد_موسوی
📝جلسه پنجم
🗓 تاریخ جلسه: #21_09_98
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فقه حکومتی-استاد موسوی-ج6-980928-LQ.mp3
22.64M
🎧 #فقه_حکومتی
🔘 #استاد_موسوی
📝جلسه ششم
🗓 تاریخ جلسه: #28_09_98
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فقه حکومتی-استاد موسوی-ج7-981005-LQ.mp3
22.08M
🎧 #فقه_حکومتی
🔘 #استاد_موسوی
📝جلسه هفتم
🗓 تاریخ جلسه: #05_10_98
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فقه حکومتی-استاد موسوی-ج8-981026-LQ.mp3
8.27M
🎧 #فقه_حکومتی
🔘 #استاد_موسوی
📝جلسه هشتم
🗓 تاریخ جلسه: #26_10_98
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فقه حکومتی-استاد موسوی-ج9-981103-LQ.mp3
21.36M
🎧 #فقه_حکومتی
🔘 #استاد_موسوی
📝جلسه نهم
🗓 تاریخ جلسه: #03_11_98
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فقه حکومتی-استاد موسوی-ج10-981117-LQ.mp3
20.39M
🎧 #فقه_حکومتی
🔘 #استاد_موسوی
📝جلسه دهم
🗓 تاریخ جلسه: #17_11_98
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فقه حکومتی-استاد موسوی-ج11-981124-LQ.mp3
17.69M
🎧 #فقه_حکومتی
🔘 #استاد_موسوی
📝جلسه یازدهم
🗓 تاریخ جلسه: #24_11_98
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔘 کلاس #فقه_حکومتی با ارائه جناب حجت الاسلام و المسلمین #سید_علی_موسوی از ابتدای سال تحصیلی فعلی (99-98) شروع شد و هفته ای یک جلسه به عنوان یکی از دروس #مرکز_هدایت_علمی_تربیتی مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی ارائه شده است.
تا انتهای بهمن 98 تعداد 11 جلسه از این موضوع برگزار شده است که فایل های صوتی آن تقدیم گردیده است.
🔹 در این جلسات متن عربی بحث #ولایت_فقیه حضرت #امام_خمینی ره که در کتاب البیع آورده شده است، تدریس می شده است.
🔹 ان شاء الله با دفع بیماری کرونا و شروع کلاس ها در سال 99 ادامه این جلسات برگزار خواهد شد. (پنج شنبه ها ساعت 7:30 الی 9 صبح)
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
✅ #کلام_استاد
🔻 #استاد_يزدانپناه
☑️ ریشه داری عرفان اسلامی در کتاب و سنت / بخش 1️⃣
🔘عرفان اسلامی بسان جریان فرهنگی پرتوان، با مشایخ برجسته و بی نظیر، و انبوهی از آموزههای عرفان همچون عشق، کشف، معرفت، فنا، لقا، وحدت شخصیه در پردازش نخستینش و مقامات و منازل پرشمار، در سدهی سوم هجری بیش از پیش ظهور کرد.
این جنبس معنوی، ریشه در سدههای پیشین داشت. ما در سدهی نخست هجری، افزون بر رسول اکرم صلی الله علیه و اله و سلم و اهل بیت علیهم السلام که پیشوای حقیقی عارفان در همه اعصارند – با شخصیتهای عرفانی همچون سلمان فارسی، اویس قرنی، کمیل نخعی، رشید هجری و جابر جعفی روبروییم که به گفته علامه طباطبایی در پایان فصل نخست رسالة الولایه، اصحاب سرّ اهل بیت علیهم السلام به شمار میآیند. وجود چنین شخصیتهایی گواه آن است که این جنبش معنوی به برکت اهل بیت علیهم السلام از همان سدهی نخست شکل گرفته است.
🔘عرفان اسلامی در سدهی دوم، با به صحنه آمدن شخصیتهایی چون ابوحمزهی ثمالی، جابر حیان، شفیق بلخی، فضیل عیاض، معروف کرخی و رابعه عدویه به صورت جریان فرهنگی مستقلی در برابر دیگر جریانهای فرهنگی آن دوران بروز کرد و در سدهی سوم رشد فزایندهای یافت. این رشد فزاینده، از حیث آموزهها و حقایق و معارف در سدهی سوم، پژوهشگران غربی تاریخ عرفان اسلامی را بر آن داشت که به ریشهها و خاستگاههای عرفان اسلامی بیاندیشند و در این امر تأمل کنند که آیا تصوف اسلامی از منابع بیگانه تغذیه کرده است یا در اسلام ریشه دارد؟ و این همه گستردگی و ژرفا از کجا نشئت گرفته است؟
🔘شرق شناسان، از اوایل سدهی نوزدهم میلادی دربارهی خاستگاه عرفان اسلامی به پژوهش پرداختند، در این پژوهشهای نخستین، خاستگاه عرفان اسلامی را بیشتر در عرفانهای هندی، مسیحی، گنوسی و نوافلاطونی جستجو میکردند؛ ولی با پژوهشهای دامنه دار به اثبات رسید که خاستگاه اصیل عرفان اسلامی، اسلام و قرآن است. از سوی دیگر، پژوهشگران مسلمانی همچون شهید مطهری، عبدالرحمن بدوی، جلال الدین همایی و زرین کوب نیز خاستگاه عرفان اسلامی را کتاب و سنت دانسته اند.
🔘با این حال، این واقعیت تاریخی را نیز باید در نظر داشت که عارفان مسلمان در طول سدههای بعدی بر اثر آشنایی با نحلههای گوناگون فکری (اعم از اسلامی و غیر اسلامی) و با جذب عناصری از آن نحلهها که با ساختار معرفتی و بینشی آنان سازگار بود، بر غنای سنت خود افزودند؛ به ویژه از زبان فنی و دقیقتر و شایستهتری در تبیین آموزههای عرفانی سود جستند. این تأثیر پذیری که در جنبههای دیگر فرهنگ اسلامی نیز در سدههای نخست پیدایش آن رخ داده است؛ نشانهای از غنای سنت عرفانی است که توانست در برابر فرهنگهای بیگانه، به طور فعال به گزینش عناصر مطلوب و طرد عناصر نامطلوب فرهنگی دست زند و با بهره مندی از آنها، بر بالندگی خود بیافزاید. چنین امری، در اصالت فرهنگی عرفان اسلامی ریشه دارد که به مدد شریعت و شهود توانسته است از پایگاه مستقل سنت روحی و معنوی و فکری خود، به نقد موشکافانه و گزینش و طرد آگاهانهی آموزهها بپردازد.
📖منبع: نشریه حکمت عرفانی، بهار 1391، شماره 3
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac