eitaa logo
گنبد فیروزه
59 دنبال‌کننده
546 عکس
160 ویدیو
22 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠💠💠 💠💠 💠 بسمه تعالی 💠 تفسیر رمضان بخش دوم: 👌 معبر نیل به جواب سؤالات خطیر مذکور و نیز پی بردن به عمق معنا و مفهوم بلند رمضان، کلیدواژه «ذنب» است! 👈 بدون درک مفهوم «ذنب» و جمع آن (ذنوب)، معنای «رمضان» و جایگاه آن در آفرینش و ربوبیت الهی، چندان قابل فهم و تفهیم نیست. چنانکه از پیامبر اعظم(ص) هم وقتی سؤال می‌شود که چرا این ماه شریف (شریف به نزول قرآن و لیلة‌القدر که «خیر من الف شهر» است و شریف به صیام مخلصین) و این ماه مبارک، «شهر رمضان» نامیده شده است؟! می‌فرمایند: «إنَّما سُمِّيَ الرَّمَضانُ لأِنَّهُ يُرمِضُ الذُّنُوبَ»! (و در جایی دیگر فرمودند: «أرمَضَ الله‏ُ فیهِ ذُنوبَ المُؤمِنینَ و غَفَرَها لَهُم» در جواب «ما رمضان»؟!) بنابراین «رمضان» عامل و «إرماض الذنب» عمل آن است. 🤔 قاعدتا تا «ذنب و ذنوب» را نشناسیم قادر به درک «إرماض الذنوب» هم نخواهیم شد. لذا ابتدائا باید به بررسی ذنب و ذنوب بپردازیم تا ببینیم «إرماض» آنها چه ضرورتی دارد. «بأی ذنبٍ قتلت» مشهورترین آیه قرآن در معرفی کلمه «ذنب» است. «ذنب» یکی از اسامی گناه است ولیکن «گناه» در زبان عربی، اسامی و مظاهر و عناوین مختلفی دارد از قبیل؛ إثم، ذنب، جُناح، جُرم، حرام، خلاف، خطیئة، قبیحة، سیئة، معصیة، عصیان، طغیان، خسران، عدوان، سوء، ظلم، شرّ، فحش و فاحشة و امثالهم اما چرا «ذنب»؟! چرا گناه را «ذنب» نامیده است؟! اطلاق ذنب به «گناه» چه وجاهتی دارد؟ 💫 «ذنب» در فارسی یعنی «دنباله» و «دُم» که معمولا متعلق به انواع حیوانات است از قبیل؛ اسب، گاو، الاغ، گوسفند، بز، موش، گربه، سگ، گرگ، ببر، شیر، روباه، مارمولک، میمون ووو.... همه اینها و قریب باتفاق حیوانات، «دم» دارند که در ادامه بافت بنیادی پیکرشان تحت عنوان «ستون فقرات» از سر و گردن‌شان آغاز و تا نشیمن‌گاه‌شان امتداد یافته و از بدنشان خارج می‌شود و بعضا باندازه ستون فقرات‌شان امتداد بیرونی پیدا می‌کند. 🦎🦞🐟🐎🐖🐊🦘🐆🦒🐕‍🦺🐈🦝🦨🦡🐁🐀🐿️🐩🐩🐘🐳🐋🦈🐬🦕🦖🐒 👈 تذکر: بخاطر بسپارید که گفتیم؛ ستون فقرات، «گردن» را به «دنباله» پیوند می‌زند! 👆 این نکته در مباحث بعدی رمضانیه ما، اهمیت خود را نشان خواهد داد! ⁉️ حال باید بپرسیم؛ بین «گناه» انسان و «دنباله» حیوان چه رابطه منطقی و معقولی وجود دارد؟! و چه شباهتی بین آنها برقرار است؟! با کشف این رابطه می‌توان به امر حیاتی نیاز شدید (شدیدترین نیاز بعد از حیات) انسان به رمضان پی برد. 🌀 در این‌خصوص بنده به سه شباهت پی برده‌ام. ... ادامه دارد. 🤔 🤔🤔 🤔🤔🤔 ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) رمضان ۱۴۰۱ شمسی کانال «چلچراغ معارف و احکام حم» جهت گفتگوهای دینی و سیاسی پیرامون مسائل روز ملت ایران و امت اسلام (و هم‌اندیشی پیرامون پیام‌های کانال مذکور☝️) لطفا در گروه ذیل👇به ما بپیوندید: گروه «چلچراغ معارف و احکام» ❤️
بسمه تعالی قابل توجه اهالی امامزاده و مسئولین شهرستان 💠 علاءالدین در افق آینده؛ (قسمت ۳۱۰): صفت داودی و برادران یوسف! (۲۳) (ادامه گزارش دادگاه ۱۴۰۲/۱۲/۲۱ آوج) 4⃣ اگر موقوفه ۴ شعیری پلاک ۱۱۸ فرعی ۱۰ قزوین، واقعیت دارد و اوقاف هم از آن کسب عائدی دارد و عواید حاصله از آن هم بجای لوطی‌خور شدن، فرض می‌کنیم که در امور خیریه، مصرف می‌شود و در دسترس امثال موناسادات (عروس رئیس اوقاف) نیست، آیا محدوده جغرافیایی آن، دارای سند حدنگاری شده و UTM است؟ یا نیست؟! اگر نیست چرا نیست؟! و اگر است کو سند ذی‌ربط آن؟! و چه دخلی دارد که اوقاف نان‌کلی به بهانه نداشتن آن، مانع صدور اسناد دارای UTM برای دیگران باشد؟!! دنبال چه شرّی می‌گردند؟! 5⃣ عضو شورای روستا که از طرفی زیر یوغ خفت‌بار نان‌کلی اوقاف است و تعدادی مجیزه‌گوی هم در اطراف خود پدید آورده است جهت تحمیق اهالی و از طرفی با متجاوزین به ۴ شعیر مزارع موقوفه نقاش، نرد عشق می‌بازد (و پدرش هم مایملک خود در آن عرصه را به حاج‌صفوت فروخته است ولو باندازه یک شانزدهم یک شعیر طبق ادعای کاظم‌رنگی) چگونه می‌تواند مدافع منافع اهالی امامزاده باشد؟! آیا این مسئله، جلوه دیگری از «تعارض منافع» برای این فرد شریر نیست؟! غیرت اهالی کجاست؟!! 6⃣ مدعیانی از قبیل یداله و بقیه رنگی‌ها و ننگی‌ها بجای اتلاف میلیون‌ها تومان از پول امثال بنده در راهروهای دادگاه‌ها و وکلای بی‌خاصیت خود، چرا پیگیر دریافت اسناد دارای UTM نبوده و نیستند؟! این‌ها چه ریگی به کفش‌شان دارند؟! و چرا جرأت نمی‌کنند یقه اوقاف شرور را بگیرند؟! چه نقطه‌ضعفی در نزد سلاطین متکبر اوقاف دارند که در مواجهه با آن‌ها فقط پوزه بر خاک می‌مالند؟! تا آن‌جا که مبارزه بنده با اوقاف را هم تحقیر و تضعیف می‌کنند؟! این سؤالات، متوجه امثال حاج‌صفوت هم است که بجای شکایت واهی علیه امثال سیدرضا، تاکنون چه قدمی برای شکایت علیه اوقاف و سایر اداراتی از قبیل اداره ثبت و بخشداری و فرمانداری که «ترک فعل» آن‌ها کاملاً آشکار است، برداشته‌اند؟! ۲) با عنایت به مفاد مندرج در بند (۱)، روشن شد که حضور بنده در صحن دادگاه مذکور (که بعنوان «مستمع آزاد» بلامانع بود) برای اعمال نفوذ نبود و اگر اقدام به طرح سه مطلب نمودم، بخاطر ذی‌نفع بودنم در وضعیت ۱/۵ شعیر اراضی پدری خود و حق‌آبه آن بود. نکته دیگری که نشان می‌دهد بنده اعمال نفوذ نکردم یا نتوانستم بکنم، مسئله حق‌آبه بود که مکرراً آنرا در صحن دادگاه مطرح کردم و اینکه آقای داودی، ضمن اخذ و ارائه اسناد utmدار خود باید میزان حق‌آبه خود را هم مشخص سازد و طبق کنتور از آن استفاده نماید و الباقی آب رودخانه نقاش را به داخل رودخانه رها سازد. [نه اینکه اهالی ساده‌لوح (و در عین‌حال حسود!) را بفریبد که به زحمات و خدمات تنها دهیار بومی خود جفتک‌پرانی کنند و انتقال آب چاه میرشجاع را تخته کنند تا شاید یک لوله ۴ اینچی از سد موهوم حاج‌صفوت، گدایی کنند و خود را قهرمان جلوه بدهند که آنهم با بدعهدی صفت، سرشان به طاق ناکامی و حقارت کوفته شود!!] آقای داودی به چه حقی ۱۰۰٪ آب نقاش را برای خودش مصادره کرده است؟! این سؤال و بلکه اتهام بنده، مورد تکذیب و انکار حاج‌صفوت قرار گرفت که متقابلاً از طرف یداله (یا وکیلش؟) پی گرفته شد که؛ اکوسیستم منطقه به هم ریخته و ماهی‌ها و سایر آب‌زیان رودخانه و پرندگان جنگل نقاش از بین رفته‌اند! در این فراز از حمله به حاج‌صفوت، هیچ دفاعی بعمل نیامد و موجب شکست روانی آقای داودی شد و بنوبه خود در تبرئه عموزاده‌های من، مؤثر افتاد. الغرض؛ بنده خیلی سعی کردم، قاضی را متقاعد نمایم که مسئله تعیین میزان حق‌آبه و نصب کنتور را جدی بگیرد و در حکم خود درج نماید ولیکن ایشان، طفره رفت! بنابراین اعمال نفوذ بنده در این فراز به سنگ خورد!! مسئله دیگری که بنده تلاش کردم (بویژه در قسمت چهارم دادگاه که فقط بنده بودم و قاضی و منشی دادگاه)، قاضی رحمانی را متقاعد نمایم که اوقاف را هم مکلف کند به عدم دخالت در امور ثبتی پلاک‌های ۱۱۷ و ۱۱۸ فرعی ۱۰ قزوین و نیز دریافت اسناد دارای UTM برای موقوفات خود، ره به جایی نبرد! و صرفاً به این بسنده کرد که مرا به قاضی محمدی ارجاع بدهد! (پس اگر هم می‌خواستم، نتوانستم اعمال نفوذ بکنم!) البته بنده متعاقب آن با قاضی محمدی هم دیداری داشتم ولیکن وی هم هیچ تمایلی به مقابله با ادارات متخلف شهرستان آوج از خود نشان نداد! فلذا چاره‌ای برای ما باقی نمی‌ماند که مطالب خود را از طریق مراجعه به مقامات ذی‌ربط استانی، تعقیب کنیم و بنده حتی‌الامکان این مسائل را در قزوین و آنگاه در تهران دنبال خواهم کرد، ان‌شاءالله. قسمت پنجم دادگاه مذکور هم کاملاً تصادفی رخ داد! زیرا بنده بعد از کلنجار بی‌جا در موضوع ترک‌فعل‌های ادارات آوج بودم که ... ...ادامه دارد. ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ هم‌اندیشی سادات میدان 🎲 گروه سیدعلاءالدین 🌹
💠💠💠 💠💠 💠 بسمه تعالی 💠 تفسیر رمضان بخش سوم: 👈 در بخشهای پیشین مبحث، به اینجا رسیدیم که پی بردن به جواب سؤالاتی که معطوف به «رمضان» ذکر شد، اطلاع بر نیمی از معارف ناب اسلام است که گذرواژه‌ای چون «ذنب» را می‌طلبد! 👌 «یُرمض الذنوب» در بیان پیغمبر اکرم(ص) تعلیلی بر رمضان نامیده شدن ماه قرآن و قدر و صیام و رحمت و شهر الله است. ⁉️ و بالاخره طرح این پرسش که با توجه به معنی ذنب (دُم و دنباله که معمولا متعلق به حیوانات است) بین «ذنب حیوان» و «گناه انسان» چه شباهتی وجود دارد؟! 🌀 در این‌خصوص، حداقل سه شباهت قابل توجه می‌باشند: ۱. دم و دنباله حیوان به او چسبیده است و حیوان هر جا که برود دم و دنباله او هم بدنبالش می‌رود و رهایش نمی‌کند. گناه انسان هم به مرتکب و ایجاد کننده آن می‌چسبد و همچون جزئی از وجود او هرگز رهایش نمی‌کند. گنهکار هر جا که برود، گناهش هم همچون دنباله همیشه همراه اوست. و از آنجا که گناهان از جنس جهنم هستند، تا صاحب خود را به جهنم نکشانند رهایش نخواهند کرد. 👌 هیچ انسانی (علیرغم آنکه جسمش از طبقه حیوانات و پستانداران است) در پیکرش دم ظاهری ندارد، همچنانکه دم باطنی هم ندارد حتی اگر حرامزاده باشد! لذا هیچ انسانی دم مادرزادی ندارد. ولیکن در طول کار و زندگی انواع دم‌ها و دنباله‌ها را برای باطن خود تحصیل و تجمیع می‌کند که فقره به فقره آنها از ستون فقراتش بالاتر می‌رود! 🤔 اصولاً جسم و پیکر نحیف انسانها برای جهنم سوزان آفریده نشده است ولیکن این «دنباله‌های اختیاری» انسانها (ولو باندازه یک «ذرة» غیرقابل رؤیت!) هیچ فرجامی بجز جهنم ندارند. هیچ انسانی «بما هو انسان» وارد جهنم نمی‌شود ولیکن دخولش «بما هو یذنب» اجتناب‌ناپذیر است. ۲. معمولا دم و دنباله حیوان در معرض دید مستقیم چشمان او نیست. لذا ممکن‌ست حیوان بحسب عادت از تداوم وجود آن در پیکره خود غافل باشد ولو اینکه درگیر استفاده دائمی از آنست! گناه انسان هم ممکنست در دنیا از خاطر وی برود و حال آنکه در قیامت همه آنها را بعینه خواهد دید. «فمن یعمل مثقال ذرّةٍ ... یره»! صغیر و کبیر آنها را خواهد دید و دیگران هم خواهند دید! علت «فرار فراگیر» انسانها در قیامت از همدیگر عمدتا بعلت مشاهده همین دم‌ها و دنباله‌های در عقبه آنهاست که دقیقا و بصورت جامع احصاء خواهند شد. ۳. دم‌های حیوانات گوناگون هستند؛ کوتاه، دراز، نازک، ضخیم، صاف، حلقوی، سبک، سنگین و امثالهم. گناهان انسانها هم متنوع هستند. گناهان صغیره، کبیره، معلنه، مسره، واحده، مصره، یکبارمصرف، چندبارمصرف و غیره ⁉️ حالا این دم‌ها و دنباله‌ها یا گناهان معقبه و به تعبیر قرآن؛ ذنب و ذنوب (که در قرآن، مجموعا ۳۹ مرتبه به کار رفته‌اند) چه ربطی به «رمضان» دارند؟! و معنا و مفهوم «یُرمض الذنوب» چیست؟! و «إرماض الذنوب» چه ضرورتی دارد؟! 👌 رابطه «رمضان» و «ذنوب» رابطه عجیبی است! تا آنجا که اگر «ذنوب»ی در عالم آفرینش رخ نمی‌داد، الله الرحمن الرحیم، هرگز «رمضان» بودن خود را حتی یکبار (آنهم بصورت مضاف‌الیه!) هم در قرآن به رخ بندگانش نمی‌کشید! همچنانکه اگر خدای متعال، «رمضان» نبود، اساسا مخلوقی آزاد که مختار به انجام «ذنب»ی باشد، نمی‌آفرید! چون رمضان هست، به انسانها اختیار و توان انجام ذنوب حتی گناهان کبیره و اصرار بر گناهان صغیره را داده است! فتأمل ... ادامه دارد. 🤔 🤔🤔 🤔🤔🤔 ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) رمضان ۱۴۰۱ شمسی کانال «چلچراغ معارف و احکام حم» جهت گفتگوهای دینی و سیاسی پیرامون مسائل روز ملت ایران و امت اسلام (و هم‌اندیشی پیرامون پیام‌های کانال مذکور☝️) لطفا در گروه ذیل👇به ما بپیوندید: گروه «چلچراغ معارف و احکام» ❤️
💠💠💠 💠💠 💠 بسمه تعالی 💠 تفسیر رمضان بخش چهارم: 🔰 از آنجا که «الله» تبارک و تعالی، «رب‌العالمین» و بالتبع «رب‌الناس» است، «رمضان» هم است، یعنی «الله» اگر «ربّ» نبود و ربوبیتی نداشت، لزومی نداشت که «رمضان» هم باشد. 🔰 و از طرفی دیگر چون ربّ الناس، «رمضان» است، انسان هم می‌تواند بعنوان یک مخلوق مختار، «مذنب» گردد. یعنی اگر الله در «ربوبیت» خود، «رمضان» نبود، اساسا «انسان» را «مختار» قرار نمی‌داد که بخواهد و بتواند با سوءاستفاده از اختیار خود، مرتکب «ذنب» (آنهم مکرر!) شده و در نتیجه «مذنب» گردد. بلکه او را در «جبر» قرار می‌داد تا در معرض ارتکاب آزادانه ذنوب و بالتبع بدبختی بدست خود قرار نگیرد. 🌀 مهندسی معکوس مسئله تا اینجای مطلب چنین می‌شود: ⁉️ چرا انسان مذنب می‌گردد؟ 👈 زیرا انسان مختار است. ⁉️ چرا انسان مختار است؟ 👈 زیرا خدا رمضان است. ⁉️ چرا خدا رمضان است؟ 👈 زیرا خدا ربّ است. ⁉️ چرا خدا رب است؟ 👈 زیرا خدا را رحمت است. ⁉️ چرا خدا را رحمت است؟ 👈 زیرا خدا الله است. 🌀 حال که الله را رحمت است (رحمت رحمانیتی و رحمت رحیمیتی) چرا رب‌العالمین نباشد؟! 🌀 حال که او رب‌العالمین است، چرا رب‌الناس نباشد؟! 🌀 حال که او رب‌الناس است، چرا رمضان نباشد؟! 🌀 حال که او رمضان است، چرا انسان مختار نباشد؟! 🌀 حال که انسان مختار است، چرا مذنب نباشد؟! 🌀 حال که او مذنب است، چرا رجعت نکند؟! 🌀 حال که او راجع است، چرا به فلاح و رستگاری نرسد؟! فتامل! 🌀 برای بصیرت بهتر به مفهوم «رمضان»، پنجره «ذنب» را گشودیم که مطلب کاملا قابل توجهی است. 👌 قرآن هم که بزرگترین سوره خود را «بقره» نامیده، دنبال مطلب خاصی است و در واقع مطلب، حساس‌ترین قسمت ماجرای گاو بنی‌اسرائیل، همانا «دُم گاو» است نه خود بقره که اتفاقا با عبارات مختلفی مورد توصیفات و توضیحات قرار داده می‌شود! خود دم (بیشتر از خود حیوان مذبوح و مرده) موضوعیت دارد تا آنجا که اساسا اگر این دم و کارکرد آن موضوعیتی نداشت ای‌بسا مسئله بقره منتفی بود و اسم بزرگترین سوره قرآن هم اینک چیز دیگری بود! 💠 حال برای درک بهتر «رابطه رمضان با ذنب»، پنجره جدیدی می‌گشائیم بنام «سپهر حیات انسان» در قالب «مثلث ح» بزرگ. 🔻 ح‌ مثل حیات، حیاتی که به ۳ ح بزرگ ختم می‌گردد! آنها عبارتند از: ۱. فَلاح ۲. جُناح ۳. نجاح ... ادامه دارد. 🤔 🤔🤔 🤔🤔🤔 ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) رمضان ۱۴۰۱ شمسی کانال «چلچراغ معارف و احکام حم» جهت گفتگوهای دینی و سیاسی پیرامون مسائل روز ملت ایران و امت اسلام (و هم‌اندیشی پیرامون پیام‌های کانال مذکور☝️) لطفا در گروه ذیل👇به ما بپیوندید: گروه «چلچراغ معارف و احکام» ❤️
یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ🌹 یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ 🌹 یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ 🌹 حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ🌹 باسلام واحترام عیدنوروز باستانی که امسال مزین شده با ماه رحمت و مغفرت، برشما عزیزانووخانواده محترمتان مبارک انشاءالله 🌹💐☘️❤️ التماس دعا ☝️از پیام‌های وارده☝️ سلام لطفاً با کلیک روی نوشته‌های آبی‌رنگ، به صفحات مجازی حسینی منتظر بپیوندید: 💠 🆔 @chelcheraaqHM 🎲 گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام 🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
🇮🇷﷽☫ 💎 @SMHM212 «شهر»+«رمضان» (بخش ۰۱): با تبریک و گرامیداشت تقارن کتب تشریع و تکوین الهی؛ شهر بمعنی ماه در قرآن (با ال تعریف و بدون آن؛ الشهر، شهرٍُ و شهراً)، جمعاً ۱۲ بار به کار رفته که فقط یک مورد آن (در آیه ۱۸۵ سوره دوم قرآن/بقره؛ «شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَ بَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَىٰ وَ الْفُرْقَانِ» دارای ترکیب)، «شهر رمضان» است. بنابراین کلمه در ، فقط یک‌بار به کار رفته است، آنهم بصورت مضاف‌الیه کلمه شهر! (که ظاهراً نشانه اقتدار آن نیست! یا اینکه از شدت ، لازم بوده کم‌رنگ دیده شود!) ولیکن کلمه در قرآن، غیر از رمضان، مضاف هیچ‌کدام از (حتی ) قرار نگرفته است! (چرا؟!) فلذا ترکیبات شهرالله، شهرالرحمن، شهرالرحیم، شهرالعلیم، شهرالحکیم، شهرالقدیر، شهرالقدوس، شهرالعزیز، شهرالغفور، شهرالرؤف، شهرالسلام، شهرالجبار، شهرالمتعال ووو... و شهرالسبحان در قرآن کریم، نداریم. فلذا ، معمایی است بغایت برای اندیشیدن و نیز اینکه چرا شهرالرمضان نیست؟! رمضان بدون «ال» تعریف، گویای آنست که رمضان برای مخاطبین، معرفه نیست! و لذا ضرورت دارد که معرفی گردد! رمضان؛ از ریشه عربی «رمض» است که مفهوم آن با رویکرد روزه‌داری در عبری؛ «تَعَنیت תענית» است. ضمناً؛ ✅ از حضرت على بن ابى‌طالب (عليه‌السلام) روايت‏شده كه فرمودند: «لا تقولوا رمضان و لكن قولوا شهر رمضان فانكم لا تدرون ما رمضان‏»! ...ادامه دارد. ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱ فروردین ۱۴۰۳ 🆔 @chelcheraaqHM 🎲 گروه چلچراغ معارف و احکام 🙏
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
🇮🇷﷽☫ 💎 @SMHM212 «شهر»+«رمضان» (بخش ۰۲): (ع) فرمودند: نگوئید «رمضان» بلکه بگویید «ماه رمضان» زیرا شما در نمی‌یابید که «رمضان» چیست؟! (بحار/ج۹۶/ص۳۷۷) و نیز از (ع) روایت شده که فرمودند: ✅ «لا تقولوا هذا رمضان، و لا ذهب رمضان و لا جاء رمضان، فان رمضان اسم من اسماء الله عز و جل لا يجيى و لا يذهب و انما يجيى‏ء و يذهب الزائل و لكن قولوا شهر رمضان فالشهر المضاف الى الاسم و الاسم اسم الله و هو الشهر الذى انزل فيه القرآن، ...» (بحار/جلد۹۶/ص۳۷۶) یعنی؛ نگویید «این رمضان» یا «رمضان رفت» و یا «رمضان آمد»، زیرا «رمضان» اسمی از «اسماءالله» است. که نمی‌آید و نمی‌رود و همانا آمدنی و رفتنی، زایل است. ولیکن بگویید «ماه رمضان» که «شهر» به «اسم» اضافه شده است و ؛ است و این شهر، ماهی است که قرآن در آن نازل شده است و... بعضی‌ها با اشاره به لیست (۱۰۰ اسم) معرف به «ال»، ادعا کرده‌اند که لابد (بدون ال)؛ اسم‌الله نیست! و نتیجه گرفته‌اند که رمضان، صرفاً نوعی نام‌گذاری برای بوده است نه بیشتر!!😳🙄 این افراد، احادیث مذکور را هم ضعیف قلمداد کرده‌اند! ⁉️ آیا باید براستی بپذیریم که الله (جلّ‌جلاله) هیچ منظور خاصی از کلمه در نداشته است؟!! و رمضان، صرفاً بخاطر خاصیتی که در آن است، بعنوان صفتی برای این ماه مبارک، در نظر گرفته شده؟! چنانکه (ص) هم می‌فرمایند: «إنما سُمّی رمضان، لأنّه یرمض الذنوب»! اگر این ادعا ... ...ادامه دارد. ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱ فروردین ۱۴۰۳ 🆔 @chelcheraaqHM 🎲 گروه چلچراغ معارف و احکام 🙏
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
🇮🇷﷽☫ 💎 @SMHM212 «شهر»+«رمضان» (بخش ۰۳): ... اگر این ادعا قرین صحّت باشد، باید پرسید که این خاصیت (ارماض الذنوب) از کجا نشأت می‌گیرد؟ واقعاً غیر از خدا چه کسی می‌تواند گناهان انسان‌ها (بویژه آنها) را بسوزاند و محو نماید؟ آن یا صفتی که و حضرت با آن به ازاله و خلائق در بپردازد تا را به موضع اولیه خود برگرداند، کدام است؟ وقتی که در زاویه‌ای از عالم، جُناح و گناهی رخ دهد که محو آن، مستلزم جراحی سخت و شدیدی در تراز «سوزانیدنی نابودکننده از صفحه خلقت» باشد، از چه کسی بجز رمضان بر می‌آید؟ 👌 آن آتشی است که وقتی چیزی را بسوزاند، هیچ اثری از آن، باقی نمی‌گذارد! رمضان؛ حتی اگر اسم‌الله نباشد، آن حریم آتشینی است که می‌تواند أبَرقدرتی از بنام حضرت () را هم بسوزاند! چنانکه در الی‌الله صلی‌الله علیه و آله و سلم، فرمود؛ «لو دنوت أنملة لأحترقت»! چرا ، هیچ‌کدام از ماه‌های ۱۲گانه خود را متصف به صفات خود نفرمود بجز رمضان؟! لابد و ظرائفی در این مطلب هست که باید در باره آن بسی و کرد. چنین تفقه مطلوبی را در سلسله «مقالات حسینی منتظر»، تحت عنوان «تفسیر رمضان»، دنبال می‌کنیم تا شاید حجابی از حُجُب مختلف (فراوان و پیچیده) این مطلب خطیر، کنار بزنیم و امید آنکه بر حجاب‌های قضیه نیافزاییم! 🤲 لطفاً با ما همراه باشید 🙏 و سال نو بر همه ما مبارک باد 🤲 ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱ فروردین ۱۴۰۳ 🆔 @chelcheraaqHM 🎲 گروه چلچراغ معارف و احکام 🙏
✅ رمضان در غزه وایران 🌴🌴🌴🌴 🔺اگر چه مشکلات اقتصادی ومعیشتی برای بخشی ازمردم ایران وجود دارد اما به لطف خداوند متعال ملت ایران درکمال امنیت وآرامش مطلوب وارد ماه رمضان وسپس سال ۱۴۰۳ ونوروز شده اند . 🔹خریدلباس وکالا ؛ خانه تکانی ؛ دیدو بازدید ؛ مسافرت ؛ تفریحات ؛ وخیلی از موهبتهای الهی شامل مردم ایران میباشد. اگرچه کمبودهایی هست اما امنیت کامل وجود دارد . 🔺البته نباید ناسپاسی وفراموش کنیم که این امنیت کشور ؛ مدیون بیش از ۲۳۰ هزار شهید عزیز وآبرومند است که توسط ایثارگران ضمانت شده ودرحال حاضر هم هستند عزیزانی که بصورت شبانه روز چه درمرزها وچه درداخل شهر ها برای امنیت مردم تلاش وجانفشانی میکنند . 🔺مردم‌ باید بدانند که درسال ۱۴۰۲ بیش از یکهزاربمب وجلیقه انتحاری درمراکز مهم کشور شناسائی وخنثی گردیده و دهها تروریست جنایتکار بازداشت ویا به هلاکت رسیده اند ودهها مآمور جمهوری اسلامی جان خودرا برای مردم فدا کرده اند . 🔺خیلی ناسپاسی وبی معرفتی است که عده زیادی دراین ایام باخودروهای میلیاردی درویلاهای خود خوش میگذرانند وبازهم ناسزا گفته وخودرا درصف فقرا ومستمندان معرفی کرده و طلبکار از نظام هم میباشند. 🔺نزدیک ۶ ماه است که ۲/۵ میلیون انسان مظلوم‌درمقابل چشمان دنیای بی شرف وبی آبرو درحال قتل عام هستند وکار بجائی رسیده که باید ازگرسنگی بمیرند وحتی غذای مناسبی برای افطار وسحر خود نداشته باشند . 💚 غزه دررمضان وارد شد اما 👇👇👇 🔺شرف میخواهد که کسی درمیان این بمباران هاوتحریمها وکمبودهای غذائی و امنیت جانی روزه بگیرد وعبادت کند وبرای اجراء حکم خدا بایستد . کجایند عربده کشانِ بیحجاب وروزه خواران بی حیاء تا معرفت وانسانیت را ازدختران وزنان روزه دارپوشیده درحجاب غزه را ببینند . ✅ وحرف اخراینکه 👈 خدا به کسی چک سفید امضاء نداده واز حق نظام مظلوم وشهدای غریبش نخواهد گذشت وهیچ ظالمی را رها نخواهد کرد . 🔺خدا عزت دهد به کسانیکه‌ ازنظرمالی ضعیف هستنداماآرام وساکت وباحداقلها به روزه داری وعبادت خدا مشغولند . ۱ فروردین ۱۴۰۳ ☝️از پیام‌های وارده☝️ سلام لطفاً با کلیک روی نوشته‌های آبی‌رنگ، به صفحات مجازی حسینی منتظر بپیوندید: 💠 🆔 @chelcheraaqHM 🎲 گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام 🙏
بسمه تعالی قابل توجه اهالی امامزاده و مسئولین شهرستان 💠 علاءالدین در افق آینده؛ (قسمت ۳۱۱): فراتر از تعارض منافع!! (بخش ۶۵) با عرض تبریک حلول سال نو و تهنیت عید نوروز، خدمت مخاطبین کانال اطلاع‌رسانی گنبد فیروزه، شاید جای آن هم باشد که تبریک مضاعفی هم بابت پیروزی‌های حقوقی اخیر آ.سیدقاسم (و آقازاده ایشان) در خصوص ناکامی عنکبوت‌های کوچه جهنمی را به ایشان بگویم ولیکن بنده، پیروزی نهایی را زمانی تصور می‌کنم که عنکبوت‌های ذی‌ربط، متوجه خبط و خطاهای خود شده و ضمن توبه به درگاه الهی، در صدد جبران خسارات مادی و معنوی وارده از جانب آن‌ها به روح و روان اهالی برآیند. که اگر چنین عودی بنمایند، در عید الهی وارد خواهند شد ان‌شاءالله. و اما بعد؛ اقتضای دور کردن اهالی از کوچه جهنمی و لااقل کاهش تعداد آن‌ها، بررسی دقیق مسائل آن بود. در این راستا اطلاع‌رسانی مفصلی را انجام دادم که تعداد پیام‌های ذی‌ربط (تحت عنوان «فراتر از تعارض منافع» در کانال گنبد فیروزه) اینک به ۶۶ قسمت رسیده است و احتمالاً تا بالای ۷۰ شماره هم خواهد کشید! بعد از اتهام یکی از اهالی که نوشت «بر باعث و بانیش لعنت» طی برخی از پیام‌های مذکور، اعلام کردم که دنبال باعث و بانی معبر عمومی تلقی کردن ملک میرزایی‌ها و سیدقاسم، هستم و متهمین ردیف اول آن، گفته می‌شد آ.میرشجاع و مهندس محمد(حمداله) هستند! سری به بنیاد مسکن آوج‌ زدم، هیچ ردی پیدا نکردم و رفتم قزوین که مسئول نقشه‌های طرح هادی استان نبود و دیگه وقت پیگیری مجددی نیافتم. اگرچه مجالی پیدا بکنم، پیگیر خواهم بود. ولیکن با بررسی برخی نکات دیگر به این نتیجه رسیدم که قضیه مذکور شاید اساساً «باعث و بانی» نداشته که حالا بخواهیم بر او «لعنت» بفرستیم! زیرا تخریب خانه ثریاخالا قبل از زلزله اتفاق افتاده بود و‌ ملک او ظاهراً به معابر عمومی پیوسته بود بویژه بعد از زلزله ۸۱ از طرفی مرحوم سیدابراهیم هم که دغدغه معبری ماشین‌رو برای سیدقاسم داشته، باریکه‌ای ۴ متری را به او هبه می‌کند تا در امتداد ملک میرزایی‌ها برای خودش معبری بسازد که با عدم همکاری مله‌لقا بانو، آن ایده یا آرزو، ابتر می‌شود. در عین‌حال در عمل، این قسمت (مشخص شده با رنگ قرمز در نقشه مندرج در پیام ۲۲۴ بنده در گنبد فیروزه) برای مدتی، محل رفت و آمد اهالی به کوچه‌باغ شرقی روستا بوده است. زمانی هم بنیاد مسکن (بعد از اتمام نسبی ساخت و سازها) اقدام به طراحی معابر روستا می‌کند (۱۳۸۷)، برای کوچه‌باغ شرقی روستا به مشکلی برمی‌خورد که کمتر به آن توجه شده است! طرح هادی، بمنظور تسهیل تردد زوار روستا به زیارت‌گاه امامزاده، کوچه‌باغ شرقی و حریم نهر آب را مجموعاً 6 متری در نظر می‌گیرد که (اینک توسط برخی از ساکنین حوالی آن، به این حریم تجاوزاتی هم شده است!) از پایین حمام قدیمی روستا شروع شده و به کوچه‌ای موسوم به حیدربابا ختم می‌شود. این معبر قدیمی (که حریم نهر آب شرقی هم بوده) در محل تلاقی خانه سیدابراهیم و سیدقاسم، خیلی باریک شده است. سیدقاسم خانه خود را در زمین پدری و قبل از زلزله ساخته بود که خبری از طرح هادی نبود. خود سیدابراهیم هم بعد از زلزله، خانه خود را در زمین خودش می‌سازد که ایضاً از طرح هادی خبری نبوده است. بنابراین نمی‌توان سیدابراهیم و پسرش را باعث و بانی این قضیه نامید. آن‌ها تجاوزی به معبر قدیمی روستا نداشته‌اند و نهر آب شرقی از بین خانه‌های آن‌دو عبور کرده است، کما اینکه در انتهای کوچه‌باغ وارد ملک سیدابراهیم شده و از داخل حیاط او عبور می‌کرد و هیچ کسی هم با آن مشکلی نداشت. حال چه کنیم که معبر 6 متری طرح هادی، وقتی به میانه خانه‌های این دو نفر می‌رسد 2 متری می‌شود؟! در این‌جاست که مهندس طراح، (بجای وادار کردن این پدر و پسر به تخریب خانه‌های خود جهت عقب‌نشینی برای تعریض کوچه‌باغ که البته باید روال قانونی خود را دنبال می‌کرده) ترجیح می‌دهد از تنگه میان خانه‌های سیدقاسم و سیدابراهیم به بعد را نادیده بگیرد و مسیر معبر را از روی ملک میرزایی‌ها و نیز باریکه شمال‌غربی ملک سیدقاسم قرار بدهد. بدون آنکه، از صاحبان آن‌ها مجوزی دریافت بکند. البته سیدقاسم با اعطای مجوز مشکلی نداشته، زیرا اساساً به معبری ماشین‌رو، نیاز داشته است ولیکن میرزایی‌ها که قصد احداث خانه در آن‌جا را داشته‌اند، قاعدتاً زیر بار طرح هادی نمی‌روند. در این‌جاست که طرح هادی نسبت به ملک میرزایی‌ها قلدری می‌کند و ظالمانه آن‌جا را ستاره‌دار تلقی می‌کند!!! بنابراین باعث و بانی تشویش محلی، بنیاد مسکن آوج بوده است. از طرفی میرزایی‌ها هم بجای مبارزه اصولی با بنیاد مسکن، ترجیح می‌دهند با طناب پوسیده برخی عنکبوت‌های پلید، خود را به چاه افکنند! فلذا طی دو حکم قضایی (بنظر من غلط و نامشروع) محکوم به جریمه و لزوم برگشت به نقشه می‌شوند! ...ادامه دارد. ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۲ فروردین ۱۴۰۳ گروه سادات میدان 🎲 سیدعلاءالدین 🌹
بسمه تعالی قابل توجه اهالی امامزاده و مسئولین شهرستان 💠 علاءالدین در افق آینده؛ (قسمت ۳۱۲): فراتر از تعارض منافع!! (بخش ۶۶) 🕸 تارهای عنکبوتی تنیده بر پارکینگ قاسم(۳۷) (کاملاً سست بودند!) بنده ۴ ماه پیش، در پیام ۱۸۱ گنبد، هشدار داده بودم که خانه میرزایی‌ها بعلت ستاره‌دار بودن، در معرض تخریب است و لازمست اقدام اصولی بعمل آید ولیکن سازنده آن خانه، ضمن برخوردی توهین‌آمیز، در گروه بنده نوشت: «اطلاعات نداری یه حرفی رو ننداز وسط عکس رای را هم میزارم گروه دیگه کسی حرف مفت و چرت نگه» «فقط میدونم خیلی راحت میتونین قضاوت کنین» «مشکل ما حل شده و شما احتیاج نیست نگران ماباشی یار نمیخواهیم باشی خواهشن بار نباش» و ادعا کرد که با پرداخت ۴۰۰/۰۰۰ تومان جریمه، مشکل‌شان حل و پرونده خانه ایشان، بسته شده است!! حال دوباره خبر می‌رسد که مجدداً محکوم به پرداخت جریمه ۲/۰۰۰/۰۰۰ تومانی شده‌اند! مضافاً که خانه‌شان کماکان در معرض قلع و قمع است! آیا وقت آن نرسیده که اندکی بیاندیشند ببینند چه کسی اطلاعات نداشته؟ و هشدار بنده، نه حرف مفت بوده و نه چرت و نه یه حرفی که الکی وسط انداخته باشم؟! آیا هنوز هم متوجه نیستند که یار کیست و بار کیست؟! احکام جرائم ۴۰۰/۰۰۰ تومانی قبلی و ۲/۰۰۰/۰۰۰ تومانی فعلی، ظالمانه و غلط بوده و است. همچنانکه تأکید بر «حفظ کاربری زمین» و لزوم قلع و قمع ملک، غلط و ظالمانه است ولیکن چه می‌شود کرد که میرزایی‌ها متأسفانه از طناب پوسیده ننگ‌آوران آتش‌بیار معرکه، آویزان گشته‌اند و خودکرده را تدبیر چیست؟! ...ادامه دارد. ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۲ فروردین ۱۴۰۳ گروه سادات میدان 🎲 سیدعلاءالدین 🌹
بسمه تعالی قابل توجه اهالی امامزاده و مسئولین شهرستان 💠 علاءالدین در افق آینده؛ (قسمت ۳۱۳): حفاری‌های مشکوک ادامه دارد! عطف به پیام شماره ۲۵۶ گنبد فیروزه با عنوان چاه برقی، در سفر اخیرم به روستا (برای دادگاه حاج‌صفوت علیه عموزاده‌هایم)، شایعات عجیبی شنیدم که لازم می‌دانم آن‌ها را برای اهالی امامزاده به اشتراک بگذارم: تعدادی از اهالی با استفاده از دستگاه گنج‌یاب، پی برده‌اند که منطقه شمالی روستای امامزاده علاءالدین (از چهار طرف بقعه مبارکه تا شعاع ۱۰۰ متری و از قبرستان و باغات اطراف امامزاده به سمت روستای نیریج تا چشمه و درخت قدیمی مرادآقاجو)، محل اصلی دفینه‌های قدیمی بوده است! چاه‌های مشکوک در این منطقه، تماماً برای استخراج عتیقه‌های زیرخاکی صورت گرفته است و احداث گاوداری و احداث بند خاکی برای آب‌یاری باغات، جنبه پوششی داشته است! (احتمالاً کاظم‌رنگی هم که مایملک پدری خود را فروخته است به استثناء قطعه زمینی در شمال امامزاده، ناشی از همین مسئله بوده است!) کسانی که باغات خود را (از جمله باغ پدری مرا) به خریداران خاصی فروخته‌اند، در واقع گنج‌های نهفته در لایه‌های زیرین (دارای زاغه‌های قدیمی اما مدفون شده) را مفت از چنگ داده‌اند!! بنابراین؛ گزارش قبلی، واقعیت داشته و ظاهراً مرا دنبال نخودسیاه نفرستاده بودند! بسیار بعید می‌دانم که دهیار و اعضای شورای خائن، این حفاری‌های غیرمجاز را (همانند گزارش ۱۳۹۴/۹/۳) به مراجع رسمی دولتی، گزارش کرده‌ باشند. زیرا بنظر می‌رسد که رفیق قافله و شریک دزد هستند! ..ادامه دارد. ✍️سیدمحمدحسینی(منتظر) ۲فروردین۱۴۰۳ گروه سادات میدان 🎲 گروه سیدعلاءالدین 🌹
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
🇮🇷﷽☫ 💎 @SMHM212 خطا داریم تا خطا! جناب آقای صدیقی! از شما توقع صداقت داریم. آیا حق داریم از جنابعالی که دارای عناوینی چون؛ و ام‌القرای بوده‌اید، چند سؤال بپرسیم؟ ⁉️ آیا شما تاکنون عبارت «الله الله فی الاصحاب!» را شنیده‌اید؟! کی؟ کجا؟ از چه کسانی؟ ⁉️ آیا جنابعالی از پدیده شومی بنام (و در تعبیر فجازی‌ها؛ ! و اینکه عین موریانه، و پدران خود را به بازی گرفته‌اند!)، چیزی به گوش‌تان رسیده بود؟! کی؟ ⁉️ آیا به اطلاع شما رسیده که امثال زبیربن‌عوّام، حسینعلی‌منتظری و هاشمی‌رفسنجانی چگونه توسط خویشان‌شان به چه رسوائی و فضاحتی گرفتار شدند؟! ⁉️ آیا های الهی/سیاسی را مطالعه فرموده‌اید؟! چند بار؟ و کی؟ (بویژه فرازهای «توصیه به حوزه‌های علمیه جهت ضرورت هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان» برای جنابعالی که در جای‌گاه ریاست حوزه علمیه‌ای معنون به نام نامی آن‌حضرت، جلوس فرموده‌اید) ⁉️ آیا تعلیم و تربیت طلابی در حوزات علمیه‌ای واقع در محلات گران‌بهای پایتخت، آن‌ها را واقعاً در تراز خادمین و و «نهضت+نظام» بار می‌آورد؟! (آیا آماری مقایسه‌‌ای از کم و کیف شهدای حوزه‌های علمیه با مناطق دارید؟!) ⁉️ آیا مفاد نهائی اساس‌نامه مؤسسه‌ای با پشتوانه مادی هزاران میلیاردی (آنهم معنون به نام نامی و ماندگار برای قرون آتی تا ) ارزش یکبار ملاحظه را هم نداشته؟! ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۳ فرودین ۱۴۰۳ 🆔 @chelcheraaqHM 🎲 چلچراغ معارف و احکام 🙏
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
بیانیه بسیار خوب بسیج دانشجویی دانشگاه تهران پیرامون اخباری مبنی بر زمین‌خواری در ‎ چگونه ممکن است بعد از هشدار رهبری،برخی ائمه جمعه هنوزمشغول فعالیت‌ اقتصادی باشند؟! با چه منطقی درختان باغ ۴٢٠٠متری قطع شده‌اند؟ چرا قبل از افشای این اطلاعات، نهادهای نظارتی با این تخلفات برخورد نمی‌کنند؟ متن بیانیه را دقیق مطالعه کنید ✅ : ☝️از پیام‌های وارده☝️ نقدونظر 👌 تهمت‌تراشی ناجوانمردانه! این دیگه زیاده‌روی و بی‌تقوائیه! صدیقی کجا فعالیت اقتصادی داشته؟! البته در لوای تأسیس ، بسترسازی شده که بعد‌ها به برسند! ولیکن ادعا می‌کنه که از آن بسترسازی، اطلاعی نداشته است که قاعدتاً با پذیرش ادعای وی اگر صادقانه باشد، مفتخر به دریافت مدال سادگی و ساده‌لوحی می‌شود! و لذا صلاحیت هیچ جایگاهی را در نظام و امور معطوف به و ندارد. قرار نیست بر یک ، خطای دیگری را که واقعیت ندارد، بیافزاییم. خارج از است که قطعاً دارد. ضمناً هتل مذکور (چنانچه صحت داشته باشد)، چرا به حوزه علمیه تحت زعامت آیة‌الله صدیقی، وقف شده است؟ آیا غیر از ملاحظه شخصیت وی، انگیزه دیگری در میان بوده است؟ واقف به وی اعتماد داشته و او را در استفاده از موقوفه، امین تلقی کرده است و نحوه جابجایی، مهم نیست بلکه محل مصرف، قابل بررسی است. باید دید هزینه‌های حوزه از کجا تأمین شده است؟ اگر صرف مخارج حوزه شده باشد که دیگر چه جایی برای تهمت‌تراشی وجود دارد؟! ✍ سیدمحمدحسینی‌(منتظر) ۴ فروردین ۱۴۰۳ 💠 🆔 @chelcheraaqHM 🎲 چلچراغ معارف و احکام 🙏
کلید واژه حل مشکلات اقتصادی کشور فقط یک کلمه است تعاونی های عمومی میلیونی تعاونی های خصوصی تخصصی کشور به برکت نخبگان اقتصاد اسلامی در حال حرکت به سمت این هدف مهم است. تعاونی یعنی حضور همه مردم در اقتصاد 🕊کانال اقتصاد مردمی ایران🇮🇷 ☝️از پیام‌های وارده☝️ 👌 تعاونی؛ کارآمدترین روش برای مردمی‌سازی اقتصاد و جهش تولید سلام لطفاً با کلیک روی نوشته‌های آبی‌رنگ، به صفحات مجازی حسینی منتظر بپیوندید: 💠 🆔 @chelcheraaqHM 🎲 گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام 🙏
بسمه تعالی قابل توجه اهالی امامزاده و مسئولین شهرستان 💠 علاءالدین در افق آینده؛ (قسمت ۳۱۴): فراتر از تعارض منافع!! (بخش ۶۷) خانم زهرا میرزایی، پیامد شکایت بحق آ.سیدقاسم موسوی، متأسفانه محکوم شده است به جرایم ناحق؛ ۱) «پرداخت جریمه ۲/۵ میلیون تومانی بدل از ۶ ماه حبس» و ۲) «رفع ممانعت از حق طبق طرح هادی روستا و...» (قبلاً هم حکمی مشابه این حکم، صادر شده بود و در هر دو حکم، «تخریب خانه» ایشان، مورد هدف قرار گرفته است! که اگر تخریب گردد، قطعاً نفع و ضرر آن برای سیدقاسم، یکسان خواهد بود اما نفع آن برای صادق‌رنگی ۱۰۰٪ خواهد شد و بقول خودش «بسیار عالی»!، همچنانکه ۱۰۰٪ به زیان میرزایی‌ها تمام خواهد شد) بنده بدون تخطئه شکایت قانونی سیدقاسم، احکام مذکور را ظالمانه و ناحق می‌دانم و چنانچه خانم میرزایی، تقاضای تجدیدنظرخواهی کرده باشد، آمادگی دارم برای دفاع از حقوق ایشان به دادگاه بیایم. ولیکن لازم می‌دانم نکاتی را متذکر بشوم: این مشکل (همانطور که بارها گفته‌ام)، باید اصولی و ریشه‌ای حل بشود. حل اساسی آن هم، منوط به اینست که؛ اولاً) میرزایی‌ها خود را از چنبره شیطانی شیادهایی مثل ممدننگی و صادق‌جنگی و نان‌کلی شرور و سایر عنکبوت‌های کوچه جهنمی که آتش‌بیار معرکه احمقانه‌ای شده‌اند، کاملاً رها سازند وگرنه با طناب پوسیده آن‌ها هیچ نصیبی بجز حرمان و حسرت، نخواهند برد. ثانیاً) خود را با طرح محلی آ.سیدقاسم، متحد و هماهنگ سازند وگرنه جنگ همسایه با همسایه، پایان‌ناپذیر خواهد بود که ایضاً موجب رسوایی و زیان و خسران است. ..ادامه دارد. ✍️سیدمحمدحسینی(منتظر) ۵ فروردین۱۴۰۳ سادات میدان 🎲 سیدعلاءالدین 🌹