eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
5.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
612 ویدیو
835 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
۲-خلوص و اخلاص دین در مکتب حسینی.mp3
25.1M
🔅 خلوص و اخلاص دین در مکتب حسینی جلسه دوم / هیات اصحاب الحسین(ع) دانشگاه تهران حجت الاسلام قنبریان ✔️ چهار صنف از ضرب دین و دیندار، خلوص و مشوب: 1⃣ دین خالص، دیندار مخلص قله آن عاشورای حسینی است... 2⃣ دین خالص، دیندار مشوب قرآن چند جا(۵۱ اعراف، ۷۰ انعام و..‌.) اینها را دین باز می خواند! • امام صادق(ع) در روایت عبدالله بن جندب علت جهالت و دین گریزی ها را اینان معرفی کرد! 3⃣ دین مشوب، دیندار خالص! جهل مقدس از خوارج تا داعش و... این صنف اند. • در خطبه۶۱ حضرت امیر خوارج را "من طَلَب الحق فاَخطاَهُ" معرفی می کند. - نه عدالتخواه بودند و نه...؛ نادان البته عدالت و ولایت و... را بد و کج می فهمد! 4⃣ دین مشوب، دیندار مشوب! بدترین اصناف است؛ مجسمه اش حزب اموی است! • ابوسفیان در دوره شرک (دین مشوب) هم بخاطر بت ها کار نمی کرد؛ دنبال تجارت مکی و شهر سرمایه داری بود! • معاویه همان خط را با اسلام پی گرفت! - در تفسیر المنار .
. ⚜بند اول: این المنتقم، روضه غربت پاکستان این المنتقم، سوز و آه ملت افغان این المنتقم، ناله ی غریبی غزه این المنتقم، بر لب سوریه و لبنان نزدیکه، روزیکه پرچم صهیونیست میشه سرنگون نزدیکه، روزیکه کاخ ستم رو میکشیم به خاک و خون نزدیکه، روزیکه وعده ی قرآن محقق میشه: بسم الله حزب الله بسم الله جیش الله بسم الله انصار بقیة الله پرچم حق تا ابد عزیز پرچم کفر تا ابد ذلیل شعار ما تا وقت ظهور ⚜بند دوم: این المنتقم، التماس مادر مظلوم این المنتقم، گریه های کودک معصوم این المتقم، چاره ی هر دل بیچاره این المنتقم، ندبه‌های مردم محروم نزدیکه، روزیکه ندای حق میپیچه توی آسمون نزدیکه، روزیکه نمونه از اسرائیل نام و نشون نزدیکه، روزیکه وعده ی قرآن محقق میشه: بسم الله حزب الله بسم الله جیش الله بسم الله انصار بقیة الله برای این انتقام سخت خون شهید بهترین دلیل شعار ما تا وقت ظهور شعر و ملودی: تهیه شده در .👇
هدایت شده از امام حسین ع
. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ نفس المهموم لظلمنا تسبیح یعنی واسه کربلا آه بکش حضرت صادق گفته که ای شیعه تو عزای جد ما آه بکش واسه اون لحظه که سر جد ما شد بریده از قفا آه بکش آه یا مذبوح، صید مجروح آه یا مظلوم، پاره حلقوم آه یا عریان، ذبح عطشان (ای تشنه لب، ای تشنه لب) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ نفس المهموم لظلمنا تسبیح یعنی واسه بی کفن آه بکش واسه اون لحظه که همه با شلّاق عمّه‌ی ما رو زدن آه بکش واسه اون مغرب که رو تن بی سر ده تا مرکب اومدن آه بکش آه لب تشنه، زیر دشنه آه ای منهور زیر ساطور آه ای پامال بین گودال (ای تشنه لب، ای تشنه لب) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ نفس المهموم لظلمنا تسبیح واسه اون تشت طلا گریه کن واسه وقتی که صدقه انداختن جلو پای بچّه‌ها گریه کن دختر حیدر با گریه اومد تا کوچه ی یهودیا گریه کن آه وای از شام سنگ و دشنام آه وای رباب بزم شراب آه وای عبّاس زینب تنهاست (ای تشنه لب، ای تشنه لب) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ https://eitaa.com/emame3vom/98356 👇
. شیعه یعنی پیرو .... بببن میتونی مثل حضرت رفتار کنی؟ ✳️ برخورد کریمانه امام سجاد(ع) با مخلوقات الهی یکی از علل محبوبیت زین‌العابدین(ع)، رفتار کریمانۀ آن بزرگوار با انسان‌ها و حتی حیوانات بود. این کرامت چونان جامعه را به ایشان جذب کرد که هیبت و محبوبیت حضرت با هیبت و محبوبیت ولیعهد اموی مقایسه‌شدنی نبود. (۱) برای نمونه، برخی از مصادیق ذکر می‌شود: ایشان با وجود کثرت مشغله و عبادات طولانی، اگر می‌شنید مسلمانی بیمار شده است به عیادتش می‌شتافت و غم از چهره‌اش می‌زدود. ایشان بر بالین محمد بن‌ اسامة‌ بن‌ زید که درحال احتضار بود حاضر شد، به‌‌ رغم اینکه پدر او از مخالفانی بود که با امیرالمؤمنین(ع) بیعت نکرد و خودِ محمد هم از محترمان عامه بود (۲) در واقع، این اوصاف باعث نشد حضرت سجاد(ع) به عیادتش نرود و در همان مجلس، دِین او را که پانزده‌ هزار دینار (پانزده‌ هزار مثقال طلا) بود بر عهده نگیرد. (۳) ایشان اگر می‌شنید مسلمانی به عسر و گرفتاری مبتلا شده است و در همان لحظه نمی‌توانست کمکی کند، چنان می‌گریست که همه متأثر می‌شدند و در پاسخ به سؤالشان از علت گریه می‌فرمود: «آیا مصیبت و محنتی بزرگ‌تر از اینکه مسلمانی گرفتار شود و انسان نتواند به او کمک کند، وجود دارد؟» (۴) ایشان اهل تلافی‌کردن نبود و کرامتشان به دشمن‌ترین فرد هم می‌رسید. وقتی هشام‌ بن‌ اسماعیل که والی مدینه بود و حضرت را بسیار آزرد، به‌دست سلطان اموی عزل شد و ولید، حاکم جدید، برای او دستور قصاص صادر کرد، هشام‌ بن‌ اسماعیل گفت: از هیچ‌کس به‌ اندازۀ علی‌ بن‌ حسین(ع) نمی‌ترسم. او با من چه خواهد کرد؟ اما حضرت از کنار او گذشت و رو برگرداند و متعرضش نشد (۵) و بنابه نقلی دیگر، به او فرمود: «از اینکه گرفتار شدی، ناراحتم. پسرعمو، اگر حاجتی داری، بگو!» (۶) روزی کسی به تحریک دشمنان، به ایشان دشنام داد. ایشان ازسر کرامت فرمود: «آنچه از ما بر تو پوشیده مانده بیشتر است.» سپس، هزار درهم به او بخشید و آن مرد گفت: «شهادت می‌دهم تو از فرزندان پیامبرانی.» (۷) فردی دیگر پی‌در‌پی به حضرت توهین کرد؛ ولی ایشان تغافل می‌فرمود تا اینکه آن بی‌ادب به حضرت گفت: «این حرف‌ها را به تو می‌گویم.» حضرت فرمود: «من هم از تو چشم می‌پوشم.» (۸) این روش امام با هاشمیان پررنگ‌تر بود. روزی حسن مُثَنی به حضرت بی‌ادبی کرده و دشنام داد و مجلس را ترک کرد. حضرت همچنان که آیۀ (و الکاظمین الغیظ و العافین عن الناس و الله یحب المحسنین) را می‌خواند، به در خانه‌اش رفت و حسن که خیال کرد حضرت به تلافی آمده است، با خشم از خانه بیرون جست. امام‌ زین‌ العابدین(ع) فرمود: «برادر جان، اگر آنچه گفتی (دشنام دادی)، درست بود، خدا مرا بیامرزد و اگر تو خطا کردی، از تو درگذرد.» (۹) در واقع، کرامت امام مخصوص طبقۀ خاصی نبود. حتی با برده‌ها هم چنین می‌کرد. ایشان در خطاب به بردگانش، آنان را «بنُیَّ» (۱۰) صدا می‌زد؛ یعنی با تعبیر محبت‌آمیز پسرم و پسرکم. با کنیزی که پس از مادر، دایه‌اش بود به‌ احترام هم‌ غذا نمی‌شد (۱۱) کنیزی دیگر ظرف را سهواً به سر حضرت زد و سر امام شکست؛ اما ایشان وقتی دید کنیز ترسیده و ناراحت شده است، او را آزاد ساخت. (۱۲) از این‌ رو گفته‌اند کمتر پیش می‌آمد عبد و بنده‌ای تمام یک سال را در خانۀ حضرت بماند و آزاد نشود (۱۳) و وقتی آزاد می‌فرمود، آن‌قدر به او می‌بخشید که به دیگران نیازی نداشته باشد‌.(۱۴) ایشان گاهی کنیزان را جمع می‌کرد و می‌فرمود: «اگر دوست دارید با کسی ازدواج کنید، بگویید برایتان اقدام کنم.» (۱۵) اگر یکی از آن‌ها خطایی می‌کرد که باید برای عبرت دیگران مجازات می‌شد، به او یاد می‌داد چگونه عذرخواهی کند که امام بتواند او را ببخشد. 📚منبع (۱) تهذیب الکمال، یوسف بن عبدالرحمن حافظ مزی، ج ۲۰، ص ۳۹۳ کشف الغمة، علی بن عیسی اربلی، ج ۲، ص ۲۹۴ (۲) أمالی، شیخ صدوق، ص ۵۳۷ (۳) الإرشاد، حسن بن محمد دیلمی، ج ۲، ص ۱۴۸ (۴) کشف الغمة، علی بن عیسی اربلی، ج ۲، ص ۳۱۲ (۵) همان (۶) البداية و النهاية، اسماعیل بن عمر این کثیر، ج ۹، ص ۱۲۴ (۷) الإرشاد، حسن بن محمد دیلمی، ج ۲، ص ۱۴۶ (۸) إعلام الورى بأعلام الهدى، شیخ طبرسی، ج ۱، ص ۴۹۱ تاريخ مدينة دمشق، ابن عساکر، ج ۴۲ ص ۳۸۸ (۹) عیون المعجزات، حسین بن عبدالوهاب، ص ۶۴ (۱۰) الخصال، شیخ صدوق، ص ۵۱۷ (۱۱) أمالی، شیخ صدوق، ص ۲۶۹ (۱۲) بحار الأنوار، علامه مجلسی، ج ۴۶، ص ۱۰۵ (۱۳) همان (۱۴) مناقب ابن‌شهرآشوب، محمد بن علی ابن شهرآشوب، ج ۳، ص ۳۰۱ (۱۵) کشف الغمة، علی بن عیسی اربلی، ج ۲، ص ۳۱۴ مكارم الأخلاق، شیخ طبرسی، ص ۲۶۴ حلیة الأولیا، ابونعیم اصفهانی، ج ۱، ص ۱۳۳ .
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
🎙 #سخنرانی_کامل 📋 ماجرای یک جنایت قانونی؛ قسمت پنجم 📆 دوشنبه ۲۵۴ تیرماه ۱۴۰۳؛ مصادف با روز تاسوعای
. انحرافی که در اسلام پس از پیامبر و با غصب حق امیرالمؤمنین شروع شد و ادامه یافت .... تدین خلفا و معاویه ، نتیجه اش یزید شد. سنت پیامبر را گاها تغییر دادند و خود را حق مطلق دانستند و اطاعت از خلیفه را، عین دینداری دانستند و تحریفات آنها را بی چون و چرا پذیرفتند(گاهی بخاطر ترس و گاهی بخاطر جهل). حال آنکه پیامبر ، امیرالمؤمنین علی را مفسر قرآن و تاویل کننده ی صحیح قرآن معرفی کرده بود و فرموده بود علی با حق است و حق با علی ست، یعنی علی هم "وَمَا يَنْطِقُ عَنِ الْهَوَى" ست... ......................... ⚫️ زمان امام سجاد(ع) اوضاع دین در جامعه کساد بود ابوالفرج اصفهانی که خود، به سست‌ ایمانی متهم است می‌گوید: «در آن روزگار، چنان موسیقی و لهو و لعب در مدینه عادی شد و رواج یافت که نه عالمشان انکار می‌کرد و نه عابدشان از آن خودداری.» (۱) سال‌های بعد، شاگرد مبرّزِ ابوحنیفه، قاضی ابو یوسف، به مردم مدینه که رواج موسیقی، شهرشان را بین سایر بلاد اسلامی سرآمد کرده بود، می‌گفت: «ای مردم مدینه، شریف و پست شما از غنا و حرام ابایی ندارد!» (۲) حتی ابن‌ عبد ربّه در گزارش حیرت‌انگیزی می‌گوید: گاهی برای شرکت در مجلس یک رقاصه در بصره، دختر و پسر و پیر و جوان، مدینه را به قصد بصره ترک می‌کرد (۳) و برای بدرقۀ زنی آوازخوان که می‌خواست به مکه برود، صدها تن فرسخ‌ها راه می‌پیمودند (۴) و چون برنامه اجرا می‌کرد، دست و پایش را می‌بوسیدند (۵) و مدینه در آن روزگار، بازار خوبی برای مسکرات و مجالس حرام (۶) و متأسفانه عمل شنیع لواط بود. (۷) طبیعی است در این اوضاع، بازار دین در جامعه کساد باشد. 📚منبع (۱) أعلام الهدایة، سید منذر حکیم، ج ۶، ص ۱۰۶ (۲) همان (۳) العقد الفرید، ابن عبدربّه، ج ۷، ص ۳۸ (۴) الأغاني، ابو الفرج الإصفهانی، ج ۸، ص ۳۶۷ (۵) همان، ج۸، ص۳۶۰ (۶) العقد الفرید، ابن عبدربّه، ج ۷، ص ۱۷ الأغانی، ابو الفرج الإصفهانی، ج ۳، ص ۳۳ (۷) الأغانی، ابو الفرج الإصفهانی، ج ۲، ص ۵۸۰ .................. 🔴 ابتدا سابقه داران اسلام ♦️امام خامنه ای: قضایا کمتر از یک دهه پس از رحلت پیغمبر شروع شد . ابتدا سابقه داران اسلام - اعم از صحابه و یاران و کسانی که در جنگ های زمان پیغمبر شرکت کرده بودند - از امتیازات برخوردار شدند ، که بهره مندی مالی بیشتر از بیت المال ، یکی از امتیازات آنها بود . چنین عنوان شده بود که تساوی آنها با سایرین درست نیست و نمی توان آنها را با دیگران یکسان دانست ! این خشت اول بود . ♦️حرکت های منجر به انحراف ، این گونه از نقطه کمی آغاز می شود و سپس هر قدمی ، قدم بعدی را سرعت بیشتری می بخشد ... در دوران خلیفه سوم ، وضعیت به گونه ای شد که برجستگان صحابه ی پیغمبر ، جزو بزرگترین سرمایه داران زمان خود محسوب می شدند ! توجه می کنید ! یعنی همین صحابه عالی مقام که اسم هایشان معروف است - طلحه ، زبیر ،سعدبن ابی وقاص و ... - این بزرگان ، که هرکدام یک کتاب قطور سابقه افتخارات در بدر و حنین و احد داشتند ، در ردیف اول سرمایه داران اسلام قرار گرفتند . ♦️ یکی از آنها (صحابه)وقتی مرد و طلاهای مانده از او را خواستند بین ورثه تقسیم کنند ، ابتدا به صورت شمش درآوردند و سپس با تبر بنای شکستن و خرد کردن آنها را گذاشتند . مثل هیزم که با تبر به قطعات کوچک تقسیم کنند ! طلا را قاعدتا با سنگ مثقال می کشند ؛ ببینید چقدر طلا بوده که آن را با تبر می شکسته اند . 📚زندگی سیاسی_مبارزاتی ائمه/انسان ۲۵۰ ساله/امام حسین(ع) .
4_5798667614418897823.mp3
13.4M
▪️" صباحاً و مساءً " بشنویم مصیبتی را که او هر صبح و شام می‌بیند و خون می‌گرید! 🎵 روایت بیست و سوم:
. بی نیاز از التماس و خواهش و اصرارها نام او شد چاره ساز مشکلاتم بارها دستهای کوچکش آنی به دادم می رسد هر زمانی که گره پیدا شود در کارها هر کسی آمد در این خانه بی منت گرفت خوب جایی آمدید امروز حاجت دارها لقمه ای از سفره اش درمان درد عالم است چای تلخ روضه ی او نسخه ی بیمارها ناز او از بعد عاشورا خریداری نداشت روضه اش را خوب می فهمند دختردارها خردسالان بیشتر هنگام بازی می دوند او ولی باید بگیرد دست بر دیوارها جای شانه یا عروسک ، آینه یا روسری تازیانه سهم او شد از سر بازارها .
Kashani-14030506-ZiyaratJamee-02-Hkashani_Com.mp3
36.4M
🎙 📋 درنگی بر یکی از جملات زیارت جامعه کبیره؛ قسمت دوم 📆 شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ ▪️ 🔸 در این جلسه مباحث زیر مطرح شده است: ▫️ همه به قرآن کریم استناد می کنند! ▫️ فقط شیعیان مفتخر به اخذ دین از اهل بیت علیهم السلام هستند ▫️ برای فهم قرآن به امام نیاز داریم ▫️ افق دید معصوم ▫️ ریشه ی اعتراض به امام معصوم ▫️ باید عقاید و رفتارهای خود را با منابع دین بررسی کنیم ▫️ روضه ی ورود اسرا به کوفه 🎤 بِمُوَالاتِكُمْ عَلَّمَنَا اللَّهُ مَعَالِمَ دِينِنَا». 《بوسیله حاکمیت ولایت شما معصومین در زندگی ما، خدای سبحان معالم دینی را به ما آموزش داده است》 ............ جنس صلح امام حسن ، از جنس کاری بود که حضرت خضر در سوراخ کردن کشتی انجام داد و حضرت موسی به وی اعتراض کرد... چون ماهیت کار را نمیدانند ، اعتراض میکنند ... مشکل از سقیفه آغاز شد که معصوم بودن و علم امام را نادیده گرفتند و لذا وقتی مثلا امام از صلح میگوید، برای اکثر شیعیان ، سوال پیش می آید که چرا امام حسن ، با کسی مثل معاویه نمی جنگد... .