سلام
خدا قوت
بنده مدتی در یکی از شرکتهای مطرح تولید و توزیع مواد غذایی فعالیت میکردم
یکی از محصولات تولید شده روغن خوراکی بود که از اون سه برند مختلف تولید میشه در شرکت
برای برند ۱ تبلیغات وسیعی در رسانه های مختلف انجام میشه
برای برند ۲ نیز تبلیغات رسانه ای انجام میشه ولی نه به اندازه برند ۱
برای برند ۳ هیچ تبلیغی انجام نمیشه
هر سه این برندها در یک کارخانه تولید میشه و کیفیت یکسانی داره
برند ۱ و ۲ با قیمت بالاتری در مغازه های سطح کشور توزیع میشه و برند ۳ با قیمت پایین تری توزیع میشه
از برند ۳ که هیچ تبلیغاتی برای اون انجام نمیشه ولی کیفیتی مثل دو تای دیگه داره
هیچ استقبالی نمیشه و فروش پایینی داره در جامعه
برند ۱ بیشترین تقاضا و فروش و داره با اینکه قیمت بالاتری داره ولی کیفیتی مساوی بقیه
این شرکتها هر چقدر برای تبلیغات هزینه میکنن چند برابرش و با گرفتن حق انتخاب آگاهانه مردم از جیب ملت درمیارن
#پیام_شما
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
سنگر آخر قانونی مقابله با بی حجابی زمانی در هم شکست که عده ای از دوستان انقلابی موثر و تصمیم ساز را متقاعد کردند که با روشی مثل جریمه رانندگی می توان با بی حجابی برخورد کرد و تلاش کردند روی بی حجابی، نرخ گذاری کنند.
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
8.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لیلاز گفته ما از وضعیت فوقبحرانی به وضعیت بحرانی رسیدیم!
آقای لیلاز لطفا از واژهها بهصورت کیلویی استفاده نکنید!
ما فقط یک بحران داریم آن هم بحران لیبرالهای غربزده است!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
34.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺سیدامیرحسین حسینی|کارشناس اندیشکده قصد:
🔖شعار اقتصادی مهم انقلاب اسلامی نه شرقی نه غربی بود که باعث پیدایش راه سوم شد.
🔻در طول مسیر انقلاب، هرکجا بر راه سوم تکیه کردیم موفق شدیم و مردم خوشحال شدند.
هرجا از مسیر انقلاب تخطی کردیم ناموفق بودیم و مردم را ناراضی نمودیم.
🔺اگر مبتنی بر ایده انقلاب برای مردم مسکن ساختیم مردم راضی و آنجا که کار دست لیبرالها افتاد و مسکنسازی متوقف شد کام مردم تلخ گردید.
▪️وقتی تیراژ تولید خودروی اقتصادی را افزایش دادیم، تعداد زیادی از مردم صاحب خودرو شدند و آنجا که لیبرالها ترمز خودروسازی را کشیدند، صفهای چندمیلیونی تشکیل شد.
▫️آنجایی که برخلاف قانون اساسی آموزش و بهداشت و درمان را خصوصیسازی کردیم، رفاه مردم کاهشی و نارضایتی آنان افزایشی بوده است.
🔸هرکجا انقلابی عمل نکردیم، پای قانون اساسی و پای آرمانها و شعارهایمان نایستادیم، مردم شاکی هستند و این شکایت حق آنهاست و باید ناراضی بود.
⚠️اصلا انقلابی هستیم که از این موارد ناراضی باشیم.
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
15.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️ اینجا 🤍 ایران 💚
یکی از زیباترین و پیشرفتهترین کشورهای دنیا که یکی از عقبماندهترین رسانهها در معرفی خود را دارد...
#رسانه_پیشرفت_باشیم
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از اصحاب انقلاب
امام خامنه ای:
قطعنامه را هم که امام قبول کرد، بهخاطر این فشارها نبود. قطعنامه از طرف امام، به خاطر فهرست مشکلاتى بود که مسؤولین آن روزِ امورِ اقتصادى کشورْ مقابلِ روىِ او گذاشتند و نشان دادند که کشور نمىکِشد و نمىتواند جنگ را با این همه هزینه، ادامه دهد. امام مجبور شد و قطعنامه را پذیرفت. پذیرش قطعنامه، به خاطر ترس نبود؛ به خاطر هجوم دشمن نبود؛ به خاطر تهدید امریکا نبود؛ بهخاطر این نبود که امریکا ممکن است در امر جنگ دخالت کند. چون امریکا، قبل از آن هم در امر جنگ دخالت مىکرد. وانگهى؛ اگر همهى دنیا در امر جنگ دخالت مىکردند، امام رضواناللَّه علیه، کسى نبود که رو برگرداند. بر نمىگشت! آن، یک مسألهى داخلى بود؛ مسألهى دیگرى بود.
۱۳۷۵/۰۳/۱۴
#خط_۵۹۸
#انتقام_سخت
#جریان_تحمیل_شکست_خورد
farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2804
💠 @a_enghelab
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
8.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هواپیمایی امارات ایران را اینگونه معرفی کرده است.
آنوقت جا دارد برای شادی روح مسئولین فرهنگی و رسانهایمان هدیهای نثار کنیم؟!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
وَفِی السَّمَاءِ رِزْقُکُمْ وَمَا تُوعَدُونَ ﴿٢٢﴾ فَوَرَبِّ السَّمَاءِ وَالأرْضِ إِنَّهُ لَحَقٌّ مِثْلَ مَا أَنَّکُمْ تَنْطِقُونَ ﴿٢٣﴾
و روزی شما و آنچه وعدهداده شدهاید در آسمان است! سوگند به پروردگار آسمان و زمین که این مطلب حقّ است همانگونه که سخن میگویید!
سورۀ ذاریات، آیات ۲۲ و ۲۳
ا***ا
برای فهم اجتماعی این آیه به گزیدهای از مقدمۀ چاپ دوم کتاب ارزشمند اقتصادنا اثر شهید صدر رضوان الله علیه توجه کنید:
انسان اروپایی همواره به زمین مینگرد نه به آسمان؛ حتی مسیحیت نتوانسته است بر گرایش زمینی انسان اروپایی چیره شود بلکه او توانسته است خدای مسیحیت را از آسمان به زمین بیاورد و در موجودی زمینی به آن تجسم بخشد.
این نگاه بهسوی زمین انسان اروپایی را قادر ساخت که برای ماده، ثروت و مالکیت، ارزشهایی پدید آورد که با آن نگرش هماهنگ باشد. این ارزشها توانستهاند خود را در مکتبهای #لذتگرایی و #فایدهگرایی به نمایش بگذارند و بر تفکر فلسفی اخلاقی در اروپا سایه افکنند.
از سوی دیگر، انقطاع ارتباط حقیقی انسان اروپایی با خداوند متعال و نگاه او بهسوی زمین بهجای آسمان، باعث شد هرگونه اندیشۀ حقیقی دربارۀ سرپرستی والا از جانب بالا یا هر نوع محدودیت واجبشده بر او خارج از چارچوب ذاتش، از ذهن او زدوده شود. این امر او را از نظر روحی و فکری آماده کرد تا به حق خود نسبت به #آزادی ایمان بیاورد و مالامال از احساس استقلال و #فردگرایی شود.
بدین ترتیب، آزادی نقش اصلی در اقتصاد اروپایی پیدا کرد و فرایند توسعه توانست از احساس راسخ انسان اروپایی نسبت به آزادی، استقلال و فردگرایی برای موفقیت اقتصاد آزاد بهعنوان وسیلهای هماهنگ با تمایلات رسوخکرده در روح و اندیشۀ ملتهای اروپایی بهره ببرد.
نفس آزادی کلیدی بود که مفهوم #نزاع را برای انسان اروپایی باز کرد. آزادی برای هر انسان این حق را قائل شد که بدون هیچ محدودیتی حرکت کند مگر آنکه شخص دیگری در طرف مقابل باشد که او را محدود کند. بدین ترتیب، اندیشۀ نزاع در ذهن انسان اروپایی پدیدار شد و مانند سایر اندیشههای
اساسی که ماهیت تمدن مدرن غربی را شکل داده، خود را در عرصۀ فلسفه نشان داد.
این نزاع اثر بزرگی در جهتدهی اقتصاد مدرن اروپایی و فرایند توسعۀ همراه آن داشت چه آنجا که اقتصاد شکل فردی میگرفت و خود را در رقابت داغ و نامحدود بین بنگاهها و طرحهای شخصی سرمایهداری در پرتو اقتصاد آزاد نشان میداد و رشد میکرد و ثروت کلی را ازطریق درگیری و رقابت برای بقا افزایش میداد و چه آنجا که اقتصاد شکل طبقاتی میگرفت و خود را در تجمعات انقلابی نمایان میساخت که زمام تولید را در کشور به دست میگرفت و تمامی نیروها را به نفع توسعۀ اقتصادی به حرکت درمیآورد.
این اخلاقیات اقتصاد اروپایی متفاوت است با اخلاقیاتی که امت در درون جهان اسلام درنتیجۀ تاریخ دینی خود دارد. انسان شرقی که رسالتهای آسمانی او را پرورش داده و مدتی طولانی تحت تربیت اسلام قرار گرفته است، بالطبع پیش از نگریستن به زمین به آسمان مینگرد و پیش از آنکه از جهان مادی و عالم محسوس تأثیر بپذیرد، تحت تأثیر عالم غیب است.
شیفتگی عمیق انسان شرقی نسبت به عالم غیب پیش از جهان محسوس، خود را در سطح فکری مسلمانان در قالب رویکرد اندیشهای جهان اسلام بهسوی افقهای عقلی معرفت بشری و دوری از زمینههای مرتبط با واقعیتهای محسوس نمایان ساخت. این #غیبگرایی در طبع انسان مسلمان باعث محدودشدن نیروی فریبندگی ماده و قابلیت انگیزش آن نسبت به انسان مسلمان شده است.
این غیبگرایی، انسان جهان اسلام را از احساس آزادی شخصی و آزادی اخلاقی به سبک انسان اروپایی دور میسازد. احساس انسان مسلمان به محدودیت درونی بر مبنایی اخلاقی به نفع جامعهای که در آن زندگی میکند، باعث میشود بهجای اندیشۀ نزاع که بر فکر اروپاییهای مدرن حاکم است، انسجام و ارتباطی عمیق با جامعۀ خود پیدا کند.
اگر این اخلاقیات انسان جهان اسلام را بهعنوان حقیقتی تجسمیافته در وجود امت لحاظ کنیم، میتوان از آن در الگوی اقتصاد در جهان اسلام استفاده کرد و آن را در چارچوبی قرار داد که با آن اخلاقیات هماهنگ باشد و به نیروی محرک و انگیزاننده تبدیل شود.
اگر زمین در چارچوب آسمان قرار گیرد و کار با طبیعت، صفت واجب و مفهوم عبادت بگیرد، آنگاه همان نگاه غیبگرا در انسان مسلمان به نیرویی محرک و قدرتی برانگیزاننده بهسوی #مشارکت_حداکثری در ارتقای سطح اقتصادی تبدیل میشود.
در اینجا اهمیت #اقتصاد_اسلامی بهعنوان الگوی اقتصادی روشن میشود که قادر است از اخلاقیات انسان جهان اسلام استفاده کند و آن را به نیروی بزرگ محرک و سازنده در فرایند توسعه و عامل موفقیت برنامهریزی سالم برای حیات اقتصادی تبدیل کند. اگر #نظام_اسلامی را بپذیریم میتوانیم از این اخلاقیات استفاده کنیم و آن را در مبارزه با عقبماندگی به کار بگیریم، برعکس زمانی که الگوهای اقتصادی دیگری را انتخاب میکنیم که از نظر روحی و تاریخی با زمینۀ اخلاقی دیگری مرتبط است.
🆔 @DrSaeedi
اینکه در یک کارگاه کوچک (به قول لیبرالها زیر پله) آهن در دست نیروی فنی، عین موم است، طبیعتاً توان ساخت، با تجهیزات بروز، قطعاً خلاقانه تر خواهد شد!
کارگاه ساخت بوم جرثقیل یکی از دوستان
توان تولید در کشور بالاست
منتهی قصه چیز دیگریست
#اصل_۴۳
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar