eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.7هزار دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
2.7هزار ویدیو
124 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی عضو اندیشکده قصد مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
حتما ببینید...
میترسم قصه فروش اموال بانکهای دولتی به بهانه خروج از بنگاه داری به غارت و فساد منجر شود... خدایا مبارزه با این اژدهای هفت سر بانکها رستم دستان می خواهد... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از  اخبارمردم ازنا
💢اقدامی جالب از فرماندار ازنا؛ بنر میدان ولیعصر جلوی فرمانداری نصب شد! 🔹فرماندار شهرستان ازنا بنری که اخیرا با محتوای سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تلنگر به بانک‌ها در خصوص عدم بنگاه‌داری در میدان ولیعصر تهران نصب شده و شبانه جمع شده بود را در مقابل فرمانداری این شهرستان نصب کرد و بر توجه و اجرای منویات رهبری انقلاب در این زمینه تاکید کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آتش زدن ۸۰۰ تن کالای قاچاق در تهران 🔹‌ ۸۰۰ تن کالای قاچاق با حضور سردار رادان در میدان تیر فراجا در تهران امحا شد. @fetan2
آفرین
بِشَوَدْ! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
جنس قاچاق را آتش بزنید! حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «[در موضوع‌] قاچاق، بنده به مسئولین گفته‌ام که آقاجان! وقتی شما آن باند قاچاقچی را پیدا میکنید و آن جنس کلان قاچاق را که چند هزار تُن وزن آن است، وارد کشور میکنید، این جنس را جلوی چشم همه آتش بزنید؛ ضربه بزنید به قاچاقچی، به جنس دارای مشابه داخلی. خب معلوم است وقتی‌که جنس خارجی وارد شد -چه از مبادی ورودی قانونی مثل گمرک و امثال اینها، چه از مبادی قاچاق که متأسّفانه خیلی هم زیاد است- تولید داخلی میخوابد. وقتی تولید داخلی خوابید، همین وضعی پیش می‌آید که امروز هست: جوان ما بیکار میشود، اشتغال ما کم میشود، رکود بر کشور حاکم میشود، وضع زندگی و معیشت مردم دشوار میشود. اینها را که دیگر از طریق ارتباط با آمریکا و با اروپا نمیشود حل کرد، اینها را خودمان باید حل بکنیم. اینها کارهایی است که به عهده‌ی خود ما است؛ راه این است.» ۱۳۹۵/۰۵/۱۱ بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از محسن قنبریان
⚠️ آنچه به انسداد می انجامد! • عده ای به و ناامیدی می رسند و اگر صدای مجازی داشته باشند، آنرا به اشتراک هم می گذارند. عده ای دیگر بخاطر اینها را "طبقه" می کنند و مثلا انتهای راه عدالتخواهی موجود را انسداد می شمارند! و راه را از آنچه هست تنگ تر می کنند! • قرآن و عترت به ما نکته کلیدی ای می آموزند: هر کنشی، اثر وضعی خود را دارد. یکی از آثار وضعی و قهری، "رسیدن به انسداد و ناامیدی" است. واژه "خیبة" مفید این معناست. ❓ اما چه کسی به خیبة و انسداد می رسد؟ • در سوره طه دو رقمش بیان شده است: ۱- "قد خاب من افتری"(۶۱طه): به ناامیدی و انسداد می رسد کسی که افتراء ببندد. ⬅️ واضح است افتراء، دروغ است کسی که پی دروغ و زایده گویی خود برود، واقعیتی ثابت نمی کند؛ پس چاره ای از کسی نمی بیند و به انسداد می رسد. ۲- "قد خاب من حمل ظلماً"(۱۱۱طه): به ناامیدی و انسداد می رسد کسی که با خود ظلمی را حمل کند. ⬅️ هرچه مطابق با نظام عالم است، ظلم مخالف نظم ربوبی شنا کردن است. اگر افشاگر و اینستابازی ظلمی با خود حمل می کند، بارش را در انسداد زمین می نهد؛ هرچه ظلم بزرگتر، ناامیدی و انسدادش غلیظ تر. ⬅️ نسبت "جزء" را به" کل" دادن "افتراء" است و "افتراء بستن به اساس نظام اسلامی"، "حمل ظلم کردن" است؛ صاحبش را ناامید و دچار انسداد می کند. • بدتر از انسدادی ها البته "هلاک شوندگان" هستند؛ که حضرت امیر(ع) در خطبه۱۶ آنها را قرینه ی انسدادی ها می کند: وزیران شعار! :"هلک من ادعی و خاب من افتری" : مدعیان بی عمل و فیک هم هلاک میشوند...! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
حجت‌الاسلام دکتر یوسفی (رئیس مرکز راهبری حوزه‌های علمیه): مالی که از طریق (خلق پول بانکهای خصوصی) جمع‌آوری می‌شود در حکم "مجهول‌المالک و معلوم‌الغصب" می‌باشد. علما و مراجع بزرگوار مسئولین قوه قضائیه شورای محترم نگهبان حکمِ مالِ مجهول المالک و معلوم‌الغصب چیست؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از حسین زمانی میقان
مشخصه رسانه‌های اقتصادی کشور دست کیه یا عکس‌ها رو درشت تر بزنن صفحه اول؟ @hzamanim
RAHDIO.IR-17RABI.mp3
1.16M
کلیپ صوتی "17 ربیع از همه رنگ" هفته وحدت و میلاد حضرت رسول صلوات الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام را به همه مسلمانان و آزادگان جهان تبریک می گوییم. پادکست پیش رو تبریکی است رنگارنگ به همه شما عزیزان بزرگوار با صدای یک زوج گوینده و از سادات محترم ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
رسول اللّه‏ صلی‌الله‏‌عليه‏‌و‏آله: ما مِن غَنِيٍّ ولا فَقيرٍ إلاّ وَدَّ يَومَ القِيامَةِ أنَّهُ اُوتِيَ مِنَ الدُّنيا قوتا پيامبر خدا صلی‌الله‏‌عليه‏‌و‏آله: در روز قيامت، هركس از دارا و نادار، آرزو می‌كند كه اى كاش از دنيا به اندازه قوت روزانه به او داده می‌شد. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
سر من است و بیابان حیرت‌آهنگی چو سیل گمشده‌ای می‌زنم به هر سنگی سراغ باغ عدم را ز زاغ جستم، گفت: چه جوهری چه وجودی چه ساحت رنگی؟ به عشقِ کس، نشود دامنش سیاه و سپید اگر به پاش بیفتند رومی و زنگی به غنچه ناز فروشد دهانِ عطرآهش شکوفه می‌کند اینجا گلاب از تنگی اگر که ذره نشیند ز دامنش بر سنگ چه جنگ‌ها که شود محض سنگ اورنگی نمی‌رسد به خیالش عقاب وهم کسی نه چشم و دستی و هوشی، نه گوش پُر بنگی چو راه، مقصدمان شد تفاوتی نکند مسیر یک قدمی یا هزار فرسنگی به اذن چشم تو وصل‌َست امرِ هجر و وصال میان جبر و خیار است راه آونگی تو روح معنیِ بسم‌الله‌ی و بسمل، ما میان خلوت هر صلح و بین هر جنگی اگر به ناز بمانی میان سینه‌ی ما چه حاجت است به مانی و لوح ارژنگی به پای من که زند دستِ چون تویی زنجیر به رقص آیم از آهنگ این چنین چنگی به هر که بر صف یوسف رسیده زود، بگو که در خریدن دلدار ما چنان لَنگی ز چاهِ مرده به جاهت اگر چه رشک آرند غبار بر رخ خورشید کی زند ننگی؟ به هر سرا که زدم سر، شکست آئینه سر من است و بیابان حیرت‌آهنگی ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
تقدیم به (‌از عمق دیدگان تو تاریخ جان گرفت خُلقت "به اتفاق مِلاحت جهان گرفت") لبخندت از کنار لبت شد جدا و بعد آهوی عشق آمد و انسان کمان گرفت گفتم به نقطه‌ی دهنش خود که بُرد راه؟" انگشت حیرت از دهنت در دهان گرفت ‌فرش از نگاه اهل سما عرش‌گونه بود کسری فروشکست و زمین آسمان گرفت از شوق دیدنت دل آدم چو شمع شد هی اشک دیده ریخت به پا هی زبان گرفت حتی به زیر خاک در آن عصر زن‌ستیز غم از نگاه مضطرب دختران گرفت تا کار و بار عمده فروشی گشاده شد بازار تنگ خرده فروشان زیان گرفت یوسف کلاف هستی خود را به دست داشت جا در کنار پیرزنی مهربان گرفت حتی نگاه پیرزن از تو جدا نشد یوسف چو موج حادثه اینجا کران گرفت هی چاک داد پیرهن از پیش و پس ولی چشم عزیز عالم خلقت گران گرفت از عقل و عشق محض تو را آفریده حق از این گرفت خاک و سپس آب از آن گرفت دور سیاهِ کعبه و خال تو فرق نیست باید میان کعبه تو را در میان گرفت در عصرِ بی حضور تو رنگ از جهان پرید خوش آن دلی که رنگ امامِ زمان گرفت تیغت به اتفاق محبت جهان گرفت آری به اتفاق جهان می‌توان گرفت ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
پیشکش به محضر حضرت رسول الله الاعظم صلی الله علیه و آله و سلم: دل در غمت به طرز غریبی شکسته بود از بس ندیده بود تو را دیده خسته بود دستان عقل و بال و پر عشق بسته بود دنیا به انتظار نگاهت نشسته بود از در درآمدی و جهان با شکوه شد بُشری اِذِ السّلامةُ حَلَّت بِذی سَلَم شکر خدا که هستی و هستی است در عدم سوی تو می رود همه عالم به هر قدم چون تیغ ابروان تو افتاد بر ستم پشت ستم کشان زمین گرم کوه شد هی آفرین به چشم تو میگفت و مرحبا هی مرحبا به دست خودش گفت و حبذا پیش از تو بود راه و نگاه همه خطا دنیا به سوی غرق شدن رفت تا فنا چشم تو بود کشتی طوفان نوح شد گل از گلاب قمصرتان بر زمین فتاد عطر از شمیم عنبرتان بر زمین فتاد شه پیش پای قنبرتان (1) بر زمین فتاد روح از نگاه محشرتان بر زمین فِتاد خاک از قدوم حضرتتان غرق روح شد زلفت گره زده است عدم را به ذی وجود در زیر گنبدی که یکی بود و هم نبود با تو یکی نبود و یکی بی تو هیچ بود هر سطحی از وجود طلب کرده از تو جود لطف تو شامل همه ی آن سطوح شد شربی که در پیاله نباشد شراب نیست ویران اگر به دست تو باشد، خراب نیست آبِ حیاتِ لعلِ تو، وهم و سراب نیست ناصح که قند لعل تو باشد عذاب نیست خواهد شد آنچنان که برای نصوح شد بر باطل است در همه دنیا کمین علی (2) گفتی برو به جنگ و برو... آفرین علی شد ذکر خلق حق و زمان و زمین علی آمد میان خندق الحاد و دین علی با ذکر یا محمد و فتح الفتوح شد 1: قنبر غلام امیرالمومنین علیه السلام بود 2: ان ربک لبالمرصاد ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
نشان عشق تو را دل نشانه خواهد رفت به سمت پای تو لب بی‌بهانه خواهد رفت به پیشواز تو ای عشق اگر خبر برسد نه اهل خانه که از جای، خانه خواهد رفت اسیر بند زمان کی شود "توراعاشق" برای دیدن رویت زمانه خواهد رفت گذر کنی تو ز نخجیرگاه، پشت سرت- شکار و اسلحه و دام و دانه خواهد رفت به هستی‌اش بخرد هر کسی نگاه تو را به یمن عشق ز بازار چانه خواهد رفت به لفظ زشت شیاطین بدقواره بگو که تیر معنیِ حق از کمانه خواهد رفت غمی که در دل عشاق احمد افتاده ز بی‌حد آمده تا بی‌کرانه خواهد رفت مسیر رود خروشان چو سنگ‌ هرزه مگیر ز روی نحس تو آب روانه خواهد رفت... ❤️ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اگر سلام به تو در جهان مرام شود ز هر بلندی و پستی به تو سلام شود کتاب و دفتر و الفاظ می‌شود نامت چرا که معنیِ تو روح هر کلام شود به خدمتت همه‌ی اولیاء برخیزند چگونه نوبت ارباب یا غلام شود؟ به باد هرزه بگو عطر را به جنگ بیا که شرّ اندک تو خیر هر مشام شود بگو به اهل اهانت که غرق خواهد شد وَ سنگ وهن نبی موج احترام شود به اذن چشم تو دنیاست در قیام و قعود قعود پلک تو آغاز هر قیام شود تبسم‌ت دل هر سنگ را کند فاضل به درس و بحث تو عالِم چنان عوام شود غبار دامن تو چیست؟ گنج صد قارون کجاست مومن رویت که صید دام شود؟ تویی معلم انسان و بعد تو گشتیم نبود پخته‌ی عشق و ادب که خام شود؟ به حضرت تو سکوت است شرط و بعد از آن هر آنچه گفت و نگفتیم صرف جام شود... صلوات‌الله‌علیه‌وآله ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
واژه های زیبا، معانی زشت! 🔸 پیامبر اکرم ص به امیرالمومنین ع فرمودند: بعداز من مردم...شراب را به نام نبيذ، و رشوه را به نام هديه و ربا را به اسم تجارت حلال می‌پندارند. 🔹 یکی از روشهای پرکاربرد شیطان تغییر الفاظ برای از بین بردن قبح پلیدی‌هاست. به لواط می‌گن همجنس‌گرایی! به دوست‌دختر میگن کراش و اکس و... به فحشا میگن رابطه به دزدی میگن اختلاس به سرمایه‌داری میگن علم اقتصاد به خصوصی میگن غیرانتفاعی به اخراج‌کارگر میگن تعدیل نیرو به گرانسازی می‌گن اصلاح قیمت به کافر میگن آتئیست به نئولیبرالیسم میگن بازار ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله: به خدا سوگند که من از بر شما نمی ترسم، بلکه ترس من برای شما از این است که همچنان که به روی پیشینیان شما باز شد، به روی شما نیز باز شود و همچون آنان بر سر آن به برخیزید. در نتیجه، دنیا شما را نیز همانند آنان به افکند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
خدا نظر به خودش کرد آفرید تو را نظر به خویش نمودی شدی تمام خدا به خاک عشق زد آبی زِ بحر عقل و تمام- نمود دست بزرگیش حُسن خَلقِ شما شدی بصر که نموده‌ست جلوه حضرت هو شدی اُذُن که شده‌ست عرش حق تمامه صدا تو آمدی به جهان؟ بعد تو جهان آمد رسید مژده به آتش به خاک و آب و هوا به دست آمنه دادند نازنین تن تو تنی که از گِل آن حق سرشت جمله‌ی ما خدا نظر به تو کرد آفرید حیدر را خدا نظر به خودش کرد آفرید تو را ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
هکرهای منقلی پارسال همین موقع:) @BisimchiMedia
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
یک طرف: تعداد بسیار زیاد پروژه‌های نیمه‌تمام، در دست اقدام و پیش‌رو یک طرف: بودجه بسیار محدود دولتی راهکار چیست؟ سرمایه‌گذاری خارجی؟ فروش بیشتر نفت؟ استقراض از بانک مرکزی؟ بخش خصوصی؟ همه این‌ها راهکارهایی است که سال‌هاست مطرح می‌شود. اما: هیچ راهی کارامدتر از حضور مردم در اقتصاد وجود ندارد. ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
بزرگترین طرح آب‌رسانی تاریخ بشر را مردم ایران، خودشان انجام داده‌اند. نه بودجه دولتی بوده و نه حضور خارجی‌ها و ابرسرمایه‌داران. ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
تولّدِ تجلّیِ تام آزادی... امانوئل کانت، فیلسوف آلمانی، درباره آزادی انسان بحث جالبی را مطرح می‌کند. او می‌گوید هنگامی که ما، همچون حیوانات، فقط به دنبال لذت می‌گردیم و از درد اجتناب می‌کنیم، کارمان واقعا آزادانه نیست؛ بلکه ما طوق بندگی امیال و تمنیات‌مان را به‌گردن داریم. می‌توان به گفته کانت، این حقیقت را هم اضافه کرد که وقتی لذت‌جویی و دردگریزی به رفتار ما جهت می‌دهد، ما بنده کسانی هستیم که توانسته‌اند در جهت منافع خود، به تمنیات و امیال ما جهت دهند. آنکه در اثر مشاهده زرق و برق تبلیغ، دست به انتخاب می‌زند، انتخابش آزادانه نیست. هرچند در ظاهر، وفق میل خود رفتار کرده و به تعبیر کانت بنده میل خود شده، اما در باطن امر، بنده کسی است که به میل او جهت داده است. لذاست که ادعای برخورداری از آزادی برای چنین کسی، ادعایی مضحک است. کانت وقتی می‌خواهد رفتار آزادانه را تعریف کند، می‌گوید یعنی عمل اختیاری؛ و عمل اختیاری یعنی عمل کردن طبق قانونی که من برای خودم وضع می‌کنم. و این، نقطه مقابل دگرمختاری (Heteronomy) است که انسان، به خاطر اهدافی عمل کند که از بیرون برای او تعیین می‌شوند و انسان می‌شود وسیله -نه بانی- برای اهدافی که دنبال می‌کند. اما سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا انسان قادر است بدون اینکه از طبیعت و تربیتش متاثر شود، برای خود قانون وضع کند؟ می‌تواند برای خویش هدف تعیین کند؟ آیا چنین انسانی اساسا قابل تصور است؟ اگر پاسخ این پرسش "خیر" است -که هست- چگونه می‌توان از آزادیِ انسانِ در بندِ طبیعت و تربیت خود، سخن گفت؟! نمی‌توان... پس آزادی کجاست و چگونه قابل تحصیل است؟ اگر منطق صحیح کانت را بپذیریم که انسان آزاد، انسانی است که بتواند فارغ از امیال و تمنیاتش، بدون تاثر از طبیعت و تربیتش، برای خود هدف تعیین کند و قوانینی برای پیمودن مسیر خود وضع کند، در تمام هستی برای انسان یک گزینه بیشتر باقی نمی‌ماند: اینکه تعیین‌کننده آن هدف و وضع‌کننده آن قوانین، موجودی آشناتر از انسان به خودش، آگاه‌تر از انسان به نیازهایش، مشرف‌تر از انسان به جهانی که در آن می‌زید، داناتر از انسان به صلاحش، مهربان‌تر و دلسوزتر از انسان به خودش، و صالح‌تر از انسان برای تعیین سرنوشتش باشد. آری! اگر کانت آزادی انسان را در رهایی از امیالش می‌داند، این آزادی تنها و تنها در سایه اطاعت از قوانین وضع شده توسط خالق انسان حاصل خواهد شد؛ و این همان آزادی است که نه غایت، که ابزار است: "آزادی برای" سعادت است و صرفا در سایه این آزادی است که سعادت ممکن است. اما آیا انسانِ پیوسته در معرض انتخاب، می‌تواند به خالق مراجعه کند و هدفش را و قوانین حرکتش را نو به نو و همین‌جا و هم‌اکنون از او بگیرد و مسیرش را به سمت سعادت طی کند؟ آری... می‌تواند! فلسفه انزال کتب و ارسال رسل همین‌جانست: یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الأَمْرِ مِنْکمْ. میلاد رسول گرامی اسلام و فرزندشان حضرت امام صادق(ع) بر تمام آزادیخواهان جهان مبارک باد. @syjebraily
مشکل اصلی ایران دیکتاتوریست! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar