eitaa logo
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
3.8هزار دنبال‌کننده
976 عکس
55 ویدیو
48 فایل
─━━━━━━ا﷽ا━━━━━━─ ⭕️موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت) 💢با مدیریت حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فلاح شیروانی 📍قم، میدان سپاه، بلوار شهید اخلاقی، پلاک۱۲ 📩درگاه ارتباطی و تبادل: @Admin_fotovat 🔺نشر مطالب همراه با آدرس
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 
به نقل ازحضرت می فرمودند: همان‌گونه که ما برای اجتهاد در احکام شرعی، نیاز به خواندن فقه و اصول با همین روال معمول حوزوی داریم، برای اجتهاد در باب معارف هم به کتابهای بوعلی، فارابی، شیخ اشراق و بهتر از همه ملاصدرا و ابن عربی احتیاج داریم که واقعاً هم مسائل را حل می‌کنند. بدون اغراق، گاهی در جلساتی از بحث فصوص، باید ۳۰۰ روایت در کنار هم چیده می‌شد تا می‌توانستیم یک نتیجه‌گیری کنیم... @fvtt_ir
هدایت شده از 
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
۲ موضوع: نعمت هماهنگی عقل و دل و دین منبع: اسفار/دور ۲/جلد ۱/ جلسه ۳۲ eitaa.com/fvtt_ir
هدایت شده از 
#پیشنهاد_کتاب در فرازی از کتاب چنین آمده است👇 📎امام حسن عسکری علیه السلام درنامه ای به شیعیان میفرمایند: «نیت و عزم ما همچنان مستحکم است، مادلمان به خوش نیتی وخوش فکری شما آرام است». 🔶 این همان ارتباط مستحکم تشکیلاتی است میان امام و شیعیان .... @fvtt_ir
هدایت شده از 
✅ تنها متخصص فلسفه شرق در عالم در اينكه ايشان فلسفه شرق در تمام عالم بوده اند بين دوست و دشمن خلافى نيست. گويند: آمريكا قبل از سى سال، ايشان را بهتر از آنچه ايرانيان شناختند شناخت؛ و براى آنكه علّامه را به عنوان لزوم تدريس فلسفه شرق در آمريكا بدانجا برد، به شاه طاغوتى ايران (محمّد رضا) متوسّل شد، و شاه ايران از حضرت آيت الله العظمى بروجردى رضوان الله عليه اين مهمّ را خواستار شد، و آيت الله بروجردى هم پيغام شاه را بحضرت علّامه رسانيدند؛ ولى علّامه قبول نكردند. 📚مهر تابان، ص ۴۶ @fvtt_ir
هدایت شده از 
هوالعزیز ✅پرهیز از تکذیب بی دلیل معارف عرفانی پيش عقل سليم همان طور كه تصديق بی تصور از اغلاط و قبايح اخلاقيه به شمار می آيد، تكذيب بی تصور نيز همين طور، بلكه حالش بدتر و قبحش افزون است. اگر خداى تبارك و تعالى از ما سؤال كند كه شما كه مثلا معنى «وحدت وجود» را به حسب مسلك حكما نمی دانستيد و از عالم آن علم و صاحب آن فن اخذ نكرديد و تعلم آن علم و مقدمات آن را نكرديد، براى چه كور كورانه آنها را تكفير و توهين كرديد، ما در محضر مقدس حق چه جوابى داريم بدهيم جز آنكه سر خجلت به زير افكنيم. و البته اين عذر پذيرفته نيست كه «من پيش خود چنين گمان كردم.» هر علمى مبادى و مقدماتى دارد كه بدون علم به مقدمات، فهم نتيجه ميسور نيست، خصوصا مثل چنين مسئله دقيقه كه پس از عمرها زحمت باز فهم اصل حقيقت و مغزاى آن بحقيقت معلوم نشود. چيزى را كه چندين هزار سال است حكما و فلاسفه در آن بحث كردند و موشكافى نمودند، تو می خواهى با مطالعه يك كتاب يا شعر مثنوى مثلا با عقل ناقص خود ادراك آن كنى! البته نخواهى از آن چيزى ادراك كرد- رحم اللّه امرأ عرف قدره و لم يتعدّ طوره. بیانات در شرح چهل حديث/ ص ۳۹۰ 📌 eitaa.com/fvtt_ir
هدایت شده از 
مرحله اول.pdf
971.7K
🔴 برگزیده ای از متن پیاده شده جلسات درسی استاد 🔵موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 📌 eitaa.com/fvtt_ir
هدایت شده از 
مرحله دوم.pdf
455.3K
🔴 برگزیده ای از متن پیاده شده جلسات درسی استاد 🔵موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 📌 eitaa.com/fvtt_ir
هدایت شده از 
مرحله سوم.pdf
482K
🔴 برگزیده ای از متن پیاده شده جلسات درسی استاد 🔵موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 📌 eitaa.com/fvtt_ir
هدایت شده از 
مرحله چهارم.pdf
1.33M
🔴 برگزیده ای از متن پیاده شده جلسات درسی استاد 🔵موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 📌 eitaa.com/fvtt_ir
هدایت شده از 
مرحله ششم.pdf
1.14M
🔴 برگزیده ای از متن پیاده شده جلسات درسی استاد 🔵موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 📌 eitaa.com/fvtt_ir
هدایت شده از 
🔷 معنی زلف و خال در اشعار حافظ : زلف و خط و خالِ لب و... كه در شعر حافظ آمده، در واقع كشف و شهودات حافظ است كه به صورت تشبيهی و تمثيلی و استعاره ای درآمده. مثلا در اشعار حافظ وحدتِ حق تعالي به خال و كثرت به زلف تشبيه شده است. 📚 شرح نمط نهم اشارات | ١٤ مهر ٩٥ @fvtt_ir