eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
135 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
حجم ادبیات بی سابقه ای در حوزه تفکر اقتصادی انقلاب اسلامی در حال تولید است. متخصصانی که نهان خانه اندیشه شان را به یکباره به نمایش گذاشته اند. این اثر برگزاری یک کرسی آزاداندیشی است که سالهاست رهبری آن را خواسته اند. یک کرسی مناظره در حد و اندازه نظام جمهوری اسلامی. ای کاش تلویزیون، این ظرفیت تاریخی خود را شناخته باشد و بتواند بارها و بارها این را تکرار کند.
2.4M
فهم حقیر از نظریه حکومتی اقتصاد پرفسور مسعود درخشان ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
وقتی هیئت مردمی تبریزی، صادرکننده فولاد می‌شود! جمعی از اعضای هیأت زنجیرزنان محله حکم‌آباد تبریز زمانی که دیدند همسایه کارخانه‌دار محب اهل بیت شان ورشکست شده است، به کمک او رفتند و با پرداخت بدهی‌هایش او را از زندان آزاد کردند و کارخانه را سرپا کردند. داوود قدیم؛ مسئول هیأت می‌گوید: "هیأت باید به حرف ولی خود گوش دهد. ۱۱ سال است رهبری روی تولید تأکید دارند. به سهم خود در این عرصه وارد شدیم و این کارخانه را احیا کردیم". این کارخانه امروز صادرکننده نمونه در عرصه فولاد است و به ۵ کشور همسایه علاوه بر بازار داخل، صادرات دارد.  آنها برای جذب نیرو در هیأت فراخوان می‌دهند و درحال حاضر ۱۰۰ تا ۱۲۰ نیرو دارند.  کانال شیفت در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
📝 چند نکته درباره مناظره غنی‌نژاد و درخشان 🔸 درخشان در مناظره با غنی‌نژاد اصلا خوب ظاهر نشد و نامنسجم و پراکنده حرف زد. دائم به امام و رهبری ارجاع می‌داد و از همه بدتر اینکه گرایش اقتصادی امام و رهبری را یکی گرفت. به گرایشِ چپِ نظریه‌پردازان اقتصادی انقلاب (شهید صدر، مطهری، طالقانی و بهشتی) اذعان نکرد. فقط موضع انتقادی‌اش قابل دفاع بود. 🔹 غنی‌نژاد اما یا خیلی بی‌سواد است یا خیلی عوامفریب. اول مناظره خیلی صریح گفت قانون اساسی متأثر از سوسیالیسم نوشته شده پس اسلامی و فقهی نیست. یعنی باید از طرف دیگر ماجرا (کاپیتالیسم) متأثر می‌شد تا اسلامی باشد! سوسیالیسم را به نفی مالکیت خصوصی و همه اسلام را به آزادی مالکیت تقلیل داد. 🔸 جای دیگری گفت امام و رهبری اقتصاددان نیستند پس حرف‌شان در اقتصاد ارزش علمی ندارد‌. اینجا هم بین «علم اقتصاد» و «مکتب اقتصادی» تفکیک نکرد و دومی را به سیاست تقلیل داد. علم اقتصاد (بحث درباره رشد و تورم و عوامل موثر بر تولید و تجارت) کار دانشگاهی است اما نظریه اقتصادی قطعا کار فقها است. 🔹 از همه جالب‌تر آخر مناظره بود که گفت امام خمینی مخالف سرمایه‌داری نبود. خودش ادعا کرد قانون اساسی تحت تأثیر سوسیالیسم نوشته شده و امام هم اقتدار سیاسی داشت، یعنی مخالف سرمایه‌داری نبوده اما اجازه داده گرایشِ چپ حاکم شود! درست مثل اشاره‌اش به تسخیر سفارت بود که تأیید و حمایت امام را حذف کرد. 🔸 در کل مناظره خوبی نبود و فکر نمی‌کنم خود دو طرف هم از نتیجه راضی باشند. دعوا ولی روشن است: یک طرف اقتصاد را آزاد می‌خواهد تا سرمایه‌دار سلطه پیدا کند و به تبع آن در سیاست و فرهنگ و.. حکمفرما شود، اما طرف دوم می‌خواهد اصول انسانی و اخلاقی اولویت داشته باشند نه سود و انباشت سرمایه. @makshufateita توضیح: دوستانی همچون آقای دانشطلب بخشی از مناظره که دفاع غنی‌نژاد از لیبرالیسم بود را درک کرده‌اند و به اشتباهات فاحش ایشان پی‌بردند اما به دلیل ضعفِ دانشی که در مورد بحث پرفسور درخشان و اقتصاد اسلامی دارند متوجه ارجاعات ایشان به کلام امام و رهبری نشدند. از همه بدتر اینکه تفکرات اقتصادی امام و رهبری را مخالف یکدیگر می‌دانند که حتی اگر تفاوتی وجود داشته باشد به "اصل رجوع به ولی‌فقیه" در تعیین راهبرد کلان اقتصادی نظام خدشه‌ای وارد نمی‌کند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
🔴اعترافات قاتل آیت‌الله سلیمانی 🔸نگهبان بانک در تحقیقات توضیح داده است: من مقتول را نمی‌شناختم. اما قبلا شنیده بودم که معاون بانک برادری روحانی دارد. برای همین وقتی با معاون بانک درگیر شده بودم و مقتول وارد بانک شد، تصور کردم که وی همان برادر روحانی معاون بانک است. از طرفی آنقدر عصبانی بودم که کنترلم را از دست دادم و به تصور خودم تصمیم گرفتم با قتل برادر معاون بانک از او انتقام بگیرم. -------------- همیشه پای یک بانک در میان است! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
البته مخالفین فقاهت موافق فقاهت‌اند! موافق فقاهت لیبرال! مراجع تقلیدشان هم هایک و جان استوارت میل و فریدمن و ... هستند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قصه‌ی رجوع مراجع شیعه به ساموئلسون و فریدمن! در مقابل این دیدگاه ساده‌انگارانه به منشور روحانیت امام ارجاعتان می‌دهم: برای مردم و جوانان و حتی عوام هم قابل قبول نیست كه مرجع و مجتهدش بگوید من در مسایل سیاسی اظهارنظر نمی‌كنم. آشنایی به روش برخورد با حیله‌‌ها و تزویر‌‌های فرهنگ حاكم بر جهان، داشتن بصیرت و دید اقتصادی، اطلاع از كیفیت برخورد با اقتصاد حاكم بر جهان، شناخت سیاست‌ها و حتی سیاسیون و فرمول‌‌‌های دیكته شده‌ی آنان و درک موقعیت و نقاط قوت و ضعف دو قطب سرمایه‌داری و كمونیزم كه در حقیقت استراتژی حكومت بر جهان را ترسیم می‌كنند، از ویژگی‌‌‌های یك مجتهد جامع است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
دوستانی که توانایی ساخت کلیپ از مناظره را دارند لطفا به حقیر پیام دهند. @h_abbasifar تشکر ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
◀️فتحِ درخشان ✅علم‌ورزی واقعی کاری عمیقاً سیاسی است حمید ابدی دانشجوی دکتری مدیریت راهبردی دانش 1⃣ از 2⃣ عمده واکنش‌ها در فضای نیروهای انقلابی به مناظره درخشان ـ غنی‌نژاد به ارزیابی اخلاقی و محتوایی ـ منطقی این گفتگو و به طور خاص پرفسور درخشان معطوف بوده است. در میان مکتوبات، نوشته‌ای از یک ژرونالیست دیدم که با ژِستی علمی و تعابیری توهین‌آمیز و زشت، سعی داشت پرفسور درخشان را شخصیتی تصویر کند که هاله اطرافیان و علاقه‌مندان مانع نمودار شدن بی‌سوادی و پوپولیسم علمی او شده‌ است. من چنین نوشته‌ای را مشتی نمونه خروار نفهمی از درک مناسبات علم و سیاست و رسانه می‌دانم. فرآیند علم‌ورزی و مدیریت تحوّلات علمی در نسبت با سیاست جاری جمهوری اسلامی، اینقدرها هم با روندهای منطقی و استدلالی متعارف علمی پیش نمی‌رود. ما که عادت کرده‌ایم مباحث علمی و به ویژه دغدغه علوم انسانی اسلامی را در کنج عزلت و محافل خودمانی پی بگیریم و امری حاشیه‌ای در تصمیم‌گیری‌های جمهوری اسلامی باشیم، اتّفاقا باید به استقبال نحوه مواجهه پرفسور و اتّفاقی که در مناظره رخ داد، برویم. لذت بردن از قوّت و قوام روش‌شناختی و معرفت‌شناختی و محتوایی مباحث علمی، نباید ما را چنان مدحوش کند که صحنه به شدت خشنی که در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی کشور در جریان است، را نبینیم. تصویری که پرفسور از مناسبات نهادی علم و سرمایه‌داری در ابتدای گفتگو تلاش کرد خلق کند، به حسب تجربه‌ای چند دهه‌ای بود که شخصاً از نزدیک در متن آن حضور داشت و با پوست و گوشت درک کرده بود. همچنین در کنار تیتر بد روزنامه فرهیختگان ـ «شب بد اساتید»! ـ نوشته‌ای در سایت این روزنامه دیدم با عنوان «پایانی بر موج دوم اقتصاد اسلامی». واقعاً فهم این مطلب برای نگارنده مقدور نیست که چگونه با نظر به این مناظره، این همه دلالت اخذ شد و این همه رطب و یابس در این نوشته به همه بافته شد و این نتیجه استنتاج شد که «یک موج» فروکش کرد. من البته ـ برخلاف نویسنده آن نوشته ـ معتقدم فتح بزرگ درخشان این بود مسئله اقتصاد اسلامی را به لحاظ سیاسی و رسانه‌ای برجسته کرد و این مناظره اتّفاقا «آغاز اقتصاد اسلامی گام دوم» ـ با هر قرائتی، ولو متفاوت با ایده پرفسور درخشان ـ بود. درخشان در این مناظره، حدّ و اندازه خود را بزرگ‌تر از یک ایده خاص در اقتصاد اسلامی دید و در وزان گشایش‌دهنده به یک مجموعه بزرگ از نخبگان و اندیشمندان اقتصادی وارد میدان شد. @social_theory
582K
بزرگترین تناقض در صحبت‌های دکتر غنی‌نژاد چه بود؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
● مخصوص کتاب‌خوارها ● دوستان زیادی به کرّات درخواست داشتند سیر مطالعاتی مشخصی در موضوع اقتصاد به آنها معرفی کنیم. هرچند به خاطر اعتقادم به "استقلال فکریِ" افراد اساسا با این کار مخالفم و اعتقاد دارم باید همیشه، همه چیز را خواند و همیشه پرسشگر ماند و هیچ چیز جز "وحی و کلام معصوم" را به صورت ابدی نپذیرفت! ولی فقط از باب پیشنهاد برای شروع مطالعه چند منبع را خدمتتان معرفی می‌کنم. کتابهای مرسوم و متعارف دانشگاهی را معرفی نمی‌کنم زیرا آنها را اساسا علمی نمی‌دانم! ضمن اینکه دیگران آنقدر معرفی کرده‌اند، که نیازی هم نیست! منابع زیر عموما در سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند: اقتصاد اسلامی، نقد سرمایه‌داری و عدالت. ۱. اقتصادنا؛ علامه شهید صدر ۲. نظری به نظام اقتصادی اسلام؛ شهید مطهری ۳. جلد ۳۳ مجموعه آثار یا درآمدی بر اقتصاد تطبیقی؛ شهید مطهری ۴.‌ ربا در اسلام و دو جلد اقتصاد اسلامی (مباحث نظری و مباحث کاربردی)؛ آیت‌الله شهید بهشتی ۵. ۲۳ راز سرمایه‌داری؛ پرفسور ها جون چانگ ۶. نیکوکاران نابکار؛ پرفسور چانگ ۷. دکترین شوک؛ نائومی کلاین ۸. کتاب فریب بزرگ و همچنین آثار و سخنرانی‌های پرفسور مسعود درخشان (به ویژه ۸ جلسه اقتصاد اسلامی، مقدمه کتاب دستبرد ناپیدا و مقدمه کتاب کاپیتالیسم) ۹. عدالت؛ مایکل سندل ۱۰. اقتصاد سیاسی جهانی؛ رابرت گیلپین ۱۱. اقتصاد ایران در دوره تعدیل ساختاری؛ فرشاد مومنی ۱۲. دولت و بازار؛ جبرائیلی ۱۳. لیبرالیسم غرب، ظهور و سقوط؛ آنتونی آربلاستر ۱۴. اقتصاد کاربردی؛ ها جون چانگ ۱۵. بهای نابرابری؛ جوزف استیگلیتز ۱۶. دگرگونی بزرگ؛ کارل پولانی ۱۷. استراتژی‌های رشد و توسعه اقتصادی؛ محمدقلی یوسفی ۱۸. ژئوپلتیک گرسنگی (جغرافیای گرسنگی)، اثر رئیس اسبق فائو و برندهء نوبل ادبیات، خوزوئه دو کاسترو ۱۹. ابرطبقه، اثر استاد دانشگاه نیو اسکول آمریکا، دیوید راتکاف ۲۰. انسان بدهکار، لاتزارتو ۲۱. خاکریز اقتصادی؛ دکتر توکلی ۲۲. درسنامه اقتصاد مقاومتی؛ احمدعلی یوسفی ۲۳. نظام اقتصادی اسلام؛ میرمعزی ۲۴. حرف‌هایی با دخترم درباره اقتصاد؛ یانیس واروفاکیس ۲۵. روش شناسی اقتصاد دکتر زریباف ۲۶. تحول نهادها و ایدئولوژی های اقتصاد، دایانا هانت ۲۷. یهودیان و حیات اقتصادی مدرن، زومبارت ۲۸. سرمایه داری و اخلاق پروتستان، وبر ۲۹. فلسفه اخلاق و تحلیل اقتصادی؛ هاسمن ۳۰. مجموعه مقالات عدالت که دکتر محمد نعمتی جمع‌آوری کرده ۳۱. کتاب ماهیت و علل بحران مالی ۲۰۰۸، گردآوری دکتر نعمتی و دکتر سلیمانی ۳۲. اقتصاد مقاومتی تفسیر جهاد کبیر؛ ابدالی بقیه‌اش بماند برای بعد... هر کدام را خواندید خوشحال می‌شوم نظرتان را در مورد کتاب برای حقیر ارسال کنید. ⭕️ جنگ شناختی‌اقتصادی: 🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
هدایت شده از قلم اقتصادی
🌱 به نام حق ❇️ الطاف خفیّه یک مناظره 👈مناظره دکتر غنی‌نژاد و دکتر درخشان گرچه انتظارات از یک مناظره با نصاب علمی و آدابی بالا را برآورده نکرد؛ اما «الطاف خفیّه» و آثار مثبت زیادی را به دنبال داشت که صدها جلد کتاب و مقاله علمی و برنامه رسانه‌ای به این خوبی نمی‌توانست آن را آشکار کند! 🔹 برای اولین بار در تاریخ انقلاب، لیبرالیسم و سکولاریسم اینگونه لخت و عور و عاری از هر نقاب منافقانه‌ای خودنمایی کرد و در قاب رسانه ملی به تصویر کشیده شد. 🔹 نشان داد علوم انسانی ای که در دانشگاه‌ها به خورد دانشجوهای ما داده می‌شود و بدنه کارشناسی نظام از آن تغذیه می‌کند نیازمند یک پالایش اساسی است. پالایشی از جنس حرکت از تفکر دئیستی و سکولاریستی به سمت تفکر توحیدی؛ از خدای ساعت‌ساز به سمت ولایت تکوینی و تشریعی الهی. 🔹رونمایی از نگاه دوگانه سیاه و سفید به منشأ علم و عالمان؛ فلسفه اجتماعی و سیاسیِ لیبرال و سکولار می‌تواند علم اقتصاد تولید کند اما فلسفه توحیدی و دانش عمیق فقاهتی نه!. آدام اسمیت و هایک و کانت و ... که صبغه فلسفی دارند می‌توانند منشأ علم اقتصاد سرمایه‌داری باشند اما فیلسوفان فقیهی مانند امام خمینی و شهیدصدر که سراسر زندگی علمی‌شان با مباحث نظریِ مکاسب، معاملات و قراردادها (در تولید، توزیع، مصرف، مالکیت،عدالت توزیعی و ...) گره خورده نمی‌توانند اصول و نظریات اصلی اقتصاد اسلامی را تولید و ارائه کنند! نظریات‌شان اعتبار علمی ندارد! 🔹 ظلمی که دولت سازندگی با غرس نهال ِشجرۀ خبیثۀ سیاست‌های تعدیلی و لیبرالی به انقلاب و نظام اسلامی و به معیشت و عدالت اجتماعی کرد آشکار گردید. 🔹هیچ نوشته و برنامه‌ای تاکنون به این روشنی آدرس مشکل اصلی اقتصاد ما را نداده است!؛ نشان داد هرآنچه در این چند دهه درباره ریشه‌های معضلات و مشکلاات مزمن اقتصاد ایران گفته شده تنها علل بوده‌اند نه علت‌العلل. علت العلل، تفکر لیبرالیستی است. علت العلل، تفکر ذهن‌های غرب‌زده و صاحبان شبه‌علم است! ✅ به فرمایش آن پیر روشن‌ضمیر و آینده‌بین ما «ما از شرّ رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم، لکن از شرّ تربیت‏‌یافتگان غرب و شرق به این‏ زودی‌ها نجات نخواهیم یافت!». ✍️ سیدجواد میرزازاده ✅ @ghalam14
۵۰ اقتصاددانی که از حسن روحانی حمایت کردند! در میان این اقتصاددانان نام «موسی غنی نژاد», «محمد طبیبیان»، «علی‌نقی مشایخی»، «مهدی بهکیش»، «مسعود روغنی زنجانی»، «حسین عبده تبریزی» و «سعید لیلاز» وجود دارد. نتیجه سرمایه داری رقابتی (رفاقتی) و نظم خودجوش بازار (انحصار سرمایه‌داران)، منجر به بدترین دوران اقتصادی جمهوری اسلامی در دهه نود شد. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
🔥نقدی بر دکتر غنی‌نژاد: قسمت سوم ❌دکتر غنی‌نژاد به عنوان مدافع لیبرالیسم در مناظره خود با پروفسور درخشان گفتند: خواسته لیبرالیسم حاکمیت قانون است و قانون چیزی است که همه مردم آن را پذیرفته باشند و یک امر تحمیل کردنی نیست. 🔸در پاسخ خدمت جناب دکتر غنی‌نژاد عرض می‌کنیم: ✅اولاً چنین تخیلی در هیچ کشوری تحقق نیافته است که نمونه‌های آن‌را به‌عینه در تحمیل قانون بازنشستگی جدید در فرانسه می‌بینیم. ✅ثانیاً این ادعا یکی از دروغ‌های شاخدار و کلاه‌های گشادی است که سرمایه‌داری بر سر کشورهای دیگر گذاشته است. سؤال این است که چگونه یک قانون فراگیر می‌شود؟ جز با تبلیغات و صرف هزینه‌های کلان توسط سرمایه‌دارها؟ بنابراین چه کسانی هستند که قوانین دلخواه خود را فراگیر می‌کنند؟ کسانی جز صاحبان سرمایه؟ قانون آزادی سلاح در آمریکا را چه کسانی جز صاحبان کمپانی‌های اسلحه‌سازی رواج داده‌اند؟ ✅ثالثاً جایگاه حکم الهی در این اندیشه چیست؟ اگر صاحبان زر و زور تزویر اذهان مردم را نسبت به احکام الهی دور کردند، چگونه باید عمل کرد؟ ♨️با کمال تأسف باید بپذیرم که سیطره رسانه‌ای و هژمونی فکری سرمایه‌داری، افکار خود را به‌نام علم بر ما حاکم کرده است و اجازه تردید در مبانی آن‌را حتی به قشر فرهیخته ما نمی‌دهد. 🎯التماس تفکر 🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇 @Economic_Ethics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در همه دنیا اقتصاد دولتی وجود دارد! دولت جهانی و امپریالیستی آمریکا! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینو 👆😍فرستادم بگم؛ این روزا که بحث مناظره داغه، لیبرال‌های غرب‌زده توهم برشون نداره حالا که از روی علم‌زدگی و بردگی فکری، چارتا جسارت به امام و آقا کردند، میتونن مسیر انقلاب رو عوض کنن!! آینده از آنِ علم توحیدی است! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
◀️فتحِ درخشان ✅علم‌ورزی واقعی کاری عمیقاً سیاسی است ✍حمید ابدی دانشجوی دکتری مدیریت راهبردی دانش 2⃣ از 2⃣ حرف ساده پرفسور درخشان که «من نظریه اقتصادی‌ام را بر دیدگاه امام خمینی و رهبری استوار می‌کنم» در عین سادگی، بسیار پیچیده و با یک پشتوانه نظری و مطالعه تاریخی عمیق همراه است. علاقه‌مندان به فهم نظری اقتصاد را به استماع مجموعه 16 جلسه‌ای از ارایه تاریخ عقاید اقتصادی پرفسور درخشان دعوت می‌کنم تا طرح نظری مورد نظر او ـ «تابعیت اقتصاد از سیاست» یا «هماهنگی نظم سیاسی، نظم فرهنگی و الگوی اقتصادی» ـ را با تبیینی تاریخی در متن تحوّلات اقتصادی غرب مدرن درک نمایند. درخشان معتقد است که اقتصاد همواره و همیشه تابع سیاست بوده و در پی یک طرح سیاسی آمده و تغییرات نظم سیاسی، تغییرات الگوهای اقتصادی را رقم زده‌اند. لذا اگر اشاره‌ای به امام و رهبری دارد، از سر تعارفات مذهبی و انقلابی متعارف نیست. برخلاف نظر نویسنده مقاله «پایانی بر موج دوم اقتصاد اسلامی»، مسیر درخشان، بی آن‌که بخواهد با سروصدا و فخرفروشی علمی بر تبل اختلاف با نحله‌های اقتصاد اسلامی بکوبد، غیر از آن چیزی است که توسط اساتید حوزوی اقتصاد اسلامی دنبال شده است. جمله مهم او که «اقتصاد مقاومتی، همان اقتصاد اسلامی است» شاید حمل بر پنهان شدن پشت شعار رسمی جمهوری اسلامی تلقّی شود، امّا او واقعاً معتقد است که نقش او به عنوان نظریه‌پرداز اقتصاد، ارایه تبیینی نظری از یک الگو و راهبرد اقتصادی در هماهنگی با طرح اقتصاد سیاسی موردنظر ولی فقیه است؛ نه در انداختن یک طرح نظری اقتصادی و تلاش برای الصاق سیاسی آن به دیدگاه ولی فقیه. این‌که درخشان همه آبروی خود را پای ایده «تجمیع بانک‌های خصوصی و دولتی در یک بانک ملّی و حذف بانک مرکزی» آورده، نه از سر ساده دیدن پیچیدگی‌های اقتصاد، بلکه برآمده از درک او از تاثیر مناسبات مالی بانکی بر جریان تولید در کشور و زمینه‌سازی برای عملی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. در پایان، به نکته‌ای که در آغاز اشاره شد برمی‌گردم. نیروهای تحوّل‌خواه انقلابی در حوزه و دانشگاه، باید بیاموزند که تصمیم‌گیری در نظم سیاسی و اقتصادی کنونی جمهوری اسلامی، محیط پرتنش و همراه با کشمکش‌های خشنی است که با پز علمی و ژست‌های علم‌ورزانه نمی‌توان با آن رو به رو شد. درخشان فداکارانه و خودآگاه، خود را به مثابه یک لیدر «سیاسی» جلو انداخت و راه گفتگو از اقتصاد اسلامی را در سیاست رسمی جمهوری اسلامی باز کرد. کسی اگر درکی از رسانه داشته باشد، می‌فهمد که حتّی تیتر منفی روزنامه هم‌میهن ـ «شکست استاد» ـ نشانه ترک برداشتن دیواری است که بین اندیشمندان انقلابی اقتصاد و سیاست رسمی جمهوری اسلامی طی دهه‌های اخیر کشیده شده است. @social_theory
غنی نژاد: بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی محصول سرمایه‌داری رفاقتی است من با نظام سرمایه داری رقابتی موافقم، با نظام سرمایه داری مافیاییِ رفاقتی و سیاسی مخالفم. بدهی بانک ها به بانک مرکزی محصول سرمایه داری رفاقتی، محصول شرکت های خصولتی فاسد و محصول بانک های دولتی و نیمه دولتی است. محصول رفاقت‌های ایشان در تصویر هویداست. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
⚠️همان اندازه که با تفکر انقلاب اسلامی ضدیّت دارد، به همان اندازه، با تفکر انقلاب اسلامی منافات دارد! ⛔️سال ها بود که ضدیّت لیبرالیسم اقتصادی با انقلاب اسلامی بخاطر توجیهات پوک نداشتن علم اقتصاد و بودن آن، برای بسیاری از انقلابیون مغفول مانده بود! 💡حال که باطن خود را به طور کامل نشان داد، معیار تشخیص انقلابی واقعی بودن مسئولین را در میزان تطابق تفکر اقتصادی شان با تفکر اقتصادی باید جُست! @jebhetse
آقای “موسی غنی نژاد” سطلِ آشغال گَردی ها، حاصلِ اندیشه لیبرال هایی همچون شماست / کجای اقتصادِ ایران به تفکرات عدالت طلبِ “علی شریعتی” شبیه است!؟ متن گزارش را در لینک زیر بخوانید: https://eghtesadsalem.com/?p=65913 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر غنی‌نژاد: آیا شما فلسفه‌سیاسی خواندید؟ پاسخ استاد مطهری را در این کلیپ ببینید. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از مکشوفات🇮🇷🇵🇸
🔸 غنی‌نژاد را می‌گوید که از بانک‌های خصوصی دفاع کرد. تلاش رسانه‌های اصلاحطلب‌ها برای چهره ساختن از او را بگذارید کنار همین موضع‌گیری‌ها. تهرانی 🔹 مناظرات تلویزیونی دوطرف دارد یکطرف مربوط است به خود مناظره و اتفاقات درون آن، یک طرف هم مربوط به امتداد رسانه‌ای آن در فجازی است. 🔸 در مناظره جهان‌آرا، درخشان فقط آنتن را داشت اما غنی‌نژاد صدها رسانه در امتدادش نشستند: از هولدینگ دنیای اقتصاد و اکوایران تا اقتصادآنلاین و فردای اقتصاد و... ✍🏻عباسی‌فر 🔻به مکشوفات بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/2471821559C0d3be59a31