هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
مرکز آمار:
نرخ بیکاری در بهار سال جاری به ۸.۲ درصد رسیده که در کنار نرخ بیکاری پاییز سال گذشته، پایینترین رقم دو دهه اخیر است
🔹از بهار سال گذشته تا بهار سال جاری حدود ۷۲۸ هزار نفر اشتغال جدید ثبت شده است.
✅eitaa.com/safir_channel ایتا
✅ sapp.ir/safir_channel سروش
یکی از برنامههایی که برای سالگرد اغتشاشات دارند دست گذاشتن روی اشتغال و برابری زنان است.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰«بهشتـی» و پیوند میان اقتصــاد و سیاست با جمهــوریت
♻️نظام اقتصادی اسلام دارای یک زیربنای حقــوقی است که «جهتِ حرکت» این نظام را مشخص میکند. در ادبیات شهید مطهری و شهید صدر، جهت همان «مکتب اسلام» است.
یکی از اساسیترین مبانی این نظام حقوقی از منظر شهید بهشتی، «اصالت کــار» در برایر «اصالت سرمــایه» و تبعی بودن انواع تملیکها مانند هبه و ارث و... نسبت به کار است.
کار به دو صورت مستقیـم و غیر مستقیم یعنی حیازت و صناعــــت متبلور میشود، لذا طبق این مبنا منابع طبیعی که به مثابهی مواد اولیه بسیاری از امور است، تحت مالکیت هیچکس قرار نمیگیرد، مگر به وسیله حیازت و یا صناعت.
♻️این مبنای مهم در نظام حقوقی مولد یک بنای اســاسی دیگر به نام مالکیت خصوصی است. در واقع کار مستقیم و یا غیر مستقیم منشا ارزش و مالکیت میگردد. حال سؤال مهم این جاست که «آیا این مالکیت خصوصـــی همان مالکیت آزاد سرمایهداری است که هیچ قیدی ندارد؟»
نگاه مرحوم شهید بهشتی این است که محدودهی «مالکیت خصوصی» افراد تا آنجایی است که ضرری برای دیگر آحــاد جامـعه نداشته باشد و اگر تعارض بین مالکیت فرد و مصالح جامعه پیدا شد، مصلحت جامعه نسبت مالکیت فرد ارجحیت دارد.
از این اصل حقوقی مهم اصل دیگری استفاده میشود که حکومتی که نمایندهی جامعه باشد، نسبت به تمام اموال شخصی در جهت مصالح ضروری جامعه، بر شخص مالـــک حق تقدم دارد.
💠 نوآوری شهید بهشتی در این اصول حقوقی ایجاد پیوند وثیق بین اقتصاد و سیاست با اجتماع و جمهوریت است.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
🌐 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اقتصاد فرهنگی انقلاب اسلامی به زبان ساده
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
میگذارم در مسیرش دام را، هم دانه را
میستانم از لبش چون تاجران بیعانه را
از تبرها بوسه میگیرد شجر، دندانه را
یا شرابی تلخ باید پر کند پیمانه را
یا نگاه آشنایی دیدۀ بیگانه را
گو بیا ای ذرۀ محتاج و بر دامن بیفت
داغ شو آتش شو بر سنگِ دل آهن بیفت
گرگِ یوسفدر شو هم بر جان و پیراهن بیفت
تیشهای بردار و پیش از من به جان من بیفت
ورنه جغدی شوم ساکن میشود ویرانه را
چون حباب آهم به دل ماندهست جانم بر لب است
مانع وصلم همین پای است و راه و مرکب است
وصل تو بیرنج اگر هم هست نوعی ملعبه است
قصۀ تنهاییام نقل هزار و یک شب است
کی طراوت میدهد خونی چنین افسانه را
باد وقتی میوزد مشکین گلستان میشود
باد وقتی میوزد آماده باران میشود
باد وقتی میوزد آتش بهسامان میشود
باد وقتی میوزد قلبم پریشان میشود
ارتباطی هست شاید حال و زلف و شانه را
کاه گشتم تا بگیرم آتشی برپا کنم
کوه گشتم تا نگاهت از همان بالا کنم
شعر گشتم تا خودم را گاهگه معنا کنم
در خودم پنهان شدم آیینهای پیدا کنم
عاقلان دانند تنها طرز یک دیوانه را
هر که را همچون نگاهت حال قالی نیست، نیست
در کف پیمانهام از وصل فالی نیست، نیست
فرصت دیدار تو وقتی مجالی نیست، نیست
گشتم اما پاسخی وقتی سوالی نیست، نیست
حیرت گمگشتهواری هست راه خانه را
ذکر میگویم به ناخن بر جگر شب تا به روز
سوزن از غم گیر و نخ از رنج کامم را بدوز
آتشم زن با رقیبان باش و هی جانم بسوز
بر مزارِ کشتگانت شمع میسوزد هنوز
بیمحلیهای شعله میکشد پروانه را
خاک پستیم آه اما زیر پایت بودهایم
میپرستیم آه اما در هوایت بودهایم
رو به راه راه تو تا کربلایت بودهایم
ما به رغمِ نیستی در روضههایت بودهایم
بیحسابش کن خودت این اشکِ نامردانه را
مخمس تضمینی از غزل مصطفی عمانیان عزیز
#دلاوار
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
کاملا واقعی!!!
خونه های ترکیبی همین الان تو دیواره!!
بعد، از شهرداری اقای زاکانی با اون خانومی که پیش رهبری از خانه 25 متری گله کرده بود تماس گرفته بودند که تهران اینطوری نیست و دروغ به عرضتون رساندند...
هیچ وقت فکر نمیکردم، با روحیه و جسارت و اخلاق جهادیِ بعضی از ادمهایی که بهشون امید داشتیم، خشونت و وحشی گری سرمایه داری و جامعه ی بازار، نُرمالایز بشه...
حقیقتا به خدا پناه میبریم....
🆔 @social_theory
هدایت شده از سید محمد رضا رضی
آشنایی با #استعمار_فرانسه در هزاره سوم
فرانسه به مستعمرات آفریقایی خود در صورت پذیرش چنین معاهدهای اجازه استقلال! داده است:
ارکان معاهده استعماری کشورهای آفریقایی با فرانسه:
۱. پرداخت بدهی ناشی از مزایای استعمار فرانسه برای کشورهای آفریقایی!
فرانسه پول زیرساختهایی که در کشور مستعمره خود ایجاد کرده است از ایشان میگیرد.
۲. نگهداری خودکار حدود ۸۵ درصد ذخایر کشورهای آفریقایی در بانکهای فرانسه!
۳. حق اولویت فرانسه در بهرهبرداری از هر منبع طبیعی یا ماده خامی که در فرانسه کشف شود.
۴. اولویت منافع و شرکتهای فرانسوی در انعقاد هرگونه قرارداد اقتصادی برای امکانات همگانی یا مناقصههای عمومی.
امروزه زیرساختهای آب، برق، تلفن، کشاورزی و ... در اختیار شرکتهای فرانسوی است.
۵. حق انحصاری برای تامین تجهیزات نظامی و تربیت نیروهای نظامی
بازار پرسود اسلحه فرانسه آفریقا را قبضه میکند. مهمتر آنکه فرانسه همواره هزاران نیروی خائن و گوش به فرمان برای کودتا علیه مخالفان فرانسه دارد.
۶. حق مداخله مستقیم نظامی به هنگام تهدید منافع فرانسه در کشور آفریقایی
۷. اجبارا زبان فرانسه زبان رسمی و زبان آموزش و پرورش میباشد.
از طریق شبکههای ماهوارهای و موسسات فرهنگی که زیرنظر وزارت خارجه فرانسه اداره میشوند.
۸. تعهد به پذیرش پول استعماری فرانک فرانسه یا FCFA .
۹. تعهد به ارسال گزارش مالی سالانه و تراز مالی کشور به بانک مرکزی فرانسه
بدون این گزارش از پول خبری نیست.
۱۰. مجاز نبودن به پیوستن به اتحاد نظامی با دیگر کشورها بدون اجازه فرانسه
۱۱. تعهد به جنگیدن برای فرانسه در شرایط جنگ یا بحران جهانی
یک میلیون سرباز آفریقایی در جنگ جهانی دوم برای فرانسه جنگیدهاند!
دو وزارتخانه مالی و خزانهداری و نیز امور خارجه فرانسه کاملا در گذشته به زدهاند.
این مالیات استعماری تا کی ادامه خواهد یافت؟
فرانسویها هائیتی در آمریکای لاتین را مجبور کردند خسارات تاجران برده فرانسوی که ناشی از لغو بردهداری بود را معادل ۲۱ میلیارد دلار به مدت یک قرن و نیم بپردازد.
پس احتمالا یک قرن دیگر نیز آفریقاییها باید مالیات استعماری بپردازند...
برگرفته از:
14 African Countries Forced by France to Pay Colonial Tax For the Benefits of Slavery and Colonization
https://www.linkedin.com/pulse/14-african-countries-forced-france-pay-colonial-tax-benefits-arnold
🖌سید محمدرضا رضی بهابادی
🇮🇷#آنسوتر
@seyedrazy
هدایت شده از مدرسهتـ؋ــکرونوآوری نگاه
اقتصــاد تبرعی و اصالتِ فردِ توسعهیافته در جمع
استاد #محسنقنبــریان
به تعبیر شهیدبهشتی در کتاب «نظاماقتصادی در اســلام،» انسـان موجـودی خودخواه و مسابقهجو است و به دنبال منافــع خود حرکت میکند، البته این خودخـواهی صرفا به معنی پرستش نفس نیست، که اساسـا اسلام با آن مخالف است بلکه مــراد این است که محرِّک انسان خواستهها و انگیــزههای اوست.
شهید بهشتی معتقــد است نهادهای اقتصادی اسلام مانند نهاد "انفــاق" در جهت مبارزه با خودپــرستی به معنای مذموم آن، که در واقع به کار انداختن تمام امکــانات خود و موجودات دیگــر در جهت ارضای "منِ شخصی" است، طــراحی شده است. این خودخواهی به نوعی استعــارهی "اصالت فرد" لیبرالیستی در برابر "اصالت جمع" مارکسیستی است.
مسئله اصالت فــرد و جامعه پرسشی ست که برای تمام متفکــران انقلاب مطرح شده و همه در معرض پاسخ به آن قرار گرفتهاند. از منظــر شهید بهشتی اصالت با فردی است که همگــام جامعه باشد، فردی که حــرکت او و "منِ او" در راستای منافـع جمع است یا به معنای دیگر "توسعهی من" در او ایجاد شده است و دیگر صرفا به منافع شخصی خودش فکر نمیکند. از همین جهت کارویــژهی "انفاق" هم در حوزه فرد و هم در حوزهی جامعه است. سورههای مکی قرآن نقش چشمگیــری در مبارزه با خودپرستی ایفا میکنند، در این ســورهها، ساخت و تربیت انسانها به شکل هنــری و آهنگین و نه با قانون و فرمان اتفاق میافتد، زیرا در موقف نهضــت اسلامی و تربیت مسلمانان نخستین قرار گرفتهاند. این فهم از مکتب اســلام، فهم امام خمینی است که اسلام آن از "اســلام اجتماعی" و تربیتی عبور کرده و به "اسلام سیاسی" که ترکیبی از تربیت و قانون است میرسد.
روح انفاق در اسلام این است که نیــاز دیگران با نیاز من تفاوتی ندارد. بنابراین در منطق اسلام جامعهای مطلوب است که به فــرد در افق خانواده و به خانواده در افق امت توجه میکند و باز از امت به خانواده و فرد بازمیگردد. در واقع فــرد در اسلام در افق امت است و امت در افق فرد، لذا خودســازی و تربیتِ نفس توأم با خانوادهسازی و امتسازی است.
برشی از #جلسهسوم درسگفتار #نظام_اقتصادی_در_اسلام
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔️ @sch_negah
قطعا یکی از آن دو کتاب اقتصاد است.
#جاهلیت_مدرن با #فریب_بزرگ ایجاد شده و میشود.
در مورد جاهلیت مدرن بخوانید:
یادداشت ۱
یادداشت ۲
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای مکرون!
تو سوت بازی را فوت نکردی!
آتش بود...
آتشی که به جان خودت افتاد!
و به جان همهتان میافتد...
یُریدون به خیال خامشان که خاموش کنند نور خدا را...
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نخش را در تهران آتش زدند خودش در پاریس منفجر شد!
لایمکن الفرار من مکر الله...
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماشهای که در تهران کشیدند
سر تفنگش رو به پاریس بود!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
28.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دو گونه انسانی که میبینید در دو جامعه پرورش یافتند. یکی جامعه بازار یکی جامعه نابازار
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
جمهوری اسلامی ایران آسمونه...
رو به آسمون سنگ پرت نکنید وگرنه...!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
#مخاطبین
سلام
امروز در جلسه ای برای بررسی تعرفه پزشکی و پرداخت از جیب بیمار
یک جراح معروف رییس بیمارستان خصوصی که حداقل زیرمیزی اش 100تومنه گفت شما بگو دیه یک دست که من عمل میکنم چنده؟
سهم من از دیه چقدره؟😔🤦
شما عمق فاجعه حوزه سلامت رو نمیدونید
اینها با این نگاه تو تمام ارکان سیاستگذاری سلامت در مجلس و وزارتخانه حضور دارند
تو برنامه هفتم جنایت کردهاند
من تخصص تحلیل بیمه سلامت و اقتصاد سلامت است میفهمم چقدر فاجعه است
نگاه اینها به مردم همینقدر وحشیانه است و به پشتوانه مکیدن پول و خون مردم پولدار شدن و باهاش مبانی سیاستهای سلامت رو بر اساس منافع خودشون تغییر میدن
🖌 این نگاه دقیقا همان چیزی است که به آن میگوییم نگاه بازاری. کالا دیدن همه چیز و بازار دیدن همهجا.
یعنی سلامتی دست آن فرد یک کالاست و بیمارستان هم یک بازار.
تقصیر آن پزشک نیست. ساختاری که سیاستگذار پذیرفته همین ساختاره. بیمارستان خصوصی یعنی همین. مدرسه غیر انتفاعی یعنی همین. دانشگاه آزاد و خصوصی یعنی همین.
تا همهی بیمارستانها دولتی نشوند و همه بیماران رایگان درمان نشوند و تا تمام مدارس و دانشگاهها عمومی و رایگان نشوند و به اصل ۴۳ قانون اساسی عمل نشود این داستان ادامه خواهد داشت.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
سلام بر دوستان بزرگوار. چند روزی خدمت پدر بودم و هستم بعلاوه سفری به خراسان جنوبی. در دسترس نیستم و مطلبی در کانال بارگذاری نمیکنم. عذرخواهی از دوستانی که انتظار دارند در مورد مسائل روز ما هم به روز باشیم.
التماس دعا
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
#مخاطبین
سلام
یه بنده خدایی دیدم این عکس رو گذاشته پروفایلش.
ترکیب این عکسها خیلی جالب و جذاب بود برام.
انشاءالله که استاد با شهدا محشور بشه.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از تهاجم رسانه ای
مردم کِی راضی میشن؟
🟡 اگه ارزونی بشه، مردم راضی میشن؟
🟡 شاید فکر کنید اگه همین فردا قیمت کالاها نصف بشه یا پراید بشه ۱۰ میلیون، موجی از رضایت در مردم ایجاد میشه.
👈 اما نه اینطور نیست.
🟡 امروزه با گسترش فضای مجازی و تبلیغات وسیع موجود در این فضا، حرف اول و آخر رو تبلیغات در این فضا میزنن.
🟡 باور و ذهنیت افراد توسط کانالها و پیجهای مجازی، ساخته و پرداخته میشه و افراد واقعیتهای کشور و جهان رو از روی مطالبی که در بستر اینترنت و شبکههای اجتماعی میبینن، برداشت میکنن.
🟡 مثلاً ارتقای سطح اقتصادی، هرچند میتونه تا حدی مردم رو از وضعیت معیشتی راضی کنه اما این همه ماجرا نیست.
🟡 تا زمانی که تغییرات مثبت جامعه، در فضای مجازی ظهور و بروز پیدا نکنه و منعکس نشه، هیچ تغییری در ذهنیت افراد هم ایجاد نمیشه.
👈 ذهن مردم بیش از اینکه تابع واقعیت جامعه باشه، تابع تبلیغات رسانهای و مجازیست.
⚠️ این موضوع تنها مربوط به اقتصاد نیست، ذهنیت افراد از وضع علمی، صنعتی، سیاسی، نظامی، امنیتی و فرهنگی، همه و همه به نحوهی پرداختن به این موضوعات در فضای مجازی بستگی داره.
🟡 مادامی که فضای مجازی بدون توجه به واقعیتهای کشور، مسیر خودش رو طی بکنه، تصورات مردم، از واقعیات جامعه، فاصله پیدا میکنه.
🟡 در حال حاضر انبوهی از مطالب بیاساس در فضای مجازی منتشر میشه، روزانه صدها دروغ، چرندیات، مطالب اغراقآمیز، سیاهنمایی، غرضورزی، مقایسههای اشتباه، حدس و گمان به جای مطالب مستند و معتبر، تحقیر و تمسخر هر چیزی به عنوان طنز و هزاران ناهنجاری مجازیه دیگه...
👈 با این وضع، هر چقدر هم در زمینههایی گوناگون پیشرفت حاصل بشه، تغییر در نگرش مردم یا ایجاد نمیشه یا بسیار سخت و کند ایجاد میشه و ذهن مردم همچنان توسط این ناهنجاریهای مجازی تغذیه خواهد شد.
👈 به«تهاجم رسانهای»بپیوندید✊🏕️
@tahajom_resanei
هدایت شده از فکرنوشته
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درباره تعاونی موفق موندراگون که عرض کردم...
همه کارگرا خودشون مالک و همکار هستن
به همین دلیل که مالک کار خودشون هستن، انگیزه شون از دو جهت برای کار هم بیشتر خواهد بود:
۱.آگاه به نقش بالاتر از کارگر داشتن خودشون در کارخونه هستن و همین احساس مالکیت بر کار و کارخونه، براشون دغدغه نسبت به پیشرفت و فعالیت بیشتر ایجاد میکنه. در این حالت از نقش کارگر فرعی صرف، احساس رکن بودن برای کارخونه دارن.
۲.به میزان فعالیتشون پیشرفت میکنن و به همون میزان هم سود میکنن، پس انگیزه ی کسب سودشون مستقیم با میزان کارشون درگیر خواهد بود.
برای افزایش بهره وری، حتی نهاد تولید علم و پژوهش تاسیس کردن تا بتونن پیشرفت بیشتری داشته باشن
تقریبا برای تمام مردم منطقه ایجاد اشتغال کردن و هم چنین دائما در حال گسترش شرکت و وسعت فعالیتش هستن
با بهترین شرکت های دنیا رقابت میکنن و یکی از موفق ترین شرکت ها هستن.
حالا بیاید به یه سوال فکر کنیم:
چرا وقتی الگویی در این سطح از ارتقا و کارآمدی وجود داره، این دنیای مدعی کارآمدی و تکنولوژی و مدرنیته، از این الگوی کاملا تجربه شدن و دارای نتیجه موفق الگوگیری نکرده و به صورت انبوه شاهد شکل گیریش نبودیم؟
نظرمن:
چون سرمایه داران در این مدل، بخاطر تقسیم عادلانه سود، سود خاصی ندارن، و پول و به تبعش قدرت و رسانه دست این طبقه است، فلذا نه تبلیغ میکنن این مدل رو و نه اجازه تبلیغات بهش میدن، و در مقام عمل هم به پیاده سازیش فکر نمیکنن.
این الگو کاملا مردمیه، لذا باید از دل همت مردم بجوشه.
اگر هر چه سریعتر علیه نئولیبرالیسم قیام کنیم، خیر دنیا و آخرت از آن ما خواهد شد.
@fekrneveshte
هدایت شده از مدرسهتابستانهاقتصاداسلامی
وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار میکند:
🔰 اولینمدرسهتابستانهاقتصاداسلامی
در محورهای:
✔️ نقد نظریات اقتصاد مدرن و ارائۀ رویکردهای بدیل
✔️ ارائۀ رویکرد اسلامی به حوزههای توزیع اولیه، تولید، تجارت، اعتبارات و بازتوزیع
✔️ تطبیق رویکرد اسلامی با چالشهای موجود نظام اقتصادی کشور
✴️ باحضور اساتید مطرح اقتصاد اسلامی و کارشناسان و مسئولین اقتصادی
✳️ مخاطبین:
• دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشتههای علوم اجتماعی
• فارغالتحصیلان ارشد و دکتری رشتههای علوم اجتماعی
• طلاب سطوح عالی حوزههای علمیه
(این دوره ویژهٔ برادران است)
🗓️ زمان ثبتنام اولیه: از ۲۵ تا ۳۱ تیر
🌐 محل برگزاری: شهر مقدس قم
🗂️ ثبتنام در sahwa.ir (ظرفیت محدود)
📣 اطلاعرسانی:
در بله:
ble.ir/HSIE1402
در ایتا:
eitaa.com/HSIE1402
✨مدرســــــهتابســـــتانهاقتصــــــــاداســـلامـــی✨
🆔 @HSIE1402
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این بانوی محترمی که رسما جلوی دوربین لانههای ۲۵ متری را توصیه میکند رئیس بخش مسکن مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی است. به تعریف عجیب ایشان از مسکن توجه بفرمایید: اتاقی که در آن سه فعالیت خوردن، خوابیدن و آشپزی اتفاق میافتد!
خدمت ایشان و سایر همفکران ایشان در وزارت راه و شهرسازی که با سوء مدیریتشان کمر به نابودی سبک زندگی مردم بستهاند عرض میشود که مگر ما انقلاب کردهایم که استانداردهایمان را از سازمان ملل بگیریم؟! مگر منابع بومی و آیینی خودمان درباره وسعت و اندازه مسکن لال هستند که دنبال استانداردهای غربیها باشیم؟! اساسا درباره واژه دار واسعه که در متون آیینی ما تشریح شده چه میدانید؟ چطور و با چه منطقی در دهه پنجم انقلاب و در مملکتی به پهناوری ایران که هیچ مشکلی از منظر تامین زمین ندارد، اسم این لانههای حریم زدا را مسکن میگذارید؟! وقتی عرض میکنیم که انقلاب اسلامی هنوز وارد عرصه معماری و شهرسازی نشده دلیلش چنین اظهاراتی است.
@baladetayyeb
هدایت شده از تهاجم رسانه ای
سال ۱۳۴۱، نه جنگ بود و نه تحریم؛
جمعیت ایران هم حدود ۲۰ میلیون نفر بود!!
وزیر شاه گفته: ۸۰ درصد مردم ایران گرسنه و نیمه گرسنه هستند.
💥تهاجم رسانهای
@tahajom_resanei
هدایت شده از برداشتهايي از اسلام و اقتصاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ یه چیز پیدا کردم نااااب!
عاقبت جریمه پیامکی لایحه عفاف و حجاب دولت اینجوری نشه صلوات!!! (دقیقه 1.50به بعد)
🔸اینجا بهشت آمریکایی، سانفرانسیسکو...
🔸بشنوید از زبان صدف بیوتی، بزرگترین بلاگر آرایشی ایرانی اینستاگرام.
https://eitaa.com/IslamicDiaries