1_13374139958.mp3
6.94M
▪️#جبهه_حسین را گسترش دهید
⭕️ قسمت ۶: مرز جبهه کجاست؟
🔻قسمت ۷: داستان زهیر
🔻قسمت ۸: داستان حر جعفی
🔻قسمت ۹: داستان حر ریاحی
🔹#حجت_الاسلام_قنبریان در قسمت ششم تا نهم مجموعه کلیپ صوتی جبهه حسین با روایت داستان زندگی سه شخصیت مشهور در تاریخ، تبیین می کند مرز در جبهه حسین کجاست و چگونه تعیین می شود.
🔹تعیینِ مرزِ جبهه حقّ و باطل، جزء مهمترین کارهاست. کجا خودی از غیر خودی جدا می شود؟ حجاب قطعا واجب است، ولی آیا باید مرز خودی و غیر خودی حجاب باشد؟
@hoseinie_hedayat
☑️ @m_ghanbarian
1_13374283147.mp3
4.03M
▪️#جبهه_حسین را گسترش دهید
⭕️ قسمت ۶: مرز جبهه کجاست؟
🔻قسمت ۷: داستان زهیر
🔻قسمت ۸: داستان حر جعفی
🔻قسمت ۹: داستان حر ریاحی
🔹#حجت_الاسلام_قنبریان در قسمت ششم تا نهم مجموعه کلیپ صوتی جبهه حسین با روایت داستان زندگی سه شخصیت مشهور در تاریخ، تبیین می کند مرز در جبهه حسین کجاست و چگونه تعیین می شود.
🔹تعیینِ مرزِ جبهه حقّ و باطل، جزء مهمترین کارهاست. کجا خودی از غیر خودی جدا می شود؟ حجاب قطعا واجب است، ولی آیا باید مرز خودی و غیر خودی حجاب باشد؟
@hoseinie_hedayat
☑️ @m_ghanbarian
1_13374285471.mp3
4.31M
▪️#جبهه_حسین را گسترش دهید
⭕️ قسمت ۶: مرز جبهه کجاست؟
🔻قسمت ۷: داستان زهیر
🔻قسمت ۸: داستان حر جعفی
🔻قسمت ۹: داستان حر ریاحی
🔹#حجت_الاسلام_قنبریان در قسمت ششم تا نهم مجموعه کلیپ صوتی جبهه حسین با روایت داستان زندگی سه شخصیت مشهور در تاریخ، تبیین می کند مرز در جبهه حسین کجاست و چگونه تعیین می شود.
🔹تعیینِ مرزِ جبهه حقّ و باطل، جزء مهمترین کارهاست. کجا خودی از غیر خودی جدا می شود؟ حجاب قطعا واجب است، ولی آیا باید مرز خودی و غیر خودی حجاب باشد؟
@hoseinie_hedayat
☑️ @m_ghanbarian
27.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹#تصویری
«کارکردحلقه های میانی در سیره اهل بیت»
. مروری بر سخنرانی شب اول ایام آخر صفر
🎙حجت الاسلام والمســلمین #قنبریان
⏰شنبه دهم شهریور ۱۴۰۳ حسینیه هنر
#هیئت_لبیک
@Heiat_Labbayk
#دعا_اسلحه_مومن_است
#جهاد_تبیین
#امام_زمان
#فلسطین_غزه
#طوفان_الاقصی
#رمز_ظهور
برای سلامتی و ظهور امام عصر(عج)صلوات🌸🌸🌸
@GhasedakeEntezar
••┈┈••✾❀☘️🌹☘️❀✾••┈┈••
-1425793280_-651471754.mp3
24.6M
⭕️ *کارکرد حلقه های میانی در سیره اهل بیت*
جلسه اول / ۱۰شهریور۱۴۰۳
حجت الاسلام قنبریان
هیات لبیک مشهد
• چرا این بحث؟
• دو مفهوم: نقیب و عریف
• در لغت، قرآن و روایات و تاریخ
• در اصطلاح نظام امامت
• نقیب اخص از ربیون
• ۱۲نقیب دوره نهضت محمدی(ص)
• دو ویژگی مهم در ابتکار رسول الله:
۱. الگوی عقبه در مقابل دار الندوه
۲. پیشنهاد نقباء توسط خود مومنان (اَخرجوا الیَّ منکم اثنی عشر نقیباً)
• برخی نقباء آخر کار عاقبت به خیر هم نشدند! (اُسید بن خُضیر)
#حلقه_های_میانی
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
79.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶 فیلم کامل برنامه تلویزیونی راز
⌛ قسمت سیزدهم
موضوع: «اسلامی که انقلاب کرد...!» (۱)
🔹 گفتگوی دکتر وحید یامینپور و حجتالاسلام قنبریان
🗓 ۲۱ مردادماه، شبکه افق سیما
ادامه بحث سه شنبه ۲۳مرداد ماه
📺 برای مشاهده برنامه از تلویبیون اینجا کلیک کنید
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از راز
4_5895305357831443846.mp3
18.03M
🎧 صوت کامل قسمت سیزدهم - «اسلامی که انقلاب کرد...! »
گفتگو با حجتالاسلام قنبریان
#فایل_صوتی
▫️«برنامه تلویزیونی راز»
🔖 @raz_ofoghtv
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫ «الان با ما هستند!»
♦️ و در لشکر ما هستند کسانی که در بعدهای تاریخ، دلشان با ماست....
خطبه۱۲ نهج البلاغه
▫️«برنامه تلویزیونی راز»
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از راز
🔸برنامه تلویزیونی راز🔸
⌛ قسمت چهاردهم |
🔎 موضوع: «چالش خلوص و وحدت»
🔹 گفتگوی دکتر وحید یامینپور و حجتالاسلام قنبریان
🗓 سهشنبه، ۲۳ مردادماه، ساعت ۲۲، شبکه افق سیما
🔖@raz_ofoghtv
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 «ولایت بر احکام»
➕ حضرت امام در تبیین معنای ولایت اصرار دارند بر این نکته که ولایت تنها فقط اجرای احکام نیست بلکه ولایت بر احکام است...
🔻بخشی از گفتگو با حجتالاسلام #قنبریان
#گزیده_گفتگو
▫️«برنامه تلویزیونی راز»
🎵 صوت کامل برنامه را اینجا بشنوید
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
💠 الگوی حل مسئله در نظام فقهی؛ روایتی از منطق اسلامی حل مسئله
🎙️حجت الاسلام و المسلمین قنبریان
🔸بخش مهمی از حل مسائل با استفاده از منابع فقهی به صورتبندی مسئله بر میگردد. در صورتبندی مسئله باید به دو موضوع توجه داشت، یکی روند تاریخی مسئله و دیگری مبنا و الهیات و منظومه فکری که بنیان مسئله است. نظریه مبنا برای مسائل در ابتدا بهصورت اجمالی مشخص میشود اما در رفتوبرگشت با مسائل تفصیل مییابد.
🔹 در حل مسئله با استفاده از نظام فقهی، باید توجه داشت که چطور میتوان این راهحل فقهی را در شرایط کنونی با در نظر گرفتن همه عوامل اثرگذار، محقق کرد. در این خصوص نیاز به طراحی الگوی اجرایی- عملیاتی داریم که نزدیکترین راهکارهای اجرایی به راهحل را ارائه کند و در مقام اجرا از راهحل فاصله نگیریم.
🔰 رویداد مأموریت محور راعون | مرداد ۱۴۰۳
📄 برای مطالعهی ادامه مطلب میتوانید به این نشانی مراجعه نمایید.
#رویداد_راعون
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
هدایت شده از محسن قنبریان
4_5900034365932442932.mp3
14.84M
🎧 صوت کامل قسمت چهاردهم برنامه تلویزیونی راز
گفتگو با حجتالاسلام قنبریان
▫️اسلامی که انقلاب کرد (۲)
(چالش خلوص و وحدت)
• فرق تحفظ و تحجر در کرامت انسان، در فتوای ابویوسف و سید جمال اسدآبادی
• نسبت حکومت دین و مردم؛ سکولارها و برخی متدینینی که افراطی ترش میشود داعش!
▫️سه بزنگاه مهم در چالش خلوص و وحدت:
1⃣ تخصص بعد از نگاه جامع به دین است؛ قبل از آن، تجزیه است و زمینه تحجر!
• فرق سید شرف الدین با برخی معاصرین ما؟
• قبل از فقیه و متکلم بودن باید اسلام شناس بود!
2⃣ فرآیند ظهور دین حق: غلبه حجت + قبول امت
• فرق این راه با حذف نظرهای دیگر با روش امنیتی و قضایی و صرفاً نظارتی!
• مناظره و بحث نه سبّ و تکفیر!
• نظر شهیدان صدر و بهشتی درباره قانون شدن فتاوای هم عرض!
3⃣ بودن جناح دیگر برای تعدیل + خط کشی با فتنه گران
• گناه غیر از خطاست! عالم فاسق، حبس می شود اما نظر دیگر در اداره کردن ولو بنظرمان خطا باشد...
• رهبری گفت اگر جناح چپ نبود خودم به وجود می آوردم؛ تا برآیند معتدل شود!(۸۸/۴/۳۰)
➕ یک پیوست
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
27.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 کمرنگ تر از داعش!
رهبر انقلاب اسلامی (۱۴ خرداد ۱۴۰۰):
"...مخالفان حاکمیّت مردمی، یعنی مردمسالاری هم باز دو جبهه بودند: یک جبهه لیبرالهای سکولار بودند که معتقد به مردمسالاری بودند، منتها میگفتند مردمسالاری به دین اصلاً ربطی ندارد، اصلاً در عرصهی جمهوریّت و مردمسالاری باید لیبرالها، مردان فنسالار و به تعبیر خودشان تکنوکرات، بیایند وارد بشوند؛ بنابراین مردمسالاری دینی، و جمهوری اسلامی، بیمعنی است؛ پس با بخش جمهوری اینها مخالف بودند.
یک عدّه هم کسانی بودند که باز معتقد به دین بودند، [منتها] میگفتند آقا حاکمیّت دین به مردم ربطی ندارد، مردم چهکاره هستند، باید دین حکومت بکند، حاکمیّت بکند؛ اینها هم یک عدّهای بودند که حالا نمونههای این نظر دوّم را این اواخر به شکل افراطیاش در این حضرات داعش ملاحظه کردید که اینها بهاصطلاح به خیال خودشان معتقد به حاکمیّت دین بودند، منتها مردم را هیچکاره میدانستند."
🎧 فایل صوتی کامل این برنامه را اینجا بشنوید!
#تحجر
#تجدد
#سکولاریزم
#حرف_نوی_جمهوری_اسلامی
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 فرق بین تحفظ و تحجر؟!
با قاشق غذا بخوریم یا دست؟!
فرق بین ابویوسف متحجر با سید جمال الدین اسدآبادی را ببینید!
❗️دچار فریب کلیشه ها در تحجر خواندن چیزی نشویم!
#تحجر
#تجدد_افراطی
#غربزدگی
• پ.ن:
امام خمینی در منشور روحانیت:
"مخالفت روحانیون با بعضی از مظاهر تمدن در گذشته صرفاً به جهت ترس از نفوذ اجانب بوده است. احساس خطر از گسترش فرهنگ اجنبی، خصوصا فرهنگ مبتذل غربی موجب شده بود که آنان با اختراعات و پدیده ها برخورد #احتیاط آمیز کنند."
🎵فایل صوتی کامل برنامه را اینجا بشنوید
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
📎 پیوست سخنان حجت الاسلام #قنبریان در برنامه #راز
هر دو کلمهی «جمهوری» و «اسلامی» وابستهی به انتخابات است. «جمهوری» یعنی مردمسالاری، یعنی حاکمیّت کشور به دست مردم. خب مردم چه جوری در حاکمیّت دخالت کنند؟ هیچ راهی بجز انتخابات وجود ندارد. بعضیها در مورد لزوم انتخابات اشکالتراشی میکنند، [مردم را] دلسرد میکنند، توجّه نمیکنند که اگر انتخابات در کشور نباشد، یا دیکتاتوری است یا هرجومرج و ناامنی است. آن چیزی که جلوی بُروز دیکتاتوری را در کشور میگیرد انتخابات است؛ آن چیزی که جلوی هرجومرج و اغتشاش و ناامنی را میگیرد انتخابات است. انتخابات آن مسیر صحیحی است که مردم میتوانند به وسیلهی آن و از آن مسیر، حاکمیّت ملّی را، مردمسالاری را، جمهوریّت را در کشور تأمین کنند. این، مسئلهی جمهوریّت. انتخابات میتواند ولیّفقیه در کشور انتخاب بکند و به وجود بیاورد، یعنی اسلامیّت را تأمین کند. انتخابات میتواند نمایندگانی را در مجلس شورای اسلامی مستقر کند که طبق مقرّرات اسلامی و معارف اسلامی، برای مدیریّت کشور قوانین تدوین کنند. پس بنابراین، هم جمهوریّت و هم اسلامیّت، متّکی به انتخابات است. بنابراین، در نظام جمهوری اسلامی، انتخابات ضروری است.
در این انتخابات، قهراً آن چهار نقطهای که گفتیم مهم است. اوّل، مشارکت؛ مشارکت یعنی حضور پُرشور مردم در انتخابات. اگر حضور پُرشور مردم در انتخابات باشد، این وحدت ملّی را نشان میدهد، این انگیزهی ملّت ایران را برای حضور در صحنه نشان میدهد؛ انگیزهی ملّت ایران و وحدت ملّی، قدرت ملّی به وجود میآورد؛ قدرت ملّی موجب امنیّت کشور میشود؛ وقتی کشور امنیّت پیدا کرد، آنوقت علم در آن کشور پیشرفت میکند، اقتصاد در آن کشور به شکوفایی میرسد، مشکلات گوناگون فرهنگی و اقتصادی و سیاسی در کشور قابل حل میشود؛ مشارکت یک چنین معجزهای میکند. انتخابات در کشور تحوّل ایجاد میکند. بعضیها اسم تحوّل را میآورند، اظهار طرفداری از تحوّل میکنند، امّا عملاً آن چیزی که مقدّمهی حتمی تحوّل است، مورد بیاعتنائیشان قرار میگیرد؛ یعنی انتخابات. با انتخابات میشود در کشور تحوّل ایجاد کرد. صاحبان دیدگاههای گوناگون سیاسی و اقتصادی و فرهنگی میخواهند تحوّل ایجاد کنند به نفع دیدگاه سیاسی یا فرهنگی یا اقتصادی خودشان؛ خیلی خب، راهش چیست؟ راهش این است که با انتخابات ــ حالا چه انتخابات مجلس، چه انتخابات مجلس خبرگان، چه انتخابات ریاست جمهوری، چه انتخابات شوراها ــ کسانی را که با آن فکر سیاسی آنها و جهتگیری سیاسی یا اقتصادی یا فرهنگی آنها همراهند، سر کار بیاورند؛ این میشود تحوّل. بنابراین، پایهی تحوّل انتخابات است.
۲دی ۱۴۰۲ رهبر انقلاب
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=54696
🎵فایل صوتی کامل برنامه راز را اینجا بشنوید
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خط انقلاب را از متحجرین جدا کنید!
ــــــــــــــــــــــــ
حجتالاسلام والمسلمین قنبریان:
انقلاب_اسلامی از ابتدای شکلگیری، با دو رقیب گفتمانی روبرو بوده: جریان تحجر و جریان غربگرایی.
در مقابل آنها انقلاب اسلامی با یک حرف نو روی کار آمد. این حرف نو جمع بین ارزشهای الهی و اراده مردم بود. یعنی هم اسلام، هم مردم. یعنی جمهوری اسلامی؛
اما ملاحظهکاری با جریان تحجر در این چند دهه، باعث شده حرف متحجرین به عنوان حرف انقلاب اسلامی قالب شود! یعنی ما الان نمیتوانیم دقیقاً بگوییم درباره زن و حجاب، دیدگاه انقلاب اسلامی کدام است و حرف متحجرین کدام؟!
نخواستیم حرف انقلاب را از هم لباسیهای خودمان متمایز کنیم، بگوییم مطهری و بهشتی و طالقانی و خمینی اینجوری میاندیشیدند اما فلانیها الان دارند جور دیگهای میاندیشند. پای هم نوشته شدیم!
وقتی اینجا قفل شد واضح است که درِ غربگرایی باز میشود؛ و هر کسی فکر میکند همین راه درست است؛ چیزی که الان با آن مواجه هستیم.
@ShabakeTabligh
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
حجت الاسلام قنبریان در برنامه راز چه گفت؟!
۱. ایشان چندبار دعوت برنامه برای گفتگو درباره #تحجر را رد کرده و گفته بود حالا که با #تجدد_افراطی هم مواجه ایم نباید به تحجر تنها پرداخت!
بعد حاضر شدند ۱۲ضلعی ای از طرح کلی جمهوری اسلامی از دو مجموعه فیش "حرف نوی جمهوری اسلامی" و "مکتب امام" در سایت رهبری را بیان و برای هر ضلع، دو دیگری اش از جریان تحجر و تجدد را بیان کنند!
۲. همه آن اضلاع به تصریح رهبر انقلاب اسلامی در کلمه مردمسالاری دینی و جمهوری اسلامی جمع است لذا دو دیگری آن از جریان سکولار و جریان متدین از رو در کلمات رهبر انقلاب در ۱۴خرداد۱۴۰۰ خوانده شد.
۳. "معتقدین به دین" در جملات رهبر انقلاب(تصویر بالا) توسط آقای قنبریان چنین تطبیق شد:
《یعنی ببینید آن چیزی که ما الان در حجره هایمان یا در محافل سیاسی مان یا گروه های مجازی مان هر وقت بخصوص انتخاباتها را رای نمی آوریم، می شنویم از حزب اللهی ها، یه خورده #پررنگ_ترش می شود همان حرف داعش! در بهترین وضعش داعش خشن نیستیم، "مردم داری دینی" را قبول داریم، "مردم سالاری دینی" را قبول نداریم!
اینکه واقعا "درچارچوبه دین" اما "کارها به دست مردم سپرده شود"؛ این "حرف نامیرا"ی جمهوری اسلامی است》.
حزب اللهی ها را داعش نخواند!
۴. قبل و بعد این یک دقیقه در برنامه راز زیر میز زدن اصلاحطلبان در ۸۸ یا بیشتر از حرف های حجره و مجازی، درخواست وزیر اطلاعات وقت برای #ابطال_انتخابات ۷۶ هم بعنوان نمونه های عدم قبول مردمسالاری دینی مرور شد.
۵. کانال اصلاحات نیوز از جانب خود جمله ای را تیتر کرد که اصلا در بیانات نیست؛ که در بالا می بینید!
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
ما و اربعین.mp3
22.63M
🎧 سخنرانی گرامیداشت شهید #هنیه و بدرقه کاروان #اربعین دانشجویی
🔸هیات های دانشجویی دانشگاه های تهران/ دانشگاه شریف / ۲۳مرداد۱۴۰۳
🎙حجت الاسلام و المسلمین #قنبریان
▫️ ما و اربعین!
• جمله ای عجیب در زیارت اربعین جابر:
والله لقد شارکناکم فیما دخلتم فیه!
• شبیه اش در خطبه۱۲ نهج البلاغه
• تعجب عطیه و پاسخ جابر
• کدام زائر؟!
▫️ ما و فلسطین!
• نجات فلسطین برای شیعیان از اول اسلامی و با پرچمداری علمای تشیع متولد شد!
• به خلاف جهان عرب که اول ناسیونالسیتی بعد چپ گرایی و آخر اسلامی شد!
• از شرف الدین تا آیت الله محمد حسین آل کاشف الغطاء
- پاسخ به استفتای محمد صبری عابدین آموزگار حرم شریف قدس
- تحریم فروش اراضی به یهود / فروش جنگ با اسلام/ فروشنده خارج از دین و جزء کفار/ لزوم ترک معاشرت با زنده و مشایعت مرده آنان!
• تجمع علمای نجف زیر قبه امیرالمومنین(ع) و مذاکره برای فتوای جهاد نجات فلسطین!
• یادداشت سید ابوالحسن اصفهانی برای سفارت ایران در بغداد
• تا کاشانی و نواب و ثبت نام برای اعزام به فلسطین و تا نهضت امام خمینی
• سابق بر این در جنگ ده ساله با استعمار روس کاشف الغطاء شهید آن را مثل شهید کربلا خواند!
• جابر برای زیارت اربعین مثل احرام یک لباس را ازار و یک لباس را ردا کرد(ثم اتّزر بازار و ارتدی بآخر)!
#غزه
#اربعین
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
💢 غایت زیارت اربعین؛ مشارکت در عاشورا!
• برای داشتن ناب و خالص هرچیز باید نمونه اصلی و اصیل آنرا دید. چه بسا گوهرهایی که در طول تاریخ دچار ناخالصی و شوائب شوند!
• نمونه اصلی زیارت اربعین، همان اربعین اول است. زیارت جابرانصاری و عطیه کوفی در آن روز قطعی است.
جابر از صحابه رسول الله(ص) و صاحب سرّ اهلبیت و صدیقه طاهره(س) است. عطیه نیز از فقها و مفسرین امامی کوفه است. راوی احادیث از جمله خطبه فدک و صاحب ۵جلد تفسیرقرآن است. این دو شخصیت موجه شیعی اولین زیارت اربعین را بنیان نهادند.۱
• نکته مهم و حائز اهمیت جمله جابر پس از زیارت سیدالشهداء و شهدای کربلاست که با قسم گفت: والله لقد شارکناکم فیما دخلتم فیه! به خدا سوگند ماهم در آنچه شما داخلش شدید(عاشورا) شریکیم!
عطیه هم مثل من و شما از این ادعا تعجب کرد و پرسید: جابر! چگونه ما با آنها شریکیم در حالیکه در دره ای فرو نرفته، بر کوهی بالا نرفتیم و شمشیری نزدیم؟! در حالیکه اینها بین سرها و بدن هایشان جدایی افتاده و فرزندانشان یتیم و زنانشان بیوه شدند!
پاسخ جابر این بود: عطیه! از حبیبم رسول الله شنیدم که می فرمود: هرکس قومی را دوست بدارد با آنها محشور است و هرکس عمل قومی را دوست بدارد شریک عمل آنهاست! به خدایی که محمد(ص) را به حق مبعوث کرد نیت من و همراهانم بر همان جاری است که حسین(ع) و اصحابش بودند...!۲
• اگر پاسخ جابر را غیر معصومانه می دانی و حجت بیشتر طلب می کنی ، خطبه۱۲ نهج البلاغه را ببین!
آنجا پس از پیروزی جمل یکی از یاران می آید و می گوید: کاش برادرم با ما بود و پیروزی شما را می دید! حضرت پرسید: میل اش با ما بود؟ گفت : آری! فرمود: پس او در لشکر ماست!
بعد بالاتر فرمود: در همین لشکر(جمل) اند کسانی که الان در اصلاب مردان و ارحام زنان اند؛ زمان آنها را به هم می رساند و با آنها ایمان تقویت می شود!
• آخر چگونه "صرف نیّت" و "میل و محبت"، بتواند کسی را هزار سال بعد ملحق به عاشورا یا جمل کند؟!
این که در را برای تنبل ها، محافظه کاران تاریخ و #اصحاب_قعود باز می کند تا حق ها را یاری نکنند و بعدا با گریه و زیارتی با محبت و نیت، خود را ملحق به آن مجاهدان شهید کنند!!!
درس خوانده هایی هم پیدا می شوند که با مشارب شبه عرفانی و تصوفی چیزی از محبت و نیت بسازند که با بی عملی و بی تعهدی هم ناسازگار نیاید!
• به نظرم پاسخ روشن و همه فهم در خود جابر و عطیه است!
جابر، پسر شهیدی از اُحد و رزمنده ۱۸غزوه با رسول الله و بعدا با امیرالمومنین است.
شواهدی کافی در دست است که اگر یک جامانده از عاشورا، معذور بود، او حتماً جابر بود!
عطیه هم ظاهرا چنین است هم از منتقمین خون حسین(ع) با مختار است و هم در قیام علیه امویان همراه با عبدالرحمن بن محمد بن اشعث می شود. حاضر میشود به دستور حجاج ۴۰۰تازیانه بخورد اما سبّ علی(ع) نکند!
اینها شاید شواهد خوبی برای #راستی_آزمایی نیت و محبت باشد!
• زیارت اربعین -در نمونه اصیلش- غایتش این است که زائر بتواند مثل جابر با صداقت بگوید: ما هم شریک عاشورای شماییم!
• لذا:
- نه هر خروج و شورش و تلاشی، کشته اش بدون محبت و پیوند با امام حق(ع) به عاشورا ملحق می شود! چون بدون اعتقاد و نیّت، عمل به کمال نمی رسد.
- و نه هر زائر و محبی که قیامِ عاشورایی را "استثناء" و ماموریت خاص حسین(ع) شمارد و "ادله تقیه" را حاکم همیشگی بر "ادله امر به معروف" و"اظهار کلمه حق نزد جبّار" یا جهاد و دفاع مقدس کند!
البته اگر مجتهد یا مقلّد باشد، ماجور؛ اما ملحق به شهدای کربلا شدنش مشکل بنظر می رسد!
• زائران اربعین از حیث باز شدن #مسیر_کربلا با مجاهدت شهدا، قدردان امام خمینی و شهدایش هستند؛ تو بیشتر قدردان آن مجتهد عارف باش که #مسیر_عاشورا را باز کرد!
"بر اساس عاشورا فتوا داد" و جایی که ارکان اسلام در خطر باشد، "تقیه را حرام دانست."۳؛ بعد شرایط جاری زمانش را به درستی به خطر افتادن اساس اسلام دید و فرمود: تکلیف ما را سیدالشهدا معلوم کرده است!
از اینجا "حکومت ادله تقیه" در فقه برافتاد و #فقه_مقاومت و مبارزه شکل گرفت و راه برای زائر در جهت قدم صدق و الحاق به عاشورا باز شد!
...................................
۱. اگر زیارت اسرای کربلا در اربعین اول هم ثابت باشد هرچه درباره جابر می گوییم به طریق اولی برای آنها ثابت است.
۲. متن روایت
۳.ر.ک : رساله التقیه امام خمینی
#اربعین
#امام_خمینی
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۵/۲۸
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از هیأت الزهرا(س) دانشگاه شریف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #کلیپ | #ببینید
🔰 شراکت با شهدای کربلا
👤 حجت الاسلام #قنبریان
📌 گزیده سخنرانی مراسم گرامیداشت شهید مقاومت اسماعیل هنیه و بدرقه کاروان اربعین هیأتهای دانشجویی
⏯ نسخه با کیفیت این فیلم را در صفحهی آپارات هیأت الزهرا(س) ببینید
#بدرقه_اربعین_۱۴۰۳
هیأت الزهرا(س)
هیأت اصحاب الحسین | هیئت شهدای گمنام
هیئت رهروان شهدا | هیأت میثاق با شهدا
هیئت محبین مرتضی(ع) | هیئت فاطمیون
هیئت اصحاب عاشورایی | هیأت محبّین اهل بیت(علیهم السلام)
تلگرام | اینستاگرام | سروشپلاس | توییتر | بله | ایتا
هدایت شده از جامعه ایمانی مشعر خوزستان
sahife 59 - tamaddon eslami 11.pdf
6.71M
🔰منشور صحیفه۵۹ تمدن اسلامی۱۱
🔹رسالت اربعینیها
🔸گفتاری از حجتالاسلام و المسلمین محسن قنبریان پیرامون فناوری اجتماعی اربعین
#منشورات
#صحیفه
#تمدن_اسلامی
#اربعین
#اربعین_برائت
#کربلا_طریق_الاقصی
✅https://eitaa.com/mashar_khz
هدایت شده از محسن قنبریان
همه علیه اربابان زمین.mp3
5.49M
▪️#جبهه_حسین را گسترش دهید
⭕️ قسمت اول: همه علیه اربابان زمین!
🔹حجت الاسلام قنبریان در قسمت اول مجموعه کلیپ صوتی جبهه حسین به تبیین ضرورت قرآنی جبهه سازی علیه اربابان زمین می پردازد.
ماموریت خداوند در قرآن کریم برای پیامبر اکرم این است که یک جبهه بزرگ جهانی از مسیحیها، یهودیها و مسلمانان درست کند.
🔹حجت الاسلام قنبریان در این کلیپ تبیین میکنند چرا باید جبهه ساخت و مسیحیان و یهودیان و مسلمانان بر سر کدام نقطه اشتراک باید جبهه بسازند؟
@hoseinie_hedayat
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 هو الحسین امامنا!
کلمات کوتاه این پیرمردِ خادم اربعین، صدای فطرت و ترجمان میراث و کاملترین بیان است!
جای اینکه بگوید چون حسین، سید "الشهداء" یا سید "الاحرار"(آزادگان) یا پناه "مستضعفان" و ... است یک کلمه می گوید: "امام ماست! امام بشر! او بشر را بالا برد"!
امام در فرهنگ شیعه کلمه جامع برای صاحب همه فضائل است. امام یعنی عدالت یعنی آزادی یعنی امنیت یعنی...
《...امام مانند آفتاب در عالم طلوع کند و بر افق قرار گیرد که دست و دیده مردم بدان نرسد، امام ماه تابنده، چراغ فروزنده، نور بر افروخته و ستاره رهنما در تاریکى شبها و بیابانهاى تنها و گرداب دریاها است، امام آب گوارائى است براى تشنگى و رهبر بحق و نجات بخش از نابودى است، امام چون آتشى است بر تپه براى سرمازدگان و دلیلى است در تاریکىها که هر که از آن جدا شود هلاک است. امام ابرى است بارنده، بارانى است سیل آسا، آفتابى است فروزان و آسمانى است سایه بخش و زمینى است گسترده و چشمهاى است جوشنده و غدیر و باغى است، امام امینى است یار و پدرى است مهربان و برادرى است دلسوز و پناه بندگان خدا است در موقع ترس و پیشآمدهاى بد، امام امین خداى عز و جل است در میان خلقش و حجت او است بر بندگانش و خلیفه او است در بلادش و دعوتکننده به سوى خداى عز و جل است و دفاعکننده از حقوق خداى جل جلاله است...》
متن کامل روایت زیبای امام رضا(ع) درباره امام را اینجا بخوانید!
نه تفسیر امامت را از این درونمایه های اصیل انسانی خالی کنیم و نه مفهوم و بدیلی جای آن بنشانیم!
#اربعین
#امامت
#شیعه
محسن قنبریان / ۵شهریور۱۴۰۳
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
02; اول معاویه، بعداً نماز.mp3
6.8M
▪️#جبهه_حسین را گسترش دهید
⭕️ قسمت دوم: اول معاویه، بعدا نماز!
🔹حجت الاسلام قنبریان در قسمت دوم مجموعه کلیپ صوتی جبهه حسین به مسئله شیوه اولویت بندی مسائل در جبهه می پردازند و تبیین می کنند مسئله اصلی در #جبهه_حسین اربابان زمین و معاویه ها هستند.
🔹حجت الاسلام قنبریان در این کلیپ تبیین میکنند امیرالمومنین(ع) به جای اینکه جنگ بین شیعه و سنی راه بیاندازد و با مردم بر سر نحوه نماز خواندن شان جدال کند، از همه مردم حتی آنهایی که او را به عنوان امام قبول نداشتند، جبهه ای بر علیه معاویه ساخت تا اول این دندان پوسیده را بکند و نابود کند.
@hoseinie_hedayat
☑️ @m_ghanbarian