امام خامنهای:
آن بُعدی را که اصلاً درباره #امام_صادق (ع) نشنیدهاید، مردِ تشکیلات بودنِ امام صادق(ع) است که یک #تشکیلات عظیمی از مؤمنان خود از طرفداران جریان حکومت علوی در سراسر عالم اسلام از اقصای خراسان و ماوراءالنهر تا شمال آفریقا به وجود آورده بود.
#تشکیلات یعنی چه؟
یعنی این که وقتی #امام_صادق(ع) اراده میکند آن چه را که او میخواهد بدانند، نمایندگان او در سراسر آفاق عالم اسلام به مردم میگویند تا بدانند. یعنی از همه جا وجوهات و بودجه برای ادارهی مبارزهی سیاسی عظیم آل علی جمع کنند. یعنی وکلا و نمایندگان او در همهی شهرها باشند که پیروان امام صادق(ع) به آنها مراجعه کنند و تکلیف #دینی و همچنین تکلیف #سیاسی خود را از آن حضرت بپرسند.
تکلیف سیاسی هم مثل تکلیف دینی واجبالاجرا است. امام صادق(ع) یک چنین تشکیلات عظیمی را به وجود آورده بود و با این #تشکیلات و به کمک مردمی که در این تشکیلات بودند با #دستگاه بنی امیه #مبارزه میکرد.
📗 انسان ۲۵۰ساله
#شهید_حسن_باقری
#تشکیلات_اسلامی
#قرارگاه_تربیتی_تشکیلاتی_شهید_حسن_باقری
#هیئت_الرضا_ع_نی_ریز
@tashkilatshahidhasanbaqeri
🔹امام موسی صدر:
🔸سازماندهی، شرط اساسی برای موفقیتِ هر کاری در این جهان و در نظام هستی است. در جهانی که خداوند آن را بر نظم تمام و سازماندهی دقیق آفریده است، هرگونه فعالیت سازماندهی نشده و نامنظم، عملی مغایر این هستی و #محکوم_به_نابودی است.
📕کتاب نای و نی
#شهید_حسن_باقری
#تشکیلات_اسلامی
#قرارگاه_تربیتی_تشکیلاتی_شهید_حسن_باقری
#هیئت_الرضا_ع_نی_ریز
@tashkilatshahidhasanbaqeri
یک سوره کاملاً تشکیلاتی در قرآن
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ وَ الْعَصْرِ(۱) إِنَّ الْانسَانَ لَفِى خُسْرٍ(۲) إِلَّا الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَ عَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ وَ تَوَاصَوْاْ بِالْحَقِّ وَ تَوَاصَوْاْ بِالصَّبرِْ(۳)
شاید برایتان سؤال شده باشد که چرا در بسیاری از مجالس و کلاسها و حلقههایی که شکل میگیرد ابتدای جلسه سوره عصر به صورت دسته جمعی خوانده میشود؟ در نگاه ساده و اولیه احتمالا فرقی بین این سوره با بقیه نبینید و بگویید که به خاطر متبرک شدن جلسه است که این کار را انجام میدهند و یا بگویید که چون این سوره کوچک است. اما سؤال بعد مطرح میشود که چرا از بین سورههای کوچک این سوره انتخاب شده است؟
نقل میکنند که مجالسی و حلقاتی هم که پیامبر و اصحابشان دور هم جمع میشدند این سوره را با هم میخواندند. این هم به نظرتان اتفاقی است؟ یعنی همین طور فقط به نیت تبرک سوره عصر خوانده شود یا یک چیزی عمیقتر در این سوره وجود دارد که این سوره خوانده میشود؟
با این سؤال میخواهیم محتوای موجود در این سوره را نگاهی بیندازیم. ابتدای سوره سوگند به عصر میخورد که برداشتهای متفاوتی از این عصر شده است که در جای خود صحبت بسیار دارد و الان جای تعمق روی آن نیست. در ادامه حرف بسیار سینگینی میزند که: "آهای شما انسانها! همگیتان در خسران هستید!" به تعبیر قواعد عربی هم که میگوید این "ال" ابتدای انسان هم دلالت بر جنس انسان دارد به این معنا که همه انسانها به کل در خسران هستند. خسران هم به تعبیر علامه طباطبایی ذیل این سوره به معنای "نقص در اصل سرمایه است" یعنی یک سرمایهای به انسان داده شده است و او این سرمایه را از دست میدهد. به عبارت دیگر خسران به این معنا نیست که شما چیزی دست نیافتهاید بلکه به این معناست که شما چیزی که داشتهاید را از دست دادهاید. پس آیه میگوید که ای انسانها همگی شما سرمایهای دارید که آن را از دست میدهید و خسران زدهاید.
از این جمله عدهای استثنا شدهاند. اولین چیزی که مورد توجه است این است که در جمله بعد از حرف "الا" میتوانست اسم موصول مفرد بیاورد ولی این کار را نکرد یعنی چون "انسان" مفرد بود میتوانست بگوید "الا الذی امن" ولی این را جمع به کار برده است و گفته "الا الذین امنوا" پس در خود این نکتهای است که اگر این ایمان فردی هم باشد باز فرد جزء افراد خسران زده محسوب میشود پس به تعبیری این ایمان جمعی خودش یکی از فاکتورهای اصلی برای رهایی از خسران زدهها است. در ادامه با حفظ همین ضمیر جمع اسم موصول الذین چهار ویژگی را مطرح میکند که اگر انسان داشته باشد از خسران زدهها نیست. نکته قابل تامل اینجاست که نه فقط یک ویژگی یا دو ویژگی بلکه چهار ویژگی توأم باهم باید وجود داشته باشد. این شرط رهایی از خسران است. چرا که شما در جاهای دیگر میبینید که دو ویژگی اولی آمده است ولی عبارات قبل آن به این صراحت تعبیر عامی نشده است که همگی خسران زده اند مگر... در نتیجه اینجا میتوان فهمید که آنهایی هم که فقط دو ویژگی اول یعنی ایمان و عمل صالح را هم دارند باز مقداری خسران زدهاند پس لازمه اینکه انسان کامل از خسران بیرون بیاید این است که چهار ویژگی را باهم داشته باشد. آن ویژگیها عبارتند از:
۱. ایمان
۲. عمل صالح
۳. تواصی به حق
۴. تواصی به صبر
ایمان و عمل صالح بدلیل اینکه در جاهای دیگر هم مطرح شده است در اینجا بحث نمیشود. شاهد مثال اصلی در اینجا بحث "تواصی" است. تواصی در قواعد عربی بر وزن تفاعل است که این باب به معنای ارتباطی دو طرفه است. یعنی این تواصی یک طرفه نیست بلکه یک نوع نصیحت دو طرفه است. یعنی من شما را نصیحت میکنم و شما هم من را. حالا از این مطلق بودن تواصی میتوان برداشت کرد که سلسه مراتب مدیریتی در تشکیلات هم نمیتواند این تواصی را بپوشاند یعنی زیر دست میتواند مدیر را تواصی کند و بالعکس. این است که این عدهای که به این تواصی مشغول هستند خود را از خسران بیرون کشیدهاند.
البته این که تواصی به حق و تواصی به صبر خودش چیست؟ فعلاً جای بحث نیست. فقط این قدر مطرح میتوان کرد که این حق و صبر ارتباط مستقیمی با جمع دارد چرا که موضوعی است که عدهای خودشان را به این تواصی دو طرفه میکنند. که صبر هم جای بحث مفصلی دارد که در ادامه بحثها خواهد آمد.
#شهید_حسن_باقری
#تشکیلات_اسلامی
#قرارگاه_تربیتی_تشکیلاتی_شهید_حسن_باقری
#هیئت_الرضا_ع_نی_ریز
@tashkilatshahidhasanbaqeri
📌چرا کار فردی ناقص و کار جمعی بهتر است؟
🔹امام موسی صدر:
🔸عمل فردی عقيم است، چون عمر انسان محدود است. يک نفر هميشه زنده نيست و اگر كسی عمل فردی بكند، به محض اینکه مُرد يا مريض شد يا موانعي برایش ایجاد شد، آن عمل باطل و تعطيل میشود. اما عمل دستهجمعي خالد است؛ چون عمل را جمعيت انجام میدهد، نه فرد. فردی میرود و ديگری میآید و اين عمل باقي میماند. عمل فردی شمول ندارد، چون یک فرد محدود است، در حالتی كه عمل دستهجمعي شمول دارد، اتساع وجودی دارد، وسعت وجودش بيشتر از عمل فردی است.
🔸عمل فردی ناقص است، چون يک فرد به همهچیز احاطه ندارد، از همهجا خبر ندارد، نمیتواند به همهچيز برسد. اما اگر عمل دستهجمعی شد، يكی میتواند تحقيق بکند، دیگری بازرسي كند، يكي از كمّ و كيف امور سر دربياورد، يكی میتواند آموزش بدهد و فكر بكند، يكي هم اجرا بكند. بنابراين، عمل دستهجمعي هم خلود دارد و هم شمول و هم احاطه، در حالتي كه عمل فردی هم عقيم است و هم شمول و احاطۀ عمل جمعی را ندارد.
🔹سخنرانی در مؤسسه احمدیه اصفهان
✏️متن کامل در لینک زیر:
🌐 http://goo.gl/xbfIq6
#شهید_حسن_باقری
#تشکیلات_اسلامی
#قرارگاه_تربیتی_تشکیلاتی_شهید_حسن_باقری
#هیئت_الرضا_ع_نی_ریز
✉️انواع تشکل:
تشکل ها بر دو محورند:خدایی و اسلامی_ضد خدایی و ضد اسلام
تشکل ضد خدایی و ضد اسلامی آن تشکلی است که عده ای در دور هم جمع شوند و بگویند :آقا آدم خوب کجا پیدا میشود؟ البته در داخل ما! بیرون چطور؟ خبری نیست!
آقا اندیشه خوب کجا پیدا می شود؟ اگر بخواهیم سراغش را بگیریم اینجا! دور و بر ماها، آن طرف تر چطور؟ نه خبری نیست! آنها اهریمنی فکر میکنند، این طرز فکر خود شیطان است. می خواهد مال یک فرد باشد و به این ترتیب، یک تشکل انحصار طلب و انحصار اندیش از جانب هر فرد و هر گروه و هر جمع باشد، شیطانی از آب می آید. طاغوت معنایش همین است.
طاغوت می گوید «من» غیر از من هیچ! آن وقت در برابر حق و در برابر خلق کارش به طغیان کشیده میشود. ابلیس همین را گفت. خدا به ابلیس فرمود:به آدم سجده کن. ابلیس گفت:من از آتشم و او از خاک، آتش که برتر از خاک است.
اگر یک حزب و سازمان هم بگوید فقط «من» این راهش به دوزخ است. این راهش بر زندگی شیطانی است.
تشکل خدایی و اسلامی کدام است؟ تشکل الهی کدام است؟
تشکل الهی آن تشکلی است که نیروهای مومن به خدا، نیرو های مومن به ارزش های عالیه الهی و انسانی بگویند، متشکل می شویم تا در حد توانمان از این ارزش ها دفاع کنیم و صاحبان این ارزش ها در نظر ما محترم و معتبرند، هر کجا که باشند، خواه در تشکیلات ما باشند خواه خارج از تشکیلات ما، این تشکیلات الهی می شود. هر فرد مسلمان باید این طور فکر کند. پس هر جمع مسلمان نیز باید این طور فکر کنند.(شهید بهشتی ره)
#شهید_حسن_باقری
#پای_کار_انقلابیم
#تشکیلات_اسلامی
#قرارگاه_تربیتی_تشکیلاتی_شهید_حسن_باقری
#هیئت_الرضا_ع_نی_ریز
4_6003735200243122492.mp3
1.03M
🎧 #قطعه_صوتی
💠 رمزگشایی علت طولانی شدن غیبت حضرت #ولی_عصر (عج) در پاسخ های امام #صادق (علیه السلام)
👤حجت الاسلام سیدمنصورموسوی
#مرد_تشکیلات
#ولایت_پذیری
#شهید_حسن_باقری
#قرارگاه_تربیتی_تشکیلاتی_شهید_حسن_باقری
#هیئت_الرضا_ع_نی_ریز
جلسه دوم دوره تشکیلاتی امام موسی صدر
فردا عصر ساعت۱۵:۴۵
در مکان هیئت الرضا(ع)
دفترچه خودکار کاغذ a5 و ماسک و اب جهت نوشیدن به همراه داشته باشید
جزئیات کلاس تا پایان امروز به شما اطلاع داده می شود
هدایت شده از Shahid Hasan Bagheri
. برنامه کلاسی روز دوم
دوره تشکیلاتی امام موسی صدر
پنج شنبه ۵ تیرماه
شروع کلاس پنج شنبه عصر ساعت ۱۵:۴۵
اتمام کلاس پنج شنبه عصر ساعت ۱۸:۴۵
❗️ ماسک دفترچه یادداشت
خودکار کاغذa5
و زیر دستی اب جهت نوشیدن
بهمراه داشته باشید
قرارگاه تربیتے تشکیلاتے
شهید حسن باقرے
هیئت الرضا(ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌کلامی از نابغه جنگ
✔️ما اومدیم بجنگیم... اگه اینجا ساخته نشیم دیگه جایی نیست بریم
#شهید_حسن_باقری
#تشکیلات_اسلامی
#قرارگاه_تربیتی_تشکیلاتی_شهید_حسن_باقری
#هیئت_الرضا_ع_نی_ریز
@tashkilatshahidhasanbaqeri
1_122035951.pdf
2.06M
📗زندگی تشکیلاتی
🔹یک ضرورت برای منتظران
📝گفتاری از استاد علیرضا پناهیان
#شهید_حسن_باقری
#قرارگاه_تربیتی_تشکیلاتی_شهید_حسن_باقری
#تشکیلات_اسلامی
#هیئت_الرضا_ع_نی_ریز
قدرت💪
قدرت تشکیلات ها به تعداد نیروهاشون نیست بلکه به میزان همدلی و هماهنگیِ بین نیروهاشونه ...👌
📌 منبع : حزب جمهوری اسلامی ، شهید بهشتی ، صفحه 97
#اخلاق_تشکیلاتی
#نوجوان_تشکیلاتی
#شهید_حسن_باقری
#قرارگاه_تربیتی_تشکیلاتی_شهید_حسن_باقری
#هیئت_الرضا_ع_نی_ریز
👌 دو فقر بسیار ناراحتکننده
💬 شهید بهشتی:
ﻣﺎ ﺩﻭ #ﻓﻘﺮ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﻓﻘﺮﻫﺎﯾﻤﺎﻥ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﮐﻨﻨﺪﻩﺗﺮ ﺍﺳﺖ، ﯾﮑﯽ ﻓﻘﺮ #ﺍﯾﺪﺋﻮﻟﻮﮊﯼ ﻭ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻓﻘﺮ #ﮐﺎﺩﺭ؛ ﺑﺎﯾﺪ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻫﺮ ﭼﯿﺰﯼ ﺍﯾﻦ ﺩﻭ ﻓﻘﺮ ﺭﺍ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﮐﻨﯿﻢ.
📗 ﻣﺤﯿﻂ ﭘﯿﺪﺍﯾﺶ ﺍﺳﻼم، صص ۱۴۹ و ۱۵۰
#شهید_بهشتی
#شهید_حسن_باقری
#قرارگاه_تربیتی_تشکیلاتی_شهید_حسن_باقری
#هیئت_الرضا_ع_نی_ریز