هدایت شده از محمدعلی جعفری
8.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
ببینید
حتما ببینید
و اشک بریزید
خجالت نکشید
بلند بگویید صلی الله علیک یا اباعبدالله
به دیگران هم نشان دهید
با هم گریه کنید
نگذارید برایتان عادی شود
فرار نکنید از دیدن مظلوم...
خداااااااااااا
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد کاربردی - رضا غلامی
فکاهیات اقتصاد ایران
برای #نان که فروش سالانه آن در نانواییها 30 همت است و با احتساب گردش مالی گندم، کل گردش مالی بخش حدود 200 همت است، سامانههای متعددی وجود دارد و بطور خاص سامانهای که خرید 1000 تومان نان را هم رصد میکند.
گردش مالی #قاچاق_کالا حداقل 1000 همت و 5 برابر نان و گندم است، بالاترین مقام کشور هم دستور مدیریت آن را داده ولی هنوز سامانه کنترل آن (صندوقهای مکانیزه فروش و..) بطور کامل عملیاتی نشده است. چرا؟
چون ذینفع نان و آرد مردم هستند ذینفع قاچاق کالا، گروههای خاص و مدیریت مردم راحت تر از گروههایی است که هر کدام سر در آخوری دارند.
https://eitaa.com/DrRezaGholami
یکی از دستاوردهای حاج قاسم عزیز ما، امن کردن این منطقه برای کشیده شدن این خط قرمز است که قرنهاست به وسیله غربی ها ناامن شده...
#جاده_ابریشم
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از حسن عباسی
بابت آمپولی که قیمتش ۱,۴۵۰,۰۰۰ تومان بود ، با بیمه تامین اجتماعی فقط ۶۴,۵۰۰ تومان پرداخت کردیم
از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران
@hassanabbasi1374
هدایت شده از فلسطین مظلوم
🔴"اسرائیل، از نظر حقوق بینالملل، یک حکومت اشغالگر است و حق دفاع از خود را ندارد."
🔹 11 آبان 1402 | نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در واکنش به ادعای رژیم موقت صهیونیستی برای لزوم پاسخ دادن به عملیات طوفانالاقصی در یک اشاره دقیق حقوقی در نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل درباره فلسطین اعلام کرد:
👈 اسرائیل، طبق نظر دادگاه بینالمللی در سال ۲۰۰۴، «اشغالگر» محسوب شده و بنابراین «حق دفاع از خود برایش قابل تعریف نیست»؛ «حق دفاع از خود» به معنی «حق حمله نظامی به دشمن و از بین بردن توان حمله او» است؛ اسرائیل به عنوان اشغالگر، از نظر حقوق بینالملل، چنین حقی ندارد.
👈 روسیه تلاش های کشورهای عربی برای عادیسازی روابط با اسرائیل، قبل از حلوفصل مناقشه اسرائیل و فلسطین را محکوم کرد.
✅ بدون سانسور؛ فوری و لحظهای از غزه👇
http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
هدایت شده از محسن قنبریان
📚 درسهایی از نهج البلاغه
شرح نامه۵۳/ جلسه بیست و هفتم/ ۲۸مهر۱۴۰۲
حجت الاسلام محسن قنبریان
#بخش_اول
▫️ فراز مربوط به تجار و صنعتگران ۱
این بخش مهمی در اقتصاد عهدنامه و حکمرانی اقتصادی است.
▫️ نکات مهم:
1⃣ تجّار و صنعتگران را کنار هم قرار داده برایشان یک رهنمود داده:
ثم استوص بالتجار و ذوی الصناعات!
استوص، از ماده وصیت و بمعنای پذیرش وصیت؛ خویش را سفارش کردن یا سفارش دیگری را پذیرفتن است.
• در دنیای جدید، تجارت و بازرگانی بر صنعت حاکم شده است (چنانچه بر کشاورزی و دامپروری)...
2⃣ فراز درباره صنعت گران و تجار است اما در ادامه تقسیم را سه گانه می کند و یک "المرتفق ببدنه" هم اضافه می شود:
و اَوصِ بهم خیراً: المقیم منهم/ المُضطربِ بماله/ المُتَرَفِّقِ بِبَدنه
درباره آنها سفارش و وصیت خیر داشته باش:
- المقیم منهم: آنها که یک جا مقیم اند. خارجاً و مصداقاً همان "ذوی الصناعات" اند
- المضطرب بماله: کسی که مال خود را حرکت می دهد؛ که همان "تاجر" است. از ریشه "ضرب فی الارض" است که در لغت سیر در زمین و در اصطلاح همان "مضاربه" است.
- المترفّق ببدنه: از ماده رفق = مدارا و همراهی ⬅️ کسی که با نیروی بدنی خود همراهی می کند!
❓ این "المترفق ببدنه"، کجای آن دو صنف است؟!
ترجمه آن به "کارگر" غلط شایعی بین شارحان است! کارگر در عرف دنیای جدید کسی است که نیروی کار را می فروشد و خود را اجیرِ صاحب کار می کند!
تعبیر "المُتَرَفِّق ببدنه" چنین معنایی ندارد! فراز مربوط به تاجر و صنعتگر است بعد این قسم اضافه می شود؛ معلوم است او ملحق به آن دوست.
مترفق یعنی همراه، ببدنه یعنی با نیروی بدنی با آندو همراهی می کند. خارجاً یعنی کمک کار صعنتگر یا کمک کار تاجر؛ ایندو کارگر به اصطلاح امروز نبوده اند.
کمک کار تاجر(المضطرب بماله) در عقد مضاربه، می شد "عامل" نه کارگر. کارگر اجیر است و مزد می گیرد؛ عامل، شریک است و از سود نهایی سهم می برد.
کمک کار صنعت گر هم در روایات لفظی دارد با عنوان "القاریجار" ؛ ملاذ الاخیار(ج۱ ص۴۲۷) در شرح آن، گفته معرب کارگر است اما "أی ذی الصنعه" یعنی او دارای مهارت و صنعت بوده است.
• در روایات سه تعبیر داریم: "العُمّالات" (همان عامل در در عقود بازرگانی و کشاورزی: مضاربه و مزارعه و مساقات)/ "القاریجار"(اسم دیگر صنعتگر) / "الاجیر"(کارگر بمعنای امروز)
• تعبیر #اجیر در دو کتاب فقهی استعمال شده:
- در کتاب جعاله (وسائل ج۱۶ ص۱۱۲) که در قبال کاری، پولی به کسی داده شود. ابواب اینها را شمرده است: کسی که گمشده ای را پیدا یا برده فراری را بیابد، در قبال کار حجامت کننده و نوحه گر و آرایشگر و آوازه خوان و...، در قبال کارِ دلال و سمسار و...
⬅️ نوعاً در مواردی مطرح است که سرمایه و ابزار خاصی ندارد (پیدا کردن چیزی یا فروختن چیزی و...)؛ یا هنر و توانای خاصی است (مثل نوحه خوان و آرایشگر و آواز خوان).
در تفریح و سرگرمی هم استعمال داشت؛ در مسابقه اسب دوانی و تیراندازی(سبق و رمایه) مجاز و در مواکله(که عده ای باهم خوراکی را بخورند) حرام بود.
ادامه در بخش دوم
☑️ @m_ghanbarian
نمیدونم شما هم به این فکر می کنید که چقدر از شهدا هنوز زیر آوارند...
خانه هایی که تبدیل به مزار شهدا شدند...
#قبرهای_روی_زمین!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
اوج وقاحت نئولیبرالها در اینجاست که دستگاههای تبلیغاتیشان مردمی را که با تمام وجود نتیجه پیاده شدن تفکر آنها را میبینند و درک و لمس میکنند، از پیاده شدن تفکرات ما میترسانند!
هدایت شده از حکمرانی اقتصادی|محمد طاهر رحیمی
📝 بهنظر میرسد توان عملیاتی جبهه مقاومت برای فلجسازی اقتصادیِ «رژیم غاصب و کودککش» باید متمرکز شود بر نقاطی چون بندر راهبردی ایلات.
🛢هرچند ناامنسازی «مبادی و گذرگاههای» صدور کالا به صهیونیستها لازم است اما قطعا تخریب امنیت اقتصادی در «مقاصد راهبردی رسیدن کالاهای اساسی» روی نقشه تجاری غاصبانِ قدس؛ از آنجا که تمام تجارت اشغالگران را مختل میکند، اولویت بالاتری دارد.
📍امیدوارم هرچه زودتر خبر انهدامِ امنیتِ اقتصادی بندرِ راهبردیِ ایلات را بشنویم که معادلات جنگ را بیش از پیش برای وحوشِ صهیونیست خسارتبار و ترمیمناپذیر میکند.
@economics_finance