eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.9هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
3.7هزار ویدیو
139 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰«بهشتـی» و پیوند میان اقتصــاد و سیاست با جمهــوریت استــاد محسن 🔻نظام اقتصادی اسلام دارای یک زیربنای حقــوقی است که «جهتِ حرکت» این نظام را مشخص می‌کند. در ادبیات شهید مطهری و شهید صدر، جهت همان «مکتب اسلام» است. یکی از اساسی‌ترین مبانی این نظام حقوقی از منظر شهید بهشتی، «اصالت کــار» در برایر «اصالت سرمــایه» و تبعی بودن انواع تملیک‌ها مانند هبه و ارث و... نسبت به کار است. کار به دو صورت مستقیـم و غیر مستقیم یعنی حیازت و صناعــــت متبلور می‌شود، لذا طبق این مبنا منابع طبیعی که به مثابه‌ی مواد اولیه بسیاری از امور است، تحت مالکیت هیچ‌کس قرار نمی‌گیرد، مگر به وسیله حیازت و یا صناعت. 🔻این مبنای مهم در نظام حقوقی مولد یک بنای اســاسی دیگر به نام مالکیت خصوصی است. در واقع کار مستقیم و یا غیر مستقیم منشا ارزش و مالکیت می‌گردد. حال سؤال مهم این جاست که «آیا این مالکیت خصوصـــی همان مالکیت آزاد سرمایه‌داری است که هیچ قیدی ندارد؟» نگاه مرحوم شهید بهشتی این است که محدوده‌ی «مالکیت خصوصی» افراد تا آن‌جایی است که ضرری برای دیگر آحــاد جامـعه نداشته باشد و اگر تعارض بین مالکیت فرد و مصالح جامعه پیدا شد، مصلحت جامعه نسبت مالکیت فرد ارجحیت دارد. از این اصل حقوقی مهم اصل دیگری استفاده می‌شود که حکومتی که نماینده‌ی جامعه باشد، نسبت به تمام اموال شخصی در جهت مصالح ضروری جامعه، بر شخص مالـــک حق تقدم دارد. 💠 نوآوری شهید بهشتی در این اصول حقوقی ایجاد پیوند وثیق بین اقتصاد و سیاست با اجتماع و جمهوریت است. زیرا مالکیت خصوصــــی مقید به مصالح عمومی جامعه است و حق تقدم حکومت بر مالکیت خصوصی افراد مشــــروط بر این است که برآمده از جامعه باشد و در چارچوب مصـــــالح جامعه عمل کند. برشی از درسگفتار ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah
هدایت شده از محسن قنبریان
15.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دعوا سر نظام ارزش بود نه دو شخص! 🎬 برشی از سخنرانی: نظام امت و امامت حجت الاسلام • بیت المال خصوصی بدعت معاویه است! • علی(ع) یک بیت المال داشت که هفتگی هم تقسیم مساوی می شد؛ خودش آخر همه و کمتر همه می برد.۱ .............................. ۱. حضرت امیر(ع) مقری بیت المال را در زمان خلفاء می گرفت اما در زمان حکومت خودش از بیت المال هیچ نمی گرفت! وابستگان باید منتظر تقسیم می شدند و بعد مردم به اندازه سهم شان می گرفتند نه بیشتر؛ که در این سخنرانی مواردی ذکر شد! ☑️ @m_ghanbarian
خداوند در قرآن می‌فرماد قراردادهاتون رو بنویسید. فقه شیعه هم میگه کاملا معتبره. رهبری میفرمان منشا فساده این کار!!! فیه آیات لاولی الالباب... پ‌ن: کسانی که به یک روایت اشاره می‌کنند و به امر ولی جامعه ایراد می‌گیرند و از فساد و سفته‌بازی و کنز طلا و ... حمایت می‌کنند کمی تامل کنند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
خونه پدری فقط نجف! یک نقطه پیدا نمی‌کنی کولر روشن نباشه... یخ زدیم 😍 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دانشگاه امام صادق علیه‌السلام حکمرانی شریف نود اقتصادی چه پیوند عجیبی! دکتر ذوالفقاری میفرمان: مساله جمعیت خیلی خیلی مهمه ولی خب نباید منافع سرمایه‌داران و خودروسازان رو گره بزنیم به مساله جمعیت! البته باز هم تاکید می‌کنند که خیلی مساله مهمیه مساله جمعیت. وقتی می‌گوییم دیدن مساله اقتصاد بدون نگاه به فرهنگ چیزی جز نابودی اقتصاد و فرهنگ در پی نخواهد داشت یعنی همین. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
🎙#دادکست | قسمت شانزدهم 🗂موضوع: سرمایه داری مقام معظم رهبری تهیه‌کننده: رادیوسِداد 📻 @SEDAAD سِد
یکی از ابعاد نکته‌ای که حضرت آقا فرمودند: نظام سرمایه‌داری حتی به نفع سرمایه‌داران نیست. پ‌ن: در نظر داشته باشید که کتامین یک داروی بیهوشی است و فقط در مواردی که افسردگی شخص قابل کنترل نباشد و فرد شدیدا میل به خودکشی داشته باشد استفاده می شود بنابراین خیلی عجیب است این حد از افسردگی در چنین شخص سرمایه داری!!! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
کوری ببین که عصاکش کور دگر بود! بی‌سوادی چون عبده تبریزی از زنوز بی سوادتر تعریف‌ها و تمجیدها می‌کند. هر دو از اصلاح‌طلبان دو آتشه‌اند. اما ببینید عبده‌تبریزی در تمجید از زنوز که چهره ناشناخته‌ای در اقتصاد است چه قلم فرسایی‌هایی کرده است و کوشیده او را در زمره بزرگان اقتصاد ایران قرار دهد. ولی در مقابل جریان انقلابی کاری جز "بزرگ‌کُشی" بلد نیست و البته جدیدا باد کردن کوچک‌ها را هم یاد گرفته است. شیاطین تعلیم‌دیده همیشه می‌کوشند ارتش خودشان را بزرگ و قوی جلوه دهند هرچند از درون دچار تشتت هستند: تَحْسَبُهُمْ جَمِيعاً وَ قُلُوبُهُمْ شَتَّى... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اندیشکده قصد
12.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 چرا در ایران سفته‌بازی بیشتر از تولید مورد توجه است؟ 🔹 تفاوت مشارکت در سود و مشارکت در تولید و سود چیست؟ 🔸 دکتر حمیدرضا مقصودی اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه قم 💠 اندیشکده قصد 💡 @qasdway
این هم از سطح درک معاون اول قوه قضائیه از امور اقتصادی است. البته یک طرف ماجرا هم این است که همه فهمیده‌اند از این جریان اقتصاددانان آبی برای مملکت گرم نمی‌شود. ولی اینکه بگویی به جای یک اقتصاددان انقلابی و اهل علم واقعی یک فعال اقتصادی وزیر اقتصاد شود یعنی فاجعه در حکمرانی و فهم و درک اقتصاد. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از یگانه
12.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 مردم وقتی بیدار شدند که بهشتی در کار نبود ❇️ مجاهد برای اسلام 🔰 آقای بهشتی به درد می‌خورد، دانشمند بود، مدیر بود، مدبر بود... 📆 شهادت مظلومانه آیت‌الله دکتر بهشتی @EMAM_COM
اقتصاد فرهنگی
🔰 مردم وقتی بیدار شدند که بهشتی در کار نبود ❇️ مجاهد برای اسلام 🔰 آقای بهشتی به درد می‌خورد، دانشم
مردم نخوریم... ممکن است بهشتی‌ها نباشند و بیدار شویم... ممکن است روزی امثال میرباقری و قنبریان و درخشان نباشند که از بیدارمان کنند و روزی بیدار شویم که زیر سم اسب دشمنیم...
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
علم یا لاشه علم؟! 🔹بیشترین نرخ طلاق در میان روانپزشکان با حدود ۵۰ درصد است، یعنی همان کسانی که باید به ما کمک کنند تا به زندگی بازگردیم و از آسیبهایی همچون طلاق در امان بمانیم! بیشترین آثار کالبدی نامتجانس با فرهنگ ما نیز توسط معماران و شهرسازان طراحی شده است یعنی دقیقا توسط همان کسانی که باید به ما کمک کنند تا شهرهای باهویت‌تری داشته باشیم! در بسیاری از علوم دیگر نیز همین تناقض مشاهده می‌شود. مشکل کجاست؟ ایسم‌های میان تهی و وارداتی همچون سکولاریسم و لیبرالیسم و ... با نظام علمی و آموزشی ما چه کرده است که آن را اینقدر از درون تهی کرده است؟! علم منقطع از مبدا و مقصد، لاشه علمی است که حتی نمی‌تواند یاریگر عالمان همان علم نیز باشد تا چه رسد به سایر مردم. 🔹"قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُمْ بِالْأَخْسَرِينَ أَعْمَالًا الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعًا الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعًا: بگو آيا شما را از زيانكارترين مردم آگاه گردانم؟ [آنان‌] كسانى‌اند كه كوشش‌شان در زندگى دنيا به هدر رفته و خود مى‌پندارند كه كار خوب انجام مى‌دهند" (کهف/ ۱۰۳ و ۱۰۴). حلقه مفقوده این نظام شِبه علمی برای ارتقاء لاشه علم‌ به علم‌، توجه به مبدا و مقصدی است که در علوم رایج تقریبا هیچ محلی از اِعراب ندارد: "هُوَ الْأَوَّلُ وَالْآخِرُ وَالظَّاهِرُ وَالْبَاطِنُ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ: اوست اول و آخر و ظاهر و باطن، و او به هر چيزى داناست" (حدید/۳). @baladetayyeb