eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
134 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
چه داریم برای گفتن...؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
از چه می‌ترسیم؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کار زیبای پلیس راهنمایی رانندگی یزد: بدترین نوع رفتارسازی روش تنبیه‌های مرسوم از جمله جریمه‌های مالی‌ست. این راننده‌ها با خوردن این قهوه و جریمه نشدن قطعا شرمنده خواهند شد و از طرفی حس خوبِ احترام و جریمه نشدن در ذهنشان خواهد ماند که بعید است به این راحتی دوباره تخلف کنند. در صورت تکرار تخلف قطعا بهترین راه جریمه‌های اجتماعی‌ست نه مالی. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از برنامۀ «ماجرا»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برنامه ماجرا 💠 ماجرای کارگزاران حکومت علوی(ع) باحضور: ۱. محمدحسین رجبی دوانی ۲. ابوالقاسم علیدوست ۳. جواد سلیمانی ۴. محسن قنبریان ۵. سید جمال‌الدین دین‌پرور 🔸 ۱۰ الی ۱۴ فروردین ماه، مصادف با لیالی قدر و شهادت امیرالمومنین علیه السلام 🕘 حوالی ساعت ۲۰:۲۰ شبکه چهار سیما @majara_tv4
هدایت شده از محسن قنبریان
15- ولاء ها و ولایت ها در قرآن.mp3
28.12M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه پانزدهم ❗️ الزامات و اجبارهای شرعی ❗️نقضی برای دوتا از مبادی بحث: ۱. ولایت تشریعی، از سپهر درون انسان(آگاهی و اختیار) می گذرد؛ اجبار چرا؟ ۲. حمل مردم به بهشت(خ۱۵۶)، عطا کردن اطاعتِ غیر اکراهی می خواهد(خ۱۶۹)؛ اجبار چرا؟ 🔅 فلسفه حدود • حدود، مجرم را به زور بهشت نمی برد، راه های عقلایی و فطری بهشت رفتن را از رهزن پاک می کند... 🔅 نمونه هایی از احکام الزام و اجبار 1⃣ تقسیم عادلانه ارث برای ضایع نشدن حق ضعیف(الکافی ج۷ص۷۷) 2⃣ ابطال طلاقهای بدعی و ظلم به زنان (الکافی ج۶ص۵۷) 3⃣ برخی الزامات در حوزه خانواده • اجبار به نفقه به قدر کفایت(وسائل ج۲۱ص۵۰۹) • وجوب تخییری کفاره ی(ایلاء یا ظهار) یا طلاق؛ نه اسیر نگهداشتن زن (وسائل ج۲۲ص ۳۴۱و ۳۴۹) ❓آیا اینها نقض قاعده جلسه قبل(حفظ پیوستگی اجتماعی) است؟! ⬅️ امیر المومنین(ع) ولی امر شد اما بر برخی از همین موارد تازیانه یا شمشیر نکشید ،بخاطر گسست اجتماعی(الکافی ج۸ص۵۸و۵۹) 4⃣ اجبار به زیارت نبی(ص) در صورت ترک کلی(الکافی ج۴ص۲۷۲) • اشکال اجبار مستحب(السرائر ج۱ص۶۴۷) • پاسخ فقهاء که ترک کل تهاون بر نبی(ص) است و واجب کفایی است(الدروس ج۱ص۴۷۳/ جواهر ج۲۰ص۵۱/ و...) • مشروط به اینکه اگر از فقر است، زیارت از بیت المال تامین شود. • ترک کلی اذان در شهر مسلمان! ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به میدانِ نبردی می‌رود این بار آخر هم نمی‌بندد سپر از پشت در پیکار آخر هم به زینب می‌زند رو تا بگوید و او هم بگوید در آخر گفتار آخر هم موذن می‌زند بانگی چو بانگ جنگ خیبر را گذر کن باز از این در، از این مسمار آخر هم به رسم ناجوانمردان و تیغ از پشت آوردن میان پرده‌ی شب آمده کفتار آخر هم کشیده تیغ ابرو بوتراب از کنج محرابش چه گردی کرده‌ برپا در همین اذکار آخر هم میان خون که باشد عاشقش، آغوش بگشاید! به مسجد آمد و دیدش در آن دیدار آخر هم حسین آب آورَد تا خشکی لبهاش کم گردد حسن باید ببندد بر سرش دستار آخر هم یتیمان کاسه در دستند و شیر تازه آوردند نمک اما نمک‌گیر است در افطار آخر هم همین‌ها روزی اما بر حسین‌اش آب بستند و... به نوزادش ندادند آب در گهواره آخر هم به آهنگی که در کرب‌وبلا از اکبرش آمد جدا کردند از هم‌نامِ‌حیدر تار آخر هم و عبّاس‌َش بنا کرده‌ست محرابی کنار شط چه خونی ز ابروانش می‌چکد سردار آخر هم سری در پیش پای دخترش می‌گفت با لبهام جدا باید کنم از پای نازت خارِ آخر هم... به میدان پا نهاده اولین دلدار و چون حیدر به میدان عدالت می‌رسد دلدار آخر هم 💠 @h_abasifar
بیش از یک سال از نگارش کتاب بی‌نظیر می‌گذرد و تمام اقتصاددانان و لیبرال‌ها در سکوت محض فرو رفته‌اند. هیچکس جرات/توان ندارد بر این کتاب نقدی بنویسد و آنها که می‌دانند این کتاب چطور تمام تلاش‌هایشان در توسعه لیبرالیسم در ایران را نابود می‌کند آن را بایکوت کرده‌اند ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اقتصاد فرهنگی به روایت خیرین خوزستان. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
نامه دانشجوی هلند.mp3
5.1M
نامه دانشجوی ایرانی ساکن هلند به رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای حتما بشنوید... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
🔴 مشکل اصلی منافقان با کدام ویژگی امام علی(ع) بود❓ زهد و تقوای شخصی ساده زیستی دانش بیکران اخلاق حسنه یا شمشیر برنده در برابر کفر و نفاق؟ ⛔️ امروزه در حکومت علوی، شمشیر برنده کجاست؟ اقتدار علوی کجاست؟ نکند شمشیرها را بسته و منافقان را بها دهیم 🏠مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینیم 🆘فریادهای آلموگ کوهِن بر سر نتانياهو، نه برای دفاع از فلسطينيان! ♨️بلکه برای حملات شدید تر در ماه !! 🔰علت : ‼️فلسطینیان اند و رمق مقاومت و دفاع ندارند!! 😔 📎منبع ✅اما این نمیدونه ما با لب تشنه کاخ بلند یزیدی ها رو فرو ریختیم✊ 👇بیشتر، بهتر و معتبر ببینیم👇 https://eitaa.com/mohammad_gharayi_tahili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۱ دقیقه عالی از دکتر جبرائیلی ‏از فرهنگ تا اقتصاد، ما شاهد تعدد دیدگاه‌های کارشناسی در کشور هستیم. کدام یک از این دیدگاه‌های متعدد و غالبا متضاد باید به اجرا درآید؟ وظیفه سیاستمدار است که با نگاهی فرابخشی و کلان، پیشنهادهای کارشناسان را از منظر مبانی فلسفی و فکری، جهت‌گیری‌ها و غایات بسنجد و قاطعانه تصمیم بگیرد. 🔶🔹شبکه افسران انقلاب اسلامی 🔶🔹 @shabakeafsaran
میان خط‌به‌خطِ آیه‌هایِ قرآنش- خدا نوشته به حیدر که "دوستت دارم" ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
یا کنز الفقرا... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
مالکیت بر چهار نوع است: شخصی، خصوصی، عمومی، دولتی. در اصطلاح اقتصاد امروز، مالکیت یک فرد نسبت به غیر از ابزار تولید، مالکیت شخصی نامیده می‌شود. مالکیت یک فرد (یا حتی یک گروه) نسبت به ابزار تولید مالکیت خصوصی نام دارد. مالکیت مردم بر زمین‌ها، کوه‌ها، معادن، آب‌ها و … مالکیت عمومی است، و به مالکیت بر امثال اراضی خراجیه که ملک عام مردم است ولی دولت باید در آن تصرف کند، مالکیت دولتی گفته می‌شود “تمام فسادها در هر اجتماعى که باشد، در درجه‌ی اول به علت نداشتن یک نظامى مقتدر و عادل ـ که نام آن را حکومت صالح مى‏گذاریم ـ در جهت معیارهاى عالى اسلام ـ از نظر اسلام ـ و (معیارهاى عالى) انسانى، از نظر انسان‏ها است. مشکل را باید آنجا حل کرد اگر ما عرضه و تقاضاى آزاد را ملاک تعیین قیمت‏ها و نرخ‏ها گذاشتیم، همین هرج و مرج‏ها و انحراف‏ها هست. با ایجاد تراست و کارتل‏ها، دیگر مسأله اینکه با عرضه و تقاضا، قیمت‏ها خود به خود رو به اعتدال بروند، یک حرف روى کاغذ، سر زبان، و دل خوش کنک، شد! کارتل و تراست اولاً جلوى تولید اضافه را در دنیا مى‏گرفت و اگر هم یک وقت کار از دستش خارج مى‏شد و تولید بالا مى‏رفت مگر مى‏گذاشت قیمت پایین بیاید؟ حاضر بود یک سوم و یا یک چهارم محصولاتش را به دریا بریزد ولى قیمت پایین نیاید. کدام عرضه و تقاضاى آزاد؟! “در یک نظام اقتصادى سالم، همانگونه که بر روى تولید، نرخ‏گذارى عادلانه مى‏شود، بر روى توزیع هم نرخ‏گذارى عادلانه مى‏شود، چه فرقى مى‏کند؟ ….. قیمت گذارى عادلانه این است که ببینید این (کشاورز) چقدر کار کرده است ….. پس در قیمت‏گذارى عادلانه ما نمى‏توانیم به میزان پروتئین، چربى، کالرى موجود و… نگاه کنیم، بلکه باید به میزان کار انجام شده توجه کرد….. به ‏این ترتیب در جامعه‏ اى که بخواهیم فقط به کار ارزش بگذاریم و جز براى کار سودى قائل نباشیم، خرید و فروش، و از راه خرید و فروش زندگى کردن [با تعیین سود توزیع کننده بر اساس ارزش کار]، معنى عادلانه منطقىِ معقولى خواهد داشت شهید بهشتی- بانکداری، ربا و قوانین مالی اسلام ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
غرق دنیا شده تا یار فراموش کنیم خواب رفتیم که انگار فراموش کنیم ظلم از حد گذرد آه به بالا برود باز این بار چو هربار فراموش کنیم شد کفن چادر مادر پسری را، ای وای- اگر آن چادر گلدار فراموش کنیم خاک بر چشم و سر و صورتمان باد اگر هم گل و بلبل و گلزار فراموش کنیم غزه در آتش و خون غرق که ما غرق نِعَم سعی داریم به انکار فراموش کنیم سیر و پر خورده و عاروق زده آن بهتر که بگذریم از غم اغیار... فراموش کنیم لااقل عهد ببندیم که مظلومان را بر سر سفره افطار فراموش کنیم "شاید" آن قوم که باید، نرسیده است هنوز باید آن لذت دیدار فراموش کنیم خاک بر لوح و قلم ریز که آتش بگرفت بس کن این شعر دلاوار... فراموش کنیم ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
گفتیم بیا تو را سپر می گیریم امر تو چنان تاج به سر می گیریم دیدیم ولی لب و دهانیم همه "امر" ولیِ تو را "خبر" می گیریم ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
گفتیم خدایا بفرست "او" بعلی دلتنگ شدیم قدر یک مو بعلی دیدی به زمین نهاده ایم امر ولی گفتی نکنم به سویتان رو... بعلی ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
به سر گرفت و سر مرتضی شکافت... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از نامه جمهور
جمهوری اسلامی؛ ولایت فقیه ذیل حاکمیت ملی 🔰 گفتاری از حجت‌السلام‌والمسلمین محسن قنبریان در شماره چهارم نامه‌جمهور، «ویژه‌نامه مجلس» ➖ مناسبات امر ولایی و امر عمومی در قانون اساسی ➖ ولایت به شرط جمهوریت ➖ شوراهای مستشاری ➖ در اقتصاد تعاون، در حکمرانی شورا ➖ بدتر از مرگ! ➖ نه پوپولیسم، نه نخبه گرایی! ➖ مشکل، اقتصاد سیاسی ست ➖ چرا شما انگ کاپیتالیستی نخورید؟! ➖➖➖➖ جهت تهیه نامه جمهور با مبلغ 150هزارتومان به شماره کارت: ۶۰۳۷ ۹۹۷۵ ۹۹۶۹ ۴۹۳۳ به‌ نام پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم واریز کرده و رسید واریز را به همراه آدرس پستی و شماره همراه به شماره ۰۹۰۱۶۸۵۵۲۹۰ ارسال نمایید ➖➖➖➖ 🆔 @nameh_jomhour | نامه جمهور
هدایت شده از نامه جمهور
هدایت شده از نامه جمهور
هدایت شده از نامه جمهور
هدایت شده از نامه جمهور