eitaa logo
قلمْ‌نگارِ منفرد
99 دنبال‌کننده
844 عکس
407 ویدیو
15 فایل
🍃🌸اللّهم إسْتَعْمِلنی لِما خَلَقْتَنی لَه🌸🍃 خدایا مرا در امری به کار بگیر، که برای آن آفریده‌ای ارتباط با مدیر کانال @Amar97N نام مستعار: بانو سامیه
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝دوازده نفر بودند که رفتند قله را آزاد کنند. محمود اخلاقی شهید شد.علی آقا هم زخمی شد. وقتی برگشتیم علی آقا گفت: «می‌دونم چرا شهید نشدم... وقتی می‌رفتیم بالای قله، یه چشمه آب دیدم. باخودم گفتم: وقتی برگشتیم، اینجا آب‌تنی می‌کنم. همین تعلق به دنیا، باعث شد زخمی بشم، ولی...» 🕊 🕊 🇮🇷«شهید علی آقا ماهانی...» تولد:1336/کرمان شهادت:1362/والفجر3 رجعت پیکر مطهر:1376 🇮🇷قسمتی از وصیت‌نامه شهید ماهانی: «راه را که انتخاب کردی دیگر متعلق به خودت نیستی. اگر قرار است درد بکشی؛ بکش. اما آه و ناله نکن. وقتی آه و ناله کردی؛ متعلق به دردی نه به راه...» @ghalamnegaremonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 ما و افسانهٔ خودکار ۵ ریالی جنابِ‌ نخست‌‌وزیر «به مناسبت فرار شاه و جاگذاشتن هویدا» ✍️نساء خلیلی، عضو تحریریه مجتهده امین شما هم شنیده‌اید که قدیمی‌ها می‌گویند، در دادگاه انقلاب از هویدا پرسیدند در سیزده سال نخست‌وزیری خود چه کردی؟ هویدا هم گفت: «قیمت خودکار بیک را ۵ ریال ثابت نگه داشتم.» فکرش را هم نکنید، این گفتگو فقط افسانه است. ادامه گفت‌وگو را چطور، آن را هم شنیدید؟ به او می‌گویند که تو تورم را از ۰.۳ درصد به ۲۵ درصد رساندی! قیمت غذا و مسکن ۲۵ برابر شده است! و هویدا می‌گوید: «من غذا و ملک را نگفتم. خودکار را گفتم. چون کسی درس نمی‌خواند، کسی خودکار نمی‌خرید». هرچند از این گفت‌وگو، هیچ صوت و فیلمی وجود ندارد؛ امّا بخشی از واقعیت در قالب افسانۀ دادگاه درآمده است. حقیقت‌ این است که خودکار بیک نه سیزده سال بلکه بیست سال با قیمت ثابت فروخته شد. شما هم مثل من فکر می‌کنید، رمز موفقیت این کارخانه چه بود؟ بهتر است که از زبان مالک کارخانۀ بیک بشنویم. علی‌اکبر رفوگران در خاطرات خود می‌گوید که «در اوایل ورود خودکار بیک به ایران، قمیت برای مصرف‌کننده ۹ ریال تمام می‌شد؛ امّا بعد از اینکه خط تولید خودکار بیک در ایران شروع به کار کرد، قیمت را به ۵ ریال کاهش دادیم و با بهبود خط تولید و افزایشِ خط تولید برای ۲۰ سال قیمت ثابت ‌ماند». آفرین به این کارخانه که قیمت را ثابت نگه داشته بود. امّا همۀ قمیت‌ها مانندِ خودکار ثابت باقی مانده بود؟ جواب را از محمدرضا پهلوی در سخنرانی اجلاس مجلسین سال ۱۳۵۲ می‌شنویم: «در حال حاضر بهای کالاهای اساسی نسبت به دو سال قبل بدین قرار است: گندم ۳۲۰ درصد، شکر ۳۰۸ درصد، سیمان ۳۰۰ درصد، پشم ۲۲۰ درصد، آهن‌الات ۲۰۰ درصد، پوست و چرم ۲۰۰ درصد و مواد پلاستیکی تا ۴۰۰ درصد». در عرض یکسال، قیمت‌ها ۷۰۰ درصد افزایش یافته بود، «قیمت زمین ۲ هزار درصد اضافه شد». (روزنامه اطلاعات، ۱ شهریور ۲۵۲۶) پس ثُبات قمیت‌ها در دوره جنابِ نخست‌وزیر جز افسانه چیز دیگری نیست؛ وضعیت سواد چطور؟ آن هم افسانه است. در دوران محمدرضا، وضعیت باسوادهای خودکار به دست چگونه بود؟ این جمله هم افسانه است که کسی درس نمی‌خواند؟ جالب است بدانید که طبق سرشماری سال ۱۳۵۵ خورشیدی، از کل جمعیت ۲۷.۱ میلیون نفری ۶ ساله به بالا، ۱۴.۲۵ میلیون نفر بی‌سواد بودند. یعنی ۵۲.۵ درصد ایرانیان بی‌سواد بودند. سن را بالاتر می‌آوریم؛ مردان ۱۵ ساله به بالا، ۹.۵ میلیون نفر بودند و ۴۷.۹ درصد آن‌ها سواد داشتند. جمعیت زنان ۱۵ ساله به بالا، ۹.۲ میلیون نفر بود که تنها ۲۴ درصد آن‌ها باسواد بودند. (همه‌پرسی‌های رژیم شاه، بهمن خدایی، ص ۱۷۲). پس تعداد بی‌سوادها وحشتناک بوده است. حالا به نظر شما در ایران سال ۱۳۵۵، خودکار چقدر کالای ضروری است؟ قیمت آن ثابت باشد یا نباشد، نشان از موفقیت اقتصادی پهلوی است؟ @AFKAREHOWZAVI
26 دی یادآور فرار ذلت بار محمد رضا پهلوی از ایران است. @ghalamnegaremonfared
قلمْ‌نگارِ منفرد
26 دی یادآور فرار ذلت بار محمد رضا پهلوی از ایران است. @ghalamnegaremonfared
🔖۲۶دی ماه، طلیعه‌ی پیروزی با روشن شدن جرقه های اولیه انقلاب و فشار نیروهای مخالف رژیم و هماهنگی قیام های مردمی به رهبری امام خمینی (س) و کشتار 17 شهریور و برگزاری مراسم چهلم های مختلف شهدا در تهران، تبریز، اصفهان، مشهد و ... و اعتصاب کارگران شرکت ملی نفت و چاپ مقاله توهین آمیز احمد رشیدی مطلق علیه امام، کنترل امنیت کشور از دست نیروهای رژیم و حتی حکومت نظامی خارج شد و پایه های اقتدار رژیم 2500 ساله شاهنشاهی سست شده و منجر به فرار شاه گردید. امام خمینی (رحمت الله علیه)فرار شاه را اولین مرحله پیروزی خواندند و این واقعه را در حرکت تکاملی ملت مهم دانستند. امام از فرار شاه با عنوان «طلیعه‌ی پیروزی» یادکردند و فرمودند:«رفتن شاه، پیروزی نیست بلکه طلیعه‌ی پیروزی است. و البته این طلیعه را من به ملت ایران تبریک عرض می‏کنم و باید توجه داشته باشند که همان طوری که طلیعه پیروزی است، طلیعه خلع سلطه اجانب است‏.» (صحیفه امام، ج ‏5، ص 484) بعداز فرار شاه حضرت امام (رحمت‌الله علیه) می فرماید: «شما ملت شجاع و ثابت قدم به ملت های مظلوم ثابت کردید که با فداکاری و استقامت می‏ توان بر مشکلات هر چه باشد غلبه کرد و به مقصد- هر چه دشوار باشد-رسید.» (همان؛ ص: 486) @ghalamnegaremonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۷دی ماه سالگرد شهادت نواب صفوی 📌رهبر انقلاب می‌‌فرماید: «عنصری که اولین‌بار در روح من و در ذهن من یک هیجان سیاسی انقلابی و حالت علاقه به مبارزه برای خدا و اسلام به وجود آورد، شهید نواب صفوی بود.» 📌سیدمجتبی نواب صفوی، سید محمد واحدی، خلیل طهماسبی و مظفرعلی ذوالقدر پس از ترور ناموفق نخست‌وزیر حسین علاء در اعتراض به پیمان استعماری سنتو بامداد ۲۷ دی ماه ۱۳۳۴ مصادف با شهادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) در پادگان عشرت‌آباد تیرباران شدند و به شهادت رسیدند. @ghalamnegaremonfared
دست‌خط امام خامنه‌ای در تجلیل از شهید نواب صفوی: «سلام بر آن پیشاهنگ جهاد و شهادت در زمان ما.» @ghalamnegaremonfared
قلمْ‌نگارِ منفرد
دست‌خط امام خامنه‌ای در تجلیل از شهید نواب صفوی: «سلام بر آن پیشاهنگ جهاد و شهادت در زمان ما.» @gha
📌در سال ۱۳۷۹، درست در اوج حملات تبليغاتي سنگين و بي‌سابقه‌ی جريان اصلاح‌طلب به فدائيان اسلام و مبارزات آنان، مقام معظم رهبري در ذيل تصويری از شهيد نواب صفوي رهبر فدائيان اسلام، جمله‌ای در تكريم ايشان نوشتند. پس از قدرت يابی جريان موسوم به دوم خرداد در سال ۱۳۷۶، جريان تبليغاتي جديدی عليه تمامي مبانی و ارزش های انقلاب اسلامی آغاز گرديد. اين جريان كه تا چند سال از ده‌ها تريبون كتبی، با تيراژ بالا و گسترده از توزيع وسيع برخوردار بود، حركتی را در جهت بازرواییِ ريشه‌هایِ تاريخیِ نهضت اسلامی مردم ايران، آغاز نمود كه بازه‌ای از نهضت كربلای حسينی، در سال ۶۱ هجری تا نهضت جنگل و فدائيان اسلام در تاريخ معاصر را شامل مي‌شد. در اين تحرك موذيانه، موجی از تحريف و تاويل انحرافی به سوی موارد مذكور روان گرديد و حجم سنگينی از مطالب و تفاسير خلق الساعه و بي بنياد در جامعه منتشر شد. اين فضاي مسموم و خفقان آور، مجال هرگونه دفاعی را از ريشه‌های مسلم نهضت اسلامي و عقبه‌ی تاريخیِ ملت ايران را در برابر طواغيت و مستكبران گرفته بود، تا جایی كه حتی در ميان نيروهای ارزشی و باورمند به انقلاب اسلامي و حكومت اسلامي ، استناد به چنين مواردی دشوار و دارایِ تبعاتی فرساينده بود. يكی از مصاديق اين قبيل ريشه‌های تاريخی، مبارزات فدائيان اسلام و خصوصا رهبریِ منحصربفرد آن يعنی «شهيد نواب صفوی» بود. در سال ۱۳۷۹، درست در اوج حملات تبليغاتی سنگين و بي‌سابقه‌ی تریبون‌ها و تئوری‌پردازانِ جريان اصلاح طلب به فدائيان اسلام و مبارزات آنان، مقام معظم رهبری در ذيل تصويری از شهيد نواب صفوی -«رهبر فدائيان اسلام»- جمله اي در تكريم ايشان نوشت. اين جمله گرچه كوتاه بود، اما احياگر جايگاه رفيع اين شهيد عزيز در ميان وفاداران به انقلاب اسلامي بود. متن كامل جمله مقام معظم رهبري از اين قرار است: «بسمه تعالی سلام بر آن پيشاهنگ جهاد و شهادت در زمان ما سيد علی خامنه‌ای» 🖋آمنه عسکری منفرد @ghalamnegaremonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖چشم به‌راه ◽️گوشش به صدای زنگ درِ خونه بود، اما روی در خونه یک کلون زده بود که شکلِ قدیم‌ترهای خونه حفظ بشه. می‌گفت: «هرموقع برسه، با انگشتاش آروم میزنه روی در، دوست نداره زنگ بزنه.» دایی‌ جوادم را می‌گفت. اصلا انگار چشم انتظاری در خانواده‌ی ما مثل خمیازه مُسری شده بود؛ چون مامانِ من هم، همزمان با صدای موتور یا صدای کلونِ در خونه‌ی عزیزجون، می‌دوید سمتِ کوچه. خونه‌ی ما و عزیزجون دیوار به دیوار بود. ◽️از وقتی دایی‌جون مفقودالاثر شده بود، قرار گذاشته بودیم هر شب موقع خواب یکی از بچه‌ها، خونه‌ی عزیزجون بخوابه که پیرزن تنها نباشه. اما هر شب عزیزجون می‌گفت:  «امشب دیگه جواد میاد. شما برید راحت بخوابید.» اما شبهایی که نوبت من بود تلاش می‌کردم خودم را به زور بیدار نگه دارم تا لحظه‌ی تاریخی دیدار بعد از این همه سال را ببینم و در موردش بنویسم. ◽️بنویسم که « دایی جواد متولد  سال۱۳۳۹ بود و سال ۱۳۶۲ در منطقه‌ی عملیاتی شرحانی، در عملیات (والفجر۱) مفقود الاثر شده. البته یک‌بار در عکس اسرای ایرانی در عراق، جوانی رعنا شبیه دایی جواد را دیده بودن که فکر کردن دایی اسیر شده، اما وقتی معلوم شد که تنها شباهت چهره بوده، روزنه‌ی امیدِ دیدار روی ماهش دوباره بسته شده بود و همه‌ی خانواده منتظرِ رسیدنِ خبری از دایی‌جون بودند اما... دیگه الان چند سال است در قطعه‌ی شهدای بهشت زهرای تهران یک مزارِ خالی به اسم «شهید جواد شاپوری» هست که خانواده و دوستان شهید، اونجا جمع میشن و چندسال یک‌بار برای دایی شهیدم، سالگرد میگیرن. ◽️الان که دارم این خاطره‌ها را با اشک چشمهایم روی کاغذ می‌‌نویسم،  ۲۸سال از فوت عزیزجون گذشته، ۹سال است مامان با صدای موتوری و کلون در خونه‌ی عزیزجون، رنگش نمی‌پره و گریه‌اش نمیفته. به گمانم مامان و عزیزجون پیش دایی جواد هستند و دلتنگی‌هاشون تموم شده. اما من و همه‌ی اعضای خانواده، هیچ وقت یادمون نمیره عزیزجون چشم‌ به‌راهِ جوادش بود که رحمت خدا رفت. ◽️ خانواده‌ی شهید جواد شاپوری بعد از گذشت ۳۹سال، هنوز منتظر هستن تا حتی خبری از پیداشدن پیکر دایی فرهاد برسه، درست شبیه خیلی از رزمنده‌هایی که مفقود‌الاثر هستن. حالا دیگه من شدم مادر و خواهر داییِ جاویدالاثرم، «شهید جواد شاپوری». 💬«بر اساس نقل خاطره‌‌ای از قول خواهرزاده‌ی شهید جواد شاپوری» 🖋آمنه عسکری منفرد @ghalamnegaremonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا عطیه لطیف زن مسلمان فعال حقوق زن آمریکایی با اختیار خودش حجاب را انتخاب کرد؟ 👆👆👆 🔸 حجاب یک سلیقه پوشش نیست بلکه یک مبارزه است با ظلمی سیستماتیک علیه زن، که در غرب علیه زن در حال انجام است. 🔹 شنیدن مراحل مبارزه این زن از دوران نوجوانی تا کنون با بی حجابی جالب است. 🔸 به صحبت هایش گوش کنید و در نشر آن بکوشید http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 از کودکی پاسدارم.... ⏪یعنی حالا منم تحریم شدم توی اروپا؟🤔 واکنش روح الله مومن نسب به تروریستی خواندن سپاه توسط اتحادیه اروپا با انتشار عکس ۵ سالگی خودش در لباس سپاه @ghalamnegaremonfared
🔺این فضا را خط‌کشی📏 کنید🔺 رهبر معظم اتقلاب فرمودند: «فضای مجازی بدون اختیار ما، دارد مدیریت می‌شود و عوامل مسلط بین‌المللی در این فضا از لحاظ خبردهی، خبررسانی، تحلیل داده‌ها و هزاران کار دیگر بشدت فعال‌ند. نمی‌شود مردم‌مان را در این فضا، بی‌پناه رها کنیم.» ۱۳۹۹/۰۶/۰۲ @ghalamnegaremonfared
🔖خروج از زمین دشمن «جهاد کبیر» است [۱].در دنیای مادی امروز که کاپیتالیسم و نظام سرمایه داری حاکم است، هر پدیده‌ای در عالم کالاست وهر کالا قیمتی دارد. بر اساس این تفکر، ارزشهای غیرمادی ، معنوی وانسانی همچون علم، شرف و انسانیت هم هرچند مادی نیست اما کالا محسوب شده و دارای قیمتی است. اگر بینش و نگرش انسانی چنین شد، او برای رسیدن به منافع و مطامع دنیای مادی خویش، ارزشها و آرمانهایش را به کمترین قیمت می‌فروشد، تا در دنیا متمتع گردد، همانند آنچه عده‌ای از سلبریتی‌های خود فروخته، در جریانات فتنه اخیر انجام دادند و نقش بزرگی در انحراف جامعه داشتند. [۲]. امروز دشمن در فضای مجازی بیگانه با هدف ایجاد تغییر در نگرش و بینش و رواج سبک زندگی غربی، به دنبال ترویج فساد، بی ایمانی و بی بند وباری در جوامع اسلامی است و با بهره برداری از حضور ناآگاهانه افراد خصوصا جوانان و نوجوانان در زمین خود، به دنبال تامین مقاصد شیطانی و سلطه طلبانه است. دشمنان قسم خورده اسلام، بار دیگر با اتحاد با یکدیگر و برنامه ریزی از پیش تعیین شده با راه اندازی فتنه و کنترل اغتشاشات به بهانه دفاع از حقوق زن، به دنبال تکمیل قطعات پازل شیطانی خود برای ضربه زدن به اسلام و نظام اسلامی است، به نحوی که بدون استفاده از تجهیزات نظامی خویش به اهدافش دست پیداکند. یکی از هدف های دشمن در جنگ نرم «قطع کردن زنجیره تواصی به صبر و بصیرت در جامعه » است. دشمن به طور دائم کار می‌کند برای اینکه جوان‌هایی را که معتقد نیستند، «غرق در فساد» کند و آنهایی را که معتقدند، «منحرف و زاویه دار از خط انقلاب» گرداند و سرانجام از آنها به عنوان مهره‌های سوخته ، برای رسیدن به هدف براندازی و استحاله نظام بهره برداری کند تا هزینهٔ تهاجم نظامی را از دوش خود بردارد و بدونِ آن، به هدف‌های پلید خود دست یابد. [۳]. از این رو «باید در فضای مجازی مستقل و بومی که زیر سیطره غرب نباشد فعالیت کنیم، فضای مجازی داخلی که؛ نه تنها تهدید نیست، بلکه می‌توان آن را به عنوان یک «فرصت و مزیت تاریخی کم‌نظیر» قلمداد کرد؛ که به «بسط و تثبیت حق» مساعدت فراوان می‌کند، مانند آنچه در بازتاب «عظمت معجزه گون اربعین حسینی» گذشت. این در حالی است که امروز جبهه کفر و استکبار می‌کوشد تا با فراهم کردن شرایط فعال سازی اینترنت ماهواره‌ای برای ایران، مردم را به تسلیم و تمکین وا دارد و حیثیت متمایز و مستقل آنها را از میان بردارد، تا به این واسطه به اصل نظام اسلامی ضربه بزند. [۴].قرآن کریم با صراحت شخصِ رسول اکرم صلی الله را به «عدم اطاعت و تبعیت از کفار در میدانهای مختلف از جمله در «میدان فرهنگ» فرا می‌خواند و این عدم تبعیت را جهاد کبیر می‌نامد.» (رهبر انقلاب ۱۳۹۵/۳/۳). از جمله طبق آیه ۲۶ سوره بقره که می‌فرماید: «فَمَن یَکفٌر بالطاغوت و یُؤمِن بالله فقد اِستَمسَک بالعُروَه الوُثقی لا انفٍصامَ لَها؛ پس هر کس به طاغوت کفر ورزد و به خدا ایمان آورد به یقین به دستاویزی استوار که آن را گسستن نیست چنگ زده.» [۵].«امروز «هویت ایمانی» ما در مقابل «هویت کفر» قرار گرفته و این مرزبندی بین کفر و ایمان تنها به معنای «استقلال و مرزبندی هویت ایمانی» است؛ تا انسان بتواند در مقابل هویت طاغوت و کفر، خودش را حفظ کند.» (رهبر انقلاب،۱۳۹۶/۲/۷). اینک تک تک ما باید «مرد میدان» باشیم و با خروج آگاهانه، دفعی و دائمی از پلتفرم‌های بیگانه و پیوستن به نرم افزار های داخلی و حمایت آگاهانه از آنها، نقش خود را در جهاد کبیر در مقابل تمام دنیای کفر ایفا کنیم. 🖋آمنه عسکری منفرد @ghalamnegaremonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مرحوم سید عبدالحسین لاری @ghalamnegaremonfared
قلمْ‌نگارِ منفرد
مرحوم سید عبدالحسین لاری @ghalamnegaremonfared
  🔖فتوای زنده‌ی یک بسیجی 🇮🇷آیا می‌دانید فتوایِ «منعِ استعمالِ اجناس خارجی» اولین بار چه زمانی در کشور ایران مطرح شد و پایه‌گذار مبارزات ضد استعماری آن چه کسی بوده است؟ کسی که رهبر انقلاب امثال ایشان را به خاطر داشتن روحیه استعمارستیزی،« بسیجی» معرفی کردند و در سال ۶۷، با حاضرشدن بر سرِ مزارشان در شهر فارس، این‌طور فرمودند: «ای کاش یک جو غیرتِ این مردِ بزرگ، در میان برخی از سران کشورهای اسلامی بود، تا این‌گونه تن به‌ذلت ندهند. فتوای مرحوم سید عبدالحسین لاری درباره‌ی اجناس خارجی، با این‌که ده‌ها سال پیش صادرشده، اما هنوز زنده است و برای امروزِ ما راهگشاست و باید فرارویِ استقلالِ اقتصادی ما قرار گیرد.» 🇮🇷مرحوم سید عبدالحسین لاری از شاگردانِ برجسته‌ی میرزای شیرازی و شیخ مرتضی انصاری بودند، که در سال ۱۲۷۰ شمسی از نجف به لار آمدند و به خاطر داشتن ویژگی‌های «ظلم ستیزی، تدبیر، عقلانیت و مدیریت، که با تقوای سیاسی و مجاهدتِ فراوانِ» ایشان همراه بوده، موجب‌شد از طرف میرزای شیرازی در اوضاع حساس ایران، به‌خصوص بعد از «واقعه‌ی رِژی –تحریم تنباکو» به جنوب اعزام شوند. نامه­‌ای که میرزا در سال ۱۳۱۰ قمری، یک سال بعد از واقعه‌ی رژی خطاب به سید نوشته و در اول کتاب «معارف السلمانی» چاپ شده است، آمده که «حضور شما در ایران موجب شده که امور دین تشدید شود، معارف دین گسترش پیدا کند، توجه مردم به دین بیشتر شود و مشکلات دینی و اجتماعی مردم حل و فصل شود و من از پیش هم این حسن اعتماد را به شما داشتم.» 🇮🇷مرحوم لاری که خود را «سرباز امام زمان» می‌دانستند، در نظریه‌ی خود معتقد بودند که؛ «ولی فقیه مطیع بی‌چون و چرای امام عصر است، چیزی را به دین اضافه نمی‌کند و می‌کوشد پیام امام زمان را بفهمد و این پیام را به مردم منتقل کند» و در همین راستا، چندین سال به حکومت‌داری در شهرهای اطراف منطقه فارس پرداختند. ایشان فتوای معروفی نیز در مورد حکومت فاسد قاجاری دارد که می‌گوید: «واجب است  تبدیل سلطنت امویه‌ی قاجاریه، به حکومت حقه‌ی اسلامیه.» 🇮🇷ایشان رهبر و پرچمدار مشروطیت در جنوب کشور بود و از نهضت مشروطه دفاع کرده و می‌گفتند: «مشروطیت باید تابع اسلام باشد، نه آن مشروطه‌ای که روشنفکران به آن اعتقاد داشتند، بلکه مشروطه‌ی مشروعه.» مرحوم لاری معتقد بود که، نمی‌توان گفت چون امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) در غیبت کبری هستند، پس احکام دینی هم باید تعطیل شود. به همین جهت بود که ایشان فقط به ارشاد و تدریس اکتفا نمی‌کرد و در مسائل اجتماعی هم وارد می‌شد. حکومت او نمونه‌‌ی کوچکی از یک حکومت اسلامی بر پایه‌ی نظریه‌ی ولایت‌فقیه بود. ایشان در طول زندگی خود برای «دوری از استعمال اجناس خارجی» به ویژه کالاهای روس و انگلیس بسیار حساس بودند؛ چرا که این دولت‌ها جدی‌ترین دشمنان ایران در زمان ایشان بودند و علاوه بر این، معتقد بودند در کشورهایی که هدف استعمارگران هستند، نباید پول از کشور اسلامی به کشور بیگانه رفته و باعث تقویت دشمنان و استعمارگران و وابستگی اقتصادی و به تبع آن، وابستگی سیاسی مسلمانان به دشمنانشان شود. ایشان همچنین بر لزومِ «خودکفاییِ مسلمانان» بسیار تأکید داشتند.   🇮🇷آری، این همان روحیه‌ی بسیجی است، که از دشمن نمی‌ترسد و به او فرصت نمی‌دهد و در هر کارزارِ سیاسی و نظامی و علمی، با همه‌ی توان وارد شده خطر را می‌پذیرد، با دشمن سینه به سینه روبرو می‌شود و جلوی تسلطِ بیگانه را هم می‌گیرد. روزى که «مسئله‏ آزادی‌خواهى و مبارزه‏ با استبداد» در کمتر نقطه‏اى از کشور مطرح بود، در منطقه جنوب کشور، به برکت روحانیتِ این مجتهد بزرگ و آگاه، مسئله‏ مبارزه با استبداد براى مردم مطرح شد. امثال این عالم بزرگوار، که منشأ حرکاتِ تأثیرگذار و بزرگی در تاریخِ «پیشاانقلاب و پسا‌انقلاب» شده‌اند، در تاریخ پر افتخار کشور عزیز ما ایران فراوان به چشم‌می‌خورد و وظیفه ماست که برای تبیین و شناخت این عناصر انقلابی که الگویِ خوبی برایِ نسل جوانِ انقلابی ما هستند، کوشا باشیم. 🖋آمنه عسکری منفرد @ghalamnegaremonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. مجله افکار بانوان حوزوی 🔰 در مجله‌ی🖐افکار 🖐🏻 بانوان🖐🏼 حوزوی🖐🏽 بانوان از نقاط مختلف ایران، دور هم جمع شده‌اند تا از دنیای مادری، همسری، کنشگری‌های اجتماعی و...قلم بزنند. ✔️✔️ ☆شما هم دعوتید☆ 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/666566766C3a95d83645 @AFKAREHOWZAVI