هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
✅ایستادگی در راه آرمانهای انقلاب تا پای جان!؟
🔻 در پی افشای ردپای دوتن از پسران دکتر مصدق معاون اول رییسقوه قضاییه در پرونده فساد موسوم به «باند عمو» و نقش بسیار موثر آنها در همکاری با رستمیصفا؛ متهم دیگر این پرونده که پیش از این برخی رسانهها از او با تعابیری مانند؛ «شخصیتهای قابل احترام و کارفرمایانی نمونه»، «ژنرال اقتصادی»، «قهرمان اقتصادی»، «کارآفرین نمونه» و «مدیر تراز بخش خصوصی»، یاد میکردند، سرانجام معاون اول قوهقضائیه از سمت خود استعفا داد و برخی فعالان سیاسی صاحبرسانه از این اقدام مصدق تجلیل به عمل آوردند!
🔻 داستان از این قرار است که به گزارش جوان آنلاین منتسب به سپاه؛
در این پرونده متهمان، مجموعهای را برای اعمال نفوذ بر پروندههای قضایی از جمله پروندههای کلان اقتصادی تشکیل میدادند و با سوءاستفاده از افراد صاحبمنصب، وجوهی دریافت میکردند.
همچنین شواهد موجود در پرونده نشان میدهد که حلقه اصلی این مجموعه دو پسر معاون اول دستگاه قضایی بوده که با تشکیل یک دفتر غیرقانونی در شمال شهر تهران، وجوهی را به منظور جلب رأی موردنظر متهمان در دادگاه دریافت میکردند.
این افراد با ایجاد شبکه فساد، پروندههای کلان اقتصادی را از طریق عوامل جذبشده شناسایی و با ارتباطگیری با طرفین پرونده به آنها وعده گرفتن رأی مدنظر به صورت تضمینی در قبال وجوه کلان را میدادند که مبالغ درخواستشده به صورت ارز، سکه و خودرو از طریق معرفی چند حساب از متهمان دریافت شده است.
🔻همچنین به گفته نماینده دادستان، آنچه مشخص است فقط در پرونده مربوط به واگذاری ورزشگاه شهدای قیطریه به یک برجساز معروف در تهران، ۱۸میلیاردتومان و تعداد ۱۰۰سکه از سوی مالک به اعضای این باند در سال ۱۳۹۸ پرداخت شده است و تنها در پرونده رستمیصفا حدود ۲۰۰میلیارد تومان مال نامشروع تبدیل به املاک، خودروهای لوکس، ویلا، سکه طلا و دلار شده است و در حال حاضر یک ویلای اعیانی در منطقه پلور و نیز شمال کشور، چندین دستگاه خودروی خاص، چون مازراتی، بنز و لکسوس در پرونده وجود داشته که اسناد آن طی چند مرحله در میان اعضای باند دستبهدست شده است و فرزندان این مقام قضایی وکالت فروش در مورد آنها از صاحبان سند گرفتهاند، ضمنا در این پرونده سوءاستفاده فرزندان معاون اول قوهقضائیه از نام پدرشان واضح است.
✍ اکبر اعلمی
تا اینجای کار، اقدام سازمان اطلاعات سپاه در کشف این فساد و عمل دستگاه قضایی در رسیدگی به این پرونده قابل تقدیر است. اما اینکه شیخ مصدق، پس از ۱۷۰ روز از آغاز رسیدگی به این پرونده، استعفا داده و در متن استعفایش تاکید میکند که؛
همواره خود را سرباز کوچک نظام و مقام رهبری میداند و در راه آرمانهای انقلاب اسلامی تا پای جان ایستاده است،
از نظر راقم کمی شوخی بنظر میرسد. زیرا مگر میشود که کسی واقعا تا پای جان در راه آرمانهای مهجور انقلاب که هزاران نفر به پایش شهید و جانباز شدهاند، ایستاده باشد اما متوجه نشود که دو فرزندش، دقیقا از زمانی که او عهدهدار مسئولیت خطیری در دستگاه قضا شده، داراییهایشان بصورت نامتعارف افزوده و صاحب ویلا و خودروهای لوکس و غیره شدهاند؟
وقتی فرزندان امثال ما که هیچ مسیولیتی در دولت کریمه نداریم، حتی صاحب یک ساعت مچی متوسط میشوند، از آنها میپرسیم از کجا آوردهاید و تا ته قضیه را در نیاوریم، سینجیم را ادامه میدهیم؟ چطور ممکن است که معاون اول قوه قضاییه، متوجه این همه تغییرات پدیدآمده در زندگی فرزندانش و منشاء آنها نشود و پس از ۱۷۰روز با چنین ادعایی استعفایش را تقدیم کند!؟
☝️از پیامهای وارده☝️
نقدونظر #حم
👌رسوایی به چه قیمتی؟!
سالها پیش از شرکتی در تهران، حدود یک میلیارد تومان، طلبکار بودم که صاحبش به آمریکا فرار کرد. زمانی که خبردار شدم به ایران بازگشته، شکواییهای تهیه و تحویل مجتمع قضایی (خیابان جیحون) دادم که در همان مرحله بازرسی حکم «منع تعقیب» برای متهم صادر شد!!! و متهم هم مجدداً به آمریکا گریخت در حالی که من کمترین طلبکار او بودم!
متوسل به آقای منتظری شدم که آنزمان دادستان تهران شده بود و اینکه در بازپرسی مجتمع مذکور، شائبه رشوهگیری وجود دارد و خواستار رسیدگی شدم ولیکن وی هیچگونه ترتیباثری نداد و حق بنده ضایع شد!
و اینک شاهدیم که چگونه رسوا میشود! اگرچه این رسوایی برای امثال وی مهم نیست و آنچه مهم است، حیثیت نظام جمهوری اسلامی ایران و دستاورد شهدای عزیز ملت ایران است که متاسفانه براحتی پایمال میگردد!
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۲۷ اسفند ۱۴۰۲
سلام
لطفاً با کلیک روی نوشتههای آبیرنگ،
به صفحات مجازی حسینی منتظر بپیوندید:
💠
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
گروه هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏
بسمه تعالی
قابل توجه اهالی امامزاده و مسئولین شهرستان
💠
علاءالدین در افق آینده؛
(قسمت ۳۰۸):
صفت داودی و برادران یوسف! (۲۱)
(ادامه گزارش دادگاه ۱۴۰۲/۱۲/۲۱ آوج)
چنانچه حاجصفوت به شکایت واهی علیه سیدرضا اقدام نمیکرد، قاعدتاً نیازی به حضور بنده در دادگاه هم نبود و پیشرفت دادگاه هم شاید به زیان ایشان تمام نمیشد.
شاید هم حق داشته علیه سیدرضا هم شکایت بکند ولیکن هیچگونه مدرکی برای محکومیت ایشان (و نیز دو متهم دیگر خود!!) نداشت بجز تلفنی که ربطی به حمله فیزیکی و تخریب اموال و امثالهم نداشته است. مضافاً که سیدرضا معتقد است که تماس تلفنی او بمنظور نصیحت او بوده نه تهدید او.
در هر حال هنگام شکایت علیه هر کسی، انسان باید این احتمال را بدهد که ممکنست برخلاف انتظارش، علیه خودش تمام شود.
وانگهی بنده هم اگر در این دادگاه شرکت نمیکردم، بعید میدانم حریف یداله میشد. چون یداله (با حربه هوچیگری منطقینما!) واقعاً خیلی قوی و ماهرانه ظاهر شد و آقای داودی خیلی ضعیف بود! من اگر روزی بخواهم به هر قیمتی بر حریفم پیروز بشوم ولو با ارتکاب (العیاذ بالله) گناه و ظلم و دروغ و دونگ و دوز و کلک، حتماً یداله را استخدام میکنم. چون واقعاً حرفهای حمله کرد و براحتی حاجصفوت را گوشه رینگ انداخت و چپ و راستش کرد و مجالی نداد که او بتواند از خودش دفاعی بکند!
در هر حال شکایت واهی داودی علیه سیدرضا لابد حکمتی داشته و آن هم مسئله مهمی (و بلکه دو مطلب مهم) بود که در این دادگاه، صید بنده شد و سعی میکنم در این پیام به آن اشاره بکنم.
در بخش اول گزارش دادگاه مذکور، اشاره کردم که این دادگاه دارای پنج بخش بود. در سه بخش اول که معطوف به شکایت حاجصفوت داودی علیه عموزادههای بنده بود، بنده اقدام به طرح سه مطلب کردم که اولی، سؤالی از آقای داودی در بخش اول دادگاه بود که قبلاً نوشتم و دومی هم ایضاً سؤالی از نامبرده بود که در قسمت قبلی گزارش بدان اشاره کردم و در بخش سوم دادگاه رخ داد و این دو سؤال روانشناسانه، منتهی به تبرئه پسرعموهایم گردید. ولیکن مطلب دومی هم بنده در بخش اول دادگاه مطرح کردم که در تعیین سرنوشت دادگاه مؤثر افتاد و خروجی فوقالعاده مهمی داشت که نوشتم معطوف به منافع اهالی امامزاده هم است. طرح این مطلب علاوه بر اینکه در تبرئه عموزادههایم مؤثر بود، موجب محکومیت حاجصفوت هم گردید.
مطلب دوم بنده، استدعای دستور قاضی برای تعیین تکلیف محدوده دقیق اراضی و میزان حقآبه آقای داودی بود. البته طرح این مطلب هم واکنشی بود به هر دو طرف دعوا که از یکطرف، یداله بگونهای حرف میزد که مالکیت داودی را زیر سؤال میبرد و از طرف مقابل هم حاجصفوت بگونهای حرف میزد که مالکیت ما را انکار میکرد!! داودی و یداله براحتی (بصورت مطلقگویی از منظر حقوقی) مالکیت همدیگر را مورد انکار قرار میدادند که قاعدتاً هر دو طرف، مرتکب خبط حقوقی شدند. در چنین وضعیتی بود که بنده گفتم: جناب آقای قاضی! من نمیدانم چرا این دو نفر مالکیت همدیگر را تکذیب میکنند ولیکن بنده معتقدم که مالکیت هر دو طرف محرز است اما مشکل اصلی اینجاست که هیچکدام از طرفین، دارای نقشه جدید UTM دار نیستند و بنظرم تا اینها و لااقل یکی از ایشان اقدام به حدنگاری و کاداستر اراضی خود نکنند و سند مشعر به حدود utm نگیرند، این دعواها تا قیامت ادامه خواهد یافت. بنابراین بنظر بنده بهترین حکمی که جنابعالی میتوانید صادر کنید این است که هر دو طرف (که شامل حال بنده هم میشود) محکوم کنید که بروند سند جدید اراضی خود را بگیرند.
(البته طرح سؤال توسط بنده توأم با اعمال شاقه بود 😂😳 زیرا که یداله مکرراً وسط حرف من میپرید و شلوغ میکرد و سیدعلی هم که کنار من بود، عبای مرا چنان طرف خود میکشید که تعادل فیزیکی مرا به هم میزد تا اینکه یکی دو بار بهش تذکر دادم که بدبینی خودش به توان مرا رها کند و بیش از این مرا عصبی نکند!)
خوشبختانه قاضی هم نظر مرا صائب دید. فلذا وقتی گفتم؛ جناب آقای داودی! با توجه به توانمندی مالی شما، چنانچه ریگی به کفش ندارید چرا تاکنون اسناد اراضی خودتان را که دارای UTM باشد نگرفتهاید؟!
به قاضی هم گفتم: بنظرم ایشان قطعاتی را خریده است ولیکن حدود رسمی آنها را خودش هم نمیداند از کجا تا به کجاست! در نتیجه براحتی وارد زمینهای دیگران میشود!
داودی گفت: این چه حرفیه؟! مگه میشه که من حدود زمینهای خود را ندانم؟!
یداله مجدداً گفت: تو اصلاً آنجا زمینی نداری! (و دوباره مالکیت او را نه تنها انکار کرد! بلکه ادعا کرد که) او معلوم نیست از کجا آمده؟!!
داودی داشت میگفت: این چه حرفیه؟! آنجا زادگاه منه.
من گفتم: بنظرم در زمینهای مورد دعوا شما خریدار بودهاید و از اهالی روستای ما هم قطعاتی را خریدهاید اما حدود آنها را نمیدانید! چنانکه ...
...ادامه دارد.
✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۲۷ اسفند ۱۴۰۲
سادات میدان
🎲
سیدعلاءالدین
🌹
بسمه تعالی
قابل توجه اهالی امامزاده و مسئولین شهرستان
💠
علاءالدین در افق آینده؛
(قسمت ۳۰۹):
صفت داودی و برادران یوسف! (۲۲)
(ادامه گزارش دادگاه ۱۴۰۲/۱۲/۲۱ آوج)
چنانکه بنده هم الآن نمیدانم زمینهای پدری بنده دقیقاً از کجا تا کجاست؟! چون عدهای ریختهاند آنجا و همهجا را شخم زدهاند و تمامی مرزها و حدود قدیمی اراضی را از بین بردهاند!
پدر بنده در پلاک ۱۱۸ نقاش ۱/۵ شعیر زمین دارد و به همان نسبت، حقآبه دارد ولیکن من که خودم روی آن زمینها کار کشاورزی کردهام الآن نمیدانم که دقیقاً حدود آنها از کجا تا به کجاست؟!
فلذا نمیتوانم ادعا بکنم که الآن آقای داودی آیا به اراضی من تجاوز کرده است یا اینکه در محدوده اراضی خودش، فعالیت دارد همچنانکه خود ایشان هم بعید است مطمئن باشد که به اراضی ما تجاوز نکرده است. زیرا که حدود همه زمینها به هم ریخته است و در چنین وضعیتی، هر کسی میتواند عین اسرائیل عمل کند. سندی در دست بگیرد و مدعی مالکیت کل منطقه باشد!
در اینجا هر دو طرف حرفهای مرا تخطئه میکردند خصوصاً یداله که میگفت: من ۶۶ ساله که روی زمینهای خودم کار کردهام و وجب به وجب آنرا میدانم کجاست و...
ولیکن قاضی نظر مرا واقعبینانهتر دید و لذا از داودی پرسید: شما چرا سند دارای utm نگرفتهاید و حتی بهتره که طبق سند دارای نقشه دقیق، اطراف اراضی خود را با فنس و غیره، مشخص کنید. چرا نکردهاید؟!
حاجصفوت گفت: چرا اقدام کردهام و سند جدید هم گرفتهام!
قاضی گفت: منظورم سندی است که دارای UTM باشد.
داودی گفت: برای آن هم اقدام کردهام و بزودی میگیرم!
در اینجا بود که وکیل (دختر) وی به حرف در آمد و گفت: ما اقدام کردهایم اما اوقاف مانع شده است!
ممانعت اوقاف برای صدور اسناد دارای UTM همان مطلب مهمی است که گفتم در این دادگاه شکار من شد!
قبلاً هم شنیده بودم که حدود ۴ شعیر ملک نقاش، موقوفه است و قاعدتاً با توجه به شناختی که از اوقاف دارم، کافیست در منطقهای، یک وجب موقوفه پیدا بکنند، بناحق دست روی کل منطقه میگذارند و با ادعای مشاعی بودن منطقه، روزگار همه را سیاه میکنند تا در لابلای ادعاهای پیچیده خود، لوطیخوری خود را بسامان کنند!!
در نتیجه ما علاوه بر امامزاده، در ملک نقاش هم، با اوقاف درگیر خواهیم بود و چنانکه حاجصفوت نتوانسته (و شاید هم نخواسته!) از اوقاف عبور کند و اسناد UTM دار خود را بگیرد، قاعدتاً اهالی امامزاده هم در نقاش، همین دردسر را خواهند داشت.
البته اگر ما با مسئولین وظیفهشناسی در اوقاف طرف بودیم هرگز نگران چیزی نمیشدیم ولیکن وقتی که با سلسله مراتب فاسد، مفسد، شرور و لوطیخوری طرفیم، قطعاً در پیشبرد امر احقاق حقوق خود، دچار مشکلات عدیدهای هستیم!
گماشتن کسی مثل خاموشی (متأسفانه روحانی!) در جایگاه ریاست سازمان اوقاف، یک افتضاح حکومتی است و گماردن کسی مثل مجیدی (متأسفانه روحانی!) در جایگاه مدیرکلی اوقاف قزوین، یک فاجعه دولتی است. زیرا از نتایج آنها گذاشتن کسی مثل نانکلی شریر (متأسفانه منسوب به خانواده شهید!) و نهایتاً سپردن اوقاف آوج و آبگرم به جرثومه تزویری مثل ممدننگی شرور است! وقتی که ریشه فاسد باشد نباید انتظار داشت که شاخه آن مفسد نباشد. در چنین وضعیت پلید و پلشتی، ترکتازی امثال ممدننگی بیریشه، چیز چندان عجیبی نیست.
من شنیدهام که حاجصفوت، اراضی موقوفه پلاک ۱۱۸ را هم مورد تصرف و تجاوز خود قرار داده است!
به قاضی هم گفتم: لطفاً دستور بفرمایید و هم اوقاف و هم مدعیانی از قبیل آقای داودی را مکلف کنید که حدود و UTM اراضی خود را مشخص کنند تا اراضی و حقآبه ضعفایی مثل ما مورد تجاوز اینها قرار نگیرد که هم برای دادسرا تولید مزاحمت میشود و هم زمان و هزینه بیجایی بر ما تحمیل میگردد.
قاضی رحمانی، از ورود به مسئله حقآبه، امساک کرد و گفت آنرا صاحبان اراضی باید بروند از طریق سازمان آب و شورای عالی آن، تعیین تکلیف کنند و مسئله اوقاف را هم نادیده گرفت و صرفاً به این مطلب اکتفاء کرد که آقای داودی را مکلف نماید تا هرچه زودتر وی اقدام به دریافت سند دارای UTM خود بکند!
حال در اینجا چند نکته قابل توجه است:
1⃣ آیا براستی اوقاف در پلاک ۱۱۸ مزارع موقوفه دارد؟ و میزان آن هم ۴ شعیر است؟ (یا اینکه در آنجا هم متکی به وقفنامههای جعلی است؟!)
2⃣ آیا (موقوفه مذکور اگر واقعیت و صحت دارد) مورد بهرهبرداری قرار گرفته است؟ و فرضاً آیا اجاره داده شده است؟ به چه کسانی؟ با چه نرخی؟ از چه سالی؟ و محل مصرف عوائد آن کجاست؟ آیا تاکنون در این قضیه شفافسازی شده است؟ یا اینکه مشمول لوطیخوری اوقاف است؟! اگر کسی اطلاعاتی در این خصوص دارد لطفاً ارائه بدهد.
3⃣ اگر صفوت به مزارع موقوفه هم تجاوز کرده است، آیا لعین اوقاف (موسوم به امین اوقاف!!) طرح دعوا کرده است؟
...ادامه دارد.
✍️سیدمحمدحسینی(منتظر)
۲۷ اسفند ۱۴۰۲
هماندیشی سادات میدان
🎲
سیدعلاءالدین
🌹
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
💠💠💠
💠💠
💠
بسمه تعالی
💠 تفسیر رمضان
بخش اول:
⁉️ چرا کلمه «رمضان» در قرآن مجید فقط یک بار استفاده شده است؟! (سوره ۲ آیه ۱۸۵)
⁉️ چرا اسم «رمضان» در قرآن کریم بدون مبتداء و حتی فاعل واقع شدن فقط بصورت مضافالیه آمده است؟!
⁉️ در رابطه «رمضان» (و نه شهر رمضان) و «صیام»، کدام علت است و کدام معلول؟! چرا؟
⁉️ در رابطه «رمضان» و «قرآن» (هدیً للناس و بیناتٍ من الهدی و الفرقان)، کدام اصل است و کدام فرع؟! چرا؟
⁉️ چرا در میان اسمآءالله (أسمآء الحُسنی) «رمضان» بعد از «خالق» و «ربّ»، واجبترین إسمالله برای انسانهاست؟! (از نان شب واجبتر!)
👌 بعد از چهل سال تحقیق و تأمل در مباحث دینی، به جرأت عرض میکنم؛ نیمی از معرفت به «حقیقت اسلام» در جواب این سؤالات ☝️ نهفته است!
و مفهوم این ادعا آنست که عدم اطلاع از جواب این پرسشها بمعنای بیاطلاعی نسبت به نیمی از معارف ناب و عمیق الهی اسلام است!
فتأمل.
... ادامه دارد.
🤔
🤔🤔
🤔🤔🤔
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
رمضان ۱۴۰۱ شمسی
کانال «چلچراغ معارف و احکام حم»
جهت گفتگوهای دینی و سیاسی پیرامون مسائل روز ملت ایران و امت اسلام (و هماندیشی پیرامون پیامهای کانال مذکور☝️) لطفا در گروه ذیل👇به ما بپیوندید:
گروه «چلچراغ معارف و احکام»
❤️
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
💠💠💠
💠💠
💠
بسمه تعالی
💠 تفسیر رمضان
بخش دوم:
👌 معبر نیل به جواب سؤالات خطیر مذکور و نیز پی بردن به عمق معنا و مفهوم بلند رمضان، کلیدواژه «ذنب» است!
👈 بدون درک مفهوم «ذنب» و جمع آن (ذنوب)، معنای «رمضان» و جایگاه آن در آفرینش و ربوبیت الهی، چندان قابل فهم و تفهیم نیست.
چنانکه از پیامبر اعظم(ص) هم وقتی سؤال میشود که چرا این ماه شریف (شریف به نزول قرآن و لیلةالقدر که «خیر من الف شهر» است و شریف به صیام مخلصین) و این ماه مبارک، «شهر رمضان» نامیده شده است؟! میفرمایند: «إنَّما سُمِّيَ الرَّمَضانُ لأِنَّهُ يُرمِضُ الذُّنُوبَ»!
(و در جایی دیگر فرمودند: «أرمَضَ اللهُ فیهِ ذُنوبَ المُؤمِنینَ و غَفَرَها لَهُم» در جواب «ما رمضان»؟!)
بنابراین «رمضان» عامل و «إرماض الذنب» عمل آن است.
🤔 قاعدتا تا «ذنب و ذنوب» را نشناسیم قادر به درک «إرماض الذنوب» هم نخواهیم شد.
لذا ابتدائا باید به بررسی ذنب و ذنوب بپردازیم تا ببینیم «إرماض» آنها چه ضرورتی دارد.
«بأی ذنبٍ قتلت» مشهورترین آیه قرآن در معرفی کلمه «ذنب» است.
«ذنب» یکی از اسامی گناه است ولیکن «گناه» در زبان عربی، اسامی و مظاهر و عناوین مختلفی دارد از قبیل؛ إثم، ذنب، جُناح، جُرم، حرام، خلاف، خطیئة، قبیحة، سیئة، معصیة، عصیان، طغیان، خسران، عدوان، سوء، ظلم، شرّ، فحش و فاحشة و امثالهم
اما چرا «ذنب»؟!
چرا گناه را «ذنب» نامیده است؟!
اطلاق ذنب به «گناه» چه وجاهتی دارد؟
💫 «ذنب» در فارسی یعنی «دنباله» و «دُم» که معمولا متعلق به انواع حیوانات است از قبیل؛ اسب، گاو، الاغ، گوسفند، بز، موش، گربه، سگ، گرگ، ببر، شیر، روباه، مارمولک، میمون ووو....
همه اینها و قریب باتفاق حیوانات، «دم» دارند که در ادامه بافت بنیادی پیکرشان تحت عنوان «ستون فقرات» از سر و گردنشان آغاز و تا نشیمنگاهشان امتداد یافته و از بدنشان خارج میشود و بعضا باندازه ستون فقراتشان امتداد بیرونی پیدا میکند.
🦎🦞🐟🐎🐖🐊🦘🐆🦒🐕🦺🐈🦝🦨🦡🐁🐀🐿️🐩🐩🐘🐳🐋🦈🐬🦕🦖🐒
👈 تذکر: بخاطر بسپارید که گفتیم؛ ستون فقرات، «گردن» را به «دنباله» پیوند میزند!
👆 این نکته در مباحث بعدی رمضانیه ما، اهمیت خود را نشان خواهد داد!
⁉️ حال باید بپرسیم؛ بین «گناه» انسان و «دنباله» حیوان چه رابطه منطقی و معقولی وجود دارد؟! و چه شباهتی بین آنها برقرار است؟! با کشف این رابطه میتوان به امر حیاتی نیاز شدید (شدیدترین نیاز بعد از حیات) انسان به رمضان پی برد.
🌀 در اینخصوص بنده به سه شباهت پی بردهام.
... ادامه دارد.
🤔
🤔🤔
🤔🤔🤔
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
رمضان ۱۴۰۱ شمسی
کانال «چلچراغ معارف و احکام حم»
جهت گفتگوهای دینی و سیاسی پیرامون مسائل روز ملت ایران و امت اسلام (و هماندیشی پیرامون پیامهای کانال مذکور☝️) لطفا در گروه ذیل👇به ما بپیوندید:
گروه «چلچراغ معارف و احکام»
❤️
بسمه تعالی
قابل توجه اهالی امامزاده و مسئولین شهرستان
💠
علاءالدین در افق آینده؛
(قسمت ۳۱۰):
صفت داودی و برادران یوسف! (۲۳)
(ادامه گزارش دادگاه ۱۴۰۲/۱۲/۲۱ آوج)
4⃣ اگر موقوفه ۴ شعیری پلاک ۱۱۸ فرعی ۱۰ قزوین، واقعیت دارد و اوقاف هم از آن کسب عائدی دارد و عواید حاصله از آن هم بجای لوطیخور شدن، فرض میکنیم که در امور خیریه، مصرف میشود و در دسترس امثال موناسادات (عروس رئیس اوقاف) نیست، آیا محدوده جغرافیایی آن، دارای سند حدنگاری شده و UTM است؟ یا نیست؟! اگر نیست چرا نیست؟! و اگر است کو سند ذیربط آن؟! و چه دخلی دارد که اوقاف نانکلی به بهانه نداشتن آن، مانع صدور اسناد دارای UTM برای دیگران باشد؟!! دنبال چه شرّی میگردند؟!
5⃣ عضو شورای روستا که از طرفی زیر یوغ خفتبار نانکلی اوقاف است و تعدادی مجیزهگوی هم در اطراف خود پدید آورده است جهت تحمیق اهالی و از طرفی با متجاوزین به ۴ شعیر مزارع موقوفه نقاش، نرد عشق میبازد (و پدرش هم مایملک خود در آن عرصه را به حاجصفوت فروخته است ولو باندازه یک شانزدهم یک شعیر طبق ادعای کاظمرنگی) چگونه میتواند مدافع منافع اهالی امامزاده باشد؟! آیا این مسئله، جلوه دیگری از «تعارض منافع» برای این فرد شریر نیست؟! غیرت اهالی کجاست؟!!
6⃣ مدعیانی از قبیل یداله و بقیه رنگیها و ننگیها بجای اتلاف میلیونها تومان از پول امثال بنده در راهروهای دادگاهها و وکلای بیخاصیت خود، چرا پیگیر دریافت اسناد دارای UTM نبوده و نیستند؟! اینها چه ریگی به کفششان دارند؟! و چرا جرأت نمیکنند یقه اوقاف شرور را بگیرند؟! چه نقطهضعفی در نزد سلاطین متکبر اوقاف دارند که در مواجهه با آنها فقط پوزه بر خاک میمالند؟! تا آنجا که مبارزه بنده با اوقاف را هم تحقیر و تضعیف میکنند؟!
این سؤالات، متوجه امثال حاجصفوت هم است که بجای شکایت واهی علیه امثال سیدرضا، تاکنون چه قدمی برای شکایت علیه اوقاف و سایر اداراتی از قبیل اداره ثبت و بخشداری و فرمانداری که «ترک فعل» آنها کاملاً آشکار است، برداشتهاند؟!
۲) با عنایت به مفاد مندرج در بند (۱)، روشن شد که حضور بنده در صحن دادگاه مذکور (که بعنوان «مستمع آزاد» بلامانع بود) برای اعمال نفوذ نبود و اگر اقدام به طرح سه مطلب نمودم، بخاطر ذینفع بودنم در وضعیت ۱/۵ شعیر اراضی پدری خود و حقآبه آن بود.
نکته دیگری که نشان میدهد بنده اعمال نفوذ نکردم یا نتوانستم بکنم، مسئله حقآبه بود که مکرراً آنرا در صحن دادگاه مطرح کردم و اینکه آقای داودی، ضمن اخذ و ارائه اسناد utmدار خود باید میزان حقآبه خود را هم مشخص سازد و طبق کنتور از آن استفاده نماید و الباقی آب رودخانه نقاش را به داخل رودخانه رها سازد. [نه اینکه اهالی سادهلوح (و در عینحال حسود!) را بفریبد که به زحمات و خدمات تنها دهیار بومی خود جفتکپرانی کنند و انتقال آب چاه میرشجاع را تخته کنند تا شاید یک لوله ۴ اینچی از سد موهوم حاجصفوت، گدایی کنند و خود را قهرمان جلوه بدهند که آنهم با بدعهدی صفت، سرشان به طاق ناکامی و حقارت کوفته شود!!]
آقای داودی به چه حقی ۱۰۰٪ آب نقاش را برای خودش مصادره کرده است؟!
این سؤال و بلکه اتهام بنده، مورد تکذیب و انکار حاجصفوت قرار گرفت که متقابلاً از طرف یداله (یا وکیلش؟) پی گرفته شد که؛ اکوسیستم منطقه به هم ریخته و ماهیها و سایر آبزیان رودخانه و پرندگان جنگل نقاش از بین رفتهاند!
در این فراز از حمله به حاجصفوت، هیچ دفاعی بعمل نیامد و موجب شکست روانی آقای داودی شد و بنوبه خود در تبرئه عموزادههای من، مؤثر افتاد.
الغرض؛ بنده خیلی سعی کردم، قاضی را متقاعد نمایم که مسئله تعیین میزان حقآبه و نصب کنتور را جدی بگیرد و در حکم خود درج نماید ولیکن ایشان، طفره رفت! بنابراین اعمال نفوذ بنده در این فراز به سنگ خورد!!
مسئله دیگری که بنده تلاش کردم (بویژه در قسمت چهارم دادگاه که فقط بنده بودم و قاضی و منشی دادگاه)، قاضی رحمانی را متقاعد نمایم که اوقاف را هم مکلف کند به عدم دخالت در امور ثبتی پلاکهای ۱۱۷ و ۱۱۸ فرعی ۱۰ قزوین و نیز دریافت اسناد دارای UTM برای موقوفات خود، ره به جایی نبرد! و صرفاً به این بسنده کرد که مرا به قاضی محمدی ارجاع بدهد! (پس اگر هم میخواستم، نتوانستم اعمال نفوذ بکنم!)
البته بنده متعاقب آن با قاضی محمدی هم دیداری داشتم ولیکن وی هم هیچ تمایلی به مقابله با ادارات متخلف شهرستان آوج از خود نشان نداد!
فلذا چارهای برای ما باقی نمیماند که مطالب خود را از طریق مراجعه به مقامات ذیربط استانی، تعقیب کنیم و بنده حتیالامکان این مسائل را در قزوین و آنگاه در تهران دنبال خواهم کرد، انشاءالله.
قسمت پنجم دادگاه مذکور هم کاملاً تصادفی رخ داد! زیرا بنده بعد از کلنجار بیجا در موضوع ترکفعلهای ادارات آوج بودم که ...
...ادامه دارد.
✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۲۷ اسفند ۱۴۰۲
هماندیشی سادات میدان
🎲
گروه سیدعلاءالدین
🌹
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
💠💠💠
💠💠
💠
بسمه تعالی
💠 تفسیر رمضان
بخش سوم:
👈 در بخشهای پیشین مبحث، به اینجا رسیدیم که پی بردن به جواب سؤالاتی که معطوف به «رمضان» ذکر شد، اطلاع بر نیمی از معارف ناب اسلام است که گذرواژهای چون «ذنب» را میطلبد!
👌 «یُرمض الذنوب» در بیان پیغمبر اکرم(ص) تعلیلی بر رمضان نامیده شدن ماه قرآن و قدر و صیام و رحمت و شهر الله است.
⁉️ و بالاخره طرح این پرسش که با توجه به معنی ذنب (دُم و دنباله که معمولا متعلق به حیوانات است) بین «ذنب حیوان» و «گناه انسان» چه شباهتی وجود دارد؟!
🌀 در اینخصوص، حداقل سه شباهت قابل توجه میباشند:
۱. دم و دنباله حیوان به او چسبیده است و حیوان هر جا که برود دم و دنباله او هم بدنبالش میرود و رهایش نمیکند.
گناه انسان هم به مرتکب و ایجاد کننده آن میچسبد و همچون جزئی از وجود او هرگز رهایش نمیکند. گنهکار هر جا که برود، گناهش هم همچون دنباله همیشه همراه اوست.
و از آنجا که گناهان از جنس جهنم هستند، تا صاحب خود را به جهنم نکشانند رهایش نخواهند کرد.
👌 هیچ انسانی (علیرغم آنکه جسمش از طبقه حیوانات و پستانداران است) در پیکرش دم ظاهری ندارد، همچنانکه دم باطنی هم ندارد حتی اگر حرامزاده باشد! لذا هیچ انسانی دم مادرزادی ندارد. ولیکن در طول کار و زندگی انواع دمها و دنبالهها را برای باطن خود تحصیل و تجمیع میکند که فقره به فقره آنها از ستون فقراتش بالاتر میرود!
🤔 اصولاً جسم و پیکر نحیف انسانها برای جهنم سوزان آفریده نشده است ولیکن این «دنبالههای اختیاری» انسانها (ولو باندازه یک «ذرة» غیرقابل رؤیت!) هیچ فرجامی بجز جهنم ندارند. هیچ انسانی «بما هو انسان» وارد جهنم نمیشود ولیکن دخولش «بما هو یذنب» اجتنابناپذیر است.
۲. معمولا دم و دنباله حیوان در معرض دید مستقیم چشمان او نیست. لذا ممکنست حیوان بحسب عادت از تداوم وجود آن در پیکره خود غافل باشد ولو اینکه درگیر استفاده دائمی از آنست!
گناه انسان هم ممکنست در دنیا از خاطر وی برود و حال آنکه در قیامت همه آنها را بعینه خواهد دید. «فمن یعمل مثقال ذرّةٍ ... یره»! صغیر و کبیر آنها را خواهد دید و دیگران هم خواهند دید! علت «فرار فراگیر» انسانها در قیامت از همدیگر عمدتا بعلت مشاهده همین دمها و دنبالههای در عقبه آنهاست که دقیقا و بصورت جامع احصاء خواهند شد.
۳. دمهای حیوانات گوناگون هستند؛ کوتاه، دراز، نازک، ضخیم، صاف، حلقوی، سبک، سنگین و امثالهم.
گناهان انسانها هم متنوع هستند. گناهان صغیره، کبیره، معلنه، مسره، واحده، مصره، یکبارمصرف، چندبارمصرف و غیره
⁉️ حالا این دمها و دنبالهها یا گناهان معقبه و به تعبیر قرآن؛ ذنب و ذنوب (که در قرآن، مجموعا ۳۹ مرتبه به کار رفتهاند) چه ربطی به «رمضان» دارند؟!
و معنا و مفهوم «یُرمض الذنوب» چیست؟! و «إرماض الذنوب» چه ضرورتی دارد؟!
👌 رابطه «رمضان» و «ذنوب» رابطه عجیبی است! تا آنجا که اگر «ذنوب»ی در عالم آفرینش رخ نمیداد، الله الرحمن الرحیم، هرگز «رمضان» بودن خود را حتی یکبار (آنهم بصورت مضافالیه!) هم در قرآن به رخ بندگانش نمیکشید!
همچنانکه اگر خدای متعال، «رمضان» نبود، اساسا مخلوقی آزاد که مختار به انجام «ذنب»ی باشد، نمیآفرید!
چون رمضان هست، به انسانها اختیار و توان انجام ذنوب حتی گناهان کبیره و اصرار بر گناهان صغیره را داده است! فتأمل
... ادامه دارد.
🤔
🤔🤔
🤔🤔🤔
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
رمضان ۱۴۰۱ شمسی
کانال «چلچراغ معارف و احکام حم»
جهت گفتگوهای دینی و سیاسی پیرامون مسائل روز ملت ایران و امت اسلام (و هماندیشی پیرامون پیامهای کانال مذکور☝️) لطفا در گروه ذیل👇به ما بپیوندید:
گروه «چلچراغ معارف و احکام»
❤️
May 11
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
💠💠💠
💠💠
💠
بسمه تعالی
💠 تفسیر رمضان
بخش چهارم:
🔰 از آنجا که «الله» تبارک و تعالی، «ربالعالمین» و بالتبع «ربالناس» است، «رمضان» هم است، یعنی «الله» اگر «ربّ» نبود و ربوبیتی نداشت، لزومی نداشت که «رمضان» هم باشد.
🔰 و از طرفی دیگر چون ربّ الناس، «رمضان» است، انسان هم میتواند بعنوان یک مخلوق مختار، «مذنب» گردد.
یعنی اگر الله در «ربوبیت» خود، «رمضان» نبود، اساسا «انسان» را «مختار» قرار نمیداد که بخواهد و بتواند با سوءاستفاده از اختیار خود، مرتکب «ذنب» (آنهم مکرر!) شده و در نتیجه «مذنب» گردد. بلکه او را در «جبر» قرار میداد تا در معرض ارتکاب آزادانه ذنوب و بالتبع بدبختی بدست خود قرار نگیرد.
🌀 مهندسی معکوس مسئله تا اینجای مطلب چنین میشود:
⁉️ چرا انسان مذنب میگردد؟
👈 زیرا انسان مختار است.
⁉️ چرا انسان مختار است؟
👈 زیرا خدا رمضان است.
⁉️ چرا خدا رمضان است؟
👈 زیرا خدا ربّ است.
⁉️ چرا خدا رب است؟
👈 زیرا خدا را رحمت است.
⁉️ چرا خدا را رحمت است؟
👈 زیرا خدا الله است.
🌀 حال که الله را رحمت است (رحمت رحمانیتی و رحمت رحیمیتی) چرا ربالعالمین نباشد؟!
🌀 حال که او ربالعالمین است، چرا ربالناس نباشد؟!
🌀 حال که او ربالناس است، چرا رمضان نباشد؟!
🌀 حال که او رمضان است، چرا انسان مختار نباشد؟!
🌀 حال که انسان مختار است، چرا مذنب نباشد؟!
🌀 حال که او مذنب است، چرا رجعت نکند؟!
🌀 حال که او راجع است، چرا به فلاح و رستگاری نرسد؟!
فتامل!
🌀 برای بصیرت بهتر به مفهوم «رمضان»، پنجره «ذنب» را گشودیم که مطلب کاملا قابل توجهی است.
👌 قرآن هم که بزرگترین سوره خود را «بقره» نامیده، دنبال مطلب خاصی است و در واقع مطلب، حساسترین قسمت ماجرای گاو بنیاسرائیل، همانا «دُم گاو» است نه خود بقره که اتفاقا با عبارات مختلفی مورد توصیفات و توضیحات قرار داده میشود! خود دم (بیشتر از خود حیوان مذبوح و مرده) موضوعیت دارد تا آنجا که اساسا اگر این دم و کارکرد آن موضوعیتی نداشت ایبسا مسئله بقره منتفی بود و اسم بزرگترین سوره قرآن هم اینک چیز دیگری بود!
💠 حال برای درک بهتر «رابطه رمضان با ذنب»، پنجره جدیدی میگشائیم بنام «سپهر حیات انسان» در قالب «مثلث ح» بزرگ.
🔻 ح مثل حیات، حیاتی که به ۳ ح بزرگ ختم میگردد! آنها عبارتند از:
۱. فَلاح
۲. جُناح
۳. نجاح
... ادامه دارد.
🤔
🤔🤔
🤔🤔🤔
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
رمضان ۱۴۰۱ شمسی
کانال «چلچراغ معارف و احکام حم»
جهت گفتگوهای دینی و سیاسی پیرامون مسائل روز ملت ایران و امت اسلام (و هماندیشی پیرامون پیامهای کانال مذکور☝️) لطفا در گروه ذیل👇به ما بپیوندید:
گروه «چلچراغ معارف و احکام»
❤️
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ🌹
یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ 🌹
یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ 🌹
حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ🌹
باسلام واحترام
عیدنوروز باستانی که امسال مزین شده با ماه رحمت و مغفرت، برشما عزیزانووخانواده محترمتان مبارک انشاءالله
🌹💐☘️❤️
التماس دعا
☝️از پیامهای وارده☝️
سلام
لطفاً با کلیک روی نوشتههای آبیرنگ،
به صفحات مجازی حسینی منتظر بپیوندید:
💠
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
گروه هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎 @SMHM212
«شهر»+«رمضان»
(بخش ۰۱):
با تبریک #عید_نوروز و گرامیداشت تقارن #بهاران کتب تشریع و تکوین الهی؛
شهر بمعنی ماه در قرآن (با ال تعریف و بدون آن؛ الشهر، شهرٍُ و شهراً)، جمعاً ۱۲ بار به کار رفته که فقط یک مورد آن (در آیه ۱۸۵ سوره دوم قرآن/بقره؛ «شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَ بَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَىٰ وَ الْفُرْقَانِ» دارای ترکیب)، «شهر رمضان» است. بنابراین کلمه #رمضان در #قرآن، فقط یکبار به کار رفته است، آنهم بصورت مضافالیه کلمه شهر! (که ظاهراً نشانه اقتدار آن نیست! یا اینکه از شدت #اقتدار، لازم بوده کمرنگ دیده شود!)
ولیکن کلمه #شهر در قرآن، غیر از رمضان، مضاف هیچکدام از #اسماء_الله (حتی #الله) قرار نگرفته است! (چرا؟!)
فلذا ترکیبات شهرالله، شهرالرحمن، شهرالرحیم، شهرالعلیم، شهرالحکیم، شهرالقدیر، شهرالقدوس، شهرالعزیز، شهرالغفور، شهرالرؤف، شهرالسلام، شهرالجبار، شهرالمتعال ووو... و شهرالسبحان در قرآن کریم، نداریم. فلذا #شهر_رمضان، معمایی است بغایت برای اندیشیدن و نیز اینکه چرا شهرالرمضان نیست؟!
رمضان بدون «ال» تعریف، گویای آنست که رمضان برای مخاطبین، معرفه نیست! و لذا ضرورت دارد که معرفی گردد!
رمضان؛ از ریشه عربی «رمض» است که مفهوم آن با رویکرد روزهداری در عبری؛ «تَعَنیت תענית» است.
ضمناً؛
✅ از حضرت على بن ابىطالب (عليهالسلام) روايتشده كه فرمودند: «لا تقولوا رمضان و لكن قولوا شهر رمضان فانكم لا تدرون ما رمضان»!
...ادامه دارد.
✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱ فروردین ۱۴۰۳
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
گروه چلچراغ معارف و احکام
🙏
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎 @SMHM212
«شهر»+«رمضان»
(بخش ۰۲):
#امام_علی(ع) فرمودند: نگوئید «رمضان» بلکه بگویید «ماه رمضان» زیرا شما در نمییابید که «رمضان» چیست؟! (بحار/ج۹۶/ص۳۷۷)
و نیز از #امام_باقر(ع) روایت شده که فرمودند:
✅ «لا تقولوا هذا رمضان، و لا ذهب رمضان و لا جاء رمضان، فان رمضان اسم من اسماء الله عز و جل لا يجيى و لا يذهب و انما يجيىء و يذهب الزائل و لكن قولوا شهر رمضان فالشهر المضاف الى الاسم و الاسم اسم الله و هو الشهر الذى انزل فيه القرآن، ...» (بحار/جلد۹۶/ص۳۷۶)
یعنی؛ نگویید «این رمضان» یا «رمضان رفت» و یا «رمضان آمد»، زیرا «رمضان» اسمی از «اسماءالله» است. که نمیآید و نمیرود و همانا آمدنی و رفتنی، زایل است. ولیکن بگویید «ماه رمضان» که «شهر» به «اسم» اضافه شده است و #اسم؛ #اسم_الله است و این شهر، ماهی است که قرآن در آن نازل شده است و...
بعضیها با اشاره به لیست #اسماء_الله (۱۰۰ اسم) معرف به «ال»، ادعا کردهاند که لابد #رمضان (بدون ال)؛ اسمالله نیست! و نتیجه گرفتهاند که رمضان، صرفاً نوعی نامگذاری برای #ماه_مبارک بوده است نه بیشتر!!😳🙄 این افراد، احادیث مذکور را هم ضعیف قلمداد کردهاند!
⁉️ آیا باید براستی بپذیریم که الله (جلّجلاله) هیچ منظور خاصی از کلمه #رمضان در #شهر_رمضان نداشته است؟!!
و رمضان، صرفاً بخاطر خاصیتی که در آن است، بعنوان صفتی برای این ماه مبارک، در نظر گرفته شده؟! چنانکه #پیامبر_اعظم(ص) هم میفرمایند: «إنما سُمّی رمضان، لأنّه یرمض الذنوب»!
اگر این ادعا ...
...ادامه دارد.
✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱ فروردین ۱۴۰۳
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
گروه چلچراغ معارف و احکام
🙏
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎 @SMHM212
«شهر»+«رمضان»
(بخش ۰۳):
... اگر این ادعا قرین صحّت باشد، باید پرسید که این خاصیت (ارماض الذنوب) از کجا نشأت میگیرد؟
واقعاً غیر از خدا چه کسی میتواند گناهان انسانها (بویژه #کبائر آنها) را بسوزاند و محو نماید؟ آن #اسم_الله یا صفتی که #خالق_متعال و حضرت #سبحان با آن به ازاله #عصیان و #طغیان خلائق در #عالم_وجود بپردازد تا #قداست #عالم_آفرینش را به موضع اولیه خود برگرداند، کدام است؟
وقتی که در زاویهای از عالم، جُناح و گناهی رخ دهد که محو آن، مستلزم جراحی سخت و شدیدی در تراز «سوزانیدنی نابودکننده از صفحه خلقت» باشد، از چه کسی بجز رمضان بر میآید؟
👌 #رمضان آن آتشی است که وقتی چیزی را بسوزاند، هیچ اثری از آن، باقی نمیگذارد!
رمضان؛ حتی اگر اسمالله نباشد، آن حریم آتشینی است که میتواند أبَرقدرتی از #نور بنام حضرت #جبرائیل (#اعظم_ملائکه) را هم بسوزاند! چنانکه در #معراج الیالله #محمد_مصطفی صلیالله علیه و آله و سلم، فرمود؛ «لو دنوت أنملة لأحترقت»!
چرا #پرودگار_متعال، هیچکدام از ماههای ۱۲گانه خود را متصف به صفات خود نفرمود بجز رمضان؟!
لابد #حکمت و ظرائفی در این مطلب هست که باید در باره آن بسی #تفکر و #تفقه کرد.
چنین تفقه مطلوبی را در سلسله «مقالات حسینی منتظر»، تحت عنوان «تفسیر رمضان»، دنبال میکنیم تا شاید حجابی از حُجُب مختلف (فراوان و پیچیده) این مطلب خطیر، کنار بزنیم و امید آنکه بر حجابهای قضیه نیافزاییم! 🤲
لطفاً با ما همراه باشید 🙏
و سال نو بر همه ما مبارک باد 🤲
✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱ فروردین ۱۴۰۳
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
گروه چلچراغ معارف و احکام
🙏
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
✅ رمضان در غزه وایران 🌴🌴🌴🌴
🔺اگر چه مشکلات اقتصادی ومعیشتی برای بخشی ازمردم ایران وجود دارد اما به لطف خداوند متعال ملت ایران درکمال امنیت وآرامش مطلوب وارد ماه رمضان وسپس سال ۱۴۰۳ ونوروز شده اند .
🔹خریدلباس وکالا ؛ خانه تکانی ؛ دیدو بازدید ؛ مسافرت ؛ تفریحات ؛ وخیلی از موهبتهای الهی شامل مردم ایران میباشد. اگرچه کمبودهایی هست اما امنیت کامل وجود دارد .
🔺البته نباید ناسپاسی وفراموش کنیم که این امنیت کشور ؛ مدیون بیش از ۲۳۰ هزار شهید عزیز وآبرومند است که توسط ایثارگران ضمانت شده ودرحال حاضر هم هستند عزیزانی که بصورت شبانه روز چه درمرزها وچه درداخل شهر ها برای امنیت مردم تلاش وجانفشانی میکنند .
🔺مردم باید بدانند که درسال ۱۴۰۲ بیش از یکهزاربمب وجلیقه انتحاری درمراکز مهم کشور شناسائی وخنثی گردیده و دهها تروریست جنایتکار بازداشت ویا به هلاکت رسیده اند ودهها مآمور جمهوری اسلامی جان خودرا برای مردم فدا کرده اند .
🔺خیلی ناسپاسی وبی معرفتی است که عده زیادی دراین ایام باخودروهای میلیاردی درویلاهای خود خوش میگذرانند وبازهم ناسزا گفته وخودرا درصف فقرا ومستمندان معرفی کرده و طلبکار از نظام هم میباشند.
🔺نزدیک ۶ ماه است که ۲/۵ میلیون انسان مظلومدرمقابل چشمان دنیای بی شرف وبی آبرو درحال قتل عام هستند وکار بجائی رسیده که باید ازگرسنگی بمیرند وحتی غذای مناسبی برای افطار وسحر خود نداشته باشند .
💚 غزه دررمضان وارد شد اما 👇👇👇
🔺شرف میخواهد که کسی درمیان این بمباران هاوتحریمها وکمبودهای غذائی و امنیت جانی روزه بگیرد وعبادت کند وبرای اجراء حکم خدا بایستد . کجایند عربده کشانِ بیحجاب وروزه خواران بی حیاء تا معرفت وانسانیت را ازدختران وزنان روزه دارپوشیده درحجاب غزه را ببینند .
✅ وحرف اخراینکه 👈 خدا به کسی چک سفید امضاء نداده واز حق نظام مظلوم وشهدای غریبش نخواهد گذشت وهیچ ظالمی را رها نخواهد کرد .
🔺خدا عزت دهد به کسانیکه ازنظرمالی ضعیف هستنداماآرام وساکت وباحداقلها به روزه داری وعبادت خدا مشغولند .
۱ فروردین ۱۴۰۳ #فرهادنیا
☝️از پیامهای وارده☝️
سلام
لطفاً با کلیک روی نوشتههای آبیرنگ،
به صفحات مجازی حسینی منتظر بپیوندید:
💠
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
گروه هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏
بسمه تعالی
قابل توجه اهالی امامزاده و مسئولین شهرستان
💠
علاءالدین در افق آینده؛
(قسمت ۳۱۱):
فراتر از تعارض منافع!!
(بخش ۶۵)
با عرض تبریک حلول سال نو و تهنیت عید نوروز، خدمت مخاطبین کانال اطلاعرسانی گنبد فیروزه، شاید جای آن هم باشد که تبریک مضاعفی هم بابت پیروزیهای حقوقی اخیر آ.سیدقاسم (و آقازاده ایشان) در خصوص ناکامی عنکبوتهای کوچه جهنمی را به ایشان بگویم ولیکن بنده، پیروزی نهایی را زمانی تصور میکنم که عنکبوتهای ذیربط، متوجه خبط و خطاهای خود شده و ضمن توبه به درگاه الهی، در صدد جبران خسارات مادی و معنوی وارده از جانب آنها به روح و روان اهالی برآیند. که اگر چنین عودی بنمایند، در عید الهی وارد خواهند شد انشاءالله.
و اما بعد؛
اقتضای دور کردن اهالی از کوچه جهنمی و لااقل کاهش تعداد آنها، بررسی دقیق مسائل آن بود. در این راستا اطلاعرسانی مفصلی را انجام دادم که تعداد پیامهای ذیربط (تحت عنوان «فراتر از تعارض منافع» در کانال گنبد فیروزه) اینک به ۶۶ قسمت رسیده است و احتمالاً تا بالای ۷۰ شماره هم خواهد کشید!
بعد از اتهام یکی از اهالی که نوشت «بر باعث و بانیش لعنت» طی برخی از پیامهای مذکور، اعلام کردم که دنبال باعث و بانی معبر عمومی تلقی کردن ملک میرزاییها و سیدقاسم، هستم و متهمین ردیف اول آن، گفته میشد آ.میرشجاع و مهندس محمد(حمداله) هستند!
سری به بنیاد مسکن آوج زدم، هیچ ردی پیدا نکردم و رفتم قزوین که مسئول نقشههای طرح هادی استان نبود و دیگه وقت پیگیری مجددی نیافتم. اگرچه مجالی پیدا بکنم، پیگیر خواهم بود.
ولیکن با بررسی برخی نکات دیگر به این نتیجه رسیدم که قضیه مذکور شاید اساساً «باعث و بانی» نداشته که حالا بخواهیم بر او «لعنت» بفرستیم!
زیرا تخریب خانه ثریاخالا قبل از زلزله اتفاق افتاده بود و ملک او ظاهراً به معابر عمومی پیوسته بود بویژه بعد از زلزله ۸۱
از طرفی مرحوم سیدابراهیم هم که دغدغه معبری ماشینرو برای سیدقاسم داشته، باریکهای ۴ متری را به او هبه میکند تا در امتداد ملک میرزاییها برای خودش معبری بسازد که با عدم همکاری ملهلقا بانو، آن ایده یا آرزو، ابتر میشود.
در عینحال در عمل، این قسمت (مشخص شده با رنگ قرمز در نقشه مندرج در پیام ۲۲۴ بنده در گنبد فیروزه) برای مدتی، محل رفت و آمد اهالی به کوچهباغ شرقی روستا بوده است.
زمانی هم بنیاد مسکن (بعد از اتمام نسبی ساخت و سازها) اقدام به طراحی معابر روستا میکند (۱۳۸۷)، برای کوچهباغ شرقی روستا به مشکلی برمیخورد که کمتر به آن توجه شده است!
طرح هادی، بمنظور تسهیل تردد زوار روستا به زیارتگاه امامزاده، کوچهباغ شرقی و حریم نهر آب را مجموعاً 6 متری در نظر میگیرد که (اینک توسط برخی از ساکنین حوالی آن، به این حریم تجاوزاتی هم شده است!) از پایین حمام قدیمی روستا شروع شده و به کوچهای موسوم به حیدربابا ختم میشود.
این معبر قدیمی (که حریم نهر آب شرقی هم بوده) در محل تلاقی خانه سیدابراهیم و سیدقاسم، خیلی باریک شده است.
سیدقاسم خانه خود را در زمین پدری و قبل از زلزله ساخته بود که خبری از طرح هادی نبود.
خود سیدابراهیم هم بعد از زلزله، خانه خود را در زمین خودش میسازد که ایضاً از طرح هادی خبری نبوده است.
بنابراین نمیتوان سیدابراهیم و پسرش را باعث و بانی این قضیه نامید. آنها تجاوزی به معبر قدیمی روستا نداشتهاند و نهر آب شرقی از بین خانههای آندو عبور کرده است، کما اینکه در انتهای کوچهباغ وارد ملک سیدابراهیم شده و از داخل حیاط او عبور میکرد و هیچ کسی هم با آن مشکلی نداشت.
حال چه کنیم که معبر 6 متری طرح هادی، وقتی به میانه خانههای این دو نفر میرسد 2 متری میشود؟!
در اینجاست که مهندس طراح، (بجای وادار کردن این پدر و پسر به تخریب خانههای خود جهت عقبنشینی برای تعریض کوچهباغ که البته باید روال قانونی خود را دنبال میکرده) ترجیح میدهد از تنگه میان خانههای سیدقاسم و سیدابراهیم به بعد را نادیده بگیرد و مسیر معبر را از روی ملک میرزاییها و نیز باریکه شمالغربی ملک سیدقاسم قرار بدهد. بدون آنکه، از صاحبان آنها مجوزی دریافت بکند.
البته سیدقاسم با اعطای مجوز مشکلی نداشته، زیرا اساساً به معبری ماشینرو، نیاز داشته است ولیکن میرزاییها که قصد احداث خانه در آنجا را داشتهاند، قاعدتاً زیر بار طرح هادی نمیروند.
در اینجاست که طرح هادی نسبت به ملک میرزاییها قلدری میکند و ظالمانه آنجا را ستارهدار تلقی میکند!!!
بنابراین باعث و بانی تشویش محلی، بنیاد مسکن آوج بوده است.
از طرفی میرزاییها هم بجای مبارزه اصولی با بنیاد مسکن، ترجیح میدهند با طناب پوسیده برخی عنکبوتهای پلید، خود را به چاه افکنند!
فلذا طی دو حکم قضایی (بنظر من غلط و نامشروع) محکوم به جریمه و لزوم برگشت به نقشه میشوند!
...ادامه دارد.
✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۲ فروردین ۱۴۰۳
گروه سادات میدان
🎲
سیدعلاءالدین
🌹
May 11
May 11
بسمه تعالی
قابل توجه اهالی امامزاده و مسئولین شهرستان
💠
علاءالدین در افق آینده؛
(قسمت ۳۱۲):
فراتر از تعارض منافع!!
(بخش ۶۶)
🕸 تارهای عنکبوتی
تنیده بر پارکینگ قاسم(۳۷)
(کاملاً سست بودند!)
بنده ۴ ماه پیش، در پیام ۱۸۱ گنبد، هشدار داده بودم که خانه میرزاییها بعلت ستارهدار بودن، در معرض تخریب است و لازمست اقدام اصولی بعمل آید ولیکن سازنده آن خانه، ضمن برخوردی توهینآمیز، در گروه بنده نوشت:
«اطلاعات نداری یه حرفی رو ننداز وسط
عکس رای را هم میزارم گروه دیگه کسی حرف مفت و چرت نگه»
«فقط میدونم خیلی راحت میتونین قضاوت کنین»
«مشکل ما حل شده و شما احتیاج نیست نگران ماباشی
یار نمیخواهیم باشی خواهشن بار نباش»
و ادعا کرد که با پرداخت ۴۰۰/۰۰۰ تومان جریمه، مشکلشان حل و پرونده خانه ایشان، بسته شده است!!
حال دوباره خبر میرسد که مجدداً محکوم به پرداخت جریمه ۲/۰۰۰/۰۰۰ تومانی شدهاند! مضافاً که خانهشان کماکان در معرض قلع و قمع است!
آیا وقت آن نرسیده که اندکی بیاندیشند ببینند چه کسی اطلاعات نداشته؟ و هشدار بنده، نه حرف مفت بوده و نه چرت و نه یه حرفی که الکی وسط انداخته باشم؟! آیا هنوز هم متوجه نیستند که یار کیست و بار کیست؟!
احکام جرائم ۴۰۰/۰۰۰ تومانی قبلی و ۲/۰۰۰/۰۰۰ تومانی فعلی، ظالمانه و غلط بوده و است. همچنانکه تأکید بر «حفظ کاربری زمین» و لزوم قلع و قمع ملک، غلط و ظالمانه است ولیکن چه میشود کرد که میرزاییها متأسفانه از طناب پوسیده ننگآوران آتشبیار معرکه، آویزان گشتهاند و خودکرده را تدبیر چیست؟!
...ادامه دارد.
✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۲ فروردین ۱۴۰۳
گروه سادات میدان
🎲
سیدعلاءالدین
🌹
بسمه تعالی
قابل توجه اهالی امامزاده و مسئولین شهرستان
💠
علاءالدین در افق آینده؛
(قسمت ۳۱۳):
حفاریهای مشکوک ادامه دارد!
عطف به پیام شماره ۲۵۶ گنبد فیروزه با عنوان چاه برقی، در سفر اخیرم به روستا (برای دادگاه حاجصفوت علیه عموزادههایم)، شایعات عجیبی شنیدم که لازم میدانم آنها را برای اهالی امامزاده به اشتراک بگذارم:
تعدادی از اهالی با استفاده از دستگاه گنجیاب، پی بردهاند که منطقه شمالی روستای امامزاده علاءالدین (از چهار طرف بقعه مبارکه تا شعاع ۱۰۰ متری و از قبرستان و باغات اطراف امامزاده به سمت روستای نیریج تا چشمه و درخت قدیمی مرادآقاجو)، محل اصلی دفینههای قدیمی بوده است!
چاههای مشکوک در این منطقه، تماماً برای استخراج عتیقههای زیرخاکی صورت گرفته است و احداث گاوداری و احداث بند خاکی برای آبیاری باغات، جنبه پوششی داشته است!
(احتمالاً کاظمرنگی هم که مایملک پدری خود را فروخته است به استثناء قطعه زمینی در شمال امامزاده، ناشی از همین مسئله بوده است!)
کسانی که باغات خود را (از جمله باغ پدری مرا) به خریداران خاصی فروختهاند، در واقع گنجهای نهفته در لایههای زیرین (دارای زاغههای قدیمی اما مدفون شده) را مفت از چنگ دادهاند!!
بنابراین؛ گزارش قبلی، واقعیت داشته و ظاهراً مرا دنبال نخودسیاه نفرستاده بودند!
بسیار بعید میدانم که دهیار و اعضای شورای خائن، این حفاریهای غیرمجاز را (همانند گزارش ۱۳۹۴/۹/۳) به مراجع رسمی دولتی، گزارش کرده باشند. زیرا بنظر میرسد که رفیق قافله و شریک دزد هستند!
..ادامه دارد.
✍️سیدمحمدحسینی(منتظر)
۲فروردین۱۴۰۳
گروه سادات میدان
🎲
گروه سیدعلاءالدین
🌹
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎 @SMHM212
خطا داریم تا خطا!
جناب آقای صدیقی!
از شما توقع صداقت داریم.
آیا حق داریم از جنابعالی که دارای عناوینی چون؛ #قاضی_ارشد #جمهوری_اسلامی #ایران و #امام_جمعه امالقرای #اسلام بودهاید، چند سؤال بپرسیم؟
⁉️ آیا شما تاکنون عبارت «الله الله فی الاصحاب!» را شنیدهاید؟! کی؟ کجا؟ از چه کسانی؟
⁉️ آیا جنابعالی از پدیده شومی بنام #آقا_زاده (و در تعبیر فجازیها؛ #زالو_زاده! و اینکه عین موریانه، #حیثیت_نظام و پدران خود را به بازی گرفتهاند!)، چیزی به گوشتان رسیده بود؟! کی؟
⁉️ آیا به اطلاع شما رسیده که امثال زبیربنعوّام، حسینعلیمنتظری و هاشمیرفسنجانی چگونه توسط خویشانشان به چه رسوائی و فضاحتی گرفتار شدند؟!
⁉️ آیا #وصیت_نامه های الهی/سیاسی #امام_خمینی را مطالعه فرمودهاید؟! چند بار؟ و کی؟
(بویژه فرازهای «توصیه به حوزههای علمیه جهت ضرورت هوشیاری در برابر توطئههای دشمنان» برای جنابعالی که در جایگاه ریاست حوزه علمیهای معنون به نام نامی آنحضرت، جلوس فرمودهاید)
⁉️ آیا تعلیم و تربیت طلابی در حوزات علمیهای واقع در محلات گرانبهای پایتخت، آنها را واقعاً در تراز خادمین #امت_اسلام و #ملت_ایران و «نهضت+نظام» بار میآورد؟!
(آیا آماری مقایسهای از کم و کیف شهدای حوزههای علمیه #مناطق_محروم با مناطق #مرفه_نشین دارید؟!)
⁉️ آیا مفاد نهائی اساسنامه مؤسسهای با پشتوانه مادی هزاران میلیاردی (آنهم معنون به نام نامی #حضرت_قائم و ماندگار برای قرون آتی تا #ظهور) ارزش یکبار ملاحظه را هم نداشته؟!
✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۳ فرودین ۱۴۰۳
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
چلچراغ معارف و احکام
🙏
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
بیانیه بسیار خوب بسیج دانشجویی دانشگاه تهران پیرامون اخباری مبنی بر زمینخواری در #ازگل
چگونه ممکن است بعد از هشدار رهبری،برخی ائمه جمعه هنوزمشغول فعالیت اقتصادی باشند؟!
با چه منطقی درختان باغ ۴٢٠٠متری قطع شدهاند؟
چرا قبل از افشای این اطلاعات، نهادهای نظارتی با این تخلفات برخورد نمیکنند؟
متن بیانیه را دقیق مطالعه کنید
✅ #داود_مدرسی_یان:
☝️از پیامهای وارده☝️
نقدونظر #حم
👌 تهمتتراشی ناجوانمردانه!
این دیگه زیادهروی و بیتقوائیه!
صدیقی کجا فعالیت اقتصادی داشته؟!
البته در لوای تأسیس #مؤسسه_فرهنگی، بسترسازی شده که بعدها به #انتفاع_مالی برسند!
ولیکن #صدیقی ادعا میکنه که از آن بسترسازی، اطلاعی نداشته است که قاعدتاً با پذیرش ادعای وی اگر صادقانه باشد، مفتخر به دریافت مدال سادگی و سادهلوحی میشود! و لذا صلاحیت هیچ جایگاهی را در نظام و امور معطوف به #دین و #ملت ندارد.
قرار نیست بر یک #خطای_واقعی، خطای دیگری را که واقعیت ندارد، بیافزاییم. خارج از #تقوای_الهی است که قطعاً #مجازات_اخروی دارد.
ضمناً هتل مذکور (چنانچه صحت داشته باشد)، چرا به حوزه علمیه تحت زعامت آیةالله صدیقی، وقف شده است؟ آیا غیر از ملاحظه شخصیت وی، انگیزه دیگری در میان بوده است؟ واقف به وی اعتماد داشته و او را در استفاده از موقوفه، امین تلقی کرده است و نحوه جابجایی، مهم نیست بلکه محل مصرف، قابل بررسی است.
باید دید هزینههای حوزه از کجا تأمین شده است؟ اگر صرف مخارج حوزه شده باشد که دیگر چه جایی برای تهمتتراشی وجود دارد؟!
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۴ فروردین ۱۴۰۳
💠
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
چلچراغ معارف و احکام
🙏