eitaa logo
گفتار پسندیده
1.2هزار دنبال‌کننده
208 عکس
79 ویدیو
5 فایل
✅ کانال رسمی حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده. استاد دانشگاه قرآن و حدیث. 🖼 روزنه‌ای به کهکشان معارف دینی در بستر زندگی امروز. ادمین: @admin_goftare_Pasandide صفحات مجازی: https://zil.ink/goftarepasandide
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 منتشر شد: ششمین شماره میکرومجله «اخفاپژوهی» (تخصصی اخلاق فناوری اطلاعات) پرونده این شماره: «اخلاق لایک کردن در فضای مجازی» ▪️قبل از لایک کردن از خود بپرسیم ▪️معرفی موضوعاتی برای پژوهش درباره اخلاق لایک ▪️چگونه لایک ها فریب مان می دهند؟ ✅ هر ۴ صفحه را مطالعه کنید حسینعلی رحمتی 16 شهریور 1402 آرشیو شماره های گذشته (با كيفيت بالاتر): http://harahmati.ir/akhfamag ♨️«اندکی اندیشه» ضرر ندارد👈 @harahmati
❇️ جستارهایی در باره روانشناسی اسلامی 🔹 چند سرمقاله کوتاه پیرامون برخی موضوعات مهم در تحقیقات اسلامی-روانشناختی که می‌تواند زوایایی از این بحث را کمی روشن کند:👇 ✍️ ‌روان‌شناسی اسلامی؛ اسلامیزه‌کردن ‌روان‌شناسی یا تئوریزه‌کردن معارف‌ اسلامی؟ 📚پژوهشنامه روانشناسی اسلامی، شماره 1 🆔http://psychology.riqh.ac.ir/issue_2118_2119.html ✍️ طرحی نو در روانشناسی، متناسب با فرهنگ و معارف اسلامی 📚پژوهشنامه روانشناسی اسلامی، شماره 2 🆔http://psychology.riqh.ac.ir/issue_2128_2127.html ✍️ فقر روش در تحقیقات اسلامی-روانشناختی 📚پژوهشنامه روانشناسی اسلامی، شماره 4 🆔http://psychology.riqh.ac.ir/issue_2128_2142.html ✍️ اصول فقه یا اصول فهم روانشناختی؟! 📚پژوهشنامه روانشناسی اسلامی، شماره 5 🆔http://psychology.riqh.ac.ir/issue_2128_2158.html ✍️ پژوهش معکوس در فهم روان‌شناختی متون دینی! 📚پژوهشنامه روانشناسی اسلامی، شماره 8 🆔http://psychology.riqh.ac.ir/issue_2208_2209.html ✍️ ساختار متن 📚پژوهشنامه روانشناسی اسلامی، شماره 9 🆔http://psychology.riqh.ac.ir/issue_2208_2219.html ✍️ داستان روان‌شناسی با «سخن خدا» و «ساخته خدا»! 📚پژوهشنامه روانشناسی اسلامی، شماره 10 🆔http://psychology.riqh.ac.ir/issue_2231_2232.html ✍️ روا‏ن‏شناسی اسلامی؛ از پژوهش‏های ابتر به کوثر 📚پژوهشنامه روانشناسی اسلامی، شماره 13 🆔http://psychology.riqh.ac.ir/issue_2241_2243.html ✍️ روان‌شناسی اسلامی؛ پیرو یا پیشرو؟ 📚پژوهشنامه روانشناسی اسلامی، شماره 14 🆔http://psychology.riqh.ac.ir/issue_2244_2245.html 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
📜 خودمیزانی در مناسبات اجتماعی ‼️من و دیگران ❗️من، دیگران و خواسته‌های من ⁉️ دیگران چگونه باشند؟ من برای دیگران چه می‌خواهم؟ ⁉️ من برای خود چه می‌خواهم؟ ⭕️ منِ برابر؛ یا منِ برتر؟ مسئله این است! ❌ برخی همه خوبی‌ها و چیزهای ارزشمند را فقط برای خود می‌خواهند و برایشان مهم نیست دیگران در چه وضعیتی باشند! ⚠️ لذا به گونه‌ای رفتار می‌کنند که ديگران آسیب دیده و از کسب منفعت بازمی‌مانند!؟ ✳️ از مفاهیم مهمی رسول خدا (ص) بر آن تأکید کردند، همانند دانستن دیگران با خود است که در نتیجه هر چه برای خود می‌پسندد، برای دیگران نیز می‌پسندد. پیامبر خدا(ص): عادل ترینِ مردم، کسی است که برای مردم، آن چیزی را می پسندد که برای خود می پسندد، و برای آنها خوش ندارد، آنچه را برای خود خوش ندارد. رسول اللّه(ص): أعدَلُ النّاسِ مَن رَضِی لِلنّاسِ ما یرضی لِنَفسِهِ، وکرِهَ لَهُم ما یکرَهُ لِنَفسِهِ. 🏴🏴 رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله تسلیت باد. 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 قانون کنش اجتماعی تفاوت کنش فردی با کنش اجتماعی قانون کنش اجتماعی: ۱. پهنه کنشگری ❓کنشگران چه کسانی هستند محدود نبودن کنشگری به افراد مباشر موافقان، جزء کنشگران ۲. دامنه زمانی کنش محدود نبودن کنشگری به زمان واقعه موافقان در هر زمان، جزء کنشگران 🗓 ۱۴۰۲/۰۶/۱۶ ⭕️ صوت کامل 👈🏻 کلیک کنید ⭕️ فیلم کامل 👈🏻 کلیک کنید 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 چرا عزاداری می‌کنیم؟ پاسخ در قانون کنش اجتماعی است. عزادرای، یادآوری یک حادثه نیست. تداوم‌ کنش حسین بن علی در طول زمان است... 🗓 ۱۴۰۲/۰۶/۱۷ ⭕️ صوت کامل 👈🏻 کلیک کنید ⭕️ فیلم کامل 👈🏻 کلیک کنید 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 چرا پیاده‌روی اربعین؟ راهپیمایی اربعین، اعلام طرفداری جامعه از حسین بن علی(ع) راهپیمایی اربعین، تداوم اجتماعی کنش حسین بن علی(ع) راهپیمایان، کنشگران صحنه عاشورا 🗓 ۱۴۰۲/۰۶/۱۷ ⭕️ صوت کامل 👈🏻 کلیک کنید ⭕️ فیلم کامل 👈🏻 کلیک کنید 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📜 فلسفه لعن چرا این همه نفرین؟ چرا باید افراد غیر مباشر لعن شوند؟ فلسفه لعن در قانون کنش اجتماعی‌ است. بنیان گذار، مباشران و موافقان همگی کنشگران ظلم به سیدالشهداء. 🗓 ۱۴۰۲/۰۶/۱۶ ⭕️ صوت کامل 👈🏻 کلیک کنید ⭕️ فیلم کامل 👈🏻 کلیک کنید 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
📜 امام رضا(ع) استراتژيست پساعاشورا ✳️ مسئله: احیای اجتماعی امامت ❇️ هدف: پیرو سازی(تغییر تبعیت از طاغوت به تبعیت از ولایت) 🟢 راهبرد: تبیین محاسن کلام اهل‌بیت(ع) /جهاد تبیین 🟡 روش: تعلیم و تعلّم علوم اهل‌بیت(ع) / آموزش و فرهنگ سازی 👥 مجریان: همه شیعیان /احیای اجتماعی امامت، وظیفه شیعیان، نه امامان!! از عبدالسّلام بن صالح هروی قال(ع): «رَحِمَ اللهُ عَبداً أَحْیَا أَمْرَنَا»؛ فَقُلْتُ لَهُ: وَکَیْفَ یُحْیی أَمْرَکُمْ؟ قَالَ: «یَتَعَلَّمُ عُلُومَنَا وَیُعَلِّمُهَا النَّاسَ، فَإِِنَّ النَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلَامِنَا لَاتَّبَعُونَا»؛ «خدا رحمت کند بنده‌ای را که امر ما را زنده می‌نماید». عبدالسّلام می‌گوید: من گفتم: چگونه امر شما را زنده نماید؟ فرمود: «علوم ما را فرا بگیرد و آنها را به مردم بیاموزد که اگر مردم، محاسن و زیبایی‌های کلام ما را بدانند از ما پیروی می‌کنند». 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
📜 ‌روان‌شناسی اسلامی؛ اسلامیزه‌کردن ‌روان‌شناسی یا تئوریزه‌کردن معارف‌ اسلامی؟ ..... این قبیل مسائل نشان می‌دهد که ‌روان‌شناسی با سپری‌کردن دوره‌های مختلف، به قابلیتی دست یافته است که اکنون بهتر می‌تواند برخی ابعاد ‌روان‌شناختی آموزه‌های دین، و البته نه همه آن، را درک کند. دین و آموزه‌های دینی، تغییری نکرده‌اند؛ آنچه تغییر کرده، دانش ‌روان‌شناسی است. آموزه‌های دینی در موضوع انسان و تحلیل رفتارها و فرآیندهای روانی او، و همچنین در پرورش انسان‌های سرآمد و فرهیخته، به مثابه منابعی غنی هستند که کشف و استفاده از آنها نیازمند دانش پیشرفته و رشد علمی است. امروزه ‌روان‌شناسی علاوه بر رشد بسیار خوب در روش و فنون روان‌درمانی، به رشد معرفتی نیز دست یافته که بر اساس آن می‌تواند این بخش از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های دین را نیز درک کند و از آن بهره ببَرَد. اینجا است که ‌روان‌شناسی مبتنی بر معارف اسلامی معنا پیدا می‌کند.... ... روان‌شناسی اسلامی به دنبال آن است که با مطالعه دقیق و علمی منابع اسلامی (قرآن و حدیث)، ابعاد ‌روان‌شناختی آنها را کشف و ایده‌هایی برای دانش ‌روان‌شناسی استخراج کند تا با طی مراحل خود، به نظریه‌های علمی تبدیل شوند. این چیزی است که از آن به «تئوریزه‌کردن» معارف دینی در برابر «اسلامیزه‌کردن» ‌روان‌شناسی یاد می‌کنیم. روان‌شناسی اسلامی، هرچند تحقیقات تجربی را محور قرار نمی‌دهد تا آنها را با معارف دین تأیید کند، با این حال، حتماً به آنها توجه می‌کند تا نسبت آنها با معارف دین مشخص شود؛ این نسبت گاه تطابق کامل است، گاه تعارض کامل و گاه ممکن است در بخش‌هایی هماهنگ باشد و در بخش‌هایی متفاوت؛ یا سکوت کرده باشد ..... 📒 پژوهشنامه روانشناسی اسلامی، شماره ۱ ⭕️ لینک کامل سرمقاله: 👈🏻 کلیک کنید 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
چند درصد از دانش آموزان ما امثال کاظمی آشتیانی را می شناسند و چند درصد امثال رونالدو را؟! در مورد آموزش و پرورش، یک نکته‌ی کلّی‌ای وجود دارد که بنده روی آن تأکید میکنم... ما بایستی کاری کنیم که دانش‌آموز ما دارای هویّت ملّی بشود؛ هدف از تربیت دانش‌آموز، از آمدن این دانش‌آموز به مدرسه، به دبستان یا دبیرستان، صرفاً این نباشد که بخواهد درس یاد بگیرد. خب بله، درس هم باید یاد بگیرد، علم هم باید بیاموزد، امّا مهم‌تر از علم‌آموزی یا لااقل در حدّ علم‌آموزی این است که او احساس هویّت بکند، یک انسان باهویّت ساخته بشود در اینجا که هویّت ملّی و احساس اعتماد به نفْس ملّی پیدا بکند و کودک ما از عمق جان، با افتخارات کشور آشنا بشود... 👈 این چیزی است که امروز وجود ندارد. خیلی از افتخارات هست؛ حالا ایشان اسم مرحوم آقای کاظمی‌آشتیانی را آوردند؛ شما بین بچّه‌های مدارستان نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی‌آشتیانی را با آن همه خدمات، با آن ارزش وجودی‌ای که این مرد و این جوان داشت ــ جوان هم بود ــ می‌شناسند و مثلاً فرض کنید رونالدو را چند درصد می‌شناسند! گاهی اوقات بچّه‌های کوچک خانواده‌ی ما اسمهایی را هم می‌آورند که من حتّی نمیتوانم یاد بگیرم آن اسمها را! قشنگ اینها را می‌شناسند... ما چرا افتخارات ملّی خودمان را نمی‌شناسیم؟ این خیلی مهم است. یک بخش از این چیزهایی که میگوییم «هویّت ملّی» همین است که افتخارات ملّی را، گذشته‌ی علمی را، گذشته‌ی سیاسی را، گذشته‌ی بین‌المللی را بشناسند، تلاشی که شده و مجاهدتی که شده بشناسند. بیانات رهبری در دیدار معلّمان (۱۴۰۱/۰۲/۲۱) دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 تبدیل غیرمباشر به کنشگر (۱) چگونه افراد غیرمباشر، به کنشگر تبدیل می شوند؟ ۱. طرف دوم بودن در کنشهای طرفینی رفتارهای طرفینی بدون طرف دوم، ناممکن است طرف دوم، تکمیل کننده کنشگری مثال: شنیدن تهمت، غیبت، تمسخر، شایعه، شبکه‌های رادیویی و... دیدن فیلم‌ها، تصایر، شبکه‌های تلویزیونی و... 🗓 ۱۴۰۲/۰۶/۱۷ ⭕️ صوت کامل 👈🏻 کلیک کنید ⭕️ فیلم کامل 👈🏻 کلیک کنید 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📜 تبدیل غیرمباشر به کنشگر (۲) چگونه افراد غیرمباشر، به کنشگر تبدیل می‌شوند؟ ۲. امور پیشاحادثه برخی کارهای پیش از حادثه، فرد غیرمباشر را به کنشگر تبدیل می کند!! کارهایی که پیش از یک اتفاق رخ می‌دهد: الف) امر کردن به یک کار امرکننده، جزء کنشگران ب) راهنمایی کردن راهنما، جزء کنشگران ج) اشاره کردن اشاره‌گر، جزء کنشگران 🗓 ۱۴۰۲/۰۶/۱۷ ⭕️ بخش اول 👈🏻 کلیک کنید ⭕️ صوت کامل 👈🏻 کلیک کنید ⭕️ فیلم کامل 👈🏻 کلیک کنید 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 تبدیل غیر مباشر به کنشگر (۳) ⚫️ سیاهی لشکر سیاهی لشکر یعنی: حضور بدون تلاش در یک رویداد کارکرد سیاهی لشکر: نشان دادن فراوانی تعداد افراد یک جریان 🗓 ۱۴۰۲/۰۶/۱۷ ⭕️ بخش دوم 👈🏻 کلیک کنید ⭕️ صوت کامل 👈🏻 کلیک کنید ⭕️ فیلم کامل 👈🏻 کلیک کنید 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
با سلام و احترام از نظر شما بهترین جمله رئیس‌جمهور در سازمان ملل کدام است؟ ۱. قرآن هرگز نمی‌سوزد ۲. ترور شهیدسلیمانی جایزه به داعش بود ۳. آمریکا بزرگترین زندان مادران ۴.مقاومت ملت‌های آزاده به ثمر نشسته ⭕️ لینک نظرسنجی 👈🏻 کلیک کنید در صورت امکان نشر دهید 🙏 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 انتخابات و کنشهای اجتماعی شنیدن خبرهای راست و دروغ، یعنی خریداری خبر خبر بدون خریدار، تولید نمی شود حیات خبر رسانه‌ها، در خریدار خبر تولیدگر و خریدار؛ هر دو کنشگر بشمار می‌روند شنیدن و انتشار غیبت = کنشگر غیبت شنیدن و انتشار تهمت = کنشگر تهمت شنیدن و انتشار شایعه = کنشگر شایعه شریک جرم؛ بدون انجام جرم! 🗓 ۱۴۰۲/۰۶/۱۷ ⭕️ صوت کامل 👈🏻 کلیک کنید ⭕️ فیلم کامل 👈🏻 کلیک کنید 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 فحشای بدون ارتکاب ‼️ شنيدن و انتشار = ارتکاب فحشا‼️ 📖 پیامبر اکرم(ص): «من سمع فاحشة فافشاها کان کمن اتاها و من سمع خیرا فافشاه کان کمن عمله». کسی که از عملی منکری باخبر شود و آن را افشا کند، چنان است که خود، آن را انجام داده است و کسی که از کاری نیک مطلع گردد و آن را افشاء نماید، بسان کسی است که آن را انجام داده است. 📙ثواب الأعمال، صفحه ٣٣٧. 🗓 ۱۴۰۲/۰۶/۱۷ ⭕️ صوت کامل 👈🏻 کلیک کنید ⭕️ فیلم کامل 👈🏻 کلیک کنید 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 جبهه مقابل اهل‌بیت(ع) چه کسانی بودند؟ درگیری آشکار: لشکر روبرو درگیری سخت‌تر: سیاهی لشکر دشمن(اکثریت موافق) 🗓 ۱۴۰۲/۰۶/۱۷ ⭕️ صوت کامل 👈🏻 کلیک کنید ⭕️ فیلم کامل 👈🏻 کلیک کنید 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📜 تحسین و تقبیح اثر اجتماعی تحسین و تقبیح ارتکاب کار زشت توسط یک فرد تحسین توسط دیگری = ارتکاب کار زشت 📖 امیرالمؤمنین(ع): منِ اسْتَحْسَنَ قَبیحاً کانَ شَریکاً فیهِ. هر که کار زشتى را تحسین (و تأیید) کند، در آن کار شریک است. 📕 بحارالانوار، جلد ۷۵، صفحه ۸۲. 🗓 ۱۴۰۲/۰۶/۱۸ ⭕️ صوت کامل 👈🏻 کلیک کنید ⭕️ فیلم کامل 👈🏻 کلیک کنید 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
⁉️ بهترین جمله رئیس‌جمهور در سازمان ملل 📊 تعداد پاسخ‌دهندگان: ۵۲۰ نفر(قرآن هرگز نمی‌سوزد) بهترین جمله از نظر شما با: ۶۸/۶٪ پاسخ‌دهندگان 💹 در رتبه‌های بعد: 🔵 مقاومت ملت‌های آزاده به‌ثمر نشسته است: ۱۱/۴٪ 🔷 آمریکا بزرگترین زندان مادران جهان است: ۱۱٪ 🔹 ترور شهید سلیمانی جايزه به داعش بود: ۹٪ 🌺 با سپاس از همه شما 🙏 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | آپارات
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 رغبت‌های ذلت‌آور 🟢 اهل‌بیت پناهگاه امت 🔸 پناه‌شدن متوقّف بر پناه‌بردن 🔻 پناهگاه بدون پناهندگی، امنیت‌ساز نیست 🔺 امنیت متوقف بر پناهنده شدن ✔️ پناه بردن یعنی ورود به حيطه معارف اهل‌بیت و پذیرش و عمل به آموزه‌های آنان 📖 امام عسکری(ع): «نحن کهف لمن التجا الینا» ما پناهگاه هستیم برای کسی که به ما پناه آورد. ◼️ یک آموزه زندگی ساز 📖 امام حسن عسکری(ع): «ما اقبح بالمومن ان تکون له رغبة تذله» چه زشت است برای مومن خواهشی داشته باشد که او را به ذلت کشاند. ۱. ادبیات قبیح و حسن مخصوص مخاطب اهل کرم است؛ بر خلاف ادبیات بهشت و دوزخ، و طاعت و معصیت که ادبیات بردگان و تاجران است ۲. مؤمن نیاز به تکامل دارد... مؤمن ممکن است مرتکب قبیح شود ۳. نظام رغبت انسان نیازمند تنظیم و تنظیم نیازمند معیار است. ۴. معیار رغبت صحیح و غلط، پیامد ذلت یا عزت است. ایمنی از ذلت ایمنی از کار قبیح در پناه آموزه ایمنی‌بخشامام عسکری(ع) 🗓 ۱۴۰۲/۰۷/۰۱ 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | آپارات