#گزارش_تصویری
⚫️ مراسم شب وفات حضرت زینب کبری(س)
🎙 حجت الاسلام دکتر پسندیده
🎤 حاج سید علی حسینینژاد
🕌 حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
🗓 ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
🌐 صفحات مجازی
گفتار پسندیده
#بشنوید 📜 معرفی کتاب "مربیگری روشمند؛ الگوی راهنمایی تخصصی با رویکرد دینی" 🗓 ۱۴۰۲/۰۹/۱۶ ⭕️ فیلم ک
⭕️ مشاهده فیلم کامل سخنرانی "آیین رونمایی از کتاب مربیگری روشمند" در آپارات
👈🏻 کلیک کنید
🌐 صفحات مجازی
گفتار پسندیده
#بشنوید 📜 فهم کاربردی متون دینی 03:42 | مفهوم کاربردی و دانشهای کاربردی مراد از فهم کاربردی چه هست
⭕️ مشاهده فیلم کامل سخنرانی "فهم کاربردی متون دینی" در آپارات
👈🏻 کلیک کنید
🌐 صفحات مجازی
ترازوی درون.mp3
8.8M
#بشنوید
#سبک_زندگی
📜 ترازوی درون
03:35 | چگونه میتوان حسّ خوب زندگی را تجربه کرد❓
💠 نقش داشتهها در حسّ خوب زندگی
🔹 مباحث پیشین:
👈 احساس برخورداری
👈 کشف داشتههای زندگی
06:40 | عامل جدید:
✅ زیاد و بزرگ بودن داشتهها
داشتههای زندگی من چقدر است❓
❓ داشتههای عظیم چیست؟
09:02 | سنجش کردن امور
▪️اندازه داشتههای من❓
▫️کوچکشماری و بزرگشماری
❇️ ترازوی درون
18:29 | ترازویی ناشناخته‼️
🔸 معیار سنجش ترازو
👈 معیار عددی و حجمی
👈 معیار کارایی، سودمندی و ارزشی
💠 رشدیافتگی و رشدنایافتگی معیارها
23:45 | دین و دنیا؛ زعفران و کاه
👤 داستان فقیر ثروتمند❗️
✳️ دین؛ کاه یا زعفران⁉️
💵 متاع دنیا؛ قلیل یا کثیر❓
37:34 | سبک سنجش خوبی خود و دیگران
🤗 حسّ خوب در بزرگشماری خیر دیگران
45:15 | سبک سنجش دادههای خدا
▪️بزرگ شماری رزق خدا
▪️معیار؛ اندازه یا دهنده رزق
▪️سنجش طاعت خود
56:50 | سبک سنجش انقلاب اسلامی
💠 انقلاب اسلامی، پدیده بینقص
⚠️ انقلابیون، احتمال خطا
⭕️ مشابه این بحث 👈🏻 ده شرط عقلانیت مومن
جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
📣 رسانه دینی باشیم
🌐 صفحات مجازی
سیاستمداران بد، توسط دو گروه انتخاب میشوند:
۱. کسانی که رأی نمیدهند
۲. کسانی که بد رأی میدهند
🌐 صفحات مجازی
#برشی_از_کتاب
📜 درس زندگی از امام کاظم(ع)
راز زندگی گوارا
سخت نگیرید!!
🔸 بخش بسیاری از سخت شدن زندگی، مربوط به «سخت گیری» ماست، نه وجود مشکلات. گاهی وقتها آن قدر زندگی را سخت میگیریم که غیر قابل تحمّل جلوه میکند و حال آن که واقعیت، چیز دیگری است.
زندگی، آن قدر هم که میپنداریم، سخت و دشوار نیست. همیشه واقعیت، تحمّل پذیر است؛ اغراق کردن ما است که شدت درجه دشواری را بالا میبرد.
🔹 بنابراین، یکی از کلیدهای رضایت از زندگی، «راحت گرفتن زندگی» است. راحتی زندگی را باید در خودمان جستجو کنیم. همواره، راحتی زندگی به عوامل بیرونی نیست؛ این یک اصل است. زندگی را راحت بگیرید تا راحتْ زندگی کنید.
🔸 امام کاظم (ع) در این باره میفرماید:
دنیا را ناچیز بشمرید و آن را راحت بگیرید؛ چرا که به یقین، هیچ مردمی، آن را راحت نگرفتند، مگر آن که خداوند، زندگی را بر آنان گوارا نمود.
📙 هنر رضایت از زندگی، صفحه ۶۱.
👤 حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده.
📣 رسانه دینی باشیم
🌐 صفحات مجازی
صبر بر تنهایی.mp3
2.14M
#بشنوید
#قطعه_سخنرانی
📜 درس زندگی از امام کاظم(ع)
راز مقاومت ⁉️
❓ فشار های اجتماعی را چگونه میتوان مهار کرد؟
🟢 صبر بر تنهایی
اکثریت، عامل فشار
تابآوری در تنهایی و بر تنهایی
تابآوری مثالزدنی مردم ایران
امام کاظم(ع):
يا هِشامُ، الصَّبرُ علَى الوَحدَةِ عَلامَةُ قُوَّةِ العَقلِ
ای هشام! صبر بر تنهایی نشانه نیرومندی خرد است.
📗 الکافی(دارالحدیث)، جلد ۱، صفحه ۳۶.
📣 رسانه دینی باشیم
🌐 صفحات مجازی
#یادداشت
📜 درسی زندگی اجتماعی از امام کاظم(ع)
🔸 اکثریت، معیار حقیقت نیست
✅ قرآن كثرت را مذمّت مىكند و مىگويد كثرت ، معيار - حقیقت - نيست.
✅ امام عليه السلام در حدیثی - خطاب به هشام - مىفرمايد: قرآن كثرت را مذمت كرده است آنجا كه مىفرمايد:
«وَ إِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ مَنْ فِي الْأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَ إِنْ هُمْ إِلَّا يَخْرُصُونَ»(انعام/ ۱۱۶)
: اگر اكثر مردم را پيروى كنى تو را گمراه مىكنند؛ چون اكثر مردم تابع عقل نيستند، تابع گمان و تخميناند، همين كه چيزى در خيالشان پيدا مىشود دنبالش مىروند.
✅ چون اكثر مردم اينگونه هستند، پس به اكثریت اعتماد نكن.
🔹اين هم خودش نوعى ديگر استقلال بخشيدن به عقل است و دعوت به اينكه عقل بايد معيار باشد.
✅ امام عليه السلام در - ادامه خطاب به هشام - مىفرمايد كه: هشام! به حرف مردم اعتنا نكن، به تشخيص مردم اعتنا نكن؛ تشخيص، تشخيص خودت باشد.
✅ اى هشام! اگر در دست تو يك گردو باشد و هركس به تو برسد بگويد: به به! چه گوهر عاليى! در هيچ خزانهاى پيدا نمىشود، تو كه مىبينى گوهر نيست نبايد گول آنها را بخورى.
✅ نقطه مقابلش: و اگر در دست تو گوهرى باشد و هركس به تو برسد بگويد: اين گردو را از كجا آوردهاى؟ تو نبايد اعتنا كنى. اگر همه مردم به اين گوهر گفتند گردو، تو تابع تشخيص و عقل و فكر خودت باش و عقل را راهنماى خود قرار بده.
📚 استاد شهيد مطهرى، تربيت در اسلام، ج ۲۲.
🌐 صفحات مجازی
#معرفی_کتاب
📕 کتاب «شادکامی در اسلام و روانشناسی مثبت»
یکی از ضروری ترین پژوهش ها، بررسی شادکامی (سعادت) در منابع اسلامی است.
این بدان جهت است که از یک سو شادکامی، مطلوب همه بشر بوده و با سرنوشت انسان گره خورده است. از سوی دیگر، آنچه در صحنه عمومی جامعه به چشم میخورد احساس ناکامی و ناشادکامی است.
این در حالی است که متون دینی آکنده از آموزه های سعادت بخش و شاد کام کننده اند. دین در حقیقت ارائه کننده برنامه شادکامی است.
مجموعه مطالب این کتاب عبارتند از:
(۱) ماهیت شادکامی
(۲) سازه رضامندی
(۳) سازه نشاط
(۴) نظریه کلان شادکامی
و (۵) نقد نظریه های شادکامی در روانشناسی با نظریه اسلامی شادکامی
⭕️ خرید کتاب با ۱۰ درصد تخفیف 👈🏻 کلیک کنید
📣 رسانه دینی باشیم
🌐 صفحات مجازی
#معرفی_کتاب
📗 مواجهه مثبت با خوشی و ناخوشی
زندگی دو روی خوشایند و ناخوشایند دارد، نه فقط دوره ناخوشایند بلکه هر دو دوره آن همراه با آسیبهایی است که اگر به آن توجه نشود، زندگی انسان را نابود میکند از این رو مواجهه مثبت با این دوران و چگونگی عمل در آنها از عوامل مهم موفقیت در زندگی است.
مسئله این است که چگونه میتوان به تعادل رسید و مواجهه مثبت و سازنده با خوشی و ناخوشی زندگی داشت؟
در فصول این کتاب روش تعادل در خوشایند و ناخوشایند و چگونگی مهار آسیبهای آنها بیان
خواهد شد.
⭕️ خرید کتاب با ۱۰ درصد تخفیف 👈🏻 کلیک کنید
📣 رسانه دینی باشیم
🌐 صفحات مجازی
#مقاله
📜 نسل دوم حدیثپژوهی؛ معنا، مبنا و روش
✍🏻 از مسائل مهم، تولید علم و ضرورت نظریهپردازی بر مبنای منابع حدیثی است که اساس آن، کشف واقعیت است، نه توصیف و تجویز.
سؤال اینکه آیا فقه الحدیث میتواند به تولید علم منجر شود؟
هدف این پژوهش بررسی امکان، مبنا و روش تولید علم از احادیث است. روش این پژوهش، تجزیه و تحلیل مطالعات بینارشتهای حدیثی و سپس تجربه آن در حدیثپژوهی بوده است.
یافته پژوهش اینکه اولاً امکان تولید علم از حدیث (کشف واقعیت) وجود دارد؛ زیرا سخن معصوم بر اساس واقعیتها صادر میشود و در لایه زیرین خود، آن را پنهان دارد؛ ثانیاً رویکرد محقق باید فهم مبنا و لایه زیرین حدیث باشد نه ظاهر آن؛ ثالثاً برای دستیابی به این هدف باید، افزون بر فقه الحدیث مرسوم، از نسل جدید فقه الحدیث استفاده کرد که مبتنی است بر راهبرد پژوهش معکوس، به منظور شناخت مبنای مؤلفههای هر حدیث و سپس کشف قانون پایه از طریق بررسی مناسبات مبناها با یکدیگر. نتیجه اینکه برای تولید علم و اسلامیسازی علوم انسانی، پس از طی مراحل نسل اول، باید مراحل دیگری نیز طی شود. بر این اساس، باید آموزش این روش در رشته های علوم حدیث و علوم قرآن و حدیث باید مورد توجه قرار گیرد.
⭕️ متن کامل 👈🏻 کلیک کنید
📣 رسانه دینی باشیم
🌐 صفحات مجازی