eitaa logo
گفتار پسندیده
1.2هزار دنبال‌کننده
208 عکس
79 ویدیو
5 فایل
✅ کانال رسمی حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده. استاد دانشگاه قرآن و حدیث. 🖼 روزنه‌ای به کهکشان معارف دینی در بستر زندگی امروز. ادمین: @admin_goftare_Pasandide صفحات مجازی: https://zil.ink/goftarepasandide
مشاهده در ایتا
دانلود
🤲🏻 محتاج دعای خیر شما معلمی دلسوز، شریف و خدوم، پس از عمل تومور مغزی، دوباره در بخش مراقبت‌های ویژه بستر شد. به ویژه از اربعینی‌ها التماس دعای خاص داریم چنانچه میسر شد برای همه بیماران و از جمله ایشان دعا بفرمایید. خداوند بیماری و گرفتاری همه شما را به لطف خود برطرف سازد. ما شبی دست برآریم و دعایی بکنیم 🤲
📜 آرزوهای طولانی (۲) 🔸 کسی که صاحب آرزوهای طولانی است، همواره لذّت را در چیزی می‌داند که ندارد و به همین جهت، از آنچه دارد بهره مند نمی‌شود. چنین افرادی همواره از آنچه دارند، نالان و ناراضی‌اند و چیزهایی را آرزو می‌کنند که ندارند. 🔹 مهم نیست که چه دارند، مهم آن است که همواره آنچه را ندارند، مایه خوش‌بختی می‌دانند و وقتی به آنچه زمانی آرزویش را داشتند، دست یافتند، باز هم احساس بهره مندی و خوش بختی نمی‌کنند و به آنچه در دور دست‌ها وجود دارد، می‌اندیشند. این، معنای آرزوی دور و دراز است. 📕 هنر رضایت از زندگی، صفحه ۴۴ 👤 حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده ⭕️ بخوانید 👈🏻 آرزوهای زندگی ۱ 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | آپارات
📜 آرزوهای طولانی (3) 🔸برای احساس بهره مندی، داشتن فلان نعمت، کافی نیست؛ باید انسان از وجود نعمت، باخبر شود و از داشتن آن، احساس بهره مندی کند، تا لذّت آن را بچشد. چه بسا نعمت‌هایی که وجود دارند، ولی کسی از وجود آنها خبر ندارد و یا از داشتن آنها لذّت نمی‌برد. 🔹ناخشنودی بسیاری از کسانی که از زندگی خود راضی نیستند، نه به دلیل نداری و محرومیت، بلکه به دلیل ناچیز شمردن و اهمیت ندادن به چیزهایی است که دارند. 🔸اگر روحیه فرد، این گونه باشد که آنچه را دارد ناچیز می‌شمارد و لذّت خود را در آن چیزی می‌داند که ندارد، در این صورت، راه تحقّق رضایت از زندگی، تأمین خواسته‌ها و افزایش سطح زندگی نیست؛ زیرا او به هر سطحی از زندگی که برسد، باز همین الگوی فکری را دارد که: «آنچه دارم ناچیز است و خوش بختی در چیزهای بالاتری است که ندارم». از سوی دیگر، چنین افرادی به جهت آرزوهای بی حد و مرزی که دارند، هیچ گاه به خواسته‌های خود دست نمی‌یابند و لذا همواره به خاطر آنها حسرت می‌خورند. 🔹لذا آرزوهای دور و دراز، سبب می‌شود که انسان، داشته‌های خود را کوچک ببیند و از آنها لذت نبرد و نسبت به نداشته‌ها نیز حسرت بخورد. به همین جهت، امام علی (ع) می‌فرماید: از آرزوها[ی طولانی] بپرهیزید؛ زیرا نشاط نعمت‌هایی را که دارید، از میان می‌برد و آنها را نزد شما کوچک می‌سازد و حسرتِ آنچه را که آرزو دارید، در پی می‌آورد. 📕 هنر رضایت از زندگی، صفحه ۴۴ 👤 حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده ⭕️ بخوانید 👈🏻 آرزوهای زندگی ۲ 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | آپارات
سرکار خانم حبیبی سلام بر همه زیارت همه زائران اباعبدالله (ع) قبول در مدتی که در ایران و در بین فامیل و دوستان بودم، احساس کردم که موج ناامیدی و دلسردی از زندگی، خیلی بیشتر از قبل در بین مردم پخش شده است و این خیلی برایم ناراحت کننده بود. مدتی برشی هایی از کتاب استاد پسندیده را که در کانال شان می گذاشتند، در گروه دوستان و... گذاشتم و با استقبال مواجه شد و درمورد کتاب " رضایت از زندگی" از من سوال کردند. من ضمن معرفی کتاب و نویسنده بزرگوارش، نسخه ای از کتاب را که داشتم، در اختیار آن‌ها گذاشتم و گفتم در مدتی که من نیستم، کتاب را بخوانید و به یکدیگر بدهید... خواستم از شما که قدر این کتاب و کتابهای این چنینی را می‌دانید، بخواهم که در انتقال مفاهیم آن‌ها به مردم، دست و دلباز باشید تا همه بخوانند و لذت ببرند و استفاده کنند. ممنونم🌹 با سلام و احترام خدمت شما و همه اهل ایمان آنچه می بینید و می خوانید، روزنه ای به کهکشان معارف زندگی ساز اسلام است... واقعیت این است که زندگی های ما معمولاً خراب، و معارف دین برای ساخت یک زندگی خوب، بسیار بسیار غنی هستند. گر گدا کاهل بود تقصیر صاحبخانه چیست؟ این گنجینه ارزشمند، نیازمند: کشف و استخراج، پردازش و عرضه مناسب است. وظیفه همه طلاب، روحانیون و دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های علوم قرآن و حدیث آن است که در این راه قدم بردارند. پس از انقلاب اسلامی، ما هیچ توجیهی برای کم کاری نداریم و باید پاسخگوی اهل بیت(ع)، امام عزیز و شهدای گرانقدر انقلاب و جنگ باشیم. اصلا وقت تنبلی، کوتاهی و اهمال کاری نیست. باید جنبید و اقدامی جهادی کرد. بسم الله الرحمن الرحیم....
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 زندگی و رشدکنندگی 🎙 سخنرانی روز اربعین گروه درمان معنوی خداسو 🔴 اربعین از دو منظر: 🔸 منظر تاریخی: امکان و عدم امکان حضور کاروان اسرا در اربعين اول 🔹 منظر سبک‌شناخت زندگی: ▫️جزئی از سبک زندگی مؤمنانه ▫️ نشانه متمایزکننده مؤمنان فلسفه شهادت امام حسین در زیارت اربعین: نجات مردم از جهالت و ضلالت تبدیل مناسبت‌های عزا به کانون تبیین و روشنگری با هوشمندی علمای دین ❇️ موضوع: خصیصه رشدکنندگی شاخص حیات 👈🏻 رشدکنندگی ❓معنای رشد: ▪️جذب و دریافت مواد لازم ▪️تبدیل به رشد و توسعه وجودی ⚠️ قانون مردگی: ⭕️ عدم دریافت و جذب مواد رشددهنده ⭕️ دریافت و جذب مواد نابودکننده 💠 مفهوم تبیین‌گر رشد 👈🏻 "شکر" انسان شکور 👈🏻 دارای ویژگی رشدکنندگی 🔳 معنای مشهور شکر: شناخت نعمت + اظهار نعمت + قدردانی از نعمت دهنده 🟩 معنای اصیل: تبدیل امکانات دریافتی به رشد انسانی ⁉️ امکانات رشد: 💎 نعمت: ثروت، قدرت، شهرت، موقعیت، زیبایی و... 💥مصیبت: فقر، تهدید، تهمت، تکذیب، ناسپاسی و... 💫 فلسفه شکر بر مصیبت در سجده زیارت عاشورا 💫 فلسفه ستایشگری سیدالشهدا در همه حوادث کربلا 💫 منطق "مارایت الا جمیلا" ی حضرت زینب 📉رشدکنندگی یعنی توان تبدیل همه نعمت‌ها و مصیبت‌ها به رشد و توسعه‌ وجودی 🗓 ۱۴۰۲/۰۶/۱۵ 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | آپارات
استاد طبق صحبتهای امروزتون ما باید حتی شاکر باشیم از همون کسایی که با ازارشون باعث رشد ما شدن؟ البته در دل علیکم السلام شاکر "از آنها" نه اما آدم شاکر "در آزار آنها" رشد خودش را می جوید؛ مانند سیدالشهدا علیه‌السلام که در ظلم یزید رشد خودش را دنبال کرد. دقت کنید، در معنای اصیل شکر، مسئله قدردانی از طرف مقابل نیست؛ مسئله تبدیل آزار به پله رشد و ترقّی است.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ شب اول مراسم عزادرای دهه آخر ماه صفر 🕌 حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) 🗓 ۱۴۰۲/۰۶/۱۶ 📜 عاشورا و کنش اجتماعی ▪️تفاوت کنش فردی با کنش اجتماعی 🔸 کنش اجتماعی: نسبت ما با پدیده‌های جامعه ✳️ قانون کنش اجتماعی: ◽️ ۱. دامنه کنشگری 🔺 مجموع کنشگر مباشر + کنشگر موافق = کنش اجتماعی محدود نبودن کنش اجتماعی به فرد مباشرکارکرد کنشگر موافق: 🔹زمینه‌سازی، بسترسازی و ایجاد فضای مساعدکنش اجتماعی بدون بستر اجتماعی ناممکن است 🕋 شواهد دینی: 🛑 جامعه، قاتل ناقه صالح(فَعَقَروها) ◽️ ۲. تداوم کنشگریمقطعی نبودن کنش اجتماعی ❌ محدود نبودن کنش اجتماعی به زمان واقعه کنش اجتماعی 👈🏻 عمل مستمر، نه منقطع 🕌 شواهد دینی: 🔻 امام علی علیه‌السلام: 🔸 مشارکت مؤمنان آینده در جنگ نهروان، بدون حضور در جنگ‼️ 🔴 پاسخ به شبه: ❓چرا لعن در زیارت عاشورا: زمینه‌سازها نیز شریک قتل اند، شریک یزید... ❓چرا عزاداری و راهپیمایی اربعین عزاداری و راهپیمایی اربعین، جزئی از کنش حسین بن علی(ع) و : تداوم کنش اجتماعی عاشورا ⭕️ فیلم کامل 👈🏻 کلیک کنید 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ شب دوم مراسم عزادرای دهه آخر ماه صفر 🕌 حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) 🗓 ۱۴۰۲/۰۶/۱۷ 📜 کنشگری اجتماعی (۲) 🟢 کنشگران غیر مباشر ❓ چه اقداماتی فرد غیرمباشر را تبدیل به "عامل" می‌کند؟ 💠 گونه‌های کنشگری غیرمباشر: ۱. کنش‌های دوطرفه ▪️ مراد: بدون طرف دوم، کنش اول ناممکن ▫️ غیبت، تهمت، شایعه و... 2️⃣ کنش پیشاحادثه ▪️ آمریت، راهنمایی، اشاره‌گری 3️⃣ سیاهی لشکر 🔺 یعنی: بالابردن آمار بدون کنشگری تعریف شده ⚫️ سیاهی لشکر رسانه‌ای: ▫️عضویت در شبکه‌های اجتماعی ▫️ دیدن پست‌ها و پیام‌ها ▫️بینندگی شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی و ماهواره‌ای ⭕️ شب اول 👈🏻 کلیک کنید ⭕️ فیلم کامل 👈🏻 کلیک کنید 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
⚫️ مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر 🎙 سخنران: حجت الاسلام دکتر پسندیده 🎤 مداح: حاج حمید رمضان‌پور 🕌 حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ شب سوم مراسم عزادرای دهه آخر ماه صفر 🕌 حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) 🗓 ۱۴۰۲/۰۶/۱۸ 📜 کنش اجتماعی (۳) کنشگران غیرمباشر - بازیگران خاموش - فاعلان ناپیدا 4️⃣ تحسین، تقبیح و تأیید تحسین گری = کنشگری تحسین کار غلط = کننده کار غلط تحسین کار خوب = کننده کار خوب تقبیح گری = کنشگری تقبیح کار غلط = مانع کار غلط تقبیح کار خوب = مانع کار خوب تحسین و تقبیح رسانه‌ای: لایک کردن 5️⃣ علاقمندی، دوست داشتن دوستداری = کنشگری دوست دار کار قبیح = کنشگر فعل نیک دوست دار کار نیک = کنشگر کار نیک دوست داشتن، بعد عاطفی کنش اجتماعی ⭕️ شب دوم 👈🏻 کلیک کنید ⭕️ فیلم کامل 👈🏻 کلیک کنید 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📜 لایک کردن در فضای مجازی تحسین گری = کنشگری تحسین و تقبیح رسانه‌ای: لایک کردن، فاعل خاموش هشتک زدن، بازیگر خاموش 🗓 ۱۴۰۲/۰۶/۱۸ ⭕️ صوت کامل 👈🏻 کلیک کنید ⭕️ فیلم کامل 👈🏻 کلیک کنید 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ شب چهارم مراسم عزادرای دهه آخر ماه صفر 🕌 حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) 🗓 ۱۴۰۲/۰۶/۱۹ 📜 کنش اجتماعی (پایانی) کنشگران غیرمباشر - بازیگران خاموش 6️⃣ رضایت و نارضایتی رضایت به فعل = انجام فعل رضایت و نارضایتی، ملاک کنشگری قاتل بودن جامعه یهود، به دلیل رضایت از قتل ( آل‌عمران: ۱۸۳ ) 7️⃣ عدم تغییر با وجود قدرت وظیفه: تقویت حق + تضعیف باطل ⭕️ شب سوم 👈🏻 کلیک کنید 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
📑 الگوی نظری محافظت از مرزهای جنسی خانواده براساس منابع اسلامی برای خانواده‌درمانگری سیستمی- معنوی ▪️نوع مقاله : پژوهشی ✍🏻 نویسندگان: 🔅 عباس پسندیده، مسعود جان‌بزرگی، مسعود آذربایجانی ❇️ چکیده: در روایات اسلامی افزون بر مرز فردی، خانواده نیز مرز جنسی دارد که مرد و زن را شامل می‌شود و آموزه‌های آن قابلیت مدل‌سازی دارد. پژوهش حاضر با هدف استخراج الگوی محافظت از مرز جنسی خانواده به‌روش تحلیلی- اسنادی کلاسیک در مطالعات اسلامی انجام شد. داده‌های پژوهش بااستفاده از روش تجزیه و تحلیل کیفی از نوع بررسی متون متقابل تحلیل و سپس الگوپردازی نظری در چارچوب مشاهدات بالینی و تحلیلی، انجام شد. بدین‌منظور پس از تحلیل و کدگذاری بیش از 100 حدیث و آیات مرتبط با موضوع پژوهش، 23 روایت پس از اعتباریابی و باتوجه به آیات قرآن در الگوپردازی، انتخاب و با سه مؤلفه مربوط به مرزهای خانواده (مرزهای درون-بیرون، خود- دیگری و زن-مرد)، تجزیه و تحلیل شد. نتایج بررسی‌ها نشان داد که الگوی مرز جنسی خانواده ناظر به درون و بیرون خانواده بوده و شامل زن و مرد است. مدل ارتباط جنسی زن و مرد با غیرهمسر (خود-دیگری)، مدلی بسته و ایمنی‌‌بخش و رفتار جنسی همسران با یکدیگر، مدلی باز و رضایت‌بخش است. بُعد بیرونی این الگو، ترکیبی از عفت و غیرت است که سبب احساس ایمنی‌جنسی برای همسران می‌شود و بُعد درونی آن تبرج و آمادگی است که نشانه توجه جنسی است. همچنین بین رفتار درون و بیرون سیستم رابطه‌ای معکوس برقرار است؛ ‌یعنی منع جنسی نسبت به بیرون خانواده، باارضای جنسی درون خانواده ارتباط دارد و برعکس آن نیز برقرار است. براین‌اساس، برای امنیت مرز جنسی خانواده باید برنامه‌هایی جامع براساس مفاهیم عفت، غیرت، تبرّج و تهیأ طراحی کرد. این الگو می‌تواند برای ارتقاء امنیت و آرامش خانواده در تکنیک خانواده‌درمانگری‌معنوی مورد آزمون قرار گیرد. ▫️ کلیدواژه‌ها: مرز جنسی، عفت تبرّج، آراستگی جنسی، ایمنی جنسی، توجه جنسی، خانواده‌درمانگری معنوی 📚 پژوهشنامه اسلامی زنان و خانواده / شماره ۳۰ / فروردین ۱۴۰۲ ⭕️ لینک مقاله 👈🏻 کلیک کنید 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
💢 منتشر شد: ششمین شماره میکرومجله «اخفاپژوهی» (تخصصی اخلاق فناوری اطلاعات) پرونده این شماره: «اخلاق لایک کردن در فضای مجازی» ▪️قبل از لایک کردن از خود بپرسیم ▪️معرفی موضوعاتی برای پژوهش درباره اخلاق لایک ▪️چگونه لایک ها فریب مان می دهند؟ ✅ هر ۴ صفحه را مطالعه کنید حسینعلی رحمتی 16 شهریور 1402 آرشیو شماره های گذشته (با كيفيت بالاتر): http://harahmati.ir/akhfamag ♨️«اندکی اندیشه» ضرر ندارد👈 @harahmati
❇️ جستارهایی در باره روانشناسی اسلامی 🔹 چند سرمقاله کوتاه پیرامون برخی موضوعات مهم در تحقیقات اسلامی-روانشناختی که می‌تواند زوایایی از این بحث را کمی روشن کند:👇 ✍️ ‌روان‌شناسی اسلامی؛ اسلامیزه‌کردن ‌روان‌شناسی یا تئوریزه‌کردن معارف‌ اسلامی؟ 📚پژوهشنامه روانشناسی اسلامی، شماره 1 🆔http://psychology.riqh.ac.ir/issue_2118_2119.html ✍️ طرحی نو در روانشناسی، متناسب با فرهنگ و معارف اسلامی 📚پژوهشنامه روانشناسی اسلامی، شماره 2 🆔http://psychology.riqh.ac.ir/issue_2128_2127.html ✍️ فقر روش در تحقیقات اسلامی-روانشناختی 📚پژوهشنامه روانشناسی اسلامی، شماره 4 🆔http://psychology.riqh.ac.ir/issue_2128_2142.html ✍️ اصول فقه یا اصول فهم روانشناختی؟! 📚پژوهشنامه روانشناسی اسلامی، شماره 5 🆔http://psychology.riqh.ac.ir/issue_2128_2158.html ✍️ پژوهش معکوس در فهم روان‌شناختی متون دینی! 📚پژوهشنامه روانشناسی اسلامی، شماره 8 🆔http://psychology.riqh.ac.ir/issue_2208_2209.html ✍️ ساختار متن 📚پژوهشنامه روانشناسی اسلامی، شماره 9 🆔http://psychology.riqh.ac.ir/issue_2208_2219.html ✍️ داستان روان‌شناسی با «سخن خدا» و «ساخته خدا»! 📚پژوهشنامه روانشناسی اسلامی، شماره 10 🆔http://psychology.riqh.ac.ir/issue_2231_2232.html ✍️ روا‏ن‏شناسی اسلامی؛ از پژوهش‏های ابتر به کوثر 📚پژوهشنامه روانشناسی اسلامی، شماره 13 🆔http://psychology.riqh.ac.ir/issue_2241_2243.html ✍️ روان‌شناسی اسلامی؛ پیرو یا پیشرو؟ 📚پژوهشنامه روانشناسی اسلامی، شماره 14 🆔http://psychology.riqh.ac.ir/issue_2244_2245.html 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
📜 خودمیزانی در مناسبات اجتماعی ‼️من و دیگران ❗️من، دیگران و خواسته‌های من ⁉️ دیگران چگونه باشند؟ من برای دیگران چه می‌خواهم؟ ⁉️ من برای خود چه می‌خواهم؟ ⭕️ منِ برابر؛ یا منِ برتر؟ مسئله این است! ❌ برخی همه خوبی‌ها و چیزهای ارزشمند را فقط برای خود می‌خواهند و برایشان مهم نیست دیگران در چه وضعیتی باشند! ⚠️ لذا به گونه‌ای رفتار می‌کنند که ديگران آسیب دیده و از کسب منفعت بازمی‌مانند!؟ ✳️ از مفاهیم مهمی رسول خدا (ص) بر آن تأکید کردند، همانند دانستن دیگران با خود است که در نتیجه هر چه برای خود می‌پسندد، برای دیگران نیز می‌پسندد. پیامبر خدا(ص): عادل ترینِ مردم، کسی است که برای مردم، آن چیزی را می پسندد که برای خود می پسندد، و برای آنها خوش ندارد، آنچه را برای خود خوش ندارد. رسول اللّه(ص): أعدَلُ النّاسِ مَن رَضِی لِلنّاسِ ما یرضی لِنَفسِهِ، وکرِهَ لَهُم ما یکرَهُ لِنَفسِهِ. 🏴🏴 رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله تسلیت باد. 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 قانون کنش اجتماعی تفاوت کنش فردی با کنش اجتماعی قانون کنش اجتماعی: ۱. پهنه کنشگری ❓کنشگران چه کسانی هستند محدود نبودن کنشگری به افراد مباشر موافقان، جزء کنشگران ۲. دامنه زمانی کنش محدود نبودن کنشگری به زمان واقعه موافقان در هر زمان، جزء کنشگران 🗓 ۱۴۰۲/۰۶/۱۶ ⭕️ صوت کامل 👈🏻 کلیک کنید ⭕️ فیلم کامل 👈🏻 کلیک کنید 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 چرا عزاداری می‌کنیم؟ پاسخ در قانون کنش اجتماعی است. عزادرای، یادآوری یک حادثه نیست. تداوم‌ کنش حسین بن علی در طول زمان است... 🗓 ۱۴۰۲/۰۶/۱۷ ⭕️ صوت کامل 👈🏻 کلیک کنید ⭕️ فیلم کامل 👈🏻 کلیک کنید 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات